80 ja 90-luvun F1 verrattuna nykyiseen..

Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
93 oli se Andretti vuosi. Mika joutuikin yllättäen 3. kuskiksi. Hyvin pian huomattiin että joo, pysyy parhaimmillaan Sennan kelkassa kuivalla. Se oli helvetin kova juttu.

Andretti lähti sitten pelleilemästä ja Sennakin hyvän auton perässä. McLaren rämpi pahasti.

Mika jäi. 1995 onnettomuuden jälkeen Denniksenkin kivisydämessä oli millimetrin pehmeä paikka tiimin ykköskuskille. Ollut uskollinen, lojaali, nopea ja melkein kuollut McLarenin rattiin.

Loppu onkin vuosituhannen vaihteen legendaa ja eeppistä taistelua nousevaa Punaista Imperiumia vastaan.
Jep, pienestä kiinni, että Mika on elossa tälläkin hetkellä eli jos olisi osunut betonia vasten, niin eri tilanne tällä hetkellä.

Mika Häkkisen rajusta Adelaiden onnettomuudesta 20 vuotta

Aika paljon loppujen lopuksi menehtynyt F1-kisoissa vuosikymmenien aikana

Formulaonnettomuuksissa kuollut kymmeniä
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Mitenköhä Häkkisellä menee nykyään?

Ei varmaan ihan niin suosittuku 1998-2000..
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 804
Loppu onkin vuosituhannen vaihteen legendaa ja eeppistä taistelua nousevaa Punaista Imperiumia vastaan.
90-luvun loppu oli hienoa aikaa jo pelkästään sen vuoksi että tallit kehitti ja testasi autoja kisojen välillä ihan pirusti. Schumi asui Fioranon varikon huoneessa ja Newey loihti mäkkiin uutta aeroa. Kisaviikonlopun koittaessa ei koskaan tiennyt millaiset voimasuhteet on.

Nyt koko jännitys on ohi Australian kisan jälkeen, joskus jopa ensimmäisten harjoitusten jälkeen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 024
Kiva olisi tietää kuinka paljon kalliimpaa tuo 90-luvun kehitys ja testaus oli verrattuna nykyiseen suhteutettuna. Moottorit ainakin maksoi murto-osan nykyisistä.

Nykyiseen ainakin mielenkiinto loppunut kun ei jaksa harjoituksia saati aika-ajoja katsoa. Hyvä jos kisan katsoo osittain.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Nigel Mansellikin anto haastattelun et 80-luvun formula oli paljon,paljon vaikeempi ajaaku 90-luvun Schumin&Häkkisen..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Kiva olisi tietää kuinka paljon kalliimpaa tuo 90-luvun kehitys ja testaus oli verrattuna nykyiseen suhteutettuna. Moottorit ainakin maksoi murto-osan nykyisistä.

Nykyiseen ainakin mielenkiinto loppunut kun ei jaksa harjoituksia saati aika-ajoja katsoa. Hyvä jos kisan katsoo osittain.
Autosport review fall 1994:
Team budgets (all costs)

Ferrari 102 Million
McLaren 64 Million (produced a lemon)
Williams (52 Million)
Benetton (47 Million)
Jordan (38 Million)
Sauber (33 Million)
Ligier (30 Million)
Tyrrell Racing (30 Million)
Footwork (23 Million)
Minardi (18 Million)
Simtek (17 Million)
Ei nyt kyllä selviä mitä valuuttoja nämä on ja tuskin inflaatiokorjattuja.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Schumacher voitti lukuisia mestaruuksia ym..tilastokuningas..Saksan Kerpenin rehtori..

Mutta mites Benetton 1994-95? Ja mites Ferrari 2000-luvun alussa?

Idioottivarma super-auto avitti Schumin mestaruuksiin ja ennätyksiin..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Niinno en minä tunne Häkkistä enkä Schumia in real life,mut kyllähän JJ on antanu kommentit et noi Schumin autot oli viimisen päälle tuunattuja huippukoneita..
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Niinno en minä tunne Häkkistä enkä Schumia in real life,mut kyllähän JJ on antanu kommentit et noi Schumin autot oli viimisen päälle tuunattuja huippukoneita..
!994 Benettonista löytyi myös launch control, mutta sitä ei ollut laitettu mihinkään yhden toiminnon taakse, se piti osata "löytää". Senna piti asiasta meteliä jo pelkästään näkemänsä perusteella, mutta ei pystytty todistamaan käyttöä. Kyllä nuo pitäisi hylätä jo pelkän laittoman ominaisuuden takia, ei niitä sinne huvikseen ole laitettu, varmasti oli käytössä.

Häkkisellä oli ylimääräinen jarrupoljin pelkästään takajarruja varten, sopivalla käytöllä auto kiihtyi paremmin hitaista mutkista, ei ollut kiellettyä, mutta kiellettiin heti sen paljastuttua, koska käyttöä tulkittiin manuaaliseksi sutimisenestoksi. Tuo oli oikeastaan nerokasta, kun jarrun käyttöä ei voi kieltää säännöissä, mutta tarkennusta olisi näköjään vaatinut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
!994 Benettonista löytyi myös launch control, mutta sitä ei ollut laitettu mihinkään yhden toiminnon taakse, se piti osata "löytää". Senna piti asiasta meteliä jo pelkästään näkemänsä perusteella, mutta ei pystytty todistamaan käyttöä. Kyllä nuo pitäisi hylätä jo pelkän laittoman ominaisuuden takia, ei niitä sinne huvikseen ole laitettu, varmasti oli käytössä.

Häkkisellä oli ylimääräinen jarrupoljin pelkästään takajarruja varten, sopivalla käytöllä auto kiihtyi paremmin hitaista mutkista, ei ollut kiellettyä, mutta kiellettiin heti sen paljastuttua, koska käyttöä tulkittiin manuaaliseksi sutimisenestoksi. Tuo oli oikeastaan nerokasta, kun jarrun käyttöä ei voi kieltää säännöissä, mutta tarkennusta olisi näköjään vaatinut.
Senna soitti tyttöystävälleen ennen Imolan kisaa ja sanoi näkevänsä et jotain peruuttamatonta tapahtuu huomisessa kisassa..

Joku Williamsin insinööri tai Gerhard Berger neuvoi Sennaa ettei osallistu kisaan,mutta Senna totesi "Pakko on ajaa ikävä kyllä!"
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
!994 Benettonista löytyi myös launch control, mutta sitä ei ollut laitettu mihinkään yhden toiminnon taakse, se piti osata "löytää". Senna piti asiasta meteliä jo pelkästään näkemänsä perusteella, mutta ei pystytty todistamaan käyttöä. Kyllä nuo pitäisi hylätä jo pelkän laittoman ominaisuuden takia, ei niitä sinne huvikseen ole laitettu, varmasti oli käytössä.

Häkkisellä oli ylimääräinen jarrupoljin pelkästään takajarruja varten, sopivalla käytöllä auto kiihtyi paremmin hitaista mutkista, ei ollut kiellettyä, mutta kiellettiin heti sen paljastuttua, koska käyttöä tulkittiin manuaaliseksi sutimisenestoksi. Tuo oli oikeastaan nerokasta, kun jarrun käyttöä ei voi kieltää säännöissä, mutta tarkennusta olisi näköjään vaatinut.
Senna soitti tyttöystävälleen ennen Imolan kisaa ja sanoi näkevänsä et jotain peruuttamatonta tapahtuu huomisessa kisassa..

Joku Williamsin insinööri tai Gerhard Berger neuvoi Sennaa ettei osallistu kisaan,mutta Senna totesi "Pakko on ajaa ikävä kyllä!"
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Jos on lukenu niinku tusinoittain eri urheilukirjoja ym.haastatteluita niin on turha väittää mulle etten tajuisi urheiluhengen ja pelin ym..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Schumi ansaitsi kyllä työllä Ferrarin tuloksensa.

Kantoi läpimädän ferkun hyville sijoille aivan järjettömän kovilla ajosuorituksilla alkuvuosina siellä. Kummasti tiimi kasvoi kun näki että nyt on kuski joka tekee rajusti töitä, ja tuo mestaruuden, jos vaan saadaan sille kunnon auto. Siihen muutama lahjakkuus (Brawn et al) päälle ja punakone oli valmis.
Totta..olihan se melkoinen dynastia!
 
Liittynyt
09.11.2019
Viestejä
9
Häkkisellä oli ylimääräinen jarrupoljin pelkästään takajarruja varten, sopivalla käytöllä auto kiihtyi paremmin hitaista mutkista, ei ollut kiellettyä, mutta kiellettiin heti sen paljastuttua, koska käyttöä tulkittiin manuaaliseksi sutimisenestoksi. Tuo oli oikeastaan nerokasta, kun jarrun käyttöä ei voi kieltää säännöissä, mutta tarkennusta olisi näköjään vaatinut.
Jos en ihan väärin muista niin tuo järjestelmä tulkittiin ja oli myös nimetty jotenkin ohjaukseen liittyväksi eikä sutimisenestoksi? Ja taisi jarruttaa vain toista takapyörää.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Jostain Gran Turismosta ja Forzasta oppi miten tuunataan auto viimisen päälle kuntoon..100% teknologiaa..
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Jos en ihan väärin muista niin tuo järjestelmä tulkittiin ja oli myös nimetty jotenkin ohjaukseen liittyväksi eikä sutimisenestoksi? Ja taisi jarruttaa vain toista takapyörää.
En muista itsekään niin tarkkaan, mutta toteutuksesta riippuen sopii kumpaankin käyttöön.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Nykyformulat ei kiinnosta pätkääkään. Näyttäisivät Maikkarilla noita vanhoja kisoja. Niissä oli meno kohdillaan. Laittakaa joku se Formula 1 logo tunnusmusiikkeineen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Nykyformulat ei kiinnosta pätkääkään. Näyttäisivät Maikkarilla noita vanhoja kisoja. Niissä oli meno kohdillaan. Laittakaa joku se Formula 1 logo tunnusmusiikkeineen.
Hauska miten mielipiteet vaihtelee tässä asiassa.

Mitkä on näitä vanhoja kisoja?

Joskus katsoin kaikki suomalaisten voittamat kisat, eli 80, 90, ja 2000 luvulta ja noi ennen 2000-lukua olleet kilpailut oli puuduttavan tylsiä.
Muutenkin on välillä tullu katottua noita vanhoja kisoja.

Jos autot oli nopeudessa about samanlaisia, niin ei päässy ohi. Jos edessä tekevä ei tehny virhettä, ni saatto joutua ajamaan koko kisan jonkun perässä pääsemättä ohi.
Puolet ei päässy edes maaliin, kun autot hajos.
Varikolla sählättiin jatkuvasti.
Voittajat tuli monesti maaliin yli minuutin erolla muihin ja muutenkin se tasoero oli valtava. Ei juuri kilpailua.
Ei niin siihen kisaamiseen liity, mutta kisojen kuvaajat ja ohjaajat tuntu olevan ihan pihalla jatkuvasti tilanteista ja kisassa tiedonsaanti oli huonoa.
Jne (jatkan jos tulee mieleen jotain)

Jos voin valita katonko näitä nykysiä kisoja ja autoja vai vanhoja, niin ennemmin katon nykymenoa.

Aika kultaa muistot ja sieltä muistaa vaan ne kohokohdat.

edit: lisätään vielä, että oon seurannu ykkösiä jostain 90-luvun alusta.

edit2: otan randomella muutaman vanhan kisan

1998 Canadian Grand Prix - Wikipedia - Kolmas oli yli minuutin jäljessä jo ja puolet ei päässy maaliin.
1991 Mexican Grand Prix - Wikipedia - Kolmas minuutin jäljessä ja puolet ei päässy maaliin.
1988 Portuguese Grand Prix - Wikipedia - Neljäs minuutin jäljessä ja yli puolet ei päässy edes maaliin.
1976 German Grand Prix - Wikipedia - Kolmas yli 50 sekuntia jäljessä ja puolet ei päässy maaliin.

Ja kyllä, on siellä nykyäänkin suht isoja eroja ja jotkut keskeyttää, mutta se kisaaminen on 2000-luvulla, varsinkin 2010-luvulla paljon mielenkiintosempaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Niin en tiedä. Kyllähän kisat oli tylsiäkin tuolloin sanotaan 90-luvulla kun Williamsit jylläsi. Mutta suurin ero on että nämä nykyiset kuskit on niin kiinnostamattomia. Joku Hamiltonkin ihan täysin turha rattihermanni. Leukaakin paljon kritisoidaan mutta olihan siinä edes silleen kiinnostavuutta ilman voittojakin. Urakehitys Benettonin ajoistakin ihan hyvää settiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Niin en tiedä. Kyllähän kisat oli tylsiäkin tuolloin sanotaan 90-luvulla kun Williamsit jylläsi. Mutta suurin ero on että nämä nykyiset kuskit on niin kiinnostamattomia. Joku Hamiltonkin ihan täysin turha rattihermanni. Leukaakin paljon kritisoidaan mutta olihan siinä edes silleen kiinnostavuutta ilman voittojakin. Urakehitys Benettonin ajoistakin ihan hyvää settiä.
Nyt mutuilen, mutta monet kuskit on nykyään varmaan kiinnostamattomia sen takia, koska ne on kaikki ammattilaisia ja ne keskittyy olennaiseen ja mediahenkilöt ohjaa niiden tekemisiä ja sanomisia, varsinkin kameroiden edessä.
Enää ei voida sanoa mitä mieleen tulee, koska se voi olla huonoa PR:ää tallille ja jos sanot jotain tosi väärin, niin siinä on jo ajopaikka vaarassa.

Ennen ei ollu niin väliä, vaikka poltti tupakkaa, hipelöi mimmejä tai joi kameroiden edessä, tai haastattelussa sano jotain mitä nykyään talli ei antais edes sanoa.

Nykyään ajaminenkin voi vaikuttaa lähinnä robottimaiselta, kun kuskit ja autot on kaikki niin hyviä. Voidaan ajaa puolen sekunnin sisään kierroksia.
Ennen autot oli amatöörien tekemiä ja amatöörit ajo niitä ja tulos oli mitä oli.

Mutta. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ihmiset tykkää katsoa eri asioita kisoissa.

Mä ite tykkään siitä ammattimaisuudesta, robottimaisesta tarkkuudesta ja yleisesti kisaamisesta mitä ei ennen 2000-lukua niin ollu.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 804
Mainostan tasaisin väliajoin Indycareja. Siellä kuskit joutuu tekemään hommia ihan tosissaan.



Kaudessa on 17 kisaa (vain 5 ovaalia), 3-4 kisaa keskellä yötä. Loput kisat näytetään illalla jolloin startit on klo 21-22 nurkilla. Taktiikka variaatioita on paljon, renkaat sulaa alle jne. Hyvää vääntöä pilke silmäkulmassa. Suosittelen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Eipähän noita nykyformuloita tosiaan jaksa seurata. Kuulostavat ja vaikuttavat lähinnä pölynimureilta verrattuna aiempiin. Lisäksi jatkuvat sääntömuutokset ovat aiheuttaneet sen, ettei koko helkutin viikonlopun etenemisessä pysy kärryillä kuin aktiivifani. Ei ole hyvä tämä.

Loppujen lopuksi ei tarvitse mennä edes kovin kauaksi, kun autoissa tuntui vielä olevan potkua. Ei yleisö halua nähdä kilvanajoa millään hissukoilla. Formuloiden ja WCR-tapahtumien pitäisi edustaa nykypäivän gladiaattoritaisteluita, eikä mitään ompeluseuran kokoontumisia.

Tästä vähän ääninäytteitä jokusen vuoden takaa -->







Aah, varsinkin tuo viimeinen binaural-pätkä kunnon kuulokkeilla, mannaa!
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 804
Loppujen lopuksi ei tarvitse mennä edes kovin kauaksi, kun autoissa tuntui vielä olevan potkua. Ei yleisö halua nähdä kilvanajoa millään hissukoilla. Formuloiden ja WCR-tapahtumien pitäisi edustaa nykypäivän gladiaattoritaisteluita, eikä mitään ompeluseuran kokoontumisia.
Jännää on se että katsojakokemus ei muutu miksikään jos autot on 5 sec nopeampia tai hitaampia.

Spa 2009, paaluaika 1:47.308
Spa 2019, paaluaika 1:42.519

Vajaa 5sec hitaampi vuonna 2009 mutta top 9:ssä oli 6 tallia ja ero 1 vs 9 oli hikiset 0.347s. Sama ero 2019 oli 2.2s

Kokemus tulee äänistä ja visuaalisista tapahtumista esim. virheet näkyy.

Minusta nämä on niitä juttuja jotka aiheuttaa blaah fiiliksiä nyky-f1:ssä
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jännää on se että katsojakokemus ei muutu miksikään jos autot on 5 sec nopeampia tai hitaampia.

Spa 2009, paaluaika 1:47.308
Spa 2019, paaluaika 1:42.519

Vajaa 5sec hitaampi vuonna 2009 mutta top 9:ssä oli 6 tallia ja ero 1 vs 9 oli hikiset 0.347s. Sama ero 2019 oli 2.2s

Kokemus tulee äänistä ja visuaalisista tapahtumista esim. virheet näkyy.
Niinpä, ja tätä minä juuri tarkoitin. Ei se nopeus ole suoranaisesti edes olennaista, kunhan katsojaa riipaisee kunnolla vatsanpohjasta ja kilpailu on reilua ja sopivan tapahtumarikasta.

Tämä tulee olemaan melkoinen haaste mm. näiden tulevien sähköautojen kohdalla. Ketä kiinnostaa katsoa niiden itikoilta kuulostavien nelipyöräisten tietokoneiden kruisailua? Ei minua ainakaan.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Noiden vanhojen kisojen viehätys löytyy siitä, ettei oikeasti tiennyt miten kisoissa tuli käymään. Varikolla sählättiin, kuskit sähläsivät, autot hajosivat, radat rankaisi pienistäkin virheistä jne jne. Kisoja sai oikeasti jännittää loppuun asti. Vaikka sitten kärki olisikin ollut minuutin muita edellä, niin ikinä ei tiennyt laukeaako kone ennen ruutulippua, tai ajaako kuski jonkun mutkan 20cm liian pitkäksi, josta melkein automaattisesti auto lähti lapasesta.

Nykyään kaikki on loppuun asti hiottua. Autot kulkee kiskoilla, kuskit ovat psykologien tukemia ammattiurheilijoita, keskeytyksiä tulee erittäin harvoin ja radat eivät rankaise virheistä tarpeeksi. Tuloksena on helposti yllätyksetöntä jonoajelua muutaman ekan kierroksen jälkeen.

Nykyään kuskien ja autojen erot ovat paljon pienempiä, mutta iso osa kisojen jännityksestä ja mielekkyydestä on hävinnyt lisääntyneen suoritusvarmuuden myötä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Tämä tulee olemaan melkoinen haaste mm. näiden tulevien sähköautojen kohdalla. Ketä kiinnostaa katsoa niiden itikoilta kuulostavien nelipyöräisten tietokoneiden kruisailua? Ei minua ainakaan.
Siihen mennessä kun katuautoista suuri(n) osa on sähköautoja niin tavallinen ihminen ja etenkin nuorempi sukupolvi ei enää assosioi ääntä ja suorituskykyä, joten kukaan näistä ei myöskään kaipaa ääntä moottoriurheilussa. Ja ne jotka vielä muistaa äänet ovat eläkeiässä eivätkä enää kovin houkutteleva kohderyhmä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Siihen mennessä kun katuautoista suuri(n) osa on sähköautoja niin tavallinen ihminen ja etenkin nuorempi sukupolvi ei enää assosioi ääntä ja suorituskykyä, joten kukaan näistä ei myöskään kaipaa ääntä moottoriurheilussa. Ja ne jotka vielä muistaa äänet ovat eläkeiässä eivätkä enää kovin houkutteleva kohderyhmä.
No jaa, haluaisin kuitenkin uskoa, että nuoremmat sukupolvet eivät ole ihan niin täydellisiä vässyköitä, että saavat kiksinsä pelkästään kilpailun lopputuloksista, jotka nekin ovat pääosin tiedossa jo etukäteen. Pikemminkin veikkaan, että koko laji hiipuu, kun ketään ei kiinnosta.

Ihmiskunta on kautta historian halunnut "leipää ja sirkushuveja", eli eiköhän siihen tilalle keksitä jotain muuta sitten. Vaikka sitten joku Red Bull Air Race -tyyppinen setti merkittävästi laajennettuna tms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
No jaa, haluaisin kuitenkin uskoa, että nuoremmat sukupolvet eivät ole ihan niin täydellisiä vässyköitä, että saavat kiksinsä pelkästään kilpailun lopputuloksista, jotka nekin ovat pääosin tiedossa jo etukäteen. Pikemminkin veikkaan, että koko laji hiipuu, kun ketään ei kiinnosta.
No tämähän ei liity mitenkään ääneen josta oli kyse vaan tapahtumarikkaus on kiinni muista säännöistä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No tämähän ei liity mitenkään ääneen josta oli kyse vaan tapahtumarikkaus on kiinni muista säännöistä.
Ei nyt niinkään, kyllä ne äänet ovat olennainen osa sitä tunnelmaa ja sitä minä tarkoitin.

Toki lajin kiinnostavuuteen liittyy paljon muutakin, mutta ei tilanne voi formuloiden kohdalla paljon huonommaksi tästä mennä.

Edit.
Vielä vähän äänifiilistelyä historiasta (kuulokkeet päähän ja volat kaakkoon):



Kuten tuon pätkän kommenteissa joku toteaa:
Bernie Ecclestone needs to listen to this and then listen to a 2014 F1 car and then have a very hard think.
 
Viimeksi muokattu:

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Jos aika-ajoihin saisi samanlaisen jännityksen kuin tässä:

Tuo nykyinen ruuhkassa ajelu ei ole mitään tuohon vanhaan tapaan verrattuna.
Ja mukavasti naukaisee tuo V10 viimesessä kurvissa kun käy hiekalla :D
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 804
Jos aika-ajoihin saisi samanlaisen jännityksen kuin tässä:

Tuo nykyinen ruuhkassa ajelu ei ole mitään tuohon vanhaan tapaan verrattuna.
Ja mukavasti naukaisee tuo V10 viimesessä kurvissa kun käy hiekalla :D
Nykyisillä autoilla paalu olisi hävitty pelkästään viimeisen mutkan sutimisella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Suurin ongelma nykyformuloissa kilpailun kannalta on se, että lähelle ei pääse ja ohittaminen tapahtuu lähes ainoastaan nappia painamalla. Mitään keinotekoisempaa ei enää voi olla eikä se katsojiakaan palvele yhtään. Kuskeille varmaan ihan sama kun jossain radoissa on se 2 kohtaa missä riittävän lähelle päästessä pääsee ilmaiseksi ohi.

Kuskien ajovirheetkään ei enää maksa oikein mitään kun turva-alueet on niin isot, että ajat oikein kunnolla leveäksi niin otat vaan vauhtia ja ajat radalle. Jollain tapaa sitä itse kisaamista pitäisi kiristää ja tapahtumia radalla tuoda. Tietenkin katuradoilla tämä voi olla mahdotonta kun yksinkertaisesti niitä ohituspaikkoja ei ole.

Kuitenkin mieluummin minä näen paljon keskeytyksiä kuin se, että 100% autoista tulee maaliin bensaa ja renkaita säästellen.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Jos aika-ajoihin saisi samanlaisen jännityksen kuin tässä:

Tuo nykyinen ruuhkassa ajelu ei ole mitään tuohon vanhaan tapaan verrattuna.
Ja mukavasti naukaisee tuo V10 viimesessä kurvissa kun käy hiekalla :D
Aina yhtä hauska tuo Mustakarin "EI PERKELE!" :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom