Auton pesu

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
En Tampereella asu, tai pese autoa, mutta tuo "vaha kuuluu myös hintaan" herätti mielenkiinnon..
Millanen vaha mahtaa olla kyseessä? Lie samaa kastia kun harjapesukoneiden "vahapesu"?
Luultavasti. :)
Kaksi kertaa olen käyny tuolla enkä ole toimitusta juuri seurannu vaan käyny kaupassa ja takas tullessa kaveri jo kuivailee autoa.

Mutta parempi tuo suihkuvahakin kun ei vahaa ollenkaan. Mitään hierottavaa vahaa ei tuon keraamisen pinnoitteen kanssa vissiin suositellakaan..
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Onko näin talvisaikaan muita ti-halleissa autoja peseviä, minkälaiset metodit käytössä? Miettinyt tollaisen painevaahdottimen hankintaa tekeeköhän noilla kuinka paljon? Painepesuri, letku ja hanasta lämmintä vettä tarjolla paikallisella nesteellä eli puitteet keskivertoa paremmat.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Kevyt lika lähtee jopa pelkällä vaahdolla ja paineella huuhtelemalla, mutta parhaimmillaanhan se on esipesuaineena liottamassa paskoja irti ennen pesua harjalla/kintaalla. Sovittimet tarvitsee sitten pulloon käytettävän pesurin mukaan, eli pitäis tietää millaisella liittimellä pullon tilaa hallin pesuria varten..

Itse teen ylläpitopesuja kesällä tuon pelkän vaahdottimen kanssa, mutta talven suolapaskaan se ei varmaan riitä vaan tarvitaan mekaanistakin putsausta kun on ensin huuhdellut vaahdon kanssa pahimmat pois.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Tarkoitin siis näitä pumpattavia parin litran pulloja. Paremmilla keleillä pihalla pesurissa foam lance käytössä, mutta näin talvisin ei sama onnistu.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Kyllä tuollainen painevaahdotin ihan välttävä on. Esipesuaineet ei vain kauhean puhdasta talviaikaan tee. Suolapaska on sen verran tiukassa talvella että itse ainakin käytän lähes aina liuotin pesuja näin suola aikana. Mutta kyllä se painevaahdotin siis ihan asiansa ajaa. Onhan siinä jonkin verran pumppailemista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 008
puuilon vaahdottimessa tulee adapterit melkein kaikkiin painepesureihin. Kun on auto kunnon vahassa, riittää pelkkä vaahtopesu pitkään.
Joskus kun jaksaa, niin kinnaspesu.
Kun vielä ei mene millään liuottimella hölmöilemään, niin vaha kestääkin pinnassa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Aikoinaan kun vielä TI-hallissa autojani pesin, oli minulla käytössä tällainen Würthin pumppupullo ja siinä 5-20% BH:n Surfex HD tai Würthin Pineline.
hyvin kesti Colliniten 915 lähes joka viikkoisen pesun tuolla liukkarilla.

Nykyisin kun pesen autoni töissä ja minulla on tuohon firman Kränzleen pikaliittimellä sopiva vaahdotin, niin ei tule enää käytettyä liukkaria kuin aivan pahimmilla kurapaska keleillä, kun suola on jämähtänyt auton pintaan.
Liukkarikin tulee kyllä nykyisin ajettua melko usein pintaan tuon vaahdottimen kautta, kun se on paljon nopeampaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Shell Perfect Shine pesutulos (kesällä laitettu Collinite 476, ajettu alle 2 000 km kaupunkiajoa, pesty alkusyksy painepesurilla)

IMG 20191210 094923
En tiedä minkä tasoinen tai hintainen tuo Shelli on, mutta vain muutaman kerran eläessäni olen tehnyt sen virheen että olen käyttänyt pesuloita ja sitten opin että pestään itse itsepalvelupesulassa tai omalla pihalla sään salliessa. Eivät taida ikinä sitä pesusientä puhdistaa hiekasta, jälkien perusteella :confused2:
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Kannattaa reklamoida heti pesun jälkeen tällaiset keissit.
Laitoin nettisivujen kautta tuoreeltaan eilen viestiä. Netin kautta olen ostanut kooditkin. Mielestäni pesuohjelma jätti alussa korkeapainepesun kokonaan välistä. Katsotaan mitä vastaavat. Onko liioittelua, jos vaadin, että maksavat auton käsinvahauksen hinnan. Tuo harjasten hinkkaaminen likaista kylkeä vasten luulisi jättävän jonkinlaista naarmua - siksi ei pelkkä uusi pesukoodi tunnu riittävältä.
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
En tiedä minkä tasoinen tai hintainen tuo Shelli on, mutta vain muutaman kerran eläessäni olen tehnyt sen virheen että olen käyttänyt pesuloita ja sitten opin että pestään itse itsepalvelupesulassa tai omalla pihalla sään salliessa. Eivät taida ikinä sitä pesusientä puhdistaa hiekasta, jälkien perusteella :confused2:
Ei ollut paras pesu, mutta ei kevyinkään. Olen käyttänyt kaikkia pesuvaihtoehtoja, ennenkin on tuolla Shine vaihtoehdolla lika lähtenyt. Ymmärrän, jos ei helmoista lähde, mutta nyt jätti koko kyljen paskaiseksi, mitä ei ennen ole käynyt. Paras pesukaan ei mainoksen "tuplavannepesusta" huolimatta puhdista kunnolla vanteita, senkin ymmärrän. Jotain rajaa kuitenkin ja se raja menee tuossa kuvassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 025
Eikös tuo Shine ole toiseksi kevyin ja "sopii" toistuviin pesuihin kun lika ei pääse pinttymään?

Mitä tulee korvauspyyntöön, tuskin korvaavat käsinvahausta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Laitoin nettisivujen kautta tuoreeltaan eilen viestiä. Netin kautta olen ostanut kooditkin. Mielestäni pesuohjelma jätti alussa korkeapainepesun kokonaan välistä. Katsotaan mitä vastaavat. Onko liioittelua, jos vaadin, että maksavat auton käsinvahauksen hinnan. Tuo harjasten hinkkaaminen likaista kylkeä vasten luulisi jättävän jonkinlaista naarmua - siksi ei pelkkä uusi pesukoodi tunnu riittävältä.
Ei niillä ole mitään syytä miksi niiden jotain käsinpesuja pitäisi sulle ruveta maksamaan. Ostit huonon pesun. Ainut mitä voin suositella on se tornado tuolla jos haluat puhdasta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
On se varmaan niinkin. Onneksi ei ole uusi auto (vaikka onkin hyvässä kunnossa). Silloin harmittaisi tuollaiset shaissepesut.
Uuden pesun saat varmasti ja pyydä jos saisit sen parhaimman. Siinä on kunnon huuhtelut alussa ja tulee useampaa eri pesuainetta jne.. se on ainut mitä voin suositella jos haluaa vähän parempaa jälkeä.
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Uuden pesun saat varmasti ja pyydä jos saisit sen parhaimman. Siinä on kunnon huuhtelut alussa ja tulee useampaa eri pesuainetta jne.. se on ainut mitä voin suositella jos haluaa vähän parempaa jälkeä.
Jep, olen silläkin ohjelmalla usein pessyt. Ei ole ennen ollut ongelmia kuitenkaan muillakaan. Täytyy jatkossa unohtaa muut poislukien kesä.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 634
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.

Ongelma on että lämmintä autotallia ei ole käytössäni. Pihalla on vähän vaikea pestä ellei käytä jotain glykolia, mutta tämä ei ole kauhean käytännöllistä.

Joten mitä vaihtoehtoja tässä oikeastaan edes on? Käyttää jossain käsinpesufirmassa?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.

Ongelma on että lämmintä autotallia ei ole käytössäni. Pihalla on vähän vaikea pestä ellei käytä jotain glykolia, mutta tämä ei ole kauhean käytännöllistä.

Joten mitä vaihtoehtoja tässä oikeastaan edes on? Käyttää jossain käsinpesufirmassa?
Riipuu vähän paikkakunnastakin varmaan. Aikoinaan ilman omaa tallia kävin talvisin pesemässä autoa ti-halleissa. Pk seudulla näitä ainakin on vielä tarjolla.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 634
Riipuu vähän paikkakunnastakin varmaan. Aikoinaan ilman omaa tallia kävin talvisin pesemässä autoa ti-halleissa. Pk seudulla näitä ainakin on vielä tarjolla.
Porin seudulla taitaa olla yksi. Hinta on tosin mielestäni vähän korkea. Suunnilleen halvempaa käyttää jossain käsipesussa kun mennä sinne :/
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
677
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.

Ongelma on että lämmintä autotallia ei ole käytössäni. Pihalla on vähän vaikea pestä ellei käytä jotain glykolia, mutta tämä ei ole kauhean käytännöllistä.

Joten mitä vaihtoehtoja tässä oikeastaan edes on? Käyttää jossain käsinpesufirmassa?
Käsinpesut maksaa Oulun seudulla ~25€/kerta, löytyy myös boss glossin pesula jossa esipesevät käsin (ainakin kalleimmassa, 33€ pesussa) ja lopuksi ajetaan koneen läpi niin ei pitäisi niin paljoa naarmujakaan tulla. Jyväskylässä seppälän ABC pesukadulla samanlainen järjestely eli työntekijät pesee painepesurilla pahimmat kurat pois ja lopuksi ajetaan koneen läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.

Ongelma on että lämmintä autotallia ei ole käytössäni. Pihalla on vähän vaikea pestä ellei käytä jotain glykolia, mutta tämä ei ole kauhean käytännöllistä.

Joten mitä vaihtoehtoja tässä oikeastaan edes on? Käyttää jossain käsinpesufirmassa?
Itselläni onneksi töissä mahdollisuus pestä/kuivattaa auto sisällä niin ei ole tämän kanssa ongelmaa. Mutta jos ei töissä saisi tehtyä niin varmaan joku TI-halli pitäisi löytää. Harjapesuun en autoa kyllä veisi ainakaan.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 630
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.
Pääasiassa omassa pihassa. Täällä etelässä harvoin tulee useiden viikkojen pakkasjaksoja. Jos sattuu sellainen tilanne, että pakko päästä pakkasella pesemään, niin sitten joku pikainen harjaton huuhtaisu automaatissa, että pahimmat moskat lähtee.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 008
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.

Ongelma on että lämmintä autotallia ei ole käytössäni. Pihalla on vähän vaikea pestä ellei käytä jotain glykolia, mutta tämä ei ole kauhean käytännöllistä.

Joten mitä vaihtoehtoja tässä oikeastaan edes on? Käyttää jossain käsinpesufirmassa?
Pihassa tulee pestyä.
2 kertaa olen eläessäni autoa käyttänyt maksullisessa naarmuttamossa.

Alle -5c pakkasella onnistuu pihassa pesu ihan hyvin, kun tulee lämpöisellä autolla kotiin, ja jättää lämmöt täysille ja auton käyntiin pesun ajaksi.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 588
Pihassa kesät talvet. Talvella lämpimällä vedellä jos tarvis. Nollakeleillä tietty ja sen yläpuolella, muuten BH Auto-foamit jäätyy pintaan. Eihän pakkasjaksoilla tartte edes pestä autoo kun ei se pakkasella liastu. Eli siis ennen pakkasjaksoja ja sohjo-/suolakeleillä pesua, joka kolmas pesu kinnastellen jos edes tarvii...
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 413
Aikoinaan kun vielä TI-hallissa autojani pesin, oli minulla käytössä tällainen Würthin pumppupullo ja siinä 5-20% BH:n Surfex HD tai Würthin Pineline.
Mulla kans käytössä tuollainen würthin pumppupullo, vanteiden pesuun toistaseks käyttänyt ja kestää muuten liuottimia todella hyvin kun töissä noita samoja käytössä.

Ti-hallissa itse pesen, 10€ alkava tunti niin ei tee mieli mennä autopesuloihin, vahatakkin pystyy mut sit toivottava ettei ole muita samaan aikaan niin saa auton kuivaksikin.
Fussocoatia laitoin talvivahaksi, pitäisi pysyä pinnassa kevääseen asti.
KC control snow foamilla esipesut hoitanut talvellakin, ei oo pakko kinnastella joka kerta ellei pahassa kunnossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.

Ongelma on että lämmintä autotallia ei ole käytössäni. Pihalla on vähän vaikea pestä ellei käytä jotain glykolia, mutta tämä ei ole kauhean käytännöllistä.

Joten mitä vaihtoehtoja tässä oikeastaan edes on? Käyttää jossain käsinpesufirmassa?
Nykyisin minulla on sen verran hyvä tilanne, että töissä on iso hyvin valaistu lämmin pesuhalli, josta löytyy järeä Kränzlen pesuri kuumavesilinjaan liitettynä, eli pääosin hoidan pesut töissä.

Lisäksi minulla on omassa harrastehallissani painepesuri ja siihen 20 metrin letkukela sekä 20 metrin vesiletkukela asennettuna seinälle, eli tarvittaessa pystyn pesemään autoni myös siellä.
Mutta en sitä mielelläni tee, kun kaikki paikat ovat sen jälkeen kosteita, joten siellä tulee pestyä yleensä vain lämpimään aikaan hallin edessä.

Aikoinaan kun minulla ei ollut mitään näistä loistavista pesumahdollisuuksista, käytin ahkerasti TI-hallien palveluita hyväkseni.

Vantaalla asuessani kävin ahkerasti Tikkurilan Nesteen TI-hallissa ja Turussa asuessani suosin Motor-In:iä sekä silloisen harrastetallini taloyhtiön pesutallia ( joka oli matala 60-luvun talon alakerrassa oleva talli huonolla valaistuksella ja ilman painepesuria ).
Viime vuosina olen käyttänyt muutaman kerran harrastehallini lähistöllä olevaa itsepalveluhallit.fi pesuhallia sekä Nummelassa sijaitsevaa aivan loistavaa PTJ-palveluiden hallia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Mulla kans käytössä tuollainen würthin pumppupullo, vanteiden pesuun toistaseks käyttänyt ja kestää muuten liuottimia todella hyvin kun töissä noita samoja käytössä.
Se unohtui kirjoittaa aiempaan viestiini, että pesuaineiden kanssa läträtessä tuohon pumppupulloon kannattaa hommata vihreä viton tiiviste, niin kestää ainakin kaikki liukkarit.

Osassa pulloista on jo valmiina viton tiiviste, mutta osa toimitetaan EPDM tai NBR tiivisteellä.
Sopivia viton O-renkaita saa muutamalla pennillä vaikkapa Etralta.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 413
Se unohtui kirjoittaa aiempaan viestiini, että pesuaineiden kanssa läträtessä tuohon pumppupulloon kannattaa hommata vihreä viton tiiviste, niin kestää ainakin kaikki liukkarit.

Osassa pulloista on jo valmiina viton tiiviste, mutta osa toimitetaan EPDM tai NBR tiivisteellä.
Sopivia viton O-renkaita saa muutamalla pennillä vaikkapa Etralta.
Pitääkin vilkaista onko siinä tuo Viton vihreä, mersun dieselin vihreitä pieniä tiivisteitä on ainakin jäänyt talteen.
Juu tuota Nummelan Ti hallia tulee käytettyä, hyvä paikka kyllä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Miten noin niinkuin yleensä pesette autojanne talvella? Aikaisemmin ollut epätietoinen ja muutenkin vanhoja autoja niin harjapesu on ollut oiva valinta, mutta nyt ei tee enää mieli mennä sinne naarmuttamoon.

Ongelma on että lämmintä autotallia ei ole käytössäni. Pihalla on vähän vaikea pestä ellei käytä jotain glykolia, mutta tämä ei ole kauhean käytännöllistä.

Joten mitä vaihtoehtoja tässä oikeastaan edes on? Käyttää jossain käsinpesufirmassa?
Ihan menee harjapesulla kuten uudesta lähtien, en ala säätämään minkään käyttölintan pesemisen kanssa.

Tuossa kuva viime keväältä 4v ja 40tkm ajettuna, ei toi nyt kovin pahalta näytä?



Kyllähän sitä tulee välillä käytettyä myllytyksessä niin pääsee naarmuista eroon...
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Varjo auttaa myös huomattavasti, aurinko näyttää kaikki virheet. Eikä se nyt välttämättä kauhean naarmuinem olekaan jos "aina välillä" sitä käytät myllytyksessä. Siinäkin vaan lakkapinta/maalipinta aina ohenee, jolloin loppuu sekin joskus.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Varjo auttaa myös huomattavasti, aurinko näyttää kaikki virheet. Eikä se nyt välttämättä kauhean naarmuinem olekaan jos "aina välillä" sitä käytät myllytyksessä. Siinäkin vaan lakkapinta/maalipinta aina ohenee, jolloin loppuu sekin joskus.
Totta kai siinä naarmuja on, siitähän ei ollut kyse, mikään auto ei pysy naarmuttomana jos sillä tuolla yleisillä teillä ajaa muiden seassa ja vaikka kuinka pesee käsin.

Kyse oli siitä ettei se nyt 4v aikana kovin pahaksi ole mennyt vaikka käytän talvella viikottain harjapesussa.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 634
Totta kai siinä naarmuja on, siitähän ei ollut kyse, mikään auto ei pysy naarmuttomana jos sillä tuolla yleisillä teillä ajaa muiden seassa ja vaikka kuinka pesee käsin.

Kyse oli siitä ettei se nyt 4v aikana kovin pahaksi ole mennyt vaikka käytän talvella viikottain harjapesussa.
Ei näytä pahalta ei. Itselle tosin nykyinen oma auto on enemmän kuin käyttölintta, se on myös mun harrastus joten mielelläni käytän enemmän aikaa jos saan sen pysymään paremmassa kunnossa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 304
Itse käytän mieluummin muutaman minuutin enempi aikaa käsinpesuun, kun vien autoa kalliisiin myllytyksiin. Kesäisin tulee yleensä vielä vahattua autot pariin kertaan, joka sekin on ihan mieluista hommaa (lämmin keli, poppia, kylmä olunen, ei kiirettä). Maalipinta on vielä omaan silmään ihan passeli 4v/80tkm kohdalla myllyttämättäkin.

Untitled.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
801
320tkm ja 7 vuotta

IMG_20190416_135648 (Large).jpg
Juuri pesty, ei kuitenkaan märkä.
Kaukaa hyvä ja läheltäkin ok. Kuitenkin, pesunaarmuja sekä puiden oksista yms. tulleita naarmuja on jonkin verran.
Eli jos olis henkilö/pakettiauto, myllyttäisin välittömästi.
Tuonkin voisin myllyttää jos olisi tuon kokoluokan vehkeelle sopivat tilat. Tai ainakin hytin, lava voi olla amatöörille hankala kun noin iso osa tasasta peltiä..
 
Viimeksi muokattu:

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Harjapesijällä ja vahaajalla on se ongelma, että vahat lähtee suunnilleen yhdellä pesulla.

Harjapesijällä on kuitenkin pointti, että vaikka lähes joka kevät käyttää yhden päivän myllytellen pesunaarmut pois, pääsee silti vähemmällä vaivalla kuin se joka kinnastelee vahaturvallisesti pitkin talvea, ja tavallisen ihmisen silmään molempien autot on koko ajan ns. mintissä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
48
320tkm ja 7 vuotta

Juuri pesty, ei kuitenkaan märkä.
Kaukaa hyvä ja läheltäkin ok. Kuitenkin, pesunaarmuja sekä puiden oksista yms. tulleita naarmuja on jonkin verran.
Eli jos olis henkilö/pakettiauto, myllyttäisin välittömästi.
Tuonkin voisin myllyttää jos olisi tuon kokoluokan vehkeelle sopivat tilat. Tai ainakin hytin, lava voi olla amatöörille hankala kun noin iso osa tasasta peltiä..
Vähän matalalaitaisen näköinen lava. Mahtuuko hyvin parinkympin kuorma eristehiekkaa vai meneekö survomiseksi?
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 313
Harjapesijällä ja vahaajalla on se ongelma, että vahat lähtee suunnilleen yhdellä pesulla.

Harjapesijällä on kuitenkin pointti, että vaikka lähes joka kevät käyttää yhden päivän myllytellen pesunaarmut pois, pääsee silti vähemmällä vaivalla kuin se joka kinnastelee vahaturvallisesti pitkin talvea, ja tavallisen ihmisen silmään molempien autot on koko ajan ns. mintissä.
Näinhän se on, mutta itselleni peseminen on myös harrastus ja tapa nauttia oman työn jäljestä. Työkseen kun kirjoittaa sähköpostia ja heiluttelee käsiä, niin on mukava välillä tehdä jotain konkreettista.

Oma kiesi on nyt reilut 3 vuotta vanha ja aina käsin pesty. Naarmuja on tullut, mutta pesuhuntua ei ole lainkaan. Faijalla on suunnilleen saman ikäinen ahkerasti konepesty Superb ja se on aivan täynnä konepesusta tullutta pientä naarmua. Tarjouduin myllyttämään, mutta hän totesi ettei vielä kannata. Noh kukin tyylillään. :)
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Faijan 11v ja 170tkm ajettu lantikka kävi myös myllytyksessä ja hyvin rupesi +10v vanha musta auto kiiltämään. Tuokin on saannut osakseen vain harjapesua koko ikänsä ja ikinä ei ole vahattu. Ei paljoa kiinnosta käyttöauton ulkonäkö vaikka perus siistinä pitää niin vahaaminen ym. meinaa aina unohtua.

Kuva vähän huono, mutta kyllä siitä idea selviää

 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
598
Fusso tuli laitettua pintaan ~3kk sitten ja vielä tuntuu pitävän ihan hyvin vaikka en ole päässyt autoa kunnolla pesemään:

fusso_3mo_small.jpg
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
801
Fusso tuli laitettua pintaan ~3kk sitten ja vielä tuntuu pitävän ihan hyvin vaikka en ole päässyt autoa kunnolla pesemään:

Saiskos kuvan myös vaikka ovien alareunasta? Miten siellä helmeilee?
Lähinnä jos on edes yhtään samanlaista, kun tossa kuvassa, niin pitää ehdottomasti itsekin kokeilla tuotetta.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
598
Kyljet ja perä on suolapaskan peitossa, mutta voisin kokeilla ottaa huomenna kuvan kun on valoisaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Katossahan vaha kuin vaha pysyy vaikka kuinka kauan, kyljistä lähtee ensimmäisenä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mites Sonaxin vahat? Yleensä voittavat TM:n testin, ja ovat hinnaltaankin sieltä edullisemmasta päästä. TI-hallilla pesen itse autoa, ja käytän Sonaxin pesuainetta ja pesuvahaa. Todella hyvän oloisia ovat.

Esipesuaineen nimellä ei enää kauheasti myydä mitään tuotetta. Olikohan jotain Korrek:a mitä löysin Prismasta pitkän etsiskelyn jälkeen. Loppui tosin juuri pari päivää sitten, kun viimeksi olin pesuhommissa. Näistä vaahdottimista en tiedä mitään. Sellainen perinteinen suihkupullo on hyvä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Sonaxin qd:n olen todennut itse ainakin yhdeksi parhaista kestoltaan. Hieman työläs levittää mutta kiilto ja kesto on ollut parhaimpia mitä eteen on tullut. Muista sonaxin aineista ei ole hirveästi kokemuksia.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Keväällä 2019 myllytetty ja vahattu auto, kesällä jaksoin käsin pestä, mutta ainakin 3kk menty kerta viikossa harjakoneen läpi.

Hankala saada aamulla pimeässä hyvää kuvaa mutta hyvin se puhdas konepelti vielä helmeilee

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 628
Viestejä
4 197 159
Jäsenet
70 757
Uusin jäsen
Keksutus

Hinta.fi

Ylös Bottom