- Liittynyt
- 10.03.2017
- Viestejä
- 4 231
Ei mene. On niillä vuosi ainakin mahdollista laskuttaa saadut tavarat.Tää menee liikkeen omaksi tappioksi joten ole hiljaa ja pidä tuote, jos kyselevät niin voivottele takaisin
Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt
Ei mene. On niillä vuosi ainakin mahdollista laskuttaa saadut tavarat.Tää menee liikkeen omaksi tappioksi joten ole hiljaa ja pidä tuote, jos kyselevät niin voivottele takaisin
Verkkokaupassa oli tilana hyväksytty siihen asti kunnes tuo noudettavissa viesti tuli. Päivä ennen noudettavissa viestiä tuli se yleinen peruttu tekstari mutta tila verkkokaupassa ei ollut koskaan peruttu.Tuliko sulle siis "Peruutettu" -> "Noudettavissa" -> "Peruutettu"?
Okei, mulla on tilaus omilla sivuillakin Peruutettu tilassa. Tappeluksi siis todennäköisesti menee, sinäällään hauska että alennus ei ollut kuin 80€:a ovh hinnasta. Sattui ilmeisesti vaan täys paska asiakaspalvelijaVerkkokaupassa oli tilana hyväksytty siihen asti kunnes tuo noudettavissa viesti tuli. Päivä ennen noudettavissa viestiä tuli se yleinen peruttu tekstari mutta tila verkkokaupassa ei ollut koskaan peruttu.
Sitten muutama tunti noudon jälkeen tuli sähköposti että tilaus on palautettu.
Tarina jatkuu aina vain. Nyt tuli jo kolmas tekstiviesti samasta tilauksesta. La-ilta klo 19.40! Huokaus, kai se on pakko ottaa yhteyttä Clasun asiakaspalveluun, jotta tuon spammauksen saa loppumaan.Clasun mittavanhintainen (10+ €) rukkassoppa sakenee täällä:
Joku kyynisempi voisi päätellä, että Clasulla on täysi kaaos päällä. Punainen vilkkuvalo loistaa käytävillä ja porukka ryntäilee edestakaisin paniikissa.
- tilasin eilen hanskat -25%-koodilla
- eilen tuli tekstiviesti, että paketti on noudettavissa
- tänään myyjä kieltäytyi luovuttamasta pakettia
- narisin Klaralle ja halusin rahat takaisin
- pari tuntia sitten Klara ilmoitti, että rahat on palautettu
- äsken tuli tekstiviesti, että paketti on noudettavissa
Jaa että konkurssiin? Noilla ole ensimmäistäkään tappiollista kvartaalia sitten 2013 (mitä aiempaa dataa en nyt jaksanut kaivaa). Jos nyt konkurssia meinaat povata niin jotain sitä tukevaa todistusaineistoa kyllä tarttis.En yhtään ihmettele, että tuo paska on menossa konkurssiin.
Clas Ohlson sulkee kaikki myymälänsä Britanniassa ja Saksassa – syynä tulosromahdusJaa että konkurssiin? Noilla ole ensimmäistäkään tappiollista kvartaalia sitten 2013 (mitä aiempaa dataa en nyt jaksanut kaivaa). Jos nyt konkurssia meinaat povata niin jotain sitä tukevaa todistusaineistoa kyllä tarttis.
Luitko sä tota linkkaamaasi juttua ollenkaan?Clas Ohlson sulkee kaikki myymälänsä Britanniassa ja Saksassa – syynä tulosromahdus
Clas Ohlson sulkee Suomessa kannattamattomia myymälöitä ja panostaa sen sijaan nettikauppaan – ”Prosentuaalisesti kasvu tulee verkkokaupasta, vapautamme varoja siihen”
Oikeassa olet, että TOISTAISEKSI Pohjoismaissa on sujunut ilmeisen hyvin vaikka myymälöitä on pistetty täälläkin kiinni. Jos kasvu nojaa tuohon luokattoman huonoon verkkokauppaan niin en voi povata kovin valoisaa tulevaisuutta.
Luitko sä tota linkkaamaasi juttua ollenkaan?
Se että uusien markkinoiden valloitus esim. Saksassa, kokonaisen neljän myymälän voimin ei ole onnistunut, ei millään muotoa tarkoita sitä että firma olisi menossa konkurssiin.
Puhumattakaan sitten tuosta "tulosromahduksesta", eli vertailukelpoisen tuloksen tippuminen 140 MSEK -> 124 MSEK, mitä ei nyt voi pahalla tahdollakaan kutsua romahdukseksi.
Äsken tuli uusi tekstiviesti vaikka tänään päivällä eivät suostuneet tilausta antamaanSama juttu tänään Skanssissa. Eilen illalla oli tullut uusi tekstari, että tilaus olisi noudettavissa
179 * 0,8 * 0,85Aikaisemmin ihmettelin Clasun tapauksessa ostajien mielentilaa, jopa joukkohysteriaa. Tarkoitin lähinnä ostajia jotka ostaa turhaa tavaraa ihan vaan kun halvalla saa, tuollainen käytös on omasta mielestä huonoa. Tavaraa päätyy ihmisillä ihan liikaa kaappien perälle pölyyntymään.
Kun koodit tuli tännekin foorumille näkyviin, testasin niitä laittamalla 2 kappaletta Mavic 2 Prota ostoskoriin ja olihan se alennus siellä. Noille olisi ollut tarve, mutta jätin tilaamatta, koska tiesin että tilaus peruutetaan. Testasin vielä samaa koodien laittoa ostoskoriin kännykän selaimella, ostamatta mitään.
Tällä seudulla on tehty muutamia murtoja ja päätin parantaa kiinteistön valvontaa hankkimalla Netatmon Welcome-kameran, tiesin sen nähneeni Clasulla. Hinta oli kova, 179€, mutta muistin että joku joulukoodi oli tarjolla. Lisäsin ostoskoriin ja syötin joulu15-koodin. Oudosti hinnaksi tuli 143,20€, josta lähtee se 15% vielä pois. Eli -20% ja vielä -15%. Lopullinen hinta 121,72€. Tuo ei nyt ihan mätsää, saan saman nyt molemmilla selaimilla tuotteesta kuin tuotteesta. Osaako joku sanoa mistä johtuu?
Laitoinkin että -20% + -15%. Tuota -20% vaan ihmettelin, mistä se tulee ostoskoriin.179 * 0,8 * 0,85
@MyyjäMatti onko tietoa onko "3000 ihmistä" vai 3000 tilausta? Täällä kun kuluu moni vetäneen tuotteita yksitellen eri tilauksiin.
Systeri oli äsken hakenut oman tilauksensa [emoji848]
Edit: oma Mavic mini fly more muuttunut juuri tilaan poimittu
Onhan tästäkin kokemusta. CDON joka löytyy ainakin omalta mustalta listaltani teki hintavirheellisille jo lähetetyille tuotteille palautusvaatimuksia. Osan Posti ehti palauttaa ennen kuin ostajat ehtivät niitä noutamaan. Tästä väännettiin sitten kättä myöhemmin ja CDON nöyrtyi noudattamaan KKV:n suositusta tuotteiden toimituksesta.Erittäin erittäin epätodennäköistä että peruuttelevat noita jo "lähetettyjä" lähetyksiä.
Ja ehkä koomisin oli kun Anttila/Kodin1:n konkurssipesän edustajat kävi hakemassa jo noudettavissa olleita ostoksia Posteista (eivätkä palauttaneet rahoja toistaiseksi; kaikki tosin taisivat saada omansa viikkoja tai kuukausia myöhemmin).Onhan tästäkin kokemusta. CDON joka löytyy ainakin omalta mustalta listaltani teki hintavirheellisille jo lähetetyille tuotteille palautusvaatimuksia. Osan Posti ehti palauttaa ennen kuin ostajat ehtivät niitä noutamaan. Tästä väännettiin sitten kättä myöhemmin ja CDON nöyrtyi noudattamaan KKV:n suositusta tuotteiden toimituksesta.
tässä tapauksessa sanoisin että poikkeus tilanne eikä ihan relevanssi tähän casiin (firmaan joka tod. jatkaa toimintaa suomessa)Ja ehkä koomisin oli kun Anttila/Kodin1:n konkurssipesän edustajat kävi hakemassa jo noudettavissa olleita ostoksia Posteista (eivätkä palauttaneet rahoja toistaiseksi; kaikki tosin taisivat saada omansa viikkoja tai kuukausia myöhemmin).
Tuolloin kävi ilmi sekin lakitekninen seikka, että etämyynnissä tavaran omistajuus siirtyy ostajalle vasta kun sen on noutanut postista, ei esim silloin kun se on lähetetty.
Ei tietenkään, kunhan mainitsin aiemman anekdootin innoittamana.tässä tapauksessa sanoisin että poikkeus tilanne eikä ihan relevanssi tähän casiin (firmaan joka tod. jatkaa toimintaa suomessa)
Minkä laskun ja miksi?Elisa nollas joulukuun laskun kokonaan, ettei tarvi maksaa mitään. tammikuussa jatkuu taas normaalisti.
Eli matkahuollon/postin kautta?Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.
Taitaa olla Postnord tai sieltä ainakin seuranta tunnistaa seurantanumerot. Lähimpään postiin nuo tilaukset on kuitenkin tulossa. Harmittaa vähän kun tuli tehtyä se yksi kotiinkuljetustilaus tuolle työkaluvaunulle niin olisi voinut nämä laittaa samaan. Nyt joutuu hakemaan lähipostista sitten erikseen, kun olisi voinut tulla kaikki kerralla kotiin.Eli matkahuollon/postin kautta?
Joo, ainakin Clasun mukaan. Tosin PostNord näyttää toistaiseksi "The sender has sent information on a shipment item with this ID, but we have not yet received the shipment item".Onko droneja lähtenyt matkaan(postnord tai muu toimitus)? Oman tila ”ei varastossa”.
Peruste viedä asiaa eteenpäin on asiakkaiden tasapuolinen kohtelu. Jos joku on tavaran saanut ja toinen ei. Hintavirheeseen ei voi vedota.ai niin, oli tässä yks kaveri kaupan alalla töissä, niin riippumatta miten noi tilaukset oli menneet, eli jos tuote on maksettu ja tilausvahvistus on tullut, niin kyllä myyjän on velvollisuus myydä tuote kun kysymyksessä ei ole selvä hintavirhe; 50% ei tätä ole kuitenkaan. Clasulla tälläisia alennuksia päällä koko ajan ( ja muillakin liikkeillä, esim. gigantti audio jopa -70%).
Rauhallisesti vaan, jos ei asiallisella tavalla tuotetta saa niin sit kuluttaja-asiamiehen kautta. Tää putiikki sen verran suuri että tuskin lähtee vääntää suuremmin.
edit: pari tuotetta jo saanut vaikka peruutus tullut, Mavic keräyksessä ja kyllä tonkin saan ennemmin tai myöhemmin
Lähtikö siis oikeasti jo matkaan? Minulle tuli Clasulta viesti että paketti on lähetetty, mutta Postnordin seuranta ilmoittaa, että ovat saaneet ennakkotiedon tuolla lähetyksellä varustetusta toimituksesta, ja että eivät vielä ole saaneet itse lähetystä.Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.
Kyllä jatkaisin sun tapauksessa vielä vääntöäItseä jäi tuo dronen saamattomuus hiukan harmittamaan. Jos joku ei tarvitse omaansa niin olisin valmis sellaisen joltakin ostamaan.
Ei ole mitään väännettävää, koska en saanut edes tilatuksi, koska olivat jo loppuneet eikä saanut lisättyä enää tilauksiin.Kyllä jatkaisin sun tapauksessa vielä vääntöä
Elisan laskutus toimii noin ihan normaalisti jos sieltä laskulla ostaa. Ei se lasku tule välttämättä samassa kuussa vaan laskutus voi alkaa vasta 1-2 kuukauden päästä.Elisa nollas joulukuun laskun kokonaan, ettei tarvi maksaa mitään. tammikuussa jatkuu taas normaalisti.
Ei ollut mitään väliä maksutavalla, jos asiakaspalvelijana oli esimiehen noheva perseennuolija, niin tilaus peruttu. Lahjakortit hylättiin heti, samoin oma akkuporakone, jotka oli lähetys Postilla ja maksu tilausta tehdessä. Myymälänoudolla sain taas haettua ihan normaalisti Oralin sähköhammasharjan.Nyt lähti Clasulta kaksi viimeistäkin tilausta matkaan eli näyttää lähettävän ainakin omalta osalta kaikki tilatut tuotteet. En tiedä onko sillä väliä, että olin kaikki tilaukset jo maksanut luottokortilla suoraan tilausta tehdessä. Tuleekin tarpeeseen, kun kaikenlaista remppatavaraa tuli hommattua poravasarasta lähtien. Parhaimpana ehkä 2Ah porakoneen akku 12,5 euron hintaan Pro-sarjan tuotteisiin.
Otitko yhteyttä kuluttajaneuvontaan jo ennen kuin tilaus oli edes noudettavissa?Eilen tuli klarnalta viesti että clasun kamat voi maksaa ja heti perään toinen viesti että maksu tapahtuma poistettu.
Tänään sitten tuli mailia clasulta että sähköhammasharjat lähetetty ja matkalla myymälään. ilmeisesti status "poimittu" ei tarkoittanutkaan että kamat olisi kerätty myymälästä niinkuin aikaisemmin luulin. Ehkä minäkin saan tilaukseni viellä ja voin perua kkv ilmoituksen
Itseä jäi tuo dronen saamattomuus hiukan harmittamaan. Jos joku ei tarvitse omaansa niin olisin valmis sellaisen joltakin ostamaan.
Näyttää siltä että clas ohlson toimittaa tuotteet jotka ei tuo kovia tappioita.En yhtään ihmettele, että tuo paska on menossa konkurssiin.
No eihän ne niitä tietenkää hakenu, ilmoitti vain postille että tuotteet on palautettava lähettäjälle.Ja ehkä koomisin oli kun Anttila/Kodin1:n konkurssipesän edustajat kävi hakemassa jo noudettavissa olleita ostoksia Posteista (eivätkä palauttaneet rahoja toistaiseksi; kaikki tosin taisivat saada omansa viikkoja tai kuukausia myöhemmin).
Tuolloin kävi ilmi sekin lakitekninen seikka, että etämyynnissä tavaran omistajuus siirtyy ostajalle vasta kun sen on noutanut postista, ei esim silloin kun se on lähetetty.
Onhan jotkut saanut myös Applen tuotteita? Ainakin Apple tv ja airpodit taisi lähteä useammalla tilaukseen.Näyttää siltä että clas ohlson toimittaa tuotteet jotka ei tuo kovia tappioita.
Esim itsellä maksoi 149€ alennusten jälkeen 79e, myös gigantti myy samaa tuotetta tarjouksessa 89€
Muut peruttu.
No eihän ne niitä tietenkää hakenu, ilmoitti vain postille että tuotteet on palautettava lähettäjälle.
Huoh älä jaksa mutuilla, monta kertaa tästäkin jo jauhettu tässä ketjussa. Ei ole mitään merkitystä pl. lahjakortit... Mavic Minit lähetetty, mutta esim työhansikkaita ja muuta halpaa roinaa peruttu ja jätetty kassalle. Osa sattunut menemään läpi ja osa ei, riippuu täysin tilauksen käsittelijästä.Näyttää siltä että clas ohlson toimittaa tuotteet jotka ei tuo kovia tappioita.
Esim itsellä maksoi 149€ alennusten jälkeen 79e, myös gigantti myy samaa tuotetta tarjouksessa 89€
Muut peruttu.
Eihän lähetetty ole sama kuin luovutettu. Vai onko niitä muka joku saanu.Huoh älä jaksa mutuilla, monta kertaa tästäkin jo jauhettu tässä ketjussa. Ei ole mitään merkitystä pl. lahjakortit... Mavic Minit lähetetty, mutta esim työhansikkaita ja muuta halpaa roinaa peruttu ja jätetty kassalle. Osa sattunut menemään läpi ja osa ei, riippuu täysin tilauksen käsittelijästä.
"Koodien jakamisen yhteydessä ei ollut jaettu niihin liittyviä rajoituksia, jotka kieltävät koodien yhdistämisen. Koodien yhdistäminen oli teknisestä virheestä johtuen lyhyen aikaa mahdollista torstai-iltana."
Clas Ohlsonilta sai tavaraa puoli-ilmaiseksi verkkovian vuoksi: ”Ei mennyt meillä kuin Strömsössä”