• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
En tiedä, missä vaiheessa tällä foorumilla esim. on ollut mitään oikeaa kuponkia näkyvillä, mutta alkuperäinen tarjouspostaushan oli alla oleva - ilman mitään kuvankaappauksia

Clasohlson.fi alennuskoodit (voi ketjuttaa ja toimii myös jo alennettuihin tuotteisiin)

'friends25' - 25%
'GOCCFI' - 10%
'joulu15' - 15%


Kyse on sitovan sopimuksen syntymisestä (tarjous - hyväksyvä vastaus). On ihan selvää, että sitova sopimus on syntynyt verkkokaupan pitäjän ja ostajan välillä. Joku voi väittää, että 50 % saaminen verkkokaupasta useammalla alennuskoodilla on sellainen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt se tajuta virheeksi. Nykyään kuitenkin tavaraa myydään paljon suuremmilla alennuksillakin (erit. ottaen huomioon, että joulun ostossesonki on päällä) ja tarjouskoodien ketjuttaminenkaan ei ole mikään yleisesti ymmärretty no-no.

Open and shut case, Johnson.
No ei tietenkään ole "alkuperäinen" tarjouspostaus, vaan jonkun satunnaisen henkilön internetissä kertoma asia. Tässä sulle toinen alkuperäinen tarjous: "Kaikki tuotteet KAIKISTA liikkeistä ilmaiseksi, ota 100 maksa 0, voimassa kun kävelet kassojen läpi maksamatta."

Se että joku postailee koodeja/tarjouksia/ym ilman niihin liittyviä ehtoja, ei poista niitä ehtoja. Et sä cashbackejakaan saa valmistajilta kinuttua vaan siksi että joku satunnainen tyyppi kertoi tarjouksesta ilman siihen liittyviä ehtoja.

Ihan oma häpeä jos kuvitteli että noilla kuuluu saada - 50% kaikesta. Ja asiaa saa tietenkin viedä kuluttajaneuvojan kautta eteenpäin jos tykkää, jään innolla odottamaan raportointia siitä miten meni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Muistahan sitten, että jos esim. ystäväsi lähettää sinulle whatsappissa jonkun koodin - vaikka tyyliin Viaplay 3 kk koodilla "ruikuttajaspede" - niin kysyt häneltä koodiin liittyvät käyttöehdot ennen kuin suostut käyttämään koodia.
Ja jos Viaplay sattuu perumaan tilauksen koodin ehtojen rikkomisesta, ei kannata pahastua tai itkua tuhertaa. Se kuuluu normaaliin liiketoimintaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
68
Mulla tuli äsken iRobot Roomba 675:sta tekstari, että noudettavissa. Pitää iltapäivällä käydä hakemassa, katsotaan antavatko. Alkuperänen hinta oli 299e, josta lähti 50% weks
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Ei taida kaupan kassoillakaan lukea että pitäisi jonottaa ja maksaa mitään. Sen kun kävelee vaan ohi ja jos myyjä huutaa perään, niin hittoako se sille kuuluu. Laiton varkaushan se on, mutta ei ollut lakikirjaa esillä.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
No ei tietenkään ole "alkuperäinen" tarjouspostaus, vaan jonkun satunnaisen henkilön internetissä kertoma asia. Tässä sulle toinen alkuperäinen tarjous: "Kaikki tuotteet KAIKISTA liikkeistä ilmaiseksi, ota 100 maksa 0, voimassa kun kävelet kassojen läpi maksamatta."

Se että joku postailee koodeja/tarjouksia/ym ilman niihin liittyviä ehtoja, ei poista niitä ehtoja. Et sä cashbackejakaan saa valmistajilta kinuttua vaan siksi että joku satunnainen tyyppi kertoi tarjouksesta ilman siihen liittyviä ehtoja.

Ihan oma häpeä jos kuvitteli että noilla kuuluu saada - 50% kaikesta. Ja asiaa saa tietenkin viedä kuluttajaneuvojan kautta eteenpäin jos tykkää, jään innolla odottamaan raportointia siitä miten meni.
Ja jos Viaplay sattuu perumaan tilauksen koodin ehtojen rikkomisesta, ei kannata pahastua tai itkua tuhertaa. Se kuuluu normaaliin liiketoimintaan.
Ymmärrys on lakipuolesta näemmä pyöreä nolla ja olette liikkeellä puhtaalla mutulla. Keskustelu teidän kanssa on siis sama lopettaa tähän.

Sen vielä toistan, että jos joku tilauksen tehnyt ne tilaamansa tuotteet oikeasti sieltä haluaa, niin todennäköisesti pärjää tässä eli siis rotta ei jäisi nuolemaan näppejään, vaan lähtisi ison, rasvaisen juustopalan kanssa kämpille speden kanssa katsomaan salkkareita.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 049
Tein sen virheen että otin tilaukseen lahjakortteja. Ilman niitä olis voinu hyvinkin mennä läpi kun ei ollut erityisen kalliita tuotteita, nyt joutuu todennäköisesti taisteleen. Statuksena edelleen "poiminta aloitettu".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ymmärrys on lakipuolesta näemmä pyöreä nolla ja olette liikkeellä puhtaalla mutulla. Keskustelu teidän kanssa on siis sama lopettaa tähän.

Sen vielä toistan, että jos joku tilauksen tehnyt ne tilaamansa tuotteet oikeasti sieltä haluaa, niin todennäköisesti pärjää tässä eli siis rotta ei jäisi nuolemaan näppejään, vaan lähtisi ison, rasvaisen juustopalan kanssa kämpille speden kanssa katsomaan salkkareita.
Niin näyttää olevan nolla juu. Heikoilla tulette olemaan jos noin ilmiselvää keissiä lähdette viemään KRILiin. Se että joku on virheen seurauksena saanut tavarat, ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi saada.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Ymmärrys on lakipuolesta näemmä pyöreä nolla ja olette liikkeellä puhtaalla mutulla. Keskustelu teidän kanssa on siis sama lopettaa tähän.
Mielelläni keskustelen kanssasi lakiasioista, itse kun en ole niistä tavan vertaa enemmän perillä. Kerro ihmeessä mitä lakeja tässä kannattaa soveltaa, niistä oikeasti tietäminen vrt. foorumilla leijuminen lakiasioista tietämällä on aika eri asia? Jos itsellä olisi lait hyvin hallussa, tekisin sitä ammatikseni ja maksaisin ostokseni ihan tuosta vaan. Ei tarvisi metsästellä alennuskoodeja pitkin foorumeita muutaman euron säästön takia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
937
Itellä lähti 49€ HP:n lasertulostin juuri Matkahuollon kuljetukseen.

Tilasin myös (onneksi eri tilauksella) 100€ lahjakortin, tässä ei muuta infoa kuin "hyväksytty". Saa nähä miten käy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Ihan jees, mun tili oli ilmeisesti poistettu kokonaan Clas Ohlsonilta.
Yritin luoda samalla postilaatikolla uuden tilin, niin meni läpi :D

Muuten mitään väliä, mutta oli yksi aikaisempikin tilaus siellä..
 

onC

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
67
Ihan jees, mun tili oli ilmeisesti poistettu kokonaan Clas Ohlsonilta.
Yritin luoda samalla postilaatikolla uuden tilin, niin meni läpi :D

Muuten mitään väliä, mutta oli yksi aikaisempikin tilaus siellä..
Mä tilasin tyhmästi ilman tilin luomista. Nyt vähän pimennossa kun mitään ei ole kuulunut tilausvahvistuksen jälkeen, eikä tilausta näy tilillä vaikka nyt jälkeenpäin siis accountin loin. Kiinnostaisi kyllä ostaa yksi noista tuotteista ihan pelkällä 25% koodillakin, joten toivottasti kohta tulee peruutusviestit jos on tullakseen.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
32
Tilasin moccamasterin turun Hansan liikkeeseen noudolla, tuli tekstari tunti sitten ja 20min sitten kävin hakemassa. Ilman ongelmia sain tilauksen, vähän naureskelivat, että sain hyvään hintaan eli näyttäs olevan liike/myyjä kohtaista.
Ryobin porakoneen tilasin myllyn liikkeeseen noudolla, siitä ei ole tullut vielä viestiä, mutta sivuilla lukee että tilaus on hyväksytty. Joku yleinen clasun viesti tuli että tilaus on peruttu, mutta tekstarissa ei ollut tilausnumeroa tai mitään, niin en tiiä oliko vaan yleinen viesti ja vaikuttaako se siihen että tulenko saaman ryobia vai en. Saas nähdä.
Moccamasteriin oon tyytyväinen jokataupauksessa
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mistäs ajattelit jaksaa vääntää, kun jaetuissa etukupongeissa lukee selvällä suomenkielellä että ei voi yhdistää muihin alennuksiin?
Edelleenkään sellaisiin ehtoihin ei ole voinut antaa suostumustaan joita ei ole ostohetkellä ollut saatavilla, mikäli koodin on saanut jostain muualta tietoonsa. Viimekädessä se on verkkokaupan vastuu varmistaa että ehdot näytetään viimeistään maksutapahtuman yhteydessä ja asiakkaalle kerrotaan mikäli jotain ei voi tehdä. Koska toimitusehdoissa ei mainita järjestelmävirhettä, ei kauppaa voida perua järjestelmävirheeseen vedoten, esimerkiksi jos järjestelmä on sallinut tuotteen myynnin jollain muulla hinnalla kuin on ollut tarkoitus. Ainoa yleisehto näyttää toimitusehdoissa olevan ” Selvästi virheellisesti hinnoiteltujen tuotteiden kohdalla Clas Ohlson Oy pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen.” mutta -50% ei ole vielä selkeä virhehinnoittelu toisin kuin vaikka -90%.
 
Liittynyt
10.12.2019
Viestejä
26
Eipä antanut ohlssonin täti mulle JBL:n luureja, vaikka aamulla tuli tekstari että maksettu.
Vetosi järjestelmä virheeseen.

Itse hain eilen illalla omat JBL kuulokkeet ja tänään päivällä Air 1 napit. Jälkimmäinen nouto aiheutti kysymysmerkkejä noutotiskillä, mutta jokatapauksessa antoivat tilaukseni.:tup:
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Täällä peruttiin kaikki (lahjakorttitilaus testinä ja joku kahvinkeitin - pitikin kopioida idea lahjakorteista täältä foorumilta ..). Mihinhän kellon aikaa tuo on eilen alkanut tuo koodi toimimaan, nimittäin olisi ollut saatavilla kyllä (noudolla) niitä tuotteita illasta.
Noh, oma virhe eikä sen enempää.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
73
Nyt yksi oma noutoa (tekstari tullut) odottanut tilaus merkattiin asiakaspalautukseksi, lieneeköhän oikea tapa lähteä perumaan kauppaa :kahvi:
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Ite tilasin Clasusta Matkahuollolla vain muutaman Switchin first-party-pelin, joita ei ole juuri missään koskaan kunnon alennuksessa. En erityisemmin odota niitäkään saavani, mutta ihan hyvä pikkusaalis jos tulisi. Ainakin aito 50 % säästö, kun niiden hinnat on kaikkialla mitä on.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 035
Täällä peruttiin kaikki (lahjakorttitilaus testinä ja joku kahvinkeitin - pitikin kopioida idea lahjakorteista täältä foorumilta ..). Mihinhän kellon aikaa tuo on eilen alkanut tuo koodi toimimaan, nimittäin olisi ollut saatavilla kyllä (noudolla) niitä tuotteita illasta.
Noh, oma virhe eikä sen enempää.
Sen takia oli järkevää tehdä jokainen tilaus yksittäisenä, myös lahjakortit. Näin mulle tuli ainakin osa noudettavaksi ja osa peruttiin.
 
Liittynyt
13.12.2019
Viestejä
13
Teidän joiden tilaus on peruttu tai tuotetta ei ole luovutettu vaikka maksettua tuotetta olette olleet noutamassa kannattaa laittaa www.kkv.fi lomakkeella tai sähköpostilla viestiä, koska neuvojan mukaan kaikki ostajat ovat samanarvoisia, eli jos jollekin on luovutettu tuotteita niin kaikilla on oikeus saada.

Eritelkää siis tuote ja ostoajankohta yms.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 035
Teidän joiden tilaus on peruttu tai tuotetta ei ole luovutettu vaikka maksettua tuotetta olette olleet noutamassa kannattaa laittaa www.kkv.fi lomakkeella tai sähköpostilla viestiä, koska neuvojan mukaan kaikki ostajat ovat samanarvoisia, eli jos jollekin on luovutettu tuotteita niin kaikilla on oikeus saada.

Eritelkää siis tuote ja ostoajankohta yms.
Myös lahjakortit? :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Teidän joiden tilaus on peruttu tai tuotetta ei ole luovutettu vaikka maksettua tuotetta olette olleet noutamassa kannattaa laittaa www.kkv.fi lomakkeella tai sähköpostilla viestiä, koska neuvojan mukaan kaikki ostajat ovat samanarvoisia, eli jos jollekin on luovutettu tuotteita niin kaikilla on oikeus saada.

Eritelkää siis tuote ja ostoajankohta yms.
Kysyitkö tämän, vai onko oma mielipide?
 
Liittynyt
13.12.2019
Viestejä
13
Kysyin, jokaisen peruutetun tilauksen saaneen tulee nyt laittaa meiliä tai täyttää lomake. Sinne sitten myyjä väittää virhettä verkkosivuilla, kieltäytyy myymästä ja luovuttamasta tuotetta. Silti on henkilöitä, jotka ovat saaneet tuotteen. Näin ymmärsin neuvojan puheista. Mitä nopeammin tuota infoa kkv:lle laittaa niin ehkä ovat yhteydessä jo tänään clasuun.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
24
Itse kävin tuossa reilu tunti sitten hakemassa oman tilaukseni. Tosin en muuta tarvinnutkaan kuin hyvin edullisen ja laadukkaan termarin ja onebladen. Jälkikäteen mietittynä ois voinut laser-tulostimia katsella.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
906
kaks tilausta aamulla peruttu ja kahdesta ei mitään viestiä. Tarkoittaako, että mahikset noi kaksi saada?
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 035
Ainakin Clas Ohlsonin asiakaspalvelijan kanssa vänkääminen yhtä tyhjän kanssa, ei mitään mielenkiintoa heillä edes selvittää. Oli laitettava KKV:lle yhteydenottolomake.
Ja kierrellään vastausta, että muille tuotteet toimitettu "koodeja levitetty sivustoilla (ei meidän toimesta) viittaa epärehelliseen toimintaan."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Asiaton käytös
Hohhoijaa miten te jaksatte...

Itselläkin tilaus peruttu, mutta ei kiinnosta oikeastaan yhtään. Persaukiset itkee..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
parasta olisi että clasu luovuttaa nyt kaikille ostaneille tilauksensa. ei voi olla niin että osa saa tuotteet ja osalla perutaan ja perustelut on mitä erinäisempiä ja osa ihan ontuvia eikä perustu mihinkään tilauksen yhteydessä mainittuun sääntöön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Itse sain eilen noutamalla ekat tilaukset, lopuissa lukee "poiminnassa". Emännällä peruuttivat tilaukset ja luki että asiakaspalautus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 410
Itselle tuli vain peruutus ilmoitus, ei perusteluja. Varmasti alan vänkäämään :D
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 035
Itse sain eilen noutamalla ekat tilaukset, lopuissa lukee "poiminnassa". Emännällä peruuttivat tilaukset ja luki että asiakaspalautus.
Aika kyseenalainen tuo asiakaspalautus. Tuotahan voisi sanoa jo epärehelliseksi toiminnaksi, kun mulle väittivät koodien käyttöä siksi :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Kyseenalaistahan tuo on, katsotaan mitä sanovat myymällä kun koitan saada vielä loput maksetut tuotteet.
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Hain tänään tilaukseni Palokan Clasulta vähän ennen puoltapäivää, myyjät päivittelivät pakettien määrää. Noudossa ei mitään ongelmaa, luovuttivat paketin asiallisesti mitään ihmettelemättä tai kiertelemättä suoraan varastosta kätösiini. Mutta kajarista ei ole vielä kuulunut mitään, ei hakuilmoitusta tai peruutuskirjettä. Seuraillaan.

edit. vaikutti siltä ettei ko. myyjät olleet varmaan saaneet vielä tietoa asiasta tai sitten toimivat kuten myyjän kuuluu
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
622
Onhan tämä nyt jäätävän epämääräistä toimintaa Clasulta. Osa saa vielä tänäänkin paketteja ja toiset perutaan?
Yritys tekee pelkästään Suomessa yli 100 miljoonan euron liikevaihtoa ja voittoa miljoonia.
Olisi nyt niellyt virheen sivuillansa ja laittanut kaikille paketit matkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Soitin asiakaspalveluun ja loput poiminassa olevat tuotteet ovat edelleen tulossa minulle ja tilauksia ei peruta, olivat vain myymälästä loppu ja tuotteet tulee ruotsin varastolta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
62
Mavic ministä tuli juuri ilmoitus että on kuriirin kyydissä, ai että ku pääsee tuuhean halvalla lentelemään [emoji1305]
Minulla edelleen poiminnassa, mutta toimitus myymälään, jossa todennäköisesti kieltäytyvät luovuttamasta, jos ikinä lähteekään. Prkl, olisi pitänyt ottaa kotiin toimitus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Mavic ministä tuli juuri ilmoitus että on kuriirin kyydissä, ai että ku pääsee tuuhean halvalla lentelemään [emoji1305]
Ilmeisesti mavic 2 zoom oli liian kallis, kun sitä ei ilmeisesti tule. Paha sanoa, kun tili poistettiin eikä mitään ilmoitusta tullut. Klarnan palvelusta katsoin, että oli peruttu lasku.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
68
Mulla tuli äsken iRobot Roomba 675:sta tekstari, että noudettavissa. Pitää iltapäivällä käydä hakemassa, katsotaan antavatko. Alkuperänen hinta oli 299e, josta lähti 50% weks
Just kävin hakemassa ja myyjä vaan naureskeli, että nyt lähti halvalla

670fa9b9-a37a-42fb-96f1-d0641293e9e0.jpeg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361
Itselläni on Mavic 2 Zoomista tilaus Klarnalla. Tilausvahvistus tuli, muita viestejä ei ole tullut.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
18
Nyt lukee tilauksessa lähetetty ja seurantakoodikin löytyy. Mm. 2x Oral-B Genius 10200 69,50 kpl ja siitäkin saisi vielä cashbackiä 20e.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom