• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Eiköhän tuon kokoinen pulju ainakin maksetut tuotteet toimita. Lienee sen verran paljon tilauksia sisällä, että tilausten peruminen, visan, MasterCardin ja paypalin sanktiot voivat muodostua ihan komeaksi kulueräksi nekin. Ja mainehaitta päälle, koska kyllähän isompi perumisrumba ja iso kasa tyytymättömiä asiakkaita breikkaa iltapäivälehdissä anyway.

Kovasti toki ottavat kuokkaan tuosta kummassakin tapauksessa, toimittavat tai ei.
Paypalin kuluista ei ole tietoa mutta ei korttimaksun hyvityksestä tule mitään lisäkuluja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Vielä sain tilaukseni kun heti aamusta kävin noutamassa myymälästä. Myyjä lähti penkomaan ja siinä vierähti jokunen tovi ja ajattelin että olikohan varastolla tullut jo tietoa että näitä ei luovuteta. No myyjä saapui ja tuumasi että "löytyihän se lopulta, näitä tilauksia on sattuneesta syystä aika paljon". En sitten tiedä tarkoittiko se tuolla yleisesti joulun aikaa, vai tätä pikku alennuskoodikoistista.
Leatherman ja Jbl Flip ihan kohtuu hintaan.
:psmoke:
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
47
Vielä sain tilaukseni kun heti aamusta kävin noutamassa myymälästä. Myyjä lähti penkomaan ja siinä vierähti jokunen tovi ja ajattelin että olikohan varastolla tullut jo tietoa että näitä ei luovuteta. No myyjä saapui ja tuumasi että "löytyihän se lopulta, näitä tilauksia on sattuneesta syystä aika paljon". En sitten tiedä tarkoittiko se tuolla yleisesti joulun aikaa, vai tätä pikku alennuskoodikoistista.
Leatherman ja Jbl Flip ihan kohtuu hintaan.
:psmoke:
Kampista tuli ainakin peruutussähköposti heti aamusta ennen kuin ehti tilauksia hakemaan
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
388
Mulle ei ole tullut vielä peruutusviestiä ja laskulla ostin. Tilaussivulla näkyy tilana poiminta aloitettu
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
153
Alennuskoodien käyttöehdoissa kuulemma mainitaan ettei alennuksia saa yhdistää keskenään.

näin siis peruutusviestissä clasulta.

Mistähän mahtaa löytyä moinen maininta?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Eilen tilasin kaksi Google Nest -palovaroitinta yhteishintaan 139 euroa ja noutoilmoitus tuli noin puolessa tunnissa. Juuri kävin noutamassa nuo hälyttimet Jyväskylän keskustan liikkestä ja kaikki meni aivan normaalisti. Ei voi muuta sanoa kuin et aika hyvä diili ja tuli varmaan hankittua halvimpaan hintaan ikinä. :tup:
 
Liittynyt
13.12.2019
Viestejä
13
Alennuskoodien käyttöehdoissa kuulemma mainitaan ettei alennuksia saa yhdistää keskenään.

näin siis peruutusviestissä clasulta.

Mistähän mahtaa löytyä moinen maininta?
Clasun sivuilla toimii edelleen samaan tilaukseen -10% ja -15% koodi.

Ainoa mitä lukee anna alennuskoodi kohdan alla on:

Kuponkikoodi muodostuu 11 merkistä, jotka on ilmoitettu kupongissa.
Alennuskoodi voi olla esimerkiksi "KESÄ2019".
Huom. Verkkokaupassa ei voi maksaa lahjakortilla.


Missään ei lue, ettei voi käyttää useampaa koodia samaan tilaukseen.


Samoin jos osalle koodia käyttäneistä on luovutettu tavaraa on muillekin se tehtävä.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
326
Clasugate, eivät luovuttaneet aamulla tuotetta, vaikka peruutusta en ollut saanut ja vetosivat, että käytettyä koodia ei saa ketjutta, vaikka heidän järjestelmäviasta johtuen tämä olikin mahdollista, vain 1 koodi per osto jne. Lukivat koneelta jostain newsletteristä mikä varmaan tullut aamulla tai eilen illalla.

Kysyivät olenko Clasun työntekijä, koska -25% koodi on henkilökunnalla, katsoivat koneelta koodia ja sitä kupongin kuvaa, joku joulukynttiläkuponki, jossa kaiketi mainitaan, (en nähnyt ruudulle), että koodia ei voi yhdistää muihin koodeihin, kertaosto jne. Yrittivät sanoa, että tämä mainitaan kaikissa heidän koodeissa ja ehdoissa. Tarkoitettu vain henkilökunnalle, mistä olen koodin saanut jne. Sanoin, että näytättekö missä kohtaa *julkisella* nettisivuilla mainitaan tämä ehto tai ehdot muiden koodien suhteen, ei mainita nimittäin toimitusehdoissa, koodeissa, etusivulla jne. BTW, ehkä pian lisätään joten ottakaa kuvakaappaukset.

Sanoin, että miten kuluttaja joka koodin käyttää, ihan sama mistä marketista, kaverilta tai netistä poiminut, voi tietää, että kuponki on vain henkilökunnalle ja jota ei saisi levittää tai käyttää kuin henkilökunta ja jonka tarkat ehdot löytyvät (vain) heidän huom. *sisäiseltä* intranetsivuilta? Kysyin mainitaanko jossain, että ostokset luovutetaan vain tätä kuponkia vastaan eli minulla pitäisi olla se fyysinen kuponki, ei osannut/halunnut vastata, oletan, siis että ei tarvita. Halusi vain, että otan yhteyttä asiakastukeen, jos haluan viedä asiaa yhä eteenpäin. Jossain vaiheessa sanoi myös, että heillä ihan normaalia, että peruvat tilauksen jos tuote on esim loppu, mihin sanoin, että tuote on hyllyssä, tilattu, maksettu ja he eivät vain suostu luovuttamaan minulle ostettua tuotetta. Sanoi, että ei oltu kuitenkaan kerätty vielä, heh. Ei mitään kompensaatiota jne.

Voi olla, että pitää viedä asiaa eteenpäin, koska perustelut vähän ontuvat nyt Clasun päässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Näyttää Clasun tilaus menneen keräilyyn kun maksoi heti verkkopankilla. Sormet ristissä että eivät peru enää tässä vaiheessa kun ostoksen arvo oli <100€.
 
Liittynyt
30.11.2019
Viestejä
43
Äsken tuli Clasulta viestiä että tilaus peruutettu (perusteluina koodien ketjuttaminen), maksettu PayPalilla ..
 
Liittynyt
13.12.2019
Viestejä
13
Nyt ovat lisänneet tekstin:

Liity Club Clas jäseneksi verkossa!
Saat -10 % yhdestä verkko -ostoksesta koodilla GOCCFI lue lisää ›
Ei voi yhdistää muihin etukoodeihin. Ei koske lahjakortteja.


Eilen tuota alimmaista tekstiä ei ollut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
En nyt odota, että saisin tuotteen, mutta vähän närästää se että osa saa ja osa ei.

En pääse kirjautumaan edes verkkokauppaan, valittaa väärää salasanaa enkä saa tilattua uutta. :D
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
326
Jep, voitte olla aivan satavarmoja, että nyt kun kukaan on yhteydessä asiakastukeen, niin tulevat tuohon viittaamaan, että ehdot on SELKEÄSTI näkyville, ongelma vaan on, että eivät olleet eilen ;)
 
Liittynyt
13.12.2019
Viestejä
13
Peruutuksen saaneiden kannattaa nyt ottaa nopeasti kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, koska lisäsivät tuon tiedon "Ei voi yhdistää muihin etukoodeihin. Ei koske lahjakortteja." vasta tänään ja osalle kuluttajista on luovutettu tuotteita alennuksella ja osalle ei.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
647
cu_1.PNG
cu_2.PNG

En mä kyllä näe vieläkään mitään mainintaa siitä, etteikö alennuskoodeja voisi yhdistää.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
326
Olin yhteydessä Clasun asiakastukeen, vetoavat tosiaan koodien yhdistelyyn mikä on 'kielletty' kupongeissa, että ei voi yhdistää muihin alennuksiin (vaikkakin tämä oli siis teknisesti mahdollista järjestelmävirheestä johtuen)

Kysyi mistä olin saanut joulukupongin, koska se on vain julkaistu tarjouslehdessä, ei verkossa. Kupongissa mainitaan tuo ehto. Friends & Family kuponkeja annettiin 2kpl henkilökunnalle tai jotain, missä myöskin tuosta mainittu.

Ehdot ilmoitettu kuponkien yhteydessä, joten Clasun puolesta ovat sitä mieltä, että heidän ei tarvitse toimittaa tuotteita koska kaupan ehdot ei täyty ja heillä oli järjestelmävirhe.

Mitä sanoo TechBBS:n lakimiehet? ;)
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
45
Ei tullut Clasulta rukkasia, joten haaveilemani seitsemän euron säästö jäi haaveeksi. Alkuperäisen tuote on valmiina noudettavaksi -viestin lisäksi en saanut mitään peruutusviestiä, mutta Klara ilmoitti vielä kymmeneltä aamulla, että tuote on maksettu. Tiskillä en saanut muuta selitystä kuin ettei koodia olisi saanut käyttää (käytin niistä vain yhtä: -25%). Peruutusviestin olisi kuulemma ”pitänyt tulla”. Mitään pahoittelua ei tullut, mutta se johtuu siitä, että asioin olosuhteiden pakosta itäsuomalaisessa myymälässä ja näille mölleille asiakaspalvelun alkeetkin ovat vieraita.

Summa summarum: olisi Clasu voinut pysäyttää maksun tai ainakin vähintään ilmoittaa peruutuksesta. Ei tuo vartin ale nyt niin valtavan epätavanomainen ole, että kaikki olisivat haistaneet palaneen käryä. Mutta sen tunnuksen annan ko. hurriorganisaatiolle, että suoritus oli tasalaatuinen! :D
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
647
Tiskillä en saanut muuta selitystä kuin ettei koodia olisi saanut käyttää (käytin niistä vain yhtä: -25%).:D
Miten niin ei olisi saanut käyttää? Kyllähän lähes meillä jokaisella on ystävä tai perheenjäsen, joka työskentelee Clas Ohlsonilla, joten ei se ole henkilökunnan tehtävä lähteä kyseenalaistamaan asiaa.
 
Liittynyt
10.08.2019
Viestejä
35
Itse kävin äsken hakemassa Jyväskylän keskustan myymälästä oman tilaukseni ja annettiin mukisematta, se tosin oli 65 litran rinkka vain (60€-50%). Myymälässä se oli alennuksessa 50€. Tunti sitten tuli klarnalta sähköposti että rinkka on nyt maksettu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690



Näiden pohjalta näyttää vähän pahalta, molemmista löytyy nuo yhdistelymaininnat.
Aina naurattaa nämä massaostohysteriat, taatusti pää puhki selaten sivuja ja mietitään että mitä turhaa sitä voisi nyt ostaa. Osa vielä myöntää ostaneensa vain kun on koodeja tarjolla, nyt tuossa näkyy koodien ehdot. Jos edes toisessa koodissa on yhdisteleminen kielletty, on kaikkien eilisen tilaukset aiheellisesti peruttavissa.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
906
lähinnä tässä pänniin, että jotkut saa näitä tuotteitanja jotkut ei. Olis nyt jokin johdonmukaisuus. Ei sillä ketkä saa niin hyvä tietenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Aina naurattaa nämä massaostohysteriat, taatusti pää puhki selaten sivuja ja mietitään että mitä turhaa sitä voisi nyt ostaa. Osa vielä myöntää ostaneensa vain kun on koodeja tarjolla, nyt tuossa näkyy koodien ehdot. Jos edes toisessa koodissa on yhdisteleminen kielletty, on kaikkien eilisen tilaukset aiheellisesti peruttavissa.
En kommentoi tuota massahysteriaa, mutta aika moni kuitenkin sai ostoksensa noudettua.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Alennuskoodien käyttöehdoissa kuulemma mainitaan ettei alennuksia saa yhdistää keskenään.

näin siis peruutusviestissä clasulta.

Mistähän mahtaa löytyä moinen maininta?
No se maininta yllättäen löytyy sen alkuperäisen koodin tiedoista jos sulle semmoista edes koskaan on toimitettu, kun kopioit vaan täältä niitä koodeja. Turha ruikuttaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Aina naurattaa nämä massaostohysteriat, taatusti pää puhki selaten sivuja ja mietitään että mitä turhaa sitä voisi nyt ostaa. Osa vielä myöntää ostaneensa vain kun on koodeja tarjolla, nyt tuossa näkyy koodien ehdot. Jos edes toisessa koodissa on yhdisteleminen kielletty, on kaikkien eilisen tilaukset aiheellisesti peruttavissa.
On taas asiantuntija kommentoimassa. Oliko koodien käyttöä rajoittavat ehdot ostohetkellä näkyvillä? Kuuluuko kuluttajan yleisesti ottaen olla verkkokaupassa niin huolellinen, että alkaa tutkimaan tarjouskoodien alkuperää ja ehtoja internetin aikakaudella vuonna 2019?

No se maininta yllättäen löytyy sen alkuperäisen koodin tiedoista jos sulle semmoista edes koskaan on toimitettu, kun kopioit vaan täältä niitä koodeja. Turha ruikuttaa.
Jaetaanhan täällä foorumilla tarjouksissa vaikka kuinka paljon tarjouskoodeja. Tarkistatko ensin aina jokaisen alkuperän ja käyttöehdot?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
On taas asiantuntija kommentoimassa. Oliko koodien käyttöä rajoittavat ehdot ostohetkellä näkyvillä? Kuuluuko kuluttajan yleisesti ottaen olla verkkokaupassa niin huolellinen, että alkaa tutkimaan tarjouskoodien alkuperää ja ehtoja internetin aikakaudella vuonna 2019?



Jaetaanhan täällä foorumilla tarjouksissa vaikka kuinka paljon tarjouskoodeja. Tarkistatko ensin aina jokaisen alkuperän ja käyttöehdot?
Se on sun ongelma jos et tarkista. Turha ruikuttaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Se, että joku epärehellisesti onnistuu jotain saamaan ja muut ei niin ei se tarkoita, että kaikilla siihen oikeus pitäisi olla.
Miksi ajattelet eilen saatavilla olevilla tiedoilla tilauksen tehneiden tehneen ne vilpillisessä mielessä?

Se on sun ongelma jos et tarkista. Turha ruikuttaa.
Kyllä se ainut inisijä täällä olet sinä. Ymmärrys asiasta pyöreä nolla ja silti on kovin selkeä käsitys asiasta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Samoin sinun perustelut on huonot, ei Clasu koskaan ole mitään myynyt ilman alennusta. Siellä kun kalliimmat normaalihinnat kuin muualla.

Eilen oli myös Dustin kampanja.


Tuossa vielä viimeisiä clasu kampanjoita.
Ei todista mitään, kun ei tuolta oikeasti mitään asiallisia tuotteita 50% alella ole saanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
On taas asiantuntija kommentoimassa. Oliko koodien käyttöä rajoittavat ehdot ostohetkellä näkyvillä? Kuuluuko kuluttajan yleisesti ottaen olla verkkokaupassa niin huolellinen, että alkaa tutkimaan tarjouskoodien alkuperää ja ehtoja internetin aikakaudella vuonna 2019?



Jaetaanhan täällä foorumilla tarjouksissa vaikka kuinka paljon tarjouskoodeja. Tarkistatko ensin aina jokaisen alkuperän ja käyttöehdot?
Mistä satuit saamaan ystävämyyntiin tarkoitetun koodin, samalla varmaan tarkastit siinä olevat ehdot? Sama joulukoodin kanssa.

En muistaakseni ole käyttänyt yhtäkään koodia täältä foorumilta, muutenkin yleensä ostan tavaran juuri silloin kun sen tarvitsen.

Muutenkin tuollainen raivoaminen kuuluu päiväkotiin, aikuiset(?) ihmiset suu vaahdossa huutelee kun nyt on loukkaannuttu. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361
Varmaan katselevat jos jokin tuote missä ottavat reilusti turpaan, niin niitä tilauksia peruttelevat.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Ei auta yhtään mitään. Koodien ehdot on jo esillä täällä olleet ja rotat jää näppejään nuolemaan.
Siis (muutetut) ehdot olleet täällä esillä tänään vai eilen ei ollut mitään ehtoja esillä ostohetkellä? Luulenpa spede-ystäväiseni, että rottien tarina päättyy rottien kannalta ihan onnellisesti - jos tuosta jaksaa vääntää.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Siis (muutetut) ehdot olleet täällä esillä tänään vai eilen ei ollut mitään ehtoja esillä ostohetkellä? Luulenpa spede-ystäväiseni, että rottien tarina päättyy rottien kannalta ihan onnellisesti - jos tuosta jaksaa vääntää.
Mistäs ajattelit jaksaa vääntää, kun jaetuissa etukupongeissa lukee selvällä suomenkielellä että ei voi yhdistää muihin alennuksiin?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Mistäs ajattelit jaksaa vääntää, kun jaetuissa etukupongeissa lukee selvällä suomenkielellä että ei voi yhdistää muihin alennuksiin?
Enhän minä mistään sanonutkaan vääntäväni - kunhan nyt vaan korjaan teidän virheellisiä käsityksiänne. Homma kuitenkin menee niin, että verkkokaupan pitäjällä on vastuu sivuistansa ja tarjouskoodeistansa. Jos sivuille laitetaan jotain geneerisiä koodeja, niin sivujen pitäjän tulee huolehtia siitä, että ne toimivat oikein. Ei keskivertokuluttajan voida odottaa tarkistavan verkkosivun tai tarjouskoodin ehtoja ostoksia tehdessään. Erityiset rajoitukset pitäisi tehdä teknisesti tai vähintäänkin laittaa selkeästi näkyville. En tiedä, missä vaiheessa tällä foorumilla esim. on ollut mitään oikeaa kuponkia näkyvillä, mutta alkuperäinen tarjouspostaushan oli alla oleva - ilman mitään kuvankaappauksia.

Clasohlson.fi alennuskoodit (voi ketjuttaa ja toimii myös jo alennettuihin tuotteisiin)

'friends25' - 25%
'GOCCFI' - 10%
'joulu15' - 15%


Kyse on sitovan sopimuksen syntymisestä (tarjous - hyväksyvä vastaus). On ihan selvää, että sitova sopimus on syntynyt verkkokaupan pitäjän ja ostajan välillä. Joku voi väittää, että 50 % saaminen verkkokaupasta useammalla alennuskoodilla on sellainen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt se tajuta virheeksi. Nykyään kuitenkin tavaraa myydään paljon suuremmilla alennuksillakin (erit. ottaen huomioon, että joulun ostossesonki on päällä) ja tarjouskoodien ketjuttaminenkaan ei ole mikään yleisesti ymmärretty no-no.

Open and shut case, Johnson.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Siis (muutetut) ehdot olleet täällä esillä tänään vai eilen ei ollut mitään ehtoja esillä ostohetkellä? Luulenpa spede-ystäväiseni, että rottien tarina päättyy rottien kannalta ihan onnellisesti - jos tuosta jaksaa vääntää.
Mitä sillä sun ostohetkellä on tekemistä? Voin minäkin tänne postata pelkkiä koodeja minkä ehdoissa sanotaan, että voi tehdä ainoastaan sitä ja tätä ja sitten jengi ruikuttaa, kun ei saa haluamaansa, kun eivät ole edes alunperin niitä kuponkeja saaneet vaan poimineet täältä koodin missä koodien kertoja ei ole toki viitsinyt mainita ehdoista mitkä siinä kupongissa lukee. Jäätte nuolemaan näppejänne vaan.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Varmaan katselevat jos jokin tuote missä ottavat reilusti turpaan, niin niitä tilauksia peruttelevat.
Voi olla. Juuri äsken tuli Philips Oneblade partatrimmeristä (14€) ja Oral B sähköhammasharjasta (25€) tilaus valmiina noudettavaksi.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Mitä sillä sun ostohetkellä on tekemistä? Voin minäkin tänne postata pelkkiä koodeja minkä ehdoissa sanotaan, että voi tehdä ainoastaan sitä ja tätä ja sitten jengi ruikuttaa, kun ei saa haluamaansa, kun eivät ole edes alunperin niitä kuponkeja saaneet vaan poimineet täältä koodin missä koodien kertoja ei ole toki viitsinyt mainita ehdoista mitkä siinä kupongissa lukee. Jäätte nuolemaan näppejänne vaan.
Sillä on sitä tekemistä, että tuota arvioidaan ostohetken tilanteen mukaan. Vai meinaatko, että yleisen toimintatavan pitäisi voida olla sellainen, että tavaraa pidetään myynnissä ja sitten voi vaikka seuraavana päivänä - maksun saatuaan - käydä muuttamassa sinne ehtoa, esim. että takuu onkin nyt 10 vuoden sijaan 1 vuosi?

Postaa koodeja vaan, jos siltä tuntuu - tuon ruikuttamisen sijaan.

Muistahan sitten, että jos esim. ystäväsi lähettää sinulle whatsappissa jonkun koodin - vaikka tyyliin Viaplay 3 kk koodilla "ruikuttajaspede" - niin kysyt häneltä koodiin liittyvät käyttöehdot ennen kuin suostut käyttämään koodia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom