Nettiauto - keskustelu, löydöt

mh8

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
127
Paremmista kuvista ei kannata välittää. Käsittääkseni auto on vaihtanut omistajaa "jonne" ajan jälkeen ja alla taitaa olla vakio alusta tai ainakin sillä korkeudella tuo näyttää olevan viimeisissä kuvissa.

Tuommonen olisi kyllä kiva varsinkin talvella. Harmi vain ettei vähän ajettuja oikein ole tyrkyllä. Vituttaa tolla bemarilla yrittää talvella edetä, kun vetää vain takaa.
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
344
Mikähän lie takana, kun noilla km-määrällä tehty koneremppa ja mitä tehty? Ja itsellä on omassa autossa sentään vajaa 370tkm ja todennäköisesti alkuperäinen avaamaton moottori.
No tässähän lienee takana se 2009 - 2011 Vaggilaisten 1.8 ja 2.0 TFSI koneiden surullisen kuuluisa öljynkulutusongelma.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
No tässähän lienee takana se 2009 - 2011 Vaggilaisten 1.8 ja 2.0 TFSI koneiden surullisen kuuluisa öljynkulutusongelma.
Tästä tulee mieleen, että noissa Nissan Primeroissa (P12-sarjalainen) 1.8L 16v oli tuota kuuluisaa öljynsyöntiongelmaa. Niissähän meni 3-sylinterin kohtaalla lohko hieman soikeaksi. Noissa P12 Primeroissa 2.0l 16v bensassa taisi taas olla tuon jakopään ketjun kanssa ongelmia.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Molemmissa koneissa oli öljynsyönti ja jakopää ongelmia, 1.6l "vain" jakoketju, sen vaihtoväliksi tosin taisi olla kirjassakin ilmoitettu 100tkm tjms...
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Molemmissa koneissa oli öljynsyönti ja jakopää ongelmia, 1.6l "vain" jakoketju, sen vaihtoväliksi tosin taisi olla kirjassakin ilmoitettu 100tkm tjms...
Jotkuthan vaihtelivat ainakin 2.0l koneeseen vanhemman mallisarjan jakopään osia, kun noissa P10 sarjan 2.0l koneissa taas kesti jakopää. Mitä nyt pari P10 Primeraa 2.0L 16v bensakoneella omistaneena ja yli 300tkm ajettuna. En tiedä, olivatko tarkoituksella heikentäneet osia uudemmissa malleissa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Mikähän lie takana, kun noilla km-määrällä tehty koneremppa ja mitä tehty?
Kaikissa 08-11 TFSi 2.0i pitää olla mäntäremppa tehty tai jossain kohtaa öljynsyönti alkaa. Näitä on tehty alle 50 000km ajettuihinkin mutta suurimmalla todennäköisyydellä tulee eteen alle 200 000km kohdilla. Hinta riippuu missä tekee ja mitä vaihdetaan 4000-6000e
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
260
Eikö TFSi koneissa ole enää jakopää tai öljynsyöntiongemia 2012-> ? Auto pitäisi vaihtaa ja olen kaikki TFSi koneiset skipannut, olettaen että paskoja kaikki.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Eikö TFSi koneissa ole enää jakopää tai öljynsyöntiongemia 2012-> ? Auto pitäisi vaihtaa ja olen kaikki TFSi koneiset skipannut, olettaen että paskoja kaikki.
Vuosiluku ei ole ihan noin tarkka, mutta kolmannen sukupolven koneissa tuota ongelmaa ei ole. Jossain noilla main niitä alkoi autoihin tulla, varmuuden saa katsomalla konepellin alle. Kolmossukupolven moottorissa on öljyn täyttökorkki tuolla tavalla "sivussa" kun ongelmallisessa moottorissa se on keskellä tuota muovisuojaa.

ea888.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Vuosiluku ei ole ihan noin tarkka, mutta kolmannen sukupolven koneissa tuota ongelmaa ei ole. Jossain noilla main niitä alkoi autoihin tulla, varmuuden saa katsomalla konepellin alle. Kolmossukupolven moottorissa on öljyn täyttökorkki tuolla tavalla "sivussa" kun ongelmallisessa moottorissa se on keskellä tuota muovisuojaa.

Puhuit yksikössä "tuosta" ongelmasta, mutta kysyjä kysyi sekä jakopää- että öljynsyöntiongelmista. Onko ne molemmat korjattu? Jos noita uskaltaisi ostaa, niin autovalikoima kasvaisi kummasti. :)
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Puhuit yksikössä "tuosta" ongelmasta, mutta kysyjä kysyi sekä jakopää- että öljynsyöntiongelmista. Onko ne molemmat korjattu?
Öljyä eivät ainakaan syö. En ole ainakaan suuremmin lukenut jakopääongelmistakaan. Omalla autolla on ajettu vasta noin 150tkm ja vielä pelaa, toki eihän tuollainen matka vielä mitään kerro. Mutta olisi noista varmaan foorumeilla mölytty, jos ongelmia kovasti olisi. Itse olen uskaltanut ostaa kaksi autoa joissa on tuo 3rd gen moottori ja ostaisin näillä kokemuksilla kolmannenkin.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Niin joo, tarkennetaan vielä kun alkuperäinen kysymys oli vain TFSI-koneista. Tässä mainittu koskee siis 1.8/2.0 litraisia TFSI ja TSI moottoreita.

1.0/1.2/1.4/1.5 TFSI/TSI on asioita erikseen, ei niissäkään nykyään mitään fataaleja vikoja ole mutta milloin uudempi moottori on mihinkin malliin tullut ja mistä sen tunnistaa, on asia erikseen.

Tuo havainnekuvani pätee siis vain 1.8/2.0 TFSI/TSI EA888 moottorien 2. vs 3. sukupolven tunnistamiseen.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Moottorirempan hinta näköjään isketty suoraan auton hintaan joka vastaa nyt 4-5 vuotta uudempia joissa ei remppaa tarvitse tehdä.

Noh, tyhmähän ei ollut se joka pyytää... :facepalm:
Eipähän tartte myyjän ihmetellä, kun se auto on vieläkin 10v päästä hänellä ylihinnalla. Tai sitten ei vaan haluta luopua autosta
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Huvittavaa kun alussa kerrotaan miten Volvolla ajellessa haaveiltiin mekkeristä ja nyt vaihdossa kelpaa sitten eri Volvot. Oisko kannattanu vaan pysyä siinä Vollessa? :D
No kaverilla ollut hirmuinen meisseli-kuume, ja nyt kun auto on alla ja kuume hellittänyt tajunnut että volvo on parempi, niin kaduttaahan se..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Kun ei ole edes referenssi hintaa niin väittäisin että lähemmäs 10k € koska juurikin varsin orkkis kuntoinen. Wankel on khyl hieno moottori.
Harmi ettei siitä wankelista saatu ikinä kestävää. Tuolla litratilavuudella tuo oli hyvinkin suosittu työsuhdeautona verotussyistä. NSU RO80 oli tai taisi olla ensimmäisiä wankeleita -60 luvulla, eipä noitakaan enää missään ole.

Mazda MX-3 1.8-24 V6 3d heinäkuussa katsastettu Coupé 1994 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tälläinenenkin näköjään vielä löytyy ja millä hintaa. Uutena oli varsin hauska ajettava, kaverin isällä oli bran new tuollainen ja kyllähän sillä räppäiltiin. Maailman pienin V6 motti tais olla, ja paksin nurkassa logo oli kullattu.:geek:
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Jokseenkin huvittavaa miten vieretysten voisi olla vaikka tuo Mitsun 1.6 V6 ja melkein tuplasti suurempi rivinelonen esim Porsche 944 3.0 I4 :D
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Jokseenkin huvittavaa miten vieretysten voisi olla vaikka tuo Mitsun 1.6 V6 ja melkein tuplasti suurempi rivinelonen esim Porsche 944 3.0 I4 :D
Pontiac Tempestin puolikas-V8 3.2l Trophy taitaa olla niitä suurimpia sodanjälkeisiä henkilöautoista löytyneitä nelosia :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
538
Tuollaisen ison bensanelosen värinä tyhjäkäynnillä alkaa varmaan lähennellä jonkun vanhan diesel transitin tyhjäkäynnin ravistusta... Joskus kokenut 2.5L 944 possun tärinän tyhjäkäynnillä, mutta tavallaan tuollaiseen vanhaan kevyeen sporttiin se sopi.
 
Viimeksi muokattu:

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Pontiac Tempestin puolikas-V8 3.2l Trophy taitaa olla niitä suurimpia sodanjälkeisiä henkilöautoista löytyneitä nelosia :D
Löytyy myös suomalaisittain modattu 968:n kone 4l:n versiona, mutta ei ole enää mitään tekemistä tavallisen koneen kanssa. 2l V8 löytyy myös ihan sarjavalmisteisena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Tuollaisen ison bensanelosen värinä tyhjäkäynnillä alkaa varmaan lähennellä jonkun vanhan diesel transitin tyhjäkäynnin ravistusta... Joskus kokenut 2.5L 944 possun tärinän tyhjäkäynnillä, mutta tavallaan tuollaiseen vanhaan kevyeen sporttiin se sopi.
Miksi se niin tekisi? Eihän se Volvon isossa punalohkossakaan mitään häirinnyt, vaan lähinnä auton pysähtyessä ihmiset luulivat, että moottori pääsi sammumaan koska mitään ei kuulu tuulettimen äänen yli. Auto värisi tai heilui kun moottori oli kovasta pakkasesta käynnistetty tai jos vedätettiin liian pienellä käyntinopeudella, mutta ei lämpimän koneen tyhjäkäynnillä. Vaikka tilavuus ei ollut 2,5 tai 3,0 litraa vaan vain noin 2,3 niin luulisi siinä olevan vähän varaa skaalata vielä ylöspäin. Ihan eri tunnelma kuin uudessa Fordin dieselhenkilöautossa, jossa ei tosiaan pääse unohtamaan että moottori käy tyhjäkäyntiä. Perkele, perse puutuu siitä jurinasta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Kun ei ole edes referenssi hintaa niin väittäisin että lähemmäs 10k € koska juurikin varsin orkkis kuntoinen. Wankel on khyl hieno moottori.
Niin nyt nuokin vissiin alkaa olla jo keräilyharvinaisuuksia. Ite ostin kahdella tonnilla vuosituhannen vaihteessa yhden pakoputkivikaisen, mutta niukalla voitolla sen sitten myin korjattuna. Ja niihin aikoihin noita oli jenkeissä joka paikassa myynnissä suunilleen $500:lla, kun oli aika yleinen auto siellä. Aika masentavahan tuo peruswankel kuitenkin oli. Joo kiertää pitkälle, mutta tehoa kuitenkin rajallisesti niin ne kierrokset ja vauhti nousee aika hitaasti. Ja bensan kulutus tehoon nähden nykymittapuulla naurettava. Tai oikeastaan jo silloin aikanaan. Ja sitten tietysti roottorin tiivisteviat päälle. Turbona tietysti ihan eri laite. Sääli, ettei sitä turboa rx-8:iin saatu. Sillä olisi varmaan teho/kulutus suhteen saanut kohtalaiseksi, mutta kun sitten olisi ollut liikaa tehoa Japanilaiselle valmistajalle. Kyllähän rx-8 6-vaihteinen versio on aivan mainio ajaa ja siinä tehokin on ihan sopiva, mutta edelleen kulutus ja moottoriongelmat painaa. Käsittääkseni moottori säilyy huomattavasti paremmin, jos antaa hyvin lämmitä ja ajaa aina yli 3000 rpm, mutta sitten ollaan jo yli 12 litran keskikulutuksilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Niin nyt nuokin vissiin alkaa olla jo keräilyharvinaisuuksia. Ite ostin kahdella tonnilla vuosituhannen vaihteessa yhden pakoputkivikaisen, mutta niukalla voitolla sen sitten myin korjattuna. Ja niihin aikoihin noita oli jenkeissä joka paikassa myynnissä suunilleen $500:lla, kun oli aika yleinen auto siellä. Aika masentavahan tuo peruswankel kuitenkin oli. Joo kiertää pitkälle, mutta tehoa kuitenkin rajallisesti niin ne kierrokset ja vauhti nousee aika hitaasti. Ja bensan kulutus tehoon nähden nykymittapuulla naurettava. Tai oikeastaan jo silloin aikanaan. Ja sitten tietysti roottorin tiivisteviat päälle. Turbona tietysti ihan eri laite. Sääli, ettei sitä turboa rx-8:iin saatu. Sillä olisi varmaan teho/kulutus suhteen saanut kohtalaiseksi, mutta kun sitten olisi ollut liikaa tehoa Japanilaiselle valmistajalle. Kyllähän rx-8 6-vaihteinen versio on aivan mainio ajaa ja siinä tehokin on ihan sopiva, mutta edelleen kulutus ja moottoriongelmat painaa. Käsittääkseni moottori säilyy huomattavasti paremmin, jos antaa hyvin lämmitä ja ajaa aina yli 3000 rpm, mutta sitten ollaan jo yli 12 litran keskikulutuksilla.
Kyllä noi japanilaiset urheiluautot tuntuu aina olevan 12 litran keskikulutuksella ainakin mitä itse muutamia eri korimallin skylinejä olen omistanut.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
47
BMW 335 E92 Coupé M-Sport Look ** ISOLLA RAHALLA JA LAADUKKAASTI JUURI RAKENNETTU ** OHJELMOITU N.400HP ** S Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikähän homma? Kuitin mukaan bemmi viety johonkin nyrkkipajalle ja viritetty melkein 13k eurolla :confused:

Kuulostaa aika absurdilta 12v vanhalle bemarille.

Tämän jälkeen ilmeisesti melkein heti viety liikkeeseen.
Entinen omistaja ei jaksa paskaa myydä ja käyny laittaa uutta joka nurkkaan, tuostahan nuo kuitista selviää.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
BMW 335 E92 Coupé M-Sport Look ** ISOLLA RAHALLA JA LAADUKKAASTI JUURI RAKENNETTU ** OHJELMOITU N.400HP ** S Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mikähän homma? Kuitin mukaan bemmi viety johonkin nyrkkipajalle ja viritetty melkein 13k eurolla :confused:

Kuulostaa aika absurdilta 12v vanhalle bemarille.

Tämän jälkeen ilmeisesti melkein heti viety liikkeeseen.
Kyseinen auto on ulosotettu ja myyty vissiin turbovikaisena joskus puoli vuotta sitten. Kai sen joku jobbari on pilkkahintaan ostanut sitten.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Kyseinen auto on ulosotettu ja myyty vissiin turbovikaisena joskus puoli vuotta sitten. Kai sen joku jobbari on pilkkahintaan ostanut sitten.
Ei välttämättä edes jobbari vaan joku harrastaja todennäköisemmin, jolla sitten kiinnostus ei riitä tai tietää saavansa hyvät fyrkat. Tiedä sitten.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Kyllä noi japanilaiset urheiluautot tuntuu aina olevan 12 litran keskikulutuksella ainakin mitä itse muutamia eri korimallin skylinejä olen omistanut.
Toyota Caldina vm. -03 tammikuussa tulee vuosi täyteen ja kulutus pyörinyt kesällä 10-11L/100km ja kylminä päivinä sen 12.5L/100km
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
538
Miksi se niin tekisi? Eihän se Volvon isossa punalohkossakaan mitään häirinnyt, vaan lähinnä auton pysähtyessä ihmiset luulivat, että moottori pääsi sammumaan koska mitään ei kuulu tuulettimen äänen yli. Auto värisi tai heilui kun moottori oli kovasta pakkasesta käynnistetty tai jos vedätettiin liian pienellä käyntinopeudella, mutta ei lämpimän koneen tyhjäkäynnillä. Vaikka tilavuus ei ollut 2,5 tai 3,0 litraa vaan vain noin 2,3 niin luulisi siinä olevan vähän varaa skaalata vielä ylöspäin. Ihan eri tunnelma kuin uudessa Fordin dieselhenkilöautossa, jossa ei tosiaan pääse unohtamaan että moottori käy tyhjäkäyntiä. Perkele, perse puutuu siitä jurinasta.
A downside of the Trophy 4 was engine vibration,[2] as an inline four-cylinder engine suffers from inherent secondary imbalance resulting from its 180 degree crankshaft. The two outside cylinders move together simultaneously, as do the two inside cylinders. Due to the geometry of the wrist pins, connecting rods and crankshaft journals a piston descending from top dead center will always move quicker through the first 30 degrees of crankshaft travel than a piston moving upward from bottom dead center, meaning that more mass is moving downward than is moving upward, causing a shaking in the vertical plane. Modern engines larger than 122 cu in (2.0 L) tend to have twin counter-rotating balance shafts to counteract these vibrations, but balance shafts were not commonly used until the mid-1970s.
En tiedä onko tuossa mainitsemassasi Volvon motissa tasapainoakseli, mutta muutenkin noissa aiemmin mainituissa melkein litra lisää tilavuutta lisää liikkuvaa massaa ja värinöitä melkoisesti.
Ja onhan nämä osin tottumiskysymyksiä kuitenkin, mutta yleisesti V6:n pehmeään ”vavahteluun” saatika R6:teen verrattuna rivi4 on kyllä melko karkea käynniltään.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
60
Ei välttämättä edes jobbari vaan joku harrastaja todennäköisemmin, jolla sitten kiinnostus ei riitä tai tietää saavansa hyvät fyrkat. Tiedä sitten.
Käytännössä kamut antaa max 2/3 myyntihinnasta. Tulli antaa 17t myyntiarvoksi ~ hyvityshinta aika pitkälle.

Laiton peli, ohjelmoitu, vaihdettu välijäähy ja turbot, katti ja hiukkassuodatin poistettu, led valot ja alustasarja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
S3 huutokaupassa. Ilmoituksessa maalaillaan, että olisi halpa jos menee tuolla 13800e...Audi S3 Huutokauppa Sunnuntaina 15.12.2019 20:00! Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

3h ennen huutokaupan loppua ollaan vasta 6000e joten tuskin käy kauppa :D

Huutokaupat.com
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Ihan vitsi tuo huutopaukat.com tai huutokaupat.fi, meneeköhän noiden kautta oikeasti kaupaksi muita kuin 500-1000€ ritsoja? Kymmenkunta kauppaa mitä seurannut niin kalliimmissa 10-20k€ autoissa huutohinnat nousseet n. puoleen tai 2/3 mitä nettiauton pyynti ja ei tietysti tuolla myyty. Miksi edes tarjota kun ei ole mitään velvoitetta myydä kuitenkaan? Varmaan laitettu tavoitehinta samaksi kuin nettiautossa pyynti.
Tuonne pistetään ne, joita liike ei voi myydä normaalia kautta takuun vuoksi :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom