Mikä peliohjain PC:lle?

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Pikasella testauksella razer wolverine vaikuttaa ihan ok kapistukselta tuolla alennushinnallaan (alle 80€), tatit toimii niinku pitää, ne on aavistuksen lyhkäsemmät kun naconissa mutta ei niin jäykät, x y jne napit on parasta mitä oon missään ohjaimessa ikinä kokeillut, ne on mekaaniset joten antavat hyvin selvän palautteen (päästävät myös miellyttävän KLIK äänen). Huonona puolena on nuo pohjassa olevat liipasimet, ei tuolla asennolla miten ite pidän ohjainta yllä niihin järkevästi, ne oli naconissa sijotettu paljon paremmin.

Nacon revolution pro2 ohjaimeen siis tämä vertailu, xbox onen ja ps4:n ohjaimen voittaa mennen ja tullen.

Tuo ohjain siis kyseessä: Razer Wolverine TE Xbox One ohjain - Peliohjaimet
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
171
Kyllä, ihan perus micro-USB kaapelilla menee. Itse tosin nykyisin vedän bluetoothilla, parin euron ebayn dongle ja hyvin toimii.
Micro-USB kaapelilla toimii langallisesti ja sitten langattomasti Xbox Wireless adapter for Windows kanssa.
Kiitos nopeista vastauksista.

Eroaako tuo malli miten tästä? Microsoft langaton Xbox-ohjain + Windows-kaapeli -peliohjainpaketti, musta, PC / Xbox One 54,90 Onko noissa erona vain, että tässä on usb kaapeli mukana?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Tietääkseni vain tuon kaapelin osalta eroaa. Ja ei tarvitse tuota kallista virallista tikkua jos haluaa vetää langattomana, ihan normaali BT-tikku käy.
Niin, jos ohjain on Xbox One S -versiota tai uudempi toimii myös normi BT-tikut, aiempiin ei. Muistaakseni Microsoftin donglella käytössä on kuitenkin nopeampi yhteys (se MS:n oma setti mitä aiemminkin käytettiin, ei BT)
Elite-ohjainversioistakin vain tänä vuonna tullut uudempi tukee BT:tä ja siten mitä vaan BT-tikkua, mutta sama pätee että MS:n donglella yhteyden pitäisi olla parempi
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@AnaK Jos ihan hifistelyyn mennään niin Xbox One S -ohjaimessa on hitusen pienemmät tatit, mukava pintamateriaali alapuolella, kevyemmin painettavat LB- ja RB-napit ja olikohan jotain vielä? Kaikkiaan on parempi tuo S-ohjain joten suosittelen sitä. Kätevä myös se Bluetooth-yhdistettävyys jos vaikka läppäriin tai Android-laitteeseen suoraan yhdistää niin ei tarvitse mitään USB-kepuloita.

Kaikki tuotekuvaukset missä lukee joko 'S' tai 'V2' tarkoittavat uudempaa ohjainta. Odota ensi viikkoa niin irtoaa aika varmasti 30 € tai halvemmalla.
Microsoft Xbox One Wireless Controller, 40€ | Hinta.fi
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
171
@AnaK Jos ihan hifistelyyn mennään niin Xbox One S -ohjaimessa on hitusen pienemmät tatit, mukava pintamateriaali alapuolella, kevyemmin painettavat LB- ja RB-napit ja olikohan jotain vielä? Kaikkiaan on parempi tuo S-ohjain joten suosittelen sitä. Kätevä myös se Bluetooth-yhdistettävyys jos vaikka läppäriin tai Android-laitteeseen suoraan yhdistää niin ei tarvitse mitään USB-kepuloita.

Kaikki tuotekuvaukset missä lukee joko 'S' tai 'V2' tarkoittavat uudempaa ohjainta. Odota ensi viikkoa niin irtoaa aika varmasti 30 € tai halvemmalla.
Microsoft Xbox One Wireless Controller, 40€ | Hinta.fi
Ok, kiitti tipseistä. Pähkäilin juuri samaa, et tämä on tuote joka melko varmasti tulee BF-viikolla hyvään aleen, joten kattelen ensi viikkoon, kun ei mikää kiire vielä ton kanssa.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
Ehdottomasti suosittelen että hommaa Xbox One ohjaimen. Tarkalleen kyseinen malli jota myydään PC:lle tarkoitetuksikin, minulla toiminut erittäin hyvin ja tyytyväinen oon ollut. Toki myös aikaisemmin tykkäsin ohjaimen muotoilusta, vaikka konsoleita en itse ole omistanutkaan (ok, tämä on huijausta mutta en jaksa selitellä tässä).

Taisin hakea ohjaimen Verkkokauppa.com. Muistaakseni tuohon saa liitettyä 8 langatonta ohjainta, jos sillä mitään väliä ostajalle on.. itselle ei ole, mutta näin se on mielestäni mainostettu. :)

Kyseessä siis tämä: Microsoft Xbox One Controller + Wireless Adapter for Windows 10 -peliohjain, musta, PC / Xbox One 56,90
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mä en Xboxin ohjainta ole saanut toimimaan BT yli. Tai no toimii, mutta painalluksissa on 1-3sek viive, minkä lisäksi pieni painallus rekisteröityy 1-3sek painallukseksi. Eli ei voi käyttää ollenkaan. Piuhalla toimii. Todella ärsyttävä juttu.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
65
Mä en Xboxin ohjainta ole saanut toimimaan BT yli. Tai no toimii, mutta painalluksissa on 1-3sek viive, minkä lisäksi pieni painallus rekisteröityy 1-3sek painallukseksi. Eli ei voi käyttää ollenkaan. Piuhalla toimii. Todella ärsyttävä juttu.
Itse en huomaa mitään ongelmaa langattomassa. Mielestäni toimii ilman mitään viiveitä jonka ihminen pystyy havaitsemaan ja pelikokemukset ovat nautinnollisia. Onkohan sulla jokin asia viturallaan tai mahdollisesti tuotteessa jotakin vikaa, että se ei toimi kuten pitäisi?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Jimmistä on ihan perus, ei edes halvin tikku.
Mutta tämän ketjun innoittamana lähdin asiaa tutkimaan.
Löysin tuon Xbox lisälaite softan, jolla ohjaimen sai päivitettyä.

Sit huomasin, että siinä softassa on tuollainen testimoodi, jossa näkee nuo painallukset. Innostuin jo hetkeksi, mutta ei apua. Isoa osaa painalluksista ei rekisteröi ollenkaan.
Mutta sit aloin kaivelemaan tv tasolta toisia paristoja ja vahigossa painoin toisessa kädessä olevaa ohjainta..toimi hyvin. Heeetkonen??? Miten??

Vein ohjaimen kiinni BT palikkaan ja toimi loistavasti, mutta noin 30cm päässä alkoi ongelmat.
Koitin sekö edestä, että takaa usb portit ja sama ongelma kaikkialla. Vaikka ei pienintäkään näköestettä olisi.

Metrin usb jatko kiinni koneeseen ja BT palikka kiinni siihen ja nostin kaiuttimen päälle näkyvälle paikalle. Nyt toimii 2m päästä sohvalta täysin ongelmitta.
Kiitos teille tästä ketjusta, koska olin jo luovuttanut langattomuuden suhteen!
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joo, selkeesti se ongelma on siinä tikussa, ottaa herkästi häikkää ja heikko signaali. Mut hyvä jos tommossella kikalla sait homman pelittää :tup:
Näköjään, toki toi on joku vain Deltacon BT tikku, mutta 2kk vanha. Ei tullu mieleenkään, että ottais tuollatavoin häikkää noin paljon.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Taisinkin postata vastaavan tuohon toiseen ketjuun jossa käsiteltiin tattiohjainpidennyksiä, mutta laitetaan omia mietteitä (hieman tuoreempien kokemusten kera) noista perus xbox one ohjaimista, jos siitä olisi jollekin hyötyä, kun tuo toinen ketju on kadonnut tuonne kauas ja pois näkösältä.

Pelaan hyvin paljon hiiri&näppis kombolla sekä peliohjaimilla ja ohjainten kannalta tuntuu että olen niiden suurkuluttaja. Aiemmin xbox one ohjaimia sai ostella vuoden/puolen vuoden välein tattikantojen muovisuuden vuoksi: kuluivat alta aikayksikön niin, että tatit jäi linkkuun tuonne reunoille. Tässä havainnekuva omasta edesmenneestä ohjaimestani:



Päätin lopulta ostaa Elite -ohjaimen silloisesta alennuksesta ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen. Itselleni osui kappale jossa ei ole ollut ongelmia ja ohjain ollut minulla käytössä nyt muutaman vuoden. Tattien kannat on metalliset ja periaatteessa on tullut säästänyt rahaa kun uusi xbox one ohjain maksaa aina sen 40-49 euroa / laaki. Hyvänä puolena series1 Elite ohjaimessa itselleni on ollut, että se syö tavallisia AA paristoja ja omat AA 2300 - 2500 mah akut ovat aina latautumassa niin ei matka tyssää siihen ja tarpeen niin vaatiessa voi iskeä normiparistot sisään.

Microsoft jukaisi vastikään tuosta Elitestä Series2 ohjaimen ja hinta näyttää olevan aika suolainen. Tuossa on specsien mukaan oma ladattava akku, niin pari näitä pitäisi ostaa tuon lisäksi. Tulee ehkä ostettua, jos/kun tuo nykyinen elite levahtaa.

Edit: https pois, jotta imgurissa oleva kuva näkyisi täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Noi ekan polven ohjaimet onki melko kämäsiä, mut One S ku tuli, ni ne parantui huomattavasti. Ja sit yleisesti ottaen kaikki special edition ohjaimet on laadukkaampia, niissä käytetään uudempia osia. Nytki on CDON:lla se joku Camo-tyylinen ohjain tarjouksessa, lyön pääni pantiksi et siitä saa pitkäikäisen ohjaimen ken semmoisen tarvii.


Noista tateista sen verta et jos haluaa kestävät, ni netistä löytyy alumiinista valmistettuja tatteja. Ei varmasti kulu ikinä, ja on aina karhea :D Ja toi ohjain on loppupeleissä helppo fiksailla, oon purkanu omani jo pariin kertaan ku vaihtanu kuoria.
Kyllähän sitä itsekin on tullut säädettyä tuon normi xbox ohjaimen kanssa, trigger-stoppereista, metallisista tateista ja tattipidennyksistä alkaen. Kyllähän tuo ns. "osti" lisää käyttöaikaa ohjaimelle. Samalla tuli hommattua tuo purkusetti ja kaikkea muuta kivaa sälää tuohon perusohjaimeen :D



Se miksi päädyin sitten lopulta tuohon Eliten Series1 ohjaimeen oli meneillään oleva tarjous, ohjelmoitavat lisänapit rungon pohjassa (niin ettei sormia tarvitse irroittaa tateilta missään vaiheessa), sekä sisäänrakennetut triggerstopperit (perusohjaimessa riippui vähän pelistä missä kohtaa liipasimet ns. 'triggeröityivät' kun ne oli tuommoiset ulkopuolelle ruuvattavat versiot). Tuohon kun laskee mukaan ohjelmoitavuus alkaen liipasinten kulmista niin itse olen toistaiseksi ollut ihan tyytyväinen.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Triggerstopper on vissiin tarkoitettu siihen jos haluaa siitä triggeristä tehdä ikäänkuin napin ?
Kyllä. Tai siis, FPS peleissä kuten Doom2016 ja Rage2 ja muissa joita jauhelen, tuppaan painamaan sen liipasimen ihan sinne pohjaan ja trigger stopperit minimoi tuon tarvittavan liikkeen ettei ihan turhaan tarvitse käyttää liipasimen koko liikerataa. Liipasimet kuitenkin reagoi painallukseen hyvin paljon aikasemmin. Ja onhan tuo ohjelmoitavissa/customoitavissa milloin liipasimet ns. aktualisoituvat, mutta koen ainakin itse, että kun siellä on se fyysinen stopperi, pelaaminenkin muuttuu mukavammaksi ja aavistuksen tarkemmaksi kun siellä fyysinen nypy heti vastassa - erityisesti kun menossa joku hektinen tilanne.

Siis makuasioitahan nämä ovat :D

Itse pidän FPS:ssä tuon tarvittavan liikeradan (kuollet alueet) siinä 30% tietämillä ja triggerstopperit päälle kytkettynä niin saa minimoitua tuon tarvittavan liikeradan ihan fyysisellä tasolla.



Edit: pohdin kyllä alkuun noita scuf -ohjaimia joissa myös trigger stopperit ja pohjanapit, mutta päädyin sitten lopulta tuohon microsoftin versioon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
No nuo hinnat on kyllä minustakin aika järkyttäviä noitten erikoisohjaimien kanssa. Tuo vastikään julkaistu Xbox One Elite Series 2 maksaa ~180€ :dead:

En ole perehtynyt Series 2 ohjaimeen sen tarkemmin, mutta ainakin pikaisella kuvahaulla Series 2:ssa olisi vipu jolla voi lennosta valita kolmen eri pykälän väliltä triggereiden liikeradan lyhentämiseksi/kasvattamiseksi. Series 1 ohjaimessa on vain kaksi:

sshot-2.png


Scuf -ohjaimissa taitaa tarvita ruuvailua jos stopperit haluaa käyttöön. Mutta hintavaa on valitsi noista minkä tahansa.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
56
Onko Kiinan halpisohjaimista mihinkään? Hakusessa olisi langallinen ohjain, joka sopisi lapsellekin. Tällä hetkellä on käytössä langaton Logitech Rumblepad 2, joka on kooltaan ja tuntumaltaan kyllä hyvä, mutta aiheuttaa häiriöitä wifi-signaaliin niin donglea pitää olla aina kiinnittelemässä ja irrottelemassa. Aliexpressissä olisi ainakin kohtuuhintaan Data Frog -ohjaimia, onko kokemuksia?

Minulla oli joskus Saitekin langallinen padi, jonka mukana tuli hyvä kustomointisofta, jolla sai ohjaimen napeille eri komentoja ja näitä tallennettua profiileiksi. Yksi ominaisuus, jolle vieläkin olisi käyttöä oli, että ohjaimessa oli "kytkin" jolla sai vaihdettua napeille toisen mäppäyksen. Esimerkiksi pelin valikoissa kytkin päällä -> ohjaimen napit voivat toimia nuolinäppäiminä, enterinä, escinä, ja tatti hiirenä ym. Pelatessa sitten kytkin pois -> napit toimivat tavallisina inputeina. Onko mitään vastaavaa tarjolla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
Onko Kiinan halpisohjaimista mihinkään? Hakusessa olisi langallinen ohjain, joka sopisi lapsellekin. Tällä hetkellä on käytössä langaton Logitech Rumblepad 2, joka on kooltaan ja tuntumaltaan kyllä hyvä, mutta aiheuttaa häiriöitä wifi-signaaliin niin donglea pitää olla aina kiinnittelemässä ja irrottelemassa. Aliexpressissä olisi ainakin kohtuuhintaan Data Frog -ohjaimia, onko kokemuksia?

Minulla oli joskus Saitekin langallinen padi, jonka mukana tuli hyvä kustomointisofta, jolla sai ohjaimen napeille eri komentoja ja näitä tallennettua profiileiksi. Yksi ominaisuus, jolle vieläkin olisi käyttöä oli, että ohjaimessa oli "kytkin" jolla sai vaihdettua napeille toisen mäppäyksen. Esimerkiksi pelin valikoissa kytkin päällä -> ohjaimen napit voivat toimia nuolinäppäiminä, enterinä, escinä, ja tatti hiirenä ym. Pelatessa sitten kytkin pois -> napit toimivat tavallisina inputeina. Onko mitään vastaavaa tarjolla?
Gamesir:illä on paremmat ohjaimet. Steam Controller on Steamissa alessa, mutta taitaa olla liian iso lapselle..
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Viimeisin DS4 päätyi pirstaleina seinään (tai no ehjä oli vielä matkalla sinne) ja tuli ostettua cittarista Xbone-ohjain ekaa kertaa ikinä. DS4 huonot puolet on varmaan miljoonaan kertaan listattu mutta tässä pari omaa kokemusta:
1. micro USB liitinpaikka on aivan vitun huono, joka ainoassa DS4 ohjaimessa mitä olen omistanut (joku 7 kpl) se on löystynyt ihan hemmetin äkkiä ja nyt olikin käytössä ebaysta tilattu viritys joka pitää sen piuhan siinä suorassa
2. X-nappi ja ympyrä (Rocket Leaguessa hyppy ja buusti) löystyy jos paljon pelaa noin 2vko jälkeen jo sen verran että vahingossa tulevia tuplapainalluksia tulee todella paljon

Tottunut näihin mutta vituttaa kuinka leluja nuo on hintaansa nähden ja kuinka äkkiä nuo muuttuu lähes pelikelvottomiksi

Oma historia on siis ollut PS1 ajoista asti pleikkarin leirissä ja vaikka en PS4 omista niin luonnollinen jatkumo oli käyttää tuota PC:llä ohjaimia vaativissa peleissä, X-box ohjaimia ei ikinä ennen ollut omistuksessa mutta kavereilla kännissä muutamat hajanaiset pelit silloin tällöin.

Xbone ohjaimen ominaisuuksia sitten tähän tuoreeltaan:
1. microUSB paikka loistava, ainakin omassa ohjaimessa piuha lukittuu jämäkästi paikalleen ja vaikea saada irti 100-0 verrattuna DS4
2. vasta viikko pelejä takana joten en voi vielä kommentoida miten nuo napit kestää
3. Tatit on varsinkin PS ohjaimeen tottuneelle kauheissa paikoissa se vasen siis, vähän väliä kun koitan hypätä suoraan eteenpäin niin menee ihan vinoon + kun käännyn vasemmalla (Rocket Leaguessa tämäkin) niin jotenkin käännän vinoon ja ei auto käänny kunnolla, varmasti paranee ajan kanssa tatsi tähän
4. oikea näppäimistö ja se lähin liipaisin on ihan liian lähillä toisiaan, tuntuu jotenkin luonnottomalta
5. plussana vielä se ettei tarvitse erillistä ohjelmaa saadakseen osan peleistä toimimaan

Having said all that suosittelisin tuota jälkimmäistä ohjainta jos vaan nuo napukat on sopivissa paikoissa, tuo piuha ja muutama muu seikka selvästi kallistaa tuohon leiriin. Silti joudun itse hommaamaan jostain BF tarjouksesta DS4:sia lisää koska vaan niin tottunut niihin :(
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Se löystyy niissä kaikissa väkisinkin, mut silti ite väitän että DS4:ssa toimintanapit oikealla on paremmat tuntumaltaan, Xbonen vastaavat tuntuu hirmuisen kovilta ja pitää kovaa meteliä. Xbone voittaa tattijärjestelyssä, ku siihen vasempaan ylätattiin tottuu ni se on todella hyvä kaikkeen. Ja toki DS4:n D-pad on vielä kunnon D-pad.
Niin löystyy. Kahdessa kuukaudessa Onen ohjain löystyi niin paljon, että oli ongelmia pitää yhteyttä enää. Onneksi sain toimimaan vihdoin langattomana.

Napit on todella paljon paremmat DS4:ssa, enkä ole kyllä rajullakaan pelaamisella pleikalla niitä löysäksi saanut. Itse toiminnaltaan molemmat ajaa asiansa, mutta onen ohjaimissa tosiaan todella paljon kovempaa materiaalia, isompi liikerata ja nappulat on löysässä siinä paikoissaan. Pitää todella kovaa ääntä myös.

Mä tulen toimeen kummalla vain tattijärjestelyllä, eikä ne vaadi mitään totuttelua. Jos valita saa, otan DS4:n version mielummin. Luontevampaa pitää molemmat kädet samalla tavalla ohjaimessa.

Onen dpad on ihan hirveä, tämäkin löysä, tunnoton, kovaääninen ja isolla epämääräisellä liikeradalla varustettu.

Liipasimet on Onen ohjaimessa ihan eri luokkaa ja ajopeleissä 5/5. Sisäänrakennettu akku mun mielestä vain tänäpäivänä pitäisi olla itsestään selvyys. Jotta ei tarttis kikkailla ladattavien paristojen kanssa.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
Niin löystyy. Kahdessa kuukaudessa Onen ohjain löystyi niin paljon, että oli ongelmia pitää yhteyttä enää. Onneksi sain toimimaan vihdoin langattomana.

Napit on todella paljon paremmat DS4:ssa, enkä ole kyllä rajullakaan pelaamisella pleikalla niitä löysäksi saanut. Itse toiminnaltaan molemmat ajaa asiansa, mutta onen ohjaimissa tosiaan todella paljon kovempaa materiaalia, isompi liikerata ja nappulat on löysässä siinä paikoissaan. Pitää todella kovaa ääntä myös.

Mä tulen toimeen kummalla vain tattijärjestelyllä, eikä ne vaadi mitään totuttelua. Jos valita saa, otan DS4:n version mielummin. Luontevampaa pitää molemmat kädet samalla tavalla ohjaimessa.

Onen dpad on ihan hirveä, tämäkin löysä, tunnoton, kovaääninen ja isolla epämääräisellä liikeradalla varustettu.

Liipasimet on Onen ohjaimessa ihan eri luokkaa ja ajopeleissä 5/5. Sisäänrakennettu akku mun mielestä vain tänäpäivänä pitäisi olla itsestään selvyys. Jotta ei tarttis kikkailla ladattavien paristojen kanssa.
Mä taas otan ennemmin noi ladattavat patterit kun sisäänrakennetun akun. Vaikka se nyt ei olekaan kovin kummonen juttu ainakaan DS4 niitä vaihtaa,niin hyvän akun saanti taas on. Muutama ebaystä tulleista akuista oli kestoltaan heikompia kun mitä alkuperäinen sököksi menny. Se oli aika arpapeliä mitä sattui tulemaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mä taas otan ennemmin noi ladattavat patterit kun sisäänrakennetun akun. Vaikka se nyt ei olekaan kovin kummonen juttu ainakaan DS4 niitä vaihtaa,niin hyvän akun saanti taas on. Muutama ebaystä tulleista akuista oli kestoltaan heikompia kun mitä alkuperäinen sököksi menny. Se oli aika arpapeliä mitä sattui tulemaan.
En oo saanu ps4/PS3 aikakaudella ainuttakaan akkua hyytymään ohjaimen eliniän aikana, vaikka pelaan jokaikinen päivä ja lapset päälle.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
En oo saanu ps4/PS3 aikakaudella ainuttakaan akkua hyytymään ohjaimen eliniän aikana, vaikka pelaan jokaikinen päivä ja lapset päälle.
No sulle on sitte sattunu hyvät vakio akut. Mulla tippu reilussa puolessatoista vuodessa akun kesto ykkös ohjaimesta reiluun tuntiin ja toinekaan ei tainnu pitää kun sen 2h ja siihen vielä päälle jos otti täyteen ladatun ohjaimen pois laturista ja seuraavana päivänä yritti päälle,niin se ei useinmiten edes inahtanu. Joten saattaa olla että niissä oli jotain muutakin häikkää.

Mutta joo,mä suosin siis noita ladattavia,koska niitä saa hyytyneiden tilalle lähikaupastakin. :)
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Pelaatteko PC:llä langattomasti? Ite kokeilin joskus mutta viive oli aikamoinen, näky siinä ohjelmassa millä DS4 pyöri ja tuntu ihan kauhealta esim. juuri Rocket Leaguessa
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
Pelaatteko PC:llä langattomasti? Ite kokeilin joskus mutta viive oli aikamoinen, näky siinä ohjelmassa millä DS4 pyöri ja tuntu ihan kauhealta esim. juuri Rocket Leaguessa
Juu,Elite V1 on kiini sillä mikkiksen omalla palikalla. En ainakaan oo huomannu että olis mitään viivettä.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Pelaatteko PC:llä langattomasti? Ite kokeilin joskus mutta viive oli aikamoinen, näky siinä ohjelmassa millä DS4 pyöri ja tuntu ihan kauhealta esim. juuri Rocket Leaguessa
Itsellä xboxin ohjain mikkiksen langattomalla sovittimella, mitään viivettä en huomaa mainitsemassasi peleissä enkä myöskään tasoloikissa johon tuota ohjainta pääasiassa käytän, omaan 144hz ruudun niin olisin jo huomannut moiset ongelmat.
 
Liittynyt
07.01.2018
Viestejä
146
Saako bluetoothilla yhdistettyä kaksi DS4 (v1 ja v2) ohjainta samaan aikaan PC:lle, onko kellään kokemuksia? Ja onko suosituksia bluetooth dongleista, jotka on todettu toimivaksi?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Pelaatteko PC:llä langattomasti? Ite kokeilin joskus mutta viive oli aikamoinen, näky siinä ohjelmassa millä DS4 pyöri ja tuntu ihan kauhealta esim. juuri Rocket Leaguessa
Mulla oli kanssa ihan pelikelvoton, kunnes paripäivää sitten älysin vetää BT donglen usb jatkon kanssa kauemmas koneesta. Mitään viivettä ei enää ole.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Onko ihan donglekohtainen tämä viiveongelma, vai tekeekö kaikilla?
En usko että tämä kyseinen donglekaan tuota välttämättä tekee jollain muulla kokoonpanolla. Mulla sattu joku ottamaan häikkää niin paljon, että aiheutti tämän. Mutta jos ongelmia on, kannattaa tuota ainakin koittaa.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Steam Controller nyt vain 5e Steamissa (+15 postit). Onko joku saanut ostettua? Erroria pukkaa konfirmaatio-vaiheessa. Taitaa kauppa käydä:
Delivery delays are expected due to high order volume. We'll ship your order as soon as we can and send you an email with tracking information once that happens.
Mielipiteitä ohjaimesta? Kiinnostaisi kokeilla onko parempi FPS-peleissä kuin DS4

Edit: Osto meni läpi kolmannella yrittämällä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Steam Controller löyty yhteenväliin ja se on semmoi ohjain, et siinä on omat ongelmansa. Käteen ergonomisesti se on erittäin hyvä, vaikka ensalkuun näyttää epämukavalta möhköltä. Mut itteä siinä vaivas se et siin ois pitäny käytännössä olla vaan se yksi kosketusalusta oikealla, se vasen alusta on omasta mielestä täysin turha. Se tatti ois pitäny siirtää sen vasemman alustan tilalle ja perinteinen D-pad sen tatin tilalle. Silloin se ois ollu äärimmäisen hyvä pyssypeleillekki. Ja se ABXY-asetelma on liian pieni ja pikkasen huonossa paikassa loppupeleissä. Ja se on hirmuisen äänekäs ohjain.
Mitä pidit alustan tarkkuudesta ja nopeudesta pyssypeleissä?
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
439
En oo saanu ps4/PS3 aikakaudella ainuttakaan akkua hyytymään ohjaimen eliniän aikana, vaikka pelaan jokaikinen päivä ja lapset päälle.
Sinulla käynyt äärimmäisen hyvä tuuri. Ainakin PS4:n ohjaimet todella heikkoja ja kaikkien eri vikojen joukossa myös tuo akkujen hyytyminen todella yleistä. Itsellä kahdesta ohjaimesta hyytynyt enkä tiedä yhtään kaveria jolla ei olisi tuota samaa akku-ongelmaa ollut. Aivan leluja nuo pleikkarin ohjaimet kun Xboxiin vertaa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Steam Controller nyt vain 5e Steamissa (+15 postit). Onko joku saanut ostettua? Erroria pukkaa konfirmaatio-vaiheessa. Taitaa kauppa käydä:

Mielipiteitä ohjaimesta? Kiinnostaisi kokeilla onko parempi FPS-peleissä kuin DS4

Edit: Osto meni läpi kolmannella yrittämällä
Häh, oisin ostanu eilen illalla mutta Steam näytti että olivat loppuneet?! Se touchpad toimisi kuulemma hiiren korvikkenna suht hyvin.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 020
Pari kyssäriä/ongelmaa. Aloin pelaan paria peliä jotka on melkoista tuskaa KB/Mouse combolla ja kokeilin tuota mun PS3 ohjainta PC:lle. En omista PS4 enkä xbox ohjaimia(enkä konsoleita).

No löysin parikin ohjetta ja ohjelmaa mm. SPCToolkit, joka kylläkin toimii todella huonosti. ÄLKÄÄ IKINÄ ASENTAKO TÄTÄ!!!
Se kadotti hiiren ja näppiksen asennusvaiheessa, vanha PS/2 portillinen näppis sentään toimi, sain ne kuitenkin palautettua uninstallilla... ja googlailtuani 1-2h löysin saman tekijän uuden vastaavan ohjelman purkkavirityksen se siis puukottaa USB/BT ja kernel ajureita win10:ssä. Ei näytä hyvältä ja tekijän git repositoryssäkin oli toteamus, että hankalaa on koodata toimimaan.
Löysin muutamia mainintoja purkkaviritelmistä, mutta en kyllä ala enää kokeilemaan

Onko jollain varmaa vinkkiä miten ton PS3 ohjaimen saisi toimimaan koneessani joko USB tai langattomasti. ilman että BT tai USB ajurit hajoaa samalla.

Vai onko vaan paras ostaa toimiva padi, tuo xbox kontrolleri ei kyllä ole mieleen, tykkään enemmän PS3 ja PS4 ohjaimista, mutta kai tuohon xbox ohjaimeenkin tottuu.
on tarkoitus ostaa kyllä PS5 kun se tulee saas nähdä miten sen ohjain toimii PC:ssä
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
780
Xbox one ohjain täälläkin ollut langattomana alkuperäisen sovittimen kanssa käytössä ja hyvin toiminut.
Langallisena(ainakin vielä) Stadia ohjain myös ja istuu omaan käteen paremmin kuin xbox one ohjain, pleikka ohjaimista puhumattakaan.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 020
Juuh siltä näyttää, täytyy varmaan ostaa tuo xbox ohjain:
Microsoft Xbox One Wireless Controller, 37€ | Hinta.fi
Kai tuo toimii myös USB? pelaa ja latailee samalla. Nykyisessä koneessa ei ole BlueTooth, langaaton logitech hiiren vastaanotin on, mutta se ei ole aito BT moduuli, mutta tuossa on uusi ryzen kone kasaantumassa, jossa on emolevyllä BT.
Toinen kalliimpi ja parempi:
Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Seri.. 169€ | Hinta.fi

Stadia premiere edition on 129 ja sis ohjaimen ja google chromecast ultran. tuo ois hyvä vaikka stadia itseään ei tarvi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
Juuh siltä näyttää, täytyy varmaan ostaa tuo xbox ohjain:
Microsoft Xbox One Wireless Controller, 37€ | Hinta.fi
Kai tuo toimii myös USB? pelaa ja latailee samalla. Nykyisessä koneessa ei ole BlueTooth, langaaton logitech hiiren vastaanotin on, mutta se ei ole aito BT moduuli, mutta tuossa on uusi ryzen kone kasaantumassa, jossa on emolevyllä BT.
Toinen kalliimpi ja parempi:
Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Seri.. 169€ | Hinta.fi
Itse ostin langallisen Trustin Jimm'siltä ja pari langallista GameSiriä Aliexpressistä.
TRUST GXT 540, langallinen peliohjain, PS3/PC - 29,90€
US $25.2 37% OFF|GameSir T4w Wired Controller USB Cable Turbo Function Dual Vibration Joystick Gaming Gamepads for Windows PC-in Gamepads from Consumer Electronics on AliExpress

Nämä on moninpeleihin.

Mutta tuo emolevyn BT on todennäköisesti Intelin kortilta (vaikka Ryzen-emolla on), jolloin se on markkinoiden parhaita ja pitäisi toimia. Itsellä oli vaan s**tanallinen lagi langattomien PS4-ohjainten kanssa, niin nyt on langallisia ja kone sijoiteltu niin, että johdot riittää sohvalle.

Täytyy katsoa USB-hubia jos kavereita tulee enemmän kuin yksi käymään. Mutta todella huonoja kokemuksia on BT-yhteydestä itsellä. Tosin kotelo on metallia (Jonsbo U5) ja antennit oli siellä takana..
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 020
Tuli ostettua tuo XBOX one wireless paikallisesta citymarketista, kun tuli muutakin asiaa, hinta 50e. Huomasin vasta kotona että ei tule akkua, vain patterit, mulla on kyllä ladattavia pattereita/akkuja tuohon kokoon.

Langaton USB-dongle ei jostain syystä toimi, ilmeisesti ajurit puuttuu? en ole vielä perehtynyt asiaan, kyllä kai ton saan toimiin. Sopivaa johtoakaan ei tullut mukana, vain USB-jatkopiuha??, kummallista langattoman hiiren latauspiuha toimii kyllä ton kanssa ja USB:n kautta toimii ongelmitta. Yritän nyt totutella käyttämään tuota.

Uusi emolevy tulee olemaan ASUS ROG Strix x570-E, jossa on tosiaan BT mukana, vanhassa koneessa ei ole, joten USB:lla mennään, prossua joudun vaan odotteleen vielä tovin :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
Tuli ostettua tuo XBOX one wireless paikallisesta citymarketista, kun tuli muutakin asiaa, hinta 50e. Huomasin vasta kotona että ei tule akkua, vain patterit, mulla on kyllä ladattavia pattereita/akkuja tuohon kokoon.

Langaton USB-dongle ei jostain syystä toimi, ilmeisesti ajurit puuttuu? en ole vielä perehtynyt asiaan, kyllä kai ton saan toimiin. Sopivaa johtoakaan ei tullut mukana, vain USB-jatkopiuha??, kummallista langattoman hiiren latauspiuha toimii kyllä ton kanssa ja USB:n kautta toimii ongelmitta. Yritän nyt totutella käyttämään tuota.

Uusi emolevy tulee olemaan ASUS ROG Strix x570-E, jossa on tosiaan BT mukana, vanhassa koneessa ei ole, joten USB:lla mennään, prossua joudun vaan odotteleen vielä tovin :)
Itsellä ei tullut mitään donglea mukana ikinä, mutta ostinkin jonkun Recon-erikoismallin aikoinaan CDON:in tarjouksesta. Sekin kadotteli BT-yhteyttä välillä ja johdolla oli parasta pelata.

Recon Tech Special Edition -ohjain | Xbox

Tuossa on vaan se, että johto on liian lyhyt nautittavaksi, se täytyy käytännössä laittaa koneen eteen USB-liitäntään.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 020
Kokeillaanpa tuota, tosin USB:lla varmaan toistaiseksi hakkailen tota, on pitkää piuhaa ja jatkopiuhaa ja kone on 50cm päässä pelituolista. Voi kyllä olla että mun windows install on kuralla, se meni viime talvena juntturaan ja en pysty enää päivittämään, en ole jaksanut se kanssa tapella kun kaikki toimii kuitenkin, joululomilla voisi tehdä re-install. Ja uus kone tulossa kuitenkin ja vanha menee kiertoon.

Voin sanoa että kyllä parani parit pelit minkä kanssa tuskailin hiiri/näppis, on kivaa pelata tuolla xbox padilla, tosin joskus käytän lisänä KB/mouse, molemmat toimii kuitenkin yhtäaikaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Xbox 360 ohjain meni vihdoin ja viimein vaihtoon ja tilalle tuli Steam ohjain.
Hermot meinasi mennä saada ohjain toimimaan Bluestack:ssa, en hoksannut että kaikki Steamin ulkopuoliset pelit pitää käynnistää Steamin kautta että ohjain toimisi.

Mutta noin tunnin pelisession perusteella oikein passeli ohjain, trackpad toimi yllättävän hyvin. Perus ABXY napit tosin ovat aikamoisen kurkottelun takana kun trackpad vie niin paljon tilaa, pitää katsoa miten ne saisi mukavammaksi käyttää.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Se 5eur tarjoushinta? Meinasin itsekin hommata, mutta kun löytyy jo paras (Xbox One S) padi, niin tuskin tuolle olisi käyttöä ollut.

Ja tätä suosittelen edelleen, varma valinta käytti sitten johdolla tai langattomana. Ekasta hajosi RB tasan vuosi oston jälkeen, mutta takuusta tullut kestänyt nyt 1½v ja toimii edelleen kuin pakasta vedetty. Liekö ovat korjanneet tuon tyyppivian.
Vuosi tai pari ei ole mitään, omat Xbox 360 ohjaimet (4kpl) olivat vanhimmat yli 10 vuotta vanhoja. Yhdestä uudemmasta oli olkanappi mennyt vähän epäherkäksi, mutta aito ja alkuperäinen rrod-kuoleman kärsineen konsolin ohjain se vain porskuttaa vieläkin eteenpäin ilman ongelmia.
 
Liittynyt
21.11.2019
Viestejä
65
Osaako kukaan Dualshock 4 ohjaimen käyttäjä sanoa, kuinka hyvin virtajohto pysyy itse ohjaimessa kiinni? Sellasen haluisin hankkia ja olisi aika ärsyttävää jos se olisi kokoaika löysällä. Nimenomaan PC:n käytössä tosiaan.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Osaako kukaan Dualshock 4 ohjaimen käyttäjä sanoa, kuinka hyvin virtajohto pysyy itse ohjaimessa kiinni? Sellasen haluisin hankkia ja olisi aika ärsyttävää jos se olisi kokoaika löysällä. Nimenomaan PC:n käytössä tosiaan.
On tuo itsellä pysynyt nyt pari kk ja vaikuttaa laadukkaalta. Ihan normaali usb-porttihan se on, voihan se joskus alkaa löystymäänkin mutta enpä asiasta huolisi.
Voit käyttää ohjainta myös langattomasti DS4Windows-ohjelmaa käyttäen. Tällöin tosin emuloidaan xbox-ohjainta, joten peleissä näkyy xboxin namiskat.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
423
On tuo itsellä pysynyt nyt pari kk ja vaikuttaa laadukkaalta. Ihan normaali usb-porttihan se on, voihan se joskus alkaa löystymäänkin mutta enpä asiasta huolisi.
Voit käyttää ohjainta myös langattomasti DS4Windows-ohjelmaa käyttäen. Tällöin tosin emuloidaan xbox-ohjainta, joten peleissä näkyy xboxin namiskat.
Onnistuu myös Steamin kautta käyttää langattomasti DualShock nelosta. Tällöin peleissä on PS4-namiskat, jos peli sitä tukee. Esimerkiksi Tekken 7:aan pitää asentaa erillinen modi. Itsellä välillä piuhassa ja välillä langattomasti käytän DS4 tietokoneella, pääasiassa kuitenkin langallisesti. Pari vuotta vanha ohjain, mitään vikaa ei ole ja johto pysyy erittäin hyvin ohjaimessa kiinni. Napsahtaa oikein laitettaessa reikään :satisfied:
 
Liittynyt
07.01.2018
Viestejä
146
Onko suosituksia usb johdolle kun käyttää DS4? Ostin toisen ohjaimen splitscreeniä varten eikä ole toista alkuperäistä ps4 kaapelia, normi micro usb kaapeli ei pysy kunnolla ja tuntuu irtoavan. Tai vaihtoehtoisesti jotain BT donglea johon saisi molemmat ohjaimet yhdistettyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 195
Viestejä
4 194 454
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom