9900k vai 3700x apua päätökseen

Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
136
@hsalonen Ei tuossa mitään väärin ole kyllä minä sen tiedän että näytönohjain on suurin asia pääsääntöisesti mikä vaikuttaa FPS:ään. Tilanne on se että vanha prossu kosahti liian suuren Vcoren takia todennäköisesti ja uutta rautaa tarttee siis saada. En muuten olisi lähtenyt vielä päivittämään pariin vuoteen todennäköisesti vanhaa 6700K:ta. Halusin vaan parhaan mahdollisen prosessorin pelikäyttööni nyt.

Kyllä esim. @jhjh linkissä peli testeihin näkee juuri tuon 1% low fps eron Ryzeniin luokassa 10-20+ fps ja keskiarvossa fps myös riippuen asetuksista. Tuossa Srange Brigade testissä kuvassa näkyy tuo keskiarvo fps joka nyt monessa testissä onkin samaa tasoa Ryzenin kanssa. Ja en sitä väitä että Ryzen mitenkään huono olisi vallan loistava hinta-laatu sillä on ja varmasti toimii komeasti peleissäkin. Toki kun mennään 1440p/4K resoon näyttis muodostuu pullonkaulaksi tehoiltaa korkeilla asetuksilla niin riittää keskitason prossukin jo hienosti.

Vaikka minulla 1440p 140 Hz näyttö onkin en pelaa korkeilla graffa asetuksilla BF/PUBG vaan lähempänä low asetuksia jotta viive on minimaalinen hiiressä ja fps lähempänä 140+ keskiarvoltaan ja nuo 1% low on ollut jotain 80-100 fps muistaakseni ja jos tällä prossulla sen saan lähemmäksi 110-120 fps olen tyytyväinen tuo tarvitsee testata kun saan koneen taas kasaan.

Vielä en uutta näyttistä aio ostaa kun tuon 1080 riittää hyvin vielä minulle BF/PUBG keskiarvo fps kun 140 tuntumassa omilla low asetuksilla kun sanoin mutta jos kaikki silmäkarkit päällä pelaisin niin näyttiksen olisin vaihtanut aikoja sitten 2080 (super ei ollut silloin vielä tullut) malliin mutta on mielestäni vähän niin jä näin ensimmäisen generaation RTX tuella joten odottelen 3000 sarjaa Nvidialta ja sitten vaihtoon vasta.

Jos meillä samoja pelejä sattuu olemaan niin voidaan vertailla toki.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 508
Viestejä
4 164 621
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom