Parhaat itsepuolustuslajit

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Ihan tosissaan? Sinulla on helvetin pitkät kädet jos pystyt suojaamaan pään sekä maksan.
Ja itsesuojelutilanne on ihan eri asia kuin joku thaiboxing. Thaiboxingissa on säännöt ja tuomari.

Itsesuojelutilanteessa potkaisen tietysti munille ensin. En tietenkään lähde hakemaan jotain teatraalista komboa.
Nyt kun aloit pätemään niin kerrohan samaan hengenvetoon lisää niistä maksaosumista minun käsieni pituuden arvelun sijaan.
 

HoM0 Materialismus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
38
Näissä kähinöissä aloitteen merkitystä ei voi ylikorostaa.

Koulussa tuli jotain erimielisyyttä jonkun isokokoisen punttijuntin kanssa. Itse olin 60kg laiheliini siihen aikaan. Tämä vastustaja ~90kg lihaskimppu.
Tein aloitteen ja kaadoin tämän apinan maahan. Kuristin hänet ulos takakuristuksella / "Rear Naked Choke".

Olin treenannut tätä jalkapyyhkäisyä ja takakuristusta aika paljon jo siinä vaiheessa. Se tuli selkärangasta. On sitä tarvittu paljon myöhemminkin. :)

Vähän väliä hän yritti rimpuilla voimalla irti kuristuksesta, mutta ihan turhaan.
Kun saan takakuristuksen kunnolla kiinni, niin siitä ei pääse kukaan irti. Siinä tilanteessa minulla oli vielä bonuksena side mountti.
Seisaaltaan takakuristus on hivenen vaarallinen headbuttingin takia. Sen takia vien takakuristuksen maahan mahdollisimman nopeasti.

Pidin tätä apinaa niin kauan kuristuksessa kunnes hän rauhoittui. Puhumatta selvää, että vittuilut loppuivat siihen paikkaan.

TL;DR: Ilman tätä aloitetta olisin ollut helisemässä.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Näissä kähinöissä aloitteen merkitystä ei voi ylikorostaa.

Koulussa tuli jotain erimielisyyttä jonkun isokokoisen punttijuntin kanssa. Itse olin 60kg laiheliini siihen aikaan. Tämä vastustaja ~90kg lihaskimppu.
Tein aloitteen ja kaadoin tämän apinan maahan. Kuristin hänet ulos takakuristuksella / "Rear Naked Choke".

Olin treenannut tätä jalkapyyhkäisyä ja takakuristusta aika paljon jo siinä vaiheessa. Se tuli selkärangasta. On sitä tarvittu paljon myöhemminkin. :)

Vähän väliä hän yritti rimpuilla voimalla irti kuristuksesta, mutta ihan turhaan.
Kun saan takakuristuksen kunnolla kiinni, niin siitä ei pääse kukaan irti. Siinä tilanteessa minulla oli vielä bonuksena side mountti.
Seisaaltaan takakuristus on hivenen vaarallinen headbuttingin takia. Sen takia vien takakuristuksen maahan mahdollisimman nopeasti.

Pidin tätä apinaa niin kauan kuristuksessa kunnes hän rauhoittui. Puhumatta selvää, että vittuilut loppuivat siihen paikkaan.

TL;DR: Ilman tätä aloitetta olisin ollut helisemässä.
Kai sentään itsepuolustuksesta oli kyse?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Sinä nyt et edes tiedä missä on maksa ja pää. Niin se on sama kuin kertoa sialle satelliitista.
Kun argumentit loppuu niin mennään henkilökohtaisuuksiin. En siis ihmettele jos on ollut paljon käyttöä "rear naked chokelle" ja pyyhkäisyille. Sääli jos et osaa avata asiaa yhtään enempää. Tuossa sinun esimerkissäkään ei ollut kyse itsepuolustuksesta vaan kävit päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
108
Tulipa katsottua tuossa hiljan itsepuolustustreenejä. Defendo tai Krav Maga oli kyseessä.

Toinen teki istumaannousuja ja toinen vieressä hakkasi sitä mahaan jollain rullalla. Meno oli kuin jossain Kummelissa. Tästä ilosta maksaa vielä satoja euroja?

Mietin että mikä tarkoitus tuolla harjoitteella oikein oli. Ja keksivätkö nämä "senseit" niitä päästään?
Vatsalihastreeniähän se vain. Melkopitkälti joka lajissa treenin lopuksi tehdään pientä jumppaa ihan vain (lihas)kunnon kohottamiseksi. Vatsaan mäiskiminen aktivoi lihaksia vähän eri tavalla kuin pelkät istumaannousut ja samalla totuttaa vähän ottamaan iskuja sinne. Aika yleinen harjoite tuo on eikä liity mihinkään tiettyyn lajiin. Joskus hakataan potkutyynyllä, joskus ihan hanskoilla. Mitä nyt sitten sattuukin olemaan käsillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Näissä kähinöissä aloitteen merkitystä ei voi ylikorostaa.

Koulussa tuli jotain erimielisyyttä jonkun isokokoisen punttijuntin kanssa. Itse olin 60kg laiheliini siihen aikaan. Tämä vastustaja ~90kg lihaskimppu.
Tein aloitteen ja kaadoin tämän apinan maahan. Kuristin hänet ulos takakuristuksella / "Rear Naked Choke".

Olin treenannut tätä jalkapyyhkäisyä ja takakuristusta aika paljon jo siinä vaiheessa. Se tuli selkärangasta. On sitä tarvittu paljon myöhemminkin. :)

Vähän väliä hän yritti rimpuilla voimalla irti kuristuksesta, mutta ihan turhaan.
Kun saan takakuristuksen kunnolla kiinni, niin siitä ei pääse kukaan irti. Siinä tilanteessa minulla oli vielä bonuksena side mountti.
Seisaaltaan takakuristus on hivenen vaarallinen headbuttingin takia. Sen takia vien takakuristuksen maahan mahdollisimman nopeasti.

Pidin tätä apinaa niin kauan kuristuksessa kunnes hän rauhoittui. Puhumatta selvää, että vittuilut loppuivat siihen paikkaan.

TL;DR: Ilman tätä aloitetta olisin ollut helisemässä.
ja totuus oli joko

a) sitten sä heräsit

tai

b) seuraava päivänä sait kunnolla turpaan kun et päässytkään enää yllättämään. ja seuraavana uudestaan. ja sitä seuraavana...
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Kysellääs tämän ketjun kautta. 5v lapselle pitäisi keksiä harrastus talvelle ja hän on ilmaissut kiinnostusta Karatea kohtaan. Onko täällä Karaten harrastajilla mielipidettä, että miten laji toimii 5v kanssa?

Tampereella olisi tarkoitus harrastaa, mutta ilmeisesti vain yksi karatekoulu tarjoaa näin nuorille perhebudoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Kysellääs tämän ketjun kautta. 5v lapselle pitäisi keksiä harrastus talvelle ja hän on ilmaissut kiinnostusta Karatea kohtaan. Onko täällä Karaten harrastajilla mielipidettä, että miten laji toimii 5v kanssa?

Tampereella olisi tarkoitus harrastaa, mutta ilmeisesti vain yksi karatekoulu tarjoaa näin nuorille perhebudoa.
Varmasti toimii ihan hyvin kun nykyään on niitä muksujen omia ryhmiä. Itse toki pidän karatea vähän tylsänä (toki tyylejä on monia) mutta hyvähän se on että muksu pääsee juuri siihen lajiin mikä kiinnostelee. Sinne vaan! :) Ja ei se paljoa maksa käydä kokeilemassa mitä muksu tykkää.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
42
Tampereen seudusta en niinkään osaa sanoa, mutta ainakin omissa karateharrastuksieni saleissa on tuo junnutoiminta ollut mielestäni mukavan näköistä puuhastelua. Itse pidän kyllä karatea varsin kivana harrasteena - suosittelen!
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
108
5V on aika pikkuinen vielä, mutta jos kerran koulu tarjoaa lajia 5-vuotiaille, niin ehkä tuo ikä osataan ottaa huomioon. Pari vuotta vanhemmalle onkin sitten jo vaihtoehtoja enemmän. Lasten kohdalla tietysti olennaista on, että mikä laji on sillä hetkellä cool. Eli jos karate läpäisee tuon seulan, niin sitten ehdottomasti vain kokeilemaan :)
 

Rehellinen_lapinmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
32
Pakko sanoa tähän että nyrkkeily, karate, paini yms. Ovat huonoimpia itsepuolustuslajeja. Koska näissä on säännöt ja tuomari. Lisäksi nyrkkeilyssä haetaan jabeilla pisteosumia. Niillä ei tee mitään itsepuolustuksessa. Hyviä kuntoilu- ja urheilulajeja toki. Mutta itsepuolustuksessa vähäinen hyöty. Toki kunto on hyvä. Mutta alintajuntaisesti näissä lajeissa luotetaan sääntöihin. Joita ei itsepuolustuksessa ole.

Sinänsä sääli että kouluissa ei opeteta itsepuolustusta. Ainoa aihe mistä olisi hyötyä. Armeijassa oli jotain pientä.

Joku katutappelu Suomessa on tyyliin 3 nistiä käy kimppuun yhtäkkiä. Siinä ei ole sääntöjä. Ei tuomaria. Aloite on kaikki kaikessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Pakko sanoa tähän että nyrkkeily, karate, paini yms. Ovat huonoimpia itsepuolustuslajeja. Koska näissä on säännöt ja tuomari. Lisäksi nyrkkeilyssä haetaan jabeilla pisteosumia. Niillä ei tee mitään itsepuolustuksessa. Hyviä kuntoilu- ja urheilulajeja toki. Mutta itsepuolustuksessa vähäinen hyöty. Toki kunto on hyvä. Mutta alintajuntaisesti näissä lajeissa luotetaan sääntöihin. Joita ei itsepuolustuksessa ole.

Sinänsä sääli että kouluissa ei opeteta itsepuolustusta. Ainoa aihe mistä olisi hyötyä. Armeijassa oli jotain pientä.

Joku katutappelu Suomessa on tyyliin 3 nistiä käy kimppuun yhtäkkiä. Siinä ei ole sääntöjä. Ei tuomaria. Aloite on kaikki kaikessa.
Itseasiassa esim. nyrkkeily on varsin hyvä itsepuolustuksessa jos siitä on kunnolla kokemusta. Painikaan ei ole paskin, tosin toimii paremmin 1vs1 kohtaamisissa. Voin taata että pari-kolme nistiä jää todella nopeasti pötkötelemään kun asiansa osaava nyrkkeilijä on vastassa. Heillä on liikkuminen hallussa ja osumaakin ovat tottuneet ottamaan. Toki nyrkeillä operoidessa usein joutuu itse maksumieheksi jos homma käräjille asti menee.

Itsellä on tosiaan taustaa taekwondosta ja thai boxingista, ne täydentävät hyvin toisiaan mutta väitän että jos kunnon painimaakari vaikka saa kerrankin kunnolla otteeseen niin peli on suorilta taputeltu. Siinä ei esim tkd:n kaatumisopit enää toimi ihan samalla tavalla kuin oppikirjassa. :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Itsellä on tosiaan taustaa taekwondosta ja thai boxingista, ne täydentävät hyvin toisiaan mutta väitän että jos kunnon painimaakari vaikka saa kerrankin kunnolla otteeseen niin peli on suorilta taputeltu. Siinä ei esim tkd:n kaatumisopit enää toimi ihan samalla tavalla kuin oppikirjassa. :D
..eikä varsinkaan silloin, jos maasta ylös nousemista opetellaan jalkapöydän varassa :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 534
Viestejä
4 165 740
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom