Battlefield V

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Mutta eikö tämä ole oikeasti hyvä asia? Ei kuole samantien ku älyää saavansa osumaa, tuurilla kerkee jatkossa sinne kiven taakse regenroimaan lifeä.
Jackfrags tuossa videolla mainitsi aika monta asiaa, jotka pilaavat tämän päivityksen. Kuten:
-Aseiden keskinäinen balance on pilattu lahjakkaasti.
-Tappaminen vaikeampaa. BF ei ole 1vs1 peli, vaan useati joutuu ampumaan useampaa vihollista kerralla. Päivityksen jälkeen 1vs2 tilanteet on paljon vaikeampia.
- Auto spottaus pilaa kaiken taktisuuden ja savujen käytön.

Tässä pelissä alkaa olla pisin TTK yhdestäkään bäfästä, mutta silti liikkuminen ja muut pelimekaniikat on suunniteltu nopealle TTK:lle. Pelistä löytyy nykyään pistooleita mitkä ovat huomattavasti tehokkaampia pitkälle matkalle kuin esimerkiksi fg-42 :facepalm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 283
Tietysti voi ihmetellä etä kuka valopää ea:lla oikein näistä päättää. Miksi "korjata" asioita jotka eivät koskaan olleet rikki? Paitsi toki että hc pitäisi olla servuvaihtoehtona kuten ennenkin. Onko sitten näissä pubeissa, forteissa tms mitä näitä roskapelejä nykyään on, tuo että pitää ampua lipas? En tiedä kun en ole niitä kokeillut, enkä kokeile.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
546
Enpä ihmetele miksi tämä uusi päivitys on tuotu.
Nykyisellään peliä dominoi monesti nämä KD-40/5 huippupelaajat ja spawnauksesta kuolemaan voi olla vaikkapa muutamia sekunteja.
Uusi, aloitteleva pelaaja ei montaa tuntia peliä jaksa tahkota jos hän kuolee muutaman sekunnin sisällä joka kerran kun spawnaa peliin.
Pelaamisen pitää olla hauskaa, jos pelaaja kokee että se ei ole niin hän ei tietenkään kyseistä peliä pelaa.
Itse pelailen täysin casuaalisti, ilman headsettejä, ilman luuranko grafiikka-asetuksia, makroja yms.
Jos serveriin liittyttyäni huomaan vaikkapa että vastapuolen 5-10 parasta pelaajaa dominoi 100/5 KD niin loggaan ulos kyseiseltä serveriltä samantien.
Miksikö?
No siksi kun tiedän että pelaaminen kyseisellä serverillä ei olisi hauskaa vaan turhauttavaa.
BF sarjaa alusta asti pelanneena tavoitteenani on pitää hauskaa, viihtyä.
Tämä nykyinen BF5 tarvitsisi ehdottomasti kunnon aktiivisen balansoinnin, vaikkapa kesken pelin niinkuin pelisarjan vanhemmissa osissa oli.
Peli elää ja kuolee peliä pelaavien kautta, jos pelissä ei viihdytä niin sitä ei myöskää pelata.
Paras 5% pelaajista ei yksin kannata mitään peliä.
Ja jos peliä ei pelata niin sitä ei myöskään kehitetä.
Dice tietää tarkkaan kuinka moni pelaaja lopettaa pelin pelaamisen kesken matsin yms.
Todellakaan näitä muutoksia ei tehdä hetken mielijohteesta vaan niihin on aina syy.
Viimeinen niitti voi olla nämä huijarit mitä vastaan ei taida olla nykyisellään mitään sanktioita, siellä ne heiluu ilman huolen häivää.
Jos vaikkapa se paras 5% pelaajista (Paras k/d) lopettaisi pelin pelaamisen tämän päivityksen myötä niin uskon että Diceä asia ei hirveästi hetkauttaisi, enemminkin jos sen myötä aktiivipelaajat lisääntyisivät vaikkapa 10-20%.
Tällä kaikella haluan tuoda esiin vaan sen että tämänkin pelin pitää miellyttää suurinta osaa pelaajista.
Uskon että tämän uuden päivityksen äänekkäimmät kritisoijat löytyvät sieltä top 5% porukasta....
Tätäkään peliä ei kuitenkaan kehitetä se 5% parhaista pelaajista mielessä vaan tosiaankin sen lopun, suuren pelaajamassan viihtyvyyttä ajatellen.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Kyllähän tää uusittu TTK nimenomaan palvelee sitä top5 porukkaa joiden osumatarkkuus on parempi. Eli se aloittelija kuolee selvästi useammin kuin ennen. Ja on välittömästi huomannut, miten rajut erot tulleet niiden top 5 pelaajien ja edes ok pelaajien välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
546
Yksi asia mikä välillä hieman häiritsee on mm. nämä täysin ylivoimaiset lentokoneet.
Kenttään kun sattuu yksi tai kaksi superlentäjää™ niin välitön serverin vaihto.
Näille ei voi edes mitään, paahdat AA suoraan päin niin samantien tykki ylikuumenee ja lentokone pommittaa paskat pihalle.
Ja lentelee taikarenkaan läpi korjaten ja täydentäen koneen täyteen iskuun parissa sekunnissa.
Näiden lentopoikien taka-ampujaksikaan on turha mennä, käskevät painua ulos.
He hoitavat senkin puolen ihan itse.
Rakettiase tasoitti hieman tilannetta että nämä eivät niin julkeasti voineet lennellä mutta nerffauksen jälkeen sama meno jatkuu.
Jos AA- asema on miehitetty niin mielestäni lentokoneella ei olisi mitään asiaa lennellä lähellä ilman välitöntä alasampumisen vaaraa, vähän niinkuin oikeassa elämässä.
Jalkaväen tehtävä olisi puhdistaa nämä AA- asemat että lentokoneet voisivat vapaasti lennellä lähistöllä.
Ei ole montaakaan kertaa että yleensäkkään pääsee lentämään tai tankin puikkoihin, ne menevät jostain syytä aina muille.
Näissä pitäisi olla jonkinlainen systeemi että sama pelaaja ei pääsisi koko ajan puikkoihin vaan peli antaisi välillä ajoneuvon muillekin.
Jos joku superlentäjä™ ei tämän johdosta palaisi peliin niin hyvä, tervemenoa. Ei jää ikävä.
Paras olisi että esim. tietyn lentoajan jälkeen olisi pakko laskeutua tankkaamaan ja samalla lentäjä vaihtuisi automaattisesti.
Eli niinkuin sanoin, peliä pelataan siksi että se on mukavaa viihdettä.
Superlentäjä™ (tai muu Superpelaaja™) taatusti viihtyy ja nauttii pelaamisestaan mutta muiden pelaajien laita voi olla toisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Enpä ihmetele miksi tämä uusi päivitys on tuotu.
Nykyisellään peliä dominoi monesti nämä KD-40/5 huippupelaajat ja spawnauksesta kuolemaan voi olla vaikkapa muutamia sekunteja.
Uusi, aloitteleva pelaaja ei montaa tuntia peliä jaksa tahkota jos hän kuolee muutaman sekunnin sisällä joka kerran kun spawnaa peliin.
Pelaamisen pitää olla hauskaa, jos pelaaja kokee että se ei ole niin hän ei tietenkään kyseistä peliä pelaa.
Itse pelailen täysin casuaalisti, ilman headsettejä, ilman luuranko grafiikka-asetuksia, makroja yms.
Jos serveriin liittyttyäni huomaan vaikkapa että vastapuolen 5-10 parasta pelaajaa dominoi 100/5 KD niin loggaan ulos kyseiseltä serveriltä samantien.
Miksikö?
No siksi kun tiedän että pelaaminen kyseisellä serverillä ei olisi hauskaa vaan turhauttavaa.
BF sarjaa alusta asti pelanneena tavoitteenani on pitää hauskaa, viihtyä.
Tämä nykyinen BF5 tarvitsisi ehdottomasti kunnon aktiivisen balansoinnin, vaikkapa kesken pelin niinkuin pelisarjan vanhemmissa osissa oli.
Peli elää ja kuolee peliä pelaavien kautta, jos pelissä ei viihdytä niin sitä ei myöskää pelata.
Paras 5% pelaajista ei yksin kannata mitään peliä.
Ja jos peliä ei pelata niin sitä ei myöskään kehitetä.
Dice tietää tarkkaan kuinka moni pelaaja lopettaa pelin pelaamisen kesken matsin yms.
Todellakaan näitä muutoksia ei tehdä hetken mielijohteesta vaan niihin on aina syy.
Viimeinen niitti voi olla nämä huijarit mitä vastaan ei taida olla nykyisellään mitään sanktioita, siellä ne heiluu ilman huolen häivää.
Jos vaikkapa se paras 5% pelaajista (Paras k/d) lopettaisi pelin pelaamisen tämän päivityksen myötä niin uskon että Diceä asia ei hirveästi hetkauttaisi, enemminkin jos sen myötä aktiivipelaajat lisääntyisivät vaikkapa 10-20%.
Tällä kaikella haluan tuoda esiin vaan sen että tämänkin pelin pitää miellyttää suurinta osaa pelaajista.
Uskon että tämän uuden päivityksen äänekkäimmät kritisoijat löytyvät sieltä top 5% porukasta....
Tätäkään peliä ei kuitenkaan kehitetä se 5% parhaista pelaajista mielessä vaan tosiaankin sen lopun, suuren pelaajamassan viihtyvyyttä ajatellen.
Pidempi TTK tarkoittaa myös sitä että sen huonomman pelaajan pitää saada enemmän osumia. Tämä antaa paremmalle pelaajalle enemmän aikaa reagoida, kääntyä ja ampua takasin. Ainakin 1vs1 tilanteessa huonomman pelaajan mahdollisuudet voittaa vain huononivat.

En muutenkaan ymmärrä miten pitkä TTK saa pelaajat jäämään pelin pariin. Codissa se on paljon lyhyempi ja taitaa olla tämän hetken suosituimpia fps pelejä.

Keskittyisivät vaikka balanceriin, anti-cheattiin, bugeihin ja karttoihin. Antaisivat uusille pelaajille kunnon tutoriaalit ja vaikka only "noobs" servuja.

Jackfrags on muuten suosituimpia bäfä tubettajia ja tuon videon tykkäykset puhuu täyttä totta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Rakettiase tasoitti hieman tilannetta että nämä eivät niin julkeasti voineet lennellä mutta nerffauksen jälkeen sama meno jatkuu.
Olen kyllä samaa mieltä, että nuo lentokoneiden räjähtävät ammukset ja tulipommit kaipaisivat pientä nerffiä mutta en kyllä muuta lähtisi tekemään. En juurikaan lentele ja ärsyttää kuolla lentokoneisiin mutta silti tuo Fliegerfaust oli aiemmassa tilassaan aivan naurettavan ylivoimainen ase. Nyt se on minusta fiksummin toteutettu, se tekee kyllä edelleen tuhoisaa jälkeä mutta vaatii enemmän tähtäystä. Samalla sen kantamaa käsittääkseni kasvatettiin, joten teoriassa hyvällä tähtäyksellä niitä lentokoneita pystyy ampumaan Fliegerfaustilla vielä kauempaa alas.

Yksi asia mikä välillä hieman häiritsee on mm. nämä täysin ylivoimaiset lentokoneet.
Kenttään kun sattuu yksi tai kaksi superlentäjää™ niin välitön serverin vaihto.
Vielä pahempia kuin nuo superlentäjät ovat pelaajat, jotka valittavat mieluummin pelin chatissa asiasta kuin ottavat niitä lentokoneita alas. Todellisuudessahan lentokoneen saa hyvin helposti alas 2-3 hengen Fliegerfaust tiimillä ja ei ajoneuvoja kuuluisikaan pysty ottamaan ihan helposti yksinään alas.

Keskittyisivät vaikka balanceriin, anti-cheattiin, bugeihin ja karttoihin. Antaisivat uusille pelaajille kunnon tutoriaalit ja vaikka only "noobs" servuja.
Jep, tässä pelissä on oikeitakin ongelmia mutta keskitytään mieluummin keksimään uusia sellaisia. Uudesta TTK:sta tosiaan vaikea nähdä miten se auttaa huonoja/uusia pelaajia, kun hyvällä tähtäyksellä olevat pelaajat ovat entistä paremmassa asemassa. Samaan aikaan pelissä on aivan amatöörimäiseltä tuntuvia bugeja, kuten tuo UI:n bugaus ja statsien saamattomuus rundin jälkeen. Lisäksi joissain servuissa tosiaan toinen tiimi jyrää toisen monta mappia putkeen. Kumpikohan niitä pelaajia häätää herkemmin, tuo TTK vai se että useassa matsissa ei ole mitään balanssia pelaajien taitotason osalta... Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi pitää päättää kumpaa TTK:ta käytetään kun Dice voisi ihan hyvin tuoda vanhan takaisin vaikka sitten hardcorena.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
No siin tuo peli tarvis commanderin joka voisi omalla määräämisvallallaan toteuttaa jokainen squadi tekemään mitä pitää. Jos sun tehtävä on joskus tiimissä olla anti-vehiclebusteri. Sun squadi olisi sellainen. Sitten se commanderi käskis jonku toisen squadin siihen hommaan myöhemmin.

Tosin tuohan ei oikeasti tulisi toimimaan koska tää peli on muuten "ilmanen" originissa ja eiköhän tuon pelin omista aivan liian moni fortnite-pelaaja muutenki...
BF4:ssa oli vielä commander, eikä se kyllä antanut mitään lisäarvoa pelille. Monesti vain toisessa tiimissä oli commander, joka spämmi UAV:ta ja pommeja muiden niskaan. Tiimi josssa ei ollut commanderia joutui huomattavasti heikompaan asemaan. Tuo tais toimia vielä tabletilla, eli sielä voi joku istua paskalla samalla kun koittaa ohjeistaa muita squadeja.

Entä miten varmistetaan että commander hoitaa tehtävänsä ja vielä oikein? En ainakaan itse halua että joku aloittelija olisi määräämässä mitä mun pitäisi tehdä :D

BF2:ssa oli ihan ok hyvä systeemi. Oliko se että korkeimman rankin omaava pelaaja pääsi commanderiksi jos halusi? Tästäkin varmaan saataisiin itku nykyään aikaseksi, koska kaikilla ei olisi mahdollisuutta päästä tuohon asemaan.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
155
Siellä on taas rikottu vissiin peruspelin pilareita. Kaveri osti syyskuussa tämän ja pelailtu sillo tällö kimpassa. Nytten ei saa nuita stg44 ja sebstladeria avattua. On assaultilla level 16 ja stg tarvii kuulema level (Rank) 13 ja sebstladerille level 16. Valikossa lukee AVAILABLE NEXT ROUND. Ja ei saa avattua vaikka pelattu useampi erä Ohjeistim korjaamaan pelin ja poistamaan originista ja lataamaan uudestaan muttei edelleenkää aukia. Eikö tuo oo aika kardinaali virhe jos ei uudet pelaajat saa edes aseita auki:(
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
200
Ainoa asia mitä tässä pelissä olisi tarvinnut päivittää jos päivityksen tarkoituksena oli se että meillä huonommilla pelaajilla olisi hauskempaa olisi ollut se että kroppaosumia olisi tarvinnut vähemmän tappaakseen. Nyt tämä uusi päivitys teki tappamisen entistä vaikeammaksi kun vihollinen ehtii juosta aina pakoon. Itseäni ei ainakaan haittaa nämä taitavat pelaajat ketkä saavat kymmeniä tappoja jos he pelaavat ilman huijauksia, niin se vaan elämässä menee että toiset on taitavampia kuin toiset ja tällaisena vähemmän taitavana pelaajana voin sanoa että jokainen saatu tappo tuntuu todella hyvältä ja ansaitulta, etenkin jos se sattuu olemaan sieltä listan yläpäästä kenet sai nurin.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
155
Ainoa asia mitä tässä pelissä olisi tarvinnut päivittää jos päivityksen tarkoituksena oli se että meillä huonommilla pelaajilla olisi hauskempaa olisi ollut se että kroppaosumia olisi tarvinnut vähemmän tappaakseen. Nyt tämä uusi päivitys teki tappamisen entistä vaikeammaksi kun vihollinen ehtii juosta aina pakoon. Itseäni ei ainakaan haittaa nämä taitavat pelaajat ketkä saavat kymmeniä tappoja jos he pelaavat ilman huijauksia, niin se vaan elämässä menee että toiset on taitavampia kuin toiset ja tällaisena vähemmän taitavana pelaajana voin sanoa että jokainen saatu tappo tuntuu todella hyvältä ja ansaitulta, etenkin jos se sattuu olemaan sieltä listan yläpäästä kenet sai nurin.
Monesti miettiny onkohan tämän pelisarjan aikana annettu banneja virheellisten arvioinnin takia rehellisille pelaajille. Loppupeleissä verkkomoninpeleissä voi huijarin tunnistaminen olla vaikeaa. Jotku vaan on niin hyviä että voivat vapaasti pörrätä pitkin mappia ja repiä ns multikillejä. Esimerkiksi tämä”relaaa” kaveri on niin hyvä että voi omatoimisesti cod maisesti pelata tätä eikä moni mahda mitään.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Siellä on taas rikottu vissiin peruspelin pilareita. Kaveri osti syyskuussa tämän ja pelailtu sillo tällö kimpassa. Nytten ei saa nuita stg44 ja sebstladeria avattua. On assaultilla level 16 ja stg tarvii kuulema level (Rank) 13 ja sebstladerille level 16. Valikossa lukee AVAILABLE NEXT ROUND. Ja ei saa avattua vaikka pelattu useampi erä Ohjeistim korjaamaan pelin ja poistamaan originista ja lataamaan uudestaan muttei edelleenkää aukia. Eikö tuo oo aika kardinaali virhe jos ei uudet pelaajat saa edes aseita auki:(
Ongelma lienee se, että roundien jälkeen ei toimi tällä hetkellä ne statsit. Eli kun sun roundien statsit ei päivity EA:lle asti, ei myöskään aseet aukene.
Muistelen joskus kesällä käyneen vastaavasti Tides of War palkinnon kanssa. Mutta silloin ongelma taisi kestää pari päivää, nyt kestänyt päivityksestä asti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Monesti miettiny onkohan tämän pelisarjan aikana annettu banneja virheellisten arvioinnin takia rehellisille pelaajille. Loppupeleissä verkkomoninpeleissä voi huijarin tunnistaminen olla vaikeaa. Jotku vaan on niin hyviä että voivat vapaasti pörrätä pitkin mappia ja repiä ns multikillejä. Esimerkiksi tämä”relaaa” kaveri on niin hyvä että voi omatoimisesti cod maisesti pelata tätä eikä moni mahda mitään.
Pelikaveri sai BF1 muistaakseni viikon mittaisen bannin. Twitterissä ja redditissä oli siihen aikaan enemmänkin juttua vääristä banneista.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Onhan tämä kyllä selkeästi huononnus. SMG:llä ei tee enää mitään. Ramboilu ei kannata [emoji3525] Jos kaksi tulee vastaa niin se on varma kuolema kun ei kudit riitä lippaassa.

Jos näillä muutoksilla oikeesti halutaan uusia pelaajia niin en oikein usko. Hyvät tähtääjät pärjää kun vaaditaan käytännössä pääosumia että henki lähtee. Rintaan ja muualle kun sattuu niin ei kuole sitten millään.

Statsit ei päivity ja erän jälkeen raportit ei toimi. Hyvin testattu[emoji23]

En mä ainakaan jaksa enää tätä jauhaa, katotaan sitten jos/kun tulee paluu vanhaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 283
Kyllähän huonommille pelaajille nimenomaan joku hc-on mielekkäämpi kun jonkun huipunkin voi tuurilla ihan spray and pray tappaa. Kun taas vakioissa pitää sihdata pitkään ja saada paljon osumia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469


höh. eihä tää oo se sama vanha frontlines. tää pitäis olla 48 pelaajan mode.. perhana ku ne taas osaa...
32 pelaajaa on kokoajan ollut bf1 ja BfV:ssä frontlines.
Sen sijaan ne on kyllä tiivistänyt frontlines mappeja todella rajusti (eikä hyvällä tavalla) verrattuna kevääseen.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
116
[
Joo vähän eri peli kyseessä :D


Vai että sellanen päivitys, eipähän varmaan tarvi kokeilla sitten. Muutenkin jo kohtalaisen turhautunut viimeksi kun pelannut, nimenomaan noiden mappien ja pelimuotojen kanssa. Ei vaan pysty käsittämään miksei voi pelata tiettyä mappia tietyssä pelimuodossa.
Esim oma lemppari Rush on joka toinen kuukausi 3 päivää pelattavissa, miksi??? Ja sitten jos pelaa jotain frontlinesiä tai breakthroughta niin joka toinen mäppi on luokkaa meh jota ei haluaisi edes pelata.. Kattellaan siis uudestaan kun tuo community servers vai mikä lie mahtaa sitten ollakkaan tulee. Eikä tämmöset TTK muutokset nyt ainakaan auta asiaa.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Kyllähän tuon muutoksen huomasi: viholliset kestää pitempään osumia ja ehtivät monesti piiloon ennen kuin ehdin ampua niitä tarpeeksi. Yhtäkin bunkkerin ulkonurkalla kykkivää vihulaattoria ammuin kolmesti Garandilla, minkä jälkeen heppu/heppuliina hoksasi mennä laatikoiden taakse piiloon - noh, onneksi oli kranaatti. Katsoo nyt mitä tästä tulee, mutta ainakin eilen oli kaikesta huolimatta mukavaa pelata.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Sniperit sai kyllä ison buffin tässä päivityksessä. Pistoolit suhteellisesti nyt niin hyviä SMG/AR etc vastaan, että entistä useammin voittaa taistelun vaikka vihu pääsisikin lähelle.

Oikein hyvä että uudistivat asebalanssia tavalla, joka kannustaa pelaamaan sellaisia aseita, joilla on aiemmin pelannut erittäin vähän. Tuollaisia aseita on pelissä paljon. Harmi vaan, että samalla paskoivat pelin ydintuntuman ja vähensivät taitoelementtiä. Haulikoilla Rotterdamissa edelleen onnistuu huoneen tyhjentäminen 1v2, 1v3 tilanteissa mutta tosiaan SMG/AR etc melkosta paskaa etenkin 20 panoksen lippaallisilla. Noilla ei kyllä huvita pelata nyt yhtään.

Mutta eikö tämä ole oikeasti hyvä asia? Ei kuole samantien ku älyää saavansa osumaa, tuurilla kerkee jatkossa sinne kiven taakse regenroimaan lifeä.
No jos sä olet se joka ampuu ja jonka kohteella on enemmän aikaa luikkia pakoon niin ei. Peli on nyt anteeksiantavampi tuota huonosti positioitunutta ammuttavaa kohtaan ja palkitsee entistä vähemmän sitä taitavaa pelaajaa, joka onnistui saamaan vihun jyvälleen.

Tämähän se koko päivityksen pointti olikin. Viedä taitoelementtiä pois pelistä, jotta aloittelijat viihtyvät pelin parissa pidempään ja käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 415
Sniperit sai kyllä ison buffin tässä päivityksessä. Pistoolit suhteellisesti nyt niin hyviä SMG/AR etc vastaan, että entistä useammin voittaa taistelun vaikka vihu pääsisikin lähelle.

Oikein hyvä että uudistivat asebalanssia tavalla, joka kannustaa pelaamaan sellaisia aseita, joilla on aiemmin pelannut erittäin vähän. Tuollaisia aseita on pelissä paljon. Harmi vaan, että samalla paskoivat pelin ydintuntuman ja vähensivät taitoelementtiä. Haulikoilla Rotterdamissa edelleen onnistuu huoneen tyhjentäminen 1v2, 1v3 tilanteissa mutta tosiaan SMG/AR etc melkosta paskaa etenkin 20 panoksen lippaallisilla. Noilla ei kyllä huvita pelata nyt yhtään.
Reconit kieltämättä vahvistuivat huomattavasti entisestään, kun nyt tarkkuuskivääreitä on vaikea haastaa pitkällä etäisyydellä ja lähietäisyydelläkin pistoolit ovat tehokkaampia suhteessa muihin aseisiin aiempaan verrattuna. Ihmettelen kyllä hieman miksi Dice antoi myös reconin pääaseille lisäammoa, kun eihän noita edes nerffattu. Muille se selitys nyt on selkeä, tarvitset enemmän kuteja niin saat enemmän mutta reconien osalta tuossa ei ole mitään syytä. Nyt on entistä helpompaa camppia siellä mapin reunalla snipun kanssa, kun sut on vaikeampi ampua ja omat kuditkin riittävät pidempään.

Mitä tulee asebalanssiin uudistukseen niin kieltämättä voi kannustaa pelaamaan itselle uusia aseita mutta en tiedä monipuolistaako se käytettyjen aseiden määrää. Eiköhän tuolta edelleen löydy ne yleispätevimmät aseet. Esimerkiksi STG44 tuntuu edelleen aikalailla tehokkaimmalta assaultin aseelta ja esimerkiksi Madsen on nyt melko pätevä ja tasainen ase supportille, kun se tappaa aina maksimissaan kuudesta osumasta. Jotkut aseet tai setupit puolestaan ovat nyt melkein hyödyttömiä, esimerkkinä FG42 (on vain LMG:n heikolla käsittelyllä/hipfirella varustettu SMG) ja se Bredan päivityspuoli joka nopeutti burstin sisäistä tulinopeutta (meinaan nyt kun se yksi bursti ei voi tappaa niin paljon fiksumpaa on lyhentää burstien välistä cooldownia ja siten koko aseen ROFfia). En toki sinänsä tiiä onko Bredassa muutenkaan enää järkeä, kun bursti taitaa ampua 4 ja tappoon vaaditaan läheltäkin 5 osumaa..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tippuiko snipuilta bullet drop tarkoituksella vai vahingossa pois?
Ihmettelin kun Kar98:lla en osu ollenkaan kauas. Sit tajusin tähdätä päähän. Vaikka toinen on 200m päässä, 60m asetuksella pitää ampua nyt päähän ja luoti menee tasan siihen. En ole ikinä vetänyt snipulla tuollaisia statseja kuin viikonloppuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Tippuiko snipuilta bullet drop tarkoituksella vai vahingossa pois?
Ihmettelin kun Kar98:lla en osu ollenkaan kauas. Sit tajusin tähdätä päähän. Vaikka toinen on 200m päässä, 60m asetuksella pitää ampua nyt päähän ja luoti menee tasan siihen. En ole ikinä vetänyt snipulla tuollaisia statseja kuin viikonloppuna.
Lee Enfieldillä huomasin saman, ainakin reilusti vähentynyt droppi. Eipä tätä tule pelailtua uudestaan ennen kuin korjaavat päivityksen aiheuttamat lukuisat ongelmat ja epäjohdonmukaisuudet, ikävä kyllä tuskin edes ennen Wake Islandia saavat niitä pelattavaan kuntoon. Ja tämä siis nyypän (Pacificissa mukaan tulleen) reconin näkökulmasta, ei noissa muutoksissa ollut mitään järkeä vaikka nyt vähän paremmin ko. classilla pärjäisikin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Lee Enfieldillä huomasin saman, ainakin reilusti vähentynyt droppi. Eipä tätä tule pelailtua uudestaan ennen kuin korjaavat päivityksen aiheuttamat lukuisat ongelmat ja epäjohdonmukaisuudet, ikävä kyllä tuskin edes ennen Wake Islandia saavat niitä pelattavaan kuntoon. Ja tämä siis nyypän (Pacificissa mukaan tulleen) reconin näkökulmasta, ei noissa muutoksissa ollut mitään järkeä vaikka nyt vähän paremmin ko. classilla pärjäisikin.
Juu ei todellakaan ollut hyvä uudistus. Itse ei tule snipuna peleiltua lähtökohtaisesti, mutta tides of warin spottaus tehtävän vuoksi sitä koittelin ja huomasin eron.

Jännästi nyt esim mp28 on käytännössä kaikelta osin identtinen suomikp ja tommygunin kanssa, mutta lipas pienempi ja hitaampi. Miksi kukaan käyttäisi sitä enää.
Taisi Mas44 olla täysin samanlainen, muut in selvästi parempia ja Mg42 tuhottu täysin ja fg..42? Myös täysin turha nyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
308
Tässä analyysia noista ase muutoksista:

Guns that are now incredibly awful:
  • MP28: What I previously considered to be a top SMG is now arguably the worst automatic weapon in the game. With the same 5-13 BTK damage model as the Thompson and Suomi, along with a 670 RPM RoF, it's remarkably terrible.
  • ZK-383 (Light Bolt): The Type 100 is literally a flat upgrade, having lower recoil and a flat out superior damage model past 15m. It also has better spec choices as well.
  • FG42: The LS/26 is quite literally a flat upgrade at every single range. As a bonus, the lower BTK means you waste less bullets on the LS/26 as well.
  • M1907: 5 to 13 BTK on an assault rifle LMAO.
  • MAS-44: Genuinely a bad AG m/42. With the same RoF, same capacity, and similar velocity, the MAS has a flat out inferior damage model to the AG m/42 (4-5BTK instead of 4-4).
  • Pistol carbines, M1A1: Garbage damage models with an incredibly taxing click rate. Give yourself RSI spamming these long enough to get a kill.
  • Breda: 5-6 BTK on a 4 round burst gun LMAO.
  • MG42: To reference, ~40-50 E[FTK] is where I would consider a gun non-lethal. It simply does not output enough damage on target at this point to kill someone who isn't having a stroke. The MG42 is at a lovely 53 or 64 E[FTK] at 35m. Assuming perfect aim, it will now take you a full second to kill someone with the MG42 at midrange. DICE forgot to change the damage model for the MG42 with High Velocity Bullets!

Guns that are now relatively very strong:
  • Jungle Carbine/Tromboncino/Commando Carbine: You have a pretty competitive bodyshot TTK combined with instant headshots and decent range. You can also endlessly spam medpacks to outheal incoming damage.
  • MAB/MP34: Along with being on a class that lets you outheal incoming damage, you have guns with assault rifle damage models (same as StG and Ribey), but with SMG fast ADS times and good hipfire. As a bonus, the MP34 also lets you pick the bayonet.
  • KE7: The only (non-Type 100) automatic weapon over 600RPM that doesn't suck.
  • Ribey/StG-44: So much recoil was removed that your TTK at midrange isn't that much worse if you can be accurate. Your close and long range damage still sucks, but the MkVI revolver can cover you up close.
  • EMP: More accurate than the high RoF SMGs, but with a good enough damage model to kill faster than them too. Very nice!
  • Lewis Gun: With new dumpy damage models, you're gonna need those bullets. Still having a respectable damage model and accuracy is great too.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
308
Onko muilla havaittavissa merkittävää fps laskua? Itselleni ennen tätä 5.2 päivitystä fps oli suht vakaa @ 117, mutta nyt hyvä jos pääsee 100 fps sekä hirveetä stutterointia. Ja näköjään Community Gamesit aukes tänään tietenkin hirveän ulinan kera:
Joko on io-tech/Suomi serveri linjoilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Onko muilla havaittavissa merkittävää fps laskua? Itselleni ennen tätä 5.2 päivitystä fps oli suht vakaa @ 117, mutta nyt hyvä jos pääsee 100 fps sekä hirveetä stutterointia.
Jep. Tuossa viikonloppuna koitin pelailla. Mutta kohdallani tuo ei näyttänyt mitenkään olevan sidoksissa frame rateen, vaikka pelin FPS näytön mukaan pyörittiin ~100fps tietämillä stutterointi teki pelaamisen täysin mahdottomaksi. Grafiikka-asetuksetkin tarkastin useaan kertaan, käynnistin peliä uusiksi jne. Ei löytynyt selitystä.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
297
Jep. Tuossa viikonloppuna koitin pelailla. Mutta kohdallani tuo ei näyttänyt mitenkään olevan sidoksissa frame rateen, vaikka pelin FPS näytön mukaan pyörittiin ~100fps tietämillä stutterointi teki pelaamisen täysin mahdottomaksi. Grafiikka-asetuksetkin tarkastin useaan kertaan, käynnistin peliä uusiksi jne. Ei löytynyt selitystä.
Täällä täysin sama ongelma, fps yli 100 mutta tuntuu kun suossa juoksis.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Onko muilla havaittavissa merkittävää fps laskua? Itselleni ennen tätä 5.2 päivitystä fps oli suht vakaa @ 117, mutta nyt hyvä jos pääsee 100 fps sekä hirveetä stutterointia. Ja näköjään Community Gamesit aukes tänään tietenkin hirveän ulinan kera:
Joko on io-tech/Suomi serveri linjoilla?
Täys vitsi tuo community games. Ne on nyt kehitelly yli vuoden RSP:tä joka on huomattavasti huonompi kuin BF1.

RSP is dead on arrival.....What the actual fucking hell is wrong with you, DICE? : BattlefieldV
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Täällä täysin sama ongelma, fps yli 100 mutta tuntuu kun suossa juoksis.
Täälläkin samaa ongelmaa havaittavissa. Tökkiminen ei onneksi ole ihan jatkuvaa, mutta erittäin häiritsevää kun on päällä. TTK-päivityksistä sen verran, että nollasin MG42:n asetukset ja otin high velocity bulletsit käyttöön. Nyt aseella saa taas tapettua porukkaa yli sentin päästä ihan ookoo, vaikka vanhaan malliin onkin matkaa.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Ei DICE näköjään mitään kiirettä pidä korjausten kanssa. Vieläkään ei saa auki mitään tasoilla saavutettavia aseita ja varusteita. Ainoa tapa on grindata tasoja/tehtäviä, että saisi hikisesti rahaa aseiden ostoon.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Ei DICE näköjään mitään kiirettä pidä korjausten kanssa. Vieläkään ei saa auki mitään tasoilla saavutettavia aseita ja varusteita. Ainoa tapa on grindata tasoja/tehtäviä, että saisi hikisesti rahaa aseiden ostoon.
Onkohan tämä tahallaan laitettu peliin, ettei ilmaisen basic access kuukauden pelaajat saa makeaa mahan täydeltä.
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
171
Mitenköhän tätä Future Frame Rate asetusta nyt sitten tulkitsee käyttääkö vaiko ei? o_O

Tätä ohjetta seurasin: Future Frame Rendering - an explanation : BattlefieldV

FFR ei päällä FPS on siellä n. 70-90 hujakoilla ja GPU ja CPU käyttöasteet 60 % hujakoilla:
BF5 CPU no ffr.JPG BF5 GPU no ffr.JPG

FFR päällä taas FPS nousee mukavasti sinne vaihtelevasti 120-160 tietämille riipuen vähä kohdasta mitä katsoo. Käyttöasteet tällöin siinäö 90-100% välillä, mutta kuitenkin ihme pikkejä välillä vai näyttääkö nuo normaaleilla?
BF5 CPU ffr ON.JPG BF5 GPU ffr ON.JPG

Sillä ohjeen välisetuksella "renderdevice.renderaheadlimit 2" se jäi edelleen alle 90%

Testasin tätä single player campainissa ekassa britti kampanjan aavikko/vuoristo maisemassa, samassa kohdassa muutaman hetken ajan edes takas kävellessä.

Asetukset olivat customilla Medium/high

Kun tuo FFR oli päällä, niin en ainakaan tuossa lyhyessä sessiossa huomannut mitään merkittävää mouse input lagia, niin pitäisiköhän mennä vaa sillä ja olla tyytyväinen? :D Kokeilin korkealla hiiren herkkyydellä ja nopeita käännöksiä tein, saa nähä sitku enempi tahkoaa multiplayerii

Muuten koneen speksit ovat tässä:
GTX 1070 ASUS strix
Core i7-6700 @ 3,4GHz
RAM Kingston HyperX FURY DDR4 3200 MHz CL16 16 Gt
ASUS H170 Pro gaming
SSD asema
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Tuo FFR vähentää periaatteessa input latencya mutta koska se laskee fps:ää isosti niin input latencykin sitten taas kasvaa.

Eli joko DX11 ja FFR päällä tai DX12 (jolloin FFR -asetuksella ei vaikutusta). Kannattaa noita kokeilla molempia että millä stutteroi vähemmän. Itellä tää peli ei nykyään stutteroi juuri lainkaan kummallakaan. Vielä muutama kuukaus sitten stutteroi molemmilla vähän eri tavoin.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Hieno päivitys oli.. käynnistettäessä herjailee vaan ID_SPARTA_xxxx joka paikassa ruutua. Olisin vain halunnut kokea uuden TTK:n :D
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Hieno päivitys oli.. käynnistettäessä herjailee vaan ID_SPARTA_xxxx joka paikassa ruutua. Olisin vain halunnut kokea uuden TTK:n :D
Tuo Sparta on se client update mitä usein on, nyt se vain bugaa.
Valitset vasemman laatikon ja klikkaat sitä. Sit odotat et lataa päivityksen. Sen jälkeen lataa aloitusruudun uusiksi ja sit toimii.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Hieno päivitys oli.. käynnistettäessä herjailee vaan ID_SPARTA_xxxx joka paikassa ruutua. Olisin vain halunnut kokea uuden TTK:n :D
Katos joo, testasin kyllä kliksutella mitä vaan ja sillon ei lähtenyt. Nyt lähti!!
Joo itellä oli sama ongelma, painelin kaikkia nappeja mikään ei toiminut. Seuraavalla yrityksellä kumminkin toimi vaikkakin laiha lohtu tuo oli kun kaikki muukin oli pelissä rikki. Olisin halunnut kokeilla näitä ns. op aseita mutta kun kun peli on rikki eikä voi edes unlockaa esim mg42. Sitten toi 3d wallhack spotting systeemi, ei saatana. Miten voi joku ryssiä toimivan pelin näin rikki ja ihan vaan musta tuntuu huvikseen..
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
Onko 100% toimivaa keinoa saada aseet ja gearit kuten kuuluukin? Aloitin vasta pelin pelailun ja nyt Assault 10lvl. En ole saanut ainuttakaan uutta asetta kun kaiketi homma kusee EA:n päästä? Kokeilin yhden lvl nosto ohjetta harjoitus moodissa mutta ei auta. Naputtelin EA:lle raporttia mutta onko siitäkään iloa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Mitenköhän tätä Future Frame Rate asetusta nyt sitten tulkitsee käyttääkö vaiko ei? o_O

Tätä ohjetta seurasin: Future Frame Rendering - an explanation : BattlefieldV

FFR ei päällä FPS on siellä n. 70-90 hujakoilla ja GPU ja CPU käyttöasteet 60 % hujakoilla:


FFR päällä taas FPS nousee mukavasti sinne vaihtelevasti 120-160 tietämille riipuen vähä kohdasta mitä katsoo. Käyttöasteet tällöin siinäö 90-100% välillä, mutta kuitenkin ihme pikkejä välillä vai näyttääkö nuo normaaleilla?


Sillä ohjeen välisetuksella "renderdevice.renderaheadlimit 2" se jäi edelleen alle 90%

Testasin tätä single player campainissa ekassa britti kampanjan aavikko/vuoristo maisemassa, samassa kohdassa muutaman hetken ajan edes takas kävellessä.

Asetukset olivat customilla Medium/high

Kun tuo FFR oli päällä, niin en ainakaan tuossa lyhyessä sessiossa huomannut mitään merkittävää mouse input lagia, niin pitäisiköhän mennä vaa sillä ja olla tyytyväinen? :D Kokeilin korkealla hiiren herkkyydellä ja nopeita käännöksiä tein, saa nähä sitku enempi tahkoaa multiplayerii

Muuten koneen speksit ovat tässä:
GTX 1070 ASUS strix
Core i7-6700 @ 3,4GHz
RAM Kingston HyperX FURY DDR4 3200 MHz CL16 16 Gt
ASUS H170 Pro gaming
SSD asema
Kannattaa myös harkita FPS rajoittamista, jos GPU hakkaa 99%.

Battlenonsensellä on hyvä video aiheesta:


Screenshot_1.png
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
366
Onko 100% toimivaa keinoa saada aseet ja gearit kuten kuuluukin? Aloitin vasta pelin pelailun ja nyt Assault 10lvl. En ole saanut ainuttakaan uutta asetta kun kaiketi homma kusee EA:n päästä? Kokeilin yhden lvl nosto ohjetta harjoitus moodissa mutta ei auta. Naputtelin EA:lle raporttia mutta onko siitäkään iloa?

Mulla sama bugi, monta asetta aukeamatta vaikka vaadittu taso ollut ajat sitten, ja lukee vaan tuo available in next round. Mutta eipä aukea.


Koitin myös Googlella etsiä vastausta ilman korjausta. Huvittavaa että ekat postaukset jo vuosi sitten että menee viimeisetkin luotot EAn suuntaan.

Harmi kun olisi näistä tän tyylisistä peleistä se eniten itselle maistuva.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Mulla sama bugi, monta asetta aukeamatta vaikka vaadittu taso ollut ajat sitten, ja lukee vaan tuo available in next round. Mutta eipä aukea.


Koitin myös Googlella etsiä vastausta ilman korjausta. Huvittavaa että ekat postaukset jo vuosi sitten että menee viimeisetkin luotot EAn suuntaan.

Harmi kun olisi näistä tän tyylisistä peleistä se eniten itselle maistuva.
Tää on uusi bugi joka on ilmaantunut tämän 5.2 patch myötä. Toivottovasti huomenna tulee hotfix tähän.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Se Wake Island on varmaankin jo edellisessä päivityksessä downloadattu, eli tuskin huomenna mitään muuta päivitystä tulee kuin palvelinpuolelle. Ainakin aiemmin mennyt tyypillisesti näin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 542
Viestejä
4 165 882
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom