AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 053
Harmony & Denon yhdistelmän omistajia?
Minkälaiset Delay asetukset on laitettu Harmonyyn?

Tuo volyme säätö kun on _hieman_ epätarkka ja vähän turhan paljon viivettä kun pitää volumea pohjassa ja sitten onkin jo mennyt liikaa :)
Mulla on tuo harmony one ja ei ongelmaa volumien tarkkuuden kanssa. (eli ihan oletusasetukset) Mulla taas ongelma että kun käynnistää elisanboxin niin en saa laitettu viivettä ennen lähteen valintaa denonissa. Nyt käy niin että se kerkee syöttää lähteen valinnan ja tulee vaan pelkästään sitten denonin valikko ku se ei kerkee herätä niin nopsasti.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Tiukan tuijottelun jälkeen Marantzin SR5014 alkaa näyttämään vaihtoehdolta, joskaan ei optimaaliselta. Denonin X2600H riittäisi loistavasti muuten, mutta ovat säästäneet pre out liitännöissä. Tuota Marantzia ei kumminkaan välttämättä kannata ostaa koska Denonin X3600H on saman hintainen tällä hetkellä ja omaa vielä hieman kattavammat speksit. Vaikeaa siis on... Muita ideoita?
Saksasta saa edellisiä vuosimalleja halvemmalla. Esim. tässä Denon AVR-X3500H hintaan 555€:
Denon AVR-X 3500H schwarz Heimkinoreceiver
Siinä on vähemmän kanavia kuin AVR-X3600H:ssa, mutta sinullahan ei niille ollut käyttöä muutenkaan. Sama hyvä huonekorjain Audyssey XT32 löytyy kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 119
Mulla on tuo harmony one ja ei ongelmaa volumien tarkkuuden kanssa. (eli ihan oletusasetukset) Mulla taas ongelma että kun käynnistää elisanboxin niin en saa laitettu viivettä ennen lähteen valintaa denonissa. Nyt käy niin että se kerkee syöttää lähteen valinnan ja tulee vaan pelkästään sitten denonin valikko ku se ei kerkee herätä niin nopsasti.
Okei, mulla on Hubillinen version, muuten Ok mutta tuo volume ei vain suostu toimimaan. Pitää yrittää tweakata vielä viiveitä.
 

Tiaxi

Tukijäsen
Liittynyt
15.08.2017
Viestejä
20
Itse tilasin Denon AVR-X3600H:n samalla, kun TV siirtyi LG OLED65C9:n myötä 4K-aikaan. Aluksi oli jo tilaus sisässä 3500H:sta, kun olin ajatellut samalla päivittää 5.1-setin 5.1.2-setiksi kahdella Atmos-kaiuttimella. Nälkä kuitenkin kasvoi yllättäen syödessä, kun lueskelin vähän Atmos-kokemuksia netistä ja niinpä nyt onkin tulossa neljä Atmos-kaiutinta 5.1.4-settiä varten ja X3600H kahden lisäkanavan vuoksi X3500H:n sijaan.
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
241
On se ollu jo koko viime viikonlopun. En vain uskaltanu laittaa tänne, ennen kuin olin omani hakenu pois! ;D
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
492
Käytättekö Audysseyn kanssa tuota Dynamic EQ -asetusta päällä? Itselläni on käytössä Denon AVRX1400h. Rämplään tuota asetusta monesti päälle ja pois vähän tilanteen mukaan. Tuntuu, että elokuvissa ja varsinkin alhaisemmalla äänenvoimakkuudella (mitä kerrostaloissa paljolti käytetään) tuo on hyvä, mutta välttämättä videopeleissä ei aina. Ainakin FPS räiskinnöissä äänet korostuvat vähän liikakin.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Käytättekö Audysseyn kanssa tuota Dynamic EQ -asetusta päällä? Itselläni on käytössä Denon AVRX1400h. Rämplään tuota asetusta monesti päälle ja pois vähän tilanteen mukaan. Tuntuu, että elokuvissa ja varsinkin alhaisemmalla äänenvoimakkuudella (mitä kerrostaloissa paljolti käytetään) tuo on hyvä, mutta välttämättä videopeleissä ei aina. Ainakin FPS räiskinnöissä äänet korostuvat vähän liikakin.
Kyllä itsellä on se aina päällä ja 5dB asetuksella muistaakseni. Säädän pelkästään subbaria sitten tilanteen mukaan jos meinaa jytistä joku liikaa. n. 3 desibeliä suuntaan tai toiseen säädöillä olen saanut miellyttävän äänen joka tilanteeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Käytättekö Audysseyn kanssa tuota Dynamic EQ -asetusta päällä? Itselläni on käytössä Denon AVRX1400h. Rämplään tuota asetusta monesti päälle ja pois vähän tilanteen mukaan. Tuntuu, että elokuvissa ja varsinkin alhaisemmalla äänenvoimakkuudella (mitä kerrostaloissa paljolti käytetään) tuo on hyvä, mutta välttämättä videopeleissä ei aina. Ainakin FPS räiskinnöissä äänet korostuvat vähän liikakin.
Itsellä tuo x3500h ja olen käyttänyt. XT32 korjasi aika suoran käppyrän toistolle niin 10dB olen pitänyt konsolipeleissä ja sarjoissa ja 0dB leffaillessa jotain toimintarymistelyä. Esim Youtuben kahlauksessa usein myös ollut tuo 10dB päällä. Kokeilin pelata en mustia mitä PS4:llä ja oli 0dB tuo asetus niin tuli kyllä vähän överinä bassot - eli pelaamiseenkin tuo 10dB tosiaan on ihan passeli itselleni. :)
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
492
Kyllä itsellä on se aina päällä ja 5dB asetuksella muistaakseni. Säädän pelkästään subbaria sitten tilanteen mukaan jos meinaa jytistä joku liikaa. n. 3 desibeliä suuntaan tai toiseen säädöillä olen saanut miellyttävän äänen joka tilanteeseen.
Itsellä tuo x3500h ja olen käyttänyt. XT32 korjasi aika suoran käppyrän toistolle niin 10dB olen pitänyt konsolipeleissä ja sarjoissa ja 0dB leffaillessa jotain toimintarymistelyä. Esim Youtuben kahlauksessa usein myös ollut tuo 10dB päällä. Kokeilin pelata en mustia mitä PS4:llä ja oli 0dB tuo asetus niin tuli kyllä vähän överinä bassot - eli pelaamiseenkin tuo 10dB tosiaan on ihan passeli itselleni. :)
Joo, kyllä Dynamic EQ minunkin korvaan kuulostaa melkein parhaalta. Tosiaan ainut miinus tulee jossain videopeleissä, joissa se korostaa ääniä vähän liikaakin.

Osaako joku vääntää rautalangasta nuo Reference Level Offset arvot jotka tosiaan ovat 0Db, +5Db, +10dB ja +15dB? Manuaali kertoi noista, että missä tilassa niitä olisi paras käyttää (elokuvat, jne.), mutta ei kyllä avannut ainakaan minulle niiden merkitystä.

Subbari on vähän ongelmallinen nykyisillä määrityksilläni. Ei siinä elokuvissa ja peleissä mitään, mutta YouTubea tai TV:tä katsoessa ei haluaisi, että subbari toimii oikeastaan lainkaan. Nyt kun katsoo jotain videota vaikka autolla ajamisesta, voi subbari huutaa kovaa videon aikana pitkäänkin, tätä ei varmaan naapurit arvosta. :-D Options-painikkeella eri inputtien ääniä voisi säätää, mutta se ei auta, koska TV:n sisäisten ohjelmien kautta katsotaan niin Netflix kuin rauhallisemmat YouTube videotkin. Vain eri HDMI paikassa olevaa PS4:sta voi tällä asetuksella säätää.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Klipsch RP-500SA:t saapui viimein.:) Laiskan kysymys, voiko Audysseyllä (Denon X3500H) tehdä mittaukset vain noille Atmos-kaiuttimille niin että muiden kanavien mittaukset säilyy? Ei jaksaisi ajaa mittauksia kaikille uusiksi..:tdown:

 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Tarttis jonkun "oikean" vahvistimen procaster de-4337 tilalle jossa on tällä hetkellä 2x aktiivikaiutinta ja 1x aktiivisubi, eli ainakin 2x pre-outit tarvis löytyä(?). Aktiivit kyllä vaihtuu myös passiiveihin lähi aikoina. Lähinnä varmaan käytettynä kun budjetti on luokkaa mahd. pieni, jotain luokkaa alle 200e, mitä lähteä katsomaan? Anti-mode löytyy. "Tarvitsenko" 4K tukevaa vahvistinta jos vahvistimeen tulee kiinni vain 4K TV? Mutta jos tulee muita lähteitä kuten pc, ps4 niin tarvitsen?
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Klipsch RP-500SA:t saapui viimein.:) Laiskan kysymys, voiko Audysseyllä (Denon X3500H) tehdä mittaukset vain noille Atmos-kaiuttimille niin että muiden kanavien mittaukset säilyy? Ei jaksaisi ajaa mittauksia kaikille uusiksi..:tdown:

Uskoisin, että joudut vetämään koko setin uudestaan. Mutta voisitko samalla vaivalla testata miltä leffoissa kuulostaa nuo Atmos-kajarit ilman surroundeja normisetin lisäksi???
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Yamaha RX-767 vahvistin & LG C9 televisio.

Onko teknisesti mahdollisuutta katsoa televisiosta Viaplayn Valioliigan Ultra HD lähetystä samalla ottaen äänet toisesta lähteestä, esim. Apple TV 4K, Intel Nuc & Apple Ipad ?

Se on tullut aiemmin jo kokeiltua, että samanaikaisesti voi Viaplayta katsoa samalla tunnuksella kahdesta eri lähteestä.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 909
Yamaha RX-767 vahvistin & LG C9 televisio.

Onko teknisesti mahdollisuutta katsoa televisiosta Viaplayn Valioliigan Ultra HD lähetystä samalla ottaen äänet toisesta lähteestä, esim. Apple TV 4K, Intel Nuc & Apple Ipad ?

Se on tullut aiemmin jo kokeiltua, että samanaikaisesti voi Viaplayta katsoa samalla tunnuksella kahdesta eri lähteestä.
Varmaan mahdollista on, mutta miksi? Synkronisoinnin kanssa 100% varmasti ongelmia.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Varmaan mahdollista on, mutta miksi? Synkronisoinnin kanssa 100% varmasti ongelmia.
Ultra HD - lähetyksissä ei voi valita selostusääneksi FIN/ENG.

Synkroinnin suhteen olet varmasti oikiassa mutta tähän löytyisi vahvistimesta korjaus äänen viiveen säädön muodossa.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
141
Kaiuttimina toimii Yamahan paketti, toistaiseksi
Yamaha NS-F210

Vaatimuksena olisi vähintään 5.1 -järjestelmä, jokseenkin järkevästi toimiva huonekorjain ja mielellään malli tältä vuodelta ettei nyt vanhaa osteta.

Muutamia malleja nyt pyörinyt tässäkin ketjussa ja mielessä:

Yamaha RX-V685 (449€)
https://www.stpaulssound.fi/yamaha-rx-v685-viritinvahvistin/p/RXV685BL/

Sony STR-DN1080 (399€)
SONY STR-DN1080 VIRITINVAHVISTIN - Power.fi

Pioneer VSX-934 (619€ Suomessa, Saksan Amazonissa alle 400€)
https://verk.com/mkghk

https://www.amazon.de/dp/B07NX5YDLK/ref=cm_sw_r_em_apa_i_95.4DbQ0BHCE3

Osaisiko joku viisaampi kertoa, että ollaanko ihan metsässä noiden kanssa jatkossa?

Kiitokset avusta.
Vahvistin vielä ostamatta.

Yamahan hinta vielä ennallaan.

Sony nousi liian kalliiksi, vanha malli vielä kyseessä.

Pioneerin hinta on vielä ennallaan Amazonissa.

Sitten nuo Denonit, ehdotettiin 1600-mallia, mutta mitkä on päälimmäiset erot 2600h-malliin, jonka hinta Saksan Amazonissa 485€?

Mitä siis saan tuolla satasella enemmän?

Sanomattakin on selvää, ettei tässä nyt kysy mikään hifisti, mutta uusi tekniikka tekee iloiseksi. :tup:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
718
2xxx-sarja ei tuo mitään kovin merkittävää parannusta 1xxx-sarjaan, osta suosiolla halvempi. 3xxx-sarjassa sitten onkin jo merkittäviä parannuksia, ja hinta kohoaa vastaavasti.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
141
YPAO R.S.C. vs Audyssey? Onko kyseinen yamahan huonekorjain mistään kotosin verrattuna esim xt32?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 027
Vanhasta Yamahan RX-V363:sta katosi jo tovi sitten vasen kanava. Koska kotona käyttö on lähinnä korvata television kauittimet, kävin hakemassa Gigantista 199 eurolla Sony STR-DH590:n.

Hyvin toimii ja saa äänen jopa kaikista kaiuttimista (Tangent Evo sarjaa) ulos. Laite toimii ja tuottaa äänen, mitäpä sitä parempaa vaatimaan. Varsinkin, kun vuoden kohta toiminut rampana koko systeemi.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
21
Amatöörin kysymys jälleen kerran. Missä mulla on joku asetus pielessä, ku jos haluan mennä vahvistimen graafiseenvalikkoon tekemään muutoksia niin pleikkari menee automaattisesti päälle? Eli vasta kun telkkari näyttää pleikkarin alotusnäyttöä niin pääsen vahvistimen kaukosäätimen setup nappulasta vahvistimen valikkoon.

Vahvistin lähtee telkkarin arc hdmi liitännästä ja pleikkari on vahvistimen game portissa.

Vahvistin Denon x2500h
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
YPAO R.S.C. vs Audyssey? Onko kyseinen yamahan huonekorjain mistään kotosin verrattuna esim xt32?
AV-forumsilta löytyy vertailu neutraaleilla mittaustuloksilla noiden väliltä, en nyt pikaisella etsimisellä sitä löytänyt mutta siinä tultiin käytännössä siihen tulokseen että kyllä se pärjää, huomattavasti parempi tuo R.S.C oli kun muut Yamahan korjaimet.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
141
AV-forumsilta löytyy vertailu neutraaleilla mittaustuloksilla noiden väliltä, en nyt pikaisella etsimisellä sitä löytänyt mutta siinä tultiin käytännössä siihen tulokseen että kyllä se pärjää, huomattavasti parempi tuo R.S.C oli kun muut Yamahan korjaimet.
Kovasti yritin googlailla mutta en mitään käppyröitä löytänyt. Hyvä jos toimii.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
141
Ei oo Yamaha Denon miehen kaveri näin alkuun. Ypao ottaa mittauksen yhdestä pisteestä?

Musiikkia en saa kuulumaan 2.1 combolla..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
59
Mitä mieltä porukka on tuosta cdonin yamaha rx-v685 tarjouksesta?

Tarkoitus lähiaikoina päivittää vanha yammun rx-v367 ja kiikarissa ollu denonin 3500 mutta ei tuo v685 huonolta kuulosta arvosteluiden mukaan.

Googletuksella tuli käsitys että denon olisi parempi leffoissa ja yamaha musiikin kuuntelussa. Onkohan näin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
@Nabanero, mä ainakin yllätyin Denonin tuosta XT32:sta, se vaan toimii. Ja hyvin. :) Ainakin siis omassa tilassa todella suositeltava ominaisuus.

Ja sit kysymys tietäjille. Pystyykö tuolla X3500H:n XT32:lla kalibroimaan vain esim subin tai juuri lisätyt takakaiuttimet mukaan aiempaan järjestelmään? Vai pitääkö vetää koko kierros kaikilla kaiuttimilla (mikä varmaankin on kyllä suositeltavaa)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
91
Ja sit kysymys tietäjille. Pystyykö tuolla X3500H:n XT32:lla kalibroimaan vain esim subin tai juuri lisätyt takakaiuttimet mukaan aiempaan järjestelmään? Vai pitääkö vetää koko kierros kaikilla kaiuttimilla (mikä varmaankin on kyllä suositeltavaa)?
Pitää ajaa koko kalibrointi uudestaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Pitää ajaa koko kalibrointi uudestaan.
Kiitos vastauksesta! Pitää ajaa uuddstaan vaikka on se MultiEQ app ostettuna parilla kympillä?

Edit. Joku oli kai tässä ketjussa aiemmin puhunut että subin voisi jotenkin kalibroida erikseen niin siitä tämä aatos. Vai olenkohan nähnyt unta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Kiitos @latexii tästä! Mutta pystytkö sanomaan mikä tässä tekee sen fundamentaalisen eron verrattuna tuohon tavalliseen kalibrointiin? Tekeekö noilla manuaalisilla etäisyyksien mittaamisilla mitään tuossa sillä eikös Audyssey juurikin mittaa myös ne? Vai korjataanko nuo etäisyydet jälkeenpäin Audysseyn jälkeen takaisin? Ei uskoakseni sillä sehän hiekottaisi vaiheen jne? Pystytkö avamaan tähä yhtään tällaiselle liian väsyneelle n00bille? :D Eli mikä tuossa tekee sen eron ja miksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Kiitos @latexii tästä! Mutta pystytkö sanomaan mikä tässä tekee sen fundamentaalisen eron verrattuna tuohon tavalliseen kalibrointiin? Tekeekö noilla manuaalisilla etäisyyksien mittaamisilla mitään tuossa sillä eikös Audyssey juurikin mittaa myös ne? Vai korjataanko nuo etäisyydet jälkeenpäin Audysseyn jälkeen takaisin? Ei uskoakseni sillä sehän hiekottaisi vaiheen jne? Pystytkö avamaan tähä yhtään tällaiselle liian väsyneelle n00bille? :D Eli mikä tuossa tekee sen eron ja miksi?
Tuolta Q&A varmaan osaat ainakin osittaiset erot bongata. Itse mennyt tuolla ohjeella pitkään niin paha sanoa "korvakuulolta".
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Edelliseen viitaten, niin ymmärrän hyvin tuon subin säätämisen 75db:iin ennen audusseyn ajoa ja että asettaa sen mittamikin melko lähelle joka kerta tuota "main listening position" audusseyn mittauksen tekemisessä, mutta ei kai noiden muiden kaiuttimien etäisyyden mittaamisella ja tason säädöllä pitäisi olla mitään tekemistä audusseyn ajon kanssa, kun audyssey ymmärtääkseni lähtee nollista liikkeelle eikä aiemmilla kaiuttimien säätöarvoilla pitäisi olla mitään vaikutusta audysseyn kalibroinnin tuloksiin. Mittamikin sijoituksella vaan merkitystä ja korjaukset ja asetukset tulee audysseyn mittauksen perusteella.

Onko mulla mennyt nyt jotain ohi noista yleisistä ohjeista, vai onko pää-, surround ja atmos kanavat ensin mitattava etäisyydet ja säädettävä tasot ennen audysseyn ajoa, että saisi paremman kalibrointituloksen?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Latexiin viesti on poistettu käyttäjän itsensä pyynnöstä, koska se oli ilmeisesti harhaanjohtavaa tietoa lopulta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Latexiin viesti on poistettu käyttäjän itsensä pyynnöstä, koska se oli ilmeisesti harhaanjohtavaa tietoa lopulta.
Joo avsforumin postaus alkuperäisenä löytyy tuosiaan tuolta.

Tuo ohje on mallia "grain of salt" , eli testatkoon kuka haluaa :). Itse olen tavannut mitata aina kaiuttimien etäisyydet etupeltoon (jokaisen kaiuttimen, myös katossa sijaitsevien) ja tuo nyt juontaa juurensa jostain ensimmäisestä pioneeristä missä oli tuo etäisyyden ilmoittamisen mahdollisuus ja kulkee nykyäänkin vielä tuo tapa mukana.

Tuossa postauksessa tosiaan OP väitti saaneensa parempia tuloksia ja osa huutaa tapansa mukaan kuorossa ettei ole mahdollista. Eihän tuo mitään maksa testata, ja ei se ainakaan paskempaan suuntaan mittaustulosta vie. Audyssey ainakin omien kaiuttimien etäisyydet ilmoittaa kalibroinnin jälkeen päin peetä ja ne pitää pääsääntöisesti aina itse korjata jälkikäteen. (subwooferin vaiheen lisäksi... ei mene kohdalleen täällä)

Samoiten teen myös tuon dB -säädön omalle kuuntelupisteelle kalibroinnin jälkeen, koska Audysseyn lopputulos on aina mittausten summa..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 665
Ehkä jo mainittiin, mutta olen ymmärtänyt että ilmoitettu etäisyys voi olla syystä päin peetä esim. heijastusten takia, jolloin itse mittaamalla ja korjaamalla heikentäisi tilannetta. Eli pelkkää metrimäärää ei kannattaisi tuijottaa kirjaimellisesti.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Ehkä jo mainittiin, mutta olen ymmärtänyt että ilmoitettu etäisyys voi olla syystä päin peetä esim. heijastusten takia, jolloin itse mittaamalla ja korjaamalla heikentäisi tilannetta. Eli pelkkää metrimäärää ei kannattaisi tuijottaa kirjaimellisesti.
Etäisyys termi on hämäävä noissa vahvistimissa. Sen pitäisi olla viive. Varmaankin tasojen muuttaminen kalibroinnin jälkeen ok, jos vaikuttaa menneen vähän pieleen, mutta etäisyyksiin, eli viiveisiin ei kannattaisi koskea kalibroinnin jälkeen. Niinkuin täällä on jo mainittu, että jos subin etäisyys vaikuttaa huomattavan eriltä todellisuuteen nähden ja vielä kuulostaa huonolta, niin todennäköisesti mittauksien aikana mittamikki ottanut jotakin häiriötä. Suosituksenahan on, että mittamikki on jalustalla ja jalusta on esim jonkin vaimennetun alustan päällä, kuten pehmeähkö matto tms.

Noita ilmeisesti on joitain tapauksia, että mittamikki laitettu sohvalle ja mittauksien aikana sohva jostain syystä aiheuttanut jotain häiriötä (kait värinä tms) mittaukseen, jolloin mittaustulos on ollut selvästi huono. Näihin on auttanut mikki- tai kamerajalustalla tehdyt uusintamittaukset + jalustalle vaimennus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Toi subin vaihe jakotaajuudella mua on mietityttänyt XT32:n kanssa jotta mitenhän se mitataan / korjataan. Onkos tästä jollain tarkempaa tietoa? Vai onko vaihe tyyliin se mikä on ja sitä jotenkin kompensoidaan joko subin tai pääkaiuttimien dsp-korjauksin? Toi tälleen maanikkona kinostelee aika paljon tietää. :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Millainen olisi hyvä ratkaisu Genelecien kaveriksi. Tarvitaan siis preout-lähdöt (ainakin 5.1). Mieluiten XLR-mutta tästä voidaan joustaa. HDMI sisään ja ulos.

Yksi käytetty Denon DN-700AVP olisi, mutta mietityttää mm. bt 4.0, ei viimeisintä dolby atmosta jne.

Sitten hifikulmalla on tarjouksessa Onkyon TX-RZ740

Onko olemassa parempaa(about alle 1000€)/halvempaa vaihtoehtoa? Yksi vaihtoehto olisi myös ostaa nyt verkkikseltä procasterin 2.1-settiä tukeva esivahvari 160€, kun tuota 5.1-settiä ei vielä ole välttämättä pariin vuoteen tulossa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
Kysellääs nyt taas tyhmiä, töllötin vaihtui ja suoltaa Netflixiltä Atmosta, vahvistimessa (Denon X3500H) lukee että DD+

Kuten aikaisemmin sanottu DD+ ei tarvi eArcia ja Atmos on siinä mukana, mutta kuuluuko vahvarin näyttää DD+ vai Atmosta?

Dolby Digital + on kyllä äänenlaadullisesti askel etiäppäi vrt. edellisen Sonyn tarjoamaan DD 5.1:seen. Nyt siis koko kapasiteetti käytössä mitä ovat streamaukseen antaneet.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
@latee77

Jos sulla on LG C9/B9 niin niistä saa ainakin netflixistä atmos äänet jos aktivoit tv:n asetuksista eARC käyttöön.

Mulla x3500h tarvii vielä lisäksi rämpätä "movie" tilaa oikeeseen asentoon niin että atmos aktivoituu.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
@latee77

Jos sulla on LG C9/B9 niin niistä saa ainakin netflixistä atmos äänet jos aktivoit tv:n asetuksista eARC käyttöön.

Mulla x3500h tarvii vielä lisäksi rämpätä "movie" tilaa oikeeseen asentoon niin että atmos aktivoituu.
Onhan sieltä arc aktiivinen, ei tule mitään läpi muuten.

Lukeeko sulla vahvarin paneelissa kokoajan Atmos?

Movie -tilaa kun painelee niin vilahtaa Atmos/Sur mutta kohta taas vain DD+ +Dsur. Ikäänkuin ei jää päälle tai sitten vain näyttää sen ja palaa esittämään tuota DD+
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 475
Kyllä se siihen jää lukemaan, varmistan vielä että onhan sulla se enhanced arc ja dolby atmos aktivoituna asetuksista?

 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
No nyt pomppas Atmos teksti vahvariin, en muuttanut mitään, kävin vaan valikossa kurkkaamassa ja latasin puhelimeen Denon AVR appin.

Kolmea Netflix sarjaa testasin missä Atmos mainittu ja kaikissa lähti oitis pelittämään.

Ekaa kertaa kun laitoin HDMI johdon kiinni niin ei antanut ääniä lainkaan vahvarille, tunnisti laitteet mutta siihen jäi. Vaihdoin inputiksi HDMI2 ja toimi heti. TVn kaikki HDMI portit pitäis olla saman arvoisia.

LGN ja Denonin symbioosi toimii huonommin kuin Sonyn telkun kanssa, siinä ollut koskaan ongelmia. Tämä nykyinen välillä unohtaa vahvarin, harvemmin tosin. Toivottavasti tästedes toimii saumattomasti kun kättelyt on kertaalleen tehty Atmos eArcin osin myös.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 053
Mites toimii apple purkin kanssa tuo atmos? Koska itellä en oo saanu sitä vahvistimeen lukemaan. Pitää varmaan tuota samaa kikkaa kokeilla sen kanssa.
Entä onko youtubessa joku saanu toimimaan?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 107
Aijai, aika pahalta näyttää tuo DAC-puoli. Muutenkin tuolla saitilla näyttää olevan aika jäätäviä mittaustuloksia AV-vahvistimille.
Kyllä.

Ongelma näissä "pöntöissä" on juuri tuo tolkuton määrä kohinaa johtuen elektroniikan määrästä ja huonosta eristyksestä.

Olisi mielenkiintoista nähdä kalliimman sarjan vahvarit samoissa testeissä.

"Verrokiksi" n. 150€ maksava kuulokevahvistin Geshelli Archel2 Headphone AMP Review: another champ?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
Mites toimii apple purkin kanssa tuo atmos? Koska itellä en oo saanu sitä vahvistimeen lukemaan. Pitää varmaan tuota samaa kikkaa kokeilla sen kanssa.
Entä onko youtubessa joku saanu toimimaan?
Youtubessa tais olla kaikki matsku 2 kanavaista, vaikka mitä Atmos demoa muka oliskin.

Korjailkaa jos olen väärässä.

Noissa pitäis olla selkeet herätesignaalit että kaikki herkut menee varmasti päälle kun on tarjolla, ettei ole onnen kantamoisen varassa kenellä ränknäämällä onnistuu ja kenellä ei.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 672
Viestejä
4 188 398
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom