Black Mesa

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
449
Faktahan on se että toi peli on auttamatta jo hirveän vanhanaikainen kaiken sen visuaalisen meikin alla. Sen takia niillä periaatteessa ois kiire saada se ulos, jotta se ois edes jonkinverran tuore tapaus. Toki, jos nostalgialaseilla pelaa ni silloinhan se ei haittaa, fiilis ja tuntuma tuttua Half Life-maailmaa.
En nyt näkis, että heillä mitenkään kauhea kiire enään ole. Mut nykyinen tilanne, eli teknine beta kertoo jo siitä että se on hyvin pian valmis.
Mitä tulee uudempaan pelimoottoriin, niin Project Borealis työstää Half-Life 2 "Episode 3":sta ja sitä tehdään Unreal Engine 4 päälle. Heidän Youtube-kanavalta löytyy jo mielenkiintosia demoja aiheesta Project Borealis (Youtube)

 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Aikataululla ei mielestäni ole tässä mitään merkitystä, kun se tasan oli tiedossa alusta asti että tässä tulee aikaa menemään. Peli on nyt jo ilman Xeniä moninkertaisesti hintansa arvoinen. Laadultaan huipputasoa ja sellainen mikä tekijöillä oli visioissa jo aikanaan. Itse en ainakaan valita, vaan pelaan Xenin ilmestyttyä pelin hymyissä suin jo kai kuudennen kerran läpi.
Menkööt vaikka toiset 7 vuotta, kunhan tulee hyvää jälkeä.
Itsekin pelaan kyllä hymyssä suin jos ja kun tämä lopullinen versio joskus ilmestyy ja jopa myönnän että olisin saanut 7 eurolleni vastinetta jo alkuperäisestä ilmaisversiostakin.

MUTTA ei ole minusta hyväksyttävää kehitystä, että pelintekijöiltä ei odoteta mitään vastuuta aikatauluista tai projektista ylipäätään. Siinä tuo menee jo vähän fanipoika mentaliteetiksi. Ilmaisprojektilta tuo olisikin hyväksyttävää mutta ei tässä tapauksessa kun kerran ollaan jo kaupallisella pohjalla ja peliä myydään ja pyydetään rahaa siitä.
Kyllä, tiedettiin alunperin että aikaa tulee menemään, mutta sanokaa rehellisesti odotitteko sen kestävän 7 vuotta tai enemmän ja jos olisitte tienneet olisitteko laittaneet rahojanne likoon olkoonkin että olisi vaikka vaan Steam alen joku +6e tarjoushinta jonka olisitte maksaneet, puhumattakaan täyden hinnan alunperin maksaneista?

Voidaan myös ajatella että tässähän voidaan luoda raameja tulevaisuuden (indie/harraste) peliprojekteille ja sille ovatko pelaajat vaan tyytyväisiä ja jaksavat odottaa 7v tai enemmän kunhan idea on tarpeeksi hyvä jolla se on alunperin saatu myytyä kansalle. Itse en haluaisi tällaista tulevaisuutta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
449
Itsekin pelaan kyllä hymyssä suin jos ja kun tämä lopullinen versio joskus ilmestyy ja jopa myönnän että olisin saanut 7 eurolleni vastinetta jo alkuperäisestä ilmaisversiostakin.

MUTTA ei ole minusta hyväksyttävää kehitystä, että pelintekijöiltä ei odoteta mitään vastuuta aikatauluista tai projektista ylipäätään. Siinä tuo menee jo vähän fanipoika mentaliteetiksi. Ilmaisprojektilta tuo olisikin hyväksyttävää mutta ei tässä tapauksessa kun kerran ollaan jo kaupallisella pohjalla ja peliä myydään ja pyydetään rahaa siitä.
Kyllä, tiedettiin alunperin että aikaa tulee menemään, mutta sanokaa rehellisesti odotitteko sen kestävän 7 vuotta tai enemmän ja jos olisitte tienneet olisitteko laittaneet rahojanne likoon olkoonkin että olisi vaikka vaan Steam alen joku +6e tarjoushinta jonka olisitte maksaneet, puhumattakaan täyden hinnan alunperin maksaneista?

Voidaan myös ajatella että tässähän voidaan luoda raameja tulevaisuuden (indie/harraste) peliprojekteille ja sille ovatko pelaajat vaan tyytyväisiä ja jaksavat odottaa 7v tai enemmän kunhan idea on tarpeeksi hyvä jolla se on alunperin saatu myytyä kansalle. Itse en haluaisi tällaista tulevaisuutta.
Alunperinhän Black Mesa oli ilmainen modi Steamissa - pelasin tuolloin julkaisun aikaan ekaa kertaa tuon läpi. Jossain 2015 tienoilla peli vasta muuttui Early access -peliksi ja tuolloin siitä tuli myös maksullinen. Firma, Crowbar Collective, lähti liikkeelle täysin vapaaehtoisista kehittäjistä ympäri maailman. Heillä ei taida olla edes mitään ns. toimistoa. En oikein pahemmin löytänyt tietoa miten iso heidän kehitystiimi on, mutta en olisi yllättynyt jos se olisi pieni. Kun projekti lähtee liikkeelle tuollaisesta modiporukasta, projektilla ei ole mitään paineita tehdä asioita tehokkaasti eikä porukassa välttämättä ole osaamista johtamisessa joka voisi jouduttaa kehitystä kohdistamalla kehityksen oleellisiin asioihin. Pelikehitys on hidasta ja source-moottori ei ole mikään helpoin alusta lähteä työstämään peliä - varsinkaan kun sitä customoidaan runsaasti.

Heidän toimintaa ei voi verrata mihinkään AAA-pelikehittäjän. Hajautunut tiimi, iso projekti. Ihme on, että ovat saaneet edes tähän pisteeseen tuon pelin tuotua. Useammat kyllästyvät, luovuttavat ja julkaisevat keskeneräisen pelin kerätäkseen vaan rahat kotiin.

Pitkä kehitysaika ei ainakaan Steamin käyttäjiä tunnu vaivaavan kun 98% viimeaikaisista palautteista on positiivisia.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Pari päivää sitten tekijätiimi oli kirjoitellut tällaista Steamissa:

"Happy Half-Life day!
We worked hard to have a full beta ready for today, but we are still grinding on a few things. Here’s where we are at:

Interloper
-Fixing crash in first map of Interloper (Interloper A)
-Fixing performance in Interloper control rooms (Interloper B1)
-Fixing performance in factory maps and polish tasks (Interloper C and C1)
-Final art for Interloper D

Nihilanth is COMPLETE and we are reviewing it for release
Endgame is COMPLETE and we are reviewing it for release

We have a short internal timeline to address the list above. We are anxious and excited to get this last section of the game out, and see what the community thinks of it all.

In addition to the work we have completed on Interloper, Nihilanth, and Endgame, we have also completed revisions on all released maps based on feedback (mostly Xen and Gonarch’s Lair, but Earthbound as well). We hope this will be the most polished version of the game yet released, and will continue to implement feedback as we watch you guys play Xen!

Get ready for Endgame."
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
559

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 157
Aijai nyt on siis aika aloittaa pelaamaan tämä alusta nautiskella upeasta kokonaisuudesta :tup: Monia vuosia tässä meni, mutta kun lopputulos näinkin pieneltä porukalta on tällainen timantti, ei se haittaa pätkääkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Aika alottaa alusta uudestaan. HL2 ja lisäosat pelattu puhki. Desteny on sinällä samalla pelimootorilla kiva, mutta se yksinpeli puuttuu.
Säästelly tätä modia kunnes valmistuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 886
Oho. Katselin, että oli taas aika rikkoa lupaukset ja luvata Xen ihanjustkohta näin myyntipyhinä - mutta siellä on jotain julkaistukin?? Onkohan kuinka valmiita tekeleitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Uusi Xen näytti kyllä aika upealta ja mitä alkua myös pelailin, niin järkevämpi tuo paikka sinänsä tuntuisi olevan. Lisäksi myös näkyy niitä jälkiä, että Black Mesan tyypit siellä pyörineet.

Tosiaan piti myöskin aloittaa kokonaan nyt alusta tämä. Grafiikka bugeja, fysiikkamoottorin sekoilua ja yksi kaatuminen on tullut vastaan.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 157
Ensimmäistä kertaa tulee peliä 4k:na suoraan töllöstä pelattua ja näyttää kyllä todella maukkaalta. Jopa sigun serrillä pyörii solid 60fps kaikki asetukset kaakossa. Upeaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 311
Tämmönen bugi tuli vastaan joku kuukaus-kaksi takaperin, empä muistannut silloin postata.
Imgur
Eli ensin ennen sillalle tulemista tapat ne pari Houndeyetä, ennenkuin kerkeävät tuhoamaan nuo räjähdelaatikot. Sillassa oli näkymätön seinä, joten jouduin silti kiertämään ilmastoinnin kautta, tuli heti flasbäkkejä ysäri peleistä. Sitten ilmastoinnissa kun olin niin kuulin kun nuo räjähdelaatikot "räjähtivät". Ajattelin että jos tätä tasoa on bugit niin jätän sikseen koko pelin.
No eipä niitä tuon jälkeen minun silmiin osunut ainakaan, onneksi.

Juuri äsken koitin taas jatkaa, tuosta bugin pisteestä olen siis jo pelannut pari tuntia eteenpäin, mutta eipä save ollutkaan enää kelvollinen tämän uuden Xen päivityksen kanssa. Saas nähdä jaksanko edes ensi vuonna alottaa alusta. En olisi aloittanut peliä sillon kuukaus-pari sitten, jos olisin arvannut etteivät osaa tehdä vanhoja saveja yhteensopiviksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
449
Tämmönen bugi tuli vastaan joku kuukaus-kaksi takaperin, empä muistannut silloin postata.
Imgur
Eli ensin ennen sillalle tulemista tapat ne pari Houndeyetä, ennenkuin kerkeävät tuhoamaan nuo räjähdelaatikot. Sillassa oli näkymätön seinä, joten jouduin silti kiertämään ilmastoinnin kautta, tuli heti flasbäkkejä ysäri peleistä. Sitten ilmastoinnissa kun olin niin kuulin kun nuo räjähdelaatikot "räjähtivät". Ajattelin että jos tätä tasoa on bugit niin jätän sikseen koko pelin.
No eipä niitä tuon jälkeen minun silmiin osunut ainakaan, onneksi.

Juuri äsken koitin taas jatkaa, tuosta bugin pisteestä olen siis jo pelannut pari tuntia eteenpäin, mutta eipä save ollutkaan enää kelvollinen tämän uuden Xen päivityksen kanssa. Saas nähdä jaksanko edes ensi vuonna alottaa alusta. En olisi aloittanut peliä sillon kuukaus-pari sitten, jos olisin arvannut etteivät osaa tehdä vanhoja saveja yhteensopiviksi.
Valitte vaa viimesin taso New game -valikon kautta, ei tarvi alottaa alusta. Jos new game valikos kaikki harmaana niin sitten voit consolin kautta skipata suoraa siihen leveliin mihin viimeksi jäit (vaatinee vaa googlettelua että löytää oikean tason).
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 311
Valitte vaa viimesin taso New game -valikon kautta, ei tarvi alottaa alusta. Jos new game valikos kaikki harmaana niin sitten voit consolin kautta skipata suoraa siihen leveliin mihin viimeksi jäit (vaatinee vaa googlettelua että löytää oikean tason).
No perkule joo, niinhän se olikin että vain chapterin joutu alottamaan alusta, onneksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Nytpä se on sitten pelattu läpi ja visuaalisesti näyttävä (varsinkin Xen), musiikit erittäin kovat. Loppupuolen taistelut sitten sitä kovinta pasketta mihin en hetkeen olekaan törmännyt.

Enpä keksinyt parempaakaan paikkaa tälle G-Man ääninäyttelijän uudenvuoden toivotukselle:


Koodi:
https://twitter.com/mikeshapiroland/status/1211864527316357121
Half-Life 3 tulee varmaan 2029. :vihellys: Tai sitten se on vaan Alyxiin liittyvä..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Pystyykö Xenin aloittamaan suoraan vai tarvitseeko peli pelata kokonaan läpi?
Ei millään jaksaisi pelata koko peliä viidettä kertaa läpi, että pääsisi Xeniä testaamaan.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
161
Alkupään Xen on ihan mielenkiintoinen paikka joka tuo mieleen Avatarin tai Stranger thingin toisen ulottuvuuden, mutta melko pian muuttuu yhdentekeväksi luolajuoksuksi. Ja tähän tärvättiin monta vuotta? Pelin maanpäällinen osio on kyllä edelleen rautaa ja olisivatpa vaan tehneet lisärit samaan henkeen xenin näpertämisen sijaan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Alkupään Xen on ihan mielenkiintoinen paikka joka tuo mieleen Avatarin tai Stranger thingin toisen ulottuvuuden, mutta melko pian muuttuu yhdentekeväksi luolajuoksuksi. Ja tähän tärvättiin monta vuotta? Pelin maanpäällinen osio on kyllä edelleen rautaa ja olisivatpa vaan tehneet lisärit samaan henkeen xenin näpertämisen sijaan
Xen nyt oli orkkis pelinkin tylsin osuus, en ymmärrä miksi sen pohjalta jotain lisäsisältöä on tehty.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 560
Vuorokausi on vaihtunut jo kaikkialla Euroopassa ja julkaisupäivä oli eilen. Pitihän tässäkin vielä viimeinen viivästys nähdä ainakin jonkun näkökulmasta katsottuna. :eek:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 157
Kylläpäs toi Xen lisää pituutta peliin. 25 tuntia meni kokonaisuudessaan läpipeluuseen. Xen oli hyvin tehty. Ei mikään tajuntaa räjäyttävä mutta satakertaa parempi kuin alkuperäinen. Sopi tarinaan todella paljon paremmin ja pituuttakin löytyi kiitettävästi.

Kokonaisuutena mestariteos joka alkaa olla hiottu todella hyvään kuntoon. Ehdottomat suosittelut tälle. Ympyrä on nyt sulkeutunut ja olen onnellinen :cigar2:
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 332
Digital Foundry on julkaissut videon, jossa käydään läpi noita muutoksia alkuperäisen HL:n ja Black Mesan välillä. Tekstuurien, animaatioiden ja 3D-mallien lisäksi mainittu mm. uusia kohtauksia ja muutoksia olemassa oleviin kohtauksiin.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Kauanhan siinä meni, mutta muutoin täydellinen esimerkki siitä kuinka tehdä remake oikein. Täytyy ehdottomasti laittaa listalle kunhan on backlogia vähän karsinut ensin alta.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
384
Parin tunnin pelailun jälkeen vaikuttaa ainakin hyvältä. Pelissä harvinaislaatuisesti myös tekstitykset suomeksi, vieläpä ihan laadukkaan oloiset.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
681
Xenin loppuosiota lukuunottamatta ihan jees. Käy toistamaan itseään liiaksi, eikä kenttäsuunnittelu oikein vakuuttanut. Varsinkin alkupuoli Xenistä ja hämähäkkibossi ovat laatua.

Muutenhan tuo noudattaa melko lailla alkuperäisen pelin kenttädesigniä ja kaavoja, joten siltä osin varsin toimiva kokonaisuus.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Onko sitä alkuosaa(pre Xen) muutettu millään lailla sitten sen ensimmäisen julkaisun? Siis sen jonka sai ladata vapaasti tiedostona koneelle.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Ykköstä joskus aikoinaan kokeiltu mutta jäänyt pelaamatta läpi, joten tämän voisi kyllä laittaa ostoslistalle. Vaikuttaa sen verran hyvältä :)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 561
Ykkösen pelailin viimeksi silloin 98-99 läpi, niin voishän tän ottaa lämmitelyksi alle ennen ku pääsee Alyxia tykittää Indexillä. :hungry:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Olen pelannut useita kertoja modi-ajoilta lähtien. Joka pelikerralla on ollut havaittavia muutoksia ilmiasuun ja vihujen tasapainotukseen. Joissain paikoissa vihut oli todella hankalia. Xeniä en ole pelannut sitten half-lifen kun se oli ajankohtainen peli, mielenkiinnolla odotan seuraavaa pelikertaa.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Ei sitten millään meinannut saada käyntiin peliä.

Tässä vinkki jollekkin jos ei meinaa käynnistyä:

  1. Asenna DirectX9.
  2. Lisää käynnistysparametreiksi: -forceuid3d9
Jos joku on keksinyt paremman joka toimii ilman tuota directx kikkailua laittakaa tähän infoa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
384
No Half-Life 2 julkaisiin vajaa 16 vuotta sitten että onhan se nykymittapuulla jo hivenen vanhahtava. :lol: Tokihan tuota Source-engineä on jonkin verran ehosteltu. Mielestäni ihan kelpo grafiikat edelleen.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 157
Hyvältähän tuo näyttää vielä nykypäivänäkin tosiaan. Aika isolla kädellä on kustomoitu ja parannettu HL2 ajoista engineä. Tuon parempaan ei varmastikkaan enää pystytä.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
252
Enkö vain osaa vai eikö tässä toimi DSR? Vähän kehno toi pelin AA.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
PCGaming Wikin mukaan peli tukee natiivisti vain FXAA, että turhaa sitä on ohjauspaneelin kautta pakottaa.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
252
Mulla ainaki toimii DSR, pitää rukata vaan NVidian asetuksia. Ite huomasin joskus et piti muistaakseni kerran ainaki käyttää ihan Windowskin jossain DSR modessa, jotta pelit huomas ne isommat resoluutiot.
DSR on ruksattu NVidian paneelista, mutta silti peli ei näytä siihen reagoivan. Mitä tarkoitat tuollla Windowsin DSRllä. Pitääkö siis työpöydänkin resoluutio aina vaihtaa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 024
Musiikit ei taida olla alkuperäsiä? Liekö sitten ymmärrettävästi tekijänoikeus juttuja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 562
Viestejä
4 166 462
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom