Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
85
Pistetään tänne vähän päivitystä ja suositus. Tilasin kamat kiinasta suoraan formulamod.com kaupasta ( ei siis aliexpressin kautta) kun siellä hinnat nousivat päivittäin ilmeisesti tuosta 11.11. tarjouspäivästä johtuen. En kuitenkaan halunnut niin pitkään odotella.
Hinnat oli samat/vähän vähemmän kuin formulamodsin aliexpress -kaupasta ja toimituskulut olivat pienemmät DHL:n kautta.
Uskomattominta oli kuitenkin vauhti: Tilasin rojut viime sunnuntaina ja tänään kävin läheiseltä R-kioskilta noutamassa! Mietin myös, että mikä noissa kamoissa on verokanta? Yli 300 euron lähetykseen tuli nimittäin veroja 30 euroa joista 20 euroa taisi olla dhl:n käsittelykuluja :D

Kamat olivat kaikin puolin kunnossa. Nyt vaan jimmsin tilausta odotellessa...
Päivitystä tilanteeseen! Vuototestit menossa. Nuo 45 asteen liittimet oli kyllä ihan perseestä. Ekal ajol jokainen tihkui vettä. Sormikireys ei riittäny läheskään. Lisäks päänvaivaa aiheutti ton sivukammion radin asennus. Etupaneelista piti irrottaa usb liittimet, että mahtui. Vaikeuksien kautta ainakin erävoittoon.
image.jpg
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Tuo Heatkillerin säiliö on kyllä nätti. Harmi että siinä on niin surkeasti vaan lähtöjä, se on oikeastaan ainoa syy miksi oon vältelly sitä buildeissa.

autismi iski: Miksi blokki on "väärinpäin" ?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
85
Tuo Heatkillerin säiliö on kyllä nätti. Harmi että siinä on niin surkeasti vaan lähtöjä, se on oikeastaan ainoa syy miksi oon vältelly sitä buildeissa.

autismi iski: Miksi blokki on "väärinpäin" ?
Huolimattomuutta. Huomasin vasta siinä vaiheessa kun oli letkut kiinni. Pikaisen googlettelun jälkeen päädyin siihen ettei siitä liene haittaa ja annoin asian olla. Sormet oli jo kirjaimellisesti verillä tuota zmt:tä työstettäessä niin tyydyin nyt tähän.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Mitäs vaihtoehtoja olis saada ohjattua 4 tuuletinlähtöä, 2 pumppua veden lämpötilan mukaan? Ja pitäis löytyä liittimet myös 2 lämpöanturille sekä virtausanturille. Mulla on tossa aquaero LT5, aquabus sekä kaksi calitemp lämpömittaria. Oon nyt tapellu ton aquaeron kans riittävästi ja joku varmasti toimiva ratkasu pitäis saada. Mulla on 12 tuuletinta jotka on jaettu kaapeleilla 3 sarjoihin joten neljä tuuletinlähtöä riittää, toki enempi on parempi.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Mitäs vaihtoehtoja olis saada ohjattua 4 tuuletinlähtöä, 2 pumppua veden lämpötilan mukaan? Ja pitäis löytyä liittimet myös 2 lämpöanturille sekä virtausanturille. Mulla on tossa aquaero LT5, aquabus sekä kaksi calitemp lämpömittaria. Oon nyt tapellu ton aquaeron kans riittävästi ja joku varmasti toimiva ratkasu pitäis saada. Mulla on 12 tuuletinta jotka on jaettu kaapeleilla 3 sarjoihin joten neljä tuuletinlähtöä riittää, toki enempi on parempi.
Corsair Commander Pro. Esimerkiksi tuohon edeltävään Nopan buildiin moisen laitoin, ihan hyvä tuote, mitä näihin muihin vaihtoehtoihin vertaa.

Pystyy samalla tavalla käppyröillä säätämään neljän lämpöanturapaikan mukaan, ym ym.

Se ainakin toimii, ei ole ominaisuuksiin nähden hinnalla pilattu ja ei ole aiheuttanut kauheasti harmaita hiuksia. HWinfon kanssa pientä yhteensopivuusongelmaa siinä on kylmiltään (sekoittaa anturien datan kun molemmat koittavat lukea samasta lähdöstä samaan aikaan), mutta sekin on säädettävissä kuntoon hwinfosta, tai on käyttämättä hwinfoa ollenkaan.

Voisin kuvitella myös pitkää tukea Corsairilta, koska on icue ohjelma joka sulautuu muiden Corsairin tuotteiden kanssa, eikä vaadi lisenssiä..


icue itsessään tietysti on suurin miinus, kaikki kun ei icuesta välitä ja se pitää ottaa tässäkin nyt huomioon. Itselläni ei juurikaan pahaa sanottavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Kyllä aquaeron kamat on parhaita. Quaron voi asentaa aquabusilla aquaeroon laajennukseksi. Quadrron tuuletinlähdöt tosin vain pwm säätösiä.

Oma quadro ja aquasuite on toiminut ku junan vessa ja toisin kuin icue ja muut cam softat, vie vaan 100mb muistia vaikka ois dektop projektiot suun muut päällä.

Aquasuite myös toimii loistavasti yhdessä hwinfon kanssa, sensoridata liikkuu ohjelmien välillä molempiin suuntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Mulla toi aquasuite/aquaero toimii niin satunnaisesti etten uskalla pitää siinä pumppuja lainkaan kiinni. Mulla on siinä nyt 9 tuuletinta 3 lähdössä sekä kaksi mukana tullutta 2-napaista lämpömittaria sekä kaksi calitempin vesilämpömittaria, toinen calitemp ei oo toiminu pitkään aikaan tuon kautta, anturi on kyllä ehjä. Välillä tuo ei tunnista koko aquabussia eikä näin ollen mikään toimi mikä siihen on kiinnitetty. Ostin toisen aquabussin kun luulin että vika olis siinä muttei tuo uuskaan oo toiminu sen paremmin.

Edit. Tuo hwinfon toimimattomuus tuon Icuen kanssa on kyllä huono homma, mulla on lähestulkoon aina hwinfo päällä enkä aio luopua siitä.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
Edit. Tuo hwinfon toimimattomuus tuon Icuen kanssa on kyllä huono homma, mulla on lähestulkoon aina hwinfo päällä enkä aio luopua siitä.
Mulla Cam kun päivittyi uuteen versioon niin tuli Gridv3 kanssa yhteensopivuus ongelma. Joutui hwinfowsta sulkea sen seuranta niin alkoi hwinfokin toimia kuten pitää.
Ehkä korjaantuu Camin jollain tulevalla päivityksellä, mutta siihen asti en hwinfolla saa seurattua tuulettimia mitkä Gridissä kiinni.
Cam kyllä heitti hieman takapakkia uuden versionsa kanssa, kun tekivät paljon uutta ilmettä myöten.
Esim Gridin tuuletin profiilit ei tallennu. Tiedostettu vika ja selvittävät asiaa.
 
Liittynyt
15.05.2019
Viestejä
143
Aikalailla samat setit on itelläkin mielessä. Laitteles vähän minkälaisia veden lämpöjä tällä setupilla saa rasituksessa? :tup:

Ps. Myykää joku mulle tuommonen Dynamic XL, joka paikassa varastot miinuksella. :beye:
1,5h PUBGia (3840x1200 kaikki täysillä)
nesteenlämpö 35
prossu keskiarvo 45 (korkein 58)
näytönohjain keskiarvo 46 (korkein 48)

I9-9900k 5Ghz avx 2 1,325V
RTX 2080Ti (Asus Strix OC) +135 / +1300
 
Viimeksi muokattu:

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
starglazer katkaise se putki sopivasta kohtaa, tulon on parempi olla ylempänä kuin lähtö niin ei ilmakuplat imeydy kiertoon niin helposti. Tai jos siinä on joku välilevy säiliössä niin käytä sitä (ainakin joissakin säiliöissä sellainen on tullut mukana).
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Mulla toi aquasuite/aquaero toimii niin satunnaisesti etten uskalla pitää siinä pumppuja lainkaan kiinni. Mulla on siinä nyt 9 tuuletinta 3 lähdössä sekä kaksi mukana tullutta 2-napaista lämpömittaria sekä kaksi calitempin vesilämpömittaria, toinen calitemp ei oo toiminu pitkään aikaan tuon kautta, anturi on kyllä ehjä. Välillä tuo ei tunnista koko aquabussia eikä näin ollen mikään toimi mikä siihen on kiinnitetty. Ostin toisen aquabussin kun luulin että vika olis siinä muttei tuo uuskaan oo toiminu sen paremmin.

Edit. Tuo hwinfon toimimattomuus tuon Icuen kanssa on kyllä huono homma, mulla on lähestulkoon aina hwinfo päällä enkä aio luopua siitä.
Kyllä ne toimii yhdessä, kunhan laitat/otat pois hwinfosta täpän kohdasta missä puhutaan jotai corsairista tai icuesta. Löytyy kyllä googlesta ohjeita.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
No jos tilaa levyssä on, niin eihän mikään estä itse poraamasta sopivia reikiä jos vehkeet poraamiseen löytyy.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
547
Eikö ne blokin ruuvit sovi AM4 emoissa valmiina olevaan backplateen? Jos ei, niin (rauta)kaupasta sopivan mittaiset UNC 6-36 ruuvit.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
No jos tilaa levyssä on, niin eihän mikään estä itse poraamasta sopivia reikiä jos vehkeet poraamiseen löytyy.
Näyttäisi, että metallia ei ole vanhojen reikien ympärillä niin paljoa, että saisi ehjää reikää. Loven kyllä saa ja painoa levylle vaikkapa aluslevyillä ja neljästä suunnasta kiinni pitämällä blokki pysynee paikallaan.
Eikö ne blokin ruuvit sovi AM4 emoissa valmiina olevaan backplateen? Jos ei, niin (rauta)kaupasta sopivan mittaiset UNC 6-36 ruuvit.
Minkä takia EK myy erillistä takalevyä kun ilmeisesti kaikissa emoissa on vakiona metallinen takalevy? M-koon kierteiden takia?

Alkupään emoissa oli ilmeisesti AM3 reikiä joissain emoissa, mutta pikaisella googletuksella X570:n kohdalla ei enää missään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
85
Noniin! Projekti valmis. Eka custom loop kasattu. Näyttää thaimaalaislta bordellilta eli Lopputulokseen olen varsin tyytyväinen. Lämpötilat putosi dramaattisesti, melu samoin ja cpusta sai vielä uuden emon kanssa revittyä 250MHz lisää kellotaajuutta. 2080ti afterburnerin avulla vaikuttaisi boostailevan myös jatkuvasti miltei 2000mhz taajuudella (core).
image.jpg
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Noniin! Projekti valmis. Eka custom loop kasattu. Näyttää thaimaalaislta bordellilta eli Lopputulokseen olen varsin tyytyväinen. Lämpötilat putosi dramaattisesti, melu samoin ja cpusta sai vielä uuden emon kanssa revittyä 250MHz lisää kellotaajuutta. 2080ti afterburnerin avulla vaikuttaisi boostailevan myös jatkuvasti miltei 2000mhz taajuudella (core).
Hieno on bordelli :tup: tervetuloa koukuttavan harrastuksen pariin :D
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
238
Hommahan lähti taas kerran täysin käsistä ja sitä ollaan vuosien jälkeen laittamassa kokoonpanoa mahdollisesti vesille. Kotelon virkaa tulee palvelemaan Phanteks Enthoo Evolv Shift X.

Järki kun lähti menemään niin voipi pohdiskella sitten tuota estetiikkaa ko. kotelon kanssa. Eli turvaudutaan viisaampien neuvoihin. Idea olisi lyödä radeiksi 1x240 ja 1x120 mitkä oletettavasti ovat enemmän kuin tarpeeksi r5 3600 ja titan X pascalin jäähdyttelyyn.

Miten vaikeaa tuon hard tubingin kanssa on pelleillä? Onnistuuko taivuttelu todella kotikonstein föönillä vai tarvitaanko siihen järeämpää laitetta? Toki sellainen varmaankin jostain jopa löytyisi.. :D
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Hommahan lähti taas kerran täysin käsistä ja sitä ollaan vuosien jälkeen laittamassa kokoonpanoa mahdollisesti vesille. Kotelon virkaa tulee palvelemaan Phanteks Enthoo Evolv Shift X.

Järki kun lähti menemään niin voipi pohdiskella sitten tuota estetiikkaa ko. kotelon kanssa. Eli turvaudutaan viisaampien neuvoihin. Idea olisi lyödä radeiksi 1x240 ja 1x120 mitkä oletettavasti ovat enemmän kuin tarpeeksi r5 3600 ja titan X pascalin jäähdyttelyyn.

Miten vaikeaa tuon hard tubingin kanssa on pelleillä? Onnistuuko taivuttelu todella kotikonstein föönillä vai tarvitaanko siihen järeämpää laitetta? Toki sellainen varmaankin jostain jopa löytyisi.. :D
En itse nyt sanoisi, että kaksi pikkuradia on enemmän kuin tarpeeksi. Toki jäähdyttävät helposti tuon kuorman, mikäli tuulettimen kierrosten nostaminen ei ole itselle ylitsepääsemätön meluongelma. Todella hiljaista haluavalle on köykäisen puoleinen setti. Niitä "kun maailma ei riitä" -juttuja:vihellys::cool:
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
238
En itse nyt sanoisi, että kaksi pikkuradia on enemmän kuin tarpeeksi. Toki jäähdyttävät helposti tuon kuorman, mikäli tuulettimen kierrosten nostaminen ei ole itselle ylitsepääsemätön meluongelma. Todella hiljaista haluavalle on köykäisen puoleinen setti. Niitä "kun maailma ei riitä" -juttuja:vihellys::cool:
No teoriassahan jo yksi 240mm selviäisi tuosta kuormasta. Ei tässä kuitenkaan mitään extreme oc:ta olla hakemassa.. :D Voihan se olla että nälkä kasvaa syödessä..

On se varmaan noillakin hiljaisempi kuin titan blowerilla. Se hard tubingin estetiikka tässä tosin lienee pääsyynä hankkeelle.. :D
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
324
No teoriassahan jo yksi 240mm selviäisi tuosta kuormasta. Ei tässä kuitenkaan mitään extreme oc:ta olla hakemassa.. :D Voihan se olla että nälkä kasvaa syödessä..
Yksittäinen 240mm toki varmaan selviäisi, ja voisi olla työpöydällä ihan ok hiljainen, mutta rasituksessa on kyllä rajoilla. Omaan settiin oon alivoltittanut sekä näyttistä että prossua, ja veden lämmöt on rasituksessa jossain 42-44 asteen kieppeillä ja tuulettimet jo suhteellisen kovaääniset (ehkä 70% teholla). Toki radi on ohut kuin myös tuulettimet, että mennään todella ääripäähän, mutta kuitenkin...

Alkuperäiseen kysymykseen, niin PETG ainakin oli suhteellisen helppoa taivutella, ja pehmenee jo melko alhaisissa lämpötiloissa. Ei varmaan ihan hiustenkuivain riitä, mutta perus kuumailmapuhaltimella menee kyllä helposti.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
No teoriassahan jo yksi 240mm selviäisi tuosta kuormasta. Ei tässä kuitenkaan mitään extreme oc:ta olla hakemassa.. :D Voihan se olla että nälkä kasvaa syödessä..

On se varmaan noillakin hiljaisempi kuin titan blowerilla. Se hard tubingin estetiikka tässä tosin lienee pääsyynä hankkeelle.. :D
Tietenkin teoriassa. Täydellä kuormalla vain harva viitsii niitä kuunnella. Varsinkin kun on jo joutunut ihan merkittävästi investoimaan custom looppiin siirtyessä, toivoo siitä varmasti merkittävää etua.
Mulla on nyt itellä noin 6cm paksu 360 radi i7 3770k ja r9 290 jäähdyttämässä ja siinä jo joutuu täydellä kuormalla puhalluttamaan ikävän meluisasti.

Uuteen settiin taitaa tulla 240 (tai 360, tai vaikka molemmat) + 1080 phobya g-changer. Luulisi sillä pysyvän miellyttävän hiljaisena melkein minkä setin tahansa.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
238
Yksittäinen 240mm toki varmaan selviäisi, ja voisi olla työpöydällä ihan ok hiljainen, mutta rasituksessa on kyllä rajoilla. Omaan settiin oon alivoltittanut sekä näyttistä että prossua, ja veden lämmöt on rasituksessa jossain 42-44 asteen kieppeillä ja tuulettimet jo suhteellisen kovaääniset (ehkä 70% teholla). Toki radi on ohut kuin myös tuulettimet, että mennään todella ääripäähän, mutta kuitenkin...

Alkuperäiseen kysymykseen, niin PETG ainakin oli suhteellisen helppoa taivutella, ja pehmenee jo melko alhaisissa lämpötiloissa. Ei varmaan ihan hiustenkuivain riitä, mutta perus kuumailmapuhaltimella menee kyllä helposti.
Joo PETG-putkesta olis nyt tarkoitus kasata ja puhallinkin löytyi jo. Saas nähdä mitä kaikkea sitä innostuu ja josko uskaltaisi kokeilla esim. formulamodsista tilailua. :D
 

olbe

epic sax guy
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
316
Tuntuu, että tää nyt on kovasti saman toistoa monella tämän ketjun sivulla. Kuten aiemminkin jo todettua, PETG on helppoa työstää. Aiemmilta sivuita löytyy pientä kertomusta mun ekasta kovaputkiloopista. Siellä varmaan mainitsinkin, että kuumailmapuhallin mallia digi oli aivan sika hyvä. Puhallus pienellä ja 250C oli tosi hyvä asetus. Hoituu aivan tavan kuumailmapuhaltimella aivan varmasti yhtä hyvin. En onnistunut yhtäkään kulmaa liialla/liian vähällä lämmittämisellä tuhoamaan. Mittaminen oli se vaikein juttu, jos samassa putkessa useampi taivutus. Suunnitteluun meni enemmän aikaa, kuin itse rakentamiseen.

Eihän tämä mikään myydään osio ole, mutta mulla on EK:n kovaputkiliittimiä, 45+90 kulmia ja putkeakin, jotka jäivät yli projektista. Muutakin kyllä löytyy, pumppusäiliökomboo, radia jne. Voin luopua, jos kiinnostaa. :)
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
181
Joo PETG-putkesta olis nyt tarkoitus kasata ja puhallinkin löytyi jo. Saas nähdä mitä kaikkea sitä innostuu ja josko uskaltaisi kokeilla esim. formulamodsista tilailua. :D
Suosittelen kyllä ihan helpotuksen kannalta jos formulamodista tilaat niin ota samalla mukaan taivutusmuotit kun ei paljoa maksa ylimääräistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 697
Formulamodista 30.9. tilatut osat saapui tänään perille. Luulin jo että paketti katosi täysin, mutta ilmeisesti joutui vain Postin lakon uhriksi. Nyt olisi vihdoin kaikki romppeet koneen kasauksen kovaputkilla, mutta aikaa ei. :D

Pitää pikkuhiljaa sommitella looppia uuteen koteloon ja kasailla loppuun joulupyhinä. :tup:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Formulamodista 30.9. tilatut osat saapui tänään perille. Luulin jo että paketti katosi täysin, mutta ilmeisesti joutui vain Postin lakon uhriksi. Nyt olisi vihdoin kaikki romppeet koneen kasauksen kovaputkilla, mutta aikaa ei. :D

Pitää pikkuhiljaa sommitella looppia uuteen koteloon ja kasailla loppuun joulupyhinä. :tup:
Kiva kuulla, itse tilasin heidän Aliexpress kaupasta blokin. Saattaa mennä sitten hetki.. Luvattiin lähtevän 7 päivän sisällä tilauksesta :confused: Aika pitkä aika minun mielestä, tottunut jo kun eBaysta lähtee yleensä seuraavana arkipäivänä kamat liikenteeseen.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Joulusta tulikin mieleen, liekö Aquatuningilla taas jotain viime joulun tapaista kampanjaa jossa kaikki alennuksessa olevat tuotteet oli vielä -50%? Voisi parit Phobyan 1080 ulkoiset radit vielä ostaa noiden nykyistenkin kaveriksi... :D

Näkyy olevan edelleen tuo 1080 alessa, 50 euroa tuosta ei olisi enää paha hinta

Xtreme NOVA 1080 Radiator - Full Copper
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
248
Aquaeron kanssa et tarvitse Argusia. Sen mukana tulee oma Aquasuite ohjelmansa. Vastaus kysymykseen: Ei, ei toimi. Kaikki kytketään Aquaeroon kiinni.

No niin nyt on quadro asennettu. Mitä pientä hämminkiä kun ei toiminutkaan ja kunnes löytyy sellanen pien valikko firmware update. Mut joo asiaan eikö tää osaa 3 pinnisiä tuulettimia hoitaakaan ollenkaan? Nakkaa heti täysille kun päälle lähtee? Enkä mä ite enää ees muistanut et isot 200 mm tuulettimet oli noilla 3 pinnisillä.
vieläkin kaipaan argusmonitoria :D NO mutta mölyt hiljeni ainakin :D
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Quadro komentaa vain PWM tuulettimia, eli 4-pin. Sanottu tässäkin ketjussa monesti mainittu ja tuotetiedoissakin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
248
Quadro komentaa vain PWM tuulettimia, eli 4-pin. Sanottu tässäkin ketjussa monesti mainittu ja tuotetiedoissakin.
No eipä oo niin haitallista. Pitää laittaa emon kautta ohjaus noille ja jos joskus laittas 120 tuulettimet tilalle. Tosiaan itelle täys unohdus et noi oli vain kolme pinnisiä kun ne on ollut tuon jakohaaran päässä:)
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Itsellä on aquaero6 kanssa radien tuulettimet 5kpl pwm ohjattuna 3kpl kotelossa 3pin ohjauksella % mukaan ja toimii 100%
Lisäksi pumppu säätyy myös sekä 1kpl lämpöanturi vedelle ja 2kpl kotelon ilmalämpötilaa varten yksi pääkennon rivastossa toinen kotelon yläosassa.
Vielä pitäisi löytää miten saan asus aura toimimaan yhtä hyvin kun tällä hetkellä se ei ole edes asennettu win10 1909 päivityksen jälkeen ei toimi enää.
Myös tuo uusi armory crate ohjelma oli niin raakile eikä rgb värinsäätö toiminut. ollenkaan.
Asus ohjelmistot saisi työntää sinne missä aurinko ei paista sen verran surkeat olevat.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
238
Asiaa enemmin selvitelleenä suunnitelmat muuttui taas eli evolv shift x on kuopattu :D

Onko jollain kokemusta corsair crystal x280 koppaan vesijäähyn kasaamisesta? Teoriassahan siihen saisi 3 x 240mm radeja kiinni mutta mitenköhän mahtaa todellisuus olla.

luovuttaako ja siirtyä suosiolla atx-kokoon vai olisiko tuossa mitään järkeä? :D
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
3kpl 240mm radeja ei saa sinne varmaan kun pohjalla ja edessä olevat törmäävät.
Koteloon voi asentaa 2kpl 280mm radeja jos ymmärsin oikein ja vaikka 140mm pohjalle
Myös pitkä näytönohjain voi lisätä haastetta. saada paksumpi kenno mahtumaan eteen.
Tuossa yksi kuva mitä löysin Corsair crystal 280x radiator placement and air flow
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Ainakin AIR240 koppaan saa pohjaan ja eteen 240mm radit. Edessä vielä 45mm paksu

EDIT: Crystal onkin vähän eri rungolla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
46
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
248
Näyttikselle yritän tässä etsiä blokkia, mutta vähän ollut haasteita löytää sopivaa (tai ottaa selvää mikä sopii mihinkin). Näytönohjain on Asus Dual RTX 2070 OC 8GB.

Osaako joku sanoa sopisiko esimerkiksi jompi kumpi näistä / suositella jotain hyvää blokkia?

US $96.61 |Bykski GPU Water Block fit ASUS DUAL RTX 2070 O8G EVO, water cooling VGA Cooler RGB RBW light N AS2070DUAL EVO X-in Fans & Cooling from Computer & Office on AliExpress

EK Vector RTX RE RGB - Nickel + Plexi
otapa selvää mikä näytönohjain toi on niin helpottaa etsintää. esim DUAL-RTX2070-A8G, 8GB GDDR6, (90YV0C85-M0NA00) varsinkin toi sulussa oleva auttaa
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
46
otapa selvää mikä näytönohjain toi on niin helpottaa etsintää. esim DUAL-RTX2070-A8G, 8GB GDDR6, (90YV0C85-M0NA00) varsinkin toi sulussa oleva auttaa
ASUS RTX 2070 Dual O8G (90YV0C82-M0NA00) näyttäisi olevan tuo tarkka malli. Tuon perusteella EK:lta löytyy sopiva blokki, Aliexpressistä ei tuolla haulla taas löydy mitään. Olisiko tosiaan niin ettei tuohon löydy kuin yksi vaihtoehto vai voiko esimerkiksi tuo EVO-mallin blokki sopia? Ainakin mitoiltaan nuo kortit on aikalailla yks yhteen.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
248
ASUS RTX 2070 Dual O8G (90YV0C82-M0NA00) näyttäisi olevan tuo tarkka malli. Tuon perusteella EK:lta löytyy sopiva blokki, Aliexpressistä ei tuolla haulla taas löydy mitään. Olisiko tosiaan niin ettei tuohon löydy kuin yksi vaihtoehto vai voiko esimerkiksi tuo EVO-mallin blokki sopia? Ainakin mitoiltaan nuo kortit on aikalailla yks yhteen.
joo mut nyt ainakin on se yksi ja varma blokki mikä käy. ASUS RTX 2070 Dual O8G ja tällä haulla pitäisi löytyä jos on löytyäkseen alista.
ja kokeile löytyykö esim formulamod.com
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
ASUS RTX 2070 Dual O8G (90YV0C82-M0NA00) näyttäisi olevan tuo tarkka malli. Tuon perusteella EK:lta löytyy sopiva blokki, Aliexpressistä ei tuolla haulla taas löydy mitään. Olisiko tosiaan niin ettei tuohon löydy kuin yksi vaihtoehto vai voiko esimerkiksi tuo EVO-mallin blokki sopia? Ainakin mitoiltaan nuo kortit on aikalailla yks yhteen.
Jos se kyseinen EK:n blokki sopii muihinkin kortteihin, niin sit se on käytännössä sama piirilevy kuin foundersit. Ja silloin myös noita bykskejä ja barroweita voi miettiä.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
289
Olikos jollain täällä itx buildi jossa ulkoinen radi? Kiinnostaisi lähinnä miten onnistunut letkujen ulostuonti siististi kotelosta.

Joku louge ghost custom loop yhdellä radilla + mora kiinnostaisi projektina.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Itsellä juuri sellanen buildi kanssa suunnitteilla, vähän budjetointiongelmia vielä.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Olikos jollain täällä itx buildi jossa ulkoinen radi? Kiinnostaisi lähinnä miten onnistunut letkujen ulostuonti siististi kotelosta.
Täältä löytyy Phanteks Evolv Shift + Mo-ra3 420 LT. Läpiviennit olen tehnyt EKn läpivientiliittimillä. Koteloon vaan porrasporalla sopivat reiät ja liittimet kiinni. Shiftissä tosin oli ongelmana ylöspäin liukuva takakansi johon liittimet tuli kiinni. Piti ottaa huomioon tuo ylös-alasliike.

Joku louge ghost custom loop yhdellä radilla + mora kiinnostaisi projektina.
Ghost S1 oli minullakin ostoslistalla, mutta jäi pitkän tilausajan takia aikanaan ostamatta. Jos radi + mora kombolla meinaat että koteloon radi + MoRa ulkoiseksi, niin älä. Sillä yhdellä pienellä radilla ei ole mitään merkitystä enää MoRan rinnalla.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Olikos jollain täällä itx buildi jossa ulkoinen radi? Kiinnostaisi lähinnä miten onnistunut letkujen ulostuonti siististi kotelosta.

Joku louge ghost custom loop yhdellä radilla + mora kiinnostaisi projektina.

Hydrauliikkapikaliittimillä sekä jokaisesta autovaraosaliikkeestä (Biltema, Motonet) saatavilla messinkiliittimillä tuollaisen tekee itsekin näppärästi. Toki noita "vesijäähdytys"käyttöön tarkoitettuja liittimiäkin voi ostaa.

Jos ihan välttämättä haluaa käyttää pienintä ja ahtainta mahdollista liitintä:

Kotelon ulkopuolelle 1/4" naaraskierteellä varustettu pikaliitin - iso aluslevy (prikka) - 1/4" uros-uros nippa (keskikohta tulee kotelon läpi) - iso aluslevy (prikka) - 1/4" naaras-naaras muhvi - itse haluamasi vapaavalintainen tietokoneen vesijäähdytykseen tarkoitettu g1/4" liitin.


suosittelen kuitenkin valitsemaan pikaliittimet vähintään 1/2" kierteellä jotta nesteen kulku ei ahdistu noissa pikaliittimissä tarpeettomasti (koska kierteen koko korreloi suoraan myös liittimen kokoon ja vesikanavien kokoon sekä muotoon.) Itse käytän 3/4" pikaliittimiä omassa systeemissäni jossa 2x ulkoista radia ja molemmat 5m letkuilla.

Letkussa suosittelen myös 13/19mm EPDM teollisuusletkua / puutarhaletkua, joustavaa kestävää sekä ei värjää / tahraa nestettä irtoavilla kemikaaleilla.


edit. viestissä #7860 on yksi esimerkkikuva.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 187 372
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom