Mikä kotelo minulle?

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
Emo lähtee RMI-homimin ja nyt väliaikaisena on ATX-kokoinen emo käytössä. Voisihan nuo johonkin koppaankin laittaa kun ei ole varmaa kuinka monta viikkoa menee. (Samoin kun TU150 saapumiseessakin..) Onko noista halvemman pään koteiloista joku hyvä? Kolinkit tai SilentiumPC:T esim. SilentiumPC Armis AR5 on aika tyylikkään näköinen mutta tuo 5,25 aseman kolo pillaa vähän ulkonäköä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Vähän selailin viikonloppuna ITX-koteloita, niin aika monessa kotelossa on nykyään tilat isoillekin näyttiksille. Itseltä löytyy pari pientä ITX-korttia, niin olisi ehkä hauska kasata joku mahdollisimman pieni paketti. Onko kellään suositella jotain pientä ja nättiä koteloa, jossa olisi max gpu pituus alle 200mm ja mielellään vaikka sxf virtalähteelle paikka?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Vähän selailin viikonloppuna ITX-koteloita, niin aika monessa kotelossa on nykyään tilat isoillekin näyttiksille. Itseltä löytyy pari pientä ITX-korttia, niin olisi ehkä hauska kasata joku mahdollisimman pieni paketti. Onko kellään suositella jotain pientä ja nättiä koteloa, jossa olisi max gpu pituus alle 200mm ja mielellään vaikka sxf virtalähteelle paikka?
Harkinnut itse Jonsbo C2. 12 litranen, max 220mm pitkä näyttis, atx psu mahtuu, 80mm max. korkea jäähy. Sfx psu:lla menee 100mm korkea jäähy tms.
Ei ole omaa kokemusta tästä tosin vielä.
Yksi revikka Cooltek C2
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Harkinnut itse Jonsbo C2. 12 litranen, max 220mm pitkä näyttis, atx psu mahtuu, 80mm max. korkea jäähy. Sfx psu:lla menee 100mm korkea jäähy tms.
Ei ole omaa kokemusta tästä tosin vielä.
Yksi revikka Cooltek C2
Tuommoinen lähtee 35€+verot aliexpressistä.


Siinä on vaan tuuletus niin huono, että lämpötilat nousi saman kaverin edellisissä testauksissa lähelle 100 astetta CPU:lle.. Tuossa väittää, että oli cpu-jäähystä kiinni, mutta tuskin oikeasti..

Tilasin tuommoisen pari päivää sitten, katsotaan, saapuuko Suomeen joskus tämän vuoden puolella. Siitä tulee enemmänkin projekti, kuin oikea tarve - ja löytyi mATX-emolevy tähän kaapista.

--

SFX-virtalähteestä ei ole mitään hyötyä, kun se todennäköisesti vaan haittaa ilmankiertoa. Paras olisi kierrättää ilmaa powerin kautta pihalle, näin ainakin tulen omassa projektissa tekemään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Tuommoinen lähtee 35€+verot aliexpressistä.


Siinä on vaan tuuletus niin huono, että lämpötilat nousi saman kaverin edellisissä testauksissa lähelle 100 astetta CPU:lle.. Tuossa väittää, että oli cpu-jäähystä kiinni, mutta tuskin oikeasti..

Tilasin tuommoisen pari päivää sitten, katsotaan, saapuuko Suomeen joskus tämän vuoden puolella. Siitä tulee enemmänkin projekti, kuin oikea tarve - ja löytyi mATX-emolevy tähän kaapista.
Tätä koppaa olen joo harkinnut... konetta ei ole aikomusta siirtää itx kokoon, vaan tämä tulisi sitten kakkos koneelle. Ei mulla vaan taida olla oikeasti mitään tarvetta kakkos koneelle :)
Mutta ei ole hintakaan paha.

12 litranen on jo sopiva koko itx koneelle ja tuo on ulkoisesti hyvän näköinen alumiini boxi. En innostu näistä 20-30 litran itx kopista.
Ei liene paras koppa kellotetulle intel i9. Ryzen 3600:lle tämä on varmaan Ok. Redditissä löyty modaus jossa kattoon pistetty poistoilma tuuletin.


120mm tuuletin kattoon mahtuu ainakin sfx psu:lla, en tiedä meneekö muuten.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
272
Tässä vähän pohdin kotelon päivittämistä. Nykyinen on Phanteks enthoo luxe, ja sisällä on custom looppi 360 ja 240 radeilla. Uuteen koteloon pitäisi saada vähintään yhtä paljon radia sisään. Kotelot mitä olen katsellut ovat enthoo luxe 719 sekä thermatak core x71. Tuossa 719:ssä vähän mietityttää takaosaston kapeus, että mahtuuko sinne Aquaero 6lt tuuletinkontrolleri johtoineen. Aquaerossa miulla kuitekin kiinni 3 tuuletinpiuhaa, virtajohto ja 4 lämpötila-anturia, joten tuollaista johtosotkua en pääkammion puolelle halua. x71 taas on ehkä hieman ohkasesta pellistä tehty, joten sen kesto vähän mietityttää.
Mielipiteitä kaivatan ja muitakin koteloita saa ehdottaa mihin mahtuu kuvaillut radit ja muut vesihärpäkkeet. Dynamic(xl) ei kiinnosta. Laitetaan vielä max budjetiksi tälle hankinnalle 220€

Edit: Ja vegan blokki on melkoisen leveä, en muista nyt kuinka leveä, mutta tuskin mahuu koteloon jossa vain 120mm takatuuletin. Ainakaan jos on kiinni emossa. Pystyyn asentaminen ei ole poissuljettu vaihtoehto
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Kakkoskoneelle tarvis koteloa.

C2D E4300 (tilalle Q6600 kunhan posti taas kulkee)
Asus P5QL Pro
7GB DDR2
Asus Radeon HD 6850 (tulossa GT 1030)
Muutama HDD
Antec Earthwatts 380W

Saisi olla joku hillitty kun HTPC:nä tuon tarkoitus palvella. Varmaan joku 120 AIO tulee tuolle laitettua, mutta nuohan nyt menee melkeinpä mihin tahansa koteloon.
Tiedän, että budjettisi on rajattu, niin suosittelen tämmöistä:
Kolink Stronghold, ikkunallinen miditornikotelo, musta - 41,90€

Ihan hinnan perusteella. Lisäksi se on kaunis.

..tai tämä, jos ei ikkuna kelpaa:
SilentiumPC Armis AR5, ATX-kotelo, musta - 42,90€
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Vähän videoita viikonlopun viettoon, kun Bitfenix Nova Mesh on nähtävästi nyt mennyt testaajille:




Lyhyesti:
TechYesCity: hyvä kotelo, osta pois
Gamersnexus: osta mieluummin Phanteks P400A

Minulla on tuollainen varastossa.
BitFenix NOVA MESH, E-ATX -miditornikotelo, valkoinen - 57,90€

Tuohon siirtyy palvelimeni, kun saan DVD-kokoelmani arkistoitua. Suljettu (siis ilman ikkunaa) ja valkoinen, näillä spekseillä ei saanut ostohetkellä vielä Pure Base 500:sta , niin ostin tuon. P400A valkoinen on RGB-pakotettu ja ei ole näkynyt suljettuna, niin pitäisi ostaa P400S ja etupaneeli erikseen..

Nyt siis, jos joku täällä etsii valkoista koteloa ilman ikkunaa. Nova normaali on jäänne vuosikymmenen vaihteesta, hankala asentaa (varsinkin etutuulettimet) ja siitä puuttuu filtterit edestä kaikista aukoista ja se on päältä kiinni, jonka takia sinne ei kannata laittaa mitään kokoonpanoa, joka voi kuumeta. Nova Mesh on ihan pohjalla kuin perus-Nova ja Nova Mesh on moderni kotelo.

Toinen vaihtoehto on tämä:
be quiet! Pure Base 500 - White, ATX-miditornikotelo, valkoinen - 80,90€

Se houkuttelee minuakin.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
tuli hankittua tuo Cooler Master MasterBox Q500L ja olen ihan tyytyväinen, gpu on ulospuhaltava niin lämmöt on ihan ok. Mutta olisin halunnut asentaa 140mm tuulettimen eteen, mutta jostain syystä reiät ei osu kuin 120mm vaikka olin ymmärtävinäni, että myös 140mm on tuettu. Onko kellään tätä koppaa ja millaiset jäähdytysratkaisut käytössä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
tuli hankittua tuo Cooler Master MasterBox Q500L ja olen ihan tyytyväinen, gpu on ulospuhaltava niin lämmöt on ihan ok. Mutta olisin halunnut asentaa 140mm tuulettimen eteen, mutta jostain syystä reiät ei osu kuin 120mm vaikka olin ymmärtävinäni, että myös 140mm on tuettu. Onko kellään tätä koppaa ja millaiset jäähdytysratkaisut käytössä?
Olikos tässä mallissa psu edessä? Voisi testata tuuletin pohjaan & korottaa koppaa.

Edit. tai kattoon
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
tuli hankittua tuo Cooler Master MasterBox Q500L ja olen ihan tyytyväinen, gpu on ulospuhaltava niin lämmöt on ihan ok. Mutta olisin halunnut asentaa 140mm tuulettimen eteen, mutta jostain syystä reiät ei osu kuin 120mm vaikka olin ymmärtävinäni, että myös 140mm on tuettu. Onko kellään tätä koppaa ja millaiset jäähdytysratkaisut käytössä?
Tuollaiseen koppaan joku buildi tehtiin tosin mä en asentanu sinne kuin pelkän näyttiksen+ajoin softat/winukan joten itse kotelo jäi vähän oudoksi.
Mutta käsittääkseni edessä on paikka joko 140mm tai 120mm mutta riippuu miten olet koneen "kasannut"

Olikohan siinä niin että jos virtalähde ylhääl=120mm paikka ja jos alhaal niin 140mm paikka vapaana.

E.Toi oli sillai kotelona hyvä kun asenteli extra tuulettimia niin ei ollut tarvetta käyttää blower jäähyllistä, normi jäähyllä varustettu pysyi oikein viileänä ja hiljaisena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
54
Uuden kotelon osto edessä ja valinta rajattu nyt ulkonäöllisistä syistä kahteen. Vaihtoehdot ovat NZXT h510i ja Phanteks p400s.

Onko kenelläkään kokemuksia molemmista tai ylipäätään suosituksia näiden välillä?

Tärkein kriteeri on hiljaisuus, seuraavana lämmöt.
 

W32

Liittynyt
25.03.2019
Viestejä
218
Uuden kotelon osto edessä ja valinta rajattu nyt ulkonäöllisistä syistä kahteen. Vaihtoehdot ovat NZXT h510i ja Phanteks p400s.

Onko kenelläkään kokemuksia molemmista tai ylipäätään suosituksia näiden välillä?

Tärkein kriteeri on hiljaisuus, seuraavana lämmöt.
Jos silmät sietää Lian li lancool 2 taitaa olla tällä hetkellä hintaluokassaan paras koppa ja tuolla ilman kierrolla takuulla hiljainen. Itellä ei kokemuksia nuista kopista mutta muutama tuttu kasannu tuohon Nzxt laatikkoon, eipä niillä ole ollu valittamista muutako että tuo ylätuuletin ei tuolla reijityksellä kovin paljoa ilmaa puske ulos.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
54
Omat silmät kyllä sietäisi mutta ei mene kotona läpi kun olohuoneeseen tulee. Taidan laittaa nzxt:n tilaukseen ja ihmetellä tuota tuuletusta kun kone kasattu. Kiitos!
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Omat silmät kyllä sietäisi mutta ei mene kotona läpi kun olohuoneeseen tulee. Taidan laittaa nzxt:n tilaukseen ja ihmetellä tuota tuuletusta kun kone kasattu. Kiitos!
Ite tilasin kans tuon H510, saa nähä millanen on. Laitan tänne kokemusta sit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
On mietinnässä koneen päivitys pienempään ja kotelon nosto lattialta pöydälle.

Tavoitteena olisi löytää suht pieni kotelo joka toimisi etätöitä tehdessä läppärin korokkeena, jolla läppärin näyttö nousisi kivasti pöytänäytön tasalle ja toimisi kakkosnäyttönä.

Pöytänäyttö on sitten kiinni displayportilla sekä pöytä- / pelikoneessa ja läppärin ulkoisessa Thunderbolt telakassa ja vaihtelisin näytön inputtia sen mukaan, että olenko vapaalla vai töissä.

Sisään pitäisi mahtua optimaalisesti mATX emo (haluaisin neljä muistislottia), sekä Gigabyte Windforce RTX 2070 281mm x 117mm x 41mm näyttis. Koneeni on SSD-only, joten tarvitsen korkeintaan pari 2.5" paikkaa.

CPU-cooleri voi olla myös AIO, mikäli se mahdollistaa mukavamman kotelo valinnan, enkä poissulje täysin näyttiksenkään laittoa vedelle, mutta epäilen, että siihen ei tarvitse lopulta lähteä. Prossun lämpökuormaa ei tulla nostamaan hirvittävän ylös, enkä halua kellottaa näyttistäkään. Äänet pitää saada minimiin, mutta pientä puhinaa saa kuulua.

Esim. Lian Li PC-V351A näyttää melkein hyvältä, mutta näyttis ei ainakaan vakiona aivan mahdu sisään. Kotelo on myös turhan korkea, 26cm. Fractal Design Node 804 on muuten hyvä, mutta edelleen turhan korkea.

Joku vaakakotelo / HTPC kotelo on varmaan hakusessa, mutta minkä valmistajan ja mikä malli?
Jonbso G3 on ihan kivan näköinen, mutta se on ihan suotta täyden ATX:n levyinen + sisältää turhaa tilaa optisille ja 3.5" asemille jne. Joku vastaava, mutta mATX emolle ja SFX powerille voisi menetellä. Onko jotain tornikoteloita, joita voi käyttää fiksusti kyljellään?

edit: Silverstonen GD04 näyttää mielenkiintoiselta, mutta näyttiksen kanssa on ahdasta. GD10:iin mahtuisi...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tuommoinen lähtee 35€+verot aliexpressistä.


Siinä on vaan tuuletus niin huono, että lämpötilat nousi saman kaverin edellisissä testauksissa lähelle 100 astetta CPU:lle.. Tuossa väittää, että oli cpu-jäähystä kiinni, mutta tuskin oikeasti..

Tilasin tuommoisen pari päivää sitten, katsotaan, saapuuko Suomeen joskus tämän vuoden puolella. Siitä tulee enemmänkin projekti, kuin oikea tarve - ja löytyi mATX-emolevy tähän kaapista.

--

SFX-virtalähteestä ei ole mitään hyötyä, kun se todennäköisesti vaan haittaa ilmankiertoa. Paras olisi kierrättää ilmaa powerin kautta pihalle, näin ainakin tulen omassa projektissa tekemään.
Tota koteloa olen harkinnut. On kyllä sääli ettei siinä tuo tuuletus toimi.


Kiintolevyn tilalla, jos olisi pohjatuuletin niin erilliseen näytönohjaimeen törmäisi ilmavirtaukset hyvin pitkälti. Kait tuo toimisi riittävän hyvin APU prossulla ja ATX-virtalähteen kautta ilmat ulos, kun ei kait muualtakaan. Tai jos pohjatuuletin puhaltamaan ulos ja tuon takana näyttäisi olevan ihan hyvin noita ilmanottoaukkoja-->



Sääli ettei tuota koteloa ole Suomessa saatavilla.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
272
Tässä vähän pohdin kotelon päivittämistä. Nykyinen on Phanteks enthoo luxe, ja sisällä on custom looppi 360 ja 240 radeilla. Uuteen koteloon pitäisi saada vähintään yhtä paljon radia sisään. Kotelot mitä olen katsellut ovat enthoo luxe 719 sekä thermatak core x71. Tuossa 719:ssä vähän mietityttää takaosaston kapeus, että mahtuuko sinne Aquaero 6lt tuuletinkontrolleri johtoineen. Aquaerossa miulla kuitekin kiinni 3 tuuletinpiuhaa, virtajohto ja 4 lämpötila-anturia, joten tuollaista johtosotkua en pääkammion puolelle halua. x71 taas on ehkä hieman ohkasesta pellistä tehty, joten sen kesto vähän mietityttää.
Mielipiteitä kaivatan ja muitakin koteloita saa ehdottaa mihin mahtuu kuvaillut radit ja muut vesihärpäkkeet. Dynamic(xl) ei kiinnosta. Laitetaan vielä max budjetiksi tälle hankinnalle 220€

Edit: Ja vegan blokki on melkoisen leveä, en muista nyt kuinka leveä, mutta tuskin mahuu koteloon jossa vain 120mm takatuuletin. Ainakaan jos on kiinni emossa. Pystyyn asentaminen ei ole poissuljettu vaihtoehto
Onko mielipiteitä?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Nyt on kokemuksia, kun tuo NZXT:n H510 kotelo on asennettuna. Prossuna mulla 9900k, näyttiksenä Strix 2080 ja prossujäähynä valtava Dark Rock Pro 4. Aiempi koppa oli Corsair SPEC-06 RGB, jossa on avonainen katto ja hengittävä etuosa ison clearancen takia, vaikka onkin umpi edestä.

Yleisesti sanoisin, että ainakin GPU:n lämpötilat tippui jopa viidellä asteella, prossu pysyi aikalailla samalla. SPEC-06 oli 2xintake ja 1xexhaust ja mulla oli noissa kaikissa Silent Wings 3:set.

Tässä H510:ssähän on alkujaan alipainesuunnittelu kahdella exhaustilla. Otin ne vakiotuulettimet tosin suoraan pois ja laitoin tilalle BeQuiet!:n Silent Wings 3 120mm:set. Jätin yhden laittamatta, kun netissä lukee, että parempi kahdella. Eikä ne etutuulettimet edes pääse ottamaan ilmaa suoraa kotelon ulkoa, eli niiden tehtävä olisi ainoastaan sekoittaa ilmaa kotelon sisällä...

Alipainesuunnittelun takia teippasin kotelon pohjasta kaikki turhat reiät siististi sähköteipillä ja vaihdoin PCIE-slottien suojat umpinaisiksi alkuperäisten reiällisten sijaan. Takana on muutamia rakoja, mistä ilma pääsee, mutta en ala niitä teippaamaan. Nyt kone ottaa ilman kuitenkin oikeasti pääosin filttereiden läpi, ja olen erittäin tyytyväinen. GPU:n lämmöt vois varmaan vielä tippua reiällisten suojien avulla, mutta en halua pölyä koneeseen. Joka filtterin kohdalta tuntee, että ilma liikkuu kunnolla! :) Kotelo on hieno ja siihen oli erittäin helppo asentaa.

GPU:n lämmöt mulla pelatessa esim. uutta COD:ia (1440P 140FPS) nyt n. 75 astetta. Kotelo on myös hiljaisempi, kuin se aiempi SPEC-06. USB-C etupaneelissa on myös ehdottomasti plussaa.

56D5D622-5E3F-41DC-8446-CE6BADDC4E0A.jpeg 4EA2AD5F-9E6C-4E66-80AE-AC3886C9BFA3.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
54
Itse tilasin h510i aikaisemmin mutta projekti tauolla kun emolevy lähti Takuu palautuksena takaisin.

Ostin be alennuksista 3x ml120 tuulettimia ja suunnitelma oli vaihtaa noi koteloon niin että edessä olisi intake mutta kirjoituksesi perusteella taidan kokeilla pelkkää exhaustion vaihtoa.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Itse tilasin h510i aikaisemmin mutta projekti tauolla kun emolevy lähti Takuu palautuksena takaisin.

Ostin be alennuksista 3x ml120 tuulettimia ja suunnitelma oli vaihtaa noi koteloon niin että edessä olisi intake mutta kirjoituksesi perusteella taidan kokeilla pelkkää exhaustion vaihtoa.
Melkein palauttaisin noista kaksi ja ostaisin toisen tilalle 140mm mallin, niin saat kaiken hyödyn irti. Tuo kattotuulettimen paikka on 140mm. Itse aion vaihtaa vielä tuon oman kattotuulettimen olemaan 140mm.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Lian Li PC-O11 Dynamic, ikkunallinen E-ATX -miditornikotelo, musta - 136,90€

Lian li polttelee ja kovasti.

Osaisiko joku kotelon omistava kertoa laskeeko näytönohjaimen lämmöt mihinkään kun sille saisi tuossa kopassa 3 tuuletinta töhöttämään suoraan alapuolelta? Onko eroa ollenkaan siihen kun perus kopassa ilma tulee etupaneelin suunnalta?
Tuossa on pohja aika ummessa siihen nähden, että pitäisi olla tuuletinpaikkoja. Jonsbo U5 tai Inwin 303c mielestäni paremmin suunniteltuja ilmajäähdytystä ajatellen.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
153
Tuossa on pohja aika ummessa siihen nähden, että pitäisi olla tuuletinpaikkoja. Jonsbo U5 tai Inwin 303c mielestäni paremmin suunniteltuja ilmajäähdytystä ajatellen.
Ei kyl siel pitäs pohjassa olla 3x120 tuulettimien paikat ja jonkin verran tassut nostaa koppaa ylöspäin eli ilman pitäisi kyllä liikkua.

Miten jos ihan yleisesti koppa kuin koppa, onko merkittävää hyötyä saada ilmaa suoraan puhaltamaan näyttikselle?
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
Lian Li PC-O11 Dynamic, ikkunallinen E-ATX -miditornikotelo, musta - 136,90€

Lian li polttelee ja kovasti.

Osaisiko joku kotelon omistava kertoa laskeeko näytönohjaimen lämmöt mihinkään kun sille saisi tuossa kopassa 3 tuuletinta töhöttämään suoraan alapuolelta? Onko eroa ollenkaan siihen kun perus kopassa ilma tulee etupaneelin suunnalta?
Itse otin AIR version koska halusin saada myös edestä ilmaa. Nyt on edessä 2x140, pohjalla 3x120. Ulos puhaltaa katossa 2x140 AIO ja muutenhan koppa käynnä reikää että ilma varmasti virtaa. Ei pitäisi tulla mitään varsinaista pulloa vaikka sisään puhaltaa suurin osa tuulettimista.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
153
Itse otin AIR version koska halusin saada myös edestä ilmaa. Nyt on edessä 2x140, pohjalla 3x120. Ulos puhaltaa katossa 2x140 AIO ja muutenhan koppa käynnä reikää että ilma varmasti virtaa. Ei pitäisi tulla mitään varsinaista pulloa vaikka sisään puhaltaa suurin osa tuulettimista.
Oliko näyttiksen lämpöihin mitään vaikutusta tuolla pohjatuuletuksella?
Ei sillä että oma näyttis edes kovinkaan kuumana kävisi, mutta jos tuolla kopan vaihdolla saisi näyttiksen lämpöjä alemmas, niin pitkässä juoksussa se olisi ihan pätevä syy vaihtoon. :)
Tää sama saattaisi mennä raudanhimo ketjuun paremmin. :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ei kyl siel pitäs pohjassa olla 3x120 tuulettimien paikat ja jonkin verran tassut nostaa koppaa ylöspäin eli ilman pitäisi kyllä liikkua.

Miten jos ihan yleisesti koppa kuin koppa, onko merkittävää hyötyä saada ilmaa suoraan puhaltamaan näyttikselle?
Siis se pohja on kuvien perusteella n.50%:sti ummessa - ellei enemmän. Lisäksi on vielä suodatin kuristamassa jo valmiiksi pieniä aukkoja.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
Siis se pohja on kuvien perusteella n.50%:sti ummessa - ellei enemmän. Lisäksi on vielä suodatin kuristamassa jo valmiiksi pieniä aukkoja.
On se aika tukkeessa mutta kyllä ainakin 3 tuulettimella ilma liikkuu. Kädellä kokeilemalla alapuolella ihan hyvä veto.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
Oliko näyttiksen lämpöihin mitään vaikutusta tuolla pohjatuuletuksella?
Ei sillä että oma näyttis edes kovinkaan kuumana kävisi, mutta jos tuolla kopan vaihdolla saisi näyttiksen lämpöjä alemmas, niin pitkässä juoksussa se olisi ihan pätevä syy vaihtoon. :)
Tää sama saattaisi mennä raudanhimo ketjuun paremmin. :D
En ole sen tarkemmin tuota huomioinut. Ei se nyt ainakaan huonommaksi voi mennä kun puhaltaa suoraan kohti.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
153
Siis se pohja on kuvien perusteella n.50%:sti ummessa - ellei enemmän. Lisäksi on vielä suodatin kuristamassa jo valmiiksi pieniä aukkoja.
Eikö siellä pohjassa ole samanlainen rei'itys kuin tuossa kyljen paneelissa? Revikoissa ei ainakaan ole mainittu etteikö noista rei'istä ilma kulkisi.

lianli.JPG
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Eikö siellä pohjassa ole samanlainen rei'itys kuin tuossa kyljen paneelissa? Revikoissa ei ainakaan ole mainittu etteikö noista rei'istä ilma kulkisi.

Ilma varmasti kulkee, mutta ei tuo mikään optimiratkaisu ole. Esim. pohjasta pelkän pölysuodattimen läpi kulkisi varmasti sama ilmavirta 200-400rpm pienemmin kierroksin.

Mutta onhan tuo umpinainen pohja myös paremman näköinen tuossa nykymallissa, jos sen jättää näkyviin.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
153
Ilma varmasti kulkee, mutta ei tuo mikään optimiratkaisu ole. Esim. pohjasta pelkän pölysuodattimen läpi kulkisi varmasti sama ilmavirta 200-400rpm pienemmin kierroksin.

Mutta onhan tuo umpinainen pohja myös paremman näköinen tuossa nykymallissa, jos sen jättää näkyviin.
Joo toki ymmärrän että aina voi paremminkin ilma kulkea. Toki dremelillähän tuohon melko helposti tekee avonaisempaa reikää jos siitä jää kiinni.

Mitä meinaat nykymallilla?

Kuvan perusteella tuo voisi estää juuri ~ 50% ilmavirrasta.
Meinaatko että noin kovasti kanittaa? Eikö tuo jo näkyisi kotelon lämpötiloissa kaikessa käytössä? Jokusen revikan tästä lueskellut ja niissä on saatu ihan hyvin toimivia kokoonpanoja 2x sisään ja 1x ulos 120mm tuulettimilla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Meinaatko että noin kovasti kanittaa? Eikö tuo jo näkyisi kotelon lämpötiloissa kaikessa käytössä? Jokusen revikan tästä lueskellut ja niissä on saatu ihan hyvin toimivia kokoonpanoja 2x sisään ja 1x ulos 120mm tuulettimilla.
Katoin GN revikan niin kyllähän tuo hyvin viileni, tosin äänitaso oli koreahko. Varmasti ihan toimivan jäähdytyksen tuohon saa.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
Joo toki ymmärrän että aina voi paremminkin ilma kulkea. Toki dremelillähän tuohon melko helposti tekee avonaisempaa reikää jos siitä jää kiinni.

Mitä meinaat nykymallilla?



Meinaatko että noin kovasti kanittaa? Eikö tuo jo näkyisi kotelon lämpötiloissa kaikessa käytössä? Jokusen revikan tästä lueskellut ja niissä on saatu ihan hyvin toimivia kokoonpanoja 2x sisään ja 1x ulos 120mm tuulettimilla.
No vaikka tuketta on niin silti pärjännyt ihan ok testeissä. AIR mallista GN:n takatukka taisi sanoa että "paras koskaan" ilman etupanelin suodatinta. Suodattimet siellä tukkeena on ja jos oikein haluaa keulia niin jättää pois. Muistaa vaan aika ajoin huolehtia pölyn poistosta.

Ihan päteviä pönttöjä joskin tilaa leveydessä saisi olla enemmän jotta näyttiksen virtajohdot mahtuisi paremmin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
507
Mielessä pyöriny semmonen ajatus että tuon kopan pulttais kiinni pöydän kanteen alapuolelle. No tämähän vaatis semmosen vaakamallisen kotelon, ja jotta ei liian helpoksi mene, niin setti on vesijäähytteinen. Jimmsin valikoiman kahlasin läpi eikä oikein sopivaa tullu vastaan, löytyykö kanssaharrastajilta ideaa.

360 radi ja näyttis on tällä hetkellä hybridijäähyinen 1080ti jossa siis 120 radi, ja nämä pitäs jotenki saaha mahdutettua yhteen pakettiin, liekkö tuo tekemätön paikka?

edit: tarkennuksena vielä että kovopaikkoja ei tarvi, m2-kovot hoitaa tallennuksen. Ja periaatteessa tuon 360 radin vois ehkä jättää kopan ulkopuolelle omaksi yksikökseen, mutta pumppu ja joku säiliö olis hyvä saaha mahtumaan koteloon.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
817
Oliko näyttiksen lämpöihin mitään vaikutusta tuolla pohjatuuletuksella?
Ei sillä että oma näyttis edes kovinkaan kuumana kävisi, mutta jos tuolla kopan vaihdolla saisi näyttiksen lämpöjä alemmas, niin pitkässä juoksussa se olisi ihan pätevä syy vaihtoon. :)
Tää sama saattaisi mennä raudanhimo ketjuun paremmin. :D
Eilenä katselin BF5 pelatessa että näyttis kellotettuna ja täydellä 1.1V jännitteellä pysyi lämmöt hyvin kurissa. Pari tuntia jaksoin pelailla ja lämmöt oli noin 55'c hujakoilla. Ilmalla mennään ja kyllä väittäisin että lämpötilat laskeneet siitä mitä olleet. Tästä ei ole mitään faktaa tarjota, mutta 55'c tappiin kellotetulla kortilla, ollaan ilmajäähyllä vielä optimaalisella alueella. Ei tietenkään veden tarjoamia hyötyjä, mutta lämpötila ei leikkaa kellotaajuutta pidemmässäkään sessiossa. Kortin tuulettimet säädetty 60% pelatessa, joten ei senkään puolesta ongelmaa.

Lisätty: Löyty vanha screenshot ja siinä samat lämmöt samalla jännitteellä, mutta 10% enemmän kierroksia. Sen verran on muutosta tullut, eli 10% parannus.

Ja entinen koppa oli myös hyvin tuulettuva. Tässä suoraa eroa tekee noi pohjan 3 tuuletinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
153
Eilenä katselin BF5 pelatessa että näyttis kellotettuna ja täydellä 1.1V jännitteellä pysyi lämmöt hyvin kurissa. Pari tuntia jaksoin pelailla ja lämmöt oli noin 55'c hujakoilla. Ilmalla mennään ja kyllä väittäisin että lämpötilat laskeneet siitä mitä olleet. Tästä ei ole mitään faktaa tarjota, mutta 55'c tappiin kellotetulla kortilla, ollaan ilmajäähyllä vielä optimaalisella alueella. Ei tietenkään veden tarjoamia hyötyjä, mutta lämpötila ei leikkaa kellotaajuutta pidemmässäkään sessiossa. Kortin tuulettimet säädetty 60% pelatessa, joten ei senkään puolesta ongelmaa.

Lisätty: Löyty vanha screenshot ja siinä samat lämmöt samalla jännitteellä, mutta 10% enemmän kierroksia. Sen verran on muutosta tullut, eli 10% parannus.

Ja entinen koppa oli myös hyvin tuulettuva. Tässä suoraa eroa tekee noi pohjan 3 tuuletinta.
Kiitoksia infosta. 55c kuulostaa todella kevyiltä lämmöiltä omiin verrattuna.
Nyt 3 sisään ja 1 ulos 120mm combolla melkein näyttis kuin näyttis on siellä 70-75 akselilla, tosin vakiona useimmiten. Koppana Corsairin 460x.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
324
MSI B450 Mortar Max tulossa Ryzen 3600 kera ja nyt semmosen 50€ budjetilla jokin mATX koppa haussa. Lasipaneelista plussaa. Vähän huono tuo mATX kotelo valikoima kuitenkin loppupeleissä.

Tätä nyt silmäillyt:

SilentiumPC Armis AR3 TG Pure Black ATX kotelo | Karkkainen.com verkkokauppa

Voiko tuon kanssa mennä pieleen? Ei nyt puhtaasti mATX koppa ole mutta. RGB versiota tuosta kotelosta ei ollut missään ilmeisesti.

Ennestään löytyy jo pari tuuletinta, normi ATX poweri, ryyzenin vakiojäähy, yks SSD, yks 3,5" HDD ja 16GB Crucial Ballistixia. Pitäs kaikki varmaan sopia ihan hienosti ton sisään.

Saa myös ehdottaa jotain muutakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
MSI B450 Mortar Max tulossa Ryzen 3600 kera ja nyt semmosen 50€ budjetilla jokin mATX koppa haussa. Lasipaneelista plussaa. Vähän huono tuo mATX kotelo valikoima kuitenkin loppupeleissä.

Tätä nyt silmäillyt:

SilentiumPC Armis AR3 TG Pure Black ATX kotelo | Karkkainen.com verkkokauppa

Voiko tuon kanssa mennä pieleen? Ei nyt puhtaasti mATX koppa ole mutta. RGB versiota tuosta kotelosta ei ollut missään ilmeisesti.

Ennestään löytyy jo pari tuuletinta, normi ATX poweri, ryyzenin vakiojäähy, yks SSD, yks 3,5" HDD ja 16GB Crucial Ballistixia. Pitäs kaikki varmaan sopia ihan hienosti ton sisään.

Saa myös ehdottaa jotain muutakin.
Mikä näytönohjain?

Ryzen 3600 kestää missä vaan kotelossa, mutta vakiojäähyn tulet korvaamaan, kun huomaat kuinka huono se on.

SilverStone Precision Series PS15, ikkunallinen mATX-kotelo, musta - 49,90€
SilverStone Precision Series PS15B-RGB, ikkunallinen mATX-tornikotelo, musta - 62,90€

Tuo on semmoinen pieni kotelo, jonka itse ostaisin. Ei ole todellakaan huono veto ostaa SilentiumPC:n koppia, niissä on hyvää hinta/laatu-suhdetta.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
324
Mikä näytönohjain?

Ryzen 3600 kestää missä vaan kotelossa, mutta vakiojäähyn tulet korvaamaan, kun huomaat kuinka huono se on.

SilverStone Precision Series PS15, ikkunallinen mATX-kotelo, musta - 49,90€
SilverStone Precision Series PS15B-RGB, ikkunallinen mATX-tornikotelo, musta - 62,90€

Tuo on semmoinen pieni kotelo, jonka itse ostaisin. Ei ole todellakaan huono veto ostaa SilentiumPC:n koppia, niissä on hyvää hinta/laatu-suhdetta.
Kiitos ehdotuksistasi! Ei näyttänyt tuota halvempaa olla olevan varastossa. Taidetaan Silentiumilla mennä, näyttäs tulevan pari tuuletinta siinä mukana mukavasti ja kai siinä joku "fan hubikin" on nii saa siihen noi tuulettimet sitten kytkettyä ja sitä on varastossakin.

Vakiojäähyllä pakko nyt pärjätä budjetin ehdoilla :D

XFX RX 480 GTR Black Edition 8GB näytönohjaimena. Onko sen puolesta kaikki ihan ok?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Kiitos ehdotuksistasi! Ei näyttänyt tuota halvempaa olla olevan varastossa. Taidetaan Silentiumilla mennä, näyttäs tulevan pari tuuletinta siinä mukana mukavasti ja kai siinä joku "fan hubikin" on nii saa siihen noi tuulettimet sitten kytkettyä ja sitä on varastossakin.

Vakiojäähyllä pakko nyt pärjätä budjetin ehdoilla :D

XFX RX 480 GTR Black Edition 8GB näytönohjaimena. Onko sen puolesta kaikki ihan ok?
Juu, siis näytönohjaimelle on annettava tilaa hengittää ja tuommoinen isompi kotelo olisi paljon parempi, jos sinulla olisi vielä enemmän virtasyöppö näytönohjain :) Pienessä kotelossa ja vaikka Vegan kanssa tulee helposti ahdasta ja näytönohjain kuumenee. Siksi vaan kyselin, että varoittelen pienten koteloiden vaaroista, jos on "kuuma" näytönohjain.

Suljettu AR3 ajaa tällä hetkellä palvelinta (joka on kyllä sammutettu). Ostin sen vuosi sitten, kun siinä oli siisti ulkoasu ja paikka DVD-asemalle. Tätä konetta varten tarvitsin DVD-aseman. SilentiumPC:n tuulettimet on hyviä ja hiljaisia.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
324
Juu, siis näytönohjaimelle on annettava tilaa hengittää ja tuommoinen isompi kotelo olisi paljon parempi, jos sinulla olisi vielä enemmän virtasyöppö näytönohjain :) Pienessä kotelossa ja vaikka Vegan kanssa tulee helposti ahdasta ja näytönohjain kuumenee. Siksi vaan kyselin, että varoittelen pienten koteloiden vaaroista, jos on "kuuma" näytönohjain.

Suljettu AR3 ajaa tällä hetkellä palvelinta (joka on kyllä sammutettu). Ostin sen vuosi sitten, kun siinä oli siisti ulkoasu ja paikka DVD-asemalle. Tätä konetta varten tarvitsin DVD-aseman. SilentiumPC:n tuulettimet on hyviä ja hiljaisia.
Danke schön! Pistetään Silentiumi tilaukseen.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Mikähä mahtais olla sellanen hyvä itx kotelo r3600+rtx2060 buildille? Uusi nzxt h1 jäänee hinnan takia pois mutta mitä jää jäljelle? Evolv shift air?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
suosittelen CoolerMasterin masterboxia, matx kokoinen koppa mutta atx emo mahtuu sisälle. Antaa vähän valinnanvaraa emolevylle kun ei tarvitse olla matx. Itsellä ei ongelmia lämpöjen kanssa kun on sopivat tuulettimet. 2020-03-05 10.46.25.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom