AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Minäkin siirryn pitkästä aikaa AMD:n leiriin kun tilasin MSI 5700 XT MECH OC:n Jimm'siltä. Ketjussa ei tainnut kenelläkään olla kokemuksia näistä VR käytösssä? Itsellä Oculus Rift CV1, johon toivon hienoista parannusta vanhaan GTX 1070 näyttikseen.
Ainakaan tämän testin perusteella ei vaikuttaisi ollenkaan huonolta vaihtoehdolta:
https://babeltechreviews.com/vr-wars-the-rtx-2060-super-vs-the-rx-5700-xt-vs-the-rtx-2070-super/
Tuosta näkee hyvin miksi tulee äkkiä huono olo Subnauticassa :D
Muuten näissä ei taida ihmeitä olla? DDU:lla Nvidian ajurit pois, kortti koneeseen ja AMD softa sisään? Varmaan alivoltitan näyttistä, hyviä kokemuksia näyttää olevan esimerkiksi tässä arvostelussa:
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Minäkin siirryn pitkästä aikaa AMD:n leiriin kun tilasin MSI 5700 XT MECH OC:n Jimm'siltä. Ketjussa ei tainnut kenelläkään olla kokemuksia näistä VR käytösssä? Itsellä Oculus Rift CV1, johon toivon hienoista parannusta vanhaan GTX 1070 näyttikseen.
Ainakaan tämän testin perusteella ei vaikuttaisi ollenkaan huonolta vaihtoehdolta:
https://babeltechreviews.com/vr-wars-the-rtx-2060-super-vs-the-rx-5700-xt-vs-the-rtx-2070-super/
Tuosta näkee hyvin miksi tulee äkkiä huono olo Subnauticassa :D
Muuten näissä ei taida ihmeitä olla? DDU:lla Nvidian ajurit pois, kortti koneeseen ja AMD softa sisään? Varmaan alivoltitan näyttistä, hyviä kokemuksia näyttää olevan esimerkiksi tässä arvostelussa:
Olisi kiva kuulla kokemuksia. Tässä arponu että uskaltaisko puoliso koneesee päivittää 980ti tilalle. VR pääasiallinen käyttö niin voi tulla hieman sanomista jos ei toimi toivotusti :btooth::joy:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Olisi kiva kuulla kokemuksia. Tässä arponu että uskaltaisko puoliso koneesee päivittää 980ti tilalle. VR pääasiallinen käyttö niin voi tulla hieman sanomista jos ei toimi toivotusti :btooth::joy:
Yritän muistaa laittaa kokemuksia kun saan kortin paikalleen. Siinä menee hetki kun pitää hieman muokata custom looppia.
Tosin hieman hankala tuota on testailla, en ole huomannut edes GTX 1070:lla ongelmia vaikka tuo on aikalailla minimi VR:lle.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Olipas hyvä kun tuli vielä luettua tätä ketjua! Ehdin vielä vaihtamaan tuon MSI:n PowerColor Red Dragoniin joka näyttää alla olevan videon perusteella aika paljon paremmalta. Pitää yrittää saada mahtumaan, mITX buildiin tulee joten senttikin pituudessa on paljon.
Kiitos tästä videosta :tup:
Hardware Unboxed testasi edullisempia 5700XT kortteja. (Asus TUF, MSI Mech OC, Asrock Challenger, Powercolor Red Dragon ja Sapphire Pulse)
Powercolor Red Dragon oli hiljaisin ja samalla kohtuu viileä. Sapphire pulse on hieman äänekkäämpi, mutta hyvä kortti sekin. Muut kortit ei sitten oikein vakuuttaneet...

 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
228
Näköjään uudet ajurit tulleet mitkä korjaa 1080p low:n stutteroinnin peleissä. Tuleekos amd:lta joku isompi ajuripäivitys aina näin joulun alla?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Aijai, tässähän alkaa odottelemaan tosissaan uutta näyttistä :think:

Ennakkotietojen perusteella AMD on päässyt hyvin takaisin kisaan 5700 sarjalla! Sitten sen näkee itse kun saa kortin paikalleen.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Sitä taas luuli että kortti (5700XT) on vakaa kun pitkänaikaa pelailin 2000MHz boostilla ja 1,1v jännitteellä ilman ongelmia (FullHD resolla vsync päällä 75Hz). Kytkin sitten koneen uuteen oled-telkkariin ja pelasin 4k resolla muutamaa peliä niin alkoi kaatuilu. Loputonta hieromista tuon twiikkailu.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Sitä taas luuli että kortti (5700XT) on vakaa kun pitkänaikaa pelailin 2000MHz boostilla ja 1,1v jännitteellä ilman ongelmia (FullHD resolla vsync päällä 75Hz). Kytkin sitten koneen uuteen oled-telkkariin ja pelasin 4k resolla muutamaa peliä niin alkoi kaatuilu. Loputonta hieromista tuon twiikkailu.
Itellä kans mw vaatii enemmän virtaa kuin esim apex. Mut ei se mitään kun oli varaa nostaa.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
914
Selittäisköhän tämä kuva osan ongelmista tässäkin ketjussa:



Aika monesti olen törmännyt kaavaan, jossa käyttäjällä on tuulettimen käyntiongelmia ja käytössä on oma tuuletinkäyrä. Saattaa johtua tuosta tuuletinprofiilin toteutustavasta. Noita asetusarvoja on mahdollista asetella haluamallaan tavalla vaaka-akselilla, niin on mahdollista tehdä aivan paskat asetukset, kuten tuosta esimerkkikuvasta näkee. Joku jolla on ongelmia vois testata tämän pohjalta ja tehdä profiilin, jossa asetusarvot on suht tiiviisti tavoitelämpötilan ympärillä.

Alkuperäinen reddit ketju: AMD fake fan curve : Amd
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
450
Sitä taas luuli että kortti (5700XT) on vakaa kun pitkänaikaa pelailin 2000MHz boostilla ja 1,1v jännitteellä ilman ongelmia (FullHD resolla vsync päällä 75Hz). Kytkin sitten koneen uuteen oled-telkkariin ja pelasin 4k resolla muutamaa peliä niin alkoi kaatuilu. Loputonta hieromista tuon twiikkailu.
Jokseenki enkä ihan ymmärrettävää sillä 1920x1080 resolla tuo näyttis tuskin hakkaa kovin korkeella kuormalla kun taas 3840 × 2160 joutuu jo varmaan 100% kuormitukselle. :)
 
Liittynyt
27.06.2019
Viestejä
186
Hmmm onko porukalla jotain ideaa millä sais tuon uuden codin crashailun pois:itku: Tosiaan huutaa "DEV ERROR 6068" ja korttina rx 5700xt pulse? Ei oo kelloteltu eikä koskettu muutenkaan.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Hmmm onko porukalla jotain ideaa millä sais tuon uuden codin crashailun pois:itku: Tosiaan huutaa "DEV ERROR 6068" ja korttina rx 5700xt pulse? Ei oo kelloteltu eikä koskettu muutenkaan.
Itellä kans jäätyy välillä n. 5-10sec. Mut sit taas pystyy jatkaan. Olisko pelissä vika
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mistä vois johtua, kun peli kuin peli alkaa nykimään jos laitan ReLiven tallentamaan peliä. Fps pysyy samana kokoajan, mutta itse peli nykii silminnähden. Eikä ole väliä onko joku ”pasianssi” tason indie peli, vai iso AAA nimike.
Red Devil näyttiksenä ja m.2 ssd on levynä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Ettei loppuisi cpu:ta potku?
Reliven ei pitäisi syödä prosessoria juuri lainkaan, se pyörii GPU:n enkooderilla kuitenkin. Onko HDR mahdollisesti käytössä? ReLive ei tue HDR:ää mikä voi aiheuttaa komplikaatioita
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
8
RX 5700 XT Nitro+ kanssa ongelmia, hirveä microstutter mikä pilaa pelaamisen. Mitään apua tähän?
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Tuli itelle taas testiin yksi kortti, tällä kertaa Msi gaming x malli. Täytyy sanoa että on omaan korvaan hiljaisin/mielyttävin vakio fan curvella tähän astisista ja ensimäinen jonka kohdalla en oikeastaan koe edes tarpeelliseksi säätää curvea (red devili ja nitro+ testattu myös). Vaikuttaa että myös ajurit selkeästi parantunut, tai sitten ollut vaan tuuria ettei vielä ole ongelmia tullut ja ainoastaan yhden kippaamisen saanu aikaan kun alivoltittelin hieman. Korttia pystyy säätämään jopa msi afterburnerilla ilman ongelmia, viimeksi piti poistaa koko afterburner että oli kone vakaa. Liekkö sitten parantuneet ajurit, mutta tämä kortti tähän astisista itselle selkästi mieluisin kaikinpuolin. Pitää jatkaa testailuja vielä ennenkuin kortti jatkaa matkaa :geek:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Miten kovaa muilla Powercolor 5700 XT Red Devilin omistajilla pyörii tuulettimet pelatessa? Arvosteluissa on korttia väitetty lähes äänettömäksi, mutta ainakin omassa koneessa selkeästi äänekkäin komponentti ja puhisee reilusti kovempaa kuin aiempi halvemman pään Gainward GTX 1070. Itse koneen kuulee juuri ja juuri metrin päähän mutta tämä puhina on selkeä vielä viereisessä huoneessakin jos ei muuta taushälyä ja ovi auki. RPM peleissä 1700-1800 kierrosta ja prosentteina n. 50%. Ajurit uusimmat "Adrenalin 2019 Edition 19.12.1 Optional".
 
Viimeksi muokattu:

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Miten kovaa muilla Powercolor 5700 XT Red Devilin omistajilla pyörii tuulettimet pelatessa? Arvosteluissa on korttia väitetty lähes äänettömäksi, mutta ainakin omassa koneessa selkeästi äänekkäin komponentti ja puhisee reilusti kovempaa kuin aiempi halvemman pään Gainward GTX 1070. Itse koneen kuulee juuri ja juuri metrin päähän mutta tämä puhina on selkeä vielä viereisessä huoneessakin jos ei muuta taushälyä ja ovi auki. RPM peleissä 1700-1800 kierrosta ja prosentteina n. 50%. Ajurit uusimmat "Adrenalin 2019 Edition 19.12.1 Optional".
Itse kun tuota ja nitro+ versiota testasi oli sama homma ja kumpaakin kehuttu joka arvostelussa hiljaiseksi. Nuiden korttie jälkee rupesin kysenalaistaan mitä arvosteliat pitävät hiljaisena...
No onneksi tuo msi kortti on oikeasti hiljainen kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin. Ei niin hiljainen kuin MSI nvidia uudemmat gaming x mallit, mutta lähellä.
Sinänsä kyllä ois jännä tietää että onko sattunu vaan huonot kortit/ajurit/vbiosit vai onko tosiaan oma käsitys hiljaisesta eri kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Täällä kuitenkin kehuttu pulsea ja muitkain kortteja hiljaisiksi ja ovat oletuksena äänekkäämpiä kuin esim. Red devil
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Miten kovaa muilla Powercolor 5700 XT Red Devilin omistajilla pyörii tuulettimet pelatessa? Arvosteluissa on korttia väitetty lähes äänettömäksi, mutta ainakin omassa koneessa selkeästi äänekkäin komponentti ja puhisee reilusti kovempaa kuin aiempi halvemman pään Gainward GTX 1070. Itse koneen kuulee juuri ja juuri metrin päähän mutta tämä puhina on selkeä vielä viereisessä huoneessakin jos ei muuta taushälyä ja ovi auki. RPM peleissä 1700-1800 kierrosta ja prosentteina n. 50%. Ajurit uusimmat "Adrenalin 2019 Edition 19.12.1 Optional".
Mulla piti prossun tuuletin ääntä ja nyt kun olen saanut sen hiljaiseksi, niin edelleen pidän näyttistä käytännössä täysin äänettömänä. Tuli tuossa yks päivä pelailtua jonkun aikaa täysin äänet poissa, jotta kuulen koneen äänet ja on kyllä aivan käsittämättömän hiljainen.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
361
Sehän se ongelma on, kun on kyse täysin subjektiivisesta kuvailusta. Mittauksetkin voi tehdä niin monella tapaa, että ne on verrainnollisia enintään täysin samassa konfiguraatiossa tehtyjen mittausten kanssa ja silloinkaan ei selviä millaisesta äänestä on kyse. Yksi 40dBa:n ääni voi olla ärsyttävä ujellus ja toinen mukava taustahumina.

Esim XT Red dragonia on kehuttu usein hiljaiseksi, mutta omaan korvaan se on huomattavan äänekäs normibioksella (190W, 1750RPM) ja silent-moodissakin (170W, 1400RPM) kuvailisin sitä enintään 'siedettävän hiljaiseksi'.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 557
Miten kovaa muilla Powercolor 5700 XT Red Devilin omistajilla pyörii tuulettimet pelatessa? Arvosteluissa on korttia väitetty lähes äänettömäksi, mutta ainakin omassa koneessa selkeästi äänekkäin komponentti ja puhisee reilusti kovempaa kuin aiempi halvemman pään Gainward GTX 1070. Itse koneen kuulee juuri ja juuri metrin päähän mutta tämä puhina on selkeä vielä viereisessä huoneessakin jos ei muuta taushälyä ja ovi auki. RPM peleissä 1700-1800 kierrosta ja prosentteina n. 50%. Ajurit uusimmat "Adrenalin 2019 Edition 19.12.1 Optional".

Itselläni oli kyseinen näyttis mutta vaihdoin sen MSI gaming x 5700xt:seen kun MSI:n kortin revikoita ei ollut tarjolla Red deviliä ostettaessa. Halusin kaikista hiljaisimman customin ja toisena syynä oli se, että MSI tarjosi 3 vuoden takuuta kun Sapphire ja Powercolor tarjoavat kahta. Tähän mennessä olen ollut tähän ihan tyytyväinen. Sanoisin että tämä on pikkaisen hiljaisempi kuin red devil, ei kuitenkaan kovin paljon. Jos on sensitiviinen äänen suhteen, suosittelen laskemaan kierrosnopeudet red devilillä noin 1300-1400 RPM. Jos kortti kuumenee liikaa tällä välin niin alivoltitusta ja kellotusta voisin suositella. Kyllä se red devilkin on hyvä kortti, pitää vaa saada säädöt kunnolliseksi :tup:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Sehän se ongelma on, kun on kyse täysin subjektiivisesta kuvailusta. Mittauksetkin voi tehdä niin monella tapaa, että ne on verrainnollisia enintään täysin samassa konfiguraatiossa tehtyjen mittausten kanssa ja silloinkaan ei selviä millaisesta äänestä on kyse. Yksi 40dBa:n ääni voi olla ärsyttävä ujellus ja toinen mukava taustahumina.
Ainahan se on kaikkien tälläisten vehkeiden kanssa sama homma.

Red devilin kohdalla mulla on omassa kokoonpanossa se tilanne, että minä en tiedä koska siinä edes pyörii tuulettimet. En yksinkertaisesti kuule sitä. Esim kun tuulettimen on paikallaan windowsissa ja käynnistelee jonkun raskaamman pelin ja tuulettimet lähtee pyörimään, ei mitään eroa korvakuulolla.
Ainoa ääni tulee enää prossun tuulettimesta ja sekin on nykyisillä tuulettimilla niin hiljainen, että jos on edes hiljaisella pelin äänet, en erota koneesta mitään ääntä. Ilman ääniä kuulen todella vaimean huminan.

Ehkä jos pistäisin koneeseen korvan kiinni. Mutta eiköhän näissä vaikuta kotelon äänenvaimennus, etäisyys koneeseen, maanantaikappaleet jne jne jne.
Ja jos joku epäilee, niin kyllä voi katsomaan tulla paikanpäälle. Se ei silti tarkoita etteikö toisen ihmisen kotelossa, toisella näyttisyksilöllä tilanne voisi olla toinen,
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
64
Asensin tänään tuon 5700 XT Red Dragonin, ja on kyllä pelatessa aiempaa korttia huomattavasti hiljaisempi (RTX 2060 ASUS TUF).

Idlessä ärsyttävä ominaisuus: kun GPU lämpö alle 60c, tuulettimet on 0 rpm. Lämpö kuitenkin pikkuhiljaa nousee ja menee yli 60, tuulettimet lähtee pyörimään 1400rpm. Sitten lämmöt laskee jonnekin 49c ja nousee pikkuhiljaa taas 60c ja tuulettimet menee taas päälle, kokoajan on-off.

Sen takia olen joutunut nyt säätämään Wattmanin kanssa näitä fan-curveja, onko millaisia fan-curveja muilla 5700 XT Red Dragonin omistajilla? Itselle kelpaisi tuo automaattinen säätely myös, kunhan saisi pois tuon jatkuvan on-off systeemin.

EDIT: Nyt sitten kun laitoin wattmanista "automaattinen", on jatkuva 1100rpm (noin 31% GPU-Z ohjelman mukaan). Hädin tuskin kuultavissa, mutta tuon kun saisi vielä säädettyä 500-700pm paikkeille niin alkaisi olla täysin hyvä. Modern warfare aikana nousee jonnekin 49% kieppeille, ei häiritse suljettuja kuulokkeita kun pitää. Tyytyväinen olen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Omassa pulsesta 35% fan speed on ihan maksimi mitä jaksaa kuunnella kuulokkeet päässä. Vakiokäppyröillä max on jotain 50%. Sillon kyllä kuulostaa kuin lehtipuhallin olisi pöhisemässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2019
Viestejä
186
Itellä kans jäätyy välillä n. 5-10sec. Mut sit taas pystyy jatkaan. Olisko pelissä vika
No nyt alko toimimaan, kaikki muut YouTuben kikat kerkesin kokeilla, olin jo luovuttamassa vaan sitten laitoin pelin asetuksista "fullscreen borderless" ja boom ei yhtään erroria koko päivänä :D
 
Liittynyt
06.11.2019
Viestejä
18
Onko muilla vastaavaa ja mistähän johtuu. Esim BFV ja War Thunderin kanssa alkaa välillä pätkii, niin että näyttö ilmottaa kadotetusta signaalista tjsp. Eli peli saattaa mennä mustaksi mutta alt+tabu löytyy kyllä normi työpöytä. Tätä ei tapahdu kuin peleissä, eikä edes aina, mutta enemmän kuin joka toinen kerta. BF osalta vielä niin että itse valikoissa pätkimistä enemmän kuin sitten itse pelissä.

Asus TUF RX5700XT + Samsung LC32HC70, displayportilla kiinni ja freesync päällä.
 

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Onko muilla vastaavaa ja mistähän johtuu. Esim BFV ja War Thunderin kanssa alkaa välillä pätkii, niin että näyttö ilmottaa kadotetusta signaalista tjsp. Eli peli saattaa mennä mustaksi mutta alt+tabu löytyy kyllä normi työpöytä. Tätä ei tapahdu kuin peleissä, eikä edes aina, mutta enemmän kuin joka toinen kerta. BF osalta vielä niin että itse valikoissa pätkimistä enemmän kuin sitten itse pelissä.

Asus TUF RX5700XT + Samsung LC32HC70, displayportilla kiinni ja freesync päällä.
Freesync itsellä bugittanut vastaavalla tavalla. Kokeile häviääkö ongelma kytkemällä freesync pois ajurista/näytöstä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
109
Onko muilla vastaavaa ja mistähän johtuu. Esim BFV ja War Thunderin kanssa alkaa välillä pätkii, niin että näyttö ilmottaa kadotetusta signaalista tjsp. Eli peli saattaa mennä mustaksi mutta alt+tabu löytyy kyllä normi työpöytä. Tätä ei tapahdu kuin peleissä, eikä edes aina, mutta enemmän kuin joka toinen kerta. BF osalta vielä niin että itse valikoissa pätkimistä enemmän kuin sitten itse pelissä.

Asus TUF RX5700XT + Samsung LC32HC70, displayportilla kiinni ja freesync päällä.
Tuo on tainnut olla ajurien known issues -listalla julkaisusta asti, eli voi ehkä odottaa että joskus korjataan.

Itsellä tätä esiintyy sen jälkeen kun näyttö on ollut virransäästötilassa, korjaantuu kun käyttää näytöstä virrat pois.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
794
Displayport on kyllä jotenkin yliherkkä. Sekä 1060:llä, että nyt 5700 XT:llä näytöstä täytyy ottaa vähintään kerran viikkoon virrat kokonaan pois, jotta tunnistaa taas olevansa liitettynä. Sama homma kahdella eri näytöllä, jotka molemmat dp liittännällä. Aikasemmat näytöt olleet hdmi:n ja DVI:n kautta ja niillä tätä ongelmaa ei ilmennyt.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
No nyt alko toimimaan, kaikki muut YouTuben kikat kerkesin kokeilla, olin jo luovuttamassa vaan sitten laitoin pelin asetuksista "fullscreen borderless" ja boom ei yhtään erroria koko päivänä :D
Juu melkein kaikissa tarvii olla toi päällä. Apex kun tuli niin se oli ihan hirveetä ennen ku laitto fullscreen. Silloin oli nvidian kortti.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Displayport on kyllä jotenkin yliherkkä. Sekä 1060:llä, että nyt 5700 XT:llä näytöstä täytyy ottaa vähintään kerran viikkoon virrat kokonaan pois, jotta tunnistaa taas olevansa liitettynä. Sama homma kahdella eri näytöllä, jotka molemmat dp liittännällä. Aikasemmat näytöt olleet hdmi:n ja DVI:n kautta ja niillä tätä ongelmaa ei ilmennyt.
Musta tuntuu että kaikki on yliherkkiä nykyään. Ennen sen ku löi osat kiinni ja alko pelaan. Nyt saa olla jokapaikassa säätämässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
Onko muilla vastaavaa ja mistähän johtuu. Esim BFV ja War Thunderin kanssa alkaa välillä pätkii, niin että näyttö ilmottaa kadotetusta signaalista tjsp. Eli peli saattaa mennä mustaksi mutta alt+tabu löytyy kyllä normi työpöytä. Tätä ei tapahdu kuin peleissä, eikä edes aina, mutta enemmän kuin joka toinen kerta. BF osalta vielä niin että itse valikoissa pätkimistä enemmän kuin sitten itse pelissä.

Asus TUF RX5700XT + Samsung LC32HC70, displayportilla kiinni ja freesync päällä.
Eihän lämmöt nouse liikaa? Mitkäs ajurit kyseessä? Tais olla ainakin uusimpien AMD:n ajurien tunnettu ongelma, että kuva voi mennä mustaksi yks kaks yllättäen pelien aikana. Nää siis optional-ajurit, eivät viralliset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 365
Viestejä
4 158 508
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom