Pelinäytöt

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
672
Ihan kelpo laitos tuo on. Itse palautin, kun ei terävyys säätöä löytynyt. Tykkään ehkä hieman yliterävästä kuvasta, niin itselle ei sopinut.
Kerkesin jo miettiä, että enpä ole koskaan säätänyt terävyyttä näytöstä ja ihmettelemään, että eikö se ole normaalisti ns. "0-tasolla" vakiona.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
Minulla on nyt kuukauden päivät ollut käytössä AOC 24G2U-näyttö, ja nyt Black Friday -tarjouksista on uusi näytönohjain hakusessa, että pääsisi tuosta Freesync-ominaisuudesta nauttimaan. Osaisiko joku tämän näytön omistaja sanoa, miten freesync toimii tällä Nvidian-ohjaimilla?

Tämä arvostelun

AOC 24G2U (24G2) Review | PC Monitors

mukaan nvidian kanssa freesync-range olisi vain 60-144Hz, vaikka AMD:lla tuo 48-144Hz. Ei kuulosta minun korvaan kovin lupaavalta, tosin mitään kokemusta freesyncistä ei ennestään ole.

Sen verran uusi näyttö, että ei kovin paljon kommentteja ja arvosteluja löydy. Nvidian ohjaimista on ihan hyviä tarjouksia liikkeellä, sen takia tämä kiinnostaa.
 

Jny

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
246
Jos tuo näyttö on nvidian freesync yhteensopivien listalla niin toimii hyvin, kuten amd korteilla. Eikä tuo 60Hz alaraja kovin paha ole. Säädät detailit niim ettei sen alle tipu [emoji3]
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
16
Kumpaa näistä näytöistä suosittelisitte huomioiden BF-tarjoushinnat? Tulossa pelailuun ja normaaliin työpöytäkäyttöön, ei mihinkään grafiikkahommaan tms.

MSI Optix MAG341CQ 34" -kaareva näyttö, 399,90€
MSI Optix MAG341CQ 34" -kaareva näyttö 399,90

Acer Nitro VG271UP 27" pelinäyttö (musta), 333€
Acer Nitro VG271UP 27&quote; pelinäyttö (musta) - Näytöt
Laitoin kysymystä BF tarjousketjuun, mutta lisätäänpä tännekin jos hukkuu tuonne.. :)
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
52
Laitoin kysymystä BF tarjousketjuun, mutta lisätäänpä tännekin jos hukkuu tuonne.. :)
Itse hain eilen MSI Optix MAG341CQ 34" näytön Verkkokaupasta. Onko porukalla ollut millaisia paneelilottoja näissä? Itsellä yksi kuollut pikseli ja yksi rikkinäinen (mustalla näkyy vihreänä). Mietin että ollaanko tässä voiton puolella noin keskiarvollisesti.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Minulla on nyt kuukauden päivät ollut käytössä AOC 24G2U-näyttö, ja nyt Black Friday -tarjouksista on uusi näytönohjain hakusessa, että pääsisi tuosta Freesync-ominaisuudesta nauttimaan. Osaisiko joku tämän näytön omistaja sanoa, miten freesync toimii tällä Nvidian-ohjaimilla?

Tämä arvostelun

AOC 24G2U (24G2) Review | PC Monitors

mukaan nvidian kanssa freesync-range olisi vain 60-144Hz, vaikka AMD:lla tuo 48-144Hz. Ei kuulosta minun korvaan kovin lupaavalta, tosin mitään kokemusta freesyncistä ei ennestään ole.

Sen verran uusi näyttö, että ei kovin paljon kommentteja ja arvosteluja löydy. Nvidian ohjaimista on ihan hyviä tarjouksia liikkeellä, sen takia tämä kiinnostaa.
Sillä ei ole käytännössä oikein mitään merkitystä että onko se alin 60 vai 48. NVIDIA pyrkii laittamaan LFC:n päälle heti kun mahdollista (kuudessakympissä, jos se siitä nousee taas niin LFC pysyy päällä kunnes yläpää tulee vastaan) ja tuo koskee kaikkia adaptive sync näyttöjä. Voi olla ehkä jopa hyvä asia kun miettii miten ne overdrivet on tuunattu. Jos pelaa borderless tilassa, niin tuosta on myös etua. Joissain tilanteissa se voi silti käyttää 48 Hz.
 
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
3
Hei,

Tulin hakemaan neuvoa viisaammilta:

Tällä hetkellä pelikäytössä ikivanha 60hz näyttö, jota olisin kovasti vaihtamssa 144hz versioon. Kovasti nyt BF:än aikana vaihtoehtoja selanneena vastaan tuli tänäaamuna tälläinen:
ASUS 31" Näyttö ROG STRIX XG32VQR - musta - 4 ms AMD FreeSync 2

Lähtökohtaisesti mietin että hyvä varmaan olisi päivittää samantien 2k versioon, joten olisiko tässä hinta / laatuu suhde kohdillaan? Näytönohjaimena tosin pyörii edelleen GTX 970, joten sitäkin varmaan olisi hyvä päivitellä tämän oston jälkeen :)

Kiitokset!!

Edit: Tuli tämä sitten napattua, hintavertailujen jälkeen olen ainakin toistaiseksi siinä uskossa että tämä oli oikeasti hyvä tarjous ja tarpeeksi hyvä näyttö omiin tarpeisiin :) Valitettavasti tarjoustuotteet ovat nyt loppuneet kaupasta jos joku niitä vielä etsii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
284
Dellin 24-tuumainen U2412M (60 hz, IPS, 1920x1200, 289e) vuodelta 2012 vaihtui eilen Acerin 27-tuumaiseen VG271UP-näyttöön (144 Hz, IPS, 2560x1440, FreeSync, 333e). Ensimmäiset kokemukset varsin positiiviset. Värit tuntuvat olevan heti kohdillaan (agom.nl-testien perusteella) ja ainoastaan kirkkauden pudotin 20%:iin, joka on vielä silmiä rasittavan puolella. Delliin verrattuna tummissa sävyissä ei menetetä yksityiskohtia. Jumittuneita tai kuolleita pikseleitä en huomannut ainuttakaan ja valovuoto on hyvin pientä vasemmassa alakumassa. Kyllä tämän silti IPS-paneeliksi tunnistaa, joten ei kannata tarttua sen tyypillisiin ominaisuuksiin vikoina. Suosittelen, jos joku vielä BF-tarjouksen nappaa Gigantilta
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
106
Onko markkinoilla hyväksi todettua näyttöä max. 500€, +27-34", 1440p, +100Hz, ja hyvä värien toisto?

Tavoitteena siis:
Löytää näyttö jolla olisi mukavampi pelata --> +100Hz.
Löytää näyttö jolla viitsii editoida kuvia --> kohtuullisen hyvä värien toisto ilman kalibrointia. Ammatikseen näytöllä ei kuitenkaan tarvi kuvia editoida.

Lähimmäksi tätä näyttää pääsevän LG-27GL850.
Hinta on kyllä harmittavasti ihan budjetin ääripäässä.
Myös tuo IPS paneeli epäilyttää. Miten kamala mustan taso ja valovuoto noissa on?
Ehkä VA paneeli olisi parempi?
 

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
672
Tuli tilattua tuo Acer. Viikon päästä saa vasta kätösiin. Toivotaan, että arpaonni suosisi.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
102
Acer Nitro VG271UP tilattu kanssa Gigantista, jonottelemaankin joutui vartin verran.
Ihan kiitollinen olen, kun tuli kärkyttyä tuota jo eilen ja erä loppui. Hyvää paneelionnea kanssatilanneille!

Melkein tuli ostettua MSI MAG322CQRV proshopista 377.77e. Se olisi kyllä ollut liian iso ja painava (kaarevuuttakin vierastan), kun kaasujalkakin valmiina 27" näyttöä varten. Näyttö kun piti saada BF-tarjouksista.

Vähän ehkä harmittaa, etten ottanut Lenovo Y27-Q20 kun sitäkin Telian korissa pyörittelin. Mutta ajattelin odottaa parempia perjantai-tarjouksia. Onneksi löytyi tämä Acer, mitä jo aiemmin 350e tarjouksella hamuilin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
AOC C24G1 meni pukin konttiin, pitäisi ymmärtääkseni olla aika lyömätön hinta/laatu suhde rewikoiden perusteella, 159€
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 481
Acer Nitro VG271UP tilattu kanssa Gigantista, jonottelemaankin joutui vartin verran.
Ihan kiitollinen olen, kun tuli kärkyttyä tuota jo eilen ja erä loppui. Hyvää paneelionnea kanssatilanneille!

Melkein tuli ostettua MSI MAG322CQRV proshopista 377.77e. Se olisi kyllä ollut liian iso ja painava (kaarevuuttakin vierastan), kun kaasujalkakin valmiina 27" näyttöä varten. Näyttö kun piti saada BF-tarjouksista.

Vähän ehkä harmittaa, etten ottanut Lenovo Y27-Q20 kun sitäkin Telian korissa pyörittelin. Mutta ajattelin odottaa parempia perjantai-tarjouksia. Onneksi löytyi tämä Acer, mitä jo aiemmin 350e tarjouksella hamuilin.
Laitoin tuon MSI MAG322CQRV proshopista 377.77e tilaukseen, katselin sitä jo aikaisemmin. Entinen on 40" 4K 60Hz niin eiköhän tuo MSI pelaamiseen ole parempi. Toivottavasti ei tunnu liian pieneltä. Ja kaareva, saa nähdä tottuuko.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Tuli hommattua Asuksen 27" TUF Gaming VG27AQ. Aiempaa kokemusta IPS-paneeleista ei ole niin vähän mietityttää onko tuo määrä valovuotoa normaalia vai kannattaa lähteä vaihtamaan?

IMG_20191129_193640.jpg
 
Liittynyt
01.07.2019
Viestejä
57
Tervehdys,

Tarvitsisin hieman neuvoja uuden näytön hankkimiseen. Tähän asti on vanha 60Hz:n AH-IPS paneelin näyttö riittänyt, mutta nyt olisi hakusessa 144Hz:n näyttö TN-paneelilla, 1080p luonnollisesti.

Mitä nyt olen tutkinut asioita, niin tämä (peli)näyttö olisi täydellinen vaatimuksiini nähden (valitettavasti tuota ei Suomesta löydy edullisena):
ViewSonic XG2402
ViewSonic XG2402 Review
(Myös AOC 24" G2460PF vaikuttaisi optimaaliselta)

Voiko tuon kaltaista näyttöä edes löytää < 200e hintaluokasta, esim. tarjouksesta? Kannattaako jäädä kärkkymään moista? Olisiko kenelläkään ehdottaa vastaavanlaisia näyttöjä? Oletuksena siis, että Freesyncin VRR ulottuu 144Hz asti, eikä jää 75Hz:iin.

Löysin tällaisen, joka muuten vaikuttaa ihanteelliselta, mutta AMD Freesync puuttuu kokonaan:
BenQ 24" ZOWIE XL2411P
BenQ 24" ZOWIE XL2411P, 144Hz e-Sports -monitori, musta *Tarjous, norm. 269€!* - 199,00€

Tulenko katumaan, mikäli Freesynciä ei löydy näytöstä? Eikö tuo toiminto varmistaisi kuitenkin sen, että
tulevaisuudessakin voisi nauttia smoothin tuntuisesta fps:stä?
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Tuli hommattua Asuksen 27" TUF Gaming VG27AQ. Aiempaa kokemusta IPS-paneeleista ei ole niin vähän mietityttää onko tuo määrä valovuotoa normaalia vai kannattaa lähteä vaihtamaan?

Ei näytä valovuodolta vaan ips glow'lta. Koita kallistaa näyttöä taaksepäin?
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Ei näytä valovuodolta vaan ips glow'lta. Koita kallistaa näyttöä taaksepäin?
Ei auta, molemmat alanurkat näytää samalta vaikka kallistaa näyttöä taaksepäin. Eipä tuo muuten häiritse paitsi jos nurkissa on mustaa niin pomppaa kyllä pahasti silmille.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
Valovuoto vuotaa aina sieltä reunoilta ja ips-glowa muuttuu katselukulman mukaan.

Edit: mun silmiin tuo näyttää kuvan perusteella valovuodolta.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Minkäslaista pelinäyttöä suosittelisitte GTX 1660 Phoenix ja i5-9400F-kombolle? Kannattaako näillä tehoilla jättää 1440p näytöt unholaan vielä?
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
270
Telian tarjouksesta hommattu Lenovo Y27q-20 saapui tänään ja onhan se sanottava, että voi pojat! Aikaisempi Samsung C27JG56 lähtee takaisin Giganttiin. Värit ja katselukulmat ovat ihan eri hyvät jo pelkästään paneelityypin puolesta (IPS vs VA). Valovuoto tässä yksilössä ihan minimaalinen, mutta IPS glowta toki jonkin verran.

Liike on kyllä mahdottoman sulavaa, mitä nyt pari matsia CoDia tuossa kerkesi pelata.

Näyttö toki tuntuu myös erittäin laadukkaalle jalustaa myöten. Miinusta on tosin annettava siitä, että vaikka OSD itsessään on varsin selkeä, toivoisi että valitut säädöt näkyisivät aina OSD:ssa riippumatta siitä missä valikossa olet menossa. Lisäksi navigoinnin soisi tapahtuvat joystickillä mitä tässä ei ole.

Minulla on 5700 XT tätä ajamassa.
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Ei auta, molemmat alanurkat näytää samalta vaikka kallistaa näyttöä taaksepäin. Eipä tuo muuten häiritse paitsi jos nurkissa on mustaa niin pomppaa kyllä pahasti silmille.
Nyt kun tarkemmin katson, niin valovuotoa näkyy reunallakin nurkkien lisäksi. Kuvista tietysti hankala arvioida, mutta aika huonoltahan tuo näyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Telian tarjouksesta hommattu Lenovo Y27q-20 saapui tänään ja onhan se sanottava, että voi pojat! Aikaisempi Samsung C27JG56 lähtee takaisin Giganttiin. Värit ja katselukulmat ovat ihan eri hyvät jo pelkästään paneelityypin puolesta (IPS vs VA). Valovuoto tässä yksilössä ihan minimaalinen, mutta IPS glowta toki jonkin verran.

Liike on kyllä mahdottoman sulavaa, mitä nyt pari matsia CoDia tuossa kerkesi pelata.

Näyttö toki tuntuu myös erittäin laadukkaalle jalustaa myöten. Miinusta on tosin annettava siitä, että vaikka OSD itsessään on varsin selkeä, toivoisi että valitut säädöt näkyisivät aina OSD:ssa riippumatta siitä missä valikossa olet menossa. Lisäksi navigoinnin soisi tapahtuvat joystickillä mitä tässä ei ole.

Minulla on 5700 XT tätä ajamassa.
Samanlaisia tuntemuksia myös itsellä. Nelisen päivää ollut ko. näyttö käytössä ja onhan tämä ollut aikamoista silmä nannaa. Pitkään seurannut syksyn aikana 27GL850 näyttöä ja sen saatavuutta, muttei juuri koskaan missään näkynyt, niin nyt kun tämän sai napattua niin ei yhtään kaduta vaikkei LG:tä saanutkaan. Ja kuitenkin Lenovo oli 150€ halvempi mikä on itsessään jo iso bonus.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Kumpi nyt sitten on parempi valinta G-sync käyttöä ajatellen, Lenovo Y27q-20 vai LG 27GL850-B? Samat paneelit, mutta ensimmäisessä ilmeisesti parempi jalusta, mutta ihmisillä ollut aika paljon ongelmia mustien ruutujen kanssa G-sync päällä, ellei rajoita ruudunpäivitystä suunnilleen samoihin lukemiin, kuin LG:llä.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Kumpi nyt sitten on parempi valinta G-sync käyttöä ajatellen, Lenovo Y27q-20 vai LG 27GL850-B? Samat paneelit, mutta ensimmäisessä ilmeisesti parempi jalusta, mutta ihmisillä ollut aika paljon ongelmia mustien ruutujen kanssa G-sync päällä, ellei rajoita ruudunpäivitystä suunnilleen samoihin lukemiin, kuin LG:llä.
Nuo hetkittäiset signaalin menetykset voivat olla Pascaleiden "ominaisuus". Ei välttämättä toimi Adaptive sync kanssa oikein ääritilanteissa. Jos Radeonin ja Turingin omistajilla ei ole, niin se viittaisi siihen.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Tuli nyt itsekkin hommattua tuo Lenovo Y27q-20

näytön asetukset ovat kummalliset, sRBG kun aktivoi niin ei pysty juuri mitään muuta muuttaa. Mutta jos muutat ennen sen aktivoimista jotain niin ne säilyvät normaalisti...
mitäs asetuksia te käytätte ?

itse olen nyt käyttänyt game mode FPS1 mikä on ollut ok, ehkä hieman liikaa saturaatiota.

näytön ehkä suurin ongelma on backlight bleed vasemmassa alanurkassa mikä taitaa vaivata suurinta osaa näistä.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Tuli nyt itsekkin hommattua tuo Lenovo Y27q-20

näytön asetukset ovat kummalliset, sRBG kun aktivoi niin ei pysty juuri mitään muuta muuttaa. Mutta jos muutat ennen sen aktivoimista jotain niin ne säilyvät normaalisti...
mitäs asetuksia te käytätte ?

itse olen nyt käyttänyt game mode FPS1 mikä on ollut ok, ehkä hieman liikaa saturaatiota.

näytön ehkä suurin ongelma on backlight bleed vasemmassa alanurkassa mikä taitaa vaivata suurinta osaa näistä.
Itse säädin kirkkauden halutuksi ja sitten laitoin sRGB tilan päälle. Noilla preseteillä ei tee yhtään mitään.

Taitaa olla glowia pikemminkin.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
270
Itse säädin kirkkauden halutuksi ja sitten laitoin sRGB tilan päälle. Noilla preseteillä ei tee yhtään mitään.

Taitaa olla glowia pikemminkin.
Jep. Omassa yksilössä ei ole valovuotoa, mutta semisti IPS glowta vasemmassa alanurkassa. Häviää jos näyttöä katsoo muualta kuin keskeltä. Oikein tummalla taustalla toki hieman häiritsee, mutta ei todellakaan niin paljoa, että lähtisin vaihtelemaan. Olen ymmärtänyt, että IPS näytöllä ei IPS glowsta pääse kokonaan eroon oikein mitenkään.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Jep. Omassa yksilössä ei ole valovuotoa, mutta semisti IPS glowta vasemmassa alanurkassa. Häviää jos näyttöä katsoo muualta kuin keskeltä. Oikein tummalla taustalla toki hieman häiritsee, mutta ei todellakaan niin paljoa, että lähtisin vaihtelemaan. Olen ymmärtänyt, että IPS näytöllä ei IPS glowsta pääse kokonaan eroon oikein mitenkään.
Näinhän se menee. Tietenkin riippuu IPS paneelista ja sen ominaisuuksista minkälainen glow se sitten käytännössä on. Itsellä myös vasen alanurkka hohtaa hieman enemmän verrattuna muihin. Tosiaan riippuu etäisyydestä ja kulmasta. Taitaa olla tälle LG:n paneelille tyypillistä. Hieman myös sattuu muuta vaaleaa hejastumaan siihen mikä on ehkä se suurin ero toiseen nurkkaan. Valovuotoa ei ole myöskään omassa (mikä on se tärkein asia).

Sitten kun tulee ne FALD tai microled näytöt yleisesti saataville järkevään hintaan, niin tuo lakkaa olemasta ongelma.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Itse säädin kirkkauden halutuksi ja sitten laitoin sRGB tilan päälle. Noilla preseteillä ei tee yhtään mitään.

Taitaa olla glowia pikemminkin.
No joo, tuo on paras säätö tähän mennessä.

Ihmettelin aikaisemmin kun asetin jonkun moden tai otin pois sRGB niin näyttö ei muista samaa kirkkautta kun aktivoi sRGB uudestaan.

2080 superilla tapahtuu tuota mustaa näyttöä kun avaa pelin tai YouTubessa video vaihtuu mutta ei aina :confused:

Muuten on 165hz toiminut moitteettomasti.

Aikaisemmin mainitsemani backlight bleed taitaa olla tuota ips glow:ta se vaan on huomattavasti näkyvämpi kuin muissa kulmissa tai reunoissa. Varsinkin jos katsoo elokuvaa niin musta palkki alareunassa näyttää suurilta osin harmaalta ja yläpalkki on aika musta.

Peleissä onneksi on joku kartta tai muuta vasemmassa alakulmassa joten silloin ei haittaa niin paljoa.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
254
Mielipidettä tarvitsisin 1440p näytön valintaan. Arvosteluja kahlannut muutaman viikon verran, mutta ei ole oikein mitään selvää ykkösvaihtoehtoa tullut vastaan.

1440p, 144hz 27" näyttö on siis hakusessa. Käyttö enimmäkseen pelailuun, mutta myös opiskelu/työkäyttöön. Nykyinen on benq xl2411z tn-paneelilla, jossa ei oikeastaan muuta hyvää ole kuin nopeus pelatessa. IPS-paneeli on varmaankin paras valinta, vaikka va-paneelien kontrasti ja mustan syvyys vaikuttaakin mukavalta.

Muutama mitä katsellut:

Asus tuf vg27aq

gigabyte aorus ad27qd

Lenovo legion y27q-20 // tuli vastaan lähinnä telian tarjouksen kautta

LG UltraGear 27GL850-B //tässä sama paneeli kuin lenovossa


Onko jollekin näistä kannatusta vai ihan joku toinen näyttö?

Edit. piti mennä näyttösuositus ketjuun, mutta sinänsä validi kysymys täälläkin, jos jollain kokemuksia kyseisistä näytöistä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
7
Onko täällä Lenovo Legion y27q-20 omistajia? Huomasin tuossa, että oma näyttö pitää jonkinlaista ininää, kun on stand by -tilassa tai pois päältä. Kuva näytöllä ääni häviää. Lähinnä sillä kyselen, että jos joku muu sattuu samaisen näytön omistamaan, että onko vastaavaa ääntä, vai lieköhän tämä jotenkin viallinen yksilö?
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Onko täällä Lenovo Legion y27q-20 omistajia? Huomasin tuossa, että oma näyttö pitää jonkinlaista ininää, kun on stand by -tilassa tai pois päältä. Kuva näytöllä ääni häviää. Lähinnä sillä kyselen, että jos joku muu sattuu samaisen näytön omistamaan, että onko vastaavaa ääntä, vai lieköhän tämä jotenkin viallinen yksilö?
Itse en ole huomannut vastaavaa ääntä. Oletko kokeillut painella näytön runkoa jospa jokin kohta värisee tjsp.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Onko täällä Lenovo Legion y27q-20 omistajia? Huomasin tuossa, että oma näyttö pitää jonkinlaista ininää, kun on stand by -tilassa tai pois päältä. Kuva näytöllä ääni häviää. Lähinnä sillä kyselen, että jos joku muu sattuu samaisen näytön omistamaan, että onko vastaavaa ääntä, vai lieköhän tämä jotenkin viallinen yksilö?
Ei ininää mun Lenovossa.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Ok, hyvä tietää. Sirinä ei siis ole kovin voimakas, mutta omiin korviini erottui näköjään riittävästi. Tulee edestä ja päältä katsoen sieltä takana olevan mötikän vasemmalta puoliskolta.
Kuunneltu nyt uudestaan sieltä, mistä sulla ääntä tulee. Hiljaista on.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Mitä muuten tulee tuohon signaalin hetkittäiseen häivämiseen Lenovolla kun 165Hz ja G-SYNC on käytössä, niin itsellä auttoi VRR alarajan nosto (itse nostin 60, käytännössä ei mitään merkitystä jos käyttää 165Hz koska LFC hoitaa <60 FPS tilanteet ongelmitta). Taitaa koskea vain Pascaleita tuo ongelma.

Vähän luulen, että ei taida pysyä tahdistus rajoissa ja sitten näyttö tekee omat johtopäätökset.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
21
Minulla myös tuo lenovon Y27-q20 eikä ininää kuulu. Liikkeentoisto on sulavaa ja myös IPS-glow on vähäistä edestä päin katsottaessa (vasemmassa alareunassa hieman näkyy jos katsoo hämärässä huoneessa).
Ainoa asia mikä hieman häiritsee on että valkoisella ja harmaalla taustalla näytön vasen ja oikea reuna ovat parin sentin matkalta aavistuksen tummemmat kuin keskikohta. Onkohan tämä normaalia tämän tyyppisessä näytössä?
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
7
Minulla myös tuo lenovon Y27-q20 eikä ininää kuulu. Liikkeentoisto on sulavaa ja myös IPS-glow on vähäistä edestä päin katsottaessa (vasemmassa alareunassa hieman näkyy jos katsoo hämärässä huoneessa).
Ainoa asia mikä hieman häiritsee on että valkoisella ja harmaalla taustalla näytön vasen ja oikea reuna ovat parin sentin matkalta aavistuksen tummemmat kuin keskikohta. Onkohan tämä normaalia tämän tyyppisessä näytössä?
Huomasin omassa näytössäni myös pienet tummemmat kohdat reunoilla. En tiedä sitten, että onko normaalia vai ei.
 
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
3

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Mitä muuten tulee tuohon signaalin hetkittäiseen häivämiseen Lenovolla kun 165Hz ja G-SYNC on käytössä, niin itsellä auttoi VRR alarajan nosto (itse nostin 60, käytännössä ei mitään merkitystä jos käyttää 165Hz koska LFC hoitaa <60 FPS tilanteet ongelmitta). Taitaa koskea vain Pascaleita tuo ongelma.

Vähän luulen, että ei taida pysyä tahdistus rajoissa ja sitten näyttö tekee omat johtopäätökset.
Hyvin pienestä bugista selvästi kysymys kun 50-165 toimii myös ongelmitta... Katsotaan jos NVIDIA saisi asian korjattua (palautetta annettu).
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1
Hyvin pienestä bugista selvästi kysymys kun 50-165 toimii myös ongelmitta... Katsotaan jos NVIDIA saisi asian korjattua (palautetta annettu).
Ei itsellä auttanut edes 60-165. Vähän ikävä pelailla kun saa koko ajan odottaa sitä seuraavaa mustaa ruutua.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Mitä muuten tulee tuohon signaalin hetkittäiseen häivämiseen Lenovolla kun 165Hz ja G-SYNC on käytössä, niin itsellä auttoi VRR alarajan nosto (itse nostin 60, käytännössä ei mitään merkitystä jos käyttää 165Hz koska LFC hoitaa <60 FPS tilanteet ongelmitta). Taitaa koskea vain Pascaleita tuo ongelma.

Vähän luulen, että ei taida pysyä tahdistus rajoissa ja sitten näyttö tekee omat johtopäätökset.
Mullakin oli tuota mustaa ruutua, aina silloin tällöin 3-5 sekuntia pimeänä. Tiputin 144 hertsiin niin loppui siihen. Mulla yhdenkään pelin ei tarvi pyöriä yli 100 Hz, joten kyllä tuolla pärjää. Yleisemmin ruudunpäivitys peleissä jossain 60-80 tienoilla.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Ei itsellä auttanut edes 60-165. Vähän ikävä pelailla kun saa koko ajan odottaa sitä seuraavaa mustaa ruutua.
Sun pitää tehdä muutakin kuin vain muuttaa tuota väliä. Pitää poistaa se extension block joka sisältää 165Hz resoluution. Sitten pitää luoda DisplayID extension block ja lisätä 165Hz uudestaan. Muuten ei tuo VRR ikkunan muutos vaikuta mihinkään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 855
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom