Teoriassa kyllä, mutta ei suomalaisten arvostuksessa.Ainahan Skooda on konsernin halpamerkki ollut? (tai siis sen VAG-aikansa)
Teoriassa kyllä, mutta ei suomalaisten arvostuksessa.Ainahan Skooda on konsernin halpamerkki ollut? (tai siis sen VAG-aikansa)
Niin, suomalainenhan arvostaa nimenomaan halpaa, varsinkin autoissa. Ainahan suosikkeina ovat olleet sellaiset halpamerkit kuin Lada, Toyota, Nissan, jne.Teoriassa kyllä, mutta ei suomalaisten arvostuksessa.
Ainahan Skooda on konsernin halpamerkki ollut? (tai siis sen VAG-aikansa)
Superb halpis? Eihän sitä (merkkiä) ole hetkeäkään viimeisten 10v aikana markkinoitu halpiksena. Se on ollut jo pitkään laadukkaampi kuin saman konsernin Volkswagen halvemmasta hintalapusta huolimatta, mutta ei nyt edelleenkään halpis sanan varsinaisessa merkityksessä.Teoriassa kyllä, mutta ei suomalaisten arvostuksessa.
Moneskohan kerta, että tälläistä uutisoidaan ja mitään ei ole tapahtunut.Nyt uudistuksessa siis ollaan siirtymässä todellisten halpisten joukkoon, materiaalit ja tekniikka tulee olemaan huomattavasti nykyistä vanhempaa ja halvempaa.
Skoodahan on tähänkin saakka ollut nimenomaan halpis, se on valmistettu ja suunniteltu halvemmalla kuin kalliimmat konsernisiskonsa ja kantavana ajatuksena on ollut tarjota halvemmalla enemmän tilaa ja varusteita.Superb halpis? Eihän sitä (merkkiä) ole hetkeäkään viimeisten 10v aikana markkinoitu halpiksena. Se on ollut jo pitkään laadukkaampi kuin saman konsernin Volkswagen halvemmasta hintalapusta huolimatta, mutta ei nyt edelleenkään halpis sanan varsinaisessa merkityksessä.
Nyt uudistuksessa siis ollaan siirtymässä todellisten halpisten joukkoon, materiaalit ja tekniikka tulee olemaan huomattavasti nykyistä vanhempaa ja halvempaa.
Tekniikan puolella Skoda on ainakin B- ja C-segmenteissä ollut teknisesti jäljessä konsernin muita malleja, esim. Fabia on edelleen varsin vanhaa korimallia ja Rapid korvattiin aika myöhään Scalalla. Samoin joitakin teknisiä varusteita on tuotu Skodaan myöhemmin kuin konsernin muihin merkkeihin.Superb halpis? Eihän sitä (merkkiä) ole hetkeäkään viimeisten 10v aikana markkinoitu halpiksena. Se on ollut jo pitkään laadukkaampi kuin saman konsernin Volkswagen halvemmasta hintalapusta huolimatta, mutta ei nyt edelleenkään halpis sanan varsinaisessa merkityksessä.
Nyt uudistuksessa siis ollaan siirtymässä todellisten halpisten joukkoon, materiaalit ja tekniikka tulee olemaan huomattavasti nykyistä vanhempaa ja halvempaa.
No tällä kertaa vaikuttavat olevan tosissaan halpikseen siirtymisen osalta. Superbin kohtalo on se mielenkiintoisin mitä VAG sen suhteen tekee.Moneskohan kerta, että tälläistä uutisoidaan ja mitään ei ole tapahtunut.
Eikä Skoda edes ole se halvin merkki konsernissa. Esim. kolmikosta Golf, Octavia, Leon niin jo istumalla sisään selviää mikä noista halvimmalla tehty ja mikä kalleimmalla.
Eroaa se.Golffin vaikutelma ei eroa mitenkään positiivisesti edukseen mainitsemastasi kolmikosta, todennäköisesti ostoksena huonoin ja omaa mahdollisesti huonoimman laadun kolmikosta.
Sinänsä yllätti että halvin Octavia on 2 tonnia kalliimpi kuin halvin Golf (22 vs 20 tonnia), tosin Golfia taitaa saada vieläkin 3-ovisena?Skoodahan on tähänkin saakka ollut nimenomaan halpis, se on valmistettu ja suunniteltu halvemmalla kuin kalliimmat konsernisiskonsa ja kantavana ajatuksena on ollut tarjota halvemmalla enemmän tilaa ja varusteita.
Astra Classic Innovation Plus 150 5-ovinen alk. 24 424 € tai Sports Tourer alk. 27 999 €, Automaatti 150-malli alk. 27 000 €.Varusteina Classic Comfort-mallissa mm:
7“ IntelliLink Infotainment sis. Bluetooth ja Apple Carplay / Android Auto
Pysäköintitutka edessä ja takana
Automaatti-ilmastointi
Lämmitettävä nahkaverhoiltu ohjauspyörä
Sisätilan valaistuspaketti
Sadetunnistin ja automaattisesti himmentyvä taustapeili
Kromilistat sivuikkunoissa
Lisäksi tarjolla vielä kuun loppuun asti rahoitus 0% + kulut (249€ + 12€/kk)Innovation Plus -varustelussa Comfort-varusteiden lisäksi mm:
LED Matrix -ajovalot
Sähkötoiminen Handsfree -takaluukku (Sports Tourer)
Keyless Go -järjestelmä
Navigointijärjestelmä 8“ kosketusnäytöllä
Peruutuskamera
Kaistavahti, katvealueen hälytin ja liikennemerkkien tunnistus
Ergonomiset AGR-urheiluistuimet edessä
Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit
Tummennetut takaikkunat
16“ kevytmetallivanteet
LänsiAuto - Rajoitettu erä kattavasti varusteluja Opel Astra Classic -malleja nopeaan toimitukseen!*Rahoitusesimerkki 0 %: Astra Classic 5-ov. Comfort 105 kokonaishinta toimituskuluineen 21 574,00 €, korko 0 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 4 000 €, luoton määrä 17 823,00 €, kk-erä 219,37 €, suurempi viimeinen erä 3 100 €, luotto+luottokustannukset yhteensä 18 936,00 €, KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 1,79 %.
Sähköautoketjussa oli jo tuo asia selvitetty.Minkähänlaiset huollot ja huoltovälit noissa on?
Näinköhän tuohonkaan voi luottaa, kun muissakin merkin autoissa piti olla tuon mittaiset huoltovälit, niin sitten ensimmäisen pitkän välin jälkeen laitettiin joku valohoitohuolto joka toiseksi vuodeksi, että siitä eteen päin on sitten kuitenkin joka vuosi huolto.Sähköautoketjussa oli jo tuo asia selvitetty.
"Maahantuojalta saatu vastaus, että huoltoväli on 30tkm tai 2 vuotta Mii:ssä. Huolletaan lähinnä jarruja ja ilmansuodattimia eli ihan kuten täällä jo arvuuteltiin. Tämän valossa Mii:llä on lähes ilmaista ajaa "
Kaupanpäälle saa myös normi versioon tuon suko pistokkeen. Voi siis ladata, mutta lataus taitaa olla aika hidas. Jos normi pistoke ei riitä, niin täytyy ostaa joku vähän kalliimpi latauslaite.on kyllä hinta kohdallaan, siis ihan perus-pikkuauton hinnalla sähköauto, tuo plus vielä tuo jonkun suko lisäpistokkeen, tarkoittaako sitten normaalista töpselistä latausta jolloin voi tankkailla missä vaan tuttavien latauspistokkeista. Olispa tarve tuollaiselle, mutta kun omat ajot voi olla vähän pitkiä 500-1000km päivässä niin ei onnistu mitenkään ellei vedä diesel agregaattia perässä.
Pitää kysäistä että onko huollot esim 2 4 6 8 ja 10 vuotta. Jos siis ajaa vain vähän.Näinköhän tuohonkaan voi luottaa, kun muissakin merkin autoissa piti olla tuon mittaiset huoltovälit, niin sitten ensimmäisen pitkän välin jälkeen laitettiin joku valohoitohuolto joka toiseksi vuodeksi, että siitä eteen päin on sitten kuitenkin joka vuosi huolto.
Taitaa ilmoitettavaan lopulliseen hintaan kuulua myös käsiraha, vaikka se jotenkin epäselvästi mainoksissa ja esitteissä todetaankin. Ainakin tarjouksissa ja rahoitussopimuksissa on sitten selkeämmin jokainen summa ja erä numeroituna.Miten noi rahoitukset nykyään menee? esim. jos on ostamassa 16000€ autoa, josta maksaa itse käteisellä vaikka 1600 (10%) käsirahan ja luotto tarvitaan 14.400€ määrälle. Luotonperustaminen vaikka 200€ ja kuukausittainen luottokulu 8€. Jos näillä leikitään tulevan kuukausilyhennykseksi 230€/72kk ja viimeinen erä 1500€. Korko 3,5%, mutta todellinen vuosikorko 5,5%. Silti kaikkinensa tulee maksamaan 19000€. Mistä tuo n. 4500€ määrä muodostuu jos nuo kaikki näkyvät kulut on laskettu tuohon kuukausilyhennykseen? 71x230+1500 ei riitä? Ei ole läpinäkyviä nämä tarjoukset , kun ei tiedä miten monimutkainen se kaava on takana.
Loppupeleissä maksat korkoa 14000€ lainasta 5000€ =xx%?
Ymmärtääkseni vuosittaiset kulut voivat olla korkeintaan 150€, siihen pitäisi kuulua myös tuo luotonperustaminen. Sen vuoksi sitä perustamiskulua ei hirveästi taida enää näkyä ja ne kuukausittaiset kulut ovat 12€/kk = 144€/v.Miten noi rahoitukset nykyään menee? esim. jos on ostamassa 16000€ autoa, josta maksaa itse käteisellä vaikka 1600 (10%) käsirahan ja luotto tarvitaan 14.400€ määrälle. Luotonperustaminen vaikka 200€ ja kuukausittainen luottokulu 8€. Jos näillä leikitään tulevan kuukausilyhennykseksi 230€/72kk ja viimeinen erä 1500€. Korko 3,5%, mutta todellinen vuosikorko 5,5%. Silti kaikkinensa tulee maksamaan 19000€. Mistä tuo n. 4500€ määrä muodostuu jos nuo kaikki näkyvät kulut on laskettu tuohon kuukausilyhennykseen? 71x230+1500 ei riitä? Ei ole läpinäkyviä nämä tarjoukset , kun ei tiedä miten monimutkainen se kaava on takana.
Loppupeleissä maksat korkoa 14000€ lainasta 5000€ =xx%?
Joo, ja toisaalta mainoksissa esitetyistä luvuista pitäisi löytyä aina tietyt samat markkinoinnin sääntöjen takia. Käsittääkseni tuo "lopullinen rahoitettu hinta" tms on määritelty kuten "todellinen vuosikorko" ja se nyt vaan pitää ilmoittaa vaikka se helposti käsitetään varsinkin asiayhteydessä väärin.Aivan se selittääkin, nuo laskurit näyttää välillä eri tavalla riippuen rahoittajasta.
Se todellinen luottohinta 28keur on vain laskettu väärin. 72*249,91 = 17 993,52. Tähän päälle jämä 7 731 saadaan 25 724. Kolmisen sataa siihen on jostain tullut, mutta taitaa muutenkin mainoksen matikka olla hakusessa.Kilpailu ja kuluttaja sivustolla mainitaan, että "Jatkuvissa luotoissa käytetään esimerkkilauseketta, jossa ilmoitetaan laskennassa käytetty tyypillinen luottomäärä (yleensä 1500 €) ja sitä vastaava todellinen vuosikorko.", mutta onko tuossa nyt joku porsaanreikä vai en vaan tiedä ettei todellista vuosikorkoa tarvitse mainita prosentteina?
Länsiväylä 21.12.2019 sivulla 21 on Autoverkkokaupan ilmoitus pösöstä. Kerrotaan että kk maksu 249€/kk ja korko on 0%.
Pikkupräntissä sitten selviää että auton hinta esim 25 474,71€ ja myöhemmin mainitaan "todellinen luottohinta 28 474,71€". Missään ei mainita todellisen vuosikoron prosenttia? Tossahan on jostain tullut kuitenkin 3k€ kuluja.
Kamuxilta sain 4+kulut kuukausi sitten, ei tullut kauppoja.Hurjasti taas pyörii noita pienen koron rahoitustarjouksia nettiauton mainoksissa. Yksi asia vaan ei muutu. Saka ja Kamux eivät paljon rahoituksilla hurksastele. Onko kukaan saanut noista tingittyä rahoitusta pienemmäksi? Itselläni ainakin ne kerrat, kun ihan tarjouspyyntöön asti joku auto on kiinnostanut, on menty sillä perus 5,9 % + kulut (vai mitä se nyt oli..), eikä sitä ole saanut ainakaan ihan nätisti kysymällä siitä alenemaan. Todellinen korko huitelee jo lähellä 10 % ja se on ihan järkyttävän paljon nykyaikana.
Tuontiautot ovat paljon parempia, kuin Suomi-autot. Oma Volvo viime syksynä Ruotsista tuotuna maalipinnaltaan ja tuulilasiltaan liki uudenveroinen. Yksi talvi ja 10k kilsaa Suomessa, niin huomaa jo pienta kulumista kiveniskemien muodossa. Muutenkin Ruotsalaiset taitaa myydä kaikki Volvon maanantaikappaleet ja kinetic-varustetasot Suomeen, parempien jäädessä kotimarkkinoille.No kai nyt sanoit että ei kun ehjää autoa yritin ettiä?
Samoja kokemuksia noista jobbareista itelläkin. Ylipäätään se asiakaskunta + autojen hankintakanavat (merkkarille kelpaamattomat, saksan/ruotsintuonnit) tekee sen että ei tarvii miettiä miksi ne autot siellä on. Noi tuontiautot varmaan voi kyllä olla ihan hyviäkin.
Saksantuonneissa voi kyllä olla kilsoja ruuvailtu. Jossain autolehdessä oli arvio, että 30%:ssa noista olisi kilsoja ruuvaltu. Tuo ruuvailu taitaa olla ihan isoa bisnestä Saksassa.Joo voi olla. Muutaman kerran käynyt kamuxin saksantuonteja katsomassa ja aika järkyttäviä rytöläjiä ne on olleet. Ehkä Ruotsin kanssa eri homma.
Samaan aikaan tietyt autot on 0,99% korolla. Pitää yrittää vielä neuvotella.Ainahan se menee noin ja sama se on kaikilla muillakin, ihan riippuu siitä haluatko 12 kk laina-ajan ilman loppuerää vai 72 kk laina-ajan 30 % loppuerällä.
Toinen juttu on sit se että 4,8 % korko ei ole tarjous vaan ryöstö. Muualla korot liikkuu 0-3 % välimaastossa...
Todellinen korko asettuu johonkin 2-3.5 väliin. Korkoprosentti voi olla juu pieni, mutta avauspalkkiot ja muut kulut nostaa koron.Ainahan se menee noin ja sama se on kaikilla muillakin, ihan riippuu siitä haluatko 12 kk laina-ajan ilman loppuerää vai 72 kk laina-ajan 30 % loppuerällä.
Toinen juttu on sit se että 4,8 % korko ei ole tarjous vaan ryöstö. Muualla korot liikkuu 0-3 % välimaastossa...
Nuo rahoitukset on aina leivottu ajoneuvon myyntikatteeseen. Jos kate on ohut niin en usko että neuvottelemallakaan saa rahoituskuluja alemmaksi. Myyjä kuitenkin joutuu ko. kulut maksamaan, mistään ei saa lainattua ns. ilmaista rahaa tai jos saan niin ilmoitelkaa.Ja kun oikein neuvottelee niin saa korottoman ja kuluttoman. Nimimerkillä 0% korot, 0€ kulut omassa lainassa.
Näissä 0% koroissa taitaa ottaa autokauppa jonkin verran takkiin, eli kate on auton hinnassa. Miksi rahoitusfirmat antaisi tuommoisilla koroilla lainaa?Osta auto liikkeestä A, ota rahoitus liikkeestä B. Autokauppa saa provisiot luotonantaja B:ltä. Mitä ihme kuluja muka autoliikkeellw tuosta tulee? Päinvastoin saavat provikat
Minkälaisia provikoita on tarjolla esim. 0% tai 1% korkoiseen lainaan? Kerrotko millainen bisnesmalli tuossa on rahan lainaajalle?Osta auto liikkeestä A, ota rahoitus liikkeestä B. Autokauppa saa provisiot luotonantaja B:ltä. Mitä ihme kuluja muka autoliikkeellw tuosta tulee? Päinvastoin saavat provikat