AIO valmiiksi kasatut nestejäähdytyspaketit

Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 564
Onhan nuo ollut jo pitkään erityismaininnan arvoisia AIO-vesijäähdyttimiä.

[H]ardOCP: Arctic Cooling Liquid Freezer 120 AIO CPU Cooler Review
"The Bottom Line

Now I am convinced that Arctic Cooling is trolling every other makes of AIOs. Seriously, why would you buy anything else unless you absolutely couldn't fit this thing in your PC.

The Liquid Freezer 120 is one of the quietest coolers that also happens to be one of the best performing coolers and is additionally, one of the least expensive coolers. You know that saying "performance, silence, price pick two." (I might have just made that up but follow me here) Arctic Cooling let's you have it all with the Liquid Freezer 120.

With the best value, quietest sound levels and highest level performance of any 120mm AIO I happily award the Arctic Cooling Liquid Freezer 120 the [H] Gold Award."
Mulla on tollanen, 7700k lämpö tippui 90c-> 70c arctic liquid freezer 120. entinen cooler oli joku 30€ maksava ilmajäähdytys.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Mulla on tollanen, 7700k lämpö tippui 90c-> 70c arctic liquid freezer 120. entinen cooler oli joku 30€ maksava ilmajäähdytys.
Tuo on kyllä ihme vekotin, ei edes kovin äänekäs. Mullakin oli tovin tuollainen ennen kuin siirryin custom looppiin.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
Onkos tuo Arcticin uusi 120mm versio jo suht jees ilmäjäähyyn verrattuna? Yleensä hinta/suorituskyky ei noilla ole päässyt lähellekkään ilmajäähyä.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Onkos tuo Arcticin uusi 120mm versio jo suht jees ilmäjäähyyn verrattuna? Yleensä hinta/suorituskyky ei noilla ole päässyt lähellekkään ilmajäähyä.
En osaa sanoa tuosta 120:stä, itse hankin 240 mallin ja kyllä on paha keksiä huonoa sanaa. Voisi kuvitella ettei tuo 120 mallikaan huono ole.
Juttuakin tekaisin tuonne käyttäjien omat tuotetestit osastolle.
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Onkos tuo Arcticin uusi 120mm versio jo suht jees ilmäjäähyyn verrattuna? Yleensä hinta/suorituskyky ei noilla ole päässyt lähellekkään ilmajäähyä.
Aika hyvin nuo ovat arvosteluissa pärjänneet ja 240mm-versio ajelee ohi Noctuan kalliimmasta tornistakin suht suurella erolla ollen vielä kolme desibeliä hiljaisempikin.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
259
Muutaman päivän on ollut kokeilussa tuo halppis Cooler Master MasterLiquid Lite 240. Jäähdytysteholtaan vaikuttaisi olevan ihan hyvä, mutta pumppu pitää ihmeellistä sirkutusta, vaikka on tullut käänneltyä konetta erilaisiin asentoihin, että ilmatkin luulisi sieltä lähteneen. Mukana tulleet tuulettimet piti kanssa sellaista vollotusta, että piti kaivaa kaapista Arcticin P12:t tilalle. Tilasin tuon Arcticin liquid freezer 2 240:n ja käyn palauttamassa Cooler Masterin.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Muutaman päivän on ollut kokeilussa tuo halppis Cooler Master MasterLiquid Lite 240. Jäähdytysteholtaan vaikuttaisi olevan ihan hyvä, mutta pumppu pitää ihmeellistä sirkutusta, vaikka on tullut käänneltyä konetta erilaisiin asentoihin, että ilmatkin luulisi sieltä lähteneen. Mukana tulleet tuulettimet piti kanssa sellaista vollotusta, että piti kaivaa kaapista Arcticin P12:t tilalle. Tilasin tuon Arcticin liquid freezer 2 240:n ja käyn palauttamassa Cooler Masterin.
Tuo arcticin jäähy ei inise, vingu, sirkuta eikä vollota :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Kaverille tilailtiin Corsair H110i tilalle tuo ARCTIC Liquid Freezer II 360. Kertoilen tänne kokemuksia kun ollaan saatu tuo asennettua.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Kaverille tilailtiin Corsair H110i tilalle tuo ARCTIC Liquid Freezer II 360. Kertoilen tänne kokemuksia kun ollaan saatu tuo asennettua.
Tuossa järeämmässä kyllä kiinnostaa että pitääkö kovaakin ääntä, vai onko hiljainen kuten pienempikin.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
218
Pystyykö tossa arctic liquid freezerissä laittamaan tuulettimet toisin päin tai toiselle puolelle kennoa? Johdot menee vissiin letkuja pitkin, niin mietityttää riittääkö pelivara tuulettimien siirtoon.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Pystyykö tossa arctic liquid freezerissä laittamaan tuulettimet toisin päin tai toiselle puolelle kennoa? Johdot menee vissiin letkuja pitkin, niin mietityttää riittääkö pelivara tuulettimien siirtoon.

Toisinpäin kyllä, ja mun mielestä ne johdot riittäisi toiselle puolelle kennoakin. Oli niissä useampi sentti mittaa kun itselle käänsin tuulettimet toisinpäin, eli imemään kennon läpi kun asennus tapahtui kotelon etuseinään.

Toki, en kylläkään koittanu kennon toiselle puolelle kun ei ollu tarvetta.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
259
Sen verran paksu jötikkä tuo Arcticin 240, että joutui siirtämään sen kattoon etupaneelin takaa. Meshify c ja 274mm pitkä näytönohjain niin millin verran jäi väliä, jonka takia oli vähän lämpöjen kanssa ongelmia, vaikka pohjatuuletinkin on. Cpu lämmöt oli pubgia pelatessa aiemmin 48-astetta ja nyt kattoasennuksen jälkeen 58-astetta, mutta näytönohjain käy 5-astetta viileämpänä ja tuulettimet huutaa siinä paljon pienemmillä kierroksilla. Jos kehtaisi modata tuota meshifyn etuverkkoa niin tuulettimet saisi sinne verkon puolelle kiinnikkeitä niin saisi vähän tilaa enemmän.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
55
Onkohan kellään tietoa tai valistuneita arvauksia miten AIO:t vaikuttaa kotelon positiiviseen / negatiiviseen paineeseen?

Oon tässä miettinyt 360 AIOn hankintaa, mutta huolettaa muuttuuko kotelon positiivinen paine negatiiviseksi, jos AIO (esim 3x120 flektiä) puhaltaa ilmaa kotelosta ulos? Ajattelin ensin laskea tuulettimien kehien pinta-aloilla tai CFM -arvoilla jotain lukuja, mutta eihän se onnistu jos tuulettimet eivät pyöri staattisella nopeudella.

Onko tietoa kuinka paljon kotelotuulettimia pitää olla puhaltamassa sisään jotta koteloon ei ala kertymään pölyä? Ja vaikuttaako AIOn koko asiaan; ylläkin on mainittu että isompi jäähdytin mahdollistaa hitaammin pyörivät tuulettimet, joten liikuttaako 240mm AIO itseasiassa enemmän ilmaa mitä 360mm samoilla lämmöillä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Tänään laitettiin kaverille kiinni ARCTIC Liquid Freezer II 360 jäähdyttämään vakio 9700k. Laitettiin tuo kattoon exhaust. 3 runia Cinebench R20 putkeen niin package lämpötila nousi 66c ja ytimet oli 1- 5c viileämpiä. Kokeiltiin Call Of Duty Moder Warfare niin oli korkeimmillaan piikannut 61c package ja ytimet 58 - 61c. Tuo on reilusti hiljasempi kuin edellinen Corsair H110i SP tuulettimilla eteen asennettuna. Lämmöt vertaen tuohon Corsair H110i oli noin 2- 5c viileämmät ja cinebench 7-9c. Lisä pisteet jäähy saa loistavasta kaapelin hallinnasta ja helposta asennuksesta. Näin omien testien perusteella suosittelen tuota jäähyä jokaiselle joka on hankkimassa 360mm AIO jäähyä.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
297
onkos näihin mitään nyrkki sääntöö, mikä on nesteen maksimi lämpö mitä ei mielellään enään ylitetä, ja mikä on hyvä keskiverto lämpötila kun pelaa nesteelle? tuntuu että netistä kun hakee tietoo niin, joku sanoo maks 40c ja toinen 60c.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
onkos näihin mitään nyrkki sääntöö, mikä on nesteen maksimi lämpö mitä ei mielellään enään ylitetä, ja mikä on hyvä keskiverto lämpötila kun pelaa nesteelle? tuntuu että netistä kun hakee tietoo niin, joku sanoo maks 40c ja toinen 60c.
Tuo oikeastaan riippuu ihan jäähystä, ei tolle ole mitään nyrkkisääntöä. Mulla nykyisin custom loop ja letkut tuntuu lämpöisiltä eli varmasti yli 40c, toki kestävyys varmasti parempi kuin AIO:issa.
Custom loopissa alle 40 astetta on optimi koska sen jälkeen aletaan olla bakteerikasvustoille ihanteellisissa lämpötiloissa ja siinä sivussa tulee muuta kivaa paskaa looppiin.

Se ei ole silti kiveen hakattu sääntö ja siihen vaikuttaa esim. pääseekö auringonvalo looppiin, onko siinä biocide tyylisiä aineita nesteessä, onko loopissa kuparia jne. Eli tuo on jonkinlainen hyvä lähtökohta mutta ei ohjearvo.

Suljetuissa AIO jäähyissä saatetaan veden lisäksi käyttää glykolia tms myrkkyjä, joten niiden suosituslämmön voi kertoa vain valmistaja.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Liekö Corsairin ML120 Prot parempia Captain 240EX:n jäähdyttimen kaveriksi kuin vakiot?
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
119
Verkkis pisti Corsairin H100i Platiniumin houkuttelevaan tarjoukseen. Odotin kyllä H115i Platiniumin tarjousta, mutta näemmä se jäi pois.

Revikoiden mukaan noilla on vain puolen asteen ero lämmöissä idlessä ja rasituksessa. Mutta melutasoja en löytänyt mistään. Osaisko joku kertoa, onko noiden Platiniumien melutasoissa _merkittäviä_ eroja?

En ole mikään himopelaaja. Suurimmat rasitukset prossuille tulee virtuaalityöpöydistä (kvm). Pelattua tulee tosi harvoin. Intelin (8700K) aikaan mun H115i pysyi tosi hiljaisena myös Gta V:n alla. Siinä ei vaan ole Am4-kantaan sopivia kilkkeitä. Uus Ryzen 3600 huutaa vakiojäähyllä hoosiannaa, välillä jopa työpöydällä. Joten jotain on tehtävä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Verkkis pisti Corsairin H100i Platiniumin houkuttelevaan tarjoukseen. Odotin kyllä H115i Platiniumin tarjousta, mutta näemmä se jäi pois.

Revikoiden mukaan noilla on vain puolen asteen ero lämmöissä idlessä ja rasituksessa. Mutta melutasoja en löytänyt mistään. Osaisko joku kertoa, onko noiden Platiniumien melutasoissa _merkittäviä_ eroja?

En ole mikään himopelaaja. Suurimmat rasitukset prossuille tulee virtuaalityöpöydistä (kvm). Pelattua tulee tosi harvoin. Intelin (8700K) aikaan mun H115i pysyi tosi hiljaisena myös Gta V:n alla. Siinä ei vaan ole Am4-kantaan sopivia kilkkeitä. Uus Ryzen 3600 huutaa vakiojäähyllä hoosiannaa, välillä jopa työpöydällä. Joten jotain on tehtävä.
Eikös uuden 100i kiinnikkeet voi käyttää vanhan 115in kiinnittämiseen? Tai sit tilaa parilla kympillä ne raudat vaikka valmistajalta
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
297
Verkkis pisti Corsairin H100i Platiniumin houkuttelevaan tarjoukseen. Odotin kyllä H115i Platiniumin tarjousta, mutta näemmä se jäi pois.

Revikoiden mukaan noilla on vain puolen asteen ero lämmöissä idlessä ja rasituksessa. Mutta melutasoja en löytänyt mistään. Osaisko joku kertoa, onko noiden Platiniumien melutasoissa _merkittäviä_ eroja?

En ole mikään himopelaaja. Suurimmat rasitukset prossuille tulee virtuaalityöpöydistä (kvm). Pelattua tulee tosi harvoin. Intelin (8700K) aikaan mun H115i pysyi tosi hiljaisena myös Gta V:n alla. Siinä ei vaan ole Am4-kantaan sopivia kilkkeitä. Uus Ryzen 3600 huutaa vakiojäähyllä hoosiannaa, välillä jopa työpöydällä. Joten jotain on tehtävä.
Oma kokemus on, pelatessa varsinki (bf joka käyttää prossua) 100i platium pitää kovaa puhinaa 9900k kaverina, työpöydällä ja prossua vähemmän rasittavat pelit, ääni on suht ok tasolla.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Veikkaisin Arcticin p12:sta olevan myös parempia. Hintakin sen verran pieni, että saa push-pullin samaan hintaan kuin 2kpl ml120 pro.
Ajattelin verkkiksen 3xML120 Pro RGB ~60€ tarjousta, etupaneeliin mahtuu se kolmaskin tietenkin vaikkei radiin menekään
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Jos ei ole aivan pakko saaha RGB vehjettä niin tällä hetkellä en ostais mitään muuta kuin jonku nuista uusista Arctici jäähyistä, mikä nyt koon puolesta onkaan paras itelle. Hinta ilman alennuksia jo kohillaan ja mitä testejä katellu/lukenut niin pitäs olla about paras AIO vesijäähy atm.
Arctic
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
454
Jos ei ole aivan pakko saaha RGB vehjettä niin tällä hetkellä en ostais mitään muuta kuin jonku nuista uusista Arctici jäähyistä, mikä nyt koon puolesta onkaan paras itelle. Hinta ilman alennuksia jo kohillaan ja mitä testejä katellu/lukenut niin pitäs olla about paras AIO vesijäähy atm.
Arctic
Tänään haen matkahuollosta 360 acrticin. 9900k toimii prossuna. Mielenkiinnolla katella miten jäähtyy.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Tänään haen matkahuollosta 360 acrticin. 9900k toimii prossuna. Mielenkiinnolla katella miten jäähtyy.
Pistähän sitten omia kokemuksia laitteesta. Revikat erikseen ja sitten ihan aidot käyttäjäkokemukset :tup:
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Jostain syystä tuo 280mm versio on listattuna kahteen kertaan Arcticin toimesta Saksan Amazonissa. Tämä virhelistaus on vain 70 euroa (72,94 veroineen/posteineen Suomeen).
https://www.amazon.de/gp/product/B07WP6M7P7/
"Temporarily out of stock." mutta eiköhän se sieltä lopulta tule kotiovelle? :smoke:
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Jos ei ole aivan pakko saaha RGB vehjettä niin tällä hetkellä en ostais mitään muuta kuin jonku nuista uusista Arctici jäähyistä, mikä nyt koon puolesta onkaan paras itelle. Hinta ilman alennuksia jo kohillaan ja mitä testejä katellu/lukenut niin pitäs olla about paras AIO vesijäähy atm.
Arctic
Pitikin tulla illan tunneilla vielä tänne piipahtamaan. Sai taas kyseenalaistamaan valintoja.
Itse siis lukeudun näihin ihmisiin, jotka uusii PC:n n. 5 vuoden välein ja ostan silloin lähinnä mitään käteen osuu ja on saanut jokseenkin kehuja. Menin siis jo tilaamaan verkkokaupasta(tosin en ole vielä maksanut) Corsairin H115 RGB PRO:n, kun sattui olemaan 99€ normaalin 150€ sijaan. Valothan minua ei kiinnosta tippaakaan tai koneen estetiikka, mutta tuo hinta houkutteli tälläisen ei niin hirveästi tietotekniikasta mitään tietävälle.

Mutta tuo linkkaamasi jäähy näyttäisi olevan pikaisella arvosteluvilkuilulla aika kovaa kamaa. Mutta onko tuo miten laadukas merkkinä? Nykyisessä koneessa pyörii Corsairin joku i90mikälie pikkujäähy, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Nyt tuli pientä katumusta tuon Corsairin tilaamisesta, kun tuo näyttäisi tosiaan olevan ilman alennuksiakin jo puol ilmainen.



Tai oikeastaan olen ruvennut kyseenalaistamaan vesijäähyä tämän illan aihetta taas luettuani, mutta ilmeisesti r9 3950x ainakin amd:n mainospuheiden perusteella olisi "optimoitu" vesijäähylle.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Pitikin tulla illan tunneilla vielä tänne piipahtamaan. Sai taas kyseenalaistamaan valintoja.
Itse siis lukeudun näihin ihmisiin, jotka uusii PC:n n. 5 vuoden välein ja ostan silloin lähinnä mitään käteen osuu ja on saanut jokseenkin kehuja. Menin siis jo tilaamaan verkkokaupasta(tosin en ole vielä maksanut) Corsairin H115 RGB PRO:n, kun sattui olemaan 99€ normaalin 150€ sijaan. Valothan minua ei kiinnosta tippaakaan tai koneen estetiikka, mutta tuo hinta houkutteli tälläisen ei niin hirveästi tietotekniikasta mitään tietävälle.

Mutta tuo linkkaamasi jäähy näyttäisi olevan pikaisella arvosteluvilkuilulla aika kovaa kamaa. Mutta onko tuo miten laadukas merkkinä? Nykyisessä koneessa pyörii Corsairin joku i90mikälie pikkujäähy, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Nyt tuli pientä katumusta tuon Corsairin tilaamisesta, kun tuo näyttäisi tosiaan olevan ilman alennuksiakin jo puol ilmainen.



Tai oikeastaan olen ruvennut kyseenalaistamaan vesijäähyä tämän illan aihetta taas luettuani, mutta ilmeisesti r9 3950x ainakin amd:n mainospuheiden perusteella olisi "optimoitu" vesijäähylle.
Tuo uusin malli sen verra uusi että siitä ei voi pitemmällä aikavälillä sanoa, mutta ainakin tuo niiden aikaisempi lineup ollut käsittääkseni ihan yhtä luotettava kuin corsair/nzxt jne.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
543
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Pitikin tulla illan tunneilla vielä tänne piipahtamaan. Sai taas kyseenalaistamaan valintoja.
Itse siis lukeudun näihin ihmisiin, jotka uusii PC:n n. 5 vuoden välein ja ostan silloin lähinnä mitään käteen osuu ja on saanut jokseenkin kehuja. Menin siis jo tilaamaan verkkokaupasta(tosin en ole vielä maksanut) Corsairin H115 RGB PRO:n, kun sattui olemaan 99€ normaalin 150€ sijaan. Valothan minua ei kiinnosta tippaakaan tai koneen estetiikka, mutta tuo hinta houkutteli tälläisen ei niin hirveästi tietotekniikasta mitään tietävälle.

Mutta tuo linkkaamasi jäähy näyttäisi olevan pikaisella arvosteluvilkuilulla aika kovaa kamaa. Mutta onko tuo miten laadukas merkkinä? Nykyisessä koneessa pyörii Corsairin joku i90mikälie pikkujäähy, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Nyt tuli pientä katumusta tuon Corsairin tilaamisesta, kun tuo näyttäisi tosiaan olevan ilman alennuksiakin jo puol ilmainen.



Tai oikeastaan olen ruvennut kyseenalaistamaan vesijäähyä tämän illan aihetta taas luettuani, mutta ilmeisesti r9 3950x ainakin amd:n mainospuheiden perusteella olisi "optimoitu" vesijäähylle.
Itsellä tuollainen uusi Arcticin 240 ja voin kyllä suositella, muihin mistä itsellä minkäänlaista kokemusta niin tuo on ainakin ehdottomasti hiljaisin, ääneltään isomman ilmajäähyn tasoa, enkä kyllä jäähdytystehosta keksi myöskään valittamista. Hinta on suorastaan naurettava.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
218
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Arcticin 240 malli on tulossa testiin tännekin. Ainut asia mikä itseäkin mietityttää on tuo 2 vuoden takuu, kyseessä kun on Arcticin itse kehittelemä pumppu jne. Aika sen näyttää miten kestää
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
218
Tajusin, että mulla ei oo sitä am4 backplatea johon toi liquid freezer II kiinnitetään. Mistä mahdan saada sellasen?

Edit.
Kattelin nykyisen jäähdyttimen backplatea. Luulen saavani uuden jäähyn siihen samaan kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Itsellä tuollainen uusi Arcticin 240 ja voin kyllä suositella, muihin mistä itsellä minkäänlaista kokemusta niin tuo on ainakin ehdottomasti hiljaisin, ääneltään isomman ilmajäähyn tasoa, enkä kyllä jäähdytystehosta keksi myöskään valittamista. Hinta on suorastaan naurettava.
Kävin pistämässä arctic liquid freezer II 360 tilaukseen, tuon ryzen 3950x kylkeen. Ei sillä, nykyinenkin corsairi on mielestäni vielä näiden vuosienkin jälkeen hiljainen, joten mielenkiinnolla odotan millainen tuo möhkäle sitten on. Eniten tässä kuumottaa noiden luotettavuus. Merkistä ei hajuakaan, takuukin vain kaksi vuotta ja ulkoiselta olemukseltaan löyhkää vähän kiinalaiselle. Mutta arvostelut kyllä kauttaaltaan ovat kehuneet merkkiä ja eri malleja, joten hypätään nyt tuohon kelkkaan.
Tajusin, että mulla ei oo sitä am4 backplatea johon toi liquid freezer II kiinnitetään. Mistä mahdan saada sellasen?

Edit.
Kattelin nykyisen jäähdyttimen backplatea. Luulen saavani uuden jäähyn siihen samaan kiinni.
Tarvitsee erikseen backplaten vaikka kuvauksessa lukee että AM4 yhteensopiva?
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 019
Kiitoksia kaikille, jotka ovat tässä ketjussa minulle vastailleet.
Tilasin eilen prossupaketin ja se koostuu seuraavista hiluista:

Intel i9-9900KF prossu , Corsair Hydro H115i PRO-jäähy, Thermal Grizzly Kryonautia tahnaksi. Corsairin valinta oli puhtaasti se, että prossu oli proshopilla suomen halvin ja corsair mielestäni järkevin valinta heidän tuotteistaan. Eiköhän noilla ne puuttuvat fps:t saada peleihin :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 494
Viestejä
4 164 209
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom