Uusi pelikone vr-pelaamiseen 1500-200€

Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
2
Olisi ajatuksena koota kokonaan uusi pelikone joka myös kykenisi vr-pelaamiseen.

Pelattavat pelit oikeastaan laidasta laitaan, kun vanhan koneen jerkku ei ole riittänyt hetkeen enää esim. BFV / vastaavien tuoreimpien FPS pelailuun. Vaimon toiveena olisi että pääsisi pelaileen HTC Vivellä.

Budjetti?
: 1500-2000€ (löytynee hitusen joustovaraa myös yli 2000€ jos VR:n takia tarvetta)
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä, ei tarvitse huomioida budjetissa
Ylikellotatko prosessoria?: En
Kotelon koko: Ei väliä
Onko kotelon värillä väliä?: Valkoinen
Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ei
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Semi-hiljainen saisi olla
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: En
Tarvitsetko optisen aseman: En
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen, VR-pelaaminen esim. HTC-vivellä
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei
Muuta?:

Selailin muutamia konepakettiketjuja läpi ja päädyin tälläiseen kokonaisuuten. Onko tässä setissä raha/teho-suhde kohdillaan, vai voisiko jotakin vielä viilailla?

upload_2019-11-16_12-20-57.png


upload_2019-11-16_12-20-3.png
 
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
Tuohon hintaan pätevä kokoonpano. Itselleni tilasin (tosin näyttis ja kotelo tulossa ens kuun alussa) about saman setin hieman eri kotelolla, powerilla ja m.2 levyllä. Tosin mulla ei VR pelaaminen kuulu käyttötarkoituksiin mutta 1440p pelaaminen kyllä. En sitten tiedä miten paljon Viven linssien yhteenlaskettu tarkkuus vie enemmän tehoja verrattuna 1440p pelaamiseen. Prossu tulee ainakin kestämään pitkään ja näytönohjaintahan joutuu joka tapauksessa päivittelemään tietyn väliajoin pysyäkseen uusimpien pelien ja teknologioiden mukana.

Ainoa asia jonka itse vaihtaisin tuosta sun paketista on tuo m.2 levy. Sampalla on aika helvetisti brändilisää noissa tuotteissaan vaikka hyviä ovatkin. Esim tässä olisi tuplat kapasiteettia 20€ lisähintaan. A-Data 1TB XPG SX8200 PRO SSD-levy, M.2 2280, PCIe 3.0, 3D TLC, 3500/3000 MB/s - 149,00€

Muuten tuo paketti on ihan pätevän oloinen. Ainoa asia jota teidän täytyy nyt vaimokkeen kanssa miettiä on se että miten pitkään tuolla halutaan pelata ja onko tulossa tarkempia VR linssejä jne. Näyttistä vaihtamalla tehokkaampaan se VR kokemus paranee nyt ja pysyy parempana pidempään. Jos mennään sinne altaan syvempään päähän niin sitten voisi harkita RTX 2080 superia tai jopa Ti versiota mutta niissä alkaa se teho/hinta suhde olla sitten melko huonoa verrattuna parhaisiin ~400-500€ ohjaimiin. RTX 2080 superissa se on vielä ehkä jotenkin siedettävällä tasolla varsinkin jos halutaan isommilla resoluutioilla ja VR vehkeillä pelailla. Sellanen tosin toisi tuohon pakettiin sen 350€ - 400€ lisähintaa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 992
Itse ottaisin kerrasta isomman kiintolevyn, teran versiot eivät nyt niin paljoa enempää maksa. Itsellä 3,5 teraa ilman ulkoista kovalevyä, se on monelle turhan paljon, mutta minulle juuri ja juuri riittävästi. Vive taikka Rift S eivät paljoa koneelta vaadi, siltä osin paketti on kunnossa. Millainen näyttö sinulla on ja millä tarkkuudella haluat pelata?

Testissä AMD Radeon RX 5700 & 5700 XT (Navi) - io-tech.fi
5700XT on täysin riittävä 1440p käyttöön.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
2
Itse ottaisin kerrasta isomman kiintolevyn, teran versiot eivät nyt niin paljoa enempää maksa. Itsellä 3,5 teraa ilman ulkoista kovalevyä, se on monelle turhan paljon, mutta minulle juuri ja juuri riittävästi. Vive taikka Rift S eivät paljoa koneelta vaadi, siltä osin paketti on kunnossa. Millainen näyttö sinulla on ja millä tarkkuudella haluat pelata?

Testissä AMD Radeon RX 5700 & 5700 XT (Navi) - io-tech.fi
5700XT on täysin riittävä 1440p käyttöön.
Kiitos vinkeistä. Tällä hetkellä 1080p näyttö, joka ehkä vaihtunee 1440p näyttöön jollakin aikavälillä.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 255
Kiitos vinkeistä. Tällä hetkellä 1080p näyttö, joka ehkä vaihtunee 1440p näyttöön jollakin aikavälillä.
Jos ollaan puoltatoista tonnia ja yli laittamassa keskusyksikkön, niin kyllä näytöksi saisi olla tulossa ainakin 27" kokoinen 2560x1440.
Peli-immersion lisäksi siinä parantuu koneen yleinen käyttökin, kun nettiäkin selatessa mahtuu kerralla enemmän ruutuun ja tarve kelailla ylös-alas vähenee.


Jos ei ole ihan kiire, niin Tehoraudalta saisi useimpia osia huomattavasti halvemmalla.
Tuon Jimmsin "tarjous"bundlen hintaan kun saisit sieltä selvästi paremman X570 emolevyn.
Yli 1500€ osalistasta voit myös pyytää tarjousta.

Samsungin brändikusetushintainen levy kannattaa myös heivata menemään. Takuukaan ole edes parempi kuin muilla, siis samankokoisilla...
Samaan hintaan saatavilla tuplakapasiteettisillä levyillä takuu kattaa suuremman määrän kirjoituksia.

Ja mikäli ei ole vain tarkoitus aina mennä valmiskokoonpanoilla, niin ehdottaisin 10v takuista laatupoweri, josta ei edes tarvitse maksaa kuin kympin enemmän.
Seasonic FOCUS GX-650 (ATX, 80 Plus Gold) – Tehorauta
Samoin hyvä kotelo on vielä pitkäikäisempi ja itse konetta päivitellessä antaa pitkään vastinetta rahalle. (oman koneen kotelo yli 11 vuotias)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 143
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom