• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Vasemmisto

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 213
Siis mitä ihmettä jouduit arvaamaan? Väitit että kommunistit eivät ole koskaan onnistuneet missään ja osoitin sen että he ovat onnistuneet luomaan yhden maailman suurimmista talousmahdeista jolla on raketoiva talouskasvu. Oletan että tuosta normaali ihminen tajuaa että puhe on Kiinasta ilman että sitä pitää rautalangasta vääntää.
OK. Olet Kiina-fani. Hieno maa. Sinne haluan muuttaa heti. Siellä on ihmisen hyvä olla.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
No niin no, ovat ne onnistuneet luomaan maailman suurimman talousmahdin jolla on aika raketoiva talouskasvu. Toki tuo on onnistunut hyvin pitkälle sillä että ovat luoneet oudon sekoituksen kommunismia ja kapitalismia.
Mutta millä tavalla Kiina on oikeastaan sekoitusta kommunismista ja kapitalismista? En ole oikein perillä noista talousasioista, mutta kommunismin määritelmä on yhteiskuntajärjestelmä jossa ei ole rahaa, valtiota, yksityisomaisuutta eikä yhteiskuntaluokkia. Kiinassa on nuo kaikki neljä. Ja mitään tuollaista noin radikaalia ei ole koskaan ollut, paitsi "primitiivistä kommunismia" jossain saarella.

Sanoisin siksi että Kiina on "kommunistinen" tai "sosialistinen" kulttuurillisesti (esim. uskovaisia syrjitään ja kiinalaista kulttuuria tuhotaan jonkin verran jne., koska kommunismi) ja sillä tavalla että ne tavoittelee sosialismia ja kommunismia, mutta ei näytä että ne olisi edes lähelläkään mitään sellaista.

Millä tavalla kommunismi tai kommunistinen ideologia on edesauttanut Kiinan menestystä? Kiinalaisten menestys ei johdu kommunismista, vaan kiinalaisista.

Tarkemmin sanottuna, myös kiinalaisten suuresta määrästä, heidän ahkeruudesta, heidän etnonationalismista, historiasta, vanhasta ja järkevästä kulttuurista ja korkeasta älykkyysosamäärästä. Kommunismi on vaan ollut jarruna kiinalaisten menestyksessä, ja heidän talous lähti kasvuun heti kun alettiin siirtymään enemmän länsimaiseen suuntaan, ja tehtiin kiinaa enemmän avoimeksi taloudellisesti. Jos ne siirtyisi demokratiaan, vapauteen ja länsimaiseen kapitalismiin, ne varmaan menisi USAn ohi taloudessa erittäin nopeasti.

Talous ei myöskään ole ainoa tärkein asia. Vaikka Kiina ehkä menee tulevaisuudessa USA:n ohi taloudessa (BKT:ssä, mutta ei BKT per capitassa), Kiinassa ei ole demokratiaa, siellä on huonommat vapaudet kuin USA:ssa, ja huonommat ihmisoikeudet ja eläinoikeudet jne. Ja kommunismi on juuri se jolla on tapana vähentää vapauksia ja ihmisoikeuksia.

(edit: korjasin väärinkirjoituksen BKT kohdassa)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 423
Mutta millä tavalla Kiina on oikeastaan sekoitusta kommunismista ja kapitalismista? En ole oikein perillä noista talousasioista, mutta kommunismin määritelmä on yhteiskuntajärjestelmä jossa ei ole rahaa, valtiota, yksityisomaisuutta eikä yhteiskuntaluokkia. Kiinassa on nuo kaikki neljä. Ja mitään tuollaista noin radikaalia ei ole koskaan ollut, paitsi "primitiivistä kommunismia" jossain saarella.

Sanoisin siksi että Kiina on "kommunistinen" tai "sosialistinen" kulttuurillisesti (esim. uskovaisia syrjitään ja kiinalaista kulttuuria tuhotaan jonkin verran jne., koska kommunismi) ja sillä tavalla että ne tavoittelee sosialismia ja kommunismia, mutta ei näytä että ne olisi edes lähelläkään mitään sellaista.
No siellä on kommunistinen yksipuoluejärjestelmä ja talous on vahvasti valtion ohjauksessa. Kiinalaisten oma termi niiden talousjärjestelmälle on sosialistinen markkinatalous. Lähes kaikki suuryritykset ovat joko täysin valtion omistamia tai sitten pääasiassa valtion omistamia. Muutamia yksityisiä (ainakin paperilla) suuryrityksiä on kuten Huawei mutta nekin ovat todennäköisesti aika vahvasti valtion hallinnan alla. Sitten sitä mukaa kun mennään pienempiin yrityksiin niin alkaa yksityisomistus kasvamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
No niin no, ovat ne onnistuneet luomaan maailman suurimman talousmahdin jolla on aika raketoiva talouskasvu. Toki tuo on onnistunut hyvin pitkälle sillä että ovat luoneet oudon sekoituksen kommunismia ja kapitalismia.
Talous lähti kiinassa nousuun kun taloutta avattiin, ja luovuttiin osittain kommunismin opeista. ja ennen kuin talous lähti nousuun oli kiinan talous varsin onnistuneesti tuhottu.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Osuipas silmiin mielenkiintoinen kirjoitus vasemmistosta. Taidan olla itse väärässä siinä, että vasemmistolaiset ovat kommunisteja, koska kirjoittaja itse lienee ehta kommari ja toteaa ettei enää voi kuulua vasemmistoliittoon. Tai vasemmistosta se kirjoittaa, mutta miten minä jostain olin käsittävinäni, että kaveri on eronnut Vasemmistoliitosta. En nyt tähän hätään löytänyt siitä mitään. Toteaa myös että persut on nykyään työväenpuolue, ei tosin ilmeisesti kehtaa nimetä persuja, mutta mitä muutakaan hän tarkoittaisi "uuskonservatiivisella oikeistolla".

- Uusvasemmisto omaksuu usein ideoita ja oppeja, joita se jollain alkeellisella tasolla pitää kumouksellisina, mutta jotka ovat käytännössä lähinnä kulttuurielitismiä. Nämä saattavat olla peräisin vegaaniliikkeen, sateenkaariliikkeen tai intersektionaalisen feminismin piiristä, usein jopa ihan vain urbaanista katukulttuurista, johon ideat on pahimmassa tapauksessa syöttänyt ison rahan bisnes. Ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää viimeisintä käsitteistöä ("LGBTQQIAAP"!) tai tiedä, mitä eroa on tofulla ja Mifulla, halveksitaan ja leimataan yhteiskunnalliseksi vastapuoleksi. Häiritsevimpiin kulttuuri-ilmiöihin kuuluu Per Looks, verkkosivusto, joka vuosina 2012 ja 2017 esitteli perussuomalaisia kuntavaaliehdokkaita muka naurettavina, koska ehdokkaat eivät näyttäneet kuvissa siltä kuin kuntapolitiikan tekijöiden korrektisti pitäisi. Uusvasemmistolaiset olivat aktiivisesti mukana naurukuorossa.

Kansandemokratia Go-Go: Minä, entinen äärivasemmistolainen
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Osuipas silmiin mielenkiintoinen kirjoitus vasemmistosta. Taidan olla itse väärässä siinä, että vasemmistolaiset ovat kommunisteja, koska kirjoittaja itse lienee ehta kommari ja toteaa ettei enää voi kuulua vasemmistoliittoon. Tai vasemmistosta se kirjoittaa, mutta miten minä jostain olin käsittävinäni, että kaveri on eronnut Vasemmistoliitosta. En nyt tähän hätään löytänyt siitä mitään. Toteaa myös että persut on nykyään työväenpuolue, ei tosin ilmeisesti kehtaa nimetä persuja, mutta mitä muutakaan hän tarkoittaisi "uuskonservatiivisella oikeistolla".
Kommunisti ei halua kuulua Vasemmistoliittoon koska kommunisti haluaa, että yhteiskunta ja sitä kautta työläinen omistaa tuotantovälineet jne. Vasemmistoliitto ei ainakaan virallisesti ole ajamassa yksityisomaisuuden kategorista sosialisoimista vaan on puolue, joka haluaa pelata pitkälti vallitsevien sääntöjen puitteissa mutta vähän "solidaarisemmin". "Uuskonservatiivinen oikeisto" on harhaanjohtava termi koska se varsinainen oikeistolaisuus puuttuu sieltä jos nyt siis persuja tarkoittaa. Oikeisto on vaan siinä "natsit on oikealla ja vihreät on vassareita perkele" mielessä mukana. Kuten nyt postin lakon yhteydessäkin voimme todeta, persut on tosiaan ilmeisesti työväenpuolue mutta konservatiivinen sellainen.

Kannattaa tutustua siihen poliittiseen kompassiin ja viitata kahteen akseliin keskustellessa. Persut on on ehkä konservatiivinen keskusta mutta sieltä kuuluisasta "ameriikan näkökulmasta" vasemmistolaiskonservatiivinen.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Kannattaa tutustua siihen poliittiseen kompassiin ja viitata kahteen akseliin keskustellessa. Persut on on ehkä konservatiivinen keskusta mutta sieltä kuuluisasta "ameriikan näkökulmasta" vasemmistolaiskonservatiivinen.
Kuulun niihin, joiden mielestä koko oikeisto-vasemmisto jako on menettänyt merkityksensä ja puolue voi aivan hyvin ajaa yhtä aika vasemmistolaisina ja oikeistolaisina pidettyjä asioita.
Mikä oikeastaan on ihan fiksua, koska vaikkapa minä itse en ainakaan kannata mitään puhdasoppiosuutta missään, vaan asiat ratkotaan asioina ja mikä on oikeudenmukaisinta tai yhteiskunnan kannalta parasta.


Oikeistolainen tai vasemmistolainen ovat muutenkin Suomessa jo ajat sitten menettäneet merkityksensä, koska ne ovat vain lyömäaseita vastustajan politiikkaa kohtaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kuulun niihin, joiden mielestä koko oikeisto-vasemmisto jako on menettänyt merkityksensä ja puolue voi aivan hyvin ajaa yhtä aika vasemmistolaisina ja oikeistolaisina pidettyjä asioita.
Mikä oikeastaan on ihan fiksua, koska vaikkapa minä itse en ainakaan kannata mitään puhdasoppiosuutta missään, vaan asiat ratkotaan asioina ja mikä on oikeudenmukaisinta tai yhteiskunnan kannalta parasta.
No mites tuollainen nyt sitten käytännössä toimii? Siis jos puhutaan siitä vasen-oikea akselista, jonka vasemmassa laidassa työsi hedelmät ovat valtion ja oikeassa omiasi.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
No mites tuollainen nyt sitten käytännössä toimii? Siis jos puhutaan siitä vasen-oikea akselista, jonka vasemmassa laidassa työsi hedelmät ovat valtion ja oikeassa omiasi.
Vaikka menemällä välillä hallitukseen vasemmiston kanssa puhumalla köyhistä ja kipeistä, ja välillä oikeiston kanssa puhumalla kilpailukyvystä, jakaen kuitenkin aina vaan rahaa ja valtaa maalaisille.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Vaikka menemällä välillä hallitukseen vasemmiston kanssa puhumalla köyhistä ja kipeistä, ja välillä oikeiston kanssa puhumalla kilpailukyvystä, jakaen kuitenkin aina vaan rahaa ja valtaa maalaisille.
Niin no joo, ajattelin että vastaus ei olisi "matki kepua" :D

Kyllähän noin voi toimia mutta silloin puolueella ei ole johdomukaista politiikkaa tuossa mielessä.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
No mites tuollainen nyt sitten käytännössä toimii? Siis jos puhutaan siitä vasen-oikea akselista, jonka vasemmassa laidassa työsi hedelmät ovat valtion ja oikeassa omiasi.
Vaikkapa persut ovat muka oikeistolaista, koska haluaa maahanmuuton kuriin. Ei politiikka ole pelkkää taloutta.

Ja kyllähän tuo nyt on ihan pirun typerää, että Suomi on yksityistänyt valtion monopolifirmoja ja antaneet yksityiselle firmalla luvan painaa rahaa. Vaikka muuten kannatan yksityisyritteliäisyyttä ja markkinataloutta, niin kyllä siinä nyt joku järki on päässä pidettävä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Vaikkapa persut ovat muka oikeistolaista, koska haluaa maahanmuuton kuriin. Ei politiikka ole pelkkää taloutta.
Ei kun persut nimenomaan ei ole oikeistolaisia koska se määritellään talouspolitiikan ja valtion puuttumisen perusteella.

Ja kyllähän tuo nyt on ihan pirun typerää, että Suomi on yksityistänyt valtion monopolifirmoja ja antaneet yksityiselle firmalla luvan painaa rahaa. Vaikka muuten kannatan yksityisyritteliäisyyttä ja markkinataloutta, niin kyllä siinä nyt joku järki on päässä pidettävä.
Kuka saa painaa rahaa? Meillähän tehdää mm. koko euroalueelle käteistä rahaa jos sitä meinaat.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 175
Osuipas silmiin mielenkiintoinen kirjoitus vasemmistosta. Taidan olla itse väärässä siinä, että vasemmistolaiset ovat kommunisteja, koska kirjoittaja itse lienee ehta kommari ja toteaa ettei enää voi kuulua vasemmistoliittoon. Tai vasemmistosta se kirjoittaa, mutta miten minä jostain olin käsittävinäni, että kaveri on eronnut Vasemmistoliitosta. En nyt tähän hätään löytänyt siitä mitään. Toteaa myös että persut on nykyään työväenpuolue, ei tosin ilmeisesti kehtaa nimetä persuja, mutta mitä muutakaan hän tarkoittaisi "uuskonservatiivisella oikeistolla".

- Uusvasemmisto omaksuu usein ideoita ja oppeja, joita se jollain alkeellisella tasolla pitää kumouksellisina, mutta jotka ovat käytännössä lähinnä kulttuurielitismiä. Nämä saattavat olla peräisin vegaaniliikkeen, sateenkaariliikkeen tai intersektionaalisen feminismin piiristä, usein jopa ihan vain urbaanista katukulttuurista, johon ideat on pahimmassa tapauksessa syöttänyt ison rahan bisnes. Ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää viimeisintä käsitteistöä ("LGBTQQIAAP"!) tai tiedä, mitä eroa on tofulla ja Mifulla, halveksitaan ja leimataan yhteiskunnalliseksi vastapuoleksi. Häiritsevimpiin kulttuuri-ilmiöihin kuuluu Per Looks, verkkosivusto, joka vuosina 2012 ja 2017 esitteli perussuomalaisia kuntavaaliehdokkaita muka naurettavina, koska ehdokkaat eivät näyttäneet kuvissa siltä kuin kuntapolitiikan tekijöiden korrektisti pitäisi. Uusvasemmistolaiset olivat aktiivisesti mukana naurukuorossa.

Kansandemokratia Go-Go: Minä, entinen äärivasemmistolainen
Vasemmistohan on nykyään käytännössä "liberaalia sateenkaariporukkaa" (nimenomaan identifioituen juuri tuolla tavalla eikä niinkään enää talouskysymyksiin liittyen), ja kommunistithan eivät lähtökohtaisesti tykkää tällaisesta liberaalista sateenkaarimeiningistä vaan päinvastoin ovat tässä suhteessa hyvin konservatiivisia! Äärimmäinen äärioikeisto ja kommunistit ovat siis sulkeutuvan ympyrän toisiaan lähestyviä päitä tässä suhteessa.
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Kuka saa painaa rahaa? Meillähän tehdää mm. koko euroalueelle käteistä rahaa jos sitä meinaat.
Siis tuo on sanonta.
Kun firmalla on monopoli ja asiakkaiden on pakko sen tuote tilata, niin hinta saa olla mikä vaan eikä varmaa voittoa voi estää.
Eli lupa painaa rahaa.
Pitääkö vetää vielä paksumpaa rautalankaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Kuka saa painaa rahaa? Meillähän tehdää mm. koko euroalueelle käteistä rahaa jos sitä meinaat.
Vaikka lainaamasi kirjoittaja ei sitä tarkoittanut, niin itse pidän hyvnkin kyseenalaisena sitä, että yksitysillä pankeilla on oikeus luoda rahaa. Ei siis painaa, mutta tyhjästä nyhjästä pankkitilille täytettä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Vaikka lainaamasi kirjoittaja ei sitä tarkoittanut, niin itse pidän hyvnkin kyseenalaisena sitä, että yksitysillä pankeilla on oikeus luoda rahaa. Ei siis painaa, mutta tyhjästä nyhjästä pankkitilille täytettä.
No se on sitten käytännössä kokonaan oma matopurkkinsa. Yleensä "talousdemokrtaatit", "paljasta rahan valhe" ja "raha on velkaa" väki ei vaan esitä mitään kovin vakuuttavaa tilalle. Kultakanta? Raha on nykyään suurelta osalta bittejä ja raha käytännössä ON velkaa joten miksi luotettavaksi katsottu toimija ei voisi luoda vastaavaa rahaa ja velkaa? Riskejä tietty on mutta vaihtoehto olisi järkyttävän kömpelö ja jumittaisi rahaliikenteen ja talouden pahasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
No se on sitten käytännössä kokonaan oma matopurkkinsa. Yleensä "talousdemokrtaatit", "paljasta rahan valhe" ja "raha on velkaa" väki ei vaan esitä mitään kovin vakuuttavaa tilalle. Kultakanta? Raha on nykyään suurelta osalta bittejä ja raha käytännössä ON velkaa joten miksi luotettavaksi katsottu toimija ei voisi luoda vastaavaa rahaa ja velkaa? Riskejä tietty on mutta vaihtoehto olisi järkyttävän kömpelö ja jumittaisi rahaliikenteen ja talouden pahasti.
Juu, lähinnä anekdoottina totesin, enkä jaksa alkaa asiasta kovasti vääntämään. Itse en näe ongelmaa siinä, että talous hieman jumittelisikin, mutta siinä taas näen, että pankit luovat rahaa, mutta isojen pankkien ei kuitenkaan anneta kaatua, vaan niitä tuetaan valtioiden toimesta viimeiseen asti. Kuten vaikkapa case Kreikka.

Mutta joo, eipä mulla oo mitään kokonaisvaltaista systeemiä ehdottaa tilallekaan. Joten eipä tästä sen enempää osaltani.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Juu, lähinnä anekdoottina totesin, enkä jaksa alkaa asiasta kovasti vääntämään. Itse en näe ongelmaa siinä, että talous hieman jumittelisikin, mutta siinä taas näen, että pankit luovat rahaa, mutta isojen pankkien ei kuitenkaan anneta kaatua, vaan niitä tuetaan valtioiden toimesta viimeiseen asti. Kuten vaikkapa case Kreikka.

Mutta joo, eipä mulla oo mitään kokonaisvaltaista systeemiä ehdottaa tilallekaan. Joten eipä tästä sen enempää osaltani.
Toi on kieltämättä kokonaan oman ketjunsa mutkikas asia mutta jos ihminen ei näe, miten luotonlaajennuksen purkaminen romauttaisi käytännössä kaiken, missä digitaalisesti liikkuu raha, ei hän ole luultavasti miettinyt loppuun saakka. Ihan ensimmäiseksi voi miettiä sen tilanteen, että olet ostamassa "tililläsi olevalla" rahalla jotain ja osto epäonnistuu koska pankilla ei olekaan juuri sinulle rahaa sillä hetkellä.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Jos nyt käy läpi laajasti läpi eri puolueiden suunnista tulleita lausuntoja joissa kerrotaan että toimittajien pitäisi tehdä työnsä erilailla, kenes veikkaat vievän kärkisijat?
Väärinajattelijoiden lähettäminen poliittiseen uudelleenkoulutukseen ei siis kuulosta mielestäsi arveluttavammalta kuin ajatus siitä, että toimittajien pitäisi keskittyä tiedonvälitykseen ja jättää polikointi ja moraalisaarnaus vähemmälle?
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 148
Rahaahan voi kaiketi "painaa" ainakin sillä tavalla, että ostaa paskojen valtioiden obligaatioita, eli käytännössä lainaa niille rahaa. Tämän jälkeen voi laskea liikkeelle rahaa niiden arvosta, koska ne obligaatiot ovat sitten pääomana ikäänkuin vakuutena. Tietty ne obligaatiot eivät välttämättä vastaa arvoltaan sitä rahamäärää, joka lasketaan liikkeelle, mutta kun näitä paskoja maita tuetaan poliittisesti, niin uskalletaan luottaa tähä tapaan. Käsittääkseni EKP toimii juuri näin. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 465
Vielä joitakin vuosia sitten tämä oli vain huumoria, mutta nykyisin voisi yhtä hyvin olla kuvaa punavihreiden puolueiden puoluekokouksesta (joskin selvästi valkoisemmalla edustuksella):

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
Sellaista parempaa ja erilaista musiikkia.

Mietin rankasti että uskaltaako tätä tänne laittaa, mutta kys. bändi on kai vieläkin elossa.


 
Viimeksi muokattu:

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Mietin rankasti että uskaltaako tätä tänne laittaa, mutta kys. bändi on vieläkin elossa.
Muutaman kerran on käynyt niin että vuosia tubessa ollut biisi on hävinnyt sen jälkeen kun se on tänne laitettu. Voi olla sattumaa tai voi olla että joku pöyristyjä on käynyt liputtamassa, mistä näistä nykyään tietää.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Anna Kontula oli vähän mielenosoituksessa Israelissa ja pidätettiin.

"Vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula otettiin kiinni maanantaina Israelissa yhdessä kansainvälisen aktivistiryhmän kanssa. Kontula pyrki järjestämään Gazan rajalla mielenilmauksen kiinnittääkseen huomion Gazan epätoivoiseen tilanteeseen. Asiasta kerrotaan tiedotteessa.

Kontula vapautettiin yli kymmenen tuntia kestäneen kiinnioton jälkeen. Hänen kerrotaan olevan parhaillaan Jerusalemissa.

Kontula kertoo, että häntä yritettiin painostaa kirjoittamaan lausunto, jossa hän olisi hyväksynyt itseensä kohdistuneet epäilyt muun muassa tutkinnan häiritsemisestä ja yleisen turvallisuuden vaarantamisesta. Kontula ei suostunut allekirjoittamaan lausuntoa, jota ei pitänyt todenmukaisena."

Poliisi otti kansanedustaja Anna Kontulan kiinni Israelissa
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 923
Vasemmistoliitto voisi vaikka järjestää mielenosoituksen vastustamaan hallituksen politiikkaa aseidenviennistä Israeliin.. eikun.
 
Liittynyt
28.01.2018
Viestejä
1 085
Vasemmistoliitto voisi vaikka järjestää mielenosoituksen vastustamaan hallituksen politiikkaa aseidenviennistä Israeliin.. eikun.
Niin, oishan se muutenkin paljon turvallisempaa osoittaa mieltä valtiossa missä jokaisella on ihmisoikeudet kuin ei tarvitse pelätä että saa pampusta tai luodista.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Niin, oishan se muutenkin paljon turvallisempaa osoittaa mieltä valtiossa missä jokaisella on ihmisoikeudet kuin ei tarvitse pelätä että saa pampusta tai luodista.
Ja Gaza on turvallinen paikka osoitta mieltä israelin puolesta?
Israelissa arabeilla on parempi asema kuin Gazassa
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
Suomessa on sekä muslimin että juutalaisen turvallista osoittaa mieltä. Koska ihmisoikeudet koskee Suomessa kaikkia.
En ymmärrä miksi Israel on kokoajan vasemmiston silmätikku. Miksi vasemmisto ei käytä tarmoaan parantamaan muslimimaiden ihmisoikeuksia.
Mitä Israelin pitäisi tehdä Gazan, länsirannan ja molempien alueiden johtajien kanssa, jotka sotahulluja antisemitistisiä äärimuslimeja?
Hyväksyä uusi holokausti?
 
Liittynyt
28.01.2018
Viestejä
1 085
En ymmärrä miksi Israel on kokoajan vasemmiston silmätikku. Miksi vasemmisto ei käytä tarmoaan parantamaan muslimimaiden ihmisoikeuksia.
Mitä Israelin pitäisi tehdä Gazan, länsirannan ja molempien alueiden johtajien kanssa, jotka sotahulluja antisemitistisiä äärimuslimeja?
Hyväksyä uusi holokausti?
Kun nyt muistelen mennyttä niin läntisen Euroopan vasemisto joutui holokaustin uhreiksi siinä sivussa joten tuskinpa katsovat hyvällä mitäänlaista kansanmurhaa.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
951
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Sari Essayah otti kantaa Kontulan keissiin.

"Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah näpäytti vasemmistoliiton puheenjohtajaa Li Anderssonia Twitter-viestissä.

–Oletan, että vastaisuudessa myös Li Andersson joutuu median puoluejohtajatenteissä vastaamaan meikäläisen vakkarikysymykseen, pitääkö lakia totella vai ei. Gazassa valtaa pitää EU:n terroristilistalla oleva Hamas. Sitäkö Vasemmistoliitto tukee tällä tempauksella? Essayah kirjoitti Twitterissä mainiten postauksessa vielä kansanedustaja Anna Kontulan.

Li Andersson vastasi Essayahin kommenttiin Twitterissä:

– Ei, vaan tukee Gazan kansainvälisen oikeuden vastaisesta saarrosta kärsiviä siviilejä."

Sari Essayah näpäytti Li Anderssonia somessa
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 118
Kun nyt muistelen mennyttä niin läntisen Euroopan vasemisto joutui holokaustin uhreiksi siinä sivussa joten tuskinpa katsovat hyvällä mitäänlaista kansanmurhaa.
... paitsi että nimenomaan tuntuvat sympatisoivan järjestöjä, jotka sen kansanmurhan toteuttaisivat, jos vaan heillä olisi siihen mahdollisuus (mm. Hamas). Järjestöjä, jotka aktiivisesti pyrkivät murhaamaan viattomia siviileitä (rakettien tähmääminen israeliin siviilikohteisiin).
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 118
... paitsi että nimenomaan tuntuvat sympatisoivan järjestöjä, jotka sen kansanmurhan toteuttaisivat, jos vaan heillä olisi siihen mahdollisuus (mm. Hamas). Järjestöjä, jotka aktiivisesti pyrkivät murhaamaan viattomia siviileitä (rakettien tähmääminen israeliin siviilikohteisiin).
Ei unohdeta palavia leijoja ja ilmapalloja! Kumman hiljaa viheät ja vasemmisto on tästä ollut.
Miksei vihreät ole tästä pitänyt meteliä, kun kerran pitävät itseään ympäristöpuolueena.
israeli-farmers-ecological-disaster
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
En ymmärrä miksi Israel on kokoajan vasemmiston silmätikku. Miksi vasemmisto ei käytä tarmoaan parantamaan muslimimaiden ihmisoikeuksia.
Mitä Israelin pitäisi tehdä Gazan, länsirannan ja molempien alueiden johtajien kanssa, jotka sotahulluja antisemitistisiä äärimuslimeja?
Hyväksyä uusi holokausti?
Koska vasemmisto tulee radikaali-islamistista terrorismia, ihmisoikeuskäsitystä yms. Israel on lyhyen historiansa aikana joutunut sen verran monta kertaa koetukselle ettei heitä enää tässä vaiheessa hävetä puolustaa maatansa vaan he iskevät lujaa jos tarve vaatii.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Paitsi että tulevat kuitenkin takaisin kunhan ensiksi on imetty vaikutteita paremmasta sivilisaatiosta. Sen jälkeen silmät kiiluen toteuttamaan agendaansa.
Olisihan se kyllä hauskaa, jos Kontula saisi jonkun viiden vuoden tuomion.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Koska vasemmisto tulee radikaali-islamistista terrorismia, ihmisoikeuskäsitystä yms. Israel on lyhyen historiansa aikana joutunut sen verran monta kertaa koetukselle ettei heitä enää tässä vaiheessa hävetä puolustaa maatansa vaan he iskevät lujaa jos tarve vaatii.
Tuo väite kaipaisi jo todisteita ainakin vasemmistoliittoa koskien.
Pitäs erottaa tuollainen rikollinen.
Jos aloitetaan niistä, jotka ovat saaneet tuomion Suomessa. Minun puolestani voisi olla laki, että edustajalla ei saisi olla tuomiota takanaan ja tuomion saadessaan erotettaisiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Jos aloitetaan niistä, jotka ovat saaneet tuomion Suomessa. Minun puolestani voisi olla laki, että edustajalla ei saisi olla tuomiota takanaan ja tuomion saadessaan erotettaisiin.
Tuollainen laki on järkyttävän ryhmä idea, koska se mahdollistaa tehokkaat poliittiset tuomiot. Mikä onkaan helpompaa kuin lavastaa poliittinen vastustaja rikolliseksi ja kyseisestä vastustajasta onkin näppärästi päästy eroon.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Tuollainen laki on järkyttävän ryhmä idea, koska se mahdollistaa tehokkaat poliittiset tuomiot. Mikä onkaan helpompaa kuin lavastaa poliittinen vastustaja rikolliseksi ja kyseisestä vastustajasta onkin näppärästi päästy eroon.
Niitä poliittisia tuomioita on jo nähty. Se vielä puuttuisi, että kansanedustaja erotettaisiin sellaisen takia. Äärivasemmistolaiset (Vasemmistoliitto) ovat totalitarismin asialla, joten ehdotus ei yllätä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Niitä poliittisia tuomioita on jo nähty. Se vielä puuttuisi, että kansanedustaja erotettaisiin sellaisen takia. Äärivasemmistolaiset (Vasemmistoliitto) ovat totalitarismin asialla, joten ehdotus ei yllätä.
Vasemmistoliitto ei ole tainut moista lakia vaatia, enemmänkin oikeisto moista totalirismia harrastaa paitsi omiensa joukossa. Vasemmisto menee enemmän siihen toiseen laitaan.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Huomautus - olkiukkoilu, sanojen laittaminen suuhun
Sinä Vasemmistolaisena vaadit.

Totalitarismia on molemmilla äärilaidoilla.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Sinä Vasemmistolaisena vaadit.

Totalitarismia on molemmilla äärilaidoilla.
En minä ole vasemmistolainen ja olen kaukana anarkistista. Olen kaukana persuistakin, mutta se ei tee vasemmistolaista. Vasemmistolla on joitain sellaisia tavoitteita jossa he ovat yhtä mieltä kanssani, mutta samaa tekee kokoomuslaiset. Tekeekö suomalaisen hyvinvointivaltiomallin kannattaminen vasemmistolaiseksi?

Äärilaidasta katsottuna tavan ihmiset vaikuttavat ääri-ihmisiltä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
En minä ole vasemmistolainen ja olen kaukana anarkistista. Olen kaukana persuistakin, mutta se ei tee vasemmistolaista. Vasemmistolla on joitain sellaisia tavoitteita jossa he ovat yhtä mieltä kanssani, mutta samaa tekee kokoomuslaiset. Tekeekö suomalaisen hyvinvointivaltiomallin kannattaminen vasemmistolaiseksi?

Äärilaidasta katsottuna tavan ihmiset vaikuttavat ääri-ihmisiltä.
Tämäpä mielenkiintoista. Et pidä itseäsi vasemmistolaisena tahi anarkistina. Kuitenkin vänkäät kommunistityyliin täyttä höpöä 24/7, joita sitten muut korjailevat. Miten määrittelisit oman puoluekantasi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 011
Viestejä
4 189 080
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom