Half Life: Alyx

Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
60
Jos peli on vain vr only niin miksi valve tekisi mitään näppis räpellystä. Eikä se nyt vaan toimi niin. Voitte unohtaa sen idean.

Yllättävän pihalla porukat on kyllä tästä vr maailmasta.

Valve kyllä varmaan tulee hehkuttamaan ja lahjomaan kirjoittajia jossa nostetaan tappiin asti kuinka indeksin ohjaimet on aivan parhaat tähän peliin ja diipadaapa mutta se on tietenkin ymmärrettävää koska pitää myydä omia tuotteita.
Ja varmaan osa ostajista myös uskoo...
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Jos peli on vain vr only niin miksi valve tekisi mitään näppis räpellystä. Eikä se nyt vaan toimi niin. Voitte unohtaa sen idean.

Yllättävän pihalla porukat on kyllä tästä vr maailmasta.

Valve kyllä varmaan tulee hehkuttamaan ja lahjomaan kirjoittajia jossa nostetaan tappiin asti kuinka indeksin ohjaimet on aivan parhaat tähän peliin ja diipadaapa mutta se on tietenkin ymmärrettävää koska pitää myydä omia tuotteita.
Ja varmaan osa ostajista myös uskoo...
No itse ainakin voin myöntää että suht pihalla olen VR maailmasta, koska se on tähän asti ollut ihan älytön idea minun mielestäni pistää näytöt silmille ja haahuilla ympäri huonetta pelaten jotain peliä.

Mutta mielipiteet muuttuu, ja enköhän jonkun VR setin osta tuossa ensi vuoden puolella :D
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
No itse ainakin voin myöntää että suht pihalla olen VR maailmasta, koska se on tähän asti ollut ihan älytön idea minun mielestäni pistää näytöt silmille ja haahuilla ympäri huonetta pelaten jotain peliä.

Mutta mielipiteet muuttuu, ja enköhän jonkun VR setin osta tuossa ensi vuoden puolella :D
VR kyllä tuntuu hyvinkin luonnolliselta (poislukien tuo teleporttailu, josta en itsekään niin välitä), kun siihen sisälle pääsee - hyvinkin nopeasti yleensä.

Älytöntä oli joku 80-luku kun piti fallosta muistuttavaa "ilotikkua" vatkata edestakaisin ringissä jätkäporukan kanssa, jos sille linjalle lähdetään. :D

Njooh, VR on vaan niitä juttuja jotka pitää itse kokea. Itsekin aikoinaan kun Riftin hommasin, en ollut kunnollista VR:aa ikinä edes kokeillut. Jo Oculuksen demoista olin ihan liekeissä. On kyllä vuoden nyt pölyä keränneet, kun odotellut sitä parempaa tarjontaa (plus laiskuus vetää piuhat), mutta tullut hyviä vinkkejä näistä ketjuista ihan uusista peleistä jotka on pakko hommata, kuten tämäkin aikanaan. :tup:

Edit: Ja aika harvassa pelissä tarvii haahuilla, lähinnä istuu tai seisoo samassa pisteessä ja on riittävästi tilaa huitoa käsillä.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Täällä ei teleporttailu syö immersiota, kuten ei tee vaiheittaisen kääntyminenkään. Virtuaalitodellisuudessa läsnäolon tunne syntyy helposti kun maailma seuraa pään liikkeitä. Liikkuminen ei sitä enää onnistu viemään kun vauhtiin on päästy.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Täällä ei teleporttailu syö immersiota, kuten ei tee vaiheittaisen kääntyminenkään. Virtuaalitodellisuudessa läsnäolon tunne syntyy helposti kun maailma seuraa pään liikkeitä. Liikkuminen ei sitä enää onnistu viemään kun vauhtiin on päästy.
Tämä on kiinnostava juttu. Sain liiottelematta sekunnissa kovan pahoinvointikohtauksen ekan Oculus Riftin vuoristoratademosta, mutta pari vuotta myöhemmin paikallaan pelaaminen ja ympärille katselu HTC Vivellä ei ollut mitään hankaluuksia. En ole käyttänyt kumpaakaan yli tuntia joten hankala sanoa tottuisiko liikkeeseen VR:ssä kun itse on paikoillaan. IRL autossa en koe pahaa oloa eikä okseta koskaan, VR on ihan oma juttunsa.

Perinteiseen pelaamiseen verrattuna teleporttailu kuulostaa typerältä, mutta oikein tehtynä se voi toimia ja mielekästä tekemistä on kokoajan, voi olla jopa hyvä homma. Vähän niinkuin pelkästään yhteen huoneeseen tai tilaan keskittyvät elokuvat.

En tiedä kokisinko pahaa oloa virtuaaliauton ratissa, avaruusaluksessa tai mechissä, kun niissä istutaan itsekin jossain suljetussa tilassa joka peittää näkökenttää. Huijaisiko se aivoja tarpeeksi että ollaan paikoillaan?
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Ongelmanahan VR vehkeiden kanssa on resoluutio. Koko peli näyttää yhdeltä sutulta, kun pikselit hyppää silmille. Hyväksyttävää jollain tasolla autosimuissa, mutta en tiedä jaksaisiko sitä katsella fps pelissä tuollaista mössöä. Ei ainakaan kovin kaukaa erota yksityiskohtia?!
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
En tiedä kokisinko pahaa oloa virtuaaliauton ratissa, avaruusaluksessa tai mechissä, kun niissä istutaan itsekin jossain suljetussa tilassa joka peittää näkökenttää. Huijaisiko se aivoja tarpeeksi että ollaan paikoillaan?
Ei huijaa. Autopelit ja etenkin lentopelit on niitä pahimpia pahoinvoinnin aiheuttajia. Teleporttiliikkuminen ja vaiheittainen kääntyminen on pääkopalle ne helpoimmat, joista kannattaa siedätys aloittaa, muutaman päivän jälkeen pystynee jo ajamaan autopeliä.

Itseäni kiinnostaisi tietää, kuinka paljon tässä on laitteistokohtaisia eroja. Itse tulin Oculus riftillä ensimmäisellä käyttökerralla huonovointiseksi, vaikka oli vain "helppoja" pelejä. Omalla Odyssey+:lla taas ei tullut pahoinvointia. Myöskin kaksi kaveriani testasi Odysseylla suoraan Dirt rallya, eikä kumpikaan valittanut huonoa oloa, vaikka se on hyppyreiden takia monelle sellainen ettei pysty ollenkaan pelaamaan. Ehkä riftissä se huono resoluutio+SDE aiheuttaa sen? Vaikea sanoa johtuuko nämä kokemukset itse laitteesta vai jostain muusta tekijästä...
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Ihmiset tottuu siihen SDE:henki. Itellä oli tosi ahistava olla ekaa kertaa appiukon ransitissa juurikin sde:n takia. vikaa siis ei tehnyt virtuaalikypärä kun ihan tosimaailassa oltiin vaan tuulilasilämppärin langat. nykyään en juurikaan huomaa niitä paitsi kun aurinko joskus korostaa ne sopivasta kulmasta paistaessaan.

Tuossa intternetistä lainattu kuva vastaavasta. Aluksi hyppii ihan valtavasti silmille. muutaman tunnin jälkeen et nää niitä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Ite tykkään teleporttailusta VR peleissä ihan sen takia että se on tosi nopea tapa liikkua. Immersio ei itsellä ole tuosta liikkumisesta niin kiinni. Enemmänkin vituttaa etten voi teleporttailla oikeassa elämässä vaan pitää laahustaa joka paikkaan. Esim No Man's Skyssä välimatkat saattaa olla tosi pitkiä niin teleporttailusta säästää peliaikaa mielekkäämpiin juttuihin kuin pelkkään kävelyyn. Liikkuminen muutenkin tatilla on enemmänkin liukumista pelimaailmassa, joten en ihan ymmärrä miten sekään kovin immersiivistä olisi.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 099
Enemmänkin vituttaa etten voi teleporttailla oikeassa elämässä vaan pitää laahustaa joka paikkaan.
:D
Liikkuminen muutenkin tatilla on enemmänkin liukumista pelimaailmassa, joten en ihan ymmärrä miten sekään kovin immersiivistä olisi.
Itse usein nostelen jalkojani ja "kävelen" paikallani tuon liukumisen aikana. Se lisää immersiota minulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Itse usein nostelen jalkojani ja "kävelen" paikallani tuon liukumisen aikana. Se lisää immersiota minulle.
Tuo varmaan voi auttaa myös simulaatiopahoinvoinnin välttämiseenkin. Ja jalatkin varmaan jaksaa paremmin muuten paikallaan tapahtuvaa pelaamista. Pitää varmaan yrittää itsekin ottaa tavaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Tuli kyllä kova VR kuume, vaikka töikseen noilla leikkiikin :D. Pakko se on ens viikolla laittaa Rift S tilaukseen kunhan ensin katselee ne tarjoukset. Tulee niin paljon liikuttua, että tuo inside-out on se mikä ohittaa Indexin. Samalla tietty Oculuksen kirjastot, jossa nyt pelattavana mm. 40h roolipeli :).

edit: Tai kysytääs vielä. Onko mitään tietoa onko Indexiin tekeillä mitään langatonta kikkaretta? Yksi ainakin oli, mutta se peruttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Jos langattomana haluaa pelailla, niin Oculus Quest on varmaan paras halvin reitti.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Toimiiko Quest langattomasti PC:llä? Eikö vaadi link-kaapelin?
Toimii paremmin tai huonommin. Parempi ainakin vaati maksullisen softan ja vahvan 5g wifin johon kone on gigasella piuhalla kiinni.

Tässä se ilmanen polygraphene/ALVR
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Toimiiko Quest langattomasti PC:llä? Eikö vaadi link-kaapelin?
En tykkää kun Quest on todella painava pään etuosaan ja sillä ei pysty kauaa pelata sen takia. Rift S on huomattavasti miellyttävämpi ja pystyy vetämään useamman tunnin sessioita. Lisäksi Rift S on parempi näyttö.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Enemmänkin vituttaa etten voi teleporttailla oikeassa elämässä vaan pitää laahustaa joka paikkaan.
Tuo palauttikin mieleen VR:n ensikokemukset, kun oli tunteja viettänyt virtuaalimaailmassa teleporttaillen tai liukuen. Palatessaan tosimaailmaan yritti tutulla ranne-peukaloliikkeellä siirtyä huoneesta toiseen ja tuntui tosi kömpelöltä, kun ei liikkuminen ollutkaan enää yhtä helppoa ja sujuvaa. Hetken piti oikein keskittyä, kuinka ne omat jalat toimiikaan :confused:

HL menee ennakkotilaukseen BF:n jälkeen. Pakko kahlata ensin mahdolliset Index-tarjoukset, jos tulisi jotain vastustamatonta :rolleyes:
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
En tykkää kun Quest on todella painava pään etuosaan ja sillä ei pysty kauaa pelata sen takia. Rift S on huomattavasti miellyttävämpi ja pystyy vetämään useamman tunnin sessioita. Lisäksi Rift S on parempi näyttö.
Hienosti toisaalla sanottiin että quest on parempi näyttö.
Rift S: LCD 1,280 by 1,440 80Hz
Quest: OLED 1,440 by 1,600 72Hz

Makuasiahan se on että onko harmaat mustat vai vahvempi pikseliverkko se ongelma
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
En tykkää kun Quest on todella painava pään etuosaan ja sillä ei pysty kauaa pelata sen takia. Rift S on huomattavasti miellyttävämpi ja pystyy vetämään useamman tunnin sessioita. Lisäksi Rift S on parempi näyttö.
Kustomoinnilla on moni parantanut tuota etupainoisuutta. Kuvakaan ei yksiselitteisesti ole Rift S:llä parempi, jos arvostaa Questin parempaa tumman toistoa. Tiedä sitten, onko uudessa Half-Lifessä paljon pimeissä tiloissa kulkemista, jotta paremmasta tumman toistosta olisi käytännön hyötyä?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Hienosti toisaalla sanottiin että quest on parempi näyttö.
Rift S: LCD 1,280 by 1,440 80Hz
Quest: OLED 1,440 by 1,600 72Hz

Makuasiahan se on että onko harmaat mustat vai vahvempi pikseliverkko se ongelma
Ai tuossa on noin iso ero näyttöjen tarkkuudessakin! Jotenkin muistelin että olisi ollut sama näyttö mutta eri virkistystaajuus.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Hienosti toisaalla sanottiin että quest on parempi näyttö.
Rift S: LCD 1,280 by 1,440 80Hz
Quest: OLED 1,440 by 1,600 72Hz

Makuasiahan se on että onko harmaat mustat vai vahvempi pikseliverkko se ongelma
Kannattaa huomioida että quest on pentile, joten käytännössä se häviää tarkkuudessa Rift S:lle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Tuo kuva vain hämäsi, koska tuon perusteella vaatii kaapelin. :bored:
Onha se varmaan kuvanlaadun ja ohjainten viiveen kannalta parempi piuhalla. Noin 40ms viiveeseen pääsee Virtual Desktop sovelluksella Steam VR peleissä kun kokeilin. Kuvanlaatu tosiaan on sitten vähän huonompi, ja jos sitä parantaa niin latenssit kasvaa.
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Tuo kuva vain hämäsi, koska tuon perusteella vaatii kaapelin. :bored:
Kaapelilla saa parhaan kuvalaadun ja viive on tosi pieni. Lisäksi se tekee Questista natiivin Oculus laitteen eli käyttönsä saa mm. suoraan kaikki Oculus-pelit, Oculus Dashin ja kaikki nuo performance boost tekniikat (ATW/ASW).

Nuo kaikki langattomat streamausjutut tekee Questista vain geneerisen SteamVR laitteen, joka turvautuu vain SteamVR tekniikoihin ja vaatii koneelta hiukan enemmän jerkkua pelatessa. Lisäksi viive voi olla silti liian iso nopean reaktion peleihin (Beat Saber ym.). Itse tosin pelaan Virtual Desktopilla silti aika montaa peliä, koska on langaton ja lisäksi voi pelata missä vain. Kaikki PCVR:n langattomat ratkaisut taitavat toimia vain rajatulla alueella.
 
Liittynyt
03.07.2017
Viestejä
21
Varmaan siksi että feminismi yhtä fiksu asia kuin sovinismi.
Feminismi ja meninismi ovat sovinismia. Tasa-arvoa ajaa egalitarismi. OT, mutta pakko, kun valtiollinen propagandakoneisto onnistunut vääristämään hieman ajattelemattomien todellisuutta.

Sinänsä valitsen peleissä yleensä naishahmon, mutta jos tuotteella on jokin feministinen agenda, niin ei voi kyllä tukea. Tässä en kyllä sellaista huomannut enkä usko olevan, mutta jotenkin ei jaksa kiinnostaa yhtään. Mennyt jo liian kauan Half-Lifesta ja taisin muistaakseni olla hieman pettynyt kakkoseenkin. Puhtaat räiskinnät ei muutenkaan enää sytytä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Jos joltain jäi huomaamatta, niin joulukuun 12. päivä on luvassa lisää pelin tiimoilta.

 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
En tiedä onko missään tilastoja että kuin moni kokee VR pelatessa pahoinvointia, veikkaisin että se on ehkä noin 10-15%.

Itellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia missään peleissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
En tiedä onko missään tilastoja että kuin moni kokee VR pelatessa pahoinvointia, veikkaisin että se on ehkä noin 10-15%.

Itellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia missään peleissä.
Sanoisin että 95% on lähempänä. Pari viikkoa siedätystä niin Vr-jalat on jo aika hyvät ja pystyy pelaamaan ilman pahoinvointia pitkiäkin sessioita.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Sanoisin että 95% on lähempänä. Pari viikkoa siedätystä niin Vr-jalat on jo aika hyvät ja pystyy pelaamaan ilman pahoinvointia pitkiäkin sessioita.
Ai että 95% kokee aluksi pahoinvointia, vai että 95% ei koe?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
Ai että 95% kokee aluksi pahoinvointia, vai että 95% ei koe?
95% kokee pahoinvointia jossain vaiheessa joka menee ohi kun vaan siedättelee. Loppuun 5% sisältyy rautamahat jotka eivät kärsi missään peleissä ja niitä joille VR ei yksinkertaisesti vaan sovi.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Ai että 95% kokee aluksi pahoinvointia, vai että 95% ei koe?
95% kokee luonnollilisella liikkumisella. Itse en ole noin raju veikkauksessani mutta veikkaan että suurin osa, esim 60-75% kokee vähintään ensimmäisillä pelikerroilla.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
En kyllä jaksa uskoa ainakaan 95%, ehkä aluksi voi vähän huimata mutta tuskin mitään fyysistä pahoinvointia tulee noin monelle. Matkapahoinvointia esiintyy noin joka kolmannella ja eri tilanteissa prosentit vaihtelee, vaikkapa vaikeassa merenkäynnissä prosentti on 90%.

Ite kun pelasin eka kertaa luonnollisella liikkumisella niin hieman tuntui että huimaa, toisella kerralla ei ollut enää oikeastaan mitään tuntemuksia, ajopelien kanssa oli sama homma.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Ilman mitään kyselyä, on aivan turha heitellä mitään randomi prosenttilukuja ilmoille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
95% kokee luonnollilisella liikkumisella. Itse en ole noin raju veikkauksessani mutta veikkaan että suurin osa, esim 60-75% kokee vähintään ensimmäisillä pelikerroilla.
Pelasin smooth locolla ilman ongelmia parin viikon jälkeen esim. Hot dogs, Horseshoes and Hand Grenades. Sitten kokeilin Sword & Sorcerya ja meinasi laatta lentää 15min jälkeen. Sitä pelasin pienissä erissä lisää ja nyt menee enemmän. Sanoisin että noin 45min kohilla alkaa tulemaan jo pientä heikotusta, mutta luulen että tuossa pelissä tulee heiluttua sen verran enemmän että johtuu ihan puhtaasti siitä.

Tähän vaikuttaa vielä luultavasti lasien virkistystaajuus. Itse pelaan Rift S mutta luulen että Valven vehkeillä homma ottaisi vähemmän vatsanpohjasta.

Pointti on kuitenki se että valtaosa uusista VR pelaajista kokee jonkinlaista heikotusta jossain vaiheessa mutta pystyy pelaamaan VR pelejä kun vain jaksaa siedättää aivot siihen.
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Aikasemmalla videolla, jonka postasin, niin puhuttiin että Valve Index -headsetissa on 120fps liikkeentoisto, joka vähentää huimausta koska hertsit / fps suurempi, kuin esim. 90fps.

...

Toinen asia, näyttääkö Black Mesa tosiaan näin hyvältä vai onko kyseessä jokin muu peli?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Black Mesan tekijältä hieno katsaus mainospätkään tekniseltä kannalta. Grafiikkateknologia, teollinen suunnittelu ja niin edelleen.

 
Viimeksi muokattu:

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Aikasemmalla videolla, jonka postasin, niin puhuttiin että Valve Index -headsetissa on 120fps liikkeentoisto, joka vähentää huimausta koska hertsit / fps suurempi, kuin esim. 90fps.
Sillä saa 144hz asti, jos kone vain jaksaa. Huom hz ja fps ei ole sama asia VR-kanssa, koska siellä on FPS avustuksia, joita ei tavallisissa peleissä ei ole. Itse väittäisin kuitenkin, että noilla hertseillä verrattuna muihin asioihin on marginaalinen vaikutus pahointiin alkaen siitä 80hz paikkeilta, joko heti tai kun on pelannut jonkun aikaa. Yli 3 vuoden aikana on tullut eri laitteita tullut käytettyä muiden ihmisten seurassa ja viimeisimpinä tuota Questia puoli vuotta. Siinä on vain 72hz ja sitä on tullut näytettyä nollasetupin ja johdottomuuden takia jo +50 ihmiselle, mutta pahoinvointia ei voi sanoa olleen kuin max 10-20% kokeilijoista. Tähän tietty vaikuttaa ne pelitkin. Mitään vuoristorataa tai smooth locoa en ole yrittänyt edes tunkea vähän käyttäville naamaan. Vakaa FPS eli koneen tehot ja/tai optimoitu peli, fov tai vaikka näytön tarkkuus vaikuttaa mielestäni paljon enemmän pahoinvointiin.

Yleisesti ei kannata pelätä sitä pahoinvointia hirveästi nykyajan vehkeillä, koska lähes kaikki pääsevät siitä yli tottumalla tai eivät koe lainkaan. Alyx tukee montaa liikkumistapaa, joten pitäisi olla aika varma, että sen voi läpi pelata pienelläkin kokemuksella. Jos haluaa pelata varman päälle, niin aloittaa edullisemmalla laitteella tai ostaa paikasta, jossa pitkä palautusaika ja pelailee aktiivisesti sen viikon tai kaksi kevyesti aloittelemalla. Nyt Black Fridaysta saa varmaan halvalla laitteita ja pelin julkaisuun mennessä on kyllä tottunut jo pelaamaan kaikilla tavoilla.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416


DF pojat pohdikselee että onko tästä viimein se VR killer game jota ostettaan pelkästään pelin takia.

Itsesanoisin että VR on potentiaalia paljon mutta kuten varmaan monet muutkin miettineet, hinta ja mahd pahoinvoinit ovat se ykkösprioriteetti.
Toistaiseksi itselleni menee hyvin normi ruudusta pelatut pelit.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
Tämä video kiteyttää oikeastaan omat (pelot) fiilikset trailerin perusteella:



Toisaalta, ihan sama mitä hippusia HL junkie saa niin...
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Jaahas... eli VR-peleissä on yksi valtava puute miksi eivät ole lyöneet vielä läpi. Eli kaikista oleellinen PELEISSÄ, liikkuminen. VR-peleissä et oikeastaan itse liiku :/

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Jaahas... eli VR-peleissä on yksi valtava puute miksi eivät ole lyöneet vielä läpi. Eli kaikista oleellinen PELEISSÄ, liikkuminen. VR-peleissä et oikeastaan itse liiku :/

Tuollaiset massiiviset lisälaitteet eivät koskaan tule olemaan mainstreamia.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Jaahas... eli VR-peleissä on yksi valtava puute miksi eivät ole lyöneet vielä läpi. Eli kaikista oleellinen PELEISSÄ, liikkuminen. VR-peleissä et oikeastaan itse liiku :/
Höpönlöpön nyt taas. Ei se nyt ole tuosta kiinni vaan edelleen, laitteet on aika hintavia ja vaatii hyvää rautaa. Lueksä ollenkaan mitä täällä muut kirjottaa? :confused:
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Höpönlöpön nyt taas. Ei se nyt ole tuosta kiinni vaan edelleen, laitteet on aika hintavia ja vaatii hyvää rautaa. Lueksä ollenkaan mitä täällä muut kirjottaa? :confused:
Luen toki. Minusta peli ei voi olla sellainen jossa vain ollaan paikallaan ja ammutaan kuten tuossa yhdellä videolla kerrottiin. Jos VR-pelit ovat tätä ei hyvä. Verrataampa vaikka samoihin aikoihin ilmestyvään DOOM Eternaliin. Siinä liikkuminen, jopa tasohyppely on isossa roolissa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Luen toki. Minusta peli ei voi olla sellainen jossa vain ollaan paikallaan ja ammutaan kuten tuossa yhdellä videolla kerrottiin. Jos VR-pelit ovat tätä ei hyvä. Verrataampa vaikka samoihin aikoihin ilmestyvään DOOM Eternaliin. Siinä liikkuminen, jopa tasohyppely on isossa roolissa.
Ei siinä olla paikallaan, vaan sinä itse liikut sen pelialueen rajojen sisällä mitkä olet kotiisi saanut raivattua. Jos pelialueesi on 2x2m, niin sen sisällä voit vapaasti liikkua. Loput liikkumisesta tehdään analogiohjaimella tai teleportilla pelistä riippuen. Tämä ei todellakaan ole mikään este VR yleistymiselle, eikä kukaan normaali ihminen halua tuollaisia videolla nähtyjä valtavan kokoisia kömpelöitä laitteita kotiinsa laittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Mikä ihmeen paikalla olo? VR voit liikkua tatilla kuten missä tahansa pelissä sen lisäsi, että sulla täysin 6DOF liikkuminen vartalolla, käsillä ja päällä.

Se on mahtavaa kun katse ei ole rajoitettu sinne mihin ase osoittaa vaan on täysin irrallaan toisistaan.

Ite yleensä liikun tatilla ja kun on taistelu niin alan liikkumaan omalla keholla fyysisesti suojaan jne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 549
Viestejä
4 190 376
Jäsenet
70 766
Uusin jäsen
Kotitie

Hinta.fi

Ylös Bottom