Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Ei taida muuten Virpil jäädä enää kauaksi tossa hintaluokassa eikä siinä vaiheessa tartte enää kauaa pohtia kummanko ottaa.. :think:
Toki, täysi Hotas-setti maksaa noin 600-700e. :D

VIRPIL Controls - Home
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Itselläni on VKB-sim gladiator II ilman polkimia, olen ollut tyytyväinen. Polkimien kanssa olisi varmasti parempi, mutta jos haluaa kääntökahvaisen ilman hotasta niin on erinomainen. Pro mallissa ei ole kääntökahvaa.
 
Liittynyt
26.10.2019
Viestejä
2
Onko tietoa xbox-versiosta? Toivottavasti olisi yhtä näyttävä, mutta pahoin pelkään. Toivottavasti yksinpeluuseen on myös käytetty aikaa, kun nykytrendinä on panostaa vain nettipeliin ja yksinpelin tehtävät jää torsoksi. :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Ei taida muuten Virpil jäädä enää kauaksi tossa hintaluokassa eikä siinä vaiheessa tartte enää kauaa pohtia kummanko ottaa.. :think:
Toki, täysi Hotas-setti maksaa noin 600-700e. :D

VIRPIL Controls - Home
Mites en ole tähän törmännyt aiemmin?
Nämä ilmeisesti hyvää kamaa?

Olen tässä tuota Honeycomb Yokea ja polkimia ajatellut. Tikulla menty tähän asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Mites en ole tähän törmännyt aiemmin?
Nämä ilmeisesti hyvää kamaa?

Olen tässä tuota Honeycomb Yokea ja polkimia ajatellut. Tikulla menty tähän asti.
Kyllä ne on hyvää kamaa. Se on sitten eri asia onko nuo 700 euron arvoisia, kun miettii että samalla rahalla saat noita satasen halpistikkuja pariksikymmeneksi vuodeksi ellei loppuiäksi. :D

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Mulla virvelin tikku, ihan älyttömän paljo parempi gimbaali ku warthogin nolo muovipallo. X&Y akseli ei mixaa , keskikohta no center cam systeemillä loistava. Jne
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
482
Katsotaan jos tätä peliä varten rakentaisi kunnon ohjaamon.

Honeycombin ohjain ja kaasuvivut, realsimgear g1000 lasiohjaamo ja siihen 49” ultrawide.

Pitää seurailla vähän mille on kunnon tuki kunhan peli julkaistaan.
 

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
On kyllä viimeisen päälle hienon näköistä tulossa. Rahaa tulee palamaan koneen päivittelyyn.
En tiedä millä tavalla joku 2000-luvun puolella syntynyt näihin grafiikoihin suhtautuu, kun itse muistan joskus pitäneenin Tomb Raider 2 graffoja realistisina :D
Se huono puoli tuossa että muut pelit ei näytä enää miltään :D
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
On kyllä viimeisen päälle hienon näköistä tulossa. Rahaa tulee palamaan koneen päivittelyyn.
En tiedä millä tavalla joku 2000-luvun puolella syntynyt näihin grafiikoihin suhtautuu, kun itse muistan joskus pitäneenin Tomb Raider 2 graffoja realistisina :D
Äläpä muuta virka, niinku sanotaan! Saatikka tämmönen -50 luvulla syntynyt on aina vaan huuli pyöreenä, kun muistan ekan telkkarin kotiin tulonkin pikkupoikana niin kyllä tää kehitys päätä huimaa.
Muori ja sukulaiset aina ihmettelee että miten se vanha ukko noita lasten pelejä viitti vehtaa mutta kun oon pistäny kokeilemaan niin ei oo lasten peleistä puhuttu enää mitään. Yks simujen viehätys on juuri tuo tekniikan kehitys jatkuvasti ja kun vielä vähän väliä tulee jotain uutta mitä ei ois voinu kuvitellakkaan muutamaa vuotta aiemmin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
165
Katsotaan jos tätä peliä varten rakentaisi kunnon ohjaamon.

Honeycombin ohjain ja kaasuvivut, realsimgear g1000 lasiohjaamo ja siihen 49” ultrawide.

Pitää seurailla vähän mille on kunnon tuki kunhan peli julkaistaan.
Itseäkin kuumottelisi rakennella jotain ohjaamontynkää mutta toisella puolella vaakakupisssa painaa VR jolloin riittäisi että hankkisi vain kunnon ohjaimet. Jos ei nyt vielä niin viimeistään seuraavan sukupolven VR himmelit lienevät jo niin hyviä että menee vähän hukkaan isommat ohjaamoinvestoinnit :tdown: VR:ssä myös saa aina sen oikean koneen ohjaamon ympärille eikä tarvitse tyytyä niihin kessnan mittareihin ja samalla säästyisi tilaa ihan kivasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
No, en jaksa oikein innostua jostain graffoista kun tietää miten vaativa simulaattori tästä tulee oppimisen kannalta.
En tiedä jaksaako tosissaan opetella kaikki jutut että osaa edes lentää..
Sitten kun vielä arvaa ettei pelissä tod näk ole mitään muuta sisältöä kuin se lentely niin katsotaanpa nyt..
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Itseäkin kuumottelisi rakennella jotain ohjaamontynkää mutta toisella puolella vaakakupisssa painaa VR jolloin riittäisi että hankkisi vain kunnon ohjaimet. Jos ei nyt vielä niin viimeistään seuraavan sukupolven VR himmelit lienevät jo niin hyviä että menee vähän hukkaan isommat ohjaamoinvestoinnit :tdown: VR:ssä myös saa aina sen oikean koneen ohjaamon ympärille eikä tarvitse tyytyä niihin kessnan mittareihin ja samalla säästyisi tilaa ihan kivasti.
Jos rakennat sen VR:n varaan, 6dof tuolia käyttäen? Eivät järjettömän hintaisia, vaikka kalliita ovatkin. Full Motion Simulator 2,3,6 Axis Platforms for PC home Flight and Racing games

Onko kellään kokemusta noista lentosimujen osalta?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Tuli noista VR-hommeleista mieleen, että mitenkäs hyvin sitä sitten voi käyttää noita ohjaimia. Jos istuu vr-lasit päässä ja on jotkin tuollaiset ohjaimet missä on miljoona+1 nappulaa ja pitäisi jotain tiettyä nappulaa painaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tuli noista VR-hommeleista mieleen, että mitenkäs hyvin sitä sitten voi käyttää noita ohjaimia. Jos istuu vr-lasit päässä ja on jotkin tuollaiset ohjaimet missä on miljoona+1 nappulaa ja pitäisi jotain tiettyä nappulaa painaa?
Äkkiä ne menee selkärankaan. Joku 1000 tuntia Eliteä VR:llä lennelleenä voin sanoa että ei mene kun muutama tunti ja tiedät "sormimuistilla" mitä tapahtuu mistäkin ja missä napit sijaitsee.
Itsellä jopa näppäimistöllä kirjoitus VR-lasit päässä onnistuu heti sen jälkeen kun olen löytäny ESC-napin sijainnin, siitä osaan suunnistaa näppäimistöllä ja kirjoittaa myös sokkona chattiin, tjsp.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Tuli noista VR-hommeleista mieleen, että mitenkäs hyvin sitä sitten voi käyttää noita ohjaimia. Jos istuu vr-lasit päässä ja on jotkin tuollaiset ohjaimet missä on miljoona+1 nappulaa ja pitäisi jotain tiettyä nappulaa painaa?
Osittain käsikopelolla ja lihasmuistilla menee ohjaimien perustoiminnot ja mulla on maskin alareunassa nenän pielessä sen verran rakoa että näen tarvittaessa näppiksen. Ohjaimien napit painuu muistiin loppujenlopuksi aika nopeasti. Osassa lentosimuja voi hiirellä käyttää virtuaaliohjaamon vipuja ja namiskoita.
Sormiohjaimet ovat kehittymässä ja se voi olla aika iso harppaus lentosimujen VR lentämisessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
No, en jaksa oikein innostua jostain graffoista kun tietää miten vaativa simulaattori tästä tulee oppimisen kannalta.
En tiedä jaksaako tosissaan opetella kaikki jutut että osaa edes lentää..
Sitten kun vielä arvaa ettei pelissä tod näk ole mitään muuta sisältöä kuin se lentely niin katsotaanpa nyt..
Se on kyl jännä toi "ei ole muuta sisältöä kuin lentely". Itse olen PMDG:n 737NGX:llä lentänyt pelkästään EFHK-ESSA väliä varmaan jonkun 200 kertaa. Mitäänhän tuossa ei tapahdu, mutta silti vaan sitä tulee ajeltua edestakaisin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Äkkiä ne menee selkärankaan. Joku 1000 tuntia Eliteä VR:llä lennelleenä voin sanoa että ei mene kun muutama tunti ja tiedät "sormimuistilla" mitä tapahtuu mistäkin ja missä napit sijaitsee.
Itsellä jopa näppäimistöllä kirjoitus VR-lasit päässä onnistuu heti sen jälkeen kun olen löytäny ESC-napin sijainnin, siitä osaan suunnistaa näppäimistöllä ja kirjoittaa myös sokkona chattiin, tjsp.
Jos kymmensormisysteemiä käyttää, niin näppäimistössähän on f:n ja j:n kohdalla nystyrät mihin tökkäämällä etusormet löytyy muutkin kirjaimet. :tup:
Ja tämän älyttyäni tajusin tosiaan tuon lihasmuistin. Nopeastihan sen taitaa oppia, aluksi varmaan hieman hapuilua.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Osassa lentosimuja voi hiirellä käyttää virtuaaliohjaamon vipuja ja namiskoita.
Sormiohjaimet ovat kehittymässä ja se voi olla aika iso harppaus lentosimujen VR lentämisessä.
X-Planessa hiiri vie tehoja paljon, mutta touchit toimivat upeasti.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 467
No, en jaksa oikein innostua jostain graffoista kun tietää miten vaativa simulaattori tästä tulee oppimisen kannalta.
En tiedä jaksaako tosissaan opetella kaikki jutut että osaa edes lentää..
Sitten kun vielä arvaa ettei pelissä tod näk ole mitään muuta sisältöä kuin se lentely niin katsotaanpa nyt..
Eikös MS simut ole aina olleet sellaisia, että voit säätää ne juuri niin helpoksi, tai simuksi kuin haluat. Helpoimmillaan tämä lienee tasan kaasu/ohjaus.

Edit: mut mitä muuta siellä pitäisi olla kuin lentely? Siviililentosimussa?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Tarkoitakko että hiiri vie paljon tehoja siinä vaiheessa kun sillä puljaa noita virtuaaliohjaamon namiskoita?
Niin nuo ovat x-planen forumilla kirjoittaneet ja huomasin itsekin käytännössä. Touch-ohjaimilla ei tarvitse käyttää hiirtä valikoissakaan. Itse olen kytkenyt hiiren x-planen asetuksissa pois päältä vr-tilasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
482
Tutkaillut netin syövereitä ja yrittänyt etsiä tietoa onko toimivia motion simulator ohjaamoja kukaan rakennellut kotikäyttöön ja tällainen tuli vastaan:



Kelpaisi kyllä kovasti mutta uskoisin että jos tuota tehtäisiin myyntiin niin hinta saattaisi olla jotain aivan järjetöntä. Jonkun 5000€ vielä voisi maksaa tuosta 6-akselisesta härpäkkeestä.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Niin nuo ovat x-planen forumilla kirjoittaneet ja huomasin itsekin käytännössä. Touch-ohjaimilla ei tarvitse käyttää hiirtä valikoissakaan. Itse olen kytkenyt hiiren x-planen asetuksissa pois päältä vr-tilasta.
Onks sulla kumminkin joku lento-ohjain käytössä vai hoidatko ohjaamisenkin Touchilla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
482
Tässä nyt useamman tunnin tutkaillut eri vaihtoehtoja ja kunhan simu julkaistaan ja jos sille saadaan G1000 tuki niin sit lähtee DOF H6 motion sim tilaukseen ja siihen sit G1000 setti + yoke + throttle ja 3x27" monitorit tai yksi 49" monitori.

Halvaksi tulee tämä simuilu :D
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Onks sulla kumminkin joku lento-ohjain käytössä vai hoidatko ohjaamisenkin Touchilla?
Vbk:n joystic, johon saan tärkeimmät toiminnot kytkettyä. Polkimia kaipaisin eniten tuohon, erilistä kaasukahvaa en ole kaivannut.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
273
No, en jaksa oikein innostua jostain graffoista kun tietää miten vaativa simulaattori tästä tulee oppimisen kannalta.
En tiedä jaksaako tosissaan opetella kaikki jutut että osaa edes lentää..
Sitten kun vielä arvaa ettei pelissä tod näk ole mitään muuta sisältöä kuin se lentely niin katsotaanpa nyt..
Flight Simulatorissa / Prepar3D:ssä ei ole koskaan ollut muuta sisältöä kuin lentely, koska sisältö on lentelyä. Sisällön voit luoda itse sillä koko maailma on tarjolla. Esim itse lennän 2-12 tunnin mittaisia lentoja ympäri maailmaa PMDG:n 777:llä mahdollisimman realistisesti lentosuunnitelman luonnista lähtien. Kaikenlaisia tehtäviä on joskus yritetty rakentaa sekaan ja siinä astuu mukaan sitten laaja lisäosamaailma, josta löytyy sisältöä jos jonkinlaista. Alusta itsessään on vain ja ainoastaan puhdas lentosimulaattori. Jos ei lentäminen kiinnosta, ei kannata vaivautua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Kyllä tähän tulee tehtäviä samalla tavalla kuin aiemmissa simuissakin on ollut. Lisäksi löytyy kaikki normaalit helppokäyttö hommat tyyliin "paina B:tä niin moottorit käynnistyy" jos haluaa pelata kuin jotain arcade lentelyä.

Mutta joo, ei tämä ole peli kuten joku Elite tai Ace Combat, aivan eri asiasta kyse.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Toivottavasti tähän nyt jotain yksinpelitehtäviä kuitenkin tulee, olihan niitä jo edellisessä FSX:ssä. Community sitten tekee lisää kun annetaan työkalut. Pelkkä yksinäinen lentely ilman päämäärää ja grafiikoiden pällistely nyt ei välttämättä montaa iltaa jaksa kiinnostaa.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
X-Planessa (fsx ja prepar myös) 'pelillisyyttä' tuo hieman fs flying school FSFlyingSchool - Flight Instructor addon for FSX, P3D and X-Plane

Ainakin tuo pisteytyksen ja palautteet, jos ei muuta. Voi tulla fs2020 simuunkin. Ei toimi muuten kaikkien koneiden kanssa, ainakin vFlyteAirin Ikarus ei toimi.
Flight school ei toimi mulla VR.llä. Tai toimii osittain eli homma pysähtyy ja ohjeruudut tulee näytölle? Sitten kun ne kuittaa luetuks niin homma jatkuu muutaman sekunnin ja taas sama! Ja toistuu ja toistuu ....... hermo meni!
Jos tähän joku tietää lääkkeen niin hyvin mielellään ottaisin ohjeita vastaan.
Toi ohjeiden näytölle tupsahtelu haittaa myös FSX.kin missioiden suorittamista VR.llä!
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
273
Pelkkä yksinäinen lentely ilman päämäärää ja grafiikoiden pällistely nyt ei välttämättä montaa iltaa jaksa kiinnostaa.
Tämä taas on se FS:n idea ollut vuosikymmeniä. Lisuribisnes tosin on FS:n ympärillä niin käsittämättömän laaja, että varmasti tulee myös uudelle sinulle paljon kaikkea kivaa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Flight school ei toimi mulla VR.llä. Tai toimii osittain eli homma pysähtyy ja ohjeruudut tulee näytölle? Sitten kun ne kuittaa luetuks niin homma jatkuu muutaman sekunnin ja taas sama! Ja toistuu ja toistuu ....... hermo meni!
Jos tähän joku tietää lääkkeen niin hyvin mielellään ottaisin ohjeita vastaan.
Toi ohjeiden näytölle tupsahtelu haittaa myös FSX.kin missioiden suorittamista VR.llä!
Minulla ei pysähtynyt, mutta tosiaan ohjeet ei näy VR:n puolella. Puhe kuuluu kyllä ja ääniohjaus puheentunnistuksella onnistuu, jos kone ymmärtää puhetta (minulla rajoitetusti). En ole tehnyt tuon tutoriaaleja, liittyykö tuo niihin? X-Planessa sen omat training-missiot ei toimi VR-tilassa myöskään.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Minulla ei pysähtynyt, mutta tosiaan ohjeet ei näy VR:n puolella. Puhe kuuluu kyllä ja ääniohjaus puheentunnistuksella onnistuu, jos kone ymmärtää puhetta (minulla rajoitetusti). En ole tehnyt tuon tutoriaaleja, liittyykö tuo niihin? X-Planessa sen omat training-missiot ei toimi VR-tilassa myöskään.
No tällä kertaa oon tehny oikeet johtopäätökset että ei taida löytyä konstia millä noi sais pelittään. Tais muuten olla Aerofly FS2.n Flight Schoolissakin jotain kuprua.:confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434


Aika huikeata materiaalia, katsokaa eritoten ajasta 6.15 eteenpäin.

Kun saavat lisättyä myöhemmin vr-tuen, ostoon menee.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 467
Lisää huh huh fiiliksiä.
Jokainen pilvi, kerrostalo, vuori jne vaikuttaa ilmacirtauksiin, lentokoneet jäätyy täysin sen mukaan mitä ilmankosteus jne on. Näyttää käsittämättömältä.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Onko tälle tullut laitteistovaatimuksia ulos? Suoritintehoa varmasti vaatii kaiken fysiikan laskemiseen? Riittääköhän Gen1 8-ydin Ryzen enää pysymään mukana :D
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 467
Onko tälle tullut laitteistovaatimuksia ulos? Suoritintehoa varmasti vaatii kaiken fysiikan laskemiseen? Riittääköhän Gen1 8-ydin Ryzen enää pysymään mukana :D
Tässä täytyy ottaa huomioon se, että koko maailma striimataan sun koneelle, joten laskentatehot pystytään hyödyntämään kautta linjan tälläiseen. Tämähän on tälläisenään tulossa myös xboxille, joten ei se hirmutehoja tuolla tekniikalla viime vaatia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Jos tulee vr-tuki, niin säästöpossun henki on kyllä höllässä. Ja toivottavasti se vr tehdään kunnolla, eikä pikaliimalla.
Täällä on puhetta noista penkeistä joissa on monta näyttöä. Vr tarjoaa näkymän joka puolelle, joka suuntaan, ja tästä syystä esim DCS on melkoisen päräyttävä kokemus. Näppäimistön käyttö potta päässä syö hieman immersiota, mutta se kuitenkin onnistuu helposti kuten täällä jo mainittu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Jos tulee vr-tuki, niin säästöpossun henki on kyllä höllässä. Ja toivottavasti se vr tehdään kunnolla, eikä pikaliimalla.
Täällä on puhetta noista penkeistä joissa on monta näyttöä. Vr tarjoaa näkymän joka puolelle, joka suuntaan, ja tästä syystä esim DCS on melkoisen päräyttävä kokemus. Näppäimistön käyttö potta päässä syö hieman immersiota, mutta se kuitenkin onnistuu helposti kuten täällä jo mainittu.
Ainakin haastattelujen mukaan haluavat tehdä VR-toteutuksen kunnolla jos tekee. Ja Asobolla on kyllä hyvin kokemusta VR-maailmasta, että tuskin ihan paskaa sieltä tulisi.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Tässä täytyy ottaa huomioon se, että koko maailma striimataan sun koneelle, joten laskentatehot pystytään hyödyntämään kautta linjan tälläiseen. Tämähän on tälläisenään tulossa myös xboxille, joten ei se hirmutehoja tuolla tekniikalla viime vaatia.
Jaha. Taitanee vaatia kivan nettikaistan? Onneksi löytyy 1000m liittymä :D
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 467
Jaha. Taitanee vaatia kivan nettikaistan? Onneksi löytyy 1000m liittymä :D
Mikäli oikein ymmärsin, niin maailman tarkkuus skaalautuu sun yhteyden mukaan. Huonolla netillä näyttää vaan rumemmalta.
Samaten voit haluamasi kohdan ladata offlineen, mutta tarkkuus ei ole lähellekään samaa luokkaa. Se tosin on tosin ymmärrettävää, sillä jos maailman koko on se kaksi betatavua, niin pelkkä suomi olisi jo niin iso, ettei mahtuisi kenenkään laitteisiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
145
Olenko nyt ymmärtänyt oikein sceneryiden suhteen: aikasemmissa simuversioissa maailma on mallinnettu pitkälti käsin / tässä Bing-karttatekoäly rakentaa koko maailman automaattisesti simuun?
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
pelkkä suomi olisi jo niin iso, ettei mahtuisi kenenkään laitteisiin.
Siihen nähden, että näiden ympärille rakennetaan autenttisia ohjaamoja sun muita, niin en yllättyis yhtään jos jollakin harrastajalla olis jo ripakopallinen 10-teran plattoja ja järeempää nas-ratkaisua tulossa välimuistiksi...

Muttajoo, harrastajat harrastaa ja fanaatikot eriksee
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
10
Olenko nyt ymmärtänyt oikein sceneryiden suhteen: aikasemmissa simuversioissa maailma on mallinnettu pitkälti käsin / tässä Bing-karttatekoäly rakentaa koko maailman automaattisesti simuun?
Olen ymmärtänyt niin että ladataan ns. lennosta ja mitä nopeampi yhteys, sitä parempi laatu. Voit myös ladata offline sisältöä. Onneksi tuli pari vuotta sitten hommattua se valokuitu kun tälle alueelle sitä kaivoivat.

Taitaa olla että joudun ostamaan taas uuden lentosimulaattorin, johan noita tuossa hyllyssä on sen 50erilaista ja kaikki ohjaimet päälle. Vaimo arvostaa, mutta lapset tykkää kun pääsee isukin kanssa lentelemään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 299
Viestejä
4 156 703
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom