Valve sanoi:A set of Source 2 tools for building new levels will be available for the game, enabling any player to build and contribute new environments for the community to enjoy. Hammer, Valve’s level authoring tool, has been updated with all of the game's virtual reality gameplay tools and components.
Tuohan on ennakkotilattuna vaan 45 euroa. Ostan aika harvoin mitään julkaisupäivänä, mutta tää on kyllä lähes varmasti poikkeus.Traileri julkistettu. Sijoittuu 1. ja 2. Half-Lifen väliin, pelissä taistellaan Alyx Vancena vastarintaliikkeessä Combinea vastaan. Peli julkaistaan ensi maaliskuussa 60 dollarin hintaan - mutta kaikki Indexin omistajat saavat sen ilmaiseksi
Eihän tuossa näy pelaajasta kuin hanskat, eli voit kuvitella itsesi ihan sen näköiseksi kuin haluat - jos Alyx pitää suunsa kiinni pelin aikana. Toivoisin itse että Valve jatkaa hiljaisten päähahmojen perinnettään. Sukupuolista viis, ääninäytelty päähenkilö olisi VR:ssä todella omituinen kokemus.Sanokaa mitä sanotte mutta itse näen outona vr-tyylisessä pelissä jos pitää pelata naisena, kun eikös tuon koko vr idea ole että voi eläytyä siihen.
Ei mitään naishahmoja vastaan mutta ropetkin itse aina mieshahmoilla+oikeastaan kaikissa missä näin on vaihtoehtona eläytyen tarinaan sen sijaan että tuijotan perseitä.
Trailerin perusteella ei ole mykkä. Toisin kuin gordon.Eihän tuossa näy pelaajasta kuin hanskat, eli voit kuvitella itsesi ihan sen näköiseksi kuin haluat - jos Alyx pitää suunsa kiinni pelin aikana. Toivoisin itse että Valve jatkaa hiljaisten päähahmojen perinnettään. Sukupuolista viis, ääninäytelty päähenkilö olisi VR:ssä todella omituinen kokemus.
Noihan se on kaikissa VR peleissä(?) koska ranteet/kädet puuttuvat varmaan sen takia että eivät ole edessä näkökentässä veikkaisin.Ihan hieno, mutta miksi noi kämmenet leijuu? Vähän häiritsi.
Peli ei tiedä kuin pään ja ohjainten eli kämmenien sijainnin (ei tietoa esim kyynerpäistä, hartioista jne.), joten kaikki muu pitäisi arvata. Yleensä tuota ei voi arvata riittävän tarkasti, joten pelin kokonaiset kädet eivät aina vastaisi omien sijaintia ja osalle ihmisestä se on vastenmielistä. Toinen ongelma on mm. se että niiden käsien pitäisi reagoida fyysisesti kaiken ympäristön kanssa varsinkin Valven standardien ja/tai pysyä järkevän näköisinä ja yleensä se ei onnistu, kun pelaajat on eri kokoisia. Helpompi jättää pois vääntyilevät kädet ja niiden ylläpitämiseen käytetty aika.Ihan hieno, mutta miksi noi kämmenet leijuu? Vähän häiritsi.
Joo, eipä ainakaan tuo ensimmäinen mainospätkä mitään uudenlaista tai mullistavaa näyttänyt, varsinkaan näin VR:n kehitystä seuraavalle. Mitä nyt ulkoasultaan tavallista parempilaatuisempi ja näyttävämpi keinotodellisuuspeli.Ei vielä niin kova hype noussut, että 15h pelin vuoksi laseja hankkisi. Mutta hyvältähän tuo näytti!
Juu, huh... ehkä osa teistä ei ole moksiskaan tästä pelistä, mutta minusta traileri oli uskomaton ja tuo VR kruunaa koko homman. Juoni:Niin, tämä ei ole HL3.. ihan selvennyksen vuoksi.
Pitää ostaa joku näistä oman budjetin mukaan:Okei, pahoittelut innostuksestani, mutta mitä maksaa että tuota voi pelata? Peli + lasit ja miten toimii? VR itselle aika tuntematon juttu vielä.
Ei välttämättä mene itselläni hankintaan ainakaan lähivuosina, minähän en pelatessa seiso, ja haluan käyttää hiirtä ja näppäimistöä.
Virallisesti ei näin toki ole mutta uskoisin että henkisesti se on sitä uskollisimmille HL-faneille.Niin, tämä ei ole HL3.. ihan selvennyksen vuoksi.
Toivottavasti tähän tekevät moodin näppis + hiiri kombolle, siis jotta toimisivat niin kuin.. noh yleensä toimii peleissä.
SteamVR tukee hiirtä ja näppistä eli voit kyllä niilläkin teoriassa pelata, jos haluat olla yksikätinen hahmo
Niih toi tosiaan.Peli ei tiedä kuin pään ja ohjainten eli kämmenien sijainnin (ei tietoa esim kyynerpäistä, hartioista jne.), joten kaikki muu pitäisi arvata
Miten meinasit että nuo mm. kädet ja pää saadaan toimimaan hiirellä ja näppiksellä kaikissa paikoissa, jos peliä ei ole tehty siltä kantilta, että kursori hoitaa kaiken. Trailerista jo näkee, että on panostettu kahden käden interaktioihin ja pään käyttöön, mm. ase ladataan, kuin ase yleensä eli lipas sisään ja pull ja yhdessä kohdessa piti pitää kättä konsolissa ja toisella kädellä ammuskella tai päällä väistellä. Miten ammut kahteen suuntaan ja katsot kolmanteen ilman VR? Näihin on aika vaikea vääntää mitään yleispätevää skriptiä.Toivottavasti tähän tekevät moodin näppis + hiiri kombolle, siis jotta toimisivat niin kuin.. noh yleensä toimii peleissä.
Muutenkin vähän tuo VR homma epäilyttää, kun minulla toinen silmä on niin perkaleen huono verrattuna toiseen, että tuleeko siitä mitään. Tuompa voi selvittää käymällä kokeilemassa kaupassa jotain hikisiä tahmeita VR laseja.
Eipä toi nyt vielä ostohousuja jalkaan pistäny. Room scale pelaaminen ei ole oikein koskaan muutenkaan ollu ominta kenttää ja jos tuo on taas yksi 10-15h/50e pläjäys niin ostamatta jää.
Ihan kiva että jengi nostalgioi Half-Lifestä, mutta pitää muistaa että genressä on tullu paljon muitakin kovia pelejä viimeisen 15 vuoden aikana.
Pointtina nyt vaan se että vaikka HL& HL2 oli aikansa kovimpia tuotoksia, ei tarkoita sitä että tämäkin on automaattisesti sitä.
Ihan samaa mietin. Tuskin tulee kuitenkaan mitään BF-tarjousta, kun vasta juuri tuli tuo Index+HL-bundle.Vaikeahan tätä on todeksi uskoa mutta uusi Half life sieltä tulee Pitäsköhän päivittää vielä Odyssey+ indexiin ennen maaliskuuta
Ainakin Fallout 4 VR:ssä pelaajahahmo puhuu keskusteluissa ääneen eikä se haittaa pätkääkään enempää kuin pannukakkupeleissä. Ei häirinnyt myöskään DOOM VFR:ssä, vaikka puhe ei välttämätöntä olisi ollutkaan kevyeksi jääneiden tarinaelementtien vuoksi. Huisin hauskaa demoniteurastusta silti.Toivoisin itse että Valve jatkaa hiljaisten päähahmojen perinnettään. Sukupuolista viis, ääninäytelty päähenkilö olisi VR:ssä todella omituinen kokemus.
Pitäiskö itelläki Mulla ois vielä 0,05€ steam tilillä ni aika vähän jäis kyl maksettavaa.Jahas, sieltä lähti Index tilaukseen. Sai 0,03€ sponssattua Steam Walletinkin puolelta, niin ei jäänyt enää paljoa hintaa.
Hyvin vahvasti tämä oli myös oma fiilis. Half Life 2 remasterointi eri hahmolla VR-maailmaan. Myöskin grafiikoiden osalta ei ainakaan tämän perusteella Valve taida ihan siellä ykköskorissa enää olla, kuten esim. vielä Half Life 2:sen kanssa vaan ainakin osittain omaan silmään oli vähän jo vanhahkon näköistä menoa. (Ei nyt huonoa, mutta ei myöskään mitään suuria vau elämyksiä.)Vedotaan kyllä aika selvästi nostalgiaan kun hahmot ja tapahtumapaikat on vanhoja tuttuja. Toivottavasti mukana on jotain rohkeampaakin kuin vanhaa Kaupunki 17:ää, Eliä, Alyxia, Combinea ja vastarintaa. Näyttää "vain" päivitetyltä VR-versiolta HL2:sta.
Kuten myös ja itseasiassa varsin paljonkin. Luulisi Valvella nyt kuitenkin olevan aika tarkat tiedot siitä minkälaiset kädet Alynxilla on, jonka perusteella voisi laskea sitten miten ne liikkuu ja miltä näyttää. Ja lisäksi jos hahmon päälle heittää vielä jonkun suht löysän paidan/takin niin ei niiden liikkeiden nyt ihan edes millilleen tarvitsisi olla. Mutta sen sijaan jos todella jotain aiempaa parempaa immersiota halutaan pelihahmoon, niin onhan tuollaiset ilmassa leijuvat irtokädet nyt todella erikoisen ja epärealistisen näköiset. Lähinnä tuollaisia aiemmin tullut vastaan jossain Warcraftin ja muiden pelien menuissa.Ihan hieno, mutta miksi noi kämmenet leijuu? Vähän häiritsi.
Tästä puheen ollen, trailerissa Eli lausui samat sanat kuin Episode 2:n lopussa. Pelin tapahtumat sijoittuu osin Ep2 loppuun? Jos HL: Alyx onkin Metal Gear Solid 3:n hengessä esiosa ennen suurta päätöstä? HL3 vahvistettu?Niin, tämä ei ole HL3.. ihan selvennyksen vuoksi.