• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Luulin että tuo on suomalainen kauppa, taitaa olla saksalainen kun tarkemmin katsoin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Luulin että tuo on suomalainen kauppa, taitaa olla saksalainen kun tarkemmin katsoin.
Katos vaan oli itsellä mennyt täysin ohi alkuperäisessä viestissä tuo että olikin "suomalainen" kauppa. Siinä tapauksessa tuo kkv taitaakin olla oikea osoite.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
74
Luulis että sen postitteleminen ympäri eurooppaa jo maksais niin paljon etteivät kolmatta kertaa laittais huoltoon?
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Ostin Greenpan Barcelona 24 cm paistinpannun Adlibris -verkkokaupasta. Ilmoitan taas, että luen varsin hyvin englantia ja muita kieliä hyvin, vaikka en niitä ymmärräkkään. Laitan kuitenkin tapauksen esille, vaikka varsinaista kiistaa ei ollut ja meni lähinnä aspan "opettamiseen".

Minä: Hei, Kyseisen Green Pan -tuotteen mukana ei tullut suomenkielistä käyttö- ja hoito-ohjetta.

Adlibris: Näiden mukana ei yleensä suomalaisia käyttö ja hoito ohjeita ei yleensä Suomeksi tule. Voisitte ehkä olla heidän asiakaspalveluun yhteydessä : https://www.greenpan.us/customer-support ja he voisivat paremmin auttaa että mistä saatte suomenkieliset ohjeet (jos näitä edes suomenkielellä on)
Ystävällisin terveisin,
Sylvia (nimi muutettu), Adlibris asiakaspalvelu

Minä:
Käyttöohjeet
"Puutteelliset käyttöohjeet tai käyttöohjeiden puuttuminen
Tavarassa on virhe, jos sen yhteydessä ei luovuteta ostajalle ohjeita, jotka ovat tarpeen tavaran asentamista, kokoonpanoa, käyttöä, hoitoa tai säilytystä varten.
Jos käyttöohje puuttuu tai se on puutteellinen, tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe ja tuotteen myyjällä on vastuu tilanteen korjaamisesta.
Myyjällä on velvollisuus toimittaa kuluttajalle tuotteen käyttämisen vaatimat käyttöohjeet. Kuluttajaa ei voi käännyttää maahantuojan tai valmistajan puoleen, eikä käyttöohjeiden hankkimisesta saa aiheutua kuluttajalle myöskään lisäkuluja."

Hei,
Ylläolevaan tietoon perustuen pyydän Teitä toimittamaan/hankkimaan minulle suomenkielisen käyttö- ja hoito-ohjeen. Lisäksi takuutietoja ei ollut suomeksi.

Adlibris: On mahdollista että paistinpannuihin ei kuulu käyttöohjetta. Olemme lähettäneet tästä kuitenkin tiedustelun maahantuojalle ja palaamme sinulle asiaan kun saamme heiltä vastauksen.
Ystävällisin terveisin,
Elise (oikea nimi), Adlibris asiakaspalvelu

Minä:
Hei,
Kuudella eri kielellä, mutta ei suomeksi eikä ruotsiksi. Kummallista tuotteelle, jolle luvataan pitkäaikainen takuu, ei löydy suomenkielistä ohjetta.

Viisi päivää tuosta niin tuli spostiin käyttö- ja hoito-ohje suomeksi sekä lisäksi erillisestä pyynnöstä takuutiedot (Guarantee Policy) suomeksi.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
162
Katos vaan oli itsellä mennyt täysin ohi alkuperäisessä viestissä tuo että olikin "suomalainen" kauppa. Siinä tapauksessa tuo kkv taitaakin olla oikea osoite.
Joo, liike siis on eurooppalainen. Ihan varma en ole että onko se nyt oikeasti puolalainen vai saksalainen, mutta niillä on siis myyntiä joka paikkaan euroopassa ja esimerkiksi sivut on joka kielellä. Aspa myös palvelee suomeksi jos sinne kuponkia laittaa. Joka tapauksessa, lafka on eurooppalainen ja sen pitäisi noudattaa euroopan unionin määräyksiä.

Laitoin männäviikolla tosiaan ECC:lle viestiä, ne ottaa asian selvitettäväksi. Kysyivät toki että onko joku ulkopuolinen taho ottanut laitteeseen kantaa, vastasin heille ettei ole kun ne veloittaa arviosta jo muutaman kympin. Antaa kattoo kuinka tässä käy lopulta.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 049
Suomessa kuluttajasuoja sanoo että jos myyjältä on tilattu tuote loppunut, on tämä velvoitettu tarjoamaan vastaavaa tuotetta tilalle.

Onko vastaavia säädöksiä EU-tasolla? Viitaten Itävallasta tilattuun muistikittiin, jota ei tilauksen jälkeen mukamas enää ollutkaan saatavilla.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
Osaisko joku jelppiä kuluttujansuojassa euroopassa?

Tilanne on siis se, että ostin viime vuonna expondo.fi -kaupasta jääpalakoneen. j
Hyvä tietää, eipähän tarvitse tuollaisesta lafkasta tilata koskaan mitään. Suosittelen olemaan juristiisi yhteydessä. Sinulla lienee oikeusturvavakuutus jota voit hyödyntää kulujen osalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Vuosia tullut ostettua tavaraa käytettynä, ja nyt kerrankin erehdyin nettikaupan puoleen. Kaksi kuukautta jo mennyt ja
kauppa ei enää edes vastaa sähköpostiin. Täytyy vielä kirjoittaa ainakin yksi viesti ja voihan kaupalle antaa palautteen
kirjautumalla Googleen jos ei muuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Vuosia tullut ostettua tavaraa käytettynä, ja nyt kerrankin erehdyin nettikaupan puoleen. Kaksi kuukautta jo mennyt ja
kauppa ei enää edes vastaa sähköpostiin. Täytyy vielä kirjoittaa ainakin yksi viesti ja voihan kaupalle antaa palautteen
kirjautumalla Googleen jos ei muuta.
Kannattaa kyllä jakaa kaupan nimikin niin osaa muutkin välttää kyseistä puljua tai tietää etukäteen että tuollainen toiminta on heille normaalia. Itselle tulee mieleen lähinnä Mikroaitta, josta on samankaltaisia kokemuksia, ei onneksi tarvitse enään sinne kauppaan eksyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Kannattaa kyllä jakaa kaupan nimikin niin osaa muutkin välttää kyseistä puljua tai tietää etukäteen että tuollainen toiminta on heille normaalia. Itselle tulee mieleen lähinnä Mikroaitta, josta on samankaltaisia kokemuksia, ei onneksi tarvitse enään sinne kauppaan eksyä.
Jos tästä nyt jotain positiivista hakee, niin kauppa ei onneksi ole tietotekniikkaan liittyvä. Mutta rahat saisivat palauttaa, koska tuotetta eivät ole saaneet tilattua tyhjistä lupauksista huolimatta.
Eläinkauppa Moonwell's Tampereella on kyseessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Sain puoltavan ratkaisun Kuluttajariitalautakunnalta hyvinkin nopeasti (3kk), ja nyt Komplett onkin yllättäen sovinnollisesti halukas toimittamaan soundbarin hintaan 249€.
Eikä mennyt kuin 15 viikkoa siitä, että ilmoittivat suostuvansa toimittamaan soundbarin siihen, että oikeasti tämä toimitus tapahtui... :kippis:
 

stn

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 660
Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?
Joo, paha sanoa millasen kuvaputkitelkkarin oot ostanut kahdella tonnilla. Pitäis verrata sitä telkun tekniikkaa ja kattoa mitä vastaava nykyään maksaa että vois sanoa mitään asiaan.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Ilman tarkkoja speksejä kaupasta ja itse tv mallista ei kukaan voi tosiaan kuin arvailla.

Kyseessä taitaa kuitenkin olla verkkokauppa.com, koska muut eivät tarjoa vastaavaa takuujärjestelyä. Toki muista saa ostettua jatkotakuun, mutta en tiedä onko niissä samanlainan arvonalema tapa kuin verkkiksellä. Mielestäni tuo hyvitys on linjassa heidän ehtojen kanssa ja muutenkin ihan ok. Saat tuolla korvaussummalla jo vastaavan television, mutta vain uudempaa mallia, kunhan jaksat katsella tarjouksia.

P.S Blackfriday tulossa, joten kannattaa jo venytellä sormet notkeaksi ja kaivaa maksutiedot valmiiksi ;D
 

stn

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
Ajattelin vain että onko kenelläkään kokemuksia lisätakuista sinänsä Suomessa, en halua nimetä firmaa tai takuuta vielä kun asian käsittely on kesken. Äkkiä katseltuna en mielestäni ihan vastaavaa nähnyt halvalla, ehkä pitää selata enemmän. Televisio on Philips 65PUS7601.

Kyllä, uskon, että televisiotkin ovat kehittyneet kyllä kolmessa vuodessa jonkin verran, mutta jo silloin 65 oledin saattoi löytää karvan verran alle 2000e tarjouksesta, näyttävät vieläkin maksavan melki saman. Tällä kertaa kyllä haluaisin ostaa tyhmimmän mahdollisen television ja kylkeen esimerkiksi shield tv:n, koska android käyttökokemus on suoraan sanottuna aika huono ollut televisiossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Ajattelin vain että onko kenelläkään kokemuksia lisätakuista sinänsä Suomessa, en halua nimetä firmaa tai takuuta vielä kun asian käsittely on kesken. Äkkiä katseltuna en mielestäni ihan vastaavaa nähnyt halvalla, ehkä pitää selata enemmän. Televisio on Philips 65PUS7601.

Kyllä, uskon, että televisiotkin ovat kehittyneet kyllä kolmessa vuodessa jonkin verran, mutta jo silloin 65 oledin saattoi löytää karvan verran alle 2000e tarjouksesta, näyttävät vieläkin maksavan melki saman. Tällä kertaa kyllä haluaisin ostaa tyhmimmän mahdollisen television ja kylkeen esimerkiksi shield tv:n, koska android käyttökokemus on suoraan sanottuna aika huono ollut televisiossa.
Kolmen vuoden lisätakuu

Jollain on ainakin ollut vastaava kokemus.

"Valmistajan/maahantuojan antamissa takuissa normaalina käytäntönä on, että takuunantaja korjaa tavaran tai vaihtaa sen uuteen omalla kustannuksellaan. Kuluttaja sai Verkkokauppa.comin lisätakuun osalta vaikutelman samanlaisesta menettelystä, kun yhtiö ilmoitti takuuehdoissa, että ”Lisätakuu jatkuu valmistajan takuuehtojen mukaisena”. Näin ei käytännössä kuitenkaan ollut vaan lisätakuussa virheen seuraamuksena oli vastaavan tuotteen puuttuessa kaupan purkaminen, jossa ostajan saama hyvitys jäi 2 vuoden jälkeen 50 %:iin tavaran ostohinnasta.

Silloin, kun lisätakuun ehdoissa kuluttajalle annetaan käytännössä ainoana vaihtoehtona virheen seuraamukseksi kaupan purkaminen, tämä heikentää kuluttajan asemaa siitä, mikä se olisi ollut KSL:n säännösten perusteella ilman takuuta. Mikäli ostaja ei halua purkaa kauppaa, hän voi lain mukaan vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta. Tällöin tuotetta ei myöskään tarvitse palauttaa myyjälle ja ostaja voi halutessaan korjauttaa sen itse. Myös virheen korjaaminen silloin, kun se voi tapahtua kohtuullisin kustannuksin, tulisi olla yhtenä kuluttajan valittavana olevana virheen seuraamuksena.

Verkkokauppa.com Oyj ilmoitti muuttavansa kolmen vuoden takuunsa ehtoja siten, että
1) Yhtiö luopuu lahjakorttien käyttämisestä ellei asiakas toivo sellaista itse.
2) Tuotteen arvon alentumaa ei lasketa ensimmäisen kahden vuoden aikana, ja kolmantena vuonna tuotteessa ilmoitettu virhe pyritään ensisijaisesti korjaamaan tai vaihtamaan tuote virheettömään.
3) Yhtiö muuttaa kaupan purkamisessa käytettävää mallia, ja ottaa käyttöön tapauskohtaisesti arvioitavan käyttöhyödyn vähentämisen. Arvioinnissa otetaan huomioon myös tuotteen oletettavissa oleva käyttöikä ja tuotteen mahdolliset huoltokerrat.
4) Yhtiö tarjoaa asiakkaalle vaihtoehtoja virheen korjaamiseksi ja ottaa läpinäkyvästi käyttöön myös hinnanalennuksen mahdollisuuden."
 
  • Tykkää
Reactions: stn

stn

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
Kolmen vuoden lisätakuu

Jollain on ainakin ollut vastaava kokemus.

"Valmistajan/maahantuojan antamissa takuissa normaalina käytäntönä on, että takuunantaja korjaa tavaran tai vaihtaa sen uuteen omalla kustannuksellaan. Kuluttaja sai Verkkokauppa.comin lisätakuun osalta vaikutelman samanlaisesta menettelystä, kun yhtiö ilmoitti takuuehdoissa, että ”Lisätakuu jatkuu valmistajan takuuehtojen mukaisena”. Näin ei käytännössä kuitenkaan ollut vaan lisätakuussa virheen seuraamuksena oli vastaavan tuotteen puuttuessa kaupan purkaminen, jossa ostajan saama hyvitys jäi 2 vuoden jälkeen 50 %:iin tavaran ostohinnasta.

Silloin, kun lisätakuun ehdoissa kuluttajalle annetaan käytännössä ainoana vaihtoehtona virheen seuraamukseksi kaupan purkaminen, tämä heikentää kuluttajan asemaa siitä, mikä se olisi ollut KSL:n säännösten perusteella ilman takuuta. Mikäli ostaja ei halua purkaa kauppaa, hän voi lain mukaan vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta. Tällöin tuotetta ei myöskään tarvitse palauttaa myyjälle ja ostaja voi halutessaan korjauttaa sen itse. Myös virheen korjaaminen silloin, kun se voi tapahtua kohtuullisin kustannuksin, tulisi olla yhtenä kuluttajan valittavana olevana virheen seuraamuksena.

Verkkokauppa.com Oyj ilmoitti muuttavansa kolmen vuoden takuunsa ehtoja siten, että
1) Yhtiö luopuu lahjakorttien käyttämisestä ellei asiakas toivo sellaista itse.
2) Tuotteen arvon alentumaa ei lasketa ensimmäisen kahden vuoden aikana, ja kolmantena vuonna tuotteessa ilmoitettu virhe pyritään ensisijaisesti korjaamaan tai vaihtamaan tuote virheettömään.
3) Yhtiö muuttaa kaupan purkamisessa käytettävää mallia, ja ottaa käyttöön tapauskohtaisesti arvioitavan käyttöhyödyn vähentämisen. Arvioinnissa otetaan huomioon myös tuotteen oletettavissa oleva käyttöikä ja tuotteen mahdolliset huoltokerrat.
4) Yhtiö tarjoaa asiakkaalle vaihtoehtoja virheen korjaamiseksi ja ottaa läpinäkyvästi käyttöön myös hinnanalennuksen mahdollisuuden."
Kiitos tästä.

Ottamatta kantaa ylläolevaan keissiin tai siinä esiintyvään yritykseen, itseä harmittaa eniten se, että tarjotusta hyvityksestä ei pyynnöstä huolimatta ole olemassa mitään laskentaperusteita, eikä heidän tarvitse sitä esittää. Se menisi kenties liikesalaisuuden piikkiin. Laskin 2% arvonalenemalla per kk (1979*0.98^36, onko oikein?) sekä alkuperäisestä kauppahinnasta että 200e cashback kampanjan mukaisesta hinnasta ja molemmat jäivät korkeammaksi kuin tarjottu hyvitys. Ja ajoin vielä pk-seudulta treelle omalla kustannuksella teeveen huoltoon koska en luottanut että posti saisi ehjänä laitetta perille... mutta katsotaan nyt.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Viime vuoden BF-tarjouksesta ostettu laite hajosi ja lähetin sen ostoliikkeeseen takuuhuoltoon. Sain suoraan hyvityksenä tuotteen ostohinnan ilman muuta yhteydenpitoa liikkeen suunnalta. Eikös yleensä kuitenkin ensin pidä yrittää tavaran korjaamista tai vaihto vastaavaan, kun samaa laitetta ei enää valmisteta?

Ehkä pitää tehdä reklamaatio ja vaatia vastaavaa laitetta tilalle, kun nyt ei uutena saa mitään vastaavaa enää samaan hintaan mitä oli tuossa BF-tarjouksessa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Viime vuoden BF-tarjouksesta ostettu laite hajosi ja lähetin sen ostoliikkeeseen takuuhuoltoon. Sain suoraan hyvityksenä tuotteen ostohinnan ilman muuta yhteydenpitoa liikkeen suunnalta. Eikös yleensä kuitenkin ensin pidä yrittää tavaran korjaamista tai vaihto vastaavaan, kun samaa laitetta ei enää valmisteta?
Ehkä pitää tehdä reklamaatio ja vaatia vastaavaa laitetta tilalle, kun nyt ei uutena saa mitään vastaavaa enää samaan hintaan mitä oli tuossa BF-tarjouksessa.
Joo, kyllähän tuosta kannattaa lähteä vaatimaan vastaavaa laitetta tilalle. Aika vaikea sitä on kyllä saada luultavasti.
Mikä kauppa kyseessä?
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Joo, kyllähän tuosta kannattaa lähteä vaatimaan vastaavaa laitetta tilalle. Aika vaikea sitä on kyllä saada luultavasti.
Mikä kauppa kyseessä?
Verkkokauppa.com kyseessä.

Mistään isoista summista ei ole kyse, enemmänkin nyt periaatteesta, että kauppa toimii oikein. BF-tarjouksessa laite maksoi kympin, kun normaalihinta 40€ ja nyt vastaava olisi 24€.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Verkkokauppa.com kyseessä.

Mistään isoista summista ei ole kyse, enemmänkin nyt periaatteesta, että kauppa toimii oikein. BF-tarjouksessa laite maksoi kympin, kun normaalihinta 40€ ja nyt vastaava olisi 24€.
Oma kokemus on että takuuasiat hoituu ihan mutkitta, tosin olen asioinut vain myymälässä. Luulisi olevan kuitenkin ihan läpihuutojuttu että ottavat vastaan pyyntösi, kun mainitset ettei asiasta voinut neuvotella vaan tuo hyvitys tuli pyytämättä vaikka se ei ole se mitä ensisijaisesti suositellaan näissä tapauksissa asiakkaille.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Jep. No nyt on asiasta tehty reklamaatio, katsotaan kuinka homma etenee. Yleensä ei kyllä ole ollut ongelmia verkkokaupan palautusten tai huoltojen osalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
109
Gigantti uudistanut 2.10 palautusehtojaan puhelimien osalta. Eli avattua pakettia ei enää pysty SIVUJEN mukaan palauttamaan. Myyjä ei tästä maininnut, eikä kuitissa lukenut eriäviä ehtoja. Millähän ehdoilla tässä nyt mennään? Ostin puhelimen 11.11 singles Dayn alesta, en ole sitä kyllä vielä edes hakenut mutta teoreettisesta näkökulmasta mietin asiaa. Odotan joka tapauksessa itse blackfriday tarjoukset jonka jälkeen puhelimen haen, jos haen. Hauska skenaario jos olisinkin sen jo hakenut ja avannut ja halunnut palauttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?
Itellä samsungin telkka hajos kolmen vuoden jälkeen ja takuuseen sain koko ostosumman takaisin. Oli siis verkkokauppa.com kyseessä silloinkin mutta hoidin asian samsungin huollon kautta joka sanoi että hyvittävät aina koko rahan ostokaupan kautta.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Itellä samsungin telkka hajos kolmen vuoden jälkeen ja takuuseen sain koko ostosumman takaisin. Oli siis verkkokauppa.com kyseessä silloinkin mutta hoidin asian samsungin huollon kautta joka sanoi että hyvittävät aina koko rahan ostokaupan kautta.
Samsung ei kuulu verkkokauppa.com 3v takuun piiriin.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Olenko ainut kellä hobbyn läppäritarjouksesta ei ole kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
155
Jaahas.. Hobby Hall on kokonaan poistanut verkkokaupastaan Hp 745 ja 735:confused:

Saas nähdä mitä yrittävät oikein estääkseen sen 120e 745 kotiintulon:D

Edit: Löytyy sieltä sittenkin tuo 735..
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Jaahas.. Hobby Hall on kokonaan poistanut verkkokaupastaan Hp 745 ja 735:confused:

Saas nähdä mitä yrittävät oikein estääkseen sen 120e 745 kotiintulon:D
On varmaan mukava tuhlata itsesi, kaupan, kuluttajaneuvonnan sekä kuluttajariitalautakunnan aikaa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Edelleen on oma tilaus 745:sta Käsitellään-tilassa, eikä ole mitään yhteydenottoa kuulunut, eikä näy Mastercardillakaan palautusta.

Lähtökohtaisesti en usko saavani tuotetta, mutta sen verran palikan näköinen pulju etten yhtään ihmettelisi vaikka laitteet olisivatkin tilautuneet tukkurilta ja lähdössä sattumanvaraiselle porukalle tilaajien joukosta. :facepalm:

Tappelemaan en ole lähdössä, se on selvä. Kuten yllä mainittu, se on kaikkien ajan ja resurssien tuhlausta.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
45
Hobby Hallin läppäristä tuli tänään rahat palautuksena mutta mitään viestintää en ole saanut sähköpostiin.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
51
Elisan läppäri pelleilyyn tuli kuluttajaneuvonnasta tämmönen vastaus.
"Hei,


Olette ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien 29.11. Elisan verkkokaupasta tilaamaanne kannettavaa tietokonetta Asus M509. Tilausvahvistuksen jälkeen teille on ilmoitettu, että tuotetta ei olekaan enää saatavilla ja teitä on kehotettu etsimään verkkokaupasta tilalle jokin muu vastaava tuote (normaalihintaan).


Pikaisella verkkokauppojen selaamisella selviää, että Asus M509 koneita on muissa verkkokaupoissa edelleen myynnissä. Koska Elisa ei ole myöskään rajoittanut tarjoushintaa tiettyyn määrään tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” tai muulla vastaavalla varauksella, pitäisin tilausvahvistuksenne perusteella tilaustanne sitovana. Suosittelen reklamoimaan asiasta Elisalle. Voitte vaatia vastaavaa konetta samaan alennettuun hintaan kuin tilauksessanne on ollut. Periaatteessa kyseeseen voisi tulla myös niin sanottu kateosto. Eli ostaisitte toisesta verkkokaupasta Asus M509 -koneen ja Elisa hyvittäisi teille hintaeron. Helpompi lienee kuitenkin neuvotella Elisalla myynnissä olevista laitteista, joten siitä kannattaa lähteä liikkeelle.


Ellei Elisa vastaa reklamaatioonne tai asia ei heidän kanssaan etene, voitte olla uudelleen minuun yhteydessä."
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
26
Soitin Elisan aspaan, Tahtinportin saama isommalla muistilla oleva malli on loppunut Elisan varastosta enkä saa siis sitäkään. Selvitykseen jäi asia, huomenna palaavat.
 

Lem

Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
75
Koitin ystävällisesti chatista kysellä tuosta M509:stä, mutta siellä kaveria ei paljoa kiinnostanut. Ensin totesi, että katso korvaavaa tuotetta verkkokaupasta ja kun siihen kyselin onko mitään vastaavaa samaan hintaan niin vastasi ettei ole, ja kai he olisivat jo ilmoitelleet jos olisi.

Joten soitin aspaan ja asiaan palataan myöhemmin. Ensimmäinen kerta kun jaksoin vaivautua valittamaan, ehkä ilman tuota chattia olisin vielä vaivautumatta.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Näistä Elisan läppärikiistoista lienee hyvä jatkaa täällä: Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Tuo Elisan BF tarjouksissa ollut malli on myös oikeasti M509DA-EJ068T (256gb), eikä tuotetiedoissa näkynyt M509DA-EJ024T (512gb). Eli siinäkin on ollut virhe heillä. Tuota 512gb SSD:llä olevaa EJ024T:tä on heillä vielä varastossa ja myynnissäkin normaaliin hintaan: https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-M509DA.
Tilasin tuon itsekin ja tänään kertoivat, että tuote on ei-oo. "Tavarantoimittajalla ei näitä ole enää".
Koska tilasin tuotteen M509DA-EJ024T ja minulla on vielä kuvakaappauksetkin tästä todisteena, näillä spekseillä olevasta tuotteesta lähdetään liikenteeseen reklamaation kanssa.
Naurettavaa pelleilyä. Jos reklamaatio ei onnistu, kaikki meidän operaattoripalvelut siirtyvät muualle tuolta kusetuslafkalta.
Olikohan tämä tapaus vahinko vai ns. tahallinen markkinointivahinko tyyliin "hups kun loppu"?
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
146
Tilasin itsekin tuon m509:sän elisalta torstai iltana ja tänä aamuna päättivät laittaa viestin, että ei ole saatavissa.... Ei ollut oikeastaan itselle mitään muuta tarpeellista black friday/gyber monday akselille kuin joku edullinen peruspätevä läppäri.... Soittelin aspaankin ja kyselin miksi heillä on samalla tuotekoodilla kuitenkin kone myynnissä. Eivät tarjonneet mitään konetta samaan hintaan. Valitin kyllä siitä, että minulla olisi ollut vaihtoehtoja paljon torstai/perjantai akselilla ja enää ei ole. Ei jää ainakaan meikäläisen kohdalla homma tähän.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
488
Itsellä kans menossa elisa asusgate... eka chatissa, joka oli yhtä tyhjänkanssa, sen jälkeen noin 40min odottelu puhelimessa jollekin tilausvastaavalle tms.... huomenna palaa asiaan... ehkä ei elisan kandeis heti perään laittaa sms kyselyä kuinka meni...
Edit: somen ansiota elisa saanee tuta enempi, ilman sitä luultavasti monet ois vaan jättäny asian siihen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Elisan läppäri pelleilyyn tuli kuluttajaneuvonnasta tämmönen vastaus.
"Hei,


Olette ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien 29.11. Elisan verkkokaupasta tilaamaanne kannettavaa tietokonetta Asus M509. Tilausvahvistuksen jälkeen teille on ilmoitettu, että tuotetta ei olekaan enää saatavilla ja teitä on kehotettu etsimään verkkokaupasta tilalle jokin muu vastaava tuote (normaalihintaan).


Pikaisella verkkokauppojen selaamisella selviää, että Asus M509 koneita on muissa verkkokaupoissa edelleen myynnissä. Koska Elisa ei ole myöskään rajoittanut tarjoushintaa tiettyyn määrään tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” tai muulla vastaavalla varauksella, pitäisin tilausvahvistuksenne perusteella tilaustanne sitovana. Suosittelen reklamoimaan asiasta Elisalle. Voitte vaatia vastaavaa konetta samaan alennettuun hintaan kuin tilauksessanne on ollut. Periaatteessa kyseeseen voisi tulla myös niin sanottu kateosto. Eli ostaisitte toisesta verkkokaupasta Asus M509 -koneen ja Elisa hyvittäisi teille hintaeron. Helpompi lienee kuitenkin neuvotella Elisalla myynnissä olevista laitteista, joten siitä kannattaa lähteä liikkeelle.


Ellei Elisa vastaa reklamaatioonne tai asia ei heidän kanssaan etene, voitte olla uudelleen minuun yhteydessä."
Mihin hintaan tuo läppäri oli ostettavissa?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
37
Mihin hintaan tuo läppäri oli ostettavissa?
299€ ja olivat ilmeisesti vahingossa laittaneet kalliimman mallin (M509DA-EJ024T) esittelytekstit ja mallinumeron, vaikka kaiketi ajatuksena on ollut myydä saman mallin halvempaa versiota, jolla on eri mallinumero ja esim. pienempi kovalevy.

Elisalla voivat nyt miettiä, kannattaako maksaa virheestä vähän vai laittaa tilaajat maksamaan heidän virheensä, mikä lopulta maksaa Elisalle vielä enemmän. Soitin asiakaspalveluun äsken ja totesin, että kun M509DA-EJ024T on edelleen heillä myynnissä ja olen sellaisen tilannut, niin kai heidän pitäisi sellainen toimittaakin? Osaltani tämä tilanne on nyt dokumentoitu ja jos laitetta ei tule vaikka sitä vielä äsken kysyessäni varastossa oli ja sopimus on jo tehty, tulen syyttämään Elisaa sopimusrikkomuksesta, mikäli siitä nyt mitään hyöytyä sitten onkaan.. Siellä on nyt isompi kokous tästä sotkusta meneillään - eivät tee mitään päätöksiä vielä, vaan soittelevat porukalla porukalle huomenna.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Oma veikkaus tähän Asus-caseen on, että Elisa viittaa kintaalla suositukseen ja jokainen saa vapaasti käyttää omaa aikaansa kuluttajaviranomaisen suosituksien kyselyyn. Sitten kun riittävän moni on asiasta KN:lle valittanut ehkä kuukauden päästä, sieltä ehkä kysytään Elisan mielipidettä. Tässä kohtaa joku elisalla kyselee saisiko tuota Asusta vielä tukkurilta tarjoushintaan ja jos saa, ne tilataan. Jos ei, niin tulee radiohiljaisuus tai joku 30€ alennuskoodi mielipahasta :)
Ja ei, tämän asian meuhkaaminen ei tästä eteenpäin tämä viestini mukaanlukien taida kuulua tähän ketjuun enään.
 

onC

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
67
Elisalta kun viimeinkin kyselyihin vastataan, niin käsketään vain täyttämään joku rahanpalautuslomake. Hyvin kyllä kohtelevat pitkäaikaista asiakasta...
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
198
Oma Elisalta tilattu asus on matkahuollon hellässä huomassa vielä. Saas nyt nähdä mitä sieltä tulee. Olen täysin tyytyväinen myös 256gb ssd malliin *bää-ä-ä*. Tilasin omani jo tosin klo 22:30.

Pahoitteluni niille joilla oli epäonnea tämän hankkeen kanssa koska itse tuon linkin taisin tänne ensimmäisenä laittaa :(. Tarkoitus oli hyvä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
299€ ja olivat ilmeisesti vahingossa laittaneet kalliimman mallin (M509DA-EJ024T) esittelytekstit ja mallinumeron, vaikka kaiketi ajatuksena on ollut myydä saman mallin halvempaa versiota, jolla on eri mallinumero ja esim. pienempi kovalevy.

Elisalla voivat nyt miettiä, kannattaako maksaa virheestä vähän vai laittaa tilaajat maksamaan heidän virheensä, mikä lopulta maksaa Elisalle vielä enemmän. Soitin asiakaspalveluun äsken ja totesin, että kun M509DA-EJ024T on edelleen heillä myynnissä ja olen sellaisen tilannut, niin kai heidän pitäisi sellainen toimittaakin? Osaltani tämä tilanne on nyt dokumentoitu ja jos laitetta ei tule vaikka sitä vielä äsken kysyessäni varastossa oli ja sopimus on jo tehty, tulen syyttämään Elisaa sopimusrikkomuksesta, mikäli siitä nyt mitään hyöytyä sitten onkaan.. Siellä on nyt isompi kokous tästä sotkusta meneillään - eivät tee mitään päätöksiä vielä, vaan soittelevat porukalla porukalle huomenna.
Juridisesti tuo tilanne on päivänselvä ja jokaisen itseään arvostavan pitää viedä asia ilman muuta eteenpäin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 573
Viestejä
4 166 703
Jäsenet
70 424
Uusin jäsen
SPMaakari

Hinta.fi

Ylös Bottom