Kuluttajaneuvonta ohjaa juuri tuonne ECC:hen ulkomaankaupan ongelmissa eli sinne vaan suoraan yhteyttä Euroopan kuluttajakeskus SuomessaMyyjä vastaa tuotteen virheestä ja jos myyjä ei ala millekkään niin ota yhteys Kuluttajaneuvonta
Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt
Kuluttajaneuvonta ohjaa juuri tuonne ECC:hen ulkomaankaupan ongelmissa eli sinne vaan suoraan yhteyttä Euroopan kuluttajakeskus SuomessaMyyjä vastaa tuotteen virheestä ja jos myyjä ei ala millekkään niin ota yhteys Kuluttajaneuvonta
Katos vaan oli itsellä mennyt täysin ohi alkuperäisessä viestissä tuo että olikin "suomalainen" kauppa. Siinä tapauksessa tuo kkv taitaakin olla oikea osoite.Luulin että tuo on suomalainen kauppa, taitaa olla saksalainen kun tarkemmin katsoin.
Joo, liike siis on eurooppalainen. Ihan varma en ole että onko se nyt oikeasti puolalainen vai saksalainen, mutta niillä on siis myyntiä joka paikkaan euroopassa ja esimerkiksi sivut on joka kielellä. Aspa myös palvelee suomeksi jos sinne kuponkia laittaa. Joka tapauksessa, lafka on eurooppalainen ja sen pitäisi noudattaa euroopan unionin määräyksiä.Katos vaan oli itsellä mennyt täysin ohi alkuperäisessä viestissä tuo että olikin "suomalainen" kauppa. Siinä tapauksessa tuo kkv taitaakin olla oikea osoite.
Hyvä tietää, eipähän tarvitse tuollaisesta lafkasta tilata koskaan mitään. Suosittelen olemaan juristiisi yhteydessä. Sinulla lienee oikeusturvavakuutus jota voit hyödyntää kulujen osalta.Osaisko joku jelppiä kuluttujansuojassa euroopassa?
Tilanne on siis se, että ostin viime vuonna expondo.fi -kaupasta jääpalakoneen. j
Kannattaa kyllä jakaa kaupan nimikin niin osaa muutkin välttää kyseistä puljua tai tietää etukäteen että tuollainen toiminta on heille normaalia. Itselle tulee mieleen lähinnä Mikroaitta, josta on samankaltaisia kokemuksia, ei onneksi tarvitse enään sinne kauppaan eksyä.Vuosia tullut ostettua tavaraa käytettynä, ja nyt kerrankin erehdyin nettikaupan puoleen. Kaksi kuukautta jo mennyt ja
kauppa ei enää edes vastaa sähköpostiin. Täytyy vielä kirjoittaa ainakin yksi viesti ja voihan kaupalle antaa palautteen
kirjautumalla Googleen jos ei muuta.
Jos tästä nyt jotain positiivista hakee, niin kauppa ei onneksi ole tietotekniikkaan liittyvä. Mutta rahat saisivat palauttaa, koska tuotetta eivät ole saaneet tilattua tyhjistä lupauksista huolimatta.Kannattaa kyllä jakaa kaupan nimikin niin osaa muutkin välttää kyseistä puljua tai tietää etukäteen että tuollainen toiminta on heille normaalia. Itselle tulee mieleen lähinnä Mikroaitta, josta on samankaltaisia kokemuksia, ei onneksi tarvitse enään sinne kauppaan eksyä.
Eikä mennyt kuin 15 viikkoa siitä, että ilmoittivat suostuvansa toimittamaan soundbarin siihen, että oikeasti tämä toimitus tapahtui...Sain puoltavan ratkaisun Kuluttajariitalautakunnalta hyvinkin nopeasti (3kk), ja nyt Komplett onkin yllättäen sovinnollisesti halukas toimittamaan soundbarin hintaan 249€.
Valitsisin kolmipyörän.Onko ihan ok?
Joo, paha sanoa millasen kuvaputkitelkkarin oot ostanut kahdella tonnilla. Pitäis verrata sitä telkun tekniikkaa ja kattoa mitä vastaava nykyään maksaa että vois sanoa mitään asiaan.Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?
Kolmen vuoden lisätakuuAjattelin vain että onko kenelläkään kokemuksia lisätakuista sinänsä Suomessa, en halua nimetä firmaa tai takuuta vielä kun asian käsittely on kesken. Äkkiä katseltuna en mielestäni ihan vastaavaa nähnyt halvalla, ehkä pitää selata enemmän. Televisio on Philips 65PUS7601.
Kyllä, uskon, että televisiotkin ovat kehittyneet kyllä kolmessa vuodessa jonkin verran, mutta jo silloin 65 oledin saattoi löytää karvan verran alle 2000e tarjouksesta, näyttävät vieläkin maksavan melki saman. Tällä kertaa kyllä haluaisin ostaa tyhmimmän mahdollisen television ja kylkeen esimerkiksi shield tv:n, koska android käyttökokemus on suoraan sanottuna aika huono ollut televisiossa.
Kiitos tästä.Kolmen vuoden lisätakuu
Jollain on ainakin ollut vastaava kokemus.
"Valmistajan/maahantuojan antamissa takuissa normaalina käytäntönä on, että takuunantaja korjaa tavaran tai vaihtaa sen uuteen omalla kustannuksellaan. Kuluttaja sai Verkkokauppa.comin lisätakuun osalta vaikutelman samanlaisesta menettelystä, kun yhtiö ilmoitti takuuehdoissa, että ”Lisätakuu jatkuu valmistajan takuuehtojen mukaisena”. Näin ei käytännössä kuitenkaan ollut vaan lisätakuussa virheen seuraamuksena oli vastaavan tuotteen puuttuessa kaupan purkaminen, jossa ostajan saama hyvitys jäi 2 vuoden jälkeen 50 %:iin tavaran ostohinnasta.
Silloin, kun lisätakuun ehdoissa kuluttajalle annetaan käytännössä ainoana vaihtoehtona virheen seuraamukseksi kaupan purkaminen, tämä heikentää kuluttajan asemaa siitä, mikä se olisi ollut KSL:n säännösten perusteella ilman takuuta. Mikäli ostaja ei halua purkaa kauppaa, hän voi lain mukaan vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta. Tällöin tuotetta ei myöskään tarvitse palauttaa myyjälle ja ostaja voi halutessaan korjauttaa sen itse. Myös virheen korjaaminen silloin, kun se voi tapahtua kohtuullisin kustannuksin, tulisi olla yhtenä kuluttajan valittavana olevana virheen seuraamuksena.
Verkkokauppa.com Oyj ilmoitti muuttavansa kolmen vuoden takuunsa ehtoja siten, että
1) Yhtiö luopuu lahjakorttien käyttämisestä ellei asiakas toivo sellaista itse.
2) Tuotteen arvon alentumaa ei lasketa ensimmäisen kahden vuoden aikana, ja kolmantena vuonna tuotteessa ilmoitettu virhe pyritään ensisijaisesti korjaamaan tai vaihtamaan tuote virheettömään.
3) Yhtiö muuttaa kaupan purkamisessa käytettävää mallia, ja ottaa käyttöön tapauskohtaisesti arvioitavan käyttöhyödyn vähentämisen. Arvioinnissa otetaan huomioon myös tuotteen oletettavissa oleva käyttöikä ja tuotteen mahdolliset huoltokerrat.
4) Yhtiö tarjoaa asiakkaalle vaihtoehtoja virheen korjaamiseksi ja ottaa läpinäkyvästi käyttöön myös hinnanalennuksen mahdollisuuden."
Joo, kyllähän tuosta kannattaa lähteä vaatimaan vastaavaa laitetta tilalle. Aika vaikea sitä on kyllä saada luultavasti.Viime vuoden BF-tarjouksesta ostettu laite hajosi ja lähetin sen ostoliikkeeseen takuuhuoltoon. Sain suoraan hyvityksenä tuotteen ostohinnan ilman muuta yhteydenpitoa liikkeen suunnalta. Eikös yleensä kuitenkin ensin pidä yrittää tavaran korjaamista tai vaihto vastaavaan, kun samaa laitetta ei enää valmisteta?
Ehkä pitää tehdä reklamaatio ja vaatia vastaavaa laitetta tilalle, kun nyt ei uutena saa mitään vastaavaa enää samaan hintaan mitä oli tuossa BF-tarjouksessa.
Verkkokauppa.com kyseessä.Joo, kyllähän tuosta kannattaa lähteä vaatimaan vastaavaa laitetta tilalle. Aika vaikea sitä on kyllä saada luultavasti.
Mikä kauppa kyseessä?
Oma kokemus on että takuuasiat hoituu ihan mutkitta, tosin olen asioinut vain myymälässä. Luulisi olevan kuitenkin ihan läpihuutojuttu että ottavat vastaan pyyntösi, kun mainitset ettei asiasta voinut neuvotella vaan tuo hyvitys tuli pyytämättä vaikka se ei ole se mitä ensisijaisesti suositellaan näissä tapauksissa asiakkaille.Verkkokauppa.com kyseessä.
Mistään isoista summista ei ole kyse, enemmänkin nyt periaatteesta, että kauppa toimii oikein. BF-tarjouksessa laite maksoi kympin, kun normaalihinta 40€ ja nyt vastaava olisi 24€.
Itellä samsungin telkka hajos kolmen vuoden jälkeen ja takuuseen sain koko ostosumman takaisin. Oli siis verkkokauppa.com kyseessä silloinkin mutta hoidin asian samsungin huollon kautta joka sanoi että hyvittävät aina koko rahan ostokaupan kautta.Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?
Samsung ei kuulu verkkokauppa.com 3v takuun piiriin.Itellä samsungin telkka hajos kolmen vuoden jälkeen ja takuuseen sain koko ostosumman takaisin. Oli siis verkkokauppa.com kyseessä silloinkin mutta hoidin asian samsungin huollon kautta joka sanoi että hyvittävät aina koko rahan ostokaupan kautta.
Ei ole tännekkään kuulunut mitään.Olenko ainut kellä hobbyn läppäritarjouksesta ei ole kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen?
ei myöskään tänne. Ei roskapostikansiossakaan. Pc-storesta tuli kyllä vinhaa vauhtia.Ei ole tännekkään kuulunut mitään.
Ja tämähän ratkesikin nopeasti ja uusi korvaava tuote on tulossa minulle. Verkkokauppa.com korjasi tilanteen vielä edukseen vaikka ensin vähän töppäsikinJep. No nyt on asiasta tehty reklamaatio, katsotaan kuinka homma etenee. Yleensä ei kyllä ole ollut ongelmia verkkokaupan palautusten tai huoltojen osalta.
On varmaan mukava tuhlata itsesi, kaupan, kuluttajaneuvonnan sekä kuluttajariitalautakunnan aikaa?Jaahas.. Hobby Hall on kokonaan poistanut verkkokaupastaan Hp 745 ja 735
Saas nähdä mitä yrittävät oikein estääkseen sen 120e 745 kotiintulon
No oishan se kiva vahvistus saada siitä, että hyvittäisivät edes rahat yms..On varmaan mukava tuhlata itsesi, kaupan, kuluttajaneuvonnan sekä kuluttajariitalautakunnan aikaa?
Näköjään sama homma on täällä rahat on tullut, mutta mitään viestiä ei.Hobby Hallin läppäristä tuli tänään rahat palautuksena mutta mitään viestintää en ole saanut sähköpostiin.
Tilasin tuon itsekin ja tänään kertoivat, että tuote on ei-oo. "Tavarantoimittajalla ei näitä ole enää".Näistä Elisan läppärikiistoista lienee hyvä jatkaa täällä: Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)
Tuo Elisan BF tarjouksissa ollut malli on myös oikeasti M509DA-EJ068T (256gb), eikä tuotetiedoissa näkynyt M509DA-EJ024T (512gb). Eli siinäkin on ollut virhe heillä. Tuota 512gb SSD:llä olevaa EJ024T:tä on heillä vielä varastossa ja myynnissäkin normaaliin hintaan: https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-M509DA.
Mihin hintaan tuo läppäri oli ostettavissa?Elisan läppäri pelleilyyn tuli kuluttajaneuvonnasta tämmönen vastaus.
"Hei,
Olette ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien 29.11. Elisan verkkokaupasta tilaamaanne kannettavaa tietokonetta Asus M509. Tilausvahvistuksen jälkeen teille on ilmoitettu, että tuotetta ei olekaan enää saatavilla ja teitä on kehotettu etsimään verkkokaupasta tilalle jokin muu vastaava tuote (normaalihintaan).
Pikaisella verkkokauppojen selaamisella selviää, että Asus M509 koneita on muissa verkkokaupoissa edelleen myynnissä. Koska Elisa ei ole myöskään rajoittanut tarjoushintaa tiettyyn määrään tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” tai muulla vastaavalla varauksella, pitäisin tilausvahvistuksenne perusteella tilaustanne sitovana. Suosittelen reklamoimaan asiasta Elisalle. Voitte vaatia vastaavaa konetta samaan alennettuun hintaan kuin tilauksessanne on ollut. Periaatteessa kyseeseen voisi tulla myös niin sanottu kateosto. Eli ostaisitte toisesta verkkokaupasta Asus M509 -koneen ja Elisa hyvittäisi teille hintaeron. Helpompi lienee kuitenkin neuvotella Elisalla myynnissä olevista laitteista, joten siitä kannattaa lähteä liikkeelle.
Ellei Elisa vastaa reklamaatioonne tai asia ei heidän kanssaan etene, voitte olla uudelleen minuun yhteydessä."
299€Mihin hintaan tuo läppäri oli ostettavissa?
299€ ja olivat ilmeisesti vahingossa laittaneet kalliimman mallin (M509DA-EJ024T) esittelytekstit ja mallinumeron, vaikka kaiketi ajatuksena on ollut myydä saman mallin halvempaa versiota, jolla on eri mallinumero ja esim. pienempi kovalevy.Mihin hintaan tuo läppäri oli ostettavissa?
Juridisesti tuo tilanne on päivänselvä ja jokaisen itseään arvostavan pitää viedä asia ilman muuta eteenpäin.299€ ja olivat ilmeisesti vahingossa laittaneet kalliimman mallin (M509DA-EJ024T) esittelytekstit ja mallinumeron, vaikka kaiketi ajatuksena on ollut myydä saman mallin halvempaa versiota, jolla on eri mallinumero ja esim. pienempi kovalevy.
Elisalla voivat nyt miettiä, kannattaako maksaa virheestä vähän vai laittaa tilaajat maksamaan heidän virheensä, mikä lopulta maksaa Elisalle vielä enemmän. Soitin asiakaspalveluun äsken ja totesin, että kun M509DA-EJ024T on edelleen heillä myynnissä ja olen sellaisen tilannut, niin kai heidän pitäisi sellainen toimittaakin? Osaltani tämä tilanne on nyt dokumentoitu ja jos laitetta ei tule vaikka sitä vielä äsken kysyessäni varastossa oli ja sopimus on jo tehty, tulen syyttämään Elisaa sopimusrikkomuksesta, mikäli siitä nyt mitään hyöytyä sitten onkaan.. Siellä on nyt isompi kokous tästä sotkusta meneillään - eivät tee mitään päätöksiä vielä, vaan soittelevat porukalla porukalle huomenna.