Ideoita mitä voisi kehittää/suunnitella, kehityskohteet

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Minulla on tällä hetkellä pulaa kehitys-/suunnitteluideoista. Viimeaikoina olen suunnitellut erilaisia avaruusaluksia, sotakoneita ja VTOL aluksia (lentävä auto). Näissä suunnitelmissa olen kuitenkin saavuttanut riittävän tason ja ne eivät kiinnosta enää. Siis mitähän voisin kehittää/suunnitella seuraavaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Kehitä mekaaninen joutsen. Ja jos loppuu haasteet kesken ni voit myös valmistaa sen.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Kehitä mekaaninen joutsen. Ja jos loppuu haasteet kesken ni voit myös valmistaa sen.
Kiitos vastausesta!

On aika omituista, että päädyit edottamaan joutsenen suunnittelua, koska tänä aamuna kun heräsin, niin olin nähnyt unta joutsenen muotoisesta hävittäjästä/pommikoneesta. Ajattelin, että ompa omituinen uni ja ihmettelin, että mistä olin oikein saanut ajatuksen moiseen. Mieleen tuli Clint Eastwoodin elokuva Firefox. Elokuvan hävittäjä oli tosin hyvin erilainen kuin joutsenlentokone.

Minä vain suunnittelen. En valmista mitään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Nimimerkistä päätellen poimuajo on jo hallussa, mutta jos ei ole, niin ei muuta kuin suunnittelupöydän ääreen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Pelle Pelottoman mietintämyssy. Tietysti ilman päähän paskantavia lintuja, tiilipiippua ja kattoa.

Yhtä asiaa en siinä Pellessä ymmärtänyt. Se ei tainnut koskaan rakentaa kunnon tutkimuskeskusta vaan aina asusteli niissä hörskissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Minkätasoisesta suunnittelusta nyt puhutaan? Onko tarkoitus suunnitella materiaaleista lähtien kaikki itse vai lätkäistä helkamaan pakki hammasratasvaihdoilla? Toisinsanoen käytetäänkö dubloja vai hiukkaskiihdytintä?

Ehdotan:
Tuulivoimalla toimiva robottiruohonleikkuri.
Vaikeustasolla 1 akut ja elektroniikka sallittu.
Vaikeustasolla 2 ilman sähköä, mekaanisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Minkätasoisesta suunnittelusta nyt puhutaan? Onko tarkoitus suunnitella materiaaleista lähtien kaikki itse vai lätkäistä helkamaan pakki hammasratasvaihdoilla? Toisinsanoen käytetäänkö dubloja vai hiukkaskiihdytintä?

Ehdotan:
Tuulivoimalla toimiva robottiruohonleikkuri.
Vaikeustasolla 1 akut ja elektroniikka sallittu.
Vaikeustasolla 2 ilman sähköä, mekaanisesti.
Puhutaan konseptisuunnittelusta.

Kiitos haasteesta.

Alustavasti voin kertoa:

1 On jo keksitty (siis sähkön tuotto tuulivoimalla ja sähkön lataaminen akkuihin)
2 Toimitan alustavan suunnitelman kunhan ehdin
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Aiheena tämä on kiinnostava ja pellepeloton-ketju täältä onkin uupunut.



Kiinnostaisi nähdä nuokin, jos ovat julkaisukelpoisia suunnitelmia eikä tarkoitus haudata pöytälaatikkoon. ;)
Olen suunnitellut nuo omalta osaltani loppuun, mutta julkaisumateriaalin tuottaminen on suuri ponnistus ja minä olen laiska. Voisin ehkä yhden saada julkaistua. Mikä kiinnostaisi eniten?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Olen suunnitellut nuo omalta osaltani loppuun, mutta julkaisumateriaalin tuottaminen on suuri ponnistus ja minä olen laiska. Voisin ehkä yhden saada julkaistua. Mikä kiinnostaisi eniten?
Ehkä noista realistisimmalta kuulostaa lentävä auto. Kiinnostaa nähdä onko malli perinteinen(jos lentäviä autoja nyt voi perinteisiksi kutsua) vai onko mielikuvituskin lähtenyt lentoon.

Enkä nyt tarkoita että tarvitsee raataa jotta käy selville jokaisen ruuvin kierremäärätkin mutta ihan se peruskonsepti kiinnostaisi.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Minkätasoisesta suunnittelusta nyt puhutaan? Onko tarkoitus suunnitella materiaaleista lähtien kaikki itse vai lätkäistä helkamaan pakki hammasratasvaihdoilla? Toisinsanoen käytetäänkö dubloja vai hiukkaskiihdytintä?

Ehdotan:
Tuulivoimalla toimiva robottiruohonleikkuri.
Vaikeustasolla 1 akut ja elektroniikka sallittu.
Vaikeustasolla 2 ilman sähköä, mekaanisesti.
2: Ruohonleikkuri toimii paineilmalla.

Tuulivoimalla tuotetaan paineilmaa paineilmasäiliöön.

Seuraavassa kuva ruohonleikkurista paineilmasäiliöllä:
RuohonLeikkuri.JPG


Leikkuriin voisi tehdä mekaanisen ohjauksen, joka leikkaisi halutun suorakulmaisen alueen.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Ehkä noista realistisimmalta kuulostaa lentävä auto. Kiinnostaa nähdä onko malli perinteinen(jos lentäviä autoja nyt voi perinteisiksi kutsua) vai onko mielikuvituskin lähtenyt lentoon.

Enkä nyt tarkoita että tarvitsee raataa jotta käy selville jokaisen ruuvin kierremäärätkin mutta ihan se peruskonsepti kiinnostaisi.
Tehdään.

Voi mennä aikaa.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Puhutaan konseptisuunnittelusta.

Kiitos haasteesta.

Alustavasti voin kertoa:

1 On jo keksitty (siis sähkön tuotto tuulivoimalla ja sähkön lataaminen akkuihin)
2 Toimitan alustavan suunnitelman kunhan ehdin
Eikö herralle Suunnittelijalle ole tuttuja asioita energian säilöminen vauhtipyörään, paineakkuun tms. ja esimerkiksi Charles Babbagen ja Konrad Zusen työ mekaanisten tietokoneiden parissa? Kakkoskohtaan siis myös "On jo keksitty".
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Eikö herralle Suunnittelijalle ole tuttuja asioita energian säilöminen vauhtipyörään, paineakkuun tms. ja esimerkiksi Charles Babbagen ja Konrad Zusen työ mekaanisten tietokoneiden parissa? Kakkoskohtaan siis myös "On jo keksitty".
Vauhtipyörään/paineakkuun tehdään kokoajan kehitystä. En usko, että konseptitasolla voisin tuoda siihen jotain lisää.

Mekaanisen tietokoneen kehitys on hedelmätöntä. Ei pärjää sähköiselle.

Kakkoskohtaan ei voi sanoa, että olisi keksitty. En tiedä yhtään tällaista konseptia ja syykin on selvä. Ei pärjää sähköiselle.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Vauhtipyörään/paineakkuun tehdään kokoajan kehitystä. En usko, että konseptitasolla voisin tuoda siihen jotain lisää.

Mekaanisen tietokoneen kehitys on hedelmätöntä. Ei pärjää sähköiselle.

Kakkoskohtaan ei voi sanoa, että olisi keksitty. En tiedä yhtään tällaista konseptia ja syykin on selvä. Ei pärjää sähköiselle.
Juurihan minä sanoin, että on jo keksitty. Sellaista tuskin on toteutettu ja syy siihen on tosiaan selvä.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Kohti järjetöntä ja sen yli!
Korjasin.

En nyt tässä halua kyseenalaistaa mitään, mutta Mr. Cochranen renderöinti paineilmaruohonleikkurista ei nyt kyllä vakuuta. Mutta hyvähän se on, että jotain harrastaa. Itsehän laittaisin tuohon jonkun eteenpäin suuntautuneen liekinheittimen, ja sivuille jotain räyhäkästä, kuten neljä pakoputkea per/puoli, jotka sylkee sen ruohosilpun silleen yläviistoon naapurin puolelle. Varavoimaksi pari aurinkopaneelia, ettei tarvia odottaa seuraavaa tuulenpuuskaa. Ei sovi myös unohtaa yksityiskohtia, kuten hallintapaneelia. Mielellään semmoinen pädi-tyyppinen, että pystyy etänä laittamaan vehkeen rullaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
2: Ruohonleikkuri toimii paineilmalla.

Tuulivoimalla tuotetaan paineilmaa paineilmasäiliöön.

Seuraavassa kuva ruohonleikkurista paineilmasäiliöllä:


Leikkuriin voisi tehdä mekaanisen ohjauksen, joka leikkaisi halutun suorakulmaisen alueen.
no offence, mutta mun kolmevuotiaan ”suunnitelma” oravien avaruusraketista on uskottavampi kuin tämä sinun ruohonleikkurisi.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 915
Tuollainen ruohonleikkuri jossa tuon kokoinen paineilmasäiliö toimisi varmaan ehkä puoli minuuttia - minuutin heikolla teholla niin se tarvitsisi uutta paineilmaa. Ihan noin niinkuin arviolta mitä tavalliset paineilmatyökalut käyttävät vs. sitten ruohonleikkurin tarvitsema energia.

En kyllä ymmärrä että miksi juuri tuulivoimalla sen paineilman pitäisi toimia? Onko tarkoitus jotenkin kompressoida ilmaa ilman sähköä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Eihän tuo käytännöllinen laite kovin helpolla olisikaan(mutta mielenkiintoinen projekti toteutettavaksi). 2 eri toteutustapaa kuitenkin jos rajataan sähkö pois, joko tuuli suoraan pyörittää kaikkea tai sitten häviöllisesti jollain tapaa energiaa pitää varastoida ja välillä laittaa terät pyörimään kun varastot on täydentyneet.

Energian varastointi varmasti tekee kokonaisuudesta mutkikkaamman ja lisää häviöitä, mutta sillä voi ohittaa paljon hienosäätöä kokonaisuuden kannalta.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 915
Olisi mielenkiintoista nähdä kuva aloittajan avaruusaluksesta ja minkä mallinen se on ja miten esim. kiertoradalle laukaisu on toteutettu ja miksei sotakoneistakin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 769
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom