Masennus

Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Mulla on noita satunnaisia niska ja selkäkipuja ollu niin kauan kun muistan. Kädet ja jalat myös välillä ollu niin sanotusti voimattomat kun tuntuu että jokainen liike joka käyttää voimaa tuntuu niin hemmetin epämiellyttävältä.
Nyt ton Voxran noston jälkeen ollu paikat enemmän jumissa, mutta veikkaan että johtuu siitä kun jännitän lihaksia enemmän.
Toisaalta nyt tuntunu silleen paremmalta noitten kanssa kun tosiaan tuntuu että lihakset toimii paremmin, niin sen laittaa vaan sen piikkiin.

Toi Noritren vaikuttaa joo olevan suht samanlailla vaikuttava kun Triptyl. Ainakin nopeasti luettuna.

Jotenkin vaan tuntuu siltä ettei kuitenkaan haluis mitään nappeja vedellä yhtään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Mulla on noita satunnaisia niska ja selkäkipuja ollu niin kauan kun muistan. Kädet ja jalat myös välillä ollu niin sanotusti voimattomat kun tuntuu että jokainen liike joka käyttää voimaa tuntuu niin hemmetin epämiellyttävältä.
Nyt ton Voxran noston jälkeen ollu paikat enemmän jumissa, mutta veikkaan että johtuu siitä kun jännitän lihaksia enemmän.
Toisaalta nyt tuntunu silleen paremmalta noitten kanssa kun tosiaan tuntuu että lihakset toimii paremmin, niin sen laittaa vaan sen piikkiin.

Toi Noritren vaikuttaa joo olevan suht samanlailla vaikuttava kun Triptyl. Ainakin nopeasti luettuna.

Jotenkin vaan tuntuu siltä ettei kuitenkaan haluis mitään nappeja vedellä yhtään.
Sulla olikin tosiaan Voxra käytössä. Ehdin jo unohtamaan sen.

Trisyklisistä lääkkeistä luin ja niissä on enemmän haittavaikutuksia. 50mg on vielä sen verran pieni, että en huomaa vielä haittaa.

Silti vaikka niitä kipuja jaloissa on, niin silti pystyy käymään kävelyllä. Juosta ei kannata, kun mulla on toisessa jalassa vähän vammaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Moi, mulla joku skitso psyka alkoi laskee että ajetaan alas rivatril 0.5mg, se oli 20vuotta sitten hyvä masislääke, ei vaan ole enää ja sulla ei ole epilepsiaa johon se on tehty niin ajetaan 3kk:ssa alas, vedin 3vrk 2*0.5 3*0.5:n sijaan ja fitunmoinen päänsärky, ehkä sattumaa mutta nyt kokeillaan uudestaan ajaa alas niitä, nyt on onneksi apuna lyrica sekä opamoxkin apuna huoh, kaikkea sitä pitääkin olla sitten.
Hyvää alkavaa viikkoa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
lisäksi karmeasti hermosärkyjä, lyricakaan ei meinaa auttaa, voltaren geeli ehkä vähäsen sitten :(
se vihlonta keskellä yötä nilkasta on todella karmeeta, neurologille en pääse, vaikkei kirjoituskäden peukku toimi ollenkaan, joulukorttien kirjoittaminen käsin oli yhtä helvettiä, hyvä että nimensä kykenee kirjottaa.
neurologi oli passimisti; "ei sille voi mitään, turhaa tänne tulee, emme voi auttaa, se on syövän tekosia, koita kestää" :o

ihme ettei saa edes mitään lisätukea elämiseen kun se käy helvetiksi, samat tuet saa terve eläkkeenä kuin vammainenkin, on tämä kanssa, tuntee itsensä täysin rapakuntoiseksi, nooh elämä on ja kuten broidi sanoo "kuuluu tähän vuosimalliin" :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
lisäksi karmeasti hermosärkyjä, lyricakaan ei meinaa auttaa, voltaren geeli ehkä vähäsen sitten :(
se vihlonta keskellä yötä nilkasta on todella karmeeta, neurologille en pääse, vaikkei kirjoituskäden peukku toimi ollenkaan, joulukorttien kirjoittaminen käsin oli yhtä helvettiä, hyvä että nimensä kykenee kirjottaa.
neurologi oli passimisti; "ei sille voi mitään, turhaa tänne tulee, emme voi auttaa, se on syövän tekosia, koita kestää" :eek:

ihme ettei saa edes mitään lisätukea elämiseen kun se käy helvetiksi, samat tuet saa terve eläkkeenä kuin vammainenkin, on tämä kanssa, tuntee itsensä täysin rapakuntoiseksi, nooh elämä on ja kuten broidi sanoo "kuuluu tähän vuosimalliin" :)
Mulla oli Venlafaxin mikä kai auttoi myös kipuihin. "Venlafaksiinia käytetään masennuksen ja ahdistuneisuushäiriöiden sekä neuropaattisen kivun hoitoon."
Venlafaksiini – Wikipedia

Joku ylilääkäri sitten oli ehdottanut, että voisi jättää Venlafaxinin pois ja tilalle Noritren + Tolvon. "Sitä voidaan käyttää paitsi depressioon liittyvän matalan mielialan ohella, myös kipukynnyksen kohottajana sekä apuna tupakoinnin lopettamisessa[2]. Lisäksi lääkkeellä on stimuloiva vaikutus."
Nortriptyliini – Wikipedia

Tuota Noritreniä oon ottanut nyt 3*50mg, eli kolmesti päivässä. Lisäksi nostettiin Abilify 15mg -> 22.5mg.

Harmi kun sulla ei neurologi osannut auttaa. Itellä on ollut vain se psykiatrinen lääkäri apuna ja se on sitten kysellyt myös joltain fiksummalta lääkäriltä. Eihän noissa lääkkeissä hirveästi eroa ole, kunhan vaan annokset on riittävän isoja. Mulla kun ei oikein tahdo ne pienet annokset toimia kunnolla. Olin jossain kokemusasiantuntija jutussa siellä näki jotain muitakin henkilöitä kertomassa asioita. Oli aika erilaisia kaikki. Vaikea kyllä keksiä, että mikä sun peukaloon oikein auttaisi. Mullakin oli joskus oikeassa peukalossa jotain kipua, mutta ei ole kyllä enää. Jonnekin se vaan hävisi, mikä oli ihan kiva juttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Mulla oli jotain paniikkihäiriötä kanssa, mutta jonnekin se vain loppui. Varmaan joku toimiva masennuslääke sai itsellä korjattua paniikkihäiriön. Ja lisäksi se auttoi, kun tiesi että se onkin "vain" paniikkihäiriö, enkä kuole hapenpuutteeseen tai mitään muutakaan.

Mulla jossain haastavissa tilanteissa kädet tulee kipeäksi, mutta se kai voi johtua esim fibromyalgiasta.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mulla oli Venlafaxin mikä kai auttoi myös kipuihin. "Venlafaksiinia käytetään masennuksen ja ahdistuneisuushäiriöiden sekä neuropaattisen kivun hoitoon."
Venlafaksiini – Wikipedia

Joku ylilääkäri sitten oli ehdottanut, että voisi jättää Venlafaxinin pois ja tilalle Noritren + Tolvon. "Sitä voidaan käyttää paitsi depressioon liittyvän matalan mielialan ohella, myös kipukynnyksen kohottajana sekä apuna tupakoinnin lopettamisessa[2]. Lisäksi lääkkeellä on stimuloiva vaikutus."
Nortriptyliini – Wikipedia

Tuota Noritreniä oon ottanut nyt 3*50mg, eli kolmesti päivässä. Lisäksi nostettiin Abilify 15mg -> 22.5mg.

Harmi kun sulla ei neurologi osannut auttaa. Itellä on ollut vain se psykiatrinen lääkäri apuna ja se on sitten kysellyt myös joltain fiksummalta lääkäriltä. Eihän noissa lääkkeissä hirveästi eroa ole, kunhan vaan annokset on riittävän isoja. Mulla kun ei oikein tahdo ne pienet annokset toimia kunnolla. Olin jossain kokemusasiantuntija jutussa siellä näki jotain muitakin henkilöitä kertomassa asioita. Oli aika erilaisia kaikki. Vaikea kyllä keksiä, että mikä sun peukaloon oikein auttaisi. Mullakin oli joskus oikeassa peukalossa jotain kipua, mutta ei ole kyllä enää. Jonnekin se vaan hävisi, mikä oli ihan kiva juttu.
Kuten sanonta varmaankin kuuluu "aika parantaa haavat".
syöpä oli kiva :( "se on poissa, mutta vammoja jäi" :facepalm:

Vähäsen samaa kuin "leikkaus onnistui mutta potilas kuoli" pöh.
mä kuuntelen mielelläni musiikkia, nytkin tulee kerran vuodessa joulumusa annos, musiikki rauhoittaa, olen varma että musiikilla on terapeuttinen vaikutus ihmisen psyykeeseen, se on ihmeellistä, ja se on ihmisten tekemä juttu tuo sanat ja sävellys, yleensä ihmisten tekemät ja keksimät asiat ovat pahasta.

mä käytän kait väärin lyrica 75mg:sia, 2kpl vastaa promillen känniä, välillä tahtoo vain olla ja katsoa ulos ikkunasta taikka seinässä jotain kuvaa, ei aina tarvitse olla mitenkään menossa.

mitäs mieltä porukat on uskonnosta masiksen kanssa? mulle joku psyka sanoi että ns. mielenterveyspotilaalle ei ole "hyväksi" sekaantua uskoon, en usko tuohon, itse kävin intissä riparin ja iltarukoukset alkoi jo 13veenä, voi sitä ihanaa lapsuuden aikaa kun sai olla terve ja notkea, ilman mitään vaivoja, intin jälkeen alkoi se masennus, paniikki, keliakia, laktoosi-intolerassi vatsasärky helvetti ongelmat, siitä kait tuomitsen intin, se vai sattui pahaan aikaan, ei intissä ollut mitään erikoisruokia koska vasta 1990 lekurit luki jenkkilehdistä että jenkeissä on keksitty keliakia, suomessa se tuli vasta n.2000 luvulla.
Vika ei ole intin eikä ole minun, anteeksi antaminen on välillä niin vaikeaa, kelle tahansa.
toisille joille ne ovat vain sanoja se on helppoa antaa taikka pyytää anteeksi, mutta kun kyseessä on lähimmäinen ja tunnetta on paljon mukana niin se on melkein mahdotonta.

Välillä on liian myöhäistä, minä en kerennyt äitivainaalle [rip 2008->] kertomaan kertaakaan että "kuule minä rakastan Sinua ja olen kiitollinen että kasvatit minut" se on surullista, elämä on välillä surullista. :scry:

Tänään oli hyvä päivä, kävin apteekissa ja sitten hakemassa koiralle nappuloita, olin niin innoissani kauppiksen joulukuusista ja kaikista että ylitin jälleen itseni, juttelen nykyään iloisella tuulella tuntemattomille paljon, apteekin kassalle annoin 2.50e omavastuu lääkkeistä, sanoin että valitettavasti ei ole antaa kuin tasa-raha, en anna tippiä, mutta ehkä pukki muistaa, nooh käväsin sitten hakemassa koiran naput ja jäi 50c käväsin samalla ostamassa salmiakki ja hedelmä wanhat autot 2kpl. vein apteekin rouvalla sanoin että nyt pukki muisti sinua ja osti sinulle nämä, nauroi ja kiitti.

En ymmärrä miksi ihmiset tekevät niin paljon pahaa :(
aina loukataan ja sanotaan toiselle niin että se melkein itkee suruissaan, mutta iloa, sitä ei osata eikä aina kyllä kyetä kautta JAKSETAkkaan jakaa ihmisille, minusta on hienoa että ihmiset osaavat olla vanhanaikaisia ja vaikka koiraa ulkoiluttaessa sanoa tuntemattomalle vastaa tulevalle (yleensä mummo-paapp) että hyvää huomenta tms. ei se vaadi paljoa.

voi olla että toinen on menossa hyppäämään rekan alle ja juuri tuo tekosi pelastaakin tuon ihmisen hengen.
Hyvä tuottaa hyvää
:slove:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kokemuksia kuinka olette päässeet eroon toistuvista paniikkikohtauksista? Rajoittavat vittumaisesti elämää.
Mä ajattelen muuta, alussa kun tulee ensimmäiset panikset elämässä on ihan kusessa, sitten kun oppii orientoitumaa oikein niin hokasee että minulla on voimaa ja tahtoa, kun meinaa panikset tulla niin alkaa vaikka laskee rahoja, pylväitä, ihmisiä jne. minulle kaiken a ja o on että AJATTELE MUUTA! siten saan sen pahan ajatuksen jäämään taakseen, mutta välillä jos se vyöryy niin se on todella kuolemaakin pahempi tunne :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Pitäisköhän hankkia rolla, en taida jaksaa, sillä pääsisi kyllä ilmasex sitten busseissa, esim. Orimattilaan ja Heinolaan,mutta selkälihakset eivät tykkää hyvää jos makaa rollan päällä.

Sitten lekuritkin sanoo "on se kamalaa kun pieraiset niin vaippaa tulee löysää kakkaa keskellä kaupunkia, sitä se syöpä vaan teki"
on tämä sitten tätä sanoi kaisa kun kantoi tikulla pihalle, olkoot.

minusta on tullut 52veenä vanhemmiten sosiaalisempi sekä vastuuta ottavampi.
minä en ole mutta pakosti olen vastuuta ottava, olen niin monta kertaa nähnyt kun kukaan ei ota vastuuta taikka "johtajuutta"
esim. skolessa ea-kurssilla minä se aina otin meitin ryhmästä harjoituksissa sen vetäjän roolin, pakko.
intissä kokeilin että EHKÄ joku toinenkin on samanlainen, EI OLLUT!
Alikit tuli 15s:n välein tupaan ovi auki ja piti huutaa huomio ja tehdä ilmoitus, nooh silloin kyllä oli kaikki valmiina, mutta sitten tulikin ovesta komppanian päällikkö Kapteeni, nooh sama vika, ei mitään, tosin syynä se että ei ollutkaan alikki vaan iso herra, kaikki oli tuppisuina ja katsoi että mitä hemmettiä toi tekee täällä, se katseli ympäriinsä hetken, hymähti ja lähti takasin :D
sinänsä koomista mutta ei oikein ollut homma hanskassa.

Oletteko te muut kovinkin sosiaalisia? osaatte olla se aloittaja joissain tilanteissa/tilaisuuksissa?

Mä olen sen verran vanha käpy että teen mielelläni aina sen ekan aloitteen ja olen vapaa-ehtoinen joka asiaan, kun tiedän että nuoremmille on kehtaamisongelmia sekä ongelmia ettei kiinnosta eikä jaksa, nuorilla on nuorten psyykkiset ongelmat, me vanhat kääkät ollaan nähty jo elämää ja aletaan jo katsomaan hautuumaalle päin, tosi on [epätoivoinen hymiö tähän...]
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Onpahan ollut paska viime viikko. Keskiviikkona lähti paikka hampaasta ja hampilääkäriajan sai vasta kuukauden päähän. Torstaina oli papan hautajaiset ja parin päivän masennusajan jälkeen kun olin sunnuntaina menossa kuntosalille niin alkoi poskihammasta vihlomaan. Paskaako noita hampaita hoitaa kun ei ne pysy kunnossa kuitenkaan.

Tänään sitten kuulin että siskon ja poikaystävänsä 6 vuotta kestänyt seurustelu loppui siskon toimesta. Varmaan tuo papan kuolema vaikutti asioihin kun ero tuli heti papan kuoleman jälkeen, sitä ennen sisko ja kaverinsa tuntuivat olevan onnellisia. Olen enemmän pahoillani tämän exän puolesta, mukava ja iloinen mies joka on nyt täysin romuna. Yritin häntä lohduttaa mutta taisin vain sotkia enempi asioita.

Oma älypuhelinriippuvuus masentaa. Mulla on puhelimessa sovellus joka estää netin ja pari muuta sovellusta jotka aiheuttavat riippuvuutta, silti huomaan liian usein että minun pitää avata se puhelin useita kertoja päivässä ja tarkastaa viestit tai puhelut. Ja kun niitä ei ole niin siitä sitten seuraa masennus joka kai johtuu yksinäisyydestä.

Ainoa hyvä puoli tässä tilanteessa on tuo että sain viimeinkin aloitettua kuntosalin, jos edes kuntoliikunta vähän piristäisi. Lääkkeet kyllä tekevät saman mutta samalla ne myös väsyttävät, mikä vituttaa.

Tulipahan kirjoitettua pitkä litania...
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Kokemuksia kuinka olette päässeet eroon toistuvista paniikkikohtauksista? Rajoittavat vittumaisesti elämää.
Koeta altistaa itsesi paniikkikohtauksille menemällä tahallasi paikkaan missä ne oireet tulevat. Tiedän että se on vaikeaa ja sitä ei mielellään tee mutta kun pikkuhiljaa altistaa itseään niin helpottaa.

Mulla tosin tuo paniikkihäiriö oli sen verran paha ettei siinä altistukset auttaneet, Sertralin 100 mg mahdollisti sen että pystyin olemaan muiden ihmisten kanssa samassa tilassa ilman paniikkikohtauksia.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Onpahan ollut paska viime viikko. Keskiviikkona lähti paikka hampaasta ja hampilääkäriajan sai vasta kuukauden päähän. Torstaina oli papan hautajaiset ja parin päivän masennusajan jälkeen kun olin sunnuntaina menossa kuntosalille niin alkoi poskihammasta vihlomaan. Paskaako noita hampaita hoitaa kun ei ne pysy kunnossa kuitenkaan.

Tänään sitten kuulin että siskon ja poikaystävänsä 6 vuotta kestänyt seurustelu loppui siskon toimesta. Varmaan tuo papan kuolema vaikutti asioihin kun ero tuli heti papan kuoleman jälkeen, sitä ennen sisko ja kaverinsa tuntuivat olevan onnellisia. Olen enemmän pahoillani tämän exän puolesta, mukava ja iloinen mies joka on nyt täysin romuna. Yritin häntä lohduttaa mutta taisin vain sotkia enempi asioita.

Oma älypuhelinriippuvuus masentaa. Mulla on puhelimessa sovellus joka estää netin ja pari muuta sovellusta jotka aiheuttavat riippuvuutta, silti huomaan liian usein että minun pitää avata se puhelin useita kertoja päivässä ja tarkastaa viestit tai puhelut. Ja kun niitä ei ole niin siitä sitten seuraa masennus joka kai johtuu yksinäisyydestä.

Ainoa hyvä puoli tässä tilanteessa on tuo että sain viimeinkin aloitettua kuntosalin, jos edes kuntoliikunta vähän piristäisi. Lääkkeet kyllä tekevät saman mutta samalla ne myös väsyttävät, mikä vituttaa.

Tulipahan kirjoitettua pitkä litania...
Hyvä että sait purettua asiasi, se on tärkeää elämässä, että tuntee että edes joku voisi olla kinostunut minunkin asioistani, en ole elämässä yksin.
parisuhe: samaa mäkin yritin kerran auttaa yhtä suhdetta ja sehän meni päin peetä "se on sun vikas" aijaah kiitti mulle riitti :(
välillä, [miten niin välillä vaan aina!] tuntuu että NYT kaikki paska tulee juuri nyt niskaan samaa aikaa ja just minulle!

Minä en juuri tuonkaan takia ota älyphonea, monesti ollut, mutta heti myyn veke, en tahdo että pääsen nettiin nopeasti ja kivasti, mulla on näppispuhelin nokia c2-01 siinä pirun hidas netti ja pieni näyttö, sen verran riittää kidutusta että päivitän ruotsin matkalla että olen nyt Olympiaterminaalissa ja nyt Värtanissa thats all.

Samaa minulla bro, aamuisin masennun kun menen iloisella mielellä katsomaan fb:n uutiset sekä epostin "jippii nyt päivä aukeaa komeasti" paskat, yx spammi mainos PÖH!
Sitten kun ei odota, menenpä nyt laittaa koneen päälle ja luen uutiset niin sitten onkin jotain kivaa uutista jippii, päivä pelastettu.
Välillä musta tuntuu että tietokoneen on saatanasta, ilman niitä olisi kaikki paremmin, mutta mulle tämäkin forumi on elintärkeä, ihmisen ei ole hyvä olla yksinänsä, se on pahasta.
pärjäile bro, yön jälkeen kaikki monesti näyttää paremmalta <3
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Hyvä että sait purettua asiasi, se on tärkeää elämässä, että tuntee että edes joku voisi olla kinostunut minunkin asioistani, en ole elämässä yksin.
parisuhe: samaa mäkin yritin kerran auttaa yhtä suhdetta ja sehän meni päin peetä "se on sun vikas" aijaah kiitti mulle riitti :(
välillä, [miten niin välillä vaan aina!] tuntuu että NYT kaikki paska tulee juuri nyt niskaan samaa aikaa ja just minulle!
Joo täytyy toivoa etten sotkinut asioita pahemmin, yritin kyllä lohduttaa mutta jälkeenpäin tajusin ettei se mun viesti kuulostanut kovin lohdulliselta. Laitoin sitten uuden lohdutusviestin jolla ainakin yritin korjata asiaa.

Mulla on kasa Nokian peruspuhelimia ilman nettiä, taidanpa siirtä sim-kortin Honorista johonkin ikivanhaan puhelimeen, se helpottaa kummasti.

Välillä tuntuu tosiaan siltä että sais viedä kaikki tietokoneet ja pelikonsolit tuonne aittaan kun eivain jaksa niiden ongelmia tai sitä että istun vain kotona pelaten enkä viitsi liikkua mihinkään. Muistan lämmöllä aikaa ennen 2010 vuotta, silloin mulla oli vain yksi tietokone eikä mitään muuta, kun sekin kone lahosi niin sitten piti pärjätä pari viikkoa ilman. Jimmsiltä tilatut osat tulivat 3 viikon kuluttua.

Itsellä on välillä tilanne että tuntuu siltä että on parempi kun ei ole missään tekemisissä ihmisten kanssa, ei tietokoneen taikka puhelimen välityksellä, pelkään tuolloin purkavani pahaa oloa kavereihin ja sukulaisiin sekä myös muihin täällä foorumilla. Se ei ainakaan helpota tuota yksinäisyyden tunnetta.

Tädin kanssa joskus juteltiin paljonkin vaan sekin on nyt isänsä kuoleman takia romuna, ei se jaksa jutella oikein mistään.

Kiitos tuosta viimeisestä lauseesta. Se helpottaa kummasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Onpahan ollut paska viime viikko. Keskiviikkona lähti paikka hampaasta ja hampilääkäriajan sai vasta kuukauden päähän. Torstaina oli papan hautajaiset ja parin päivän masennusajan jälkeen kun olin sunnuntaina menossa kuntosalille niin alkoi poskihammasta vihlomaan. Paskaako noita hampaita hoitaa kun ei ne pysy kunnossa kuitenkaan.

Tänään sitten kuulin että siskon ja poikaystävänsä 6 vuotta kestänyt seurustelu loppui siskon toimesta. Varmaan tuo papan kuolema vaikutti asioihin kun ero tuli heti papan kuoleman jälkeen, sitä ennen sisko ja kaverinsa tuntuivat olevan onnellisia. Olen enemmän pahoillani tämän exän puolesta, mukava ja iloinen mies joka on nyt täysin romuna. Yritin häntä lohduttaa mutta taisin vain sotkia enempi asioita.

Oma älypuhelinriippuvuus masentaa. Mulla on puhelimessa sovellus joka estää netin ja pari muuta sovellusta jotka aiheuttavat riippuvuutta, silti huomaan liian usein että minun pitää avata se puhelin useita kertoja päivässä ja tarkastaa viestit tai puhelut. Ja kun niitä ei ole niin siitä sitten seuraa masennus joka kai johtuu yksinäisyydestä.

Ainoa hyvä puoli tässä tilanteessa on tuo että sain viimeinkin aloitettua kuntosalin, jos edes kuntoliikunta vähän piristäisi. Lääkkeet kyllä tekevät saman mutta samalla ne myös väsyttävät, mikä vituttaa.

Tulipahan kirjoitettua pitkä litania...
Olin kanssa ensin suuhygienistillä ja sitten hammaslääkärissä. Seuraavaksi tammikuussa vasta paikkaus. Yhden reijän löysi ja mielestäni toinenkin reikä saattaisi olla. Harmi kun lääkäri ei sitä löytänyt.
Välillä tuntuu tosiaan siltä että sais viedä kaikki tietokoneet ja pelikonsolit tuonne aittaan kun eivain jaksa niiden ongelmia tai sitä että istun vain kotona pelaten enkä viitsi liikkua mihinkään. Muistan lämmöllä aikaa ennen 2010 vuotta, silloin mulla oli vain yksi tietokone eikä mitään muuta, kun sekin kone lahosi niin sitten piti pärjätä pari viikkoa ilman. Jimmsiltä tilatut osat tulivat 3 viikon kuluttua.

Itsellä on välillä tilanne että tuntuu siltä että on parempi kun ei ole missään tekemisissä ihmisten kanssa, ei tietokoneen taikka puhelimen välityksellä, pelkään tuolloin purkavani pahaa oloa kavereihin ja sukulaisiin sekä myös muihin täällä foorumilla. Se ei ainakaan helpota tuota yksinäisyyden tunnetta.

Tädin kanssa joskus juteltiin paljonkin vaan sekin on nyt isänsä kuoleman takia romuna, ei se jaksa jutella oikein mistään.

Kiitos tuosta viimeisestä lauseesta. Se helpottaa kummasti.
Mulla ei ole koskaan ollut pelikonsolia ja ei ole ollut tietokonettakaan pariin vuoteen. Eikä ole puhelimellakaan tullut pelattua mitään. Se pelaaminen kyllä auttoi vähän masennukseen. Joskus taas varmaankin parempi että ei ole missään tekemisissä. Nyt puhelimella, mutta on mulla kyllä joku 200€ halpis kannettava, jolla kirjoittaminen olisi vähän helpompaa. Tosiaan niin hidas kone, että nettiä sillä pystyy vain selaamaan tai kirjoittamaan jotain ylös.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
mulle sanottiin että viekkareihin opamoxia. en ole vielä onneksi tarvinnut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
mulle sanottiin että viekkareihin opamoxia. en ole vielä onneksi tarvinnut.
Hyvä juttu. Mulla tänään vähän tuntuu omituista oloa päässä. Yritän nyt selvitä 2x50mg Noritren ja 15mg Abilify. Tuolla siis ainakin hetken aikaa, että alkaa tuntumaan paremmin normaalilta. Voi kai myös Venlafaxinin lopetus aiheuttaa jotain. Venlafaxin meni asteittain pienemmäksi 300 -> 75mg.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Koeta altistaa itsesi paniikkikohtauksille menemällä tahallasi paikkaan missä ne oireet tulevat. Tiedän että se on vaikeaa ja sitä ei mielellään tee mutta kun pikkuhiljaa altistaa itseään niin helpottaa.

Mulla tosin tuo paniikkihäiriö oli sen verran paha ettei siinä altistukset auttaneet, Sertralin 100 mg mahdollisti sen että pystyin olemaan muiden ihmisten kanssa samassa tilassa ilman paniikkikohtauksia.
Tai sitten alkuun vetää päänsä niin täyteen nappeja että nauraa kikattaa vaikka jäisi rekan alle, se tehosi minulla.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Olin kanssa ensin suuhygienistillä ja sitten hammaslääkärissä. Seuraavaksi tammikuussa vasta paikkaus. Yhden reijän löysi ja mielestäni toinenkin reikä saattaisi olla. Harmi kun lääkäri ei sitä löytänyt.
Olen 1.5 vuotta juossut hammaslääkärillä korjauttamassa hampaita. Myös tuo poskihammas paikattiin joten en ymmärrä mikä piru siinä vihloo. Ei siinä näy ainakaan päällepäin reikiä eikä niitä pitäisi olla muutenkaan mun hammashoidolla. Tosin tuo irronnut paikka oli ties miten vanha, ei sitä ainakaan laitettu 1.5 vuoden aikana.

Raskas päivä. Aamupäivän lohdutin siskon poikakaveria joka ei tahdo uskoa eroa todeksi. Isäinpäivänä kumpikin oli meillä ja silloin tuntui kaikki olevan hyvin, sekä sisko että sen kaveri olivat onnellisia ja nyt sitten erotaan ja muutetaan jo muualle.

Masentaa kun luin siskon poikakaverin kirjoittamia viestejä, tuntui siltä kuin joku olisi vaihtanut rauhallisen ja kiltin siskon tilalle jonkun joka on täysi vastakohta siskosta. Käyttäytyminen poikaystäväänsä kohtaan on muuttunut rajusti huonompaan suuntaan....

Onneksi on tietokoneella kasa komediasarjoja, niitä tulee katsottua paljon silloin kun masentaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Olen 1.5 vuotta juossut hammaslääkärillä korjauttamassa hampaita. Myös tuo poskihammas paikattiin joten en ymmärrä mikä piru siinä vihloo. Ei siinä näy ainakaan päällepäin reikiä eikä niitä pitäisi olla muutenkaan mun hammashoidolla. Tosin tuo irronnut paikka oli ties miten vanha, ei sitä ainakaan laitettu 1.5 vuoden aikana.

Raskas päivä. Aamupäivän lohdutin siskon poikakaveria joka ei tahdo uskoa eroa todeksi. Isäinpäivänä kumpikin oli meillä ja silloin tuntui kaikki olevan hyvin, sekä sisko että sen kaveri olivat onnellisia ja nyt sitten erotaan ja muutetaan jo muualle.

Masentaa kun luin siskon poikakaverin kirjoittamia viestejä, tuntui siltä kuin joku olisi vaihtanut rauhallisen ja kiltin siskon tilalle jonkun joka on täysi vastakohta siskosta. Käyttäytyminen poikaystäväänsä kohtaan on muuttunut rajusti huonompaan suuntaan....

Onneksi on tietokoneella kasa komediasarjoja, niitä tulee katsottua paljon silloin kun masentaa.
Geenivikaa varmaankin, mä käyn kerran vuodessa hammas-hygienistilla ei edes lääkärillä, ja vain vähäsen hammaskiveä joka kerta, ei muuta :o
Nykyään ottavat rennommin, ennen aikaan kiskottiin kaikki veke, "sulle ei mahdu olemaan tuo viisaudenhammas, se otetaan ensi kerralla pois sama on sitten alhaalla, eli molemmat poies, varaa aika tiskiltä" en varannut, nyt mennyt aikaa 10v ja kaikki sanoo
"hyvinhän ne mahtuu olemaan ihan turhaa hössöttävät" :(

Ei sulle ole selvinnyt mix ero? viina? joku muu, eihän sitä tosta vaan kesken kaiken?
toiset ovat niin ihmeellisiä että jolleivat saa tahtoaan läpi jossain asiassa niin heti ero, esim. hautajais-draamaa tulee että kuka tekee ja mitä tekee, kuten meillä että "tulethan varmasti kantamaan arkkua" sitten jos sanoo etten tule koko kuoppajaisiin niin sota tulee heti.

mä en tykkää töllöstä, töllö menee päälle 23-02 välillä vain, ei koskaan päivällä, tulee vain kakka-sarjaa, en tykkää...
musiikki rentouttaa mua, nytkin kauniita joululauluja netistä samaan aikaan. Eikö sulle tule rentoutuminen musiikista?

Jos mua masentaa pahasti, eikä viitsi popsia nappeja niin menen koisii olkoon aika mikä vaan, se resetoi kaikki.

Voimia Sinulle bro, hienoa että jaksat lohduttaa toista vaikka itselläsikin on pakki suht tyhjä..
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Geenivikaa varmaankin, mä käyn kerran vuodessa hammas-hygienistilla ei edes lääkärillä, ja vain vähäsen hammaskiveä joka kerta, ei muuta :eek:
Nykyään ottavat rennommin, ennen aikaan kiskottiin kaikki veke, "sulle ei mahdu olemaan tuo viisaudenhammas, se otetaan ensi kerralla pois sama on sitten alhaalla, eli molemmat poies, varaa aika tiskiltä" en varannut, nyt mennyt aikaa 10v ja kaikki sanoo
"hyvinhän ne mahtuu olemaan ihan turhaa hössöttävät" :(

Ei sulle ole selvinnyt mix ero? viina? joku muu, eihän sitä tosta vaan kesken kaiken?
toiset ovat niin ihmeellisiä että jolleivat saa tahtoaan läpi jossain asiassa niin heti ero, esim. hautajais-draamaa tulee että kuka tekee ja mitä tekee, kuten meillä että "tulethan varmasti kantamaan arkkua" sitten jos sanoo etten tule koko kuoppajaisiin niin sota tulee heti.

mä en tykkää töllöstä, töllö menee päälle 23-02 välillä vain, ei koskaan päivällä, tulee vain kakka-sarjaa, en tykkää...
musiikki rentouttaa mua, nytkin kauniita joululauluja netistä samaan aikaan. Eikö sulle tule rentoutuminen musiikista?

Jos mua masentaa pahasti, eikä viitsi popsia nappeja niin menen koisii olkoon aika mikä vaan, se resetoi kaikki.

Voimia Sinulle bro, hienoa että jaksat lohduttaa toista vaikka itselläsikin on pakki suht tyhjä..

Ei taida olla geenivikaa vaan masennuksen takia mulla oli ajanjakso jolloin hampaiden pesu ei kiinnostanut paskaakaan ja lopputuloksena reikiä riitti.

Ei sitä eron syytä tiedä kukaan, ei tunnu edes sisko tietävän. Se vain ilmoitti yhtäkkiä että nyt erotaan ja siinä se. Itse veikkaan että nuo papan hautajaiset ovat syynä eroon, varmaan sisko sai niistä trauman tai masentui sen verran että se haluaa olla yksin. Ja on ihan normaalia että minä ja siskot ei kerrota mitään kenellekään omista asioista, mikä ei ainakaan auta asiaa.

Meinasin itsekin sanoa että en tule hautajaisiin mutta sitten mietin että saan varmaan koko suvun vihat päälleni jos en mene hautajaisiin, joten oli sitten "pakko" mennä.

En oikein osaa sanoa rentoudunko musiikista, sitä tulee kuunneltua todella vähän. Ja silloinkin vain autossa ajan kuluksi. Nukkuminen ei auta masennukseen itsellä.

Kiitos. On tässä kyllä itsekin aika väsynyt olo mutta kaverilla on asiat nyt vielä huonommin.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Ei taida olla geenivikaa vaan masennuksen takia mulla oli ajanjakso jolloin hampaiden pesu ei kiinnostanut paskaakaan ja lopputuloksena reikiä riitti.

Ei sitä eron syytä tiedä kukaan, ei tunnu edes sisko tietävän. Se vain ilmoitti yhtäkkiä että nyt erotaan ja siinä se. Itse veikkaan että nuo papan hautajaiset ovat syynä eroon, varmaan sisko sai niistä trauman tai masentui sen verran että se haluaa olla yksin. Ja on ihan normaalia että minä ja siskot ei kerrota mitään kenellekään omista asioista, mikä ei ainakaan auta asiaa.

Meinasin itsekin sanoa että en tule hautajaisiin mutta sitten mietin että saan varmaan koko suvun vihat päälleni jos en mene hautajaisiin, joten oli sitten "pakko" mennä.

En oikein osaa sanoa rentoudunko musiikista, sitä tulee kuunneltua todella vähän. Ja silloinkin vain autossa ajan kuluksi. Nukkuminen ei auta masennukseen itsellä.

Kiitos. On tässä kyllä itsekin aika väsynyt olo mutta kaverilla on asiat nyt vielä huonommin.
Se riittää ettei pese pitkään aikaan, oliko 1/3/5/10 vuotta? mä en tykkää ollenkaan jos hampaat ovat likaiset, välissä namia syödessä pesen ihan muuten vaan ettei pinnalla ole töhnää.
ihmettelen että puhuminen yleensä auttaa, jos tahtoo niin voisi sanoa että minä tahdon olla nyt yksin vähäsen aikaa, mene vanhemmillesi siksi aikaa kulti pieni jne. eikä ihan tuollaista :(

Mulla samaa juttua, äidin exmiehen hautajaiset evvk, mutta pakko, ei kestä sitä helvetin sotaa mikä siitä tulisi :(

Minä juuri siksi kuuntelen musaa, lempparia että saan ajatukset muualle paskasta maailmasta ja kaikesta karmeuksista.
mulle nukkuminen auttaa, se nollaa kaikki pahat olot, olen kuin uudesti syntynyt, sulla on paha juttu jollei nollaa, tosi paha, se vaan jatkuu ja jatkuu...

Muista ettet polta itseäsi loppuun muiden vuoksi, ei se auta asiaa vaikka kaikki maailman ihmiset murehtisivat vatsahaavan itselleen, riittää että itse asinomainen murehtii, jaksuja :tup:
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Se riittää ettei pese pitkään aikaan, oliko 1/3/5/10 vuotta? mä en tykkää ollenkaan jos hampaat ovat likaiset, välissä namia syödessä pesen ihan muuten vaan ettei pinnalla ole töhnää.
ihmettelen että puhuminen yleensä auttaa, jos tahtoo niin voisi sanoa että minä tahdon olla nyt yksin vähäsen aikaa, mene vanhemmillesi siksi aikaa kulti pieni jne. eikä ihan tuollaista
Asun vanhempien luona edelleen vaikka olen 30 - vuotias. Tässä vain on yläaste ajoilta jäänyt kiusaamisen takia tuo masennus ja yksinäisyys minkä takia en pysty muuttamaan omilleni vaikka sitä joskus yritinkin. Eikä täällä ole mitään hiton tukiasuntoja yksinäisille mielenterveysongelmaisille. Mutta joo äidille nyt voi vähän puhua vaikka sillekään en sano mitään syvempiä asioita. Olen tottunut pitämään paskat asiat omana tietonani ja sitä asiaa on vaikeaa muuttaa.

Tosin tällä foorumilla olen avautunut aika monesta asiasta, se avautuminen on helpompaa näin tietokoneen välityksellä, naamatusten en sano juuri mitään. Se taas johtuu eräästä nuorisotyöntekijästä jolle tuli uskottua kaikkea ja sitten huomasin että tein ison virheen luottaessani kyseiseen naiseen.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Se riittää ettei pese pitkään aikaan, oliko 1/3/5/10 vuotta? mä en tykkää ollenkaan jos hampaat ovat likaiset, välissä namia syödessä pesen ihan muuten vaan ettei pinnalla ole töhnää.
En kyllä muista miten kauaksi aikaa hampaiden pesu jäi, useaksi vuodeksi kuitenkin. Ja lohtuna paskaan oloon söin sitten karkkia joka viikko.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
En kyllä muista miten kauaksi aikaa hampaiden pesu jäi, useaksi vuodeksi kuitenkin. Ja lohtuna paskaan oloon söin sitten karkkia joka viikko.
mä jos syön paljon namia [koura tolkulla] niin juon vettä paljon päälle ja sitten pyykille , pesen normisti vain illalla hampaat, toiset pesee aamu-ilta mutta kuitenkin legot paskemmassa kunnossa, onx sulla mitään mediciiniä menossa bro?

Saatko mitään vertaistukea masikseen?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@jm82 mulla on usein pahaa hermoilua, en tiedä mistä johtuu, siksi monesti kaipaa todella aktiivista tekemistä taikka sitten 1-2*75mg lyricaa että tulee rauhallinen olo, välillä unen päästä kiinni saaminenkin on yhtä tuskaa, päässä pyörii miljoonat asiat, ei yhtään kivaa.

Perjantaina on viimeistä kertaa duunissa[kerholla] ohjaajan Siljan nimipäivät, teen jäätelöä sekä sekahedelmiä sokeriliemessä sekotusta, tulee todella hyvää ja kaunista, lidissä maksaa jäde litra vain 90c ja sekahedelmät 1.30e/iso purkki. sitten tarjoan kaffet kaikille, tekee yhden paketin kaffetta.
mä tykkään muistaa ihmisiä sekä antaa ihmisille kaikkea elämässä, en katso että se käy kalliiksi, koska en arvosta liikaa rahaa, rahaa toki tarvii mutta en kunnioita sitä, elän muutenkin tosi säästeliäästi, mitä nyt kerran vuodessa ollut tapana lähteä päivä-tukholmassa risteilylle parhaan kaverin kanssa, huomasin viimeksi nyt syksyllä että mitä vanhempi olen, sitä enemmän nautin matkasta.

Joku Tallinnan matka on 30e 22h:n ja päivä Tukholmassa myöskin ikkunahytti [parempi kuin Europalla] ja isompi niin n.30e koko hytti, sitten kun kaveri lähtee niin siitä tulee puolet, muuten en matkustele missään.

Mitenkäs muut?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
@jm82 mulla on usein pahaa hermoilua, en tiedä mistä johtuu, siksi monesti kaipaa todella aktiivista tekemistä taikka sitten 1-2*75mg lyricaa että tulee rauhallinen olo, välillä unen päästä kiinni saaminenkin on yhtä tuskaa, päässä pyörii miljoonat asiat, ei yhtään kivaa.

Perjantaina on viimeistä kertaa duunissa[kerholla] ohjaajan Siljan nimipäivät, teen jäätelöä sekä sekahedelmiä sokeriliemessä sekotusta, tulee todella hyvää ja kaunista, lidissä maksaa jäde litra vain 90c ja sekahedelmät 1.30e/iso purkki. sitten tarjoan kaffet kaikille, tekee yhden paketin kaffetta.
mä tykkään muistaa ihmisiä sekä antaa ihmisille kaikkea elämässä, en katso että se käy kalliiksi, koska en arvosta liikaa rahaa, rahaa toki tarvii mutta en kunnioita sitä, elän muutenkin tosi säästeliäästi, mitä nyt kerran vuodessa ollut tapana lähteä päivä-tukholmassa risteilylle parhaan kaverin kanssa, huomasin viimeksi nyt syksyllä että mitä vanhempi olen, sitä enemmän nautin matkasta.

Joku Tallinnan matka on 30e 22h:n ja päivä Tukholmassa myöskin ikkunahytti [parempi kuin Europalla] ja isompi niin n.30e koko hytti, sitten kun kaveri lähtee niin siitä tulee puolet, muuten en matkustele missään.

Mitenkäs muut?
Itse yritin nyt jakaa lääkkeet tasaisemmin. Olo on ollut ihan hyvä, mutta taas piti nousta jo klo 5.00. Ei vaan jaksanut olla kauempaa sängyssä. Ne lääkkeet siis aamulla 25mg Noritren, 22.5mg Abilify. Illalla 25mg Noritren, 30mg Tolvon, 25mg Ketipinor. Tuo Abilify luultavasti rauhoittaa vähän oloa, kun on kumminkin psykoosilääke. Saan noita masennus ja psykoosi lääkkeitä lääkekorvauksella, niin esim lyricaa en ole viitsinyt edes pyytää. Sulle varmaan sopii paremmin se lyrica, vaikka sitten tarvittaessa. Mulla nukkumiseen on nuo Tolvon ja Ketipinor. Esim päikkäreitä en pysty ottamaan, kun ei uni tule. Toki voi vaan huilata, jos väsyttää.

Itse ei ole tullut käytyä missään kerholla. Enimmäkseen kahdestaan + koira. Tuli viesti että kuntoutustuki alkaa loppua ja siinä nyt taitaa olla seuraava ongelma. Omasta mielestä pitäisi saada kuntoutustuelle jatkoa. Koska ei pahemmin työkykyä nyt vielä ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
mä jos syön paljon namia [koura tolkulla] niin juon vettä paljon päälle ja sitten pyykille , pesen normisti vain illalla hampaat, toiset pesee aamu-ilta mutta kuitenkin legot paskemmassa kunnossa, onx sulla mitään mediciiniä menossa bro?

Saatko mitään vertaistukea masikseen?
Itse pesen vain illalla hampaat, mutta pitäisi pestä kyllä aamullakin. Purkkaa tulee syötyä oikeastaan aina syömisen päälle. Ei ole kai siksi tullut reikiä. Mutta koska olen laiskasti langannut, niin yksi paikka on jossain hampaiden välissä + nyt lääkäri löysi toisenkin reijän varmaan jollain röntkenillä hampaiden välistä. Oon kyllä valittanut kipua, mutta tuota reikää nyt ei ollut pari muuta hammaslääkäriä huomannut.
Suuhygienisti oli kyllä hyvä, kun en ollut muistanut useampaan vuoteen käydä siellä. Tai tarkemmin oli eka kerta suuhygienistillä. Pitää käydä siellä useammin. Jotain 1-2 vuotta ilmeisesti sopiva väli.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Esim päikkäreitä en pysty ottamaan, kun ei uni tule. Toki voi vaan huilata, jos väsyttää.

Itse ei ole tullut käytyä missään kerholla. Enimmäkseen kahdestaan + koira. Tuli viesti että kuntoutustuki alkaa loppua ja siinä nyt taitaa olla seuraava ongelma. Omasta mielestä pitäisi saada kuntoutustuelle jatkoa. Koska ei pahemmin työkykyä nyt vielä ole.
Toi on veikeetä, mä saan päikkärit milloin vaan, mutta silloin ei saa olla mielessä mitään stressaavaa joka valvottaa, silloin tulee liikaa adrenaliinia vereen ja sitten ei saa edes yöllä unta vaan veri oikein "kiehuu", ei yhtään kiva :( varsinkaan jos on aamulla herätys.
Mun on pakko käydä esim. työväen opiston keskustelukurssilla, näkee vähäsen ihmisiä,välillä käyn ikkunaostoksilla, ostan jotain pientä ja lyllerrän isojen nallejen kanssa pitkin niitä ihaillen kaupoissa, en toki osta mutta muuten vaan ja juttelu, itsekseen juttelu on 52:na vuotiaana lisääntynyt huomattavasti, en enää jaksa välittää mitä muut ajattelee, kyllä itsekin nuorena katsoin nauraen kun mummot ja papat jutteli itsekseen :) mutta elämä on kivaa..

Mä ehkä alan pitämään kahvilaa kerholla 2-3h/vrk vain arkisin, kesälomat ja joululomat on mutta tämä alkaa vasta vuoden vaihteessa.

Itse pesen vain illalla hampaat, mutta pitäisi pestä kyllä aamullakin. Purkkaa tulee syötyä oikeastaan aina syömisen päälle. Ei ole kai siksi tullut reikiä. Mutta koska olen laiskasti langannut, niin yksi paikka on jossain hampaiden välissä + nyt lääkäri löysi toisenkin reijän varmaan jollain röntkenillä hampaiden välistä. Oon kyllä valittanut kipua, mutta tuota reikää nyt ei ollut pari muuta hammaslääkäriä huomannut.
Suuhygienisti oli kyllä hyvä, kun en ollut muistanut useampaan vuoteen käydä siellä. Tai tarkemmin oli eka kerta suuhygienistillä. Pitää käydä siellä useammin. Jotain 1-2 vuotta ilmeisesti sopiva väli.
Purkka mulla kanssa kielletty, välillä simoon ympäriinsä kun elämä on helvettiä "ei sitä ei tätä ei tuota ei tuota!!"
en saa jauhaa mitään tuollaista, yliliikkuvat nivelet on yksi 14 pysyväissairauksista :(
tarkoittaa että sormetkin vääntyy skitsona, leukanivel jää jumiin [suu auki jos haukottelee liikaa] ja sitten toiset menee ea-polille, mä vaan rusautan sen kämmenellä paikoilleen, sitten ei puhuta tuntiin on sen verran helvetin kipeät hermot.
Kukaan lekuri ei tiedä mitä tulee seuraamaan vanhemmiten kun nivelissä on väljää :(

löydänköhän listaa mun sairauksia kaikkiaan...
löysin, tämä on pakko olla aina mukana kun menee ea-polille, ne aina kysyy "Mitä sairauksia ja lääkitystä on?" tämä on pakko olla lääkelistan kanssa, siinä on kaikki lähiomaiset jne. kukaan jaksa kipeenä kirjoittaa eikä muista kaikkia, tämänlaisen A4:n antaa niin soronoo, paljon on kiitosta saanut ea-polin hoitajilta.

"
- Skolioosi.Selän välilevyjen pullistumat 3-4-5 nikamat
- Laktoosi-Intoleranssi tod. 1980
- Keliakia tod. 1990
- Refluksi tauti
- Oikean kyynärtaipeen nivelen ajoittainen paha särky.
- Yli-liikkuvat nivelet, kaikki.
- Lattajalat
- Masennus, Paniikkikohtaukset tod. 1987. Skitsoidi persoonallisuus
- Migreeni
- Vasemman olkavarren kierteislihaksen vamma, ei korjattavissa.-
- Vasemman silmän vakava taitto-virhe.
- Ikä-näkö, vaatii lukulasit
- Allergiat, tulleet Freonin kanssa työskenneltyä ilman suojavarusteita
- Pujo, Voikukka, Koivu allergiat
- Suvussa skolioosi sekä sydämen häiriöitä, sydämen rytmihäiriöt nukutus-leikkauksissa.
- Peräpukamat. PENISLIINI ALLERGIA
- 10.02.2017 Kasvain keuhkossa (oikea) sekä ristiselässä (ratsupaikka) hoito aloitettu sädetys sekä 07.03.17 sytostaatti. kesto 4-6kk.
- Suvussa sydänsairaudet
"

Tässä tätä ns. helvettiä onkin, muistelen kaiholla ammatikoulu-aikoja lekurissa "EI SAIRAUKSIA" :scry:

Mulla hygienisti kerran vuodessa ja sitten 3vuoden välein hampi lekuri, ihan syövän jälkijutun takia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Itse yritin nyt jakaa lääkkeet tasaisemmin. Olo on ollut ihan hyvä, mutta taas piti nousta jo klo 5.00. Ei vaan jaksanut olla kauempaa sängyssä. Ne lääkkeet siis aamulla 25mg Noritren, 22.5mg Abilify. Illalla 25mg Noritren, 30mg Tolvon, 25mg Ketipinor. Tuo Abilify luultavasti rauhoittaa vähän oloa, kun on kumminkin psykoosilääke. Saan noita masennus ja psykoosi lääkkeitä lääkekorvauksella, niin esim lyricaa en ole viitsinyt edes pyytää. Sulle varmaan sopii paremmin se lyrica, vaikka sitten tarvittaessa. Mulla nukkumiseen on nuo Tolvon ja Ketipinor. Esim päikkäreitä en pysty ottamaan, kun ei uni tule. Toki voi vaan huilata, jos väsyttää.

Itse ei ole tullut käytyä missään kerholla. Enimmäkseen kahdestaan + koira. Tuli viesti että kuntoutustuki alkaa loppua ja siinä nyt taitaa olla seuraava ongelma. Omasta mielestä pitäisi saada kuntoutustuelle jatkoa. Koska ei pahemmin työkykyä nyt vielä ole.
Ota yhteys lääkäriin. Tarviit B-lausunnon psykiatrian lääkkäriltä kuntoutustuen jatkoon. Jatko menee yleensä läpi heittämällä, kun oot sen kerran saanut.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
onx sulla mitään mediciiniä menossa bro?
Mediciiniä? Lääkettä? On mulla masennus/ahdistus lääkkeenä tuo Sertralin 50 mg, se on auttanut tähän asti.

Onhan tuolla naapurikaupungissa eräs omakotitalo missä kokoontuu päivittäin yksinäiset ja mielenterveysongelmaiset. Sieltä saa vertaistukea tarvittaessa.
 
Liittynyt
23.12.2017
Viestejä
62
Punttia nostamalla ja yleisesti liikunnalla pidän itse oman pääni kunnossa. Siihen lisäksi kun pitää syömisestä ja nukkumisesta huolta niin tukee hyvinvointia. Rutiini on tärkeä. Onhan nämä aika perusjuttuja, jotka kaikki tietää, mutta en voi mielestäni ylikorostaa näitä.

Olen huomannut että se ei vaadi paljoakaan lipsumista näistä että masennus palaa. Ja kun se palaa niin silloin lähtee kaikki elämän osa-alueet murenemaan. Sehän siinä onkin pelottavaa. Itse olen kanssa ollut taipuvainen lääkitsemään masennusta viinalla, niinkuin monella suomalaisella miehellä taipumusta onkin. Ja auttaahan se. Hetkeksi. Siitä noidankehästä vaan ei tahdo päästä pois.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
Punttia nostamalla ja yleisesti liikunnalla pidän itse oman pääni kunnossa. Siihen lisäksi kun pitää syömisestä ja nukkumisesta huolta niin tukee hyvinvointia. Rutiini on tärkeä. Onhan nämä aika perusjuttuja, jotka kaikki tietää, mutta en voi mielestäni ylikorostaa näitä.

Olen huomannut että se ei vaadi paljoakaan lipsumista näistä että masennus palaa. Ja kun se palaa niin silloin lähtee kaikki elämän osa-alueet murenemaan. Sehän siinä onkin pelottavaa. Itse olen kanssa ollut taipuvainen lääkitsemään masennusta viinalla, niinkuin monella suomalaisella miehellä taipumusta onkin. Ja auttaahan se. Hetkeksi. Siitä noidankehästä vaan ei tahdo päästä pois.
Legendaarinen Nor Miskyyr on palannut! Myös saunominen auttaa masikseen. :tup:
 
Liittynyt
23.12.2017
Viestejä
62
Legendaarinen Nor Miskyyr on palannut! Myös saunominen auttaa masikseen. :tup:
Kyllä sekin oikeastaan helpottaa. Joulusaunamme aikoihin ei juuri masennus pääse iskemään. Ja aika ennen sitä on jännitystä täynnä. Useinhan (ainakin lievä) masennus helpottaa jo sillä kun mies pääsee toteuttamaan itseään aidosti ja heittämään opitut roolit ym roskakoriin. Itsetutkiskeluahan se monella vaatii, mutta toisinaan voi avoimella mielellä ja kokeilemalla uusia asioita löytää itsensä. Se on eheyttävä kokemus.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mediciiniä? Lääkettä? On mulla masennus/ahdistus lääkkeenä tuo Sertralin 50 mg, se on auttanut tähän asti.

Onhan tuolla naapurikaupungissa eräs omakotitalo missä kokoontuu päivittäin yksinäiset ja mielenterveysongelmaiset. Sieltä saa vertaistukea tarvittaessa.
Hienoa, on sitten diagnisoinnit kunnossa. Mulla kesti 10 vuotta psykan käynnit kun katsottiin että mikä kallossa on vikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Ota yhteys lääkäriin. Tarviit B-lausunnon psykiatrian lääkkäriltä kuntoutustuen jatkoon. Jatko menee yleensä läpi heittämällä, kun oot sen kerran saanut.
Nyt kävinkin lääkärillä ja muistin sanoa tuosta kuntoutustuesta. Eiköhän sieltä toivottavasti tule kuntoutustuen jatkoa. Lääke jutut tarkistettiin kanssa. Noritren nyt 50+25 ja Tolvon 60mg.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Törmäsin eilen ensimmäistä kertaa termiin aleksithymia, joka tuntuu kovasti sopivan meikäläiseen. Pitääpä muistaa ottaa puheeksi terapeutin kanssa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mulla on syöpähoitajan kontrolli 16.12 samaan aikaan otin hoitajan ajan niin saan flunssapiikin.
onkohan tää hedari viekkareita rivasta vaiko flunssaa? eilen pää oli kuin ilmapallo ja nyt soi korvat?
kaipa se tästä rauhottuu, psyka vaan sano että viekkareihin otat opaa, eli toisella korvataan toinen, kivaa :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
psykahoitaja vähäsen sähläsi tai sitten ei ollut aikaa psykiatrille/lääkärille, laittoi mut lääkkeiden vähennyksiin "päihde osastolle" eli huumeseulaa, narkkista kännistä jne. sanoin eilen sen hoitajalle että kirjaa että tulee vähäsen vieroituksia päätä särkee jne. mutta ei ollut puhe mistään huumeseulasta vaan itse lasken pikkuhiljaa sen alas, sitten tarkisti ja myönsi että näihän se on.

masennuspotilaasta tehdään narkkari :facepalm:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Tuli kelalta kirje "muuta pienenmpää kämppään" :facepalm:

Soitin kelan akuutti aspaan ja nekin oli siellä sitä mieltä että psykan lääkärin ja muut syövän epikriisit saavat riittää ettei tartte huolia siitä, huolehdin kuitenkin, karmea vatsakipu ja unettomia öitä, huolehdin aina liikaa, toivotaan että ennen joulua ratkeaa niin saan joulurauhan :darra:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Tänään illalla 18:n jälkeen karmea hedari, ensin kauhean maaninen ja poweria riitti, sitten päätä särki ja silmät kipeänä, lääkettä ja peiton alle makaamaan, nyt vähäsen parempi olo.
Onneksi tulee lunta on kivan vaaleaa ulkona, mukavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Tänään illalla 18:n jälkeen karmea hedari, ensin kauhean maaninen ja poweria riitti, sitten päätä särki ja silmät kipeänä, lääkettä ja peiton alle makaamaan, nyt vähäsen parempi olo.
Onneksi tulee lunta on kivan vaaleaa ulkona, mukavaa.
Hienoa tosiaan kun on lunta. Koiraa käytin äsken pihalla ja yölläkin oli ihan valoisaa.

Noritren masennuslääke tuntuu kanssa ihan tehokkaalta, 3x50mg. Tolvon (sama) lisäksi 60mg. Ainut että herää jo kolmen jälkeen jostain syystä.

Minkä kokoinen asunto sulla on? Toivottavasti Kela on nopea ja saat pysyä nykyisessä. Itse en saa asumistukea, mutta sitä määräaikaista kuntoutustukea tulee vielä tammikuu. Ja olis hyvä saada vieläkin lisää. Lääkäri ainakin hoitaa asian.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Jos nyt masentaa,mikä on oikea masennus.
Itse olen nähnyt huono tilannetta ja sen puoleen.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hienoa tosiaan kun on lunta. Koiraa käytin äsken pihalla ja yölläkin oli ihan valoisaa.

Noritren masennuslääke tuntuu kanssa ihan tehokkaalta, 3x50mg. Tolvon (sama) lisäksi 60mg. Ainut että herää jo kolmen jälkeen jostain syystä.

Minkä kokoinen asunto sulla on? Toivottavasti Kela on nopea ja saat pysyä nykyisessä. Itse en saa asumistukea, mutta sitä määräaikaista kuntoutustukea tulee vielä tammikuu. Ja olis hyvä saada vieläkin lisää. Lääkäri ainakin hoitaa asian.
Huomenta taas alkaa krooninen päänsärky, se varmaan tulee ihan muistista "ahaa, mulla oli eilen päänsärky, missäs se nyt on? ai nyt tuntuuu taas, sitähän minäkin", eikä tilannetta helpota rivatrilin alas-ala rumba

62m2 asuttiin muorin kanssa aikoinaan yhdessä, asunut tässä 23vuotta uudesta lähtien. kyllä täti oli puheissa sitä mieltä että kyllä onnistuu.
Toivottavasti saat tukea pidemmäksi aikaa.
mulla on 2h+k mutta ei mitään saunaa tms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Mikä edes on oikea masennus, ehkä se vaan on!
Ei ainakaan mikään järkytys tai "masentava" tunnetila.

T: Tänään kahden tonnin huoltotilaukseen tehneenä ja sen jälkeen aikansa "töttörööröö", raivon purkauksia, ajatuslakkoja ja yksinpuheluita. Nyt alkaa tuntumaan, että "kerran se vain kirpaisee" ja rinnakkaistodellisuudessa olisi suurempien kärsimysten tie, kuin köyhtyä nyt tämän verran.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
Niin onhan sekin joskus tyypillistä masennuksessa, että mikään ei oikein tunnu miltään. Toisin sanoen on todella tyhjä olo sellaisella huonolla tavalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Ehkä se on tunnetila, ite olen kulkemassa tunteetomaakohti kuin tunteeton ihminen voi olla.
Tuollainen, pitempiaikainen on käsitys siitä. mm. järkytyksestä ja "masentavasta" tilasta ne lähtevät, mutta niitä ei pidä hetkellisenä olotilana nähdä samaan kastiin kuuluvaksi. Järkytys jne. voi olla kumminkin eräänlainen kipupiste siihen masennukseen, johon terapia sitten pyrkiin palauttamaan.
En viivy täälä enempää "neuvostelemassa" (Menee ehkä enemmän filosofia-lohkoon, kuin asiaan käytännössä), jos vertaistukea tai muuten vain kiinnostusta löytyy, niin tuntuisi että asiantuntemusta käytännöstä täällä on.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Niin onhan sekin joskus tyypillistä masennuksessa, että mikään ei oikein tunnu miltään. Toisin sanoen on todella tyhjä olo sellaisella huonolla tavalla.
"Millään ei ole mitään väliä vaikka kuolisin tähän, kaikki on arvotonta" sitä se on sitten paniikkikohtaukset ovat asia erikseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 642
Viestejä
4 197 253
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom