Luottokortit

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Sinunkin kulutuksellasi (~15 000 euroa) saisit Nordean Mastercardilla yhden Finnairin Euroopan edestakaisen lennon per vuosi. Ne maksavat yleensä enemmän kuin 150 euroa. Siis jos matkailu kiinnostaa.
Jos tuosta kortista joutuu maksamaan sen listahinnan 60€ vuodessa niin se nostaa jo aika hyvin rajaa, jossa tuo kannattaa vs Norwegian. Lennot Eurooppaan irtoaa 30 000 p saldolla eli 15k€ pitäisi vinguttaa korttia + tuo 60€ vuosimaksu.

Esimerkiksi 15k€ käytettynä punaisen lentoyhtiön kortilla saa 125€ pisteitä, jolla lentää Eurooppaan paikasta riippuen yksin tai jopa kaksin. Jos siitä Finnair mastercardista joutuu maksamaan 60€, on tilanne Finnairilla vielä hieman kiikun kaakun.

Finnair plussan jotkin hotelli- ja ravintola-edut ovat kyllä hyviä, mutta kortin vuosimaksu haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Finnairilla on kaksi mastercardia: SEBin ja Nordean. SEBillä finnairin taso määrittää pistekertymän (joko 1, 1.5 tai 2 pistettä per euro), mutta Nordealla se on aina 2 pistettä per euro.

SEBin kortti maksaa vuodessa 50 euroa.
Niinpäs onkin, seison korjattuna, kun luin vaan Finnairin sivuilta. 15k€ saakin Euroopan lennot, mutta mahdollinen 60€ vuosimaksu vähän vesittää kuitenkin hyötysuhdetta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 220
Kyllähän tuo Norskin kortti on aika ylivoimainen, jos matkustaminen kiinnostaa. Ilmaiset käteisnostot ja pisteet ovat edes pieni ripaus siitä mitä amerikkalaiselle serkulle on tarjolla. Applikaatiokin on jopa oikeasti ihan hyvä.

Itse olen nyt maksanut neljät edestakaiset lennot Eurooppaan lähes pelkästään pisteillä (yhdestä lipusta 25e omaan piikkiin). Lystin rahallinen arvo noin 450e.
 

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
En ymmärrä mihin applikaatiota tarvitaan, maksut hoituvat kortilla / puhelimella / kellolla ja lasku tulee suoraan verkkopankkiin jos sen voi helposti hyväksyä.
Ite pidän tarkkaa kirjaa tuloista ja menoista, siihen nuo apit ovat oikein mainioita. Löytyy luottokortti Nordealta ja Norwegianilta, joista Norwegiania käytän ja apin avaan harva se päivä. Erittäin hyvä sovellus :tup:
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Sinunkin kulutuksellasi (~15 000 euroa) saisit Nordean Mastercardilla yhden Finnairin Euroopan edestakaisen lennon per vuosi. Ne maksavat yleensä enemmän kuin 150 euroa. Siis jos matkailu kiinnostaa.
Finskin Mc:n vuosimaksu muuttaa tota kannattavuutta kummasti. Lisäksi finskin lennot ovat melko kalliita, Euroopan lomamatkoja teen kyllä lentäen 1-2 kertaa/vuosi mutta finskillä oon lentänyt viimeksi 15v sitten.

Vaikka oman lennon saisikin pisteillä maksettua pitäisi vaimolle ostaa täyden hinnan lippu.

Ens keväänä tulee pakon edestä lennettyä finskillä. Norski muutti lentojaan ja omalle aikataululla uudet välilaskulliset lennot eivät sopineet.. tai olisihan sen saanut sovitettua mutta laiskuus iski ja lisähinta oli vielä kipurajan sisällä. :D
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Mihin NordeaStockmannin ensimmäinen luottokorttilasku tulee?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Mulle tulee ainakin norskilta tekstiviestinä ilmoitus niiden lähettäessä laskun mailiin.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Norwegianilla on Aasiasta tasan yksi matkakohde, Finnairilla 12. En nyt sanoisi korttia ylivoimaiseksi tuon perusteella. Lisäksi kuten totesin pisteiden / matkojen kertyminen on todella hidasta verrattuna Finnairin Mastercardiin.

En ymmärrä mihin applikaatiota tarvitaan, maksut hoituvat kortilla / puhelimella / kellolla ja lasku tulee suoraan verkkopankkiin jos sen voi helposti hyväksyä.
Itse en ole noille Finnairin pisteille oikein keksinyt käyttöä. No okei, kerran Krakovassa kävin vaimon kanssa ja ne lennot meni palkintopisteillä + muutama kymppi veroja. Nyt olisi melkein 200 000 pistettä täynnä. Ongelma lähinnä noiden käyttämisessä se, että haluttuun kohteeseen ja haluttuun aikaan ei juuri palkintopistelentoja ole ollut saatavilla, vaikka monesti hyvissä ajoin niillä koittanut varailla. Kai noita palkintopisteitä on kohta alettava käyttään matkustusluokan korotuksiin työmatkalennoilla...

Niin ja en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta joku joskus taisi mainita että finskin pisteitä Aasian lennoille käyttäessä niiden rahalla maksettavien verojen suhteellinen osuus kasvaa huomattavasti?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
135
Itse en ole noille Finnairin pisteille oikein keksinyt käyttöä. No okei, kerran Krakovassa kävin vaimon kanssa ja ne lennot meni palkintopisteillä + muutama kymppi veroja. Nyt olisi melkein 200 000 pistettä täynnä. Ongelma lähinnä noiden käyttämisessä se, että haluttuun kohteeseen ja haluttuun aikaan ei juuri palkintopistelentoja ole ollut saatavilla, vaikka monesti hyvissä ajoin niillä koittanut varailla. Kai noita palkintopisteitä on kohta alettava käyttään matkustusluokan korotuksiin työmatkalennoilla...

Niin ja en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta joku joskus taisi mainita että finskin pisteitä Aasian lennoille käyttäessä niiden rahalla maksettavien verojen suhteellinen osuus kasvaa huomattavasti?
Voihan noita pisteitä käyttää muuhunkin kuin lentoihin tosin pisteiden arvo ei ihan yhtä hyvä ole välttämättä: https://www.finnairshop.com/fi

Itse säännöllisesti tuhlailen esimerkiksi ravintoloiden lahjakortteihin.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Itse en ole noille Finnairin pisteille oikein keksinyt käyttöä. No okei, kerran Krakovassa kävin vaimon kanssa ja ne lennot meni palkintopisteillä + muutama kymppi veroja. Nyt olisi melkein 200 000 pistettä täynnä. Ongelma lähinnä noiden käyttämisessä se, että haluttuun kohteeseen ja haluttuun aikaan ei juuri palkintopistelentoja ole ollut saatavilla, vaikka monesti hyvissä ajoin niillä koittanut varailla. Kai noita palkintopisteitä on kohta alettava käyttään matkustusluokan korotuksiin työmatkalennoilla...

Niin ja en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta joku joskus taisi mainita että finskin pisteitä Aasian lennoille käyttäessä niiden rahalla maksettavien verojen suhteellinen osuus kasvaa huomattavasti?
Tuo on varmaan suurin ero vrt. Norskin pisteisiin mitkä voi käyttää mihin tahansa lentoon tai lentojen lisäpalveluihin.

edit, tietty jos haluaa lentää vain Aasiaan on Norskin valikoima (ainakin toistaiseksi) aika heikko.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11
Finnairin Classic lentopalkinnon saa lähtemään maakuntakentältä eikä se lisää veroja ja matkustamaksuja paljoakaan. Normaalisti se lisäisi huomattavasti lennon hintaa kuin että kotimaanlento ja jatkolento olisivat eri varauksissa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Kyllä mä olen finskin pisteilä lentänyt useita kertoja. Aika monta talven alppimatkaa on tullut noilla tehtyä. Nyt keväällä löytyi lennot Santorinille ja sain vaimon ja mun lennot muutamalla kympillä. Silloin tällöin olen myös huvikseen korotellut businekseen..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
131
Voihan perse. En saa Norskin luottorajaa korotettua 2000€:sta, kun väliaikaisesti tiputin sen 6k€:stä. Yritin hakea Komplettin korttia, mutta ei mene hakemus läpi. Vaimo kyllä saisi pienemmillä tuloilla kortin, mutta minä en! Meillä kummallakaan ei ole velkaa ja asutaan yhteisessä omistusasunnossa. En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että olen kuulunut konkkaan menneen yrityksen hallituksen varajäsenenä, mutta vastuuni on päättynyt ennen konkurssia.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 220
Voihan perse. En saa Norskin luottorajaa korotettua 2000€:sta, kun väliaikaisesti tiputin sen 6k€:stä. Yritin hakea Komplettin korttia, mutta ei mene hakemus läpi. Vaimo kyllä saisi pienemmillä tuloilla kortin, mutta minä en! Meillä kummallakaan ei ole velkaa ja asutaan yhteisessä omistusasunnossa. En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että olen kuulunut konkkaan menneen yrityksen hallituksen varajäsenenä, mutta vastuuni on päättynyt ennen konkurssia.
Oletko kokeillut applikaatiolla? Itse hain sillä aikoinaan 5000€ rajaa, mutta antoivat 10000€ :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
131
Olen kokeillut applikaatiolla ja nettisivujen kautta. Sama juttu: Valitettavasti luottorajan korottaminen tällä hetkellä ei ole mahdollista. Olen kysynyt aspasta, mutta eivät kerro mitään syytä koska "liikesalaisuus".
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Olen kokeillut applikaatiolla ja nettisivujen kautta. Sama juttu: Valitettavasti luottorajan korottaminen tällä hetkellä ei ole mahdollista. Olen kysynyt aspasta, mutta eivät kerro mitään syytä koska "liikesalaisuus".
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi pudotit luottorajaa "väliaikaisesti"? Eihän tossa ole oikein mitään järkeä.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 220
Olen kokeillut applikaatiolla ja nettisivujen kautta. Sama juttu: Valitettavasti luottorajan korottaminen tällä hetkellä ei ole mahdollista. Olen kysynyt aspasta, mutta eivät kerro mitään syytä koska "liikesalaisuus".
Ovat sitten varmaan tilkinneet tuon applikaation bugin. Eipä noille oikein mahda mitään. Jos on oikea tarve isommalle limitille, niin ainoa paikka sen hakemiseen taitaa olla joku sellainen pankki, jossa pääsee hieman henkilökohtaisemmin asioimaan ja jossa voit selittää tilanteesi.

Jos maksuaikakortti käy, niin Amexin basic on myös ihan ok vaihtoehto. Sen kanssa ei tietysti edes voi mennä luoton puolelle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
131
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi pudotit luottorajaa "väliaikaisesti"? Eihän tossa ole oikein mitään järkeä.
Ulkomaanreissussa meillä kävi varkaita. Veivät käteiset mutta kortit ei kelvanneet. Ei sitten jaksettu kuolettaa kortteja, kun ei niitä nykyisin pysty kopioimaan kun on kaksivaiheiset varmistukset. Tiputin luottorajan Norskin kortissa alas varmuuden vuoksi kuitenkin. Reissun jälkeen kuoletin muut kortit, mutta en tätä Norskin korttia (älä kysy miksen). Yritin kuitenkin nostaa luottorajan takaisin, mutta ei ole onnistunut. Siitä on nyt reilu kuukausi ja aina tarjoaa samaa virttä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Järkyttävän suurella mutulla: voisiko johtua tuosta luottorajan tiputuksesta? Ehkä kaikessa suuruudessaan niin kaikkitietävä algoritmi ei ymmärräkään, vaan luulee tiputuksen olleen luotonantajan suunnalta?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Toi Norskin systeemi on tosiaan aika vekkuli. Korttia hakiessa et saa itse määritettyä mitä luottorajaa haet, vaan ne laittaa sen minkä algoritmiarpajaiset antaa tulokseksi. Limiittiä voi itse kyllä laskea, mutta Norski ei anna mitään takuita sille, että saisit ikinä sitä kerran myönnettyä luottorajaa takaisin jos kerran lasket sitä, vaan hakemus menee uuteen algoritmilottoon arvottavaksi.. o_O
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 220
Toi Norskin systeemi on tosiaan aika vekkuli. Korttia hakiessa et saa itse määritettyä mitä luottorajaa haet, vaan ne laittaa sen minkä algoritmiarpajaiset antaa tulokseksi. Limiittiä voi itse kyllä laskea, mutta Norski ei anna mitään takuita sille, että saisit ikinä sitä kerran myönnettyä luottorajaa takaisin jos kerran lasket sitä, vaan hakemus menee uuteen algoritmilottoon arvottavaksi.. o_O
Ihan hyvä tietää. Itsekin mietin rajan laskua matkan ajaksi, mutta ei näköjään kannata.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
En kyllä näe mitään järkeä rajan tiputtamisessa. Ainut syy ehkä olisi, että antaa vaikka lapsille kortin ulkomaille käyttöön.

Ihan sama vaivahan siitä on, käyttää sitä korttia sitten väärin joku 2000€ tai 6000€ edestä? Ei noita joudu itse maksamaan ellei sitten ole itse hommaa sössinyt ja jättänyt esim korttia jonnekkin pöydälle yleiseen tilaan.

Enkä yhtään ihmettele, jos siitä jäisi joku merkintä joka leviäisi jonkun rekisterin perusteella myös muillekin kortinmyöntäjätahoille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
131
En kyllä näe mitään järkeä rajan tiputtamisessa. Ainut syy ehkä olisi, että antaa vaikka lapsille kortin ulkomaille käyttöön.

Ihan sama vaivahan siitä on, käyttää sitä korttia sitten väärin joku 2000€ tai 6000€ edestä? Ei noita joudu itse maksamaan ellei sitten ole itse hommaa sössinyt ja jättänyt esim korttia jonnekkin pöydälle yleiseen tilaan.
Siinä paniikissa kun yöllä, meidän nukkuessa oli varkaita käynyt ja aamulla huomattiin, ei ehkä tullut mietittyä kaikkia asioita järkevästi vaan pantiin kaikkiin kortteihin pienet luottorajat ja/tai käytönestot. Sitten vasta alettiin miettiä mikä on järkevää mikä ei. Veivät myös puhelimen, niin meni vähän säädöksi lasten puhelimella noita verkkopankissa muuttaessa. Hyvä se on maalta huudella kun merellä käy onnettomuus!
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
En kyllä näe mitään järkeä rajan tiputtamisessa. Ainut syy ehkä olisi, että antaa vaikka lapsille kortin ulkomaille käyttöön.

Ihan sama vaivahan siitä on, käyttää sitä korttia sitten väärin joku 2000€ tai 6000€ edestä? Ei noita joudu itse maksamaan ellei sitten ole itse hommaa sössinyt ja jättänyt esim korttia jonnekkin pöydälle yleiseen tilaan.

Enkä yhtään ihmettele, jos siitä jäisi joku merkintä joka leviäisi jonkun rekisterin perusteella myös muillekin kortinmyöntäjätahoille.
Just näin. Ei kyllä itellekään tulisi pieneen mieleenkään lähteä luottorajaa säätelemään...
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 220
En kyllä näe mitään järkeä rajan tiputtamisessa. Ainut syy ehkä olisi, että antaa vaikka lapsille kortin ulkomaille käyttöön.

Ihan sama vaivahan siitä on, käyttää sitä korttia sitten väärin joku 2000€ tai 6000€ edestä? Ei noita joudu itse maksamaan ellei sitten ole itse hommaa sössinyt ja jättänyt esim korttia jonnekkin pöydälle yleiseen tilaan.

Enkä yhtään ihmettele, jos siitä jäisi joku merkintä joka leviäisi jonkun rekisterin perusteella myös muillekin kortinmyöntäjätahoille.
Näinhän se on kun tarkemmin miettii. Vertailukohtana itselläni oli aikaisempi Nordean kortti, jossa sai määritellä myös käyttörajan, jos halusi suojata itseään törkeiltä varkauksilta. Tässäkään ei toki ole tarkemmin ajateltuna järkeä, koska nopeasti kuolettamalla ilman törkeää huolimattomuutta pankki korvaa vahingot. Kaipa se oli enemmän itseltään suojelua varten. Tulihan tuota kuitenkin joskus käytettyä. Luottoraja taitaakin olla vähän muodollisempi raja, että ei kannata veivailla turhan takia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Olen kokeillut applikaatiolla ja nettisivujen kautta. Sama juttu: Valitettavasti luottorajan korottaminen tällä hetkellä ei ole mahdollista. Olen kysynyt aspasta, mutta eivät kerro mitään syytä koska "liikesalaisuus".
Tuskin ne edes aspassa tietävät mistä se johtuu. Usein noissa käytetään tekoälypohjaisia ratkaisuja, joista ei edes välttämättä tiedetä miksi algoritmi päätyy lopputulokseen. Eli perustelu on luokkaa 'computer says no'.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Itse en ole noille Finnairin pisteille oikein keksinyt käyttöä. No okei, kerran Krakovassa kävin vaimon kanssa ja ne lennot meni palkintopisteillä + muutama kymppi veroja. Nyt olisi melkein 200 000 pistettä täynnä. Ongelma lähinnä noiden käyttämisessä se, että haluttuun kohteeseen ja haluttuun aikaan ei juuri palkintopistelentoja ole ollut saatavilla, vaikka monesti hyvissä ajoin niillä koittanut varailla. Kai noita palkintopisteitä on kohta alettava käyttään matkustusluokan korotuksiin työmatkalennoilla...
Itse ostan pisteillä pelkästään nesteen lahjakortteja. Eli pisteet menevät suoraan auton tankkiin, olikohan 40k pistettä/100€ kortti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Itse ostan pisteillä pelkästään nesteen lahjakortteja. Eli pisteet menevät suoraan auton tankkiin, olikohan 40k pistettä/100€ kortti
Eli jos olisi tuo Nordean Finnair Mastercard, niin 20 000 euron ostoksista saa 100 euron lahjakortin ja lisäksi kortista joutuu pulittamaan 60 euroa vuodessa? Ei kuulosta kovin hyvältä diililtä näin äkkiseltään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Sinunkin kulutuksellasi (~15 000 euroa) saisit Nordean Mastercardilla yhden Finnairin Euroopan edestakaisen lennon per vuosi. Ne maksavat yleensä enemmän kuin 150 euroa. Siis jos matkailu kiinnostaa.
Saako finskin pisteiden palkintolentoa lunastettua koska tahansa ja mille tahansa reitille ja millä lähtöpäivällä haluaa? Jos ei saa kuten ei ainakaan menneisyydessä ole saanut, niin ei noille pisteille oikein mitään arvoa voi laskea, lennon saat lähinnä tuurilla niiden kanssa. Entäs sitten jos pistelentoja on vaikkapa 2kpl ja tarvitaan liput neljälle, pystyykö samaan varaukseen yhdistämään 2 pistelentoa ja 2 lentoa rahalla? Jos ei pysty niin liian suuri riski on pilkkoa lentoja ja toivoa että toiselle varaukselle a) riittää paikkoja b) ne ovat edelleen kohtuuhintaiset.

Lisäksi samaan varaukseen ei taida edelleenkään pystyä käyttämään useamman henkilön pisteitä, vain 1 tilin pisteet kelpaa...
Perhetili toimii muuten ihan ok, mutta lentoja harva lähtenee palastelemaan eri varauksille sen takia että saisi extrapisteitä. Lasten lennoista pisteet jäävät joka tapauksessa saamatta sekä verojen osuudesta.
Tääkin on kyllä sellainen kukkanen ettei mitään järkeä, ymmärrän että pisteitä ei tule jos varaat jollekin ulkopuoliselle, mutta kyllä ne pisteet nyt kaikesta pitäisi tulla joka kohdistuu ko. perhetilin jäseniin...

Norskin ehdoton etu noissa pisteissä kuitenkin on se että ne on melkein kuin rahaa. ts. pystyt käyttämään ne milloin tahansa millä lennolla tahansa ja vaikkapa osa suorituksena (koittakaas finskillä maksaa lennosta osa pisteillä, ihan helvetin kallista touhua).

Norskilla taas ihan paskaa että applepay ei toimi, kortti makaa tehokkaasti lompakossa ja maksan puhelimella, koska luuria on tullut käytetty jo jostain 2016 vuodesta asti maksamiseen eli jää nekin pisteet kyllä pääosin keräämättä...

En käsitä että miksi ei voisi tehdä kunnollista etuohjelmaa: pisteiden kertymä tallink-tyyppisesti ja käyttö norwegian mallilla... Finski on sentään muuttanut sinänsä pisteiden säilymistä fiksummaksi että ne eivät happane ollenkaan jos lentää 2v välein (totta puhuen saisi olla joku 5v tuo 2v on aivan liian vähän, käytännössä joudut ostamaan kalliita finskin lentoja pitääksesi pisteet jolloin ne pisteet eivät olekaan enää ihan ilmaisia...).
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Vielä paremman diilin saat kun saastuttamisen sijaan lahjoitat pisteet parantaaksesi sukupuolten välistä tasa-arvoa ja naisten vaikutusvaltaa:
UN Women
Ilman muuta. Kannattaisi sinunkin vaihtaa se tuleva Japanin matkasi tuohon kehitysapulahjoutukseen.

Onko tämä nyt niin hyvä luottokortti? Itselläni on Nordea Finnair Mastercard jossa jokaisesta tuhlatusta eurosta saa kaksi pistettä. 15 000 euron vuosikulutuksella saa jo yhden edestakaisen Euroopan lennon. Minun vuosikulutus on reilut 20 000 euroa joilla pääsen joka toinen kesä käymään Japanissa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
455
Sivuhuomautuksena nyt tuli muuten ilmoitus, että Suomeen tulee viimein musta Amex eli Centurion. Pitäisi olla vuoden loppuun mennessä täälläkin.
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Kerrataanpa omia lähiaikojen tapahtumia.

oplla ollut pitkään perusvisa 3000 luorilla. nostin sen 5000 no problem.

Stokkan mastercardiin löin 5000 luoton. läpi että pätkähti.

Norskilta kortti 2 kk sitten. 3000 rajalla. löin viikko sitten hakemuksen 5000 rajasta, tuli ilmoitus että ok. Raja oli kuitenkun 4000 :confused2:

Op lle hakemus visa goldista kahteen otteeseen. molemmat rejected :wtf:

pistin aspaan kyssärin et miksi. ei oo vielä vastattu.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Eli sulla on nyt yhteensä korttiluottoa 14k€ edestä. Onko tarvetta edes noin monelle kortille? Jos se op haluaa sen normivisan pois ja goldille sitten luotto?
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Eli sulla on nyt yhteensä korttiluottoa 14k€ edestä. Onko tarvetta edes noin monelle kortille? Jos se op haluaa sen normivisan pois ja goldille sitten luotto?
Niin siis, uusi-OP VISA tai mikä lie se nykyään on ollut, mutta kun nyt haluaisin sen Goldin että voisi käyttää lentoaseman Loungea.

Mihin helvettiin tarvii noin paljon kortteja ja luottoja?
Pari korttia lompsassa ja yksi pöytälaatikossa. Hyvä olla varalta jos sattuu ylläkin mainittuja ryöstöjä sun muita hukkumisia käymään.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Kyllä itselläkin kolme luottokorttia käytössä. Yksi nettiostoksiin, yksi ulkomaille ja yksi kotimaassa. Lisäksi vielä amex lähinnä matkaetujen ja lippujen vuoksi mutta en sitä muuten käytä.

Kai sitä yhdelläkin pärjäisi, mutta kun pelkästään noita nettiostoksia on 20+kpl/kk niin jotenkin helpompi seurata niitä omalta kortiltaan ja tehdä reklamaatiot sinne niin ei vaikuta toisten korttien toimintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Eiks pelkästään noihin kuukausimaksuihin ja tilinhoitomaksuihin mee jo monta kymppiä kuussa?
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Eiks pelkästään noihin kuukausimaksuihin ja tilinhoitomaksuihin mee jo monta kymppiä kuussa?
Norski ja Stockmann Masteri ei maksa mitään. OP menee bonuksista eli käytännössä ilmainen.

Oliko niin, että American Express ja Lounge vaatii sen 15 euroa kuussa maksavan kortin?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Op lle hakemus visa goldista kahteen otteeseen. molemmat rejected
Jotkut pankit (ainakin Danske) laskee käyttämättömät korttiluotot saman arvoisiksi kuin nostetut kulutusluotot, joten voinee vaikuttaa asiaan jos olet juuri pumpannut kaikkien korttien limiitit tappiin ja haet nyt uutta korttia OP:lta.

Tästä tuli asuntolainaa kilpailuttaessa käytyä keskustelua heidän kanssaan kun mullakin on erinäisistä syistä useampi kortti joista parissakin kohtuullisen iso luottoraja (ja siis korteista vain yhdellä oli avointa velkaa ~reilu tonni). Jollain luotonvalvojalla ei riittänyt ymmärrys käsittämään, että vanhan pankin luottokortit lopetetaan asioinnin siirtyessä uuteen pankkiin. Oli vähän sitä mieltä, että mulle ei voi myöntää luottokorttia 2000 euron limiitillä vaikka just sovittiin 250k€ asuntolainasta koska mulla on niin paljon limiittiä korteilla. Puolet hänen huolehtimistaan luotoista oli vanhan pankin korteilla jotka lopetetaan kun asiointi siirtyy.. :facepalm:

Aikanaan taas Nordealla olivat sitä mieltä, ettei vanhaa Stocka MC:tä kannata edes lopettaa vaan jättää varakortiksi, uutta Goldia vaan rinnalle 5k luottorajalla kun eihän se luottoraja mitään maksa jos ei sitä käytä :lol:

Ehkä sun kannattaisi yrittää hoitaa korttia aspan kautta kortin vaihtona, eli vanha visa pois ja Gold tilalle?

Itsekin näen selkeää hyötyä monen kortin omistamisesta, eikä tulis mieleenkään kituuttaa yhdellä. Tämän hetkinen sapluuna on seuraava
- Yhdistelmäkortti on "jokapäiväisessä käytössä" ja sillä maksetaan yleensä tililtä suoraan.
- Yksi kortti on naitettu PayPaliin kiinni ja sit käytetään verkko-ostoksiin ym.
- Norskin Visa on pöytälaatikossa ja kaivetaan esiin kun lähdetään ulkomaille, se on ykköskortti siellä ja lasku kuitataan reissun jälkeen kotona.
- Liiton kautta oleva MC jossa ~5% marginaali ja 1€ tilinhoitomaksu, tällä maksetaan sitten ulkomaanmatkat ym joita tarvitsee ehkä maksaa useammassa erässä. Varmaan markkinoiden halvin luottokortti.
- Lisäksi vaimon kanssa yhteinen S-Visa yhteisiin päivittäishankintoihin (ruoka ym)
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Eikös noita mustia amexeja löydy jo suomesta? Ei kyllä ihan joka hepulle soveltuva kortti. :D
Löytyyhän noita, mutta ne on myönnetty jostain muualta kuin Amexin suomen sivuliikkeestä. Nyt ilmeisesti alkavat myöntämään sitten suomestakin niitä
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
^^ Joo pitää vielä tuumata kuinka noita jatkossa käyttää. Mutta siis tuo OP juurikin vaihtaa vain ja ehkä se siihen tökkäsikin. En muista mitä laitoin viestiä aspaan että laitoinko tosiaan että juurikin vaihtaa haluan päikseen. Pitänee laittaa uusi viesti jos tuohon ei vastausta ala kuulua.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Eiks pelkästään noihin kuukausimaksuihin ja tilinhoitomaksuihin mee jo monta kymppiä kuussa?
Komplett käytössä nettiostoksiin, norwegian ulkomaankäyttöön ja Nordean MC muihin ostoksiin. Periaatteessa kaikki ovat ilmaisia kun tuo nordean kortti kuuluu tuohon asiakkuuspakettiin.
Lisäksi pöydällä lojuu vielä Aktiiviraha ja Tuohi kortit. Jotain noilla ostin kun halvalla sai, maksoin laskun pois mutta silti tuli kortit postissa "jos tarvitset jatkokäyttöön". Monestihan esim huonekalukaupasta saat sohvan halvemmalla tai 100€ lahjakortin kaupanpäälle jos otat sen heidän "0€ korot/kulut" maksukampanjan :)

Amexistakaan en periaatteessa maksa mitään (tai en ole nyt 4v maksanut) kun sen Goldin saa kaverin suosittelemana 12kk ilmaiseksi. Lisäksi suosittelija saa 10 000 pistettä joiden arvo on 50-150€ vähän miten ajattelee ja niitä käyttää, niin noita ketjuttamalla kavereiden kesken nuo kortit on "ilmaisia".
Amexissa isoin etu siis nuo keikkalippujen ostot ennakkoon ja prioritypass jolla saa 4x loungekäynnin vuodessa ilmaiseksi (ja muuten maksamalla) ja onhan tuo ihan hyvä backup-kortti matkustaessa norwegianin ja oman pankin visan kylkeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Kannattaako hakea tuota Visa Goldia? Olen Säästöpankin asiakas. Tosin tuossa kortissa minimi luottoraja on 4000€? Mulla on nyt perus Visa Credit Säästöpankista 1500€ luottorajalla, suostuisivatkohan yhtäkkiä myöntämään 2500€ lisää :rolleyes: antaisin ton vanhan kortin tietty pois samalla.

Norskin kortti löytyy jo 4000€ rajalla. Kiinnostaa kuitenkin myös tuon Visa Goldin edut. En tiedä onko kuitenkaan järkeä ja jos edes myöntäisivät sitä mulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mihin helvettiin tarvii noin paljon kortteja ja luottoja?
Itselläni on yhteensä 16k€ Visa luottoa. 5k€ op, 8k€ norwegian ja 3 k€ s-pankki. Ihan tarpeellista jos pitää isolle porukalle ostaa vaikka lennot tms. Töistä ei saa luottokorttia joten omilla pitää mennä ja sitten vaan matkalaskulla rahat takaisin, joten usein on käyttöä. Vähän kyllä pitäisi pohtia paremmin tämä ja katsella millä kortilla saisi sitten parhaat edut.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 470
Viestejä
4 163 201
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom