Generation Zero (PC, PS4, XOne) julkaisu 2019

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305

Generation Zero | Our End Is Their Beginning
Avalanche Studios - News - ANNOUNCING GENERATION ZERO

Avalanche Studiolta (Just Cause-pelisarja, Mad Max) uutta peliä tulossa. Peli sijoittuu kuvitteelliseen Ruotsiin 1980-luvulla. Vihollisina on mechejä ja pelissä on 4 pelaajan co-op.
Pääseeköhän pelissä ajamaan aidoilla Saabeilla ja Volvoilla? :joy:
Tämä julkistus tuli itselle yllätyksenä. Itse olen pelannut tähän mennessä kaikki Just Causet ja Mad Maxin läpi ja tykännyt peleistä paljon, joten tämä menee todennäköisesti ostoon. Hyvä lisä tuo co-op moninpeli.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Jännä konsepti. Toivottavasti ei petä, sillä hyvin cooppipelejä ei ole liikaa. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
17
80-luvun ympäristöstä ja roboteista tulee mieleen Simon Stålenhagin piirustelut. Liekö mies itse pelin kehityksessä mukana vai onko vaan otettu vaikutteita? Co-opista plussaa kanssa. Vaikuttaa mielenkiintoiselta jo pelimaailman perusteella, menee seurantalistalle.
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Kolme eri sandboxia näyttäisi Avalanche Studiosilta tulevan. Olisiko Just Cause 4 yksinpeli, Generation Zero co-op ja Rage 2 sitten isompi moninpeli, jää nähtäväksi. Vaihtoehtoja ainakin on tarjolla.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Tänään alko closed beta ja tässä muutaman tunnin nyt tyyppaillu. Peli on kyllä pirun nätti ja tunnelmallinen noin niin kun graffojen puolesta, mutta sisältö on kyllä aika köyhää ainakin tässä vaiheessa. Lootataan taloja ja autoja jotka on kaikki melkin samanlaisia. Välillä ammutaan robottikoiria, jotka on melko tyhmiä tekoälyltään ja haastetta niistä ei hirvesäti ole.

"Pääjuoni" eetenee siinä sivussa aina silloin tällöin, kun jaksaa mennä niihin paikkoihin, mihin peli aika suoraviivaisesti ohjaa. Jotenkin tämmöseen peliin itse kaipaisi enemmän semmosta itse löytämisen ja etsimisen tuomaa fiilistä ja haastetta. Ammuksia lojuu joka nurkassa kasapäin joten mitään haastetta ei tulke siltäkään suunnalta. Saisi nuo robotit olla tappavampia tai sitten ammuksia vähemmän, niin olisi jotain syytä vähän niitä vältellä. Lisäksi peli ilmoittaa aina, kun robotti spottaa sinut, mikä on kyllä myös ihan pirun tyhmää. Toisaalta nuo tuntuu spottaavan tällä hetkellä välillä seiniekin läpi, niin sinänsä ihan reilua ehkä kertoa. Toivottavasti noiden tekoäly paranee vielä.

Pelissä on puitteet kunnossa, mutta sisältöä kyllä kaipaisi reilusti lisää ja robotteja pitäisi saada vaarallisemmaksi ja harvalukuisemmaksi, joka taas nostaisi tunnelman heti paljon jännemmäski/pelottavammaksi. Nyt tuo on tommosta aika lepposaa robojen ampuilua.

Pistän screenshot ketjuun vähän kuvia.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Jep, eipä lisättävää ylempään viestiin. Vähän köyhältä tuntui parin tunnin mätkimisen jälkeen. Puitteet olis kunnossa mut saas nähä. Täytyy tänään vielä töiden jälkeen vähän testailla mut robottikoirien mätkiminen ja kaman kerääminen ei pitemmän päälle innosta, etenki ku sitä kamaa lojuu joka puolella aivan hemmetisti. Ei oo semmosta selviytymistuntua kyllä sitten yhtään toistaseks ollu.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
205
Mulla 2x Beta-avainta jemmassa, yv:llä saa.

Edit: Nämä menivät.
 
Viimeksi muokattu:

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Täälläkin parí ylimääräistä avainta. Yv:tä ken tahtoo.
 

Billy Herrington

Rasvaprosentti 35
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
@IcyT yv laitettu mutta yhteensä tsrttisin 4 beta avainta (muutama kaverikin on kiinnostunut). Löytyykö keltään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
154
Julkaisu olisi nyt parin päivän päässä.
Tuli itse kans tilattua ennakkoon, vaikka aika suolasella hintalapulla onkin varustettu. Miljöö, vuosikymmen ja trailerien soundtrack ainakin omalla kohdalla toimii, mutta onko pökäle vai kultaa? .. Se selvinnee pian.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Julkaisu olisi nyt parin päivän päässä.
Tuli itse kans tilattua ennakkoon, vaikka aika suolasella hintalapulla onkin varustettu. Miljöö, vuosikymmen ja trailerien soundtrack ainakin omalla kohdalla toimii, mutta onko pökäle vai kultaa? .. Se selvinnee pian.
No syksyisen betan perusteella aikamoista tuubaa... Sisältöä ei ainakaan silloin ollut nimeksikään ja pelaaminen oli pirun tylsää... Paikoittain nätit maisemat that's it...

En usko, että puolessa vuodessa mitään kovin dramaattista muutosta olisi tapahtunut, enkä missään nimessä olisi ainakaan ennakkitilannut.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 415
Tääkin vaikutti mielenkiintoselta mutta huonolta näyttää:
Peliarvostelu: Generation Zerov

Tylsä ja buginen tekele, joka tuntuu prototyypiltä.

  • +Kaunis
  • +Skandinaavinen tunnelma
  • -Tyhjä maailma
  • -Tylsät viholliset
  • -Tylsä pelata
  • -Ei sisältöä
  • -Ulkonäköön nähden käsittämättömän raskas
  • -Buginen
1.5/5
Oliskohan että ajan kanssa paranee jos ei täyttä tyrmäystä saa pelaajissa että tekijöillä mielenkiintoo paremmaksi alkaa väsää kuten nykyajan peleissä tuupanut olemaan.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Tääkin vaikutti mielenkiintoselta mutta huonolta näyttää:
Peliarvostelu: Generation Zerov



Oliskohan että ajan kanssa paranee jos ei täyttä tyrmäystä saa pelaajissa että tekijöillä mielenkiintoo paremmaksi alkaa väsää kuten nykyajan peleissä tuupanut olemaan.

Tuo listaus kyllä kuvaa tätä tekelettä aivan täydellisesti.

Itsekkin olin todella kiinnostunut tästä niiden ekojen gameplay trailereiden perusteella. Täytyy kyllä sanoa, että osaava porukka ollu väsäämässä niita trailereita, siillä niiden luomasta tunnelmasta ei ole itse pelissä tietoakaan...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Tuli hommattua tämä, mutta peli on niin kertakaikkisen rikki ettei sitä pysty kunnolla pelaamaan. Kaatuu aina ihan omia aikojaan ja tallennuspaikat hyppii miten sattuu kun peliä jatkaa uudestaan. Päivitystä odotellessa...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Itelläkin kaatuilee vähän väliä kun yhteys Steam-servereille katkeaa. Tän on saanut kierrettyä laittamalla Steami offline-tilaan. Ei toki auta jos haluaa moninpeliä pelata.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
11
Omatkin mietteet aika pitkälti edellämainittujen kaltaisia. Peli vielä itse sanoo, että aina ei ole hyvä tapella robottien kanssa. Tosin yleensä aina ne robotit vain tulee tuhottua, kun kuitenkin ammuksia ja muuta tilpehööriä on aivan liikaakin tarjolla. Jos pelissä olisi lisää selviytymiselementtejä tai tavaroiden rakentelua, peli kiinnostais paljon enemmän. Yleisesti pelimaailmaa on välillä tylsä tutkia, kun joka paikassa on samanlaisia taloja, samaa loottia, samoja robotteja vastassa eikä mitään erikoisia tapahtumia tule vastaan juuri ollenkaan.

Teeman puolesta peli on aivan mahtava. Pelin käynnistäessä itsellä oli odottavainen olo ja todellakin halusin päästä tutkimaan lisää 80-luvun ruotsia. Halusin päästä selvittämään missä kaikki oikein ovat. Kuitenkin ei kestä pitkään kun huomaa, että tehtävät ovat vain paperilappujen keräämistä tai nauhotteiden kuuntelua. Jos silloin tällöin törmäisi johonkin muuhun ihmiseen, voisi se herättää taas intoa ja halua etsiä missä muut oikein ovat.

Tykkäsin kyllä siitä, että peli ei suoraan osoita kartalla merkkiä minne pitää mennä. Teema on mahtava. Peli tosin kaipaa lisää tapahtumia maailmaan, lisää sisältöä sekä todella paljon optimointia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Onko joku pelannut tätä päivitysten jälkeen? Onko muuttunut yhtään parempaan suuntaan?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Itellä kaatui ennen aina kun yhteys Steam-palvelimiin katkesi. Päivitysten jälkeen tulee vaan pelkät ilmoitukset asiasta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Pelailin tätä ilmaisena viikonloppuna ja täytyhän se ostaa.

Tylsän alkuosion jälkeen oli kyllä todella upean näköinen ja kuuloinen, sekä tunnelmallinen peli, vaikka tarinankerronta on surkeaa. Yksityiskohtiin oli kiinnitetty yllättävän paljon huomiota.
Perus räiskintäpelihän tämä vaan on, että ei kannata uusia mekaniikoita odottaa.

Ilmeisesti noita kotilaatikoita ei ole ollut aina ja ilman niitä peli olisi ollut kyllä aika tuskaa tavaratulvan osalta. Samoin ilman pyörää matkanteko on voinut olla aika hidasta.

Peli kaatui kolme kertaa itestään sadan tunnin aikana + kymmenisen kertaa, kun yritin ahtaa kotilaatikkoon liikaa tavaraa (modatun aseen laitto ylitäytettyyn laatikkoon kaatoi useesti pelin). Aina oli kuitenkin tallennuspiste ihan sekunttien päässä.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
N. 10 tuntia takana. Kyllä tämä on cooppina parin kaverin kanssa mainio peli. Grafiikat ja valaistus on komeaa katsottavaa, toki jotkut assetit vähän kökköjä, esim. autot ja talot. Aseiden ja robottien äänet on varmaan aikalailla parasta mitä peleissä olen kuullut, mm. ympäristön kaiut toimivat hienosti.

Tavaravalikko on epäonnistunut tekele, tuota on vielä päivitelty ja osin väärään suuntaan.

Jos maailma olisi elävämpi ja yllätyksellisempi, niin tämä olisi hittipeli.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
N. 10 tuntia takana. Kyllä tämä on cooppina parin kaverin kanssa mainio peli. Grafiikat ja valaistus on komeaa katsottavaa, toki jotkut assetit vähän kökköjä, esim. autot ja talot. Aseiden ja robottien äänet on varmaan aikalailla parasta mitä peleissä olen kuullut, mm. ympäristön kaiut toimivat hienosti.

Tavaravalikko on epäonnistunut tekele, tuota on vielä päivitelty ja osin väärään suuntaan.

Jos maailma olisi elävämpi ja yllätyksellisempi, niin tämä olisi hittipeli.
Onko tässä cooppina jonkinlainen tarina?
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Onko tässä cooppina jonkinlainen tarina?
Samaa tarinaa siinä pelataan kuin yksinpelissäkin. Tarinahan on aika köykäisesti toteutettu, lähinnä kirjeitä luetaan ja ääninauhoja kuunnellaan, mutta eteneehän se vaikka toistaa itseään. Tähän on julkaistu myös 2 lisäosaa.

Vaikeustasoksi kannattaa laittaa vaikein, ja kaikki avut tietenkin pois päältä.
 
Viimeksi muokattu:

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
2päivää sitten tuli uusi iso päivitys, joka toi uuden rival enemyn ja valtavasti korjauksia ja lisäyksiä.


Itselleni tästä on tullut tärkein coop-peli. Yli sata tuntia takana ja edelleen hauskaa. Huikea peli.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
Mudrunneria kun testasin eilen oli pakkotarve löytää miljööhän sopiva shooteri ja tässä se on!
Tuli ostettua peli PC:lle kun 18e maksoi lisäreineen. Xboxille näytti olevan sama paketti 15e. En tiennyt olisko hiirellä vai pädillä kivempi pelata.
1h pelasin hiirellä kunnes testasin pädiä ja tähän taidan jäädä! Joten jälkiviisaana olisin voinut xbox version ottaa ja 4k pelata. josko konsoliversio olisi vakaampikin kerran PC:llä nyt tuli 1 kaatuminen.


Ensimmäiset 3h pelattu ja tykkään kovasti. jokainen vihollinen tuntuu tappavalta. Alkuun saikin säikkyä vihollisia ja päätin lähteä kiertotielle, kun kaikesta pulaa, no kiertoteillä oli myös taisteluasemissa viholliset mutta niistä yli päästiin.
kirkko löydetty ja seuraavaa kylää kohti. Vihollisia tuntuu olevan siellä täällä, joten fillarilla saa olla vähän välii maisemia pysähtyen katsellen.
hyvä tunnelma ja grafiikka mistä pidän. Musiikki sopivaa.

peli päätti kaatua desktopille sitten 3h ja näköjään edellinen "checkpoint" kirkolla, joten n30min kerkesin varmaan edetä. Saa nähdä täytyykö taistellen käydä taas samat kohdat.
n 2h kohdalla itselläni alkoi vasta olemaan ukko varustatunut niin että elämät täysillä ja healt packkeaja varastossa eli turvallinen olo. nihkeästi tulee lisävarusteita. lähes kaikki taistelut verta vuodatten =D
näin alkuun, oli kyllä hyvä hankinta.!
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Osiko tää sitten parantunut paljinkin betasta?

Beta oli kyllä pahinta kuraa aikoihin. Viholliset ei ollut mitenkään pelottavia tai hirveän vaarallisia. Lähinnä säälittäviä ja ärsyttäviä kömpelyksiä. Lisäksi pelissä ei ollut yhtään mitään järkevää sisältöä. Talot olivat täysin samanlaisia keskenään, eikä niistä oikein löytynyt mitään. Pelimaailmassa ei ollut oikein mitään mielenkiintoista ja ampuminen, liikkuminen ym. oli todella kankean tuntuista.

Pitää vissiin kattoa tubesta jotain uudemoaa arviota. Ennakkoon tämä kiinnosti itteä todella paljon, mutta se beta kyllä vei mielenkiinnon kokonaan. Pelihän julkaistiin "valmiina" hyvinkin pian tuon betan jälkeen, eikä ollut käytännössä siitä silloin julkaisuhetkellä muuttunut.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Osiko tää sitten parantunut paljinkin betasta?

Beta oli kyllä pahinta kuraa aikoihin. Viholliset ei ollut mitenkään pelottavia tai hirveän vaarallisia. Lähinnä säälittäviä ja ärsyttäviä kömpelyksiä. Lisäksi pelissä ei ollut yhtään mitään järkevää sisältöä. Talot olivat täysin samanlaisia keskenään, eikä niistä oikein löytynyt mitään. Pelimaailmassa ei ollut oikein mitään mielenkiintoista ja ampuminen, liikkuminen ym. oli todella kankean tuntuista.

Pitää vissiin kattoa tubesta jotain uudemoaa arviota. Ennakkoon tämä kiinnosti itteä todella paljon, mutta se beta kyllä vei mielenkiinnon kokonaan. Pelihän julkaistiin "valmiina" hyvinkin pian tuon betan jälkeen, eikä ollut käytännössä siitä silloin julkaisuhetkellä muuttunut.
Ei tuo perusidea ole mihinkään muuttunut. Edelleen haahuillaan kauniisti valaistussa ja hyvältä kuulostavalta maailmassa, jossa on osin kökköjä assetteja, eikä NPC-hahmoja juurikaan. Peli on pitkälti saman toistoa, robottien tappamista tehtävästä toiseen samalla omaa hahmoaan kehitellen. Lootaaminen on työlästä, saisi olla lukumääräisesti vähemmän loottauspaikkoja, jossa isompaa saalista kerralla.

Toki peli on saanut valtavan määrän ominaisuus- ja bugikorjauksia, lisää sisältöä lisäosien ja uusien robottityyppien muodossa. Liikkuminen ja ampuminen ei omasta mielestäni ole millään tavalla kankeaa. Viholliset ovat vaikeimmalla tasolla kyllä tappavia, mutta onhan noitakin ruuvattu helpompaan suuntaan, kun osa pelaajista ei niiden kanssa pärjännyt. Jos tunnelma ja pelimekaniikka ei napannut silloin, niin tuskin nappaa nytkään, vaikka monia typeriä toiminnallisuuksia on korjattu kuntoon. Kaveriporukalla tätä on mukava mättää.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
itse ymmärsin koko pelimaailma niin että ihmisiä (npc) ei pidäkkään olla. kyseessähän on juuri paikallisesti maailmanlopun meininki, jossa kaikki ovat evakoitu tai tapettu. vihollinen "robotti armeija " on putsaamssa alueita ihmisistä, siksi siellä ei juuri ketään tavata. olen vasta sen 3h pelanut en haluaisi tuosta peliä rangaista vielä, kun se on tässä se juttukin. No toki voisin haluta nähdä jotain ihmis linnoituksia, joissa olisi vielä eloonjäänneitä. kartta on valta. Jos mietti että alussa olen jollain saarella niin tuo valtava manneralue on vielä siis täysin tutkimatta :eek: voi käydä tylsäksi mutta immersio on ollut hyvä, kun jännittää pelata.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
itse ymmärsin koko pelimaailma niin että ihmisiä (npc) ei pidäkkään olla. kyseessähän on juuri paikallisesti maailmanlopun meininki, jossa kaikki ovat evakoitu tai tapettu. vihollinen "robotti armeija " on putsaamssa alueita ihmisistä, siksi siellä ei juuri ketään tavata. olen vasta sen 3h pelanut en haluaisi tuosta peliä rangaista vielä, kun se on tässä se juttukin. No toki voisin haluta nähdä jotain ihmis linnoituksia, joissa olisi vielä eloonjäänneitä. kartta on valta. Jos mietti että alussa olen jollain saarella niin tuo valtava manneralue on vielä siis täysin tutkimatta :eek: voi käydä tylsäksi mutta immersio on ollut hyvä, kun jännittää pelata.
Juu, tuohan se alkuasetelma on, mutta peliä pelatessa ei tarinan jätetyistä viesteistä kyllä pysty oikein päättelemään, onko siellä jossain muitakin selviytyjiä. Niitä joko on, tai ei ole. Itse en ole vielä koko peliä pelannut läpi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
70
Olen pelannut nyt reilu parikymmentä tuntia ja on kyllä haastava peli yksinpelinä. Moninpelinä olisi varmasti helpompaa, kun toinen voi toimia supporttina, paiskoa valoraketteja ja jättää hämätä radiomankoilla noita robotteja. Craftaaminen on vähän hakusessa. En mistään meinaa löytää niitä "reseptejä", jotta voisi tehdä ylipäätään mitään. Haastava peli ja tunnelmaa ja vaikeustasoa riittää.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Olen pelannut nyt reilu parikymmentä tuntia ja on kyllä haastava peli yksinpelinä. Moninpelinä olisi varmasti helpompaa, kun toinen voi toimia supporttina, paiskoa valoraketteja ja jättää hämätä radiomankoilla noita robotteja. Craftaaminen on vähän hakusessa. En mistään meinaa löytää niitä "reseptejä", jotta voisi tehdä ylipäätään mitään. Haastava peli ja tunnelmaa ja vaikeustasoa riittää.
Onhan se cooppina erilaista, enemmän suoraviivaista kylläkin. Yksin pelatessa ainakin itselläni tulee suunniteltua ja valmisteltua hyökkäyksiä paljon perusteellisemmin. Tulee käytettyä kaasu- ja paineilmatankkeja, miinoja, boomboxeja ym. aika paljonkin. Lisäksi tulee hyödynnettyä talojen ja tienvarsien sähkökeskuksia enemmän jos EMP:tä ei käytössä, sekä maatilojen ym. polttoainetankkeja. Nämä toki lähinnä runnereita ja huntereita vastaan, tankit ja harvesterit ovat sen verran staattisia, ettei onnistu samoin.

Moninpelissä voi olla käytössä skaalautuva vaikeustaso, jolloin esim. 3 pelaajan coopissa on aivan eri määrä roboja kuin yksinpelissä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
70
Tänään oli aika tiukat paikat kun otin lentokentälle polkupyörän ja käytännössä keräsin kaikki robotit länsipäähän kenttää. Ihmeen kaupalla selvisin siitä hillittömästä tulituksesta ja karkasin metsään josta löysin tuurilla sisäänkäynnin bunkkeriin, jonne robotit ei enää päässeet. Tuota kiitorataa munamankeloidessani ilmeisesti joku pelimoottorin laskentarajoite tms tuli vastaan (tai sitten oman koneeni?) kun peli meinasi hyytyä ihan kokonaan. FPS:t oli kyllä ihan kohdillaan, mutta polkupörä warppaili menemään oudosti nykien. Palatessani samalle alueelle myöhemmin jalkaisin tuli samoja pelin hyytymisoireita kun lähestyin robottilaumaa. Olihan niitä aika monta siellä läjässä. Mietin jo että kaatuuko peli mutta ei sillä kertaa. Muutenhan tuo peli saattaa sulkea itsensä ja heittää työpöydälle ilman mitään varoitusta.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
olen nyt itse lv10 ja kotiutunut isolle mantereelle eli farmerland region uutena alueena. Kuolema on alkanut korjaamaan meigäläistä. Ehkä vaikea tasoisin peli mitä pelannut. Siis koska jokainen vihollinen on tappava tavallaan. Ukko ei kestä liikaa osumaa ja heal päkkejä kuluu ja ne loppuvat aikanaan.

aseiksi olen saanut tason 2 useamman laatuaan ja sniputtimen lv3 omin avuin. Pelkkää nautintoa ja pelkoa ollut tähän asti. Peli on todella paljon omaan makuuni. Immersio on niin läsnä ja tunnelma kolahtaa.
PC:llä ja pelaan xbox elite ohjaimella kontrolli on oikein hyvä. tubesta löytyy könkköjä videoita ne on taidettu kuvata vanhoilla versiolla. Itselleni kontrollit on niin hyvä kuin voi olla.

sattuman ivaa:
Pidin itseäni multiplayer avoimena mantereelle päästyäni, kun huomasin että isot möröt näyttää turhan pelottavilta yksin kohdata, joten skippailin survivol meingillä isot möröt alkuun. Mutta
miten hyvä tuuri kävikin, kun enismmäistä kertaa isoa mörköä vastaan käydessä toveri lv25 tuli auttamaan. Ja tässä kohtaa täytyy sanoa, että onhan se ihan eri pelaa kaverin kanssa ja aika iso apu toverista tulikin. Tyyppi lahjoitti minulle mitä ilmeisemmin parhaat LV6 aseet oletan.? Meinasin jo että kokeilen vain, koska pelkäsin että pelikokemus järkkyy tästä liikaa. Sanoin sen hänellekin että elä enempää lahjo, kun halusi antaa kaikkea..

mitä nyt pelannut lv6 lahja-aseilla assault rifle, haulikko, ja sinko. Niin on ollut enemmän kuin tarpeen. Vaikea sanoa olisinko mitenkään pärjännyt paria edellistä missionia ilman uusia aseita. Joten pelikokemus on pysynyt oikein hyvänä. Voin suositelle pelaajalle, joka on kyllästynyt kuolemaan liian usein, että koitaa kysellä kokeneempaa mukaan josko voisi antaa apuja =). itse olen apua nyt saanut ja se oli todellakin tarpeen. Jos ja kun olen itse siinä pisteessä että lv6 aseita tippuu itselleni,niin voin itse niitä lahjoittaa aikanaan jos lojuu varastoissani.

mulle peli on ollut tähän asti 4/5! aivan huippu viihdettä. Kotoisanoloiset alueet(ruotsi) vain kerran kaatunut peli joten toimii kyllä aivan hyvin . Iso suositus tassu täältä

statsit:
deaths 23
machines destroyer 474
beacon disabled 7
Tidal wave edellinen missu tehtynä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
uusi patch tullut ulos December Update kokoa 12 gigaa.
uudet aamu kaffet ja kohta metsästys alkakoon.
(This update also prepares the game to enable the new U.S. Weapon Pack DLC that is coming soon )
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
49
Tässä on kyllä kohtalaisen outo tuo vaatteiden craftays, ymmärrä yhtään sitä, oon välillä kokeillu ja lätkiny vaa jotain jonnekin. Hyvä peli kyllä, tuli kaks viikkoa sitten hankittua Steamin alesta ja sopivat 60h takana temmeltelyä, yllättävän hyvin niitä punasia aseitakin tuntuu löytyvän, lähinnä psg90 ois vailla ni olis aseet kunnos. :smoke:
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Tässä on kyllä kohtalaisen outo tuo vaatteiden craftays, ymmärrä yhtään sitä, oon välillä kokeillu ja lätkiny vaa jotain jonnekin. Hyvä peli kyllä, tuli kaks viikkoa sitten hankittua Steamin alesta ja sopivat 60h takana temmeltelyä, yllättävän hyvin niitä punasia aseitakin tuntuu löytyvän, lähinnä psg90 ois vailla ni olis aseet kunnos. :smoke:
En tajua itsekään tuota vaatteiden parantelua. Ilmeisesti voi olla vaan 1 craftattu ominaisuus/vaatekappale kerrallaan päällä, joten jostain 1% tulenkestävyydestä ei paljoa hyötyä ole. Tai sitten en vaan osaa.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
en itsekkään vaate craftauksesta tiedä, mutta taso3 on ilmestynyt itselle vaatteissa eli kasvattaa prosentilla aina sitä kykyä.
lv16 taisi olla ukkon level.

Tuklei mikä leveli menossa? mitä meinaat punasilla aseilla? onko ne experiment tasoa vai? Itse sain experiment aseita yhdeltä tyypiltä ja niissä nyt punaisia viivoja löytyy jos niistä kyse.

Edit: uusimmassa päivityksessä tuli mukava apu bunkkereihin että ei eksy.. näkyy exit kyltit. tosi hyvä! ahdisti välillä mennä bunkkereissa kun, niin sokkeloisia. eli hyvä päivitys!
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
49
Joo no siihen craftaamiseen tars kai noita lehtiä löytää ni sais tehtyä parempaa, oli pakko ottaa selvää. :D Taitaa olla 29 tai 30 leveli, aika nopeasti se tulee kyl jos noita tehtäviä pelkästään tekis eikä tutkiskelis paikkoja. Joo niitä experimental aseita meinasin, antaa aina jotain pientä lisä tindee kylkee, tosin luoteja silti saa sakkiin uppoomaan ellei oikeisiin kohtiin ammuskele, etenkin isojen jöllien kanssa. Tähän on vissiinkin tulossa joku aselisäri vielä, tai jokin sinnepäin.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
no nyt craftaaminen selkisi. sun pitää vetää turhat aseet, modulit sorvin alle joista saa tarvittavia resursseja ja sit pitää olla se blueprint jolla päivität jonkun vaatteen. mitä parempi levunen osa sen parempaa resurssia siitä saa. esim lv3 aseet antaa hyvää resuu. nyt näyttää että tartten vain blueprintin kun resursseja olisi riittävästi. lv16 over and out
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Tuli tuollainen vastaan, niin pistetääs tänne, jos jotakuta kiinnostaa...
Free to keep when you get it before 5 Jan, 2021 @ 11:00am. Some limitations apply.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
näköjään myös jenkki aseet on tullut ostettavaksi. Passaan vielä ei raaski ostaa oikealla rahalla sentään
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Onko tää ihan normaalia, että kaverin kanssa pelaillessa monista tulitaisteluista on helpompi irtautua kuolemalla ja spawnaamalla turvatalolta, kuin että yrittää tuhota robotit?
Tuppaa nuo tulitaistelut eskaloitumaan aivan älyttömiksi pienessä hetkessä. Tuntuu että peli spawnaa isompaa ja isompaa robottia paikalle sitä mukaan kun saat jauhettua entisiä palasiksi. Nytkin loppui mielenkiinto tältä erää taas siihen, kun mentiin tutkimaan erästä tilaa jossa on ollut armeijan tukikohta.
Paikalla oli muutama hassu runneri ja hunteri, jotka tuhottiin. No siitä sitten lähti ilmeisesti senverran ääntä, että seuraavaksi paikalla olikin +5 hunteria ampumassa kaasua ja raketteja. Sen lisäksi runnereita ilmestyi vähintään tuplasti ja tukikohdan ulkopuolella oli 2-4 kpl niitä harvestereita.
Senverran jaksettiin katsella sitä menoa, että saatiin ne hunterit tuhottua ja sitten kun ajateltiin että voitaisiin keskittyä isompii, niin kas kummaa, peli päättikin spawnata lisää huntereita suoraan pelipaikalle. Hohhoijaa.
 
Viimeksi muokattu:

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Onko tää ihan normaalia, että kaverin kanssa pelaillessa monista tulitaisteluista on helpompi irtautua kuolemalla ja spawnaamalla turvatalolta, kuin että yrittää tuhota robotit?
Tuppaa nuo tulitaistelut eskaloitumaan aivan älyttömiksi pienessä hetkessä. Tuntuu että peli spawnaa isompaa ja isompaa robottia paikalle sitä mukaan kun saat jauhettua entisiä palasiksi. Nytkin loppui mielenkiinto tältä erää taas siihen, kun mentiin tutkimaan erästä tilaa jossa on ollut armeijan tukikohta.
Paikalla oli muutama hassu runneri ja hunteri, jotka tuhottiin. No siitä sitten lähti ilmeisesti senverran ääntä, että seuraavaksi paikalla olikin +5 hunteria ampumassa kaasua ja raketteja. Sen lisäksi runnereita ilmestyi vähintään tuplasti ja tukikohdan ulkopuolella oli 2-4 kpl niitä harvestereita.
Senverran jaksettiin katsella sitä menoa, että saatiin ne hunterit tuhottua ja sitten kun ajateltiin että voitaisiin keskittyä isompii, niin kas kummaa, peli päättikin spawnata lisää huntereita suoraan pelipaikalle. Hohhoijaa.
Taistelustahan on helppoa irrottautua juoksemalla karkuun riittävän pitkälle. En tiedä millä vaikeustasolla pelaatte, mutta jos paikalla on enemmän kuin 2 harvesteria, niin täytyy kyllä olla jo aika hyvät aseet että nuo kahdestaan tappaa ilman vaikeuksia. Mutta tämähän onkin pelin suola, ei ihan helppoja kaikki tilanteet.

Jotkut paikat ovat selvästi sellaisia, että taistelun äänet ei niitä lisäjoukkoja sinne tuo, vaan ihan skriptattua toimintaa.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
787
Olen Raatokalle samoilla linjoilla. viimeisin taistelu vaan yltyi ja kaikki ammukset lähes käytetty tuli vain mieleen, että parempi tapattaa itsensä, jotta jää edes vähän paukkuja etsiä lisää ammuksia rauhallisemmalla ajalla =F
olen sen huomannut että robot spawnaa lähelle ja voi olla jopa bugi.. esim olin bukkerin "eteisessä" eli ekasta ovesta sisälle, mutta seuraavasta ovesta varsinainen bunkkeri oli lukossa. siihen eteiseen pääsi spawnaa runneri aina vähän välii kun käänsin selkää kohti ovelle josta ammuskelin jatkuvaa robotti armeijaa vastaan. =D

juoksemista olen koittanut ja alkuun heitellyt niitä soihtuja. mutta Kovin pitkään ovat kyllä perässä. ei se helppoa ole karistaa niitä. mun ukkoa ei ole juoksemiseen viritetty, joten en tiedä josko se auttaisi tähän asiaan.

alku innostus ylitetty niin ei ole tullut palattua toviin, vaatisi kaverin avuksi. on tuo senverran kovan työn takana taistelut voittaa. vaikka omistan tason 6 experiment aseet.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Nuo harvesterit vaatii kyllä erilaista taktiikkaa, kun ne spawnaa ainakin huntereita. Pitäisi pystyä kaiken sen hunter/runner/tick -armeijan keskellä riittävän tehokkaasti vahingoittamaan harvesteria, eikä pelkästään tappamaan niitä muita. Tietysti väliä on omilla aseilla, vihollisten luokalla ja oman hahmon kyvyilläkin. Ei noita ihan peruskiväärillä saa tapettua tuollaisessa sekamelskassa.

Mutta siis 5 kpl huntereita ja 10 kpl runnereita ei ole kahdelle pelaajalle mikään ylivoimainen vastus, ei siihen tarvita kummoisia aseita.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Lähinnä myös tarkoitin sitä, miten viholliset vain tuntuvat kertautuvan paikalle aina kun "hälytys" lähtee päälle. Ohessa esimerkkikuva. Ja voin kertoa, selkäni toisella puolen oli melkein samanverran noita botteja. Siinä ei paljoa väistöliikkeet auttaneet, kun nuo pysyi persiissä kokoajan.
Tuokin tilanne perkelöityi aivan sekunneissa. Kyyrykäveltiin kaverin kanssa metsän reunalla vältellen kaikkea liikkuvaa koska oltiin menossa tehtävää kohden, kunnes sellainen seeker huomasi herra ties mistä meidät. Pari laukausta myöhemmin tilanne olikin tuo, kun kaikki lähitienoon runnerit ja hunterit tuli silmille. Ei tuossa ole mitään järkeä. Ja lähes jokaisella alueella sama juttu.
Monet taistelut on vain helpompi luovuttaa spawnaamalla turvataloon ja toivomalla että ehkä kuitenkin jostain aarniometsän uumenista voisi kiertää tehtäväpaikalle.

Boomboxitkin on ajatuksena ihan hieno, vähän ikäänkuin preyn(2017) tyhpon luret. Preyssa siis pääset irtautumaan taistelusta helposti heittämällä luren, jota kohden viholliset lähtevät hakeutumaan vaikka kesken taistelun. No ei tässä pelissä. Mikä järki on pistää sitä soimaan, kun sen voi asettaa vain jalkojen juureen, se rupeaa soimaan lähes välittömästi ja taas on kilometrin säteellä kaikki robotit silmillä. Etkä todellakaan ehdi piiloon siinä ajassa. Eikä vihollisia enää pelaajan spotattuaan kiinnosta kasarisoitin.

Pelissä on ihan kivoja ajatuksia, mutta kyllä tää on pääosin nyt 15h aikana alkanut maistumaan pahasti puulta. Tehtävien ankeuden osasin jo ennustaa etukäteen, mutta voi hyvä luoja millaista tervassa etenemistä tämä peli on muutenkin. Mutta silti, ei tämä aivan täyttä tuubaa ole. Olisipa näitä pelin lukuisia ominaisuuksia jaksettu hioa ihan pikkaisen lisää.
 

Liitteet

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Kannattaa tarkistaa vaikeustaso. Kavereiden kanssa ollaan pelattu cooppia kolmistaan, ja aika sopivasti on ollut yleensä roboja vastassa. Meillä on ollut muistaakseni Skirmish, mutta päällä myös vaikeustason automaattinen säätö. Tosin yhdessä paikassa oli harvesteri ja 2 tankkia, ja tuolloin oli valehtelematta myös 15-20 hunteria ja 20 runneria kimpussa. Kyllä useinkin menee se 20-30 medkittiä yhdessä taistelussa, ja tulee kuoltua joskus 5-10 kertaakin. Mutta hankala on pärjätä avoimessa maastossa tuollaista porukkaa vastaan, vaatii metsää tai rakennuksia kaveriksi.

On muuten ollut varmaan julkaisun aikaan vaikea peli, kun tuota vaikeustasoahan on ruuvattu käsittääkseni reilustikin alapäin.

Kyllä nuo luret ja boomboxitkin toimii minusta ihan hyvin, kun käyttää tilanteessa jossa sinua ei ole huomattu. Ensin tietysti pitää asetella miinoja, akkuja tai kaasutankkeja jne. Hyvin ehtii piiloon. Piilosta voi sitten räiskiä räjähtäviä, tai sitten läheisiä sähkökaappeja jos juuri tämä on ollut ajatuksena.

Kyllähän tässä pelissä puutteita on ja varsinkin saman toistoa, mutta tunnelma ja äänet on pitäneet hyvin otteessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 039
Ai tällekin on ketju? Olemme kavereiden kanssa nyt pelanneet tätä pari viikonloppua ja olemme noin puolivälissä. Ehdottomasti kavereiden kanssa pelattava peli. Yksin ei kannata pelata.

Tunnelma on hyvä, mutta vaikeustaso on vähän korkea kasuaalipelaajille, jotka pelaa kerran viikossa. Sitä sai onneksi säätää. Tässä on niin paljon hauskoja asioita, joita oletan olleen 80-luvun Ruotsissa ja parasta on, että äänet on ruotsiksi, mutta tekstitys englanniksi.

Suurin ongelma on ne antiklimaksit. Tapat jonkun ison robotin ja sieltä saa t-paidan. Tässä meni myös kaikki ammukset. Tai teet alueen viimeisen tehtävän ja sieltä saa kirjeen, jota et edes lue, kun siellä on kaasua ja gas mask on vain -10% gas damage.

Toivottavasti huomenna tapetaan taas illalla.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Tunnelma on hyvä, mutta vaikeustaso on vähän korkea kasuaalipelaajille, jotka pelaa kerran viikossa. Sitä sai onneksi säätää.
Tässähän voi laittaa myös dynaamisen vaikeustason päälle, jolloin ainakin vihollisten määrä skaalautuu pelaajamäärän mukaan.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Meinasin ostella tän Steam alesta. Missasinko paljon?

Pelin teema, 80-luvun ruotsi ja open world räiskintä kyllä houkutteli.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 512
Viestejä
4 193 332
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
ksepp0

Hinta.fi

Ylös Bottom