Kotelo, jossa emon ja powerin välissä olisi mahdollisimman paljon tilaa.

Liittynyt
02.11.2019
Viestejä
59
Hakusessa olisi siis vaatimattomalla budjetilla otsikonmukainen kotelo, jossa tila emon ja powerin välissä olisi maksimoitu. Noita eatx koteloita oon kattellu, mutta tuntuvat olevan useat tiiviitä juuri mainitsemaltani alueelta.
 
Liittynyt
02.11.2019
Viestejä
59
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
638
Modailulla voisi vaikka jatkaa niin että siirtää tuota virtalähteen paikkaa
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Jos voi käyttää matx emoa, tulee tilaa suurentamatta koteloa.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Ajattelin kiinnittää Noctuan nh-d14 näytöohjaimen siruun.
No ei tuokaan kyllä halpa ole jos satanen tuntuu kalliilta kotelosta.
Ja ainoat kotelot joissa on hieman enemmän tilaa emolevyn ja powerin välissä ovat nuo jotkut kotelot joissa on seitsemää enemmän korttipaikkoja.
Yli-isoja emolevyjä tehtaillut EVGA tempaisi niille MIASSista epästandardin XL-ATX nimiväännöksen.
Ja kuten voit arvata ne ovat vielä kalliimpia.
Define XL on yksi niistä
Fractal Design Define XL R2 Black Pearl ATX-kotelo, Musta - 149,90€


Jos voi käyttää matx emoa, tulee tilaa suurentamatta koteloa.
Ei mATX emon korttipaikat ole yleensä yhtään ATX emoa kauempana powerista.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Ajattelin kiinnittää Noctuan nh-d14 näytöohjaimen siruun.
No tuohon saattaisi käydä joku kaksikammioinen kotelo, kuten ylempänä mainittu Chieftec tai Lian Li O11 Dynamic/Air (jotka ei tosin ole kovin halpoja) tai juurikin virtalähteen siirtäminen. Laitan yv ;)
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Mites kotelot joissa virtis on ylhäällä? Muistan että.joissain uusissa InWineissä oli - mitä siellä alhaalla on?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
No tuohon saattaisi käydä joku kaksikammioinen kotelo, kuten ylempänä mainittu Chieftec tai Lian Li O11 Dynamic/Air (jotka ei tosin ole kovin halpoja)
Tuossa Chieftecissähän pitäisi aukaista se yläpuolelle käännetty pohja ja muutenkin on erittäin ahtaat tilat juuri sen typerän lokeroinnin takia, niin ei varmasti sittenkään mahtuisi.

Ja Lian Li sekin on vähän kapea tiloiltaan.

Mites kotelot joissa virtis on ylhäällä? Muistan että.joissain uusissa InWineissä oli - mitä siellä alhaalla on?
Silloin alhaalla on vastassa kotelon pohja ja siihen reiän tekemisen jälkeen lattia/pöytä. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Mites kotelot joissa virtis on ylhäällä? Muistan että.joissain uusissa InWineissä oli - mitä siellä alhaalla on?
Ei ainakaan tilaa Noctuan tornijäähylle.

Tämä on taas näitä LTT:n hölmöjä ideoita, jossa kanavan ainoa saavutus on sponsorien hankkiminen, niin tietenkin niillä oli järkyttävän kallis Noctuan torni.

En linkitä, koska en tue kyseistä kanavaa, mutta tämä on niiden viimeaikaisia tempauksia. Siellä on ehkä klikkihuoraus tärkeämpää kuin laatusisällön luominen, jonka takia videot ovat lähinnä viihdettä joillekin ihmisille. Niistä ei ole tarkoitus ottaa ideoita projekteihin.
 
Liittynyt
02.11.2019
Viestejä
59
Ei ainakaan tilaa Noctuan tornijäähylle.

Tämä on taas näitä LTT:n hölmöjä ideoita, jossa kanavan ainoa saavutus on sponsorien hankkiminen, niin tietenkin niillä oli järkyttävän kallis Noctuan torni.

En linkitä, koska en tue kyseistä kanavaa, mutta tämä on niiden viimeaikaisia tempauksia. Siellä on ehkä klikkihuoraus tärkeämpää kuin laatusisällön luominen, jonka takia videot ovat lähinnä viihdettä joillekin ihmisille. Niistä ei ole tarkoitus ottaa ideoita projekteihin.
Kannattaisi varmaan oikeasti perehtyä aiheeseen tai miettiä sen oman vinoutuneen näkökulman ulkopuolelta, niin esittämilläsi pointeilla olisi oikeasti jotain merkitystä.

LTT:hän tosiaan toteutti kokoonpanon samalla idealla, laitetaan cpu cooleri gpu:n coolerin tilalle. Mainitsemassasi techtipsin videossa kuitenkin käytettiin corsairin tuulettimia, ei noctuan mitä olin itse toteuttamassa. En myöskään tiedä, mihin perustat mielipiteesi hölmöstä ideasta. On selvää, että suurempi tuuletin suuremmalla jäähdytysalueella on tehokkaampi jäähdytysominaisuuksiltaan kuin ääniltäänkin verrattuna pieneen tuulettimeen pienemmällä jäähdytysalueella. Tähän kun lisää vielä sen faktan, että aftermarket gpu coolerit on pääsääntöisesti tuota noctuan viritystä kalliimpia. Pienemmällä rahalla saa siis paremmat lämmöt sekä hiljaisemman jäähdytyksen, vain sillä modauksen vaivalla.

Omassa tapauksessani olen rakentamassa uutta kokoonpanoa, ostin täältä gtx 1080ti blower näytönohjaimen ja kuten arvata saattaa, lämmöt pyörii siinä 80 asteen paikkeilla. Omassa tilanteessani cpu coolerin asentaminen on milteinpä se kaikista optimaalisin valinta. Tällaiset tornimalliset jäähyt ovat muutenkin oletettavasti samankokoisia pienillä eroilla niin miksen maksaisi sitä 20 euron premiumia testatuista ja hyvistä tuulettimista, vielä kun juuri siihen cooleriin on olemassa valmiiksi tehdyt 3d-tulostusmallit kyseistä projektia varten.

Saat toki ajatella mitä haluat, kehottaisin kuitenkin miettimään asioita muidenkin kantilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Kannattaisi varmaan oikeasti perehtyä aiheeseen tai miettiä sen oman vinoutuneen näkökulman ulkopuolelta, niin esittämilläsi pointeilla olisi oikeasti jotain merkitystä.
Sinä olet tekemässä viihdevideon perusteella täysin vammaista kokoonpanoa, niin kenellä on vinoutunut näkökulma? Olen ehkä näitä näytönohjaimia jäähdyttänyt vähän sinua enemmän, voit vaikka katsella aiheesta aloittamaani ketjua toisella alueella..

LTT:hän tosiaan toteutti kokoonpanon samalla idealla, laitetaan cpu cooleri gpu:n coolerin tilalle. Mainitsemassasi techtipsin videossa kuitenkin käytettiin corsairin tuulettimia, ei noctuan mitä olin itse toteuttamassa. En myöskään tiedä, mihin perustat mielipiteesi hölmöstä ideasta. On selvää, että suurempi tuuletin suuremmalla jäähdytysalueella on tehokkaampi jäähdytysominaisuuksiltaan kuin ääniltäänkin verrattuna pieneen tuulettimeen pienemmällä jäähdytysalueella. Tähän kun lisää vielä sen faktan, että aftermarket gpu coolerit on pääsääntöisesti tuota noctuan viritystä kalliimpia. Pienemmällä rahalla saa siis paremmat lämmöt sekä hiljaisemman jäähdytyksen, vain sillä modauksen vaivalla.
Kyllä, mutta idea on täysin hölmö. Se on tarkoitettu CPU:n jäähdykseen, ei näytönohjaimen. Se ei mahdu siihen, se ei ole suunniteltu siihen ja se jäähdyttää VAIN sen hiton GPU-piirin, eikä esim. VRM:ää, joka voi käydä kuumempana kuin edellämainittu grafiikkapiiri.


Omassa tapauksessani olen rakentamassa uutta kokoonpanoa, ostin täältä gtx 1080ti blower näytön ohjaimen ja kuten arvata saattaa, lämmöt pyörii siinä 80 asteen paikkeilla. Omassa tilanteessani cpu coolerin asentaminen on milteinpä se kaikista optimaalisin valinta. Tällaiset tornimalliset jäähyt ovat muutenkin oletettavasti samankokoisia pienillä eroilla niin miksen maksaisi sitä 20 euron premiumia testatuista ja hyvistä tuulettimista, vielä kun juuri siihen cooleriin on olemassa valmiiksi tehdyt 3d-tulostusmallit kyseistä projektia varten.
CPU-jäähyn asentaminen ei ole missään tilanteessa optimaalinen valinta. Ja juu, toivottavasti on hyvää muovia, kun laitetaan kilon jäähy niiden varaan. Hyviä, testattuja tuulettimia saa 20 eurolla kolme, että on se liikaa edes jäähyn premiumeista, itse jäähystä puhumattakaan.


Saat toki ajatella mitä haluat, kehottaisin kuitenkin miettimään asioita muidenkin kantilta.
Niin, jos tarkoitus on säästää sinulta vaivaa ja epäonnistunut projekti, jossa ei ole mitään järkeä, niin ajattelen asioita vain itseni kannalta? Just, joo..
 
Liittynyt
02.11.2019
Viestejä
59
Sinä olet tekemässä viihdevideon perusteella täysin vammaista kokoonpanoa, niin kenellä on vinoutunut näkökulma? Olen ehkä näitä näytönohjaimia jäähdyttänyt vähän sinua enemmän, voit vaikka katsella aiheesta aloittamaani ketjua toisella alueella..



Kyllä, mutta idea on täysin hölmö. Se on tarkoitettu CPU:n jäähdykseen, ei näytönohjaimen. Se ei mahdu siihen, se ei ole suunniteltu siihen ja se jäähdyttää VAIN sen hiton GPU-piirin, eikä esim. VRM:ää, joka voi käydä kuumempana kuin edellämainittu grafiikkapiiri.




CPU-jäähyn asentaminen ei ole missään tilanteessa optimaalinen valinta. Ja juu, toivottavasti on hyvää muovia, kun laitetaan kilon jäähy niiden varaan. Hyviä, testattuja tuulettimia saa 20 eurolla kolme, että on se liikaa niistä.




Niin, jos tarkoitus on säästää sinulta vaivaa ja epäonnistunut projekti, jossa ei ole mitään järkeä, niin ajattelen asioita vain itseni kannalta? Just, joo..


Anteeksi, mutta ulosantisi asian suhteen saa sinut näyttämään entistä enemmän asiasta tietämättömältä.

Kun asiasta niin näytät tietävän, sivistä minua että miten näytönohjaimen oma jäähdytys kattaa vrm:ien jäähdyttämisen paremmin, kuin esimerkiksi vrm:ille suunnitellut siilit ja siihen kohdistettu ilmavirta?

Se, että sitä ei ole varta vasten suunniteltu siihen ei tee siitä synnynnäisesti huonoa vaihtoehtoa. Jäähdytys cpu:ssa ja gpu:ssa toteutuu samalla tavalla, prosessoreitakin voi jäähdyttää ottamalla heatspreaderin pois, jolloin tilanne on identtinen gpu:n jäähdytyksen kanssa. Molemmissa tapauksissa lämpö ohjataan pois sirusta johtimia pitkin, jonka ilmavirta sitten jäähdyttää. Miten mielestäsi täten tämä sama logiikka ei toimisi näytönohjaimessa, kun fundamentaalit ovat kuitenkin samat ja em. tilanne toteutuu?


Kuka sanoi, että kilon jäähy on pelkästään itse kortin varassa? Oma agendasi sekä halusi uskoa omaan mielipiteeseesi ilman kriittisyyttä paistaa jälleen läpi.

Haluamasi vaivansäästäminen synnyttää valitettavasti sekä ironisesti päinvastaisen lopputuleman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Anteeksi, mutta ulosantisi asian suhteen saa sinut näyttämään entistä enemmän asiasta tietämättömältä.

Kun asiasta niin näytät tietävän, sivistä minua että miten näytönohjaimen oma jäähdytys kattaa vrm:ien jäähdyttämisen paremmin, kuin esimerkiksi vrm:ille suunnitellut siilit ja siihen kohdistettu ilmavirta?

Se, että sitä ei ole varta vasten suunniteltu siihen ei tee siitä synnynnäisesti huonoa vaihtoehtoa. Jäähdytys cpu:ssa ja gpu:ssa toteutuu samalla tavalla, prosessoreitakin voi jäähdyttää ottamalla heatspreaderin pois, jolloin tilanne on identtinen gpu:n jäähdytyksen kanssa. Molemmissa tapauksissa lämpö ohjataan pois sirusta johtimia pitkin, jonka ilmavirta sitten jäähdyttää. Miten mielestäsi täten tämä sama logiikka ei toimisi näytönohjaimessa, kun fundamentaalit ovat kuitenkin samat ja em. tilanne toteutuu?


Kuka sanoi, että kilon jäähy on pelkästään itse kortin varassa? Oma agendasi sekä halusi uskoa omaan mielipiteeseesi ilman kriittisyyttä paistaa jälleen läpi.

Haluamasi vaivansäästäminen synnyttää valitettavasti sekä ironisesti päinvastaisen lopputuleman.
Tehdään niin, että tee vaan projekti ja pistä paljon kuvia :)

Tuntuu siltä, että nyt haluan sinun tuhlaavan rahasi ja aikasi tähän tuhoontuomittuun räpellykseen :D
 
Liittynyt
02.11.2019
Viestejä
59
Tehdään niin, että tee vaan projekti ja pistä paljon kuvia :)

Tuntuu siltä, että nyt haluan sinun tuhlaavan rahasi ja aikasi tähän tuhoontuomittuun räpellykseen :D
Kerrassaan erinomainen vastaus, jossa et oikeastaan vastannutkaan mihinkään .

Muistutukseksi vain, että omat väitteeni perustuvat jäähdytyksen ominaisiin toimintamalleihin ja netistä löytyneisiin tuloksiin. Itse taas viittaat omaan "ammattitaitoosi".

Tarkoitukseni ei ole olla piikittelevä, mielestäni kuitenkin argumentointi ilman asiaperusteita kaipaa näpäytyksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Kerrassaan erinomainen vastaus, jossa et oikeastaan vastannutkaan mihinkään .

Muistutukseksi vain, että omat väitteeni perustuvat jäähdytyksen ominaisiin toimintamalleihin ja netistä löytyneisiin tuloksiin. Itse taas viittaat omaan "ammattitaitoosi".

Tarkoitukseni ei ole olla piikittelevä, mielestäni kuitenkin argumentointi ilman asiaperusteita kaipaa näpäytyksen.
Ei vaan kiinnosta väitellä kanssasi. Se on vähän kuin et rokottaisi lastasi, koska internetistä olet lukenut, että rokotteet on pahasta. Teit 30min internet researchin, jonka perusteella tiedät nyt kaiken. Ok.

Eikä kiinnosta, mitä ajattelet minusta, pistä vaan sitä projektilokia tänne, niin siitä saan oman viihteeni :)

Voisimmeko nyt keskustella projektista? Sinä otat tämän kovin henkilökohtaisesti ja se ei ole oikea tapa käyttäytyä tällä foorumilla.
 
Liittynyt
02.11.2019
Viestejä
59
En väitä tietäväni kaikkea, tiedän vain sen, että mainitsemani modaus ei ole niin vähäpätöinen kuin annat itse olettaa.

Ymmärtänet, että esittämällä poikkeavia mielipiteitä ja perustellessasi ne itselläsi, keskustelu vääjäämättä koskee myös omaa ajatuksenkulkuasi. Tästä huolimatta olen kyllä itse ainakin keskustellut itse projektista ja kuinka sen toteutan, kuten yllä olevista viesteistä saattaa nähdä.
 
Liittynyt
02.11.2019
Viestejä
59
Miten olit ajatellut hoitaa VRM:n jäähdytyksen tuossa?
Kuten tuossa aikaisemminkin mainitsin, niin jokaiselle sirulle oma siili ja väliin jotain lämpöliimaa/tahnaa. Nuo noctuan coolerit ainakin väittävät ylläpitävän ilmavirtaa myös itse tuulettimien alla, joten nähtäväksi jää että tarvitseeko vrm:ille erityistä ilmavirtaa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Jos nyt on valmis pulttaa cpu tornicoolerin näyttikseen ja tilasta puutetta ni voihan sen näyttiksen riser kaaplelilla sijottaa minne lystää siel kotelossa.

Itse en ainakaan luottaisi tulostettuihin coolerin kiinnikkeisiin.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
joten nähtäväksi jää että tarvitseeko vrm:ille erityistä ilmavirtaa.
GPU:iden tehonkulutukset ovat rajusti isommat kuin prossuilla, niin kyllä se VRM tarvitsee huomattavampaa tuuletusta kuin jokunen pikkusiili ja kesäpäivän tuulenvire.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
567
Jos satut asumaan Jyväskylässä niin löytyy fractal design arc XL. Siinä on jonkun verran enemmän tilaa kun perus atx kopassa, yli 570mm korkeutta.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Tuohon hintaluokkaan (satku kotelosta ja satku jäähyyn?) saattaisi jo kaiketi olemassa olevalla kotelolla käytetyllä gpu fullcover blokilla (ja liittimillä) ja tarjouksesta pumppu, sekä radi päästä. Taatusti siistimpi ja uskoakseni tehokkaampi ratkaisu. Tietty, jos haluat nimenomaa modausta harrastaa, kun onhan custom loopissa oma harrastamisensa aina.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Vähän menee OT:n puolelle, mutta eihän tuo tosiaan mikään uusi idea ole.

Tuossa vieläpä ihan asiallisen näköinen DIY-rakennelma mikä tuli vastaan:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 188
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom