Ensimmäinen pelitietokone hankinnassa

Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
5
Moikka. Tosiaan ensimmäinen pelitietokone olisi hankinnassa. Ja en tosiaan tiedä näistä yhtään mitään :D yksinkertaisesti aikani ei riitä kunnolla tutustumiseen. Haluan vain koneen, jota voin käyttää peleihin kuten CS:GO. Ja luultavasti videoiden katsomiseen. Eli valmis paketti hakusessa, ei mitään windowsin asennuksia yms.

Esimerkiksi kun katsoo tälläistä konetta

ASUS ROG STRIX GL10CS-NR113T PÖYTÄKONE - Power.fi

Onko tämä nyt sitten ylihinnoiteltu ja huonoin vaihtoehto? Olen saanut ymmärtää, että yleensä koneet ostettuna power, gigantti, jne olisivat roskaa. Mieluiten haluaisin kuitenkin ostaa sen koneen tuollain valmiina ilman mitään asenteluja.

Hintahaarukka tosiaan on siinä 800-1100 välillä. Saako sillä budjetilla konetta, joka täyttää vaatimukset
  • Peruskäyttö
  • Pelit kuten CS:GO, Minecraft jne. Ei mitään vaativaa kuten COD tai tuon tyyliset
  • Videoiden toistaminen
 
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
Ongelmana noissa on se että niitä markkinoidaan lähinnä yksinkertasilla termeillä. Esim. "Tässä pelikone parhaastä päästä! NVIDIA GTX 1660 näytönohjaimella, 16Gt muistilla ja 6 ytimisellä intel prosessorilla! Ja paljon valoja!"

Todellisuus kuitenkin yleensä on se että koneessa on halvin mahdollinen emolevy johon ei saa päivitettyä koskaan mitää tai edes saa parasta irti kyseisestä prosessorista kellottamalla tms, 1 16Gt muistikampa eli ei saa edes dual channel etua, poweri on halvin mahdollinen "riittävä" kiinanpommi jossa ei ole tietoakaan mistään hyötysuhteistä joten jos haluaa koskaan päivittää koneeseen mitään niin sekin menee vaihtoon (ellei hajoa takuun loppumisen kieppeillä muutenkin) ja kotelokin on todennäkösesti ilmankierroltaan jne mahdollisimman paska.

Mitä tuohon linkkaamaasi koneeseen tulee niin siinä sentään on 2x8Gt muistikammat mutta muutä tärkeetä siitä ei sitten kerrotakkaan. Esim emolevyn tai powerin osalta.

Mutta pelaako tolla kynäriä ja minecraftia? Pyöriikö por...youtube videot? Kyllä
Onko tossa välttämättä järkeä tulevaisuutta ajatellen? Ei (minun mielestä)
Onko toi kone ylihinnoteltu? On
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
...eli mielummin tilaat vaikkapa jimssistä valmiiksi kasatun paketin esimerkiksi toisen näistä:
Jimm's Gamer Chaimite 580, pelitietokone - 849,00€
Jimm's Gamer Fox 1660 Ti, pelitietokone - 959,00€

Noissa in windows asennettu mutta ei ole lisenssiä eli sen voit ostaa heiltä Microsoft Windows 10 Home, 32/64-bit, FPP, USB-media, FIN, P2 - 134,00€ tai sitten vaikka ebaysta tai muualta 10-20€ hintaan.

Noi jimssin paketit sentään sisältää suht järkevän pohjan tulevaisuutta ajatellen. Ja pienenä vinkkinä: PC pelaaminen vaatii myös vähän omaa viitseliäisyyttä. Kannattaa siis asennoitua niin että tulet asentemaan windowsia uudestaan joskus ja vaihtamaan osia koneeseen. Jos koet että esim nämä mainitsemani asiat on sulle NO NO! niin suosittelen jättämään väliin ja ostamaan vaikka pleikkarin :)

Täällä kyllä on porukkaa jotka neuvoo ongelmatilanteissa eikä tämä PC maailma niin vaikea ole jos vaan jaksaa opetella.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Jos itse haluaa kasailla esim io-techin videon avulla niin tässä pikaisesti kasattu ehdotus:

Screenshot_20191115-110325.png

edit: loppusumma on siis 979,40. ihmeellisesti sähköpostiin ilmestynyt ylimääräisiä ykkösiä summiin :btooth:
 
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
tsönäriltä hyvä ehdotus mutta mielummin 1660 super kuin tuo Ti jos itse lähtee kasaamaan. About samoissa tehojensa puolesta mutta super on halvempi.
 
Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
5
...eli mielummin tilaat vaikkapa jimssistä valmiiksi kasatun paketin esimerkiksi toisen näistä:
Jimm's Gamer Chaimite 580, pelitietokone - 849,00€
Jimm's Gamer Fox 1660 Ti, pelitietokone - 959,00€

Noissa in windows asennettu mutta ei ole lisenssiä eli sen voit ostaa heiltä Microsoft Windows 10 Home, 32/64-bit, FPP, USB-media, FIN, P2 - 134,00€ tai sitten vaikka ebaysta tai muualta 10-20€ hintaan.

Noi jimssin paketit sentään sisältää suht järkevän pohjan tulevaisuutta ajatellen. Ja pienenä vinkkinä: PC pelaaminen vaatii myös vähän omaa viitseliäisyyttä. Kannattaa siis asennoitua niin että tulet asentemaan windowsia uudestaan joskus ja vaihtamaan osia koneeseen. Jos koet että esim nämä mainitsemani asiat on sulle NO NO! niin suosittelen jättämään väliin ja ostamaan vaikka pleikkarin :)

Täällä kyllä on porukkaa jotka neuvoo ongelmatilanteissa eikä tämä PC maailma niin vaikea ole jos vaan jaksaa opetella.
Hei. Kiitos vastauksista kaikille. Eli kannattaa valmista pakettia ostaa jimms:ltä. Sen verran kyllä pystyn itseni likoon pistämään että sen windowsin asentelun ja lisenssi hommat opettelen. Ja ehkä tulevaisuudessa myös koneen osiin tutustumista.

Eli aika positiivisella asenteella kuitenkin olen etten ihan NO NO! Asenteella ole. Nyt kuitenkin ensimmäiseksi koneeksi mieluusti ostaisin sen valmiin paketin kuten mainitsit jimms koneita.

Olen kuitenkin hiukan kiinnostunut siitä jos kasaa osista esim jimms:llä voivatko he esimerkiksi koota koneen ja tuleeko se maksamaan hirveitä summia että se loppujen lopuksi ei ole wörtti? Kun mitä olen lukenut niin osista kasaaminen on ollut suurimman osan mielipide koneen ostossa.
 
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
No esim jimms ottaa kasauksesta ja testauksesta 80€. Eli tolla hinnalla esim saisi astetta tehokkaamman näytönohjaimen :) Kaikki on siis suhteellista. Tietokoneen kasaaminen on nykyään huomattavasti helpompaa kuin sillon ku itse ekaa konettani kasasin 20v sitten. Youtube täynnä videoita ja muutenkin netti täynnä tämän kaltaisia yhteisöjä jossa kyllä autetaan. Ensimmäisen koneen ollessa kyseessä niin siihen voi sen sunnuntain varata kokoamiseen ja asennukseen jos on valmistautunut hyvin katsomalla oppaita jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 115
Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
5
Jimm'sillä on pari pakettia myös, jotka on koottu IO-techin videioiden perusteella:
Jimm's Gamer 1660 io-tech Intel Edition, pelitietokone - 929,00€
Jimm's Gamer 1660 io-tech AMD Edition, pelitietokone - 999,00€

Ne on ihan ok, mutta hinnassa on vähän ilmaa ja ne on tehty sen hetkisellä tonnin budjetilla - nyt voi olla parempia tarjouksia. Samaan hintaan saa parempaa itse tekemällä. Mutta jos haluaa asiat helposti ja ihan ok..
Nää näyttää ihan ok. Kun loppujen lopuksi koneen ei tarvitse olla mikään tehomylly kunha peruskäytön ja kevyen pelaamisen sietää. Nyt sitten heräsi mulla kysymys tietämättömänän noista kahdesta koneesta. Tuossa on amd ja intel prossut. Hintaero ei nyt kovin suuri ole. Niin kumpi sit on parempi vaihtoehto. Ja onko nuo koneet sit semmoisia jotka on helposti päivitettävissä tulevaisuudessa osien kannalta.
 
Liittynyt
18.10.2019
Viestejä
105
AMD versio ehdottomasti. toi prossu kestää jo suht hyvin aikaa verrattuna intelin ja myös tuohon AMD koneen emoon voi sitten mahdollisesti saada vielä tulevaisuudessa vaikka käytettynä 3700/3800 prossun tai ehkä jopa 4000 sarjalaista jos tulevat vielä samalle kannalle kuten on spekuloitu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 115
AMD versio ehdottomasti. toi prossu kestää jo suht hyvin aikaa verrattuna intelin ja myös tuohon AMD koneen emoon voi sitten mahdollisesti saada vielä tulevaisuudessa vaikka käytettynä 3700/3800 prossun tai ehkä jopa 4000 sarjalaista jos tulevat vielä samalle kannalle kuten on spekuloitu
Lisäksi AMD-koneessa on reilusti parempi virtalähde, sekä nopeammat muistit.

..mutta tällä hetkellä ne on suunnilleen samoissa pelinopeuksissa.

Video: Edullinen pelikone GeForce GTX 1660 -näytönohjaimella - io-tech.fi
Video: Kasasimme alle 1000 euron Ryzen 5 3600 -tietokoneen - io-tech.fi
 
Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
5
Lisäksi AMD-koneessa on reilusti parempi virtalähde, sekä nopeammat muistit.

..mutta tällä hetkellä ne on suunnilleen samoissa pelinopeuksissa.
Asia selvä! Kiitos teille. Olen jo paljon fiksumpi koneiden kanssa kuin eilen :D

Eli ajattelin nyt tuota amd edition konetta mitä hsalonen aiemmin linkkasi. Ei se hinnaltaan kuulosta erityisen pahalta jos se kestää tuon kevyen pelaamisen ja peruskäytön. Ja vieläpä päivitettävissä oleva kone.

Kohtahan on black friday alennus myynnit. Onko teillä kokemuksia onko yleensä black fridayn aikana ollut järkeviä alennuksia samankaltaisten koneiden suhteen? Ei tuo hinta siis ongelma ole kunhan vain kyselen. Kukapa ei halvemmalla ostaisi jos on mahdollisuus.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
En henkilökohtaisesti ainakaan muista että olisi kokonaisia paketteja ollut kovissa alennuksissa kun nuo alennukset tuppaa olemaan suht kehnoja täällä päin maailmaa. Voin myös olla väärässä ja myyntiin ilmestyy pieniä eriä vanhemmista komponenteista koottuja kokonaisuuksia halvemmalla. Harva myy täysin uutta osaa alennuksella.
 
Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
5
Selvä. No tuo amd kone on sitten muistissa itsellä. Pitää tuossa katella vielä ettei vahingossa löydy jotain parempaa. Kiitos kaikille vastanneille!
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
122
No esim jimms ottaa kasauksesta ja testauksesta 80€. Eli tolla hinnalla esim saisi astetta tehokkaamman näytönohjaimen :) Kaikki on siis suhteellista. Tietokoneen kasaaminen on nykyään huomattavasti helpompaa kuin sillon ku itse ekaa konettani kasasin 20v sitten. Youtube täynnä videoita ja muutenkin netti täynnä tämän kaltaisia yhteisöjä jossa kyllä autetaan. Ensimmäisen koneen ollessa kyseessä niin siihen voi sen sunnuntain varata kokoamiseen ja asennukseen jos on valmistautunut hyvin katsomalla oppaita jne.
Itse varaisin ensimmäisen koneen kasaukseen lauantain, jotta sitten jos/kun homma menee jossain kohtaa reisille, on vielä sunnuntai aikaa selvitellä hommat kuntoon ja saattaa asennus loppuun. ;) Joskus on tullut mutkia matkaan ja homma on venynyt pikkutunneille, kun lähtee keulimaan aikataulun kanssa eikä ole malttanut jättää hommaa kesken.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 174
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom