The Elder Scrolls V: Skyrim

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Mikäs tämä bossi on? Mitäs tästä sitte seuraa jos modit ei oo oikessa järjestyksessä? Eipä tuu muuta mieleen ku joko modit ei toimi ollenkaantai peli epävakaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Näissä peleissä modit toimivat periaatteella "viimeinen voittaa". Peli lataa esm- ja esp-tiedostot tietyssä järjestyksessä ja päälleksäisyyksissä vimmeisenä latauvuva modi voittaa. Niinpä modiristiriitojen kohdalla on erittäin tärkeää, että modit latautuu oikeassa järjestyksessä. Ja kun tarvitaan yhteensovituspätsejä, latausjärjestyksen merkitys vain kororstuu.

Tämän takia on olemassa työkaluja kuten LOOT, joiden tarkoitus on minimoida väärän latausjärjestyksen ongelmat. Näillä työkaluilla saadaan latausjärjestys ojennukseen ilman, että normikäyttäjän tarvitsee ajatella liikoja.

BOSS on LOOT-softan edeltäjä ja on ihan pätevä vanhempien pelien kanssa, mutta Skyrimin kanssa käyttäisin vain LOOTia.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Nonnih.

Sain vihdoin ja viimein asenneltua Skyrimin Special Editionin tähän koneelle, kun on tehnyt pitkään mieli palata kuljeskelemaan noihin maisemiin ja tunnelmiin.
Aikanaan, vuosia sitten pelasin tovin tuota peliä modien kanssa, mutta muistikuvat on vähän huterat näiden suhteen ja että onko tässä vielä joku kerennyt muuttuakkin?

Eli meneekö homma vielä siten, että ladataan Nexus Mod Manager? Sellaisen olemassaolon muistan. Sitten sinne vaan läiskitään niitä modeja. Mutta tuo järjestys... mistä tiedän missä järjestyksessä niitä nyt sitten pitää lisäillä? LOOT tuossa jo mainittiinkin, ihan uusi juttu minulle.

Viimeksi oli tosiaan käytössä SKYui (tai mikä nyt olikaan mikä paransi paljolti inventaariovalikkorakennetta) ja sitten taisi olla joku kevyt revontulitunnelmamodi (tai yömodi, joku sellainen). Samoiten joku pienempi, peliä helpottava modi löytyi, jolla sai erään "varjoarmorin" ympäriltä nousevaa usvaa/savun määrää pienennettyä, kun tuntui ettei nää mitään jos on kyykyssä ja paikallaan.

Ei siis paljolti minulla ollut aikanaankaan noita modeja ja nyt kun alla on kuitenkin vähän uudempi ja tehokkaampi kone, niin tahtoisin kuitenkin jotain pientä "elävöittävää" silmänkarkkia saada tuonne muutoin ehkä hieman karuun maailmaan. Hieman lisää väriä ja tunnelmaa, ehkä? Ei kuitenkaan liikaa, muuten mekaanikoiltaan yrittäisi pitää melko vaniljana tuon systeemin.

Ehdotuksia ja neuvoja otetaan vastaan ylipäätään senkin suhteen, että miten tästä edes aloitetaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Ehdotuksia ja neuvoja otetaan vastaan ylipäätään senkin suhteen, että miten tästä edes aloitetaan.
Tuolla ylempänä oleva Jean_Sipuliuksen viesti ja siinä linkattu modilista houkuttelee ainakin meikäläistä kokeilemaan SE:tä PC:llä. Linkin takana on ohjeet mitä ja missä järjestyksessä asentaa. Jättää sitten ne välistä jotka ei tunnu kiinnostavan.
The Elder Scrolls V: Skyrim

Nyt kyllä aika menee Skyrimin PSVR version kanssa eikä siinä modien puute meikäläistä vaivaa. Varmaan tulee tuo PC VR-versiokin ostettua jos joskus PC:lle VR kakkulat ostan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Nopeasti se 8v meni jonnekin kun 11.11.11 tämäkin peli julkaistiin alunperin :eek:



Sieltä on tulossa isoa pakettia joskus saataville:
The Official Beyond Skyrim Modding Project Showcase Update for October 2019! The Largest Modding Project for Skyrim!
Beyond Skyrim | The province collaboration

Brumahan noista on julkaistu ja loput "joskus" tulevaisuudessa.

Skyrmia ei ole tullut nytten pelattua pariin vuoteen(jos ei lasketa Endrealia) mutta aina kun tubessa tai muissa medioissa tulee juttua skyrmistä niin kyllä sitä välillä miettisi vielä kerran pojat asenteella seikkailemaan mutta ei jaksaisi alkaa säätää modien kanssa.. muistaakohan sitä enään niin ei varmaan vieläkään ole saatavilla mitään modipaketteja? ja nytten ainakin SE:ssä taidettu saada toimii SKSE kunnolla?
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Kyllä Skyrim oli kova peli silloin julkaisussaan. X360:llä jouduin pelaamaan kun tarpeeksi tehokasta tietokonetta ei ollut. Pari kertaa olen sittemmin koittanut aloittaa PC:llä alusta, mutta ei enää samaa fiilistä ole herättänyt enkä viitsi alkaa modeja asentelemaan. Hieno peli ja hienoja muistoja. :tup: Revontulten loisteessa kulkeminen musiikista nauttien :love:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Oli se ekaa kertaa TES sarjaa tutustuneelle aikamoinen paukku ja oli varmaan ensimmäinen länsimaalainen rope itselleni mitä kunnolla alkoi ekana pelaamaan.


Jokainehan tietää missä toi lähtee soimaan(kun pääset alun luolastosta pois) ja sitten pitäskin olla teksti "world waiting for your" ja hyvästi IRL elämä :dead:

Pari kertaa olen sittemmin koittanut aloittaa PC:llä alusta, mutta ei enää samaa fiilistä ole herättänyt enkä viitsi alkaa modeja asentelemaan. Hieno peli ja hienoja muistoja. :tup: Revontulten loisteessa kulkeminen musiikista nauttien :love:
Itsekin luulin että modeilla ei voi peli kokemusta paljoa parantaa mutta toisten kävi ja oikeastaan lähes kaikki pystyi korjaa, UI, seuraajia, jne. Mahdollisuuksia oli varmaan rajattomasti mutta ongelmaksi muodostui sitten jossain määrin noviiselle haastava modaus varsinkin vähän tuntemattomien modien kohdalla kun ei tiennyt loot/bossikaan oikein järjestystä niille ja sitten menikin hakemiseksi että useampi tunti sai miettiä oikeata järjestystä ja siltikään ei välttämättä ollut oikea.

Hieno peli jokatapauksessa oli launchissa ja ekalla kerralla taisi olla pelikellossa lähes 90h kun pääsin tarinan läpi.
(Ite käynyt muutaman kerran lukemassa mörön skyrim ketjussa vähän ennen launchia ja sen jälkeen muiden fiiliksiä pelistä)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Harmi ku koko franchise on käytännössä tuhottu Bethesdan viime aikojen perseilyjen takia + se että Todd vihjaili että seuraava TES-pelikin tulee vielä Gamebryo-muumion päälle. :facepalm:

Liekköhän ovat scrapanneet koko TES 6 projektin ja aloittaneet alusta(uudella enginellä) pelaajien viime aikaisten palautteiden takia, koska mitään ei pelistä ole kuulunut sitten E3 2018 teaserin.

Skyrim on kyllä omalta osaltani top-5 pelilistalla ja yksi niistä peleistä jonka ottaisin autiolle saarelle mukaan pelikoneen kera. Noi musat aiheuttaa yleensä välitöntä himoa palata Skyrimin pariin. :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Pari kertaa olen sittemmin koittanut aloittaa PC:llä alusta, mutta ei enää samaa fiilistä ole herättänyt enkä viitsi alkaa modeja asentelemaan.
Mä aloitin vuosi sitten PSVR:llä pelaamaan Skyrimiä ja kolahti taas. Nyt jo haussa lasit PC:lle ja Skyrim VR hommaan ehdottomasti sinnekin. Flattina en tuota enää varmaan pelaa ellen innostu modeja laittamaan. VR on kolahtanut mulle ainakin niin että kaikki pelit pitää saada sille.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Minä laitoin Vortexin kautta 70 modia eikä tuo vielä ole ainakaan räjähtänyt. Tosin alussa vasta.

Pelaisikohan ekaa kertaa jousia käyttäen, kun otin modejakin sitä varten. Kaikenlaisia taikahommeleitakin olisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Minä laitoin Vortexin kautta 70 modia eikä tuo vielä ole ainakaan räjähtänyt. Tosin alussa vasta.

Pelaisikohan ekaa kertaa jousia käyttäen, kun otin modejakin sitä varten. Kaikenlaisia taikahommeleitakin olisi.
Mulla kävi 99% tapauksista tää:


Toisin mulla oli kyllä lähitaisteluun sitten 2H mutta tuolla kuitenkin mentiin "aina" :btooth:
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Itsekin pelasin xbox 360 version jouskarin kanssa, mutta xbox onella tuli pelattua samalla hahmolla joku 200+ tuntia ja vaihdeltua pelityyliä fiiliksen mukaan.
Aluksi taisi olla miekka ja kilpi josta tuli skillit vedettyä maksimiin ja siitä siirryin maagiksi ja samalla heitin vaikeustasoa kovemmalle ja rajoitin parantamisen vain syötyyn ruokaan.
Toki mulla oli modi joka tarjosi hieman peruspeliä parempia reseptejä, mutta ei nekään yhtä hyviä olleet kuin loitsut ja potionit.
Noin jaksoi pelata muutama kymmenen tuntia kunnes oli pakko heittää vaikeustaso alemmas, koska vihut kesti ihan liikaa osumaa ja samalla tuli siirryttyä 2H aseiden käyttöön ja ladattua lightsaber modi ja sen kanssa olikin varsin hauskaa laittaa porukkaa pinoon.

Tuota epävirallista päivitys modia en koskaan ladannut, koska se haukkaa todella ison palan boxin rajallisesta mod tilasta vaikka kaikki sitä pakolliseksi väittää.
Kuitenkin ainoat isommat ongelmat on olleet ihan joidenkin quest modien omia ongelmia kuten vaikka falskaar joka oli mahdotonta pelata kokonaan läpi, koska skripti ei edennyt joten viimeisestä isommasta taistelusta ei päässyt enää eteenpäin. Lopulta tuo ilmeisesti korjattiin joskus kuukausia myöhemmin.
Peruspelin kanssa ainoat ongelmat on olleet sellaisia, että joku tavara on saattanut olla osittain maan sisässä tai muuta pientä.

"Matkamuistoja" omista seikkailuista kahden vuoden takaa :D



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Iso osa Epävirallisen Pätsin korjaamista asioista on sellaisia, joita ei heti huomaa, mutta voi tehdä huomaamatta paljon vahinkoa. Yksi niistä on se tallennusbloattibugi, joka löytyy jokaisesta Skyrimin versiosta edelleen.

Kyllä, se on pakollinen.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Itse en tuota koskaan kokenut xbox 360 versiossa. Xbox onella tallennus kyllä alkoi kasvamaan, mutta tuo tapahtui juuri sen jälkeen kun yhden modin avulla monistin kamaa jotta sain koristeltua kämpän hienommaksi joten oletin, että se johtui siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Tuo tallennusbloattibugin vaikutus ei rajoitu kasvavaan tallennukseen, sillä on paljon vakavammat ja valtaosalta huomaamatta jäävät seuraukset. Käytännössä ne huomaa vasta kun paska osuu kunnolla tuulettimeen.

Pointtini on siinä, että miksi ottaa riski potentiaalisen pelipysäyttäjän takia kun kaiken sen voi välttää asentamalla yksinkertainen modi? Tästä syystä Epävirallinen Pätsi on pakollinen.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
PC käyttäjällä tuo ei varmaan mikään ongelma olekaan, mutta xbox onella on annettu 5gt tilaa modeille joista tuo pätsi haukkaa melkein 500mt ja jos haluaa asentaa vaikka bruman niin se vie likemmäs 2gt.
Itselläkin tilanne oli se, että pari kertaa täytyi tehdä niin, että jonkun quest modin pelaamisen jälkeen oli pakko palata tallennukseen joka oli tehty ennen modin aloittamista ja poistaa kyseinen modi jotta sai taas tilaa jollekkin uudelle.
Kovolla kyllä tilaa riittäisi, mutta jostain syystä on päätetty antaa vain tuo 5gt käyttöön. On se silti parempi mitä pleikkarilla jolla on vain 1gt annettu modeille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
PS4:lla on myös se "no external assets" -paskasääntö, minkä takia modit ovat erittäin rajallisia eikä esim. Epävirallista Pätsiä ole ollenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Mä en tiedä onko vielä relevantti asia mutta siihen aikaan kun itse pelailin paljon ja modailin sitä kautta, luin juttuja niin silloin monessa paikassa varoitettiin käyttämässä auto/quick saveja juuri että silloin voi jotain paskaa tullaa save tiedostoon ja että mielellään vain manaulisesti tallentaa, tuosta syystä itse välillä unohdin tallentaa ja kuoleman korjatessa tuli takapakkia useampi hetki.

Unoffical pätsissä sekin helppous siinä mielessä että jos sitä vain käyttää niin ei tarvitse edes miettiä mitään latausjärjestystä vaan suoraan virallisten tiedostojen alle ja jos käytät jotain muita modia niin epävirallinen pätsi menee aina ylimmäiseksi muista modeista.

Tässä on kyllä pelejä kesken backlogeissa sen verran mtuta joku kutsuu kuitenkin skyrmiin seikkailee, josko vkl yrittäisi takaisinpaluuta.

3v sitten tämä mulle tapahtui ja ainoastaan jos latasin saven missä olin hepan selässä ja taisi muistaakseni riippua myös paikasta, syytä en moiselle koskaan keksinyt:

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Viimeksi pelailin vähän realistisempaan suuntaan menevällä enbillä ja nyt fantasiaan päin. Mukavaa väriloistoa kyllä. Laitanpa hahmoni kuvan vielä. Tosin korvat lähti lopulliselta versiolta.

The Elder Scrolls V  Skyrim Special Edition Screenshot 2019.11.12 - 23.09.18.06.png
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
PS4:lla on myös se "no external assets" -paskasääntö, minkä takia modit ovat erittäin rajallisia eikä esim. Epävirallista Pätsiä ole ollenkaan.
Wait, what!?! Ai Skyrimille saa modeja PS4 versioonkin. Lol! Vasta vuoden veivannu sitä vanillana ja nyt opin tämänkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
@Sadness

Noin minäkin Skyrimin näen, mutta nyt tekee mieli niin fantasiaa väreillä ja kauniilla naisilla, että eiköhän tuossa immersiota ole. Pelimaailma näyttää nyt sopivalle tuollaiselle hahmolle. :tup:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Ps4-versiota (SE) tuli viime vuonna jauhettua jotakin reilu 100h. En törmännyt ongelmiin, toimi itseasiassa paremmin kuin olisi kuvitellut.

Itseasiassa Skyrim on ollut Bethesdan tekeleistä kaikista vähäongelmaisin jos vertaa Oblivioniin ja Fallout 4:een. Kaikkia on tullut PC:llä ja konsolilla pelattua.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Minulla Steamin laskurin mukaan perusversiota takana yli 600 tuntia ja Enhanced Editionia lähemmäs 500 tuntia ja kuinka ollakaan: ei unofficial patchia, enkä ole koskaan törmännyt mihinkään varsinaisesti pysäyttävään ongelmaan, lähinnä tuttuja Bughesdan hassuja juttuja, leijuvia mammutteja jne. Ehkä minä olen vain ollut helvetin onnekas. Toisaalta SkyUI:ta kokeilin muutaman tunnin ja heitin mäelle, alkuperäinen UI on paljon parempi. Ja yhtään hyvää ulkonäkömodia ei ole tullut vastaan ;)
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Mielipiteet ovat toki aina mielipiteitä, mutta tässä on kyllä todella väärä mielipide. Skyrimin vakio-UI on pelihistorian paskin, rumin, kankein ja epäkäytännöllisin.
Itsekin käytin tuota alkuperäistä monta sataa tuntia. SkyUI on parempi, muttei mikään pakollinen. Kun vaihdoin SE:ssä jossain kohti tuohon SkyUI:hin niin en kokenut mitään valaistumista, ei se nyt niin paljon parempi ole :D
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
84
Noin 120 tuntia tuli vanhaa Skyrimiä pelattua taas, ilman mitään modeja, saati unofficial pätsiäkään. Ei ne ny niin pakollisia ole ;)
Mulla kävi 99% tapauksista tää:


Toisin mulla oli kyllä lähitaisteluun sitten 2H mutta tuolla kuitenkin mentiin "aina" :btooth:
Jännä ettei mulla tuota käynyt, loin kyllä yhden vartavasten sneak archer tyypin. Maagi pysy maagina ja warrior warriorina :p
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Mielipiteet ovat toki aina mielipiteitä, mutta tässä on kyllä todella väärä mielipide. Skyrimin vakio-UI on pelihistorian paskin, rumin, kankein ja epäkäytännöllisin.
Oblivionissa on paskempi, ja monessa muussa roolipelissä (esim. Witcher 1). Itse asiassa Morrowindissäkin se on vähän kankea, vaikka peli muuten on suosikkini Elder Scrollseista.

Eihän se mikään käytettävyyden multihuipentuma ole, mutta aivan toimiva. Etenkään tuota rumuusväitettä en ymmärrä alkuunkaan - kun se SkyUI on selvästi rumempi. Ja käytin sitä SkyUI:ta useita tunteja ennen poisheivaamista, en muodostanut mielipidettäni hetkessä. Ja kun oikeasti objektiivisen kriteerin puuttuesssa yksikin eriävä mielipide tekee asiasta makukysymyksen... ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Mä huomasin siinä välissä skyui hyödyn kun sulla alkaa olemaan sitä rompetta enemmän kuin Lydia ressukka jaksaa kantaa ja pitäs äkkiä koordinoida tavaraoita hinnan, massan tai käytettävyyden mukaan niin mitä nytten vanhasta UI:sta muistan siinä ei ollut mahdollista.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Mä huomasin siinä välissä skyui hyödyn kun sulla alkaa olemaan sitä rompetta enemmän kuin Lydia ressukka jaksaa kantaa ja pitäs äkkiä koordinoida tavaraoita hinnan, massan tai käytettävyyden mukaan niin mitä nytten vanhasta UI:sta muistan siinä ei ollut mahdollista.
Tätä tuli kommentoitua jo joskus aiemmin: ei sitä tavaraa jaksa Skyrimissa (tai Fallout 4:ssa) niin paljoa kantaa, etten sitä jaksaisi muistaa ja lajitella päässäni. Jossakin Conan Exilesissa, jossa pitää rakennella ja tuunailla enemmän ja osa "resepteistä" on jo vähän mutkikkaampia, on tilanne jo vähän toinen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Jotenkin jäänyt tää pelaamatta, 8 tuntia kellotettu ja 2016 ostettu. Mitäs modeja (vaikka muutama) kannattaisi alkuun ottaa, ettei pelikokemus kuitenkaan ihan älyttömästi muuttuisi vanillamuistoista?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Jotenkin jäänyt tää pelaamatta, 8 tuntia kellotettu ja 2016 ostettu. Mitäs modeja (vaikka muutama) kannattaisi alkuun ottaa, ettei pelikokemus kuitenkaan ihan älyttömästi muuttuisi vanillamuistoista?
Tarkoitat lienee normaalia skyrmiä ja onko DLC?
Jos ei ole niin eipä oikein mitää voi suositella mutta jos omistat kaikki DLC:t niin:
Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch
Toi ei muuta pelissä mitää ulkoisesti mutta sisäisesti paikkailee mahdollisia bugeja jne.

Nyrkkisääntö on että näitä isoja modeja ei sitten pidä poistaa kesken save kierroksen, silloin ne ongelmat vasta alkaakin.

Edit: Mutta jos haluat lähteä syvemille vesille modailee niin kannattaa katsoa tää:
Concise Skyrim Modding Guide 2019
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Tarkoitat lienee normaalia skyrmiä ja onko DLC?
Jos ei ole niin eipä oikein mitää voi suositella mutta jos omistat kaikki DLC:t niin:
Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch
Toi ei muuta pelissä mitää ulkoisesti mutta sisäisesti paikkailee mahdollisia bugeja jne.

Nyrkkisääntö on että näitä isoja modeja ei sitten pidä poistaa kesken save kierroksen, silloin ne ongelmat vasta alkaakin.

Edit: Mutta jos haluat lähteä syvemille vesille modailee niin kannattaa katsoa tää:
Concise Skyrim Modding Guide 2019
Ei oo DLC, mut ei mahdoton ajatus hankkiakaan. Kiitos näistä, täytyy tutustua. Muistan, että kun tuon 8 tuntia tuolloin 2016 kokeilin, niin olisin jäänyt "jumiin" jotenkin, ts. kohdannut liian vaikean vastuksen. Voi olla, että olen vain mennyt "v*ttuilemaan" väärälle vihulle :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Ei oo DLC, mut ei mahdoton ajatus hankkiakaan. Kiitos näistä, täytyy tutustua. Muistan, että kun tuon 8 tuntia tuolloin 2016 kokeilin, niin olisin jäänyt "jumiin" jotenkin, ts. kohdannut liian vaikean vastuksen. Voi olla, että olen vain mennyt "v*ttuilemaan" väärälle vihulle :D
Oliskohan ollut giant:


Alussa noi antaa haastetta varsinkin kun ei oma hahmo tee damaa sille, toisin tuonkin saa "helposti" tapettua siten että nouset vain jollekin kivetykselle mihin se ei pääse ja ammut jouskarilla sen useamman kymmenen kertaa ja käyt hakee palkinnon, toisin noilta ei tainut mitää ihmeelistä edes saada ellet niiden leiristä arkusta saa mitää roinaa, muutenkin noi eivät hyökkää heti päälle ellet oikeasti mene pyörimään niiden jalkoihin.

Ja eikä päätarinaa kannatta lähteä juoksentelemaan, parasta kun katsot kartasta vain jonkun alueen ja lähdet seikkailemaan.

Kartoista tulikin mieleeni tämä modi, auttaa jossian tapauksissa pysymään tiellä:
A Quality World Map and Solstheim Map - With Roads
Ei pakollinen mutta itse ottanut aina käyttöön vaikka loppuvaiheessa lähes 1,5k tuntien jälkeen alkoikin jo mappi suht hyvin mielessä olemaan.
 
Liittynyt
15.09.2019
Viestejä
107
Muistan, että kun tuon 8 tuntia tuolloin 2016 kokeilin, niin olisin jäänyt "jumiin" jotenkin, ts. kohdannut liian vaikean vastuksen. Voi olla, että olen vain mennyt "v*ttuilemaan" väärälle vihulle :D
Itse muistan ensimmäiseltä pelikerralta kun päätarinaa tehdessä piti mennä High Hrothgar:iin ja matkalla tuli Frost Troll vastaan. Ärsyttävin vihollinen koko pelissä, koska tuossa vaiheessa itsellä on vielä matala level ja tuo kusipää teki damagea vaikka olikin hidas.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Itse muistan ensimmäiseltä pelikerralta kun päätarinaa tehdessä piti mennä High Hrothgar:iin ja matkalla tuli Frost Troll vastaan. Ärsyttävin vihollinen koko pelissä, koska tuossa vaiheessa itsellä on vielä matala level ja tuo kusipää teki damagea vaikka olikin hidas.
Tää oli kyllä unohtumaton hetki ekaa kertaa pelatessa. Oli tottunut siihen Oblivionin skaalautuvaan maailmaan niin tuli hieman yllätyksenä tommonen mörkö noin alussa peliä. :D
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Tää oli kyllä unohtumaton hetki ekaa kertaa pelatessa. Oli tottunut siihen Oblivionin skaalautuvaan maailmaan niin tuli hieman yllätyksenä tommonen mörkö noin alussa peliä. :D
Yksi varsin ikimuistoinen kokemus oli noin kolmostason tyypillä lähteä Windhelmistä kohti Winterholdia ja päättää kopaista tuuriaan siinä yhdessä linnakkeessa matkan varrella. Juu, ei ollut kovin skaalautuva kokemus.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
84
Itse muistan ensimmäiseltä pelikerralta kun päätarinaa tehdessä piti mennä High Hrothgar:iin ja matkalla tuli Frost Troll vastaan. Ärsyttävin vihollinen koko pelissä, koska tuossa vaiheessa itsellä on vielä matala level ja tuo kusipää teki damagea vaikka olikin hidas.
Jep. Mut itte sain jonku firestaffin ja destructionin flames spellillä tuo tippu nopeaa. sitä paitsi jos paljon levuttelee ennenko menee bleak falls barrowii, sieläki yllättää frost troll.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Päädyin tekemään jonkinlaista summoneria. Follower heittää räjähtäviä tulitaikoja sekä nostaa esille myös olentoja. Hyvää räiskettä parhaillaan. Vitsi, että tässä on vaan tunnelmaa niin ulkona kuin synkissä mutkittelevissa luolissa ym.

Tuollaisen modin löysin. Hetki vielä niin pääsen aloittamaan. Vissiin 15 leveli vaatimuksena.

Project AHO
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
84
Päädyin tekemään jonkinlaista summoneria. Follower heittää räjähtäviä tulitaikoja sekä nostaa esille myös olentoja. Hyvää räiskettä parhaillaan. Vitsi, että tässä on vaan tunnelmaa niin ulkona kuin synkissä mutkittelevissa luolissa ym.

Tuollaisen modin löysin. Hetki vielä niin pääsen aloittamaan. Vissiin 15 leveli vaatimuksena.

Project AHO

Mulla oli special editionissa summoner. dremorat ja destruction. pelkkä mage summonien kera. aika kiva class myös. toki siihe kuulu enchant sen verran että spellit ei vie magickaa. tämän alotin suoraa legendary vaikeustasolla. ja eipä ollu ongelmia.
toisinaan tuntuu että huijausta toi enchant kun saa taiat 0% magickaa. toisinaan olenki tyytyny että 90% pois spell costista. sillo magickalla on järkee myös. kuten viimeisin battlemage build jota tein. tai no omasta mielestä battle mage, destruction spells, 1h axe ja maagi armor, cloth armoreilla meen. ja ebony flesh suojana. kun aina vissi olen ollu joko light tai heavy armor. koitin ny toista ja uutta. että mennään alternation spellin kautta.
ja en ny kehitä että täysin 100% spell cost.. meen yhellä setillä.. 1h dmg on toki max, mutta muuten ehkä siihen jos 90% spell cost destructionin ja restorationin kanssa pääsen. sit vielä magic resist melkee 80%. hyvä semmone all-around build. ei missää ihan paras, mutta lähelle kaikkea :p

no sen verran vielä että dark elf on hahmo, ajattelin että sneak ois hyvä, mutta toiseen ajatuksiin tulin, tää on battlemage, ei mikää sneak build. joten meen kirveet heiluen kohti mobeja.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
PSVR tuli myytyä ja nyt tulossa Oculus Quest. Pitää PC:lle ostaa Skyrim VR ja väkertää se toimimaan Questilla. Saa aloittaa alusta hahmon luonnin. Miekka+kilpi -hemmo varmaan tulee taas tehtyä kun se noilla ohjaimilla on niin nannaskaa. Hieman sieppaa että PS:lle jäi nyt tuo hemmo vaiheeseen, mutta eiköhän sitä saa kaikki tehtävät taas ännännen kerran tehtyä uusiksi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
PSVR tuli myytyä ja nyt tulossa Oculus Quest. Pitää PC:lle ostaa Skyrim VR ja väkertää se toimimaan Questilla. Saa aloittaa alusta hahmon luonnin. Miekka+kilpi -hemmo varmaan tulee taas tehtyä kun se noilla ohjaimilla on niin nannaskaa. Hieman sieppaa että PS:lle jäi nyt tuo hemmo vaiheeseen, mutta eiköhän sitä saa kaikki tehtävät taas ännännen kerran tehtyä uusiksi.
Melee ei ole kovin hyvin tehty vr-versiossa. Loitsut ja jousi taas on.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
84
PMiekka+kilpi -hemmo varmaan tulee taas tehtyä kun se noilla ohjaimilla on niin nannaskaa. Hieman sieppaa että PS:lle jäi nyt tuo hemmo vaiheeseen, mutta eiköhän sitä saa kaikki tehtävät taas ännännen kerran tehtyä uusiksi.
ittelle aina mukavampia hahmoja. sit ko tykkäisin hevy armorit heittää niskaan. mut tuleeha siinä painoa yms. se ny vaan on nettipeleistäki tuttu "tankki".
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Oma suosikkini on kai jonkinlainen sniikkaava battlemaagi, ei kestä kovin hyvin iskuja, mutta osaa antaa niitä niin miekalla, jousella kuin loitsuillakin. Conjurer-hahmoa en ole koskaan tullut tehneeksi, ehkä sekin päivä joskus koittaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Conjurer-hahmo on kyllä letkeä. Minulla on follower myös conjure. Hyvä kahvia juoda samalla kun, follower ja summonoidut räiskää menemään.

Adeptilla pelannut ja pitää kyllä nostaa tasoa. Nyt kaatuu kaikki niin nopeasti.

Vigilant-modin aloitin juuri.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Ärsyttää. Skyrim päivittynyt ja nyt en pääse modien kanssa pelaamaan ennen kuin kerkeävät saamaan ajantasalle Skse64:n.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 788
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom