Call of Duty: Modern Warfare (2019)

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Ground Waria ei pysty pelaamaan. Ainakin siinä kaupunkikentässä jäätää koko ajan, fps tippuu nolliin sekunneiksei jne.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
102
Onko muilla ollut tuon Battle.net "launcherin" kanssa sellaista ongelmaa, että se käyttää vain murto-osaa netin nopeudesta päivitysten lataamiseen?

Asetuksista olen kyllä laittanut että lataus ja lähetysnopeus on rajoittamaton.

200megan kuitu nettinä mutta silti lataa vain 2mb/s? Kohtuullisen rasittavaa huomata siinävaiheessa kun tekisi mieli mennä pelaamaan että oho täälähän on 8gb päivitys odottamassa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
En kyllä ymmärrä kuka yli 15 v. pystyy noita ground warseja pelaamaan. Aivan järkyttävän huono pelimuoto, ei järjen häiväntäkään.
Kohtuullisen randomia. Itse viihdyn pienemmissä pelimuodoissa, joissa homma ei ole ihan yhtä satunnaista.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
2
Pari tuntia hakattu tätä(Free for all) ja onhan tämä hyvä peli.
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
162
Onko muilla ollut tuon Battle.net "launcherin" kanssa sellaista ongelmaa, että se käyttää vain murto-osaa netin nopeudesta päivitysten lataamiseen?

Asetuksista olen kyllä laittanut että lataus ja lähetysnopeus on rajoittamaton.

200megan kuitu nettinä mutta silti lataa vain 2mb/s? Kohtuullisen rasittavaa huomata siinävaiheessa kun tekisi mieli mennä pelaamaan että oho täälähän on 8gb päivitys odottamassa...
Ilmeisesti jokin rajoittaa sulla tuota latausnopeutta...Itsellä on Elisan 100Mb 4G ja battle.net launcheri lataa kaikista nopeiten mitä oon huomannut. keskinopeus on jotain 10mb/s kun taas muilla ei päästä edes 2:teen megaan. Jos tuntuu että latausnopeudet on heikkoja niin vaihtoehtona on tietysti pitää kone päällä 24/7 mitä itse teen niin kaikki päivitykset valu itsestään koneelle.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
En kyllä ymmärrä kuka yli 15 v. pystyy noita ground warseja pelaamaan. Aivan järkyttävän huono pelimuoto, ei järjen häiväntäkään.
Kohtuullisen randomia. Itse viihdyn pienemmissä pelimuodoissa, joissa homma ei ole ihan yhtä satunnaista.
Köyhän miehen BF tuo GW. Kerran kokeilin ja en varmasti toista kertaa kokeile. Muut pelimuodot 10x parempia.
Eipä sitä tulisikaan paljoa pelattua. Kummastuttaa vaan sen kaupunkikentän surkea toimivuus
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Mielestäni shaderit asennetaan aina kun on tullut peliin päivitys, tai näytönohjaimen ajuripäivitys
Aivan. Ja erikseen SP, MP ja CooP:lleille.

Parisen tuntia säätelin ja availin kaikki portit COD:MW:lle, W10:stä ja Motukasta jopa Palomuurikin kokonaan pois päältä mutten saanut muutettua Strick (=NAT3) parempaan Moderate (=NAT2) yhteyteen.

Ostin sitten jokunen tunti sitten Elisalta Julkinen IP palvelun 4G yhteyteeni.

En ollut uskoa silmiäni, tunnin säätämisen jälkeen 4G:lläni ja pari tuntia sitten ottamallani 2e/kk Elisan lisäpalvelulla > Julkinen IP > sain tämän:

Hiikeri_4G_OPEN.jpg


***un Open NAT (1), 4G:llä!!! Olisin ollut tyytyväinen palveluun jo siirtyessäni Strict:istä > Moderateen, mutta että Open 4G! :smile:

Mulla on tuplalaajakaista, eli ADSL + tämä 4G. ADSL:lläkin eri säädöillä antanut Openin ja välillä Moderaten.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
Mulla ei edes ole NAT päällä, sekä IP osoite on kiinteä, mutta silti NAT on juuri tässä pelissä Moderate. Mitään portteja ei ole kiinni ym. Kummallista..
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Mulla ei edes ole NAT päällä, sekä IP osoite on kiinteä, mutta silti NAT on juuri tässä pelissä Moderate. Mitään portteja ei ole kiinni ym. Kummallista..
Oletko silti koittanut laittaa COD:MW'19 vaatimat portit auki? Winukasta, motukasta/reitittimestä?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Pelataan aina Hardcorea ja siinä ainakin TDM pyörittää vain noita muutamia karttoja, onko tosiaan niin että nämä kartat on kierrossa mukana vaan Coressa?

Aniyah Palace
Akrlov Peak
Euphrates Bridge
 

bLindy

Team God Emperor
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
145
Pelataan aina Hardcorea ja siinä ainakin TDM pyörittää vain noita muutamia karttoja, onko tosiaan niin että nämä kartat on kierrossa mukana vaan Coressa?

Aniyah Palace
Akrlov Peak
Euphrates Bridge
Nuo on 10vs10 mappeja ja HC:ssa on vaan 6v6 pelimuodot. Saisivat kyllä lisätä ton 10v10 HC:hen myös
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Nuo on 10vs10 mappeja ja HC:ssa on vaan 6v6 pelimuodot. Saisivat kyllä lisätä ton 10v10 HC:hen myös
No niin joo, oli tuollainenkin valinta vielä siinä. Sais mun puolesta sotkea kaikki kartat (paitsi pikku 2vs2) tuonne HC jakoon, nyt pakotetaan pelaamaan eri pelimuotoja kun menee niin ykstoikkoiseksi karttojen kierrot.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 264
Ihan hemmetin sekavaa toi mp, kun voi filtteröidä, tai sitten mennä suoraan pelimuotohakuihin, ja sitte on vielä joku hc, joka on piilotettu filtteröinnin taaks. Ja hcssä vielä erilaiset karttajaot. Ei oo paljoa järkeä noitten hommassa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Aivan. Ja erikseen SP, MP ja CooP:lleille.

Parisen tuntia säätelin ja availin kaikki portit COD:MW:lle, W10:stä ja Motukasta jopa Palomuurikin kokonaan pois päältä mutten saanut muutettua Strick (=NAT3) parempaan Moderate (=NAT2) yhteyteen.

Ostin sitten jokunen tunti sitten Elisalta Julkinen IP palvelun 4G yhteyteeni.

En ollut uskoa silmiäni, tunnin säätämisen jälkeen 4G:lläni ja pari tuntia sitten ottamallani 2e/kk Elisan lisäpalvelulla > Julkinen IP > sain tämän:



***un Open NAT (1), 4G:llä!!! Olisin ollut tyytyväinen palveluun jo siirtyessäni Strict:istä > Moderateen, mutta että Open 4G! :smile:

Mulla on tuplalaajakaista, eli ADSL + tämä 4G. ADSL:lläkin eri säädöillä antanut Openin ja välillä Moderaten.
Modeemissa UPnP päällä, niin tuollaisen lopputuloksen pitäisikin olla ja siis ihan ilman manuaalista säätämistä. Saman pitäisi toki onnistua millä tahansa laitteella, jos vain kaikki kikkareet osaavat neuvotella tarvittavat portit auki keskenään. Tietoturvamielessä UPnP on eri asia, mutta ei mennä siihen. Henkilökohtaisesti tykkään availla portit manuaalisesti, niin tiedän mikä on auki, miten ja missä.

Kiinteä IP ei sinäänsä liity asiaan mitenkään.

Mielestäni shaderit asennetaan aina kun on tullut peliin päivitys, tai näytönohjaimen ajuripäivitys
Niin, ja lisäksi vielä muutaman kerran siinä välissä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mikäs ihme tuo uusi Trial-hässäkkä on, joka on ilmestynyt pelilistalle? Vissiin joku yksinpelileikki, jota pääsee ilmeisesti pelaamaan vasta sitten, jos on kerännyt "tikettejä", joita taas saa kun hahmo kerää leveleitä.

Toivottavasti ovat miettineet tuon niin, että loppupään hitaasti kertyviä leveleitä keräävät eivät ole suoraan huonommassa asemassa kuin alkupään pelaajat.

Edit.
Jaa, noita tikettejä kertyykin vasta rank 55:n jälkeen, kun saavuttaa "Officer Rank" -tason, joka taas on vissiin joku korvaava tapa vanhalle prestige-järjestelmälle. Miten tuo officer rank -hässäkkä oikein menee, kun siitä sanotaan, että "se resetoituu kausittain"? Mikä tämä kausi/season siis oikein on? Ei sillä, että kiinnostaisi niiden aseiden värikokoelmien ja muiden kuvakkeiden keräily, mutta olisihan tuo kiva tietää miten se toimii.

Call of Duty: Modern Warfare - How to Play Trials - Attack of the Fanboy
The first thing you need to know about Trials is that you need to reach the Officer Ranks. Officer Ranks have replaced Prestige in Modern Warfare and it’s a whole new leveling system that you can go through after you’ve reach the max level. Once you do make it to the Officer Ranks you’ll earn tickets that you can use in the Trials.
Edit2.
Täällä on tarkemmin kuvausta Officer rank -järjestelmän toiminnasta:
Call of Duty: Modern Warfare Prestige Guide: Officer Rank Progression and What You'll Unlock | Dot Esports

Ei tuollakaan tosin osata kertoa mitään niiden kausien vaihteluvälistä ja että kuinka monta niitä on, mutta samapa se, kun ei tuolla systeemillä ole mitään käytännön merkitystä.

Edit3.
Ei tuo tikettien kertyminen ihan loogista tunnu olevan ainakaan pelkkien rankkien suhteen, tai sitten se(kin) bugittaa. Rank 55 avasi yhden tiketin ja sen jälkeen ainakaan rank 59 mennessä ei ole irronnut yhtään tikettiä lisää.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jaahans, nyt löytyi uusi op-ase nerffattavaksi, tai sitten sen käsittelijä oli muuten vain yliluonnollinen tapaus (tai cheatteri). Revolverilla 62 tappoa yhdessä HQ-erässä. En nähnyt yhdessäkään killcamissa että heppu olisi tähdännyt muuten kuin lonkalta ja parhaimmillaan lähti neljä vihua samassa killcamissa.

Nimimerkki oli BigWiggle. Miksi, oi miksi tässä ei voi olla sitä moneen kertaan loistavaksi havaittua theater modea?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Mikäs ihme tuo uusi Trial-hässäkkä on, joka on ilmestynyt pelilistalle? Vissiin joku yksinpelileikki, jota pääsee ilmeisesti pelaamaan vasta sitten, jos on kerännyt "tikettejä", joita taas saa kun hahmo kerää leveleitä.

Toivottavasti ovat miettineet tuon niin, että loppupään hitaasti kertyviä leveleitä keräävät eivät ole suoraan huonommassa asemassa kuin alkupään pelaajat.

Edit.
Jaa, noita tikettejä kertyykin vasta rank 55:n jälkeen, kun saavuttaa "Officer Rank" -tason, joka taas on vissiin joku korvaava tapa vanhalle prestige-järjestelmälle. Miten tuo officer rank -hässäkkä oikein menee, kun siitä sanotaan, että "se resetoituu kausittain"? Mikä tämä kausi/season siis oikein on? Ei sillä, että kiinnostaisi niiden aseiden värikokoelmien ja muiden kuvakkeiden keräily, mutta olisihan tuo kiva tietää miten se toimii.

Call of Duty: Modern Warfare - How to Play Trials - Attack of the Fanboy


Edit2.
Täällä on tarkemmin kuvausta Officer rank -järjestelmän toiminnasta:
Call of Duty: Modern Warfare Prestige Guide: Officer Rank Progression and What You'll Unlock | Dot Esports

Ei tuollakaan tosin osata kertoa mitään niiden kausien vaihteluvälistä ja että kuinka monta niitä on, mutta samapa se, kun ei tuolla systeemillä ole mitään käytännön merkitystä.
Luulis että yksi kausi on DLC julkaisuväli ja jotta voit saada officer rankkia niin aina uusi delsu on ostettava :D
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Kiinteä IP ei sinäänsä liity asiaan mitenkään.
4G liittymissä kyse onkin julkisesta IP:stä kuten @Hiikeri sanoikin. Ei sen kiinteä tarvitse olla.

Osassa 4G liittymissä tolpissa, tai muualla siellä "keskellä" yhteyden reititystä on jonkinlainen operaattorin oma NAT. Eli modeemi ei saa julkista IP:tä ja se estää noi NAT type open teit itse mitä vain.

Kodin netiksi tarkoitetuissa 4G liittymissä se julkinen IP kai usein on mm. pelaamisen takia. Muissa pitää sitten erikseen ottaa tuo lisäpalvelu, kuten Telialla toi Yhteyspiste. Siellä mainitaankin verkkopelaaminen yhtenä syynä tuolle palvelulle. Tosin....

...tämä koko ongelma on osittain kyllä ihan pelin tai koko pelisarjan syytä. COD on ainakin itsellä ainoa pelisarja missä on ongelmia 4G liittymällä, eli se tekee asiat jollain vanhalla tavalla ehkä? Ongelma siis se kun mulla NAT moderate niin kaveri kellä sama ei tahdo päästä mun lobbyyn. BO4 ei päässyt ikinä kummankaan lobbyyn, eli piti olla kolmas kaveri kellä NAT type open joka teki lobbyn että pääsi samaan. Saman kaverin kanssa muut pelit/pelisarja ihan fine, eli voi luoda partyjä yms.

Tekeeköhän muut pelit noi party/lobbyt jotenkin palvelimen päässä? Tässä se on joku pelaajan hostaama lobby. Onhan tommonen port forward meininki nyt ihan vanhanaikaista kakkaa. :D
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
4G liittymissä kyse onkin julkisesta IP:stä kuten @Hiikeri sanoikin. Ei sen kiinteä tarvitse olla.

Osassa 4G liittymissä tolpissa, tai muualla siellä "keskellä" yhteyden reititystä on jonkinlainen operaattorin oma NAT. Eli modeemi ei saa julkista IP:tä ja se estää noi NAT type open teit itse mitä vain.

Kodin netiksi tarkoitetuissa 4G liittymissä se julkinen IP kai usein on mm. pelaamisen takia. Muissa pitää sitten erikseen ottaa tuo lisäpalvelu, kuten Telialla toi Yhteyspiste. Siellä mainitaankin verkkopelaaminen yhtenä syynä tuolle palvelulle. Tosin....

...tämä koko ongelma on osittain kyllä ihan pelin tai koko pelisarjan syytä. COD on ainakin itsellä ainoa pelisarja missä on ongelmia 4G liittymällä, eli se tekee asiat jollain vanhalla tavalla ehkä? Ongelma siis se kun mulla NAT moderate niin kaveri kellä sama ei tahdo päästä mun lobbyyn. BO4 ei päässyt ikinä kummankaan lobbyyn, eli piti olla kolmas kaveri kellä NAT type open joka teki lobbyn että pääsi samaan. Saman kaverin kanssa muut pelit/pelisarja ihan fine, eli voi luoda partyjä yms.

Tekeeköhän muut pelit noi party/lobbyt jotenkin palvelimen päässä? Tässä se on joku pelaajan hostaama lobby. Onhan tommonen port forward meininki nyt ihan vanhanaikaista kakkaa. :D
Joo, meni tosiaan illalla pitkän päivän jälkeen kiinteä ja julkinen IP sekaisin. NAT ei sinäänsä ole mikään ongelma, jos porttiohjaus toimii, mutta jos siellä tosiaan on välissä jotain operaattorin omia virityksiä, niin sitten voi tulla ongelmia. CODeissa tuo verkkopelien lobbytoteutus on aina ollut tosiaan vähän kranttu noiden porttiohjausten suhteen, mutta ei se ainoa peli siinä mielessä ole.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Jaahans, nyt löytyi uusi op-ase nerffattavaksi, tai sitten sen käsittelijä oli muuten vain yliluonnollinen tapaus (tai cheatteri). Revolverilla 62 tappoa yhdessä HQ-erässä. En nähnyt yhdessäkään killcamissa että heppu olisi tähdännyt muuten kuin lonkalta ja parhaimmillaan lähti neljä vihua samassa killcamissa.

Nimimerkki oli BigWiggle. Miksi, oi miksi tässä ei voi olla sitä moneen kertaan loistavaksi havaittua theater modea?
Se revolveri snake shotilla tappaa yhellä laakilla ja on kohtuullisen tarkka hipfirellä (ja siinä on nopea ads myös oikeilla attachmenteilla), jos shoot housessa sillä juoksee nii kyllähän 62 tappoa yhessä HQ erässä ihan mahdollista jos pelaaja on tosiaan hyvä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Se revolveri snake shotilla tappaa yhellä laakilla ja on kohtuullisen tarkka hipfirellä (ja siinä on nopea ads myös oikeilla attachmenteilla), jos shoot housessa sillä juoksee nii kyllähän 62 tappoa yhessä HQ erässä ihan mahdollista jos pelaaja on tosiaan hyvä.
Mahdollista selvästi joo, mutta harvoin näkee vastaavissa matseissa kenelläkään yli 35 tappoa, saati sitten 60 pelkällä revolverilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Isosti vaihtelee pelimenestys itselläni (lähinnä Shoot house). Välillä tuntuu, että vihollista kaatuu ja pisteitä ropisee hyvällä tahdillä. Välillä tulee loputonta perseraiskausta, ja tuntuu että olen aina vihollista hitaampi. Kummasti tuo silti jaksaa motivoida :)

En ole toistaiseksi edes kokeillut muita aseita kuin M4A1:tä. Eikä mitään hajua, miten tuota kannattaisi modata itselleni sopivaksi. Pitäisi joskus ottaa selvästi erilaisia setupeja kokeiltavaksi.

Pyörii muuten täydellisesti 2070 Superilla 1920x1200-resolla.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Jossain oli että M4A1 kun säätää mahdollisimman paljon smg tapaisen niin on parempi kuin yksikään smg. jalostus menossa mutta ei vielä riittävästi kilkkeitä, MP5 pelannut alkuunsa.

Mulla on ollut joka CoDissa (jossa voi) tapana muokata joko smg:stä mahdollisimman rynkkymäinen tai rynkystä smg. On toiminut, sekä nopea että twhokas kombo.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
609
Ite oon säätänyt tota M4A1 mut jotenkin ei vaan onnistu. Aina vaan palaan vanhaan ja uskolliseen eli P90 itsellä. Varmaan 90% peliajasta pelannut ainoastaan tuolla aseella. Jossain BO1 tuli käytettyä ainoastaan AUG mutta tässä ei jotenkin napannut se.

Täytyy toki vielä pelata ja avata lisää kilkkeitä tuolla M4A1 niin ehkä se nousee vielä omaksi suosikiksi myös.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
D8DB082F-E933-4436-A06B-0CB1911C8D50.jpeg


Tuossa se resepti M4 jolla siitä saa SMG oloisen. Nuo kudit taitaa tulla aika myöhäisillä leveleillä mutta varmaan tekee efektin.

Pitää kokeilla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Isosti vaihtelee pelimenestys itselläni (lähinnä Shoot house). Välillä tuntuu, että vihollista kaatuu ja pisteitä ropisee hyvällä tahdillä. Välillä tulee loputonta perseraiskausta, ja tuntuu että olen aina vihollista hitaampi. Kummasti tuo silti jaksaa motivoida :)

En ole toistaiseksi edes kokeillut muita aseita kuin M4A1:tä. Eikä mitään hajua, miten tuota kannattaisi modata itselleni sopivaksi. Pitäisi joskus ottaa selvästi erilaisia setupeja kokeiltavaksi.

Pyörii muuten täydellisesti 2070 Superilla 1920x1200-resolla.
Tässä voi pelata monella tavalla. Itse tykkään suorittaa objectiveja ja järjestään olen kyllä pistelistan kärkipäässä, mutta tappolukemat eivät ole erityisen korkealla ja samaten k/d on ykkösen molemmin puolin. Välillä mennään jossakin kolmosen hujakoilla, mutta harvemmin sen yli.

Aika vahvasti tökkii porukka, joka pelaa dominationia ja HQ:ta jne "objective-pelimuotoja" ja keräävät tappoja yrittämättäkään tehdä sitä mitä kyseisessä pelimuodossa on tarkoitus tehdä.

Aseista sen verran, että omaan käteen on sopinut MP5 parhaiten. Siihen silencer, punapiste, lyhyt perä ja tehokkaammat kudit, niin on aika kova paketti. Myös M4A1 on sopivalla kombolla hyvä. Perkkeinä minulla on yleensä cold blooded, ghost ja battle hardened. Field upgraden merkitys on aika olematon, mutta noissa objective pelimuodoissa trophy system on ollut ok, kun sen avulla voi vähän yrittää vähentää kranaattispammia samalla kun käppii kohdetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Itse olen useasti haulikon kanssa nurkassa kykkimässä. Hyvät statsit.
Mä en henkilökohtaisesti jaksa kämppimistä ihan puhtaasti siksi, että se on itselleni tappavan (pun intended) tylsää. Kämppijän k/d on usein hienoa katseltavaa, mutta pelaaminen tuolla tavalla ei oikein anna mitään nautintoa, joten jätän muiden tehtäväksi. Onneksi aika vähän törmää nurkassa kökkijöihin Shoot Housessa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mä en henkilökohtaisesti jaksa kämppimistä ihan puhtaasti siksi, että se on itselleni tappavan (pun intended) tylsää. Kämppijän k/d on usein hienoa katseltavaa, mutta pelaaminen tuolla tavalla ei oikein anna mitään nautintoa, joten jätän muiden tehtäväksi. Onneksi aika vähän törmää nurkassa kökkijöihin Shoot Housessa.
Joo ja kun viimeistään killcam paljastaa telttailijan, niin sellaiset on helppo käydä poimimassa seuraavalla vuorolla. Lähes pelkkää Shoot housea tulee tällä hetkellä pelattua, mutta se on vähän kakkelia, kun ei siinä voi valita vain haluamiaan pelimuotoja ja vastaavasti siinä 24/7 -pelilistassa ei ole kaikkia pelimuotoja edes mukana.

Olisi aika hienoa, jos olisi tarjolla pelilista (tai vaikka koko peli), jossa ei kerätä tai näytetä mitään muita statseja kuin erien voitot/häviöt. Jäisi se omien statsien tuijottaminen vähemmälle ja itsekkäämmätkin pelaajat voisivat keskittyä siihen mikä kussakin erässä on ideana.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
242
Kovin olen yrittänyt pelata kaikkia muita aseita kuin M4ää. Se vain on niin hyvä ja helppo, mutta sitten jää kaikki muut koittamatta. Peli on täynnä mageita pyssyjä, täytyy vain koittaa levuttaa niitä. Joku AUG esimerkiksi vaatii aika paljon töitä ennen kuin siitä tulee ihan oikea ase eikä mikään 9mm rutku. No, on siellä sitten se M4 classikin pahan päivän varalle.
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
263
No niin vihdoinkin aloin lataamaan tätä peliä. 12 tuntia lataillut ja vielä 34 gigaa jälellä.:beye: 210KB/s lataa nytten satamegasella. Alkaa vähän suolaiseksi mennä pelien koot.:dead:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No niin vihdoinkin aloin lataamaan tätä peliä. 12 tuntia lataillut ja vielä 34 gigaa jälellä.:beye: 210KB/s lataa nytten satamegasella. Alkaa vähän suolaiseksi mennä pelien koot.:dead:
Jos yhteysnopeus on 100Mb/s, niin latausnopeuden pitäisi olla huomattavasti kovempi. Onko taustalla jotain torrentteja tms hidastamassa menoa?

Vai onko kyse jostakin jaetun kaistan mobiililiittymästä? Jos on, niin sitten se on voi voi.
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
162
No niin vihdoinkin aloin lataamaan tätä peliä. 12 tuntia lataillut ja vielä 34 gigaa jälellä.:beye: 210KB/s lataa nytten satamegasella. Alkaa vähän suolaiseksi mennä pelien koot.:dead:
Nyt on pakko kysyä että millä yhteydellä lataat ja mille alustalle?
Itsellä on Saunalahden 100Mb 4G yhteys ja battle.netin kautta latasin PC:lle n.10Mb/s keskinopeudella
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Aivan. Ja erikseen SP, MP ja CooP:lleille.

Parisen tuntia säätelin ja availin kaikki portit COD:MW:lle, W10:stä ja Motukasta jopa Palomuurikin kokonaan pois päältä mutten saanut muutettua Strick (=NAT3) parempaan Moderate (=NAT2) yhteyteen.

Ostin sitten jokunen tunti sitten Elisalta Julkinen IP palvelun 4G yhteyteeni.

En ollut uskoa silmiäni, tunnin säätämisen jälkeen 4G:lläni ja pari tuntia sitten ottamallani 2e/kk Elisan lisäpalvelulla > Julkinen IP > sain tämän:



***un Open NAT (1), 4G:llä!!! Olisin ollut tyytyväinen palveluun jo siirtyessäni Strict:istä > Moderateen, mutta että Open 4G! :smile:

Mulla on tuplalaajakaista, eli ADSL + tämä 4G. ADSL:lläkin eri säädöillä antanut Openin ja välillä Moderaten.
Modeemissa UPnP päällä, niin tuollaisen lopputuloksen pitäisikin olla ja siis ihan ilman manuaalista säätämistä. Saman pitäisi toki onnistua millä tahansa laitteella, jos vain kaikki kikkareet osaavat neuvotella tarvittavat portit auki keskenään. Tietoturvamielessä UPnP on eri asia, mutta ei mennä siihen. Henkilökohtaisesti tykkään availla portit manuaalisesti, niin tiedän mikä on auki, miten ja missä.

Kiinteä IP ei sinäänsä liity asiaan mitenkään.
4G liittymissä kyse onkin julkisesta IP:stä kuten @Hiikeri sanoikin. Ei sen kiinteä tarvitse olla.

Osassa 4G liittymissä tolpissa, tai muualla siellä "keskellä" yhteyden reititystä on jonkinlainen operaattorin oma NAT. Eli modeemi ei saa julkista IP:tä ja se estää noi NAT type open teit itse mitä vain.

Kodin netiksi tarkoitetuissa 4G liittymissä se julkinen IP kai usein on mm. pelaamisen takia. Muissa pitää sitten erikseen ottaa tuo lisäpalvelu, kuten Telialla toi Yhteyspiste. Siellä mainitaankin verkkopelaaminen yhtenä syynä tuolle palvelulle. Tosin....

...tämä koko ongelma on osittain kyllä ihan pelin tai koko pelisarjan syytä. COD on ainakin itsellä ainoa pelisarja missä on ongelmia 4G liittymällä, eli se tekee asiat jollain vanhalla tavalla ehkä? Ongelma siis se kun mulla NAT moderate niin kaveri kellä sama ei tahdo päästä mun lobbyyn. BO4 ei päässyt ikinä kummankaan lobbyyn, eli piti olla kolmas kaveri kellä NAT type open joka teki lobbyn että pääsi samaan. Saman kaverin kanssa muut pelit/pelisarja ihan fine, eli voi luoda partyjä yms.

Tekeeköhän muut pelit noi party/lobbyt jotenkin palvelimen päässä? Tässä se on joku pelaajan hostaama lobby. Onhan tommonen port forward meininki nyt ihan vanhanaikaista kakkaa. :D
Joo, meni tosiaan illalla pitkän päivän jälkeen kiinteä ja julkinen IP sekaisin. NAT ei sinäänsä ole mikään ongelma, jos porttiohjaus toimii, mutta jos siellä tosiaan on välissä jotain operaattorin omia virityksiä, niin sitten voi tulla ongelmia. CODeissa tuo verkkopelien lobbytoteutus on aina ollut tosiaan vähän kranttu noiden porttiohjausten suhteen, mutta ei se ainoa peli siinä mielessä ole.
Tähän pieni update omalta osalta.

Tuossa tosiaan vuotisen sitten hankin nykyisen 4G liittymän, ja silloin aspa totesi että joo heidän kodin 4G liittymissä kuuluu julkinen IP. Kuten tuossa omassa viestissäni yllä kirjoitin että kuuluisi kodin netiksi tarkoitettuihin 4G liittymiin.

No, tänään rupesin miettimään että kun en port forwardeillakaan saanut tuota openia että kysytään nyt taas Telialta.
Juu, ei kuulunut julkinen IP liittymään...

Otin sitten tuon niiden Yhteyspiste palvelun (+2€/kk), ja nyt kun laitoin sen vaatiman APN:n modeemin asetuksiin niin ta-daa, NAT type open.... tämä siis ilman mitään port forwardeja tai muita säätöjä missään. :rolleyes:
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541
Mistäs tämä kannattaa ostaa? Pitäisi pojalle synttärilahjaksi ja ilmeisesti fyysisiä kopioita ei PC:lle saa?
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
212
Mistäs tämä kannattaa ostaa? Pitäisi pojalle synttärilahjaksi ja ilmeisesti fyysisiä kopioita ei PC:lle saa?
Itse ainakin hankkisin Battle.net kautta Black Friday:na. (jos sinne asti on aikaa) Tulee todennäköisesti ~20€-30€ alennuksella tai vastaavaa, ainakin Black Ops 4 tuli ja ostin itse pois silloin ~30€ (Norm. version, alkup. hinta 60€) Niin oletan että tämäkin tulee jonkinlaiseen alennukseen.

Fyysisitä pc versioista en ole kuullut, joku minua fiksumpi tietänee että onko vaiko eikö.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
10 vuotiaalle, kun ei se saa itse ostettua.
Tällä hetkellä rikoslain mukaan se, joka antaa alle 18-vuotiaalle käyttöön K18-merkityn ohjelman tai pelin, on tuomittava sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Laki koskee kuitenkin vain julkista levittämistä eli se ei koske kodeissa tapahtuvaa pelien luovuttamista lapsille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 465
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom