Talvirenkaat - yleisketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Jollottaahan nuo kasit tossa 60-80kmh vauhdissa kuten edeltäjänsä 5 ja 7, on muuten unettava ääni kun yöllä ajelee. Kuuluu parhaiten tuo jollotus aivan uudella asvaltilla kun ei yleinen rengasryminä peitä sitä. Corsa menee ihan sukkasillaan kesärenkailla uudella asvaltilla mutta nämä kyllä jyrisee.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
Onko muilla kokemuksia nokian HKPL 9? Itse vaihdoin juuri yhden etulaakerin turhaan kun luultiin molemmat mekaanikon kanssa, että viallinen laakeri mikä aiheuttaa rumpumaiseen ujelluksen. Ilmeisesti ainakin vanhemmat HKPL 8 ovat ujeltaneet 60 - 80 vauhdissa ja pahasti vaikuttaa siltä, että tässä uudemmassa versiossa on sama ominaisuus. Vituttaa kyllä ajella näillä "luokkansa parhailla premium renkailla" seuraavat pari talvea. Itsellä siis MY16 A6 ja tässä saa varmaan ottaa lapin reissulle vastamelukuulokkeet päähän. Millaistahan ääntä nuo pitää huonommin äänieristetyissä autoissa?

Ps. On muuten Nokian kesärenkaatkin aivan helvetin äänekkäät tuossa A6:ssa. (Hakka Black 255/40/19)
Ujellus yleensä loppuu, kun renkaat ajettu sisään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Mitä nyt olen Hakka 8:seja ja Contin IceContact 2:sia koossa 205/55/16" ja 205/60/16" vertaillut isäukon 2010 ja 2017 mallisten VW Touraneiden alla, niin kyllä tuo Conti vie voiton 10-2.
Paljon pienempi sisämelu ( johtuu myös osittain uudemmasta autosta ) ja parempi pito sekä tarkempi ajettavuus.

Molemmat renkaat ovat suunnilleen saman ikäisiä ja saman verran ajettuja.

Ei tuo Hakka 8:kaan mikään huono rengas ole, mutta Conti on vain omien havaintojeni mukaan parempi.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Ootahan ku pääset kunnon jääkelillä ajamaan niin sitten kun nuo contit sattuu alle, tulee ikävä Hakkapeliitta kaseja. Ihan rengastesteissä Hakkapeliitta 8 jääpito oli huomattavasti parempi vs Continentalin tuo Icecontact 2. Samaa kertoo oma kokemus. Myös noissa autoissa on selvä ero sisämetelissä, onhan toi toinen 7 vuotta uudempi malli. Pakko nyt kuitenkin vähän puolustaa kotimaista.
 
Liittynyt
18.08.2018
Viestejä
84
Mulla oli aikaisemmin contin kitkat ja ei ollut ongelmia nelikon kanssa talvella. Nuo hakkapeliitta 9 pilaa suorastaan tuon muuten niin hiljaisen auton. En suosittele kenellekään ja ainakaan 3tkm aikana ei ole hiljentynyt. Täytyy koittaa laittaa vielä yli 3bar jos auttaisi edes vähän.

Jos jotakuta kiinnostaa niin voisin myydä nuo audin orggisvanteiden kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Mulla oli aikaisemmin contin kitkat ja ei ollut ongelmia nelikon kanssa talvella. Nuo hakkapeliitta 9 pilaa suorastaan tuon muuten niin hiljaisen auton. En suosittele kenellekään ja ainakaan 3tkm aikana ei ole hiljentynyt. Täytyy koittaa laittaa vielä yli 3bar jos auttaisi edes vähän.

Jos jotakuta kiinnostaa niin voisin myydä nuo audin orggisvanteiden kanssa.
Paljonkos pidät hintaa sekunda-renkailla ja Audin vanteilla? :D
(Itseäni *ttutaa tuo Gislaved+Winter iPike yhdistelmä joka ei toimi *ollenkaan* alle 3 bar paineilla ja quattron vakiokokokin on 225/50/17 kesät talvet).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Omassa nissan primerassa oli hakkapeliitta 8 ja ne piti 60-80 välillä ujellusta. Nykyisessä BMW ykkösessä myös hkpl 8 alla ja ei ulise, en kuule edes nastojen rapinaa. Nissanissa oli koossa 15" ja nykyisessä 16". Nissanissa ei kyllä ollut minkään sortin äänieristystäkään, mutta tuon ujelluksen muistan vieläkin, todella ärsyttävää.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
Omissa volvoissa on ollu alla Hakkapeliittaa ja Continentalia, molemmat nastoilla enkä muista ihmeempää jollotusta kuulleeni kuin seiskojen kanssa. Ei kyllä ihmeemmin nastojen rapinakaan kuulu kuin ripeämmissä kiihdytyksissä. Johtuneeko sitten rengaskoosta?
 
Liittynyt
03.11.2019
Viestejä
8
Jaanpa kokemukseni rengashankinnasta.

Kun uuden Conti IC3:n liiallinen pehmeys jäi mietityttämään, eikä vanhaa IC2 mallia ei saanut mistään järkihintaan, päädyin tilaamaan Hankookin iPike RS2:n. Toiseen autoon tilasin v. 2018 talveksi IC2:n reff.ee verkkokaupasta. Perusteellisessa hintavertailussani reff vei voiton, jälleen kerran. iPike RS2 koossa 205/55/16 XL : 69€/kpl + 29,9€ toimitus DPD:llä, eli yht. 305,90€.

Tällä kertaa otin yhteyttä sähköpostitse ja sain kyseisen tarjouksen (joka oli muutama euro halvempi kuin sen hetken verkkokauppahinta). Sain myös varmistuksen sille, että nämä Made in Korea renkaat ovat tuoreita ja nastoitettuja. Maanantaina maksoin IBAN tilisiirrolla saadun pdf-tilausvahvistuksen ja lähetin PrintScreen kuvan maksusta. Firma ei jäänyt odottamaan pankkiviivettä, vaan lähetti renkaat samana päivänä ja ilmoitti DPD seurantanumerot. Torstaina paikallinen DPD kuriiri soitti ja toimitti renkaat klo14. Renkaat oli pakattu asiallisesti ja yksitellen, valmistajan tarrat paikalla, nastoitus virheetön, DOT 2819. Renkaat on nyt alla - nastamelu on huomattava mutta pito/ajotuntuma on oikein hyvä. Kaikin puolin onnistunut, suosituksen arvoinen, kokemus. :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Onko muilla kokemuksia nokian HKPL 9? Itse vaihdoin juuri yhden etulaakerin turhaan kun luultiin molemmat mekaanikon kanssa, että viallinen laakeri mikä aiheuttaa rumpumaiseen ujelluksen. Ilmeisesti ainakin vanhemmat HKPL 8 ovat ujeltaneet 60 - 80 vauhdissa ja pahasti vaikuttaa siltä, että tässä uudemmassa versiossa on sama ominaisuus. Vituttaa kyllä ajella näillä "luokkansa parhailla premium renkailla" seuraavat pari talvea. Itsellä siis MY16 A6 ja tässä saa varmaan ottaa lapin reissulle vastamelukuulokkeet päähän. Millaistahan ääntä nuo pitää huonommin äänieristetyissä autoissa?

Ps. On muuten Nokian kesärenkaatkin aivan helvetin äänekkäät tuossa A6:ssa. (Hakka Black 255/40/19)
Minun ysini ujeltavat 55-60 nopeudessa pitäen tynnyrimäistä volinaa. Tämä vaimeahko häiriöääni on juuri sellainen, että mielessä ehti käydä joku laakeri- tai vetonivelvika, mutta renkaiden mukana se tuli.

Muuten melu on normaalia nastarengasmelua halvan korealaisen ohjaamossa. Rengaskoko on 185/65R15.

Reilu 1000 kilometriä on kyllä parantanut tilannetta, ja ei, en ole vaan tottunut. Täytynee vielä kokeilla lisätä painetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Onko muilla kokemuksia nokian HKPL 9? Itse vaihdoin juuri yhden etulaakerin turhaan kun luultiin molemmat mekaanikon kanssa, että viallinen laakeri mikä aiheuttaa rumpumaiseen ujelluksen. Ilmeisesti ainakin vanhemmat HKPL 8 ovat ujeltaneet 60 - 80 vauhdissa ja pahasti vaikuttaa siltä, että tässä uudemmassa versiossa on sama ominaisuus. Vituttaa kyllä ajella näillä "luokkansa parhailla premium renkailla" seuraavat pari talvea. Itsellä siis MY16 A6 ja tässä saa varmaan ottaa lapin reissulle vastamelukuulokkeet päähän. Millaistahan ääntä nuo pitää huonommin äänieristetyissä autoissa?

Ps. On muuten Nokian kesärenkaatkin aivan helvetin äänekkäät tuossa A6:ssa. (Hakka Black 255/40/19)
Ujeltavat kyllä 80kmh+ vauhdissa melko reilustikin, 20tkm takana eikä merkkejä vähenemisestä :/
 
Liittynyt
18.08.2018
Viestejä
84
Itse olen leikkinyt ilmanpaineilla suuntaan ja toiseen, mutta ei tunnu löytyvän sopivaa. Saapi nähä vaihtuuko vielä kitkat alle jos ei rauhoitu tuo ääni.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Itse olen leikkinyt ilmanpaineilla suuntaan ja toiseen, mutta ei tunnu löytyvän sopivaa. Saapi nähä vaihtuuko vielä kitkat alle jos ei rauhoitu tuo ääni.
Itse olen nastojen vankka kannattaja, mutta kun toisessa autossa on nuo hakka 9 ja toisessa hakka R2, niin kyllä se hiljaisuus taitaa olla sen tietyillä säillä olevan surkeamman pidon arvoista :/
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Itse olen nastojen vankka kannattaja, mutta kun toisessa autossa on nuo hakka 9 ja toisessa hakka R2, niin kyllä se hiljaisuus taitaa olla sen tietyillä säillä olevan surkeamman pidon arvoista :/
Enkä kannattaisi vaihtaa merkkiä vaikka Continentaliin tai Micheliniin. Nastat ropisisivät vähemmän ja kitkarenkaat pitäisivät paremmin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
363
Suosituksia kitkarenkaista (205/55r16) ja ostopaikasta noin 300-400 euron hintaluokassa?


Hankook Winter i*cept IZ2 W616, rehvid24.ee/ 318e rahteineen

GOODYEAR ULTRAGRIP ICE 2 renkaatvaihtoon.fi 417€ rahteineen

Satasen hintaero Hankookin ja Goodyearin välillä tuntuu aika suurelta...
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
13
Suosituksia kitkarenkaista (205/55r16) ja ostopaikasta noin 300-400 euron hintaluokassa?


Hankook Winter i*cept IZ2 W616, rehvid24.ee/ 318e rahteineen

GOODYEAR ULTRAGRIP ICE 2 renkaatvaihtoon.fi 417€ rahteineen

Satasen hintaero Hankookin ja Goodyearin välillä tuntuu aika suurelta...
Riippuu millä alustalla ajat eniten. Testien mukaan GY tän hetken paras pohjoismainen kitka märällä ja kuivalla asvaltilla. Mutta jäällä hieman heikompi pito. Hankookilla taas parempi ajettavuus jäällä mutta asvaltilla huonompi.
Itse ottaisin nuo Hankookit, koska jääpito ja hinta.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Itellä nuo GY ekaa talvea ja en ole vielä kohdannut ongelmia. Pitää kohtuusti jäällä, sohjolla ja lumella siinä missä nastakin. Voin suositella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Viime talvi tuli ajettua Pirelli Ice Zero FR -kitkoilla, jotka hankittiin pitkälti omien mieltymysten mukaan. Auto, jossa nuo olivat, meni vaihtoon ja tilalle tuli tännekin foorumille linkattu Espace.

Espacessa näemmä on mukana Hakkapeliitta R2 SUV -kitkat. Mites nuo vertautuu Pirellin renkaisiin? Ikinä ei ole Nokian renkaita ollut missään autossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Ei ole Pirellistä kokemusta, mutta eiköhän nuo R2:t kuitenkin vähintään yhtä hyvät ole. Vähän veltot tuppaavat olemaan ja urissa metelöivät selvästi (vs. uran vieressä ajo). Liukkailla ei ole tullut vastaan mitään yllättävää "featurea" eli loogisesti käyttäytyvät. Contin 6:t silti merkittävästi paremmat esim. paljaalla asfaltilla, että siinä se negatiivisin yllätys sinulle saattaa tulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Näin nopealla fiiliksellä huomattavasti hiljaisemmat asvaltilla kuin kuluneet Dunlopin Sport Maxx -kesärenkaat, jotka vaihdettiin alta pois. Toki tuumakokokin on eri, kesärenkaat ovat 19" ja nämä kitkat 18". Jatketaan tutustumista.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Nyt loppui arpominen rengasvalinnan suhteen, eli otin Rengasmarketin Black Friday -kamppiksesta Continental ContiVikingContact 7:t.

Koossa 205/55R16 alle asennettuna 505 e, varmaan jonkusen euron olisi pystynyt vielä nipistämään, jos olisi odotellut parempia BF-tarjouksia, mutta Rengasmarketista pystyi varaamaan sopivan ajan perjantaille, niin eipä valittamista.

Auton mukana tulleet nykyiset Hakka 8:t olivat kyllä sinänsä kelvolliset renkaat, mutta nastakato oli erityisesti yhdessä renkaassa huomattavaa jo alussa - mikä lie maanantaikappale. Ovat myös kuluneet vauhdilla, kahdessa talvessa huonoimmissa renkaissa pintaa on enää pikkasen päälle 3mm ja kun auton sain, niin renkaat olivat käytännössä uudet, eli 8mm merkit lähes korkkaamattomat. Kilsoja renkailla tuli itse ajettua n. 25 tkm.

Kulumisriski noissa CVC7:ssa lienee myös suuri, eli kumi on pehmeää ja huonosta kulutuskestosta olen myös kuullut...

Sinänsä yllätti tuo Hakkojen nopea kuluminen, kun aiemmat Nokialaiset nastarenkaat eivät ole kuluneet sitten millään, ainakaan Hakkapeliitta 5:t. Toki eri autoissa, mutta ajotapa tai -ympäristö tuskin on kovin paljon muuttunut. Pääasiassa sulaa asfalttia tulee jyrsittyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
Melko dynaaminen ajotyyli tai jotain, kun Hakka 8:t kuluvat tuota tahtia..
Mulla nyt kuudetta talvea alla ja pintaa noin 6 milliä, nastoja puuttuu ~1 kpl. :)
Jotain kymppitonni tulee ajettua talveen, eikä mitenkään erityisesti säästeltyä.
(Vältän sulalla/kuivalla sudittelua). Venäjällä valmistetut kumit.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Melko dynaaminen ajotyyli tai jotain, kun Hakka 8:t kuluvat tuota tahtia..
Mulla nyt kuudetta talvea alla ja pintaa noin 6 milliä, nastoja puuttuu ~1 kpl. :)
Jotain kymppitonni tulee ajettua talveen, eikä mitenkään erityisesti säästeltyä.
(Vältän sulalla/kuivalla sudittelua). Venäjällä valmistetut kumit.
Ei ole erityisen dynaaminen ajotyyli, toki tulee käytettyä kaasua, eli säästöajoa ei tule harrastettua, mutta aika normaalisti virran mukana ajellaan. Jotenkin jäi sellainen kuva, että renkaat olivat huonoa erää ja kysyinkin ekan talven jälkeen Nokian aspasta, että voisiko näin olla, niin sanoivat, että voin lähettää renkaat tehtaalle tutkimuksiin, mutten sitten viitsinyt...olisi ehkä pitänyt.

Mainitaan vielä, ettei edes kesärenkaat ole koskaan kuluneet yhtä nopeasti, vaikka reilummin niillä tulee ajettua. Hyviä renkaita Nokian Renkailta on itselläni ollut ja ei näissäkään pidon ja ajo-ominaisuuksien suhteen mitään vikaa ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2018
Viestejä
84
Tuli oltua tuossa uudehkon 750i:n kyydissä lounasreissulla. Rupesi hymyilyttämään kun kuului pieni ujellus renkaista sisälle. Lounaspaikan pihassa katsoin mitä alta löytyy ja kappas, Hakka 9:t siellä pyöri. Miehekkässä koossa tosin, mutta tuo auto oli muuten käytännössä äänetön.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Sanokaapa mielipide.

Nyt LapinKumin black friday tarjouksesta sais Michelinin Ice north 4 testivoittajat 16 tuumasena 496€ asennettuna.
Toisaalta Rehvidiltä tilattuna sais Hankookin Winter I*pike RS2:set 2 282€+rahti + asennus täällä, eli hinta varmaan siellä 400€:n tuntumassa.

Kummat hommaisitte?
TMn testissä ero oli kuitenkin vain 8,6->8,4 kokonaispisteissä.

Edit. Koko 205/55/16
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Nyt loppui arpominen rengasvalinnan suhteen, eli otin Rengasmarketin Black Friday -kamppiksesta Continental ContiVikingContact 7:t.

Koossa 205/55R16 alle asennettuna 505 e, varmaan jonkusen euron olisi pystynyt vielä nipistämään, jos olisi odotellut parempia BF-tarjouksia, mutta Rengasmarketista pystyi varaamaan sopivan ajan perjantaille, niin eipä valittamista.

Auton mukana tulleet nykyiset Hakka 8:t olivat kyllä sinänsä kelvolliset renkaat, mutta nastakato oli erityisesti yhdessä renkaassa huomattavaa jo alussa - mikä lie maanantaikappale. Ovat myös kuluneet vauhdilla, kahdessa talvessa huonoimmissa renkaissa pintaa on enää pikkasen päälle 3mm ja kun auton sain, niin renkaat olivat käytännössä uudet, eli 8mm merkit lähes korkkaamattomat. Kilsoja renkailla tuli itse ajettua n. 25 tkm.

Kulumisriski noissa CVC7:ssa lienee myös suuri, eli kumi on pehmeää ja huonosta kulutuskestosta olen myös kuullut...

Sinänsä yllätti tuo Hakkojen nopea kuluminen, kun aiemmat Nokialaiset nastarenkaat eivät ole kuluneet sitten millään, ainakaan Hakkapeliitta 5:t. Toki eri autoissa, mutta ajotapa tai -ympäristö tuskin on kovin paljon muuttunut. Pääasiassa sulaa asfalttia tulee jyrsittyä.
Mistä rengasmaailman toimipisteeltä näin hyvään hintaan löytyi? Tuntuu niin monella rengasliikkeellä tämä hintojen ilmoittaminen sivuillansa olevan hankalaa.

Edit. tai sivujen lukijalla voi olla hankalaa osata lukea...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Sanokaapa mielipide.

Nyt LapinKumin black friday tarjouksesta sais Michelinin Ice north 4 testivoittajat 16 tuumasena 496€ asennettuna.
Toisaalta Rehvidiltä tilattuna sais Hankookin Winter I*pike RS2:set 2 282€+rahti + asennus täällä, eli hinta varmaan siellä 400€:n tuntumassa.

Kummat hommaisitte?
TMn testissä ero oli kuitenkin vain 8,6->8,4 kokonaispisteissä.

Edit. Koko 205/55/16
Riippuu mitä ominaisuuksia painottaa. Molemmat hyviä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Tuli vaihdettua 5-sarjan (g30) bemarin hakka 8 nastat pois ja contin cvc7 tilalle. Näin olis kyllä pitänyt tehdä jo heti aluksi. Parani mukavuus niin huimasti.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Nyt tullut kuukausi ajeltua vain kitkoilla, niin vaikka pito märällä jäällä on paskaa, niin hiljaisuus lopulla 95%:lla ajoista kyllä tuon kompensoi. Eli mennään ainakin tämä ja varmaan ensikin talvi kitkoilla. Mikähän ois hintasuhteeltaan paras kokoluokkaan 235/65r17?
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Mistä rengasmaailman toimipisteeltä näin hyvään hintaan löytyi? Tuntuu niin monella rengasliikkeellä tämä hintojen ilmoittaminen sivuillansa olevan hankalaa.

Edit. tai sivujen lukijalla voi olla hankalaa osata lukea...
Kyse siis Rengasmarketista, ei -maailmasta, minun tapauksessani Herttoniemen Rengasmarketista. Ei sielläkään ollut hintoja nettisivuilla eikä Facessa, joten kysyin.

Ainoa tieto oli Facebookissa, että Continentalin testivoittajat -150€/sarja 16" koossa, mutta normaalihintaa ei oltu mainittu, ilmeisesti siis sen 655€ asennettuna...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Kyse siis Rengasmarketista, ei -maailmasta, minun tapauksessani Herttoniemen Rengasmarketista. Ei sielläkään ollut hintoja nettisivuilla eikä Facessa, joten kysyin.

Ainoa tieto oli Facebookissa, että Continentalin testivoittajat -150€/sarja 16" koossa, mutta normaalihintaa ei oltu mainittu, ilmeisesti siis sen 655€ asennettuna...
Kiitoksia huippu vinkistä CVC7 205/60 R16 löytyi kilpailukykyiseen vajaa 500€ hintaan alle asennettuna.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Kiitoksia huippu vinkistä CVC7 205/60 R16 löytyi kilpailukykyiseen vajaa 500€ hintaan alle asennettuna.
Tyytyväinen olen itsekin. Itse renkaista ei vielä pahemmin voi sanoa (20km ajettu) muuta kuin että todella hiljaiset renkaat ja märällä asfaltilla ihan OK ajella.
 

Vladimir Computin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
205
Rouva kävi ostamassa samaiset renkaat 205/55 16 koossa , asennuksen sai vasta ensviikolle , mutta hintaa jäi tuo 505€ ei paha ollenkaan:tup:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
88
Ihan jonkunverran meinas kiristellä perjantaina kun bongasin Point-S black friday tarjouksen ja jätin gummit ostamatta aikaisemmin viikolla:

upload_2019-11-30_22-0-55.png

upload_2019-11-30_22-1-28.png


Sitten perjantaina kaffepaussilla soittoa että mihis väliin laitetaan renkaat alle. "tuu vaikka heti, ei oo jonoa, kysymääsi kokoa löytyy. Nokialaisten tarjoushinta on xxx-eur".

- Joo mutta mä otan noi michelinit.

" joo toi tarjous ei koske noita michelinin x-ice north 4:sia. Päätettiin rajata ne ulos tarjouksesta"

- Mutta teidän mainoksessa lukee että koskee?

" joo mutta ei se nyt koske".

Tämä siis Tampereen Lielahden liikkeestä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Nyt tullut kuukausi ajeltua vain kitkoilla, niin vaikka pito märällä jäällä on paskaa, niin hiljaisuus lopulla 95%:lla ajoista kyllä tuon kompensoi. Eli mennään ainakin tämä ja varmaan ensikin talvi kitkoilla. Mikähän ois hintasuhteeltaan paras kokoluokkaan 235/65r17?
Jos kitkoilla pito märällä jäällä on paskaa, niin mitä se on samalla asteikolla arvioituna nastoilla?
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
26
Neuvokaas uusiota, ekat talvirenkaat menossa tilaukseen ja tässä kaikki muuten ok mutta alkoi epäilyttämään että olenko nyt tilaamassa sitä mitä pitääkin; eli meneekö nämä sellaisenaan autoon kiinni tästä nyt ehkä puuttuisi vielä vanteet tms..

Näitä tilaamassa 4kpl: i Pike RS2 W429 - Hankook - henkilöauto - Renkaat, Kesärenkaat, Talvirenkaat, Nastarenkaat, kitkarenkaat, Renkaiden myynti, Rengas

Edit: ja juu, kyllä nämä tulee ilman vanteita joten pitääpä hankkia moiset myös.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Neuvokaas uusiota, ekat talvirenkaat menossa tilaukseen ja tässä kaikki muuten ok mutta alkoi epäilyttämään että olenko nyt tilaamassa sitä mitä pitääkin; eli meneekö nämä sellaisenaan autoon kiinni tästä nyt ehkä puuttuisi vielä vanteet tms..

Näitä tilaamassa 4kpl: i Pike RS2 W429 - Hankook - henkilöauto - Renkaat, Kesärenkaat, Talvirenkaat, Nastarenkaat, kitkarenkaat, Renkaiden myynti, Rengas

Edit: ja juu, kyllä nämä tulee ilman vanteita joten pitääpä hankkia moiset myös.
Antamillasi tiedoilla voi vastata vain että ihan oikein menee. Mustia ja pyöreitä talvirenkaita olet tilaamassa mitä ilmeisesti nyt halusitkin. Paha sanoa mitään muuta kun et edes kerro autoa mihin tulossa saatika nykyisiä vanteita. Eli kuten sanoit niin ehkä ne vanteet puuttuu tai sitten ei, hankala arvata.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
26
Antamillasi tiedoilla voi vastata vain että ihan oikein menee. Mustia ja pyöreitä talvirenkaita olet tilaamassa mitä ilmeisesti nyt halusitkin. Paha sanoa mitään muuta kun et edes kerro autoa mihin tulossa saatika nykyisiä vanteita. Eli kuten sanoit niin ehkä ne vanteet puuttuu tai sitten ei, hankala arvata.
Juu, kiitos. Tässä meni hetki aikaa ymmärtää tuo logiikka että renkaat erikseen ja vanteet erikseen kun ensimmäistä kertaa näitä on etsimässä.

Eli vanteita ei ollut talvirenkaille ja meni nyt hankintaan samassa yhteydessä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
Juu, kiitos. Tässä meni hetki aikaa ymmärtää tuo logiikka että renkaat erikseen ja vanteet erikseen kun ensimmäistä kertaa näitä on etsimässä.

Eli vanteita ei ollut talvirenkaille ja meni nyt hankintaan samassa yhteydessä.
Niin siis jos olet nyt molempia ostamassa niin pitää tietää auton malli ja merkki että saadaan selville pulttijako, ET, vanteen koko.
Sitten olet ne päättäny millaiset vanteet hommaat ni sitten voit katsoa sopivan renkaan.

Tai tietenkin voit tehdä siten että vaihdatat kesärenkaiden tilalle nastat ja säilytä kesärenkaat varastossa.
Nykyään tehdään tätä kun ei ole paikkaa säilöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 336
Vaihtoauton mukana (ML) tuli puoli talvea ajetut kitkat mallia GT Radial Winterpro 2 SUV suoraan indonesiasta vai mistä lie... ainakin Vianor myy Suomessa Citymaasturin kitkarenkaat - Valitse laadukas kitkarengas citymaasturiin

Suhtauduin äärimmäisellä epäilyksellä näihin ja sormi on liipasimella renkaiden vaihtoon jatkuvasti jos meinaa tulla ongelmia. Varsinkin kun tottunut nastoihin. Kumma kyllä mitään ongelmia ei ole ollut ja jäälläkin tuntuu pitävän kun vähän kelejäkin ollut. Suurehko omamassa ja jatkuva neliveto auttaa toki liikkeille lähdöissä mutta vielä on pysähtynytkin. Ilmeisesti halvalla voi saada tänä päivänä ihan kohtuullisen kitkankin. Katsotaan nyt kun kelit pahenee että muuttuuko mieli.

Tosin aikoinaan ajoin Pajerolla yhden talven ameriikan poikien all-terrain renkailla... Hyvin pärjättiin siihen asti kunnes tuli jääkelit jolloin päätin että sai jäädä kokeiluksi. :nb:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Neuvokaas uusiota, ekat talvirenkaat menossa tilaukseen ja tässä kaikki muuten ok mutta alkoi epäilyttämään että olenko nyt tilaamassa sitä mitä pitääkin; eli meneekö nämä sellaisenaan autoon kiinni tästä nyt ehkä puuttuisi vielä vanteet tms..

Näitä tilaamassa 4kpl: i Pike RS2 W429 - Hankook - henkilöauto - Renkaat, Kesärenkaat, Talvirenkaat, Nastarenkaat, kitkarenkaat, Renkaiden myynti, Rengas

Edit: ja juu, kyllä nämä tulee ilman vanteita joten pitääpä hankkia moiset myös.
205/65R16 ei ole mikään tyypillisin rengaskoko eli kannattaa ainakin koosta varmistua. 16-tuumaiset vanteet (R16) on ihan hyvä koko normaaleihin autoihin talveksi, mutta vanteen koko vaikuttaa renkaan kokoon (tai päinvastoin). Lisäksi 16-tuumaiset ei välttämättä edes mahdu kaikkien autojen jarrujen ympärille. Suosittelen menemään rengasliikkeeseen ja tilaamaan renkaat+vanteet sieltä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Tuoreet Bridgestone Blizzak Icet ovat kyllä pitäneet hyvin pks vaihtelevilla keleillä tähän mennessä, jatkuva kesäkelin tuntu voi olla jopa hitusen vaarallinen kun vertaa ympärillä sompaileviin autoihin... uutuusmalli ostettu siis sokkona ilman rengastestejä, hyvin tyytyväinen hiljaisuuteen ja pitoon. Kestävyys nähdään sitten tulevina vuosina.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 654
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom