Sivutoimisena yrittäjänä toimiminen

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Onko täällä ketään, joka tekisi päivätöiden ohella ohjelmointia omalla nimellä? Tai kevytyrittäjänä?

Miten tasapainoilu työn ja yrittäjyyden kanssa luonnistuu? Teetkö lyhyempää työviikkoa ja/tai -päivää palkkatöissä vai meneekö kaikki aika töiden jälkeen oman yrityksen töihin?

Mistä asiakkaita itselle? Kuluuko asiakkaiden hankintaan kuinka paljon aikaa?

Itsellä kiinnostaisi toimia kevytyrittäjänä palkkatöiden ohella ja miksei vaikka joskus tehdä ihan täysipäiväisesti omaan laskuun ohjelmointia. Tällä hetkellä askarruttaa etenkin asiakkaiden hankinta. Muutenhan kevytyrittäjänä toimiminen olisikin nimensä mukaisesti melko kevyttä. Toki sillä oletuksella, että ei ahnehdi liian isoja hommia, johon uppoaa kaikki vapaa-aika ja vähän päälle.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
984
Tähän liittyen olisi kiva kuulla vielä vinkkejä.

Itsellä kiinnostaisi toimia kevytyrittäjänä palkkatöiden ohella ja miksei vaikka joskus tehdä ihan täysipäiväisesti omaan laskuun ohjelmointia.
Teetkö koko sivuston itse, vai käytätkö CMS:ää tms?
 

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Tähän liittyen olisi kiva kuulla vielä vinkkejä.



Teetkö koko sivuston itse, vai käytätkö CMS:ää tms?
En siis tällä hetkellä toimi (kevyt)yrittäjänä, mutta jos joskus sellaiseen tilanteeseen päädyn, todennäköisesti tekisin itse koko sivuston. Riippuen toki vaatimuksista jne.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
984
En siis tällä hetkellä toimi (kevyt)yrittäjänä, mutta jos joskus sellaiseen tilanteeseen päädyn, todennäköisesti tekisin itse koko sivuston. Riippuen toki vaatimuksista jne.
Onko sulla js-framework osaamista, esim react/vue, joilla sivuja tekisit? Vai tyyliin bootsrap html + css + js customointia.
 

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
194
Onko sulla js-framework osaamista, esim react/vue, joilla sivuja tekisit? Vai tyyliin bootsrap html + css + js customointia.
Angularin (2+) kanssa tehnyt töitä, joten sitä varmaan käyttäisin fronttiin, ellei asiakas toisin tahtoisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
74
Päivätyönä konsultti, siinä sivussa toiminimen kautta ylläpidän keikkaluontoisesti erään it-aiheisen yhdistyksen sivuja. Koko toiminimi sai alkunsa, kun kyseisen yhdistyksen perustaja kysyi minua sivujen ylläpitäjäksi aikaisemman yhteisen työkokemuksen perusteella.

Työtunteja tulee keskimääri 3 per viikko ja laskutan 100€ tunnilta. Eipä tolla nyt yksinään eläisi, mutta kyllä se ylimääräinen tonni kuukaudessa lämmittää mieltä. :) Ainakaan toistaiseksi ei ole tarkoitus edes hankkia lisää asiakkaita, kyllä toi 3h viikossakin on jo yllättävän iso osa vapaa-ajasta pois.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 632
Viestejä
4 197 224
Jäsenet
70 759
Uusin jäsen
$amii

Hinta.fi

Ylös Bottom