Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tilaajille Hesarissa juttua Tiderin algoritmeista: Toimittaja ihastui Tinderiin, mutta loistokas sinkkuelämä jäi haaveeksi – sitten hän päätti selvittää, miten rakkauden algoritmi toimii

Tinderin algoritmi käyttää niin sanottua Elo-lukua. Se on alun perin kehitetty kuvaamaan shakinpelaajien tasoeroa. Nimensä se on saanut kehittäjänsä, fysiikan professorin Arpad Elon mukaan.

Tinderin tapauksessa luku toimii niin, että jos suosittu käyttäjä pitää profiilista, saa enemmän pisteitä kuin vähemmän suositun käyttäjän antamasta huomiosta.

Tämä puolestaan vaikuttaa siihen, missä järjestyksessä ja kenelle profiileja näytetään. Tarkoituksena on rajoittaa ei-toivottujen kohtaamisten määrää, jotta varsinkaan suosittujen profiilien haltijat eivät kyllästyisi sovellukseen.
Lopulta hän löysi Tinderin emoyhtiön patentin, sillä patenttihakemukset ovat julkista tietoa. Duportailin mukaan patentissa kuvaillaan järjestelmä, jolla Tinderin käyttäjiä luokitellaan. Sovellus voi etsiä yhteisiä kiinnostuksen kohteita, avainsanoja ja jopa arvioida älykkyysosamäärää käyttäjän kirjoitustyylin perusteella.

Duportailin huomion kiinnitti erityisesti se, että Tinderin algoritmi voi arvioida naisia ja miehiä eri tavoilla. Patentin mukaan sovellus voi yhdistää rikkaampia, vanhempia ja koulutetumpia miehiä nuorempien ja vähemmän tienaavien naisten kanssa, mutta jos roolit ovat päinvastoin, käyttäjät eivät luultavasti kohtaa. Koulutustiedot sovellus saa yleensä selville Facebookin kautta, ja niiden avulla se voi Duportailin mukaan arvioida tulotasoa.

Patentissa on otettu esimerkkihahmoiksi Harry ja Sally, mikä on viittaus romanttiseen Hollywood-komediaan. Jos Harry on vanhempi, rikkaampi ja koulutetumpi kuin Sally, sovellus voi yhdistää heidät. Jos Sally taas on rikkaampi ja vanhempi, hänellä on vähemmän todennäköisyyksiä nähdä Harry listallaan.

”Päämääränä on luoda pareja, joissa mies on ylemmässä asemassa naiseen nähden. Tinderin patentin mukaan tämä johtuu sukupuolirooleihin liittyvistä perinteistä. Yhtiö sanoo, että näin vetovoima toimii”, Duportail sanoo.
Yhtiön mukaan kuitenkaan ei enää perustu noihin... Lieneekö niin väliäkään?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Yhtiön mukaan kuitenkaan ei enää perustu noihin... Lieneekö niin väliäkään?
Algoritmeistä ei kannata välittää jos osumia tulee ns. tarpeeksi. Mielummin itsekin ottaisin vaikka 5 hyvää / viikkoon saati 20 turhaa. Mutta toisaalta kun ei tullut osumia oikeastaan lainkaan niin alkoi kyllä kiinnostaa miten niitä saisi edes sen vähän. En minäkään millään 200 matchillä mitään tekisi, mutta varmasti buustaisi egoa mukavasti.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Algoritmeistä ei kannata välittää jos osumia tulee ns. tarpeeksi. Mielummin itsekin ottaisin vaikka 5 hyvää / viikkoon saati 20 turhaa. Mutta toisaalta kun ei tullut osumia oikeastaan lainkaan niin alkoi kyllä kiinnostaa miten niitä saisi edes sen vähän. En minäkään millään 200 matchillä mitään tekisi, mutta varmasti buustaisi egoa mukavasti.
Taitaa useimmilla miehillä sen alun paremman näkyvyyden jälkeen todellisuus olla 1-3 viikossa, joista tuurilla yhen kanssa saa keskustelun käynistymään. Niin ainakin mulla. Mulle riittäis kyl yksikin oikea, mutta numeropeliähän sen kohtaaminen lähinnä on.:geek:
Edit. Toki jos vetää oikeelle vain "kympin" ulkonäön tyttöjä ja ei ite ole tosi komea myös, voi joutua pitkään mätsejä oottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Tinderin algoritmit meni taannoin uusiksi ja toi elo-score on jo ihan menneen talven lumia, joten nyt kyllä Hesari on juttunsa kanssa pari vuotta myöhässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Hei, on ehkä joskus kysytty aiemminkin täällä mutta mites, jaksatteko jutella monenkin mimmin kanssa yhtä aikaa? Oon huomannut että itsellä ei ole viitseliäisyyttä kuin ehkä parille yhtä aikaa, muuten siinä sais olla jo excelit auki ettei menisi faktat sekaisin eikä ole koskaan ollut niin tylsää ettei keskisi jotain mielekkäämpääkin tekemistä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Hei, on ehkä joskus kysytty aiemminkin täällä mutta mites, jaksatteko jutella moenkin mimmn kanssa yhtä aikaa? Oon huomannut että itsellä ei ole viitseliäisyyttä kuin ehkä parille yhtä aikaa, muuten siinä sais olla jo excelit auki ettei menisi faktat sekaisin eikä ole koskaan ollut niin tylsää ettei keskisi jotain mielekkäämpääkin tekemistä. :)
Mulla kyse on siitä, etten edes pysty. Kolme on ihan maksimit ja sitäkin voi jatkaa päivän kaks, että löytää suosikin. Tosin äärimmäisen harvoin niin montaa mätsiä samaan aikaan osuu ja vielä ovat keskustelukykyisiä.
Sama juttu mulla, että jos katson jonkun keskustelun arvoiseksi on hän myös oikeasti huomioni arvoinen. Haluan muistaa mistä on puhuttu. Tosi tympeää, jos joku ei selkeästi ole riittävän kiinnostunut edes muistaakseen osaa keskustelluista asioista myöhemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
@yberkurko , ok eli aika samoilla linjoilla siis olet :) En tajua miten joskus ennen tindereitä jaksoi / viitsi / kiinnosti pyörittää vaikka kuinka montaa emäntää samaan aikaan. tai no, yks syy varmaan oli se että silloin ei ollut some niin valloillaan vielä ja jäi silti sitä omaakin aikaa. Ja mitä sitä ei nuori mies olis piparin eteen tehnyt.. :D Enää ei jaksais moista!
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Mitäs mieltä sellaisesta, että profiilissa on kalju nainen ja tekstinä "en sheivaa"? Oletan siis, että viittaa muuhun karvoitukseen. Miksi tällainen mainitaan profiilissa, onko karvat jotenkin "the juttu" edelleen? Pelottaako teitä kalju nainen? Karvainen alapää? Onko tämä samaa kuin miehillä pituus, jonka moni laittaa ilmeisesti suoraan profiiliin, koska (pinnalliset) naiset ei välitä lyhyistä miehistä.
Tälleen yksinkertaisena miehenä ajattelisin vaan että ei ole parempaakaan keksinyt. Ainakin se herättää huomion ja pistää hetken miettimään mitä sillä tarkoitetaan, ja siitä voi tehdä keskustelun aloituksen. Tai ehkä siltä on kysytty jo niin monesti "ootko muualtakin kalju :))))))))))" niin siinä on vastaus valmiina.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Mitäs mieltä sellaisesta, että profiilissa on kalju nainen ja tekstinä "en sheivaa"? Oletan siis, että viittaa muuhun karvoitukseen. Miksi tällainen mainitaan profiilissa, onko karvat jotenkin "the juttu" edelleen? Pelottaako teitä kalju nainen? Karvainen alapää? Onko tämä samaa kuin miehillä pituus, jonka moni laittaa ilmeisesti suoraan profiiliin, koska (pinnalliset) naiset ei välitä lyhyistä miehistä.
Minusta tuollainen kuvaus viittaa voimaantuneeseen vihervasemmistolaiseen telaketjufeministiin. Eli jos ei tuollaisista naisista välitä, niin sitten kannattaa pysyä kaukana.

Yllättävää sinänsä, jos nainen on kuitenkin hetero eikä lesbo!

PS. Itselleni naisen karvat ei ole mikään varsinainen kynnyskysymys, mutta kyllä mä nyt periaatteessa haluaisin että nainen vähän huolittelee ja trimmaa niitä, koska niin teen itsekin!! Ja posliini on paras, jos saa valita.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitäs mieltä sellaisesta, että profiilissa on kalju nainen ja tekstinä "en sheivaa"? Oletan siis, että viittaa muuhun karvoitukseen. Miksi tällainen mainitaan profiilissa, onko karvat jotenkin "the juttu" edelleen? Pelottaako teitä kalju nainen? Karvainen alapää? Onko tämä samaa kuin miehillä pituus, jonka moni laittaa ilmeisesti suoraan profiiliin, koska (pinnalliset) naiset ei välitä lyhyistä miehistä.
Hienovarainen vihje sytostaattihoidosta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Jaahas sitä on peli avattu suoli24:seen. Kuningas strategia on se, että en itse aloita ainuttakaan yhteydenottoa. Ei välttämättä paras miehisestä näkökulmasta, mutta ajattelin että kokeillaan tällästä. Profiili piti kertaalleen editoida, nyt näyttää varmaan paremmalta trafiikkiin verrattuna jos edelliseen vertaa. Siis ihan olematontahan se on nytkin.

Jos joku nainen viittii pistää viestiä vaikka olen maininnut, että introvertti nörtti jne. niin ohan se jo katsastamisen arvoista :D. Ihan eri vetää roolia netissä + pari kolme treffiä ja sitten jossain vaiheessa tiputtaa esiriippu, että tällänen mä oikeasti olen... Ja mitä nyt äkkiä katsoin niin yleensä tuolla on tapana kehua itseään jotta toivottavsti erottuu massasta vaikka sitten negatiivisesti :).

Hirmusesti ihmisillä tuntuu lapsia olevan (kuin myös täällä) ja ajatustasolla kaikki uusperhe viritykset pistää kyllä karvat pystyyn aika tehokkaasti, mutta sitä se sitten taitaa olla.

Tinderin sain jopa asennettua, mutta ei vaan pysty/kykene sitä käyttämään... (päänsisäsiä juttuja) Vaikka sitä kautta olisi parempi kilpailuttaa oman naamansa arvo. Saisi vähän osviittaa onko siitä mihinkään. Itse kun tätä lekkiä harrastin viimeksi -03 niin aika nollat taulussa saa mennä...

En kyllä odota yhtään mitään, jotta pessimistinä ei tässä voi oikein pettyä. Kaikki kokemukset on plussaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jaahas sitä on peli avattu suoli24:seen. Kuningas strategia on se, että en itse aloita ainuttakaan yhteydenottoa. Ei välttämättä paras miehisestä näkökulmasta, mutta ajattelin että kokeillaan tällästä. Profiili piti kertaalleen editoida, nyt näyttää varmaan paremmalta trafiikkiin verrattuna jos edelliseen vertaa. Siis ihan olematontahan se on nytkin.

Jos joku nainen viittii pistää viestiä vaikka olen maininnut, että introvertti nörtti jne. niin ohan se jo katsastamisen arvoista :D. Ihan eri vetää roolia netissä + pari kolme treffiä ja sitten jossain vaiheessa tiputtaa esiriippu, että tällänen mä oikeasti olen... Ja mitä nyt äkkiä katsoin niin yleensä tuolla on tapana kehua itseään jotta toivottavsti erottuu massasta vaikka sitten negatiivisesti :).

Hirmusesti ihmisillä tuntuu lapsia olevan (kuin myös täällä) ja ajatustasolla kaikki uusperhe viritykset pistää kyllä karvat pystyyn aika tehokkaasti, mutta sitä se sitten taitaa olla.

Tinderin sain jopa asennettua, mutta ei vaan pysty/kykene sitä käyttämään... (päänsisäsiä juttuja) Vaikka sitä kautta olisi parempi kilpailuttaa oman naamansa arvo. Saisi vähän osviittaa onko siitä mihinkään. Itse kun tätä lekkiä harrastin viimeksi -03 niin aika nollat taulussa saa mennä...

En kyllä odota yhtään mitään, jotta pessimistinä ei tässä voi oikein pettyä. Kaikki kokemukset on plussaa.
Ekaan kommenttiin, kyllä se on paras strategia jos se vaan sulla toimii. Ajan säästö on huomattava ja paljon vähemmän kuluttavaa kun ei tartte juurikaan ottaa pakkeja ennen ensimmäisiä treffejä.

Uusperhekuvio on sulla joka tapauksessa edessä joten sillä varmaan parhaiten menee että sen ottaa heti hyväksyttynä juttuna myös naisen puolelta.

Tinder on armottomampi kuin todellisuus joten et saa siellä naamaasi testattua mitenkään objektiivisesti, ainoastaan itsetuntosi romutettua jos naama ei ole mallillaan ja kuvat hyviä sekä tietty paikkakunnalla kiinnostuneita naisia.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Lisää dataa pankkiin.
Nainen alle 30v, Pirkanmaa. Nätti vaaleahiuksinen, mutta ehkä joidenkin makuun jopa liian laiha. Profiilista käy ilmi lemmikit, "siistit harrastukset" ja opiskelu. Lemmikit on joillekin plussa ja toisille miinus.

Tykkäyksiä 120
Ei-tykkäyksiä 250
Mätsejä 100
Viestihistoriassa 80+ viestiä, joista kaikki miehen aloittamia. Löysi kuitenkin miesystävän livenä opiskelijatapahtumasta.

Mies noin 30v, Pirkanmaa. Top tier komea, kliseinen nahkatakki, matala ääni, hyvät jutut jne. Yksi kuva, jossa on nimenomaan nahkatakki auki aurinkolasit päässä. Tekstissä ei muuta kuin asuinpaikkakunta, pituus ja maininta parisuhteen etsimisestä.

Tykkäyksiä 500
Ei-tykkäyksiä 500
Mätsejä 100
Viestejä kymmeniä, mutta oli kuulemma poistanut suorilta hänen mielestään huonot. Kuulemma hyvän näköiset ja mielenkiintoiset naiset eivät aloittaneet keskustelua, mutta vaatimattomammat tai muuten "huonot" aloittivat keskustelun suhteellisen usein. Kävi noin 50 treffeilllä vuoden aikana, joista suurimmalle osalle joutui sanomaan ei. Nyt löysi kuitenkin Tinderin kautta itselleen sopivan tyypin ja homma etenee.
Näkeekö Tinderistä jostain noi tilastot? Mulla on Gold.
Ei ole ollut juurikaan menestystä Tinderissä, mutta jokunen match ja muutaman kanssa keskustelut lähtenyt käyntiin. Ja yhdet treffit sovittu. Pituus on lyhyehkö, 172cm (on profiilissa), mutta ikäisekseni ihan ok näköinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Näkeekö Tinderistä jostain noi tilastot? Mulla on Gold.
Ei ole ollut juurikaan menestystä Tinderissä, mutta jokunen match ja muutaman kanssa keskustelut lähtenyt käyntiin. Ja yhdet treffit sovittu. Pituus on lyhyehkö, 172cm (on profiilissa), mutta ikäisekseni ihan ok näköinen.
Ei suoraan, mutta Tinderiltä saa pyydettyä datan, jonka voi importata exceliin tai miten nyt haluuaakaan nörtteillä. Omat tiedot saa linkin kautta: Tinder Portal Minulla kesti muutama päivä, että sähköpostiin tuli linkki, josta voi tiedot ladata. Data avautuu webbiselaimeen, jonka välilehdiltä voi poimia swaippaukset eri suuntiin ja keskustelujen määrän. Treffeillä käynneistä Tinder ei sentään taida kerätä tietoja :rofl: Alla alkuperäinen viesti aiheesta. Olisi tosiaan hauska nähdä muidenkin tyyppien tilastoja. Tuskin ainakaan huonompia saldoja saa kuin Tamperelaiset insinöörit noin 1% hittitsäänssillä.

Nyt keskustelun käydessä näin vilkkaana ja osittain ihan järkevänäkin, ajattelin jakaa omat lukuni:

Ikä: 20-25
Ei merkittäviä haittoja parisuhdemarkkinoilla. Maininnan arvoisina keskivertoa lyhempi pituus ja tietotekniikkafoorumin käyttäjä. Käytössä kuusi kuvaa ja profiilitekstistä käy ilmi että hakusessa parisuhde.

Tinderin käyttö noin kahden vuoden ajalta välillä aktiivisemmin ja välillä taukoa pitäen:



Mätsien osuus tykkäyksistä on murskaavat 8%. Kun taas tavattujen ihmisten osuus mätseistä on 18%, eli lähes joka viides mätsi tuli lopulta tavattua. "Erikoisuutena" myös se, että tykkäsin vain 32% kaikista vastaan tulleista profiileista. Viimeisimmän tavatun kanssa asumme nyt yhdessä.

Olisi mukava nähdä vastaavia lukuja eri ikäisiltä ja vastakkaisen sukupuolen edustajilta, tai heiltä jotka swaippaavat suurimman osan jatkoon.

Edit:
Oman Tinder-datan saa ladattua:
Tinder Portal
Sankey-diagrammin tekoon käytin:
http://sankeymatic.com/build
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Onko tärkeää että miehellä on kuva mistä näkee että se on jonkun toisen ottama? Joskus luin että tämä olisi tärkeää jotta se antaa käsityksen että mies on sosiaalinen ja sillä on kavereita :D

Itsellä ei sellaista kuvaa ole vaan pelkkiä selfieitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Minkä ikäisistä tässä puhutaan kun näitä uusperhevirityksiä suunnitellaan? Itse olen 32 ja ei kyllä ole vielä tullut koskaan vastaan rouvaa jolla olisi ollut muksuja. Taidan sitten katsella sen verran nuoria. Nykyinenkin on 26v eikä sillä mitään kersoja ole. Harmittais kyllä melkosesti jos muijalla olis valmiiks muksut repiny ensin lompakon ja sitten vitunkin vielä pilalle.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Onko tärkeää että miehellä on kuva mistä näkee että se on jonkun toisen ottama? Joskus luin että tämä olisi tärkeää jotta se antaa käsityksen että mies on sosiaalinen ja sillä on kavereita :D

Itsellä ei sellaista kuvaa ole vaan pelkkiä selfieitä.
En tiedä. Ehkä parhaiten tuon osoittaisi joku ryhmäkuva, jossa itse ei ole kuvan ottaja. Mulla oli jossain välissä pari systerin ottamaa kuvaa (ei ryhmäkuvaa tosin) ja en mätsien määrässä tai laadussa huomannut eroa hyvin onnistuneisiin selfieihin.

Yks mitä ehkä kannattaa tässä pohtia on, että haluaako antaa hirveän sosiaalisen kuvan itsestään mikäli sitä ei ole. Mitä tekisi mätseillä, jotka eivät ehkä halua miestä, jollainen oikeasti olet. Yhden yön juttuihin hetken mielikuva ehkä saattaisi riittääkin.

@taski etkö ole huomannut tinderissä kuinka paljon jopa alle 25v yh äippiä on? (Ite siinä karsastan lähinnä tapailuun liittyviä ajallisia haasteita) Oman mututilaston perusteella ehkä 1/10 jopa siinä ikäluokassa (ja monesti sieltä nätimmästä päästäkin). Mulla kun on tuo ja isojen tatuointien (tai maininta, että tatuoinnit on se juttu), jotka nakkaan melko suoraan vasempaan, niin tuntuu sulkevan 3/4 muutoin omaa silmää mielyttävistä naisista pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Jos itsellä on lapsia niin helpointa on etsiä uusi puoliso jolla on myös lapsia.
Lapsettomilla nuo lapset nostaa karvat pystyyn potenssiin kaksi. Ei ole kivaa kummalekaan osapuolelle että seurustellaan pari kuukautta ja huomataan että lapset ovat vain liikaa. Itse olen tästä syystä jättänyt YH:t yhden illan säädöiksi, en vaan osaa hypätä siihen rooliin johon lapsien kanssa pakosti joutuu
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
@taski Laitoin ikärajan niinkin alas kuin 23, ihan vaan mielenkiinnosta minkälaisia nuoret ovat verrattuna muutaman vuoden vanhempaan. Aika paljon on alle 25-vuotiaita yksinhuoltajia, heillä tietysti sitten lapsen ikä 6kk-muutama vuosi. Kun sinällään nelikymppisen kanssa voi päästä helpommalla kun lapset pärjää jo omillaan, eräänkin YH:n lapsi osasi mennä yöksi kaverille ja toi pitsaa aamupalaksi. (Yli) 16-vuotias lapsi on jo paljon helpommin hyväksyttävissä.

Eikä kaikki mitenkään mainosta että on lapsi kotona, monet treffit voi onnistua ja olla onnellisen tietämätön
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minkä ikäisistä tässä puhutaan kun näitä uusperhevirityksiä suunnitellaan? Itse olen 32 ja ei kyllä ole vielä tullut koskaan vastaan rouvaa jolla olisi ollut muksuja. Taidan sitten katsella sen verran nuoria. Nykyinenkin on 26v eikä sillä mitään kersoja ole. Harmittais kyllä melkosesti jos muijalla olis valmiiks muksut repiny ensin lompakon ja sitten vitunkin vielä pilalle.
32 on kyllä sellainen ikä, että lapset monesti on tai sitten ne halutaan tehdä heti, ainakin naisten osalta. Ja jos on näitä "vittu revitty pilalle" psykooseja niin se on ehkä ihan hyväkin että pysyttelee erossa lapsia edes haluavista naisista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
@taski etkö ole huomannut tinderissä kuinka paljon jopa alle 25v yh äippiä on? (Ite siinä karsastan lähinnä tapailuun liittyviä ajallisia haasteita) Oman mututilaston perusteella ehkä 1/10 jopa siinä ikäluokassa (ja monesti sieltä nätimmästä päästäkin). Mulla kun on tuo ja isojen tatuointien (tai maininta, että tatuoinnit on se juttu), jotka nakkaan melko suoraan vasempaan, niin tuntuu sulkevan 3/4 muutoin omaa silmää mielyttävistä naisista pois.
@taski Laitoin ikärajan niinkin alas kuin 23, ihan vaan mielenkiinnosta minkälaisia nuoret ovat verrattuna muutaman vuoden vanhempaan. Aika paljon on alle 25-vuotiaita yksinhuoltajia, heillä tietysti sitten lapsen ikä 6kk-muutama vuosi. Kun sinällään nelikymppisen kanssa voi päästä helpommalla kun lapset pärjää jo omillaan, eräänkin YH:n lapsi osasi mennä yöksi kaverille ja toi pitsaa aamupalaksi. (Yli) 16-vuotias lapsi on jo paljon helpommin hyväksyttävissä.

Eikä kaikki mitenkään mainosta että on lapsi kotona, monet treffit voi onnistua ja olla onnellisen tietämätön
32 on kyllä sellainen ikä, että lapset monesti on tai sitten ne halutaan tehdä heti, ainakin naisten osalta. Ja jos on näitä "vittu revitty pilalle" psykooseja niin se on ehkä ihan hyväkin että pysyttelee erossa lapsia edes haluavista naisista.
En ole nyt reiluun vuoteen tinderöinyt, mutta en muista että mitenkään kovin paljon olisi tullut vastaan YH äippiä. Muutama viesti taisi tulla about suoraan näillä sanoilla "saat tehdä mulle mitä tahansa jos alat isäpuoleks mun pikku joosef ibrahimille". Ne nyt luonnollisesti hylkäsin saman tien jos lähtökohta on tuollainen. Joskus about 8-9v sitten itseasiassa sekaannuin yhteen joka sitten jälkeenpäin kertoi että lapsi ja mieskin on kotona. Jonkun verran kuitenkin tullut treffailtua tähänkin ikään mennessä niin mielestäni omituisen vähän on itselle ainakin tullut vastaan yh mammoja.

ja @Jurppii :lle tiedoksi että tuo lause nyt oli lähinnä vitsi, varmasti jos tulisi vastaan joku aivan täydellinen nainen kaikin puolin niin ehkäpä sen yhden kersan jotenkin sulattaisi mutta kyllä sitä aika varovaisesti lähtisi kokeilemaan. En oikein jaksa lapsia ja niiden härväystä. Tiedostan että lapset ovat lapsia mutta en mahda sille mitään että vaatisin varmasti liikoja käytöksen ja ulosannin suhteen koska odotan että jälkikasvu osaa olla hiljaa ja käyttäytyä kuten vähän aikuisemmatkin. Nyt onneksi ei ole tarvinnut tuollaisia kauheasti pohtiakaan kun parisuhteessa ollut jo hyvän aikaa.

Mikähän siinä on että monet naiset haluaa ne lapset tehdä 25v:nä tai jo nuorempanakin? Itsellä tulisi ainakin mieleen että kasvattajan rooli on heikoimmissa kantimissa tuolloin. Monilla opiskelua yms. kesken, työura aivan alkutekijöissään, rahapussi ammottaa tyhjyyttään kun ei ole vielä ehditty varallisuutta kerätä ja ainakin itsellä menojalka on vipattanut vielä tähän mennessä sen verran että muksut olisivat olleet aivan järkyttävä rasite. Itse ajattelen asian niin että jos niitä kersoja haluaan niin niitä voi tehdä vaikka nelikymppisenä. Silloin on itsekin vähän aikuisempi ja varmaan kaikki kokeilut kokeiltu ja suurimmat menohalut lieventyneet niin voi keskittyä siihen perheen perustamiseenkin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mikähän siinä on että monet naiset haluaa ne lapset tehdä 25v:nä tai jo nuorempanakin? Itsellä tulisi ainakin mieleen että kasvattajan rooli on heikoimmissa kantimissa tuolloin. Monilla opiskelua yms. kesken, työura aivan alkutekijöissään, rahapussi ammottaa tyhjyyttään kun ei ole vielä ehditty varallisuutta kerätä ja ainakin itsellä menojalka on vipattanut vielä tähän mennessä sen verran että muksut olisivat olleet aivan järkyttävä rasite. Itse ajattelen asian niin että jos niitä kersoja haluaan niin niitä voi tehdä vaikka nelikymppisenä. Silloin on itsekin vähän aikuisempi ja varmaan kaikki kokeilut kokeiltu ja suurimmat menohalut lieventyneet niin voi keskittyä siihen perheen perustamiseenkin.
Naisilla se hedelmällisyys vaan tuppaa laskemaan jyrkästi jostain sieltä 34 vuodesta ylöspäin ja nelikymppisenä homma ei todellakaan ole enää varmasti toimivaa. 32-vuotiaalla on helposti kiire jos haluaa yhtään katella elämää sen äijän kanssa ennen porsimista.

Kaikessa on puolensa. Jos sulla on ne lapset joskus 25-vuotiaana niin parhaassa tapauksessa olet hieman 40-vuoden jälkeen jo ne omilleen saattanut ja silloin rahaakin on reissaamiseen sun muuhun ihan eri malliin kuin vastavalmistuneena.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Naisilla se hedelmällisyys vaan tuppaa laskemaan jyrkästi jostain sieltä 34 vuodesta ylöspäin ja nelikymppisenä homma ei todellakaan ole enää varmasti toimivaa. 32-vuotiaalla on helposti kiire jos haluaa yhtään katella elämää sen äijän kanssa ennen porsimista.

Kaikessa on puolensa. Jos sulla on ne lapset joskus 25-vuotiaana niin parhaassa tapauksessa olet hieman 40-vuoden jälkeen jo ne omilleen saattanut ja silloin rahaakin on reissaamiseen sun muuhun ihan eri malliin kuin vastavalmistuneena.
Jo 40v jälkeen on ehkä hieman optimismia, mutta ainakin 50v mennessä, todennäköisesti. Silloinhan se äippälomakaan ei uraa juuri haittaa, jos on alalla, jossa on melko täystyöllisyys ja ei ole mitään johtajapaikkoja vailla. Vielä, jos on työssäkäyvä ja kutakuinkin vastuullinen äijä, nii melko turvallisella pohjalla (siis ei vanhempaa heikommassa) jo alta 25v nainen on lapsiasiassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Just tuossa yks päivä kyselin miten Jodelista voi saada mitään seuraa. Jotain treenailuun liittyvää mä sinne postailin ja yhden naikkosen kanssa nyt tässä tullut juttuun kikissä :D En siis todellakaan odota mitään, etsin vain uusia tuttavuuksia ja treeniseuraa. Mutta näköjään se on aika helppoa kunhan edes vähän jaksaa nähdä vaivaa.

Saa nähdä milloin kokeilen Tinderiä - vai ovatko nämä muut kanavat järkevämpi ratkaisu.

Ja mun mielestä on ihan kiva keskustella ja tapaa uusia ihmisiä. Oli se mies tai nainen ja päättyi seksiseuraksi tai vain lenkkikaveriksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Omat statsit 8.8. alkaen. 196 oikealle, 452 vasemmalle ja 74 matchiä. M43 Helsingissä
Minkälainen profiili ja kuinka hyvännäköinen koet olevasi? Minkä ikäisiä ja sukupuolisia ihmisiä matchaat? Kuulostaa aika kovalta tollanen lähes 40% matchprosentti.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minkälainen profiili ja kuinka hyvännäköinen koet olevasi? Minkä ikäisiä ja sukupuolisia ihmisiä matchaat? Kuulostaa aika kovalta tollanen lähes 40% matchprosentti.
Helsinki, miesten markkinat, miehille edullinen ikä, maltillinen pyyhkiminen oikealle. Onhan tuossa noita etuja.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
88
En mä koe olevani mitenkään erityisen komea vaan hyvä tulos johtunee suurelta osin markkinasta kuten @Jurppii sanoikin. Profiilissa on perushöpinät ja kuvat pelkkiä selfieitä viime kesältä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Mikähän siinä on että monet naiset haluaa ne lapset tehdä 25v:nä tai jo nuorempanakin?
Koska se on maailman luonnollisin asia? :smoke:

Se, että ensisynnyttäjien ikä alkaa nykyään olla keskimäärin 30v ei ole normaalia vaan se on melkein sairasta suorastaan ja epätoivottavaa, mutta tämähän on erittäin monitahoinen asia ja ihan suomalaisen yhteiskunnan jatkon kulminaatiokysymyksiä, josta on omissa ketjuissaan keskusteltu runsaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ekaan kommenttiin, kyllä se on paras strategia jos se vaan sulla toimii. Ajan säästö on huomattava ja paljon vähemmän kuluttavaa kun ei tartte juurikaan ottaa pakkeja ennen ensimmäisiä treffejä.

Uusperhekuvio on sulla joka tapauksessa edessä joten sillä varmaan parhaiten menee että sen ottaa heti hyväksyttynä juttuna myös naisen puolelta.

Tinder on armottomampi kuin todellisuus joten et saa siellä naamaasi testattua mitenkään objektiivisesti, ainoastaan itsetuntosi romutettua jos naama ei ole mallillaan ja kuvat hyviä sekä tietty paikkakunnalla kiinnostuneita naisia.
Juuh kyllä se näyttää näinkin toimivan. Ainakin alkuun... Vähän olin skeptinen, mutta ilmeisesti naisetkin ottaa yhteyttä vaikka näitä foorumeja lukeneena en oikein asiaan uskonut :). Täytyy sanoa, että boostaa kyllä itsetuntoa aika hyvin. Kun se oli sillä tasolla, että paskat viitsi edes profiilia tehdä kun siitä tule mitään. Lähetät ensin kymemniä viestejä naisille joiden profiilit huutaa tyhjyyttään arvaten vähän, että mahtaako meillä olla mitään yhteistä. Nyt odottaa, että joku ottaa yhteyttä kun on jo kattonut, että on samoja kiinnostuksen kohteita profiilissa ja siellä on oletettavsti joku kipinä jo taustalla ilman, että pitää yrittää itse sitä sytytellä tyhjästä.

On noi uusperhekuviot kyllä sellasia aika jäätäviä. Kyllä siinä hemmetisti kelaa jos toisella 2v muksu ja haluaisi vielä lisää, että ei tässä varmaan ole mitään järkeä :O. Kuitenkin haluaisi olla avoimin mielin liikenteessä eikä sulkea paperilla ketään pois. Ylipaino on mulla vähän sellanen ainut mikä on etukäteen selkeä no go. Toki se laitettu profiiliin.

Näillänäkymin viikonloppuna läskipyörät auton taakse ja treffeille :|. Tällä naikkosella sentään omien lapsien ikäsiä joten ei mitään vauva touhuja, mutta pakosti noita kelaa jos homma muuten toimii niin mitä helkkaria tuosta kokonaisuudesta tulee.

En muista luinko täältä vai jostain muualta, että kannatttaa sopia suht nopealla aikataululla treffit niin näkee heti paremmin tuleeko siitä mitään. Jotta sillä mennään. Eikä jäädä pitempi aikaiseksi kirjekaveriksi. Jos ei tunnu kontaktia löytyvän niin ainakin yhtä kokemusta rikkaampi :).
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Sattui silmään äsken tällainen uutinen:
Matemaatikko laski, montako potentiaalista kumppania hänelle olisi Lontoossa, ja tulos ällistyttää: Miljoonakaupungissa sopivia ihmisiä vain 26 – voiko algoritmi auttaa rakkauden löytämisessä?

Oikein matemaatikko on laskenut, monta potentiaalista kunppania olisi hänelle Lontoossa ja tuloksena alle 30.

Vähän kun graafeja kurkkaa, niin ymmärtää miksi. Miehen mielestä 5% sopivan ikäisistä naisista on hällen riittävän kauniita ja niistä10% osaa vaan keskustella. Että eipä ole ihme, jos vähän pieneksi kutistuu sopivat ehdokkaat, jos tuollaisia määrittelyjä käyttää.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sattui silmään äsken tällainen uutinen:
Matemaatikko laski, montako potentiaalista kumppania hänelle olisi Lontoossa, ja tulos ällistyttää: Miljoonakaupungissa sopivia ihmisiä vain 26 – voiko algoritmi auttaa rakkauden löytämisessä?

Oikein matemaatikko on laskenut, monta potentiaalista kunppania olisi hänelle Lontoossa ja tuloksena alle 30.

Vähän kun graafeja kurkkaa, niin ymmärtää miksi. Miehen mielestä 5% sopivan ikäisistä naisista on hällen riittävän kauniita ja niistä10% osaa vaan keskustella. Että eipä ole ihme, jos vähän pieneksi kutistuu sopivat ehdokkaat, jos tuollaisia määrittelyjä käyttää.
Olis nyt laittanut vielä vaikka 1% "olen itse matemaatikko"-kertoimen loppuun niin olisi päässyt toteamaan, että "nyt se on todistettu, ettei kunnon mies naista saa"! Tarvittiin kyllä matemaatikko kertomaan luku toisella muutaman kerran peräkkäin :think:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Suomen kaupungeissakin pääse yllättävän vähillä kriteereillä todella pieniin lukuihin kun laskeskelee. Olen todennut että ahdistaa vähemmän jos ei laske... En muista kriteerejä mutta joskus sain lopputuloksena joku 200-300 naista.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No tuolle matemaatikoille kelpasi sopivan ikäisistä ja tarpeeksi koulutetuista lähellä asuvista sinkkunaisista oman arvion mukaan vain 2,5 promillen kerma että siitä mallia. Arveli kuitenkin, että 10% tuosta kermasta olisi hänen kanssaan halukas parisuhteeseen ;)

Että jos jokainen miettii vaikka, että omalla luokalla on ollut joku tyttö tai kaksi, jonka kanssa olisi halunnut suhteeseen niin tuo äijä asetti tason suunnilleen sille tasolle, että koulupiiristä löytyy yksi.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
No tuolle matemaatikoille kelpasi sopivan ikäisistä ja tarpeeksi koulutetuista lähellä asuvista sinkkunaisista oman arvion mukaan vain 2,5 promillen kerma että siitä mallia. Arveli kuitenkin, että 10% tuosta kermasta olisi hänen kanssaan halukas parisuhteeseen ;)

Että jos jokainen miettii vaikka, että omalla luokalla on ollut joku tyttö tai kaksi, jonka kanssa olisi halunnut suhteeseen niin tuo äijä asetti tason suunnilleen sille tasolle, että koulupiiristä löytyy yksi.
Oma rima on hänellä todella korkealla. Itellä sanoisin, että ikähaarukasta 20-35 noin 40% täyttää riittävästi ulkonäöllisiä kriteerejä mulle ja siitä joukosta luonne ja äly karsii varmaan 70%. Eli joku reilu 10% ois mun kannalta potentiaalisia. Ehkä hyvällä tuurilla heistä minusta voisi tykätä 20%. Näin mun arvio olisi 2% mahikset päätyä suhteeseen. Ois siinäkin seulominen.
Onneksi näyttäisi, ettei sitä tarvitse murehtia nyt ainakaan:happy:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joo, kyllä matemaatikkoa on tulkittu ihan väärin. Hänhän kertoo, että lähiseudulla on lähes 30 top 0,25% tason naista, joiden kanssa hän pääsisi halutessaan suhteeseen ;)
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
Ei siinä mitään vikaa ole, jos on kranttu. Tai toisin sanoen, tietää mitä hakee ja haluaa. On turha vain tyytyä johonkin puolivillaiseen ja todennäköisesti täten jo etukäteen epäonnistumaan tuomittuun parisuhdeviritykseen.

Itse sinkkuillessani käytin tinderiä ja eri nettideittiserviisejä, rima varsin korkealla. Treffeillä tuli käytyä varmaan lähemmäs 200 kertaa neljän vuoden aikana, kunnes osui. Välillä tuli jo sellainen olo, että parempi olisi luovuttaa, mutta onneksi en niin tehnyt. Nyt reilu pari vuotta takana parisuhdetta, jolla molemmin puolin on oikeasti merkitystä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Laskennallisesti?
Laskennallisesti vajaat 300 kappaletta riittävän tasokkaita naisia Lontoossa mutta siellähän on viimeisenä kertoimena estimaatti pariutumisen todennäköisyydelle 10% ;)

Ei siinä mitään vikaa ole, jos on kranttu. Tai toisin sanoen, tietää mitä hakee ja haluaa. On turha vain tyytyä johonkin puolivillaiseen ja todennäköisesti täten jo etukäteen epäonnistumaan tuomittuun parisuhdeviritykseen.

Itse sinkkuillessani käytin tinderiä ja eri nettideittiserviisejä, rima varsin korkealla. Treffeillä tuli käytyä varmaan lähemmäs 200 kertaa neljän vuoden aikana, kunnes osui. Välillä tuli jo sellainen olo, että parempi olisi luovuttaa, mutta onneksi en niin tehnyt. Nyt reilu pari vuotta takana parisuhdetta, jolla molemmin puolin on oikeasti merkitystä.
200 treffit ei kuulosta kranttuilulta paitsi jos tarkoitat, että sen jälkeen suodatit rajusti, et ennen niitä.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Laskennallisesti vajaat 300 kappaletta riittävän tasokkaita naisia Lontoossa mutta siellähän on viimeisenä kertoimena estimaatti pariutumisen todennäköisyydelle 10% ;)



200 treffit ei kuulosta kranttuilulta paitsi jos tarkoitat, että sen jälkeen suodatit rajusti, et ennen niitä.
Niin ajattelin juuri sitä, ettei hän käytännössä ole tavannut yhtään näistä "varmoista" kumppaneistaan:D
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
200 treffit ei kuulosta kranttuilulta paitsi jos tarkoitat, että sen jälkeen suodatit rajusti, et ennen niitä.
Aika lailla tarkkana olin kenen kanssa treffeille lähdin. Ei tuosta muutenkaan tule kuin treffit viikossa. Joskus tuli käytyä useammin ja toisaalta taas oli kausia, jolloin koko homma ei huvittanut. Iso ongelma oli, että niin moni nainen fuulasi laittamalla epärealistisia kuvia itsestään. Sinänsä fiksuja ja kivoja naisia, mutta osa sen näköisiä livenä, että yhtymäkohtia profiilin kuviin oli vaikea löytää. Paljon oli myös tapauksia, joissa itsestään kirjoittamalla fiksun kuvan antaneista oli oikeassa elämässä enemmän tai vähemmän outoja. Kaikkea uskomatonta tuolla tuli vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Aika lailla tarkkana olin kenen kanssa treffeille lähdin. Ei tuosta muutenkaan tule kuin treffit viikossa.
Se tässä aika paljon hämää että neljä vuotta treffit about kerran viikossa ja pelkkiä huteja niin ei se oma filtteröinti järin tiukka yksinkertaisesti voi olla. Lähinnä se että neljän vuoden aikana itsellä kävisi jo useamman kerran mielessä että "Miksi kaikki akat on outoja tai kusettaa Tinderissä?" Tiukemmalla filtterillä olisit säästänyt ihan rutosti aikaa eikä olisi tarvinnut turhautua! :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ite ajatellut aina hommaa niin, että ne parisuhteetkin on elämää eikä kaikkien tarvitse olla lopullisia. Jos vaikka treffailisi neljä vuotta aktiivisesti että löytää mahdollisimman täydellisen järjestysnumerolla 200 ja sitten se suhde kariutuisi muutamien vuosien jälkeen niin saattaisihan se vähän turhalta tuntua. "Täydellistenkin" kanssa on päädytty nimittäin eri teille...
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
Se tässä aika paljon hämää että neljä vuotta treffit about kerran viikossa ja pelkkiä huteja niin ei se oma filtteröinti järin tiukka yksinkertaisesti voi olla. Lähinnä se että neljän vuoden aikana itsellä kävisi jo useamman kerran mielessä että "Miksi kaikki akat on outoja tai kusettaa Tinderissä?" Tiukemmalla filtterillä olisit säästänyt ihan rutosti aikaa eikä olisi tarvinnut turhautua! :D
Mitä tuossa on ihmettelemistä? Sain paljon osumia hyvän näköisiltä koulutetuilta naisilta. Eli juuri siitä ryhmästä, jota hain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Mitä tuossa on ihmettelemistä? Sain paljon osumia hyvän näköisiltä koulutetuilta naisilta. Eli juuri siitä ryhmästä, jota hain.
No lähinnä nyt se että eipä sitä järin paljoa ole tullut filtteröityä jos ensin tuhlaa aikaansa monta vuotta pelkkiin huteihin - etenkin olettaen että he olisivatkin osuneet omaan preferenssiin. Ehkä olisi pitänyt jollain tavalla vielä tiukentaa seulaa. Näin sen itse siis näen että tuossa on ollut aivan liian väljät kriteerit.

Itselle ehkä sellainen 1/10 osumaprosentti olisi vielä jotakuinkin siedettävä treffatuista mimmeistä.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
No lähinnä nyt se että eipä sitä järin paljoa ole tullut filtteröityä jos ensin tuhlaa aikaansa monta vuotta pelkkiin huteihin - etenkin olettaen että he olisivatkin osuneet omaan preferenssiin. Ehkä olisi pitänyt jollain tavalla vielä tiukentaa seulaa. Näin sen itse siis näen että tuossa on ollut aivan liian väljät kriteerit.
Ei taida olla sinulla kovinkaan paljon kokemusta deittailusta? Se nyt vaan on niin, että toisen kanssa voi viestitellä ummet ja lammet, mutta todellisuus valkenee vasta tavatessa. Jos nyt vaikka lopettaisit kummastelusi ja uskoisit, kun sanon, että olen tiukoilla kriteereillä valinnut, kenet tapaan ja kenet en. Ihme vänkkääjä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Ei taida olla sinulla kovinkaan paljon kokemusta deittailusta? Se nyt vaan on niin, että toisen kanssa voi viestitellä ummet ja lammet, mutta todellisuus valkenee vasta tavatessa. Jos nyt vaikka lopettaisit kummastelusi ja uskoisit, kun sanon, että olen tiukoilla kriteereillä valinnut, kenet tapaan ja kenet en. Ihme vänkkääjä.
Älä nyt hyvä miekkonen itseesi ota. :D Ja olen kyllä deittaillut aivan tarpeeksi mutta siitä on syntynyt haluttua tulosta paljon vähemmillä hudeilla. Siksi ylipäätään ihmettelin tuota hämmentävää jakaumaa 1/200 ja siihen liitettyä väitettä tiukoista kriteereistä. Jos lukuja pitää pyöritellä niin sanoisin että tiukat kriteerit on tyyliin 1/5.

Toki eri asia on jos jahtaa vain persettä mutta tässä tapauksessa kyse kuitenkin on "pariutumisesta".
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei taida olla sinulla kovinkaan paljon kokemusta deittailusta? Se nyt vaan on niin, että toisen kanssa voi viestitellä ummet ja lammet, mutta todellisuus valkenee vasta tavatessa. Jos nyt vaikka lopettaisit kummastelusi ja uskoisit, kun sanon, että olen tiukoilla kriteereillä valinnut, kenet tapaan ja kenet en. Ihme vänkkääjä.
Oliko omakuvassa delfiini? :D
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
548
Älä nyt hyvä miekkonen itseesi ota. :D Ja olen kyllä deittaillut aivan tarpeeksi mutta siitä on syntynyt haluttua tulosta paljon vähemmillä hudeilla. Siksi ylipäätään ihmettelin tuota hämmentävää jakaumaa 1/200 ja siihen liitettyä väitettä tiukoista kriteereistä. Jos lukuja pitää pyöritellä niin sanoisin että tiukat kriteerit on tyyliin 1/5.

Toki eri asia on jos jahtaa vain persettä mutta tässä tapauksessa kyse kuitenkin on "pariutumisesta".
Ai kahdessa vuodessa viidet treffit? Tuo ei ole enää mallia tiukat kriteerit, vaan enemmän saivartelua ja absoluuttisen täydellisyyden tavoittelua, kun haetaan jotain utopistista päiväunta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 566
Viestejä
4 166 596
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom