Design huonekalut ja valaisimet

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Taitavat olla kopiota ja näin jäädä melko todennäköisesti tulliin?
Tuo puinen artisokka ei taida olla mikään varsinainen kopio. Samanlaisia riippuvalaisimia löytyy Ikeastakin. Sen sijaan tuon 1000 dollarin postikuluilla varustetun tuolin jättäisin tilaamatta.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Vai designiä.
Mitä se ei-design on? Sattumalta syntyneitä, suunnittelemattomiako?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Design terminä tarkoittaa sitä, että tuote näyttää erityislaatuiselta, kun taas ei-design on mitäänsanomatonta tai hyvin tavallista. Molemmat voivat toimia, eikä se design miellytä välttämättä kaikkia.

Design vetoaa erityisesti ihmisiin, jotka haluavat omistamillaan tavaroilla pönkittää omaa itsetuntoaan tai luoda jonkinlaisen imagon. Designillä on kuitenkin hankala ilmaista omaa persoonaansa, koska samoja design-tuotteita on niin monessa paikassa. Juntimmassa ylemmässä keskiluokassa design-tuotteet symboloivat statusta. Design-tuotteen ostaminen vaatii itsepetoksen, kuten: "voin paremmin, koska kotini on kaunis". Todellisuudessa kumisevan ontto sielu ei tavaroilla täyty.

Useat design-tuotteet ovat kuitenkin niin laadukkaita, että niitä voi pitää jopa järkevänä valintana. Ne kestävät hyvin ja säilyttävät arvonsa isältä pojalle. Design tosin usein maksaa niin paljon, että olisi järkevämpää teettää itse omia vaatimuksiaan tarkasti vastaava esine, mutta se vaatisi luovuutta sekä silmää, jota monella designiin hurahtaneella ihmisellä ei valitettavasti ole tippaakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Vai designiä.
Mitä se ei-design on? Sattumalta syntyneitä, suunnittelemattomiako?
Kopioita, ja tuotetta ei olla ajateltu loppuun asti. Mutta tosin veikkaisin että Design voi olla myöskin jotain missä ei olla otettu kaikkea huomioon.

Desing voi olla myöskin skeidaa, ensimmäisenä tulee mieleen jotkin asuksen näytöt jotka eivät sovi muuhun kalustukseen tai oikeastaan minnekkään.
Mutta jos ostaisin designiä niin art deco olisi varmaan se mun juttu.

Niin, voihan sitä laittaa seinälle jonkin musiikkia tuottavan tahon julisteen sinitarralla tai teipillä.. tai sitten ilmaista hillittyä tyylikkyyttä tai hillittömyyttä designillä.

Oikein käytettynä Design nostaa ihmiset esille ajatuksineen mitä esimerkiksi jokin iskulause kahvimuki ei tee, design antaa tilaa ihmisten kanssakäymiselle ja on silti kaunista ja hienovaraista. Taitaa olla oikea sana esteettistä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Eipä muitakaan valaisin topikkeja löytynyt niin käytetään tätä vanhaa. Olen itse suunnitellut ja valmistanut ison osan asunnon valaisimista, mutta nyt kaipailisi olkkariin sohvapäydän päälle valaisinta joka suuntaisi kaiken valon kattoon. 3kpl e27 kantaa hakusessa. Philips hueta on tarkoitus noihin laittaa ja mistään valaisinkaupoista ei tunnu löytyvän sopivaa mallia. Miltei kaiken muun valon olen jo onnistunut muuttamaan epäsuoraksi. 15kpl e27 rgbw lamppuja käytössä ja 2*3m hue rgbw ledinauhoja.

Jos ei taaskaan löydy mitään valmista niin pitänee tehdä itse taas. 3kpl kakkosnelosta kolmion muotoon roikkumaan katosta kettingillä ja kulmiin varjostimiksi vaikka ikean ordningia niin että sivuille tulee hieman hajavaloa ja aukko kattoon päin. ORDNING Aterinteline - ruostumaton teräs - IKEA
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 683
Viestejä
4 188 783
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom