Kannabis

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Olen nähnyt elämäni aikana tarpeeksi tietääkseni että kannabis aiheuttaa monille paljon ongelmia ja olen sitä mieltä että sen saatavuutta ei pidä helpottaa. Tämä on vain minun mielipiteeni. En ala teidän kanssa väittelemään..

Edit. Pointti miksi edes tänne kirjoitin oli se että joku väitti että kannabikseen ei voi jäädä koukkuun ja se ei pidä paikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 453
Olen nähnyt elämäni aikana tarpeeksi tietääkseni että kannabis aiheuttaa monille paljon ongelmia ja olen sitä mieltä että sen saatavuutta ei pidä helpottaa. Tämä on vain minun mielipiteeni. En ala teidän kanssa väittelemään..
Sinulla on toki oikeus omaan mielipiteeseen, mutta faktuaalisesti käytännössä lähes kaikki ellei kaikki kannabiksen aiheuttamista ongelmista johtuu sen laittomuudesta, ei itse aineesta tai sen vaikutuksista.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Sinulla on toki oikeus omaan mielipiteeseen, mutta faktuaalisesti käytännössä lähes kaikki ellei kaikki kannabiksen aiheuttamista ongelmista johtuu sen laittomuudesta, ei itse aineesta tai sen vaikutuksista.
No ei nyt sentään lähes kaikki, ainoastaan suurin osa. Kyllä mietojakin päihteitä voi ongelmakäyttää ja ongelmakäytetäänkin. Päivittäinen polttelu ei välttämättä ole ongelma, mutta väitän kyllä suurimalla osalla päivittäin polttelevista olevan ongelma.

@drealz kannabiksen saatavuus ei ole ongelmakäyttäjälle mikään este, kuten varmasti hyvin tiedät. Saatavuus on nykyään paljon parempaa kuin sinun käyttöaikoina 2000-luvun vaihteessa (jos oikein käsitin). Laillinen saatavuus olisi ongelmakäyttäjilekin nimenomaan etu, koska silloin kannabiksen haittavaikutuksista pitäisi viestiä avoimesti ja rehellisesti sekä mainitsemasi kontakti huumediilereihin jäisi syntymättä
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 453
Minä tunnen henkilön, joka joi alkoholia ekaa kertaa vasta 21 vuotiaana. Sitä ennen oli 5-6 vuotta polttanut kannabista. Eli on olemassa yksi poikkeus tapaus, joka vahvistaa säännön^^
Polttiko kuitenkin tupakkia ennen kannabista?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Tämä lause: "Schneiderin mukaan laki todennäköisesti kieltää ulkomailla asuvia henkilöitä ostamasta kannabista, jotta huumeturismi ei pääse rehottamaan. Myös kotikasvatus kiellettäneen."

Sitä on vaikea uskoa, että etteikö voida myydä turisteille, kun raha kuitenkin kiinnostaa kerätä pois. Myös kotikasvattaminen on hankala rästi, kun käytännössä se tarkoittaisi kieltoa myös kannabislaitoksille, ketkä tekevät laillista kasvatusta?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Turisteille myy aina joku, se on ihan varma.
Voiko tuollainen myyntikielto edes olla pätevä EU alueella :confused:

Myös kotikasvattaminen on hankala rästi, kun käytännössä se tarkoittaisi kieltoa myös kannabislaitoksille, ketkä tekevät laillista kasvatusta?
Onhan alkoholin tislaaminen käyttöön esim Suomessa on laitonta, mutta kyllä täältä myös kotimaista viinaa saa ostettua. Eli eihän tuo vaadi mitään muuta kuin lupajärjestelmän. Valvovaksi viranomaiseksi sama kuin väkevän alkoholin valmistusta vahtiva viranomainen, niin ei tule edes juurikaan hallinnollisia kuluja alalle
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Turisteille myy aina joku, se on ihan varma.
Voiko tuollainen myyntikielto edes olla pätevä EU alueella :confused:



Onhan alkoholin tislaaminen käyttöön esim Suomessa on laitonta, mutta kyllä täältä myös kotimaista viinaa saa ostettua. Eli eihän tuo vaadi mitään muuta kuin lupajärjestelmän. Valvovaksi viranomaiseksi sama kuin väkevän alkoholin valmistusta vahtiva viranomainen, niin ei tule edes juurikaan hallinnollisia kuluja alalle
Niinpä niin, en tullut ajatelleeksi lupajärjestelmästä. Vahvempi alkoholi tislauskäyttöön on ollut laitonta jo pitkään ja sen kyllä ymmärtää, kun myrkyllisen mäskin poistamisen epäonnistuminen voi viedä hengen kuten joskus yli vuosikymmen sitten lehti kertoi kahdesta alkoholistityypistä, ketkä kuolivat siihen kotitekoiseen viinaan.

Viininteko on sallittua, koska se on turvallista ja vaikka mokaisi sen valmistuksesta, niin siinä ei tule suuria ja vakavia ongelmia. Kannabiksen kanssa ei mitenkään voi kuolla yliannokseen kuin siihen, mitä olen lukenut netistä, että pitäisi pössytellä yli 21 kiloa, jos haluaa kuolla.

Muuntohuumeet on asia erikseen. Kyllä minä mielelläni luottaisin omaan kasvatukseeni kuin lähtisin epätietoisena joltain huumediileriltä ostamaan, kaikissa huumeissa voi olla mitä vaan. Diileriltä tilattu kannabis saattaa olla pelkästään ruokakasvia tai sitten siihen on lisätty jotain muutakin taikka sen painoa on lisätty lakkaa lisäämällä, yms.

Mieluummin 100% luottaisin, jos valtio itse valmistaa kannabista, laatu kunnossa ja että on valvontaa, ettei ole lapsia siellä ostamassa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Etusivu - CBD ÖLJY / KANNABISÖLJY

Onko luotettava tilata, mistäs muut on cbd öljyt tilannut?
CBD on lääkeainelistalla, vaikkei sitä (Suomesta) lääkkeenä saakaan. Syyllistyt lääkeainerikokseen, jos tilaat ulkomailta. Muutama kotimainen kauppa myy CBD-A eli kannabidiolihappoa sisältäviä tuotteita. Ne lienevät laillisia, mutta en osaa sanoa, missä määrin CBD-A muuttuu kehossa CBD:ksi ja onko sillä erilaisia vaikutuksia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Missäköhän tätä julistetaan, että olisiko tarkempaa osoitetta? Jos se on kuulo-osio, en ole kiinnostunut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Siellä lukee, että jakso on kuunneltavissa perjantain lähetyksen jälkeen. Se onkin radio, joten ei kiinnosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Facebook oli sulkenut jonkun suositun suomalaisen miesten keskusteluryhmän sen myytyä banneriinsa kannabiskansalaisaloitteen mainoksen. Tämä pienimuotoisena internetkohuna antoi aloitteelle varmasti enemmän näkyvyyttä kuin bannerissa olisi saanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
34k rikki :)
Olis vielä 9 päivää aikaakin, että toivottavasti loppukiri jatkuu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Tuossa on "liuta" uutisointeja, että FB:n miestenhuone suljettiin. Laitoin silti ääneni sille aloitteelle, koska sensuuri.

facebookin suosittu miestenhuone - Google-haku

Sitten twitterissä on tämä:



Syitä voi vain arvuutella, että mikä johti mutta on vähän hankala välttyä ajattelemasta, että miksi muutaman tunnin kuluttua koko ryhmä suljettiin kokonaan?

Mahtaako tänään paukkua 40 k raja? Se vauhti on vain kasvanut, toissapäivänä oli 1500, eilen 3000, tänään jo 6500 ääntä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Jos sama putki jatkuu samalla vauhdilla, niin kai se parissa päivässä ylittyy 50 k.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Aika pitkään kyl näkyy kusi/veritesteissä. Suunnilleen kuukaus oli väliä ja näky omakannassa "Otettu U -Huum-O **.**.2019, jossa Canna-O POSIT.*"
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Aika pitkään kyl näkyy kusi/veritesteissä. Suunnilleen kuukaus oli väliä ja näky omakannassa "Otettu U -Huum-O **.**.2019, jossa Canna-O POSIT.*"
Sopiiko tiedustella, oliko viranomaisen määräyksestä vai työpaikkaa varten? Jälkimmäisessä tapauksessa kiinnostaa, meneekö homma lain mukaisesti. Omalla kohdallani ei meinannut ainakaan mennä, vaikka en lopulta käynyt edes koko testissä kun ei lain edellytykset täyttyneet.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Sopiiko tiedustella, oliko viranomaisen määräyksestä vai työpaikkaa varten? Jälkimmäisessä tapauksessa kiinnostaa, meneekö homma lain mukaisesti. Omalla kohdallani ei meinannut ainakaan mennä, vaikka en lopulta käynyt edes koko testissä kun ei lain edellytykset täyttyneet.
Sopii tiedustella. Ei oo mitään salattavaa.
Tää on mun hoitoa varten. Ja mahdollista kuntoutusta ja ehkä jopa opiskeluun menossa.
Olisin kai voinu kieltäytyä tosta testistä, mutta kun oon psykiatriselle sairaanhoitajalle sanonu suoraan että käytän satunnaisesti.
En näe syytä olla kertomatta kun ihan aikusten oikeasti olen hakemassa apua. Tai no olen hakenut jo noin 20v, mutta tää on tätä..
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 453
Aika pitkään kyl näkyy kusi/veritesteissä. Suunnilleen kuukaus oli väliä ja näky omakannassa "Otettu U -Huum-O **.**.2019, jossa Canna-O POSIT.*"
Kolme kuukautta on pisin mitä on tiedossa vissiin, jollain aussiurheilijalla, tuttu työterveyshoitaja taas kertoi itse tietävänsä tapauksia joissa 2kk näkynyt.
On myös mahdollista antaa puhdas näyte ja sen jälkeen positiivinen näyte ilman että kannabista olisi käyttänyt välissä, koska tuo THC:n aineenvaihduntatuote mitä nuo mittaa varastoituu rasvakudokseen ja poistuu sieltä verrattain hitaaseen tahtiin, mutta stressi ja laihduttaminen vapauttaa sitä sieltä kehoon helposti enemmän kuin tarvitaan Canna-O-seulan positiiviseen tulokseen.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Kolme kuukautta on pisin mitä on tiedossa vissiin, jollain aussiurheilijalla, tuttu työterveyshoitaja taas kertoi itse tietävänsä tapauksia joissa 2kk näkynyt.
On myös mahdollista antaa puhdas näyte ja sen jälkeen positiivinen näyte ilman että kannabista olisi käyttänyt välissä, koska tuo THC:n aineenvaihduntatuote mitä nuo mittaa varastoituu rasvakudokseen ja poistuu sieltä verrattain hitaaseen tahtiin, mutta stressi ja laihduttaminen vapauttaa sitä sieltä kehoon helposti enemmän kuin tarvitaan Canna-O-seulan positiiviseen tulokseen.
Enpä tienny että noinkin pitkä aika voi olla mahdollinen positiiviselle.
Eipä siinä, onneks omalla kohdalla se hoitajakin enemmänkin naureskeli että näkyypä pitkään.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Sopii tiedustella. Ei oo mitään salattavaa.
Tää on mun hoitoa varten. Ja mahdollista kuntoutusta ja ehkä jopa opiskeluun menossa.
Olisin kai voinu kieltäytyä tosta testistä, mutta kun oon psykiatriselle sairaanhoitajalle sanonu suoraan että käytän satunnaisesti.
En näe syytä olla kertomatta kun ihan aikusten oikeasti olen hakemassa apua. Tai no olen hakenut jo noin 20v, mutta tää on tätä..
Voimia paranemiseen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Kolme kuukautta on pisin mitä on tiedossa vissiin, jollain aussiurheilijalla, tuttu työterveyshoitaja taas kertoi itse tietävänsä tapauksia joissa 2kk näkynyt.
On myös mahdollista antaa puhdas näyte ja sen jälkeen positiivinen näyte ilman että kannabista olisi käyttänyt välissä, koska tuo THC:n aineenvaihduntatuote mitä nuo mittaa varastoituu rasvakudokseen ja poistuu sieltä verrattain hitaaseen tahtiin, mutta stressi ja laihduttaminen vapauttaa sitä sieltä kehoon helposti enemmän kuin tarvitaan Canna-O-seulan positiiviseen tulokseen.
Tarkennetaan tähän vielä sen verran, ennen kuin kukaan tulee huutelemaan että varastoitumiset ja flash backit confirmed! että kyseessä on tosiaan epäaktiivinen aineenvaihduntatuote.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 453
Tarkennetaan tähän vielä sen verran, ennen kuin kukaan tulee huutelemaan että varastoitumiset ja flash backit confirmed! että kyseessä on tosiaan epäaktiivinen aineenvaihduntatuote.
Juuri näin, tästähän on KKO:n päätöskin olemassa, missä kumottiin jonkun saama rattijuopumustuomio tämän vuoksi. KKO:2016:42 - Korkein oikeus
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Pari minuuttia vielä, niin sitten paukkuu 40 k ääntä kansalaisaloitteessa. :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Kun kello lyö tänään 00.00, niin siitä sitten voi laskea päivän äänisaldon.

20.10.2019 asti oli ääniä 606 ja sitä ennen oli pari viikkoa ollut yli 500 ääntä joka päivä. Syyskuusta taaksepäin on ollut äänisaldo arviolta 120.

21.10.2019 oli 1526 ääntä.
22.10.2019 oli 3028 ääntä.
23.10.2019 oli ääniä ?? ehkä 9 k. tai 10 k.

Tässä minä luulen, että kamelin selkä katkesi suljetulta FB:n Miestenhuoneen (yli 50 000 jäsentä) jäseniltä ja sen tiirailijoilta, koska sitä ennen Miestenhuone suljettiin 2018 ja se suljettiin taas ja se oli varmaan viimeinen niitti, se sitten sellaisenaan aiheutti dominoefektin ympäri somea.

EDIT: Korjattu vähän ja lisätty Miestenhuoneen jäsenien lukumäärä raottamaan sitä dominoefektiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Tulikohan sinne viime hetken tsunamiryöpsähdys, että koko sivu on nurin? :D Ei ne aikaisemmat Tahdon 2013-aloite taikka Aktiivimalli kumoon-aloite ole kaatanut sivuja. :shifty: Ulkoistiko ne sivut jollekin toiselle firmalle ja nyt ne serverit piiputtaa?
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Kiinnostaisi kokeilla kannabisjohdannaisia migreenilääkkeenä jos olisi mahdollista ja laillista suomessa. Mieluiten hengitettynä esim höyrynä tms. (ei mieluusti polttamalla koska keuhkot ei tykkäis kaiketi)
En ole vielä löytänyt kunnolla toimivaa migreenilääkettä ja pillerit ei muutenkaan edes pysy sisällä kun mun migreeniin liittyy oksentelua.

Viihdekäyttöön en tätä tavaraa halua, koska tiedän ainakin yhden lapsuuden kaverin, joka meni kyseisen aineen liikakäytöstä hyvinkin sekavaksi ja asustelee nykyään mielisairaalassa.

Harvakseltaan lääkkeenä varmaan olis ihan ok kun migreenipäiviä tyyliin koko päivä pilalla tulee about vähän harvemmin kuin kerran kuussa. Jos tämä siis toimisi (ja olen kuullut tutkimuksista jotka viittaisi siihen suuntaan että voisi toimia)
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Mitä sille ensimmäiselle aloitteelle kävi joka meni läpi vuosia sitten vai jäikö se jostain muutamasta äänestä vajaaksi?

Edit. Näyttäisi siltä että se sai vain 23k ylä-ääntä vuonna 2013.

Katsoin samalla että tuolla oli läjä päättyineitä joilla oli 50k allekirnoitusta mutta niitä ei ole toimitettu eduskuntaan. 50k ei takaa eduskuntaan pääsyä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Jos nyt oletetaan, että tuo 50k menee rikkin, niin millaisia mahdollisuuksia tuolla aloitteella mahtaisi olla nykyisen hallituksen aikana? Vihreät taitaa ainakin suhtautua tuohon aika positiivisesti, mutta esim. kepussa ja demareissa on sitten kyllä aika jääriäkin riveissä :think:

E: meni juuri 41k rikki.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
On se jo korkea aika herätä siellä, että muualla maailmalla dekriminalisoidaan ja laillistetaan tämä höpöheinä. YK, WHO, EU sitä suosii lääkekannabiksena tai enemmänkin, että sitä ei pidetä enää vaarallisena huumeena. Kuningas alkoholi on meillä Suomessa haitallinen laillistettu huume, joka vain aiheuttaa harmia ja surua monille.

Jos se arpa olisi aikoinaan mennyt toisinpäin, niin minkälaista Suomessa olisi ollut? Amsterdam II? Vihreät todennäköisesti tarttuvat tuohon heti mutta heilläkin on sellainen, että dekriminalisoidaan mutta pidettäisiin kuitenkin se ganja poissa markkinoilta. Pässinpäät Arkadianmäellä eivät näe, että tuossa olisi rahantuloa ja paljon voitaisiin kehittää hirvittävät määrät tuotteita, niin ja työpaikkoja eri aloihin.

Toisille alkoholi ei sovi mutta tämä sitten sopii niille toisille. Minä ainakin siirtyisin heti tuon yrtin pariin tekemään monta asiaa.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
415
Ei taida ihan 10k mennä rikki tänään, hyvä suoritus kuitenkin tältä päivää :tup:

Itsekkin nyt vihdoin kävin allekirjoittamassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 560
Viestejä
4 166 325
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom