Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Laitoin Cd Projekt Redillekkin palautetta tuosta UPS:stä ja sieltä tulikin vastaus että voivat uudelleenlähettää pakettini käyttäen DHL:ää, kunhan UPS on palauttanut lähetyksen niille. Arvostan. :tup: DHL:stä on hyviä kokemuksia ja niillä on tällä paikkakunnalla sentään toimipiste mistä voi noutaa myöhemmin.

Eilen olivat CDPR:ssä saaneet paketin takaisin ja uudelleenlähettäneet sen DHL:llä ja tänään jo kävin noutamassa sen noutopisteestä.

DHL 5/5
UPS voi painua hevonkuuseen.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Täysin kuskikohtaista. Täällä UPS vakioukko on kuin privaatti rahtikuskini. Soittaa autoa lastatessaan että tuonko kotiin, vai pistänkö toiseen autoon että menee työmaalle, vai siihen väliin noutopisteeseen? Jos kotiin pyydän niin tulee 10 minuutin tarkkuudella samaan aikaan jo vuosia.
Voi toki olla kuskikohtaista juu, mun tapauksessa ei tullut mitään soittoa.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
36
Täysin kuskikohtaista. Täällä UPS vakioukko on kuin privaatti rahtikuskini. Soittaa autoa lastatessaan että tuonko kotiin, vai pistänkö toiseen autoon että menee työmaalle, vai siihen väliin noutopisteeseen? Jos kotiin pyydän niin tulee 10 minuutin tarkkuudella samaan aikaan jo vuosia.
Hyvä pointti toi kuskikohtaisuus.

Kun mennään pääkaupunkiseudun ulkopuolelle niin monilla paikkakunnilla saattaa olla sama kuski/yksityinen joka kuskaa useamman eri firman paketteja.

Käyvät vain aamusta poimimassa eri firmojen terminaaleilta paketit matkaan ja kuskaavat jokaisen omaa skanneria mukanaa.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Voiko UPS:ssä muuttaa toimituspäivää tai toimitus paikkaa esim naapuriin jos ei ole itse paikalla paketin saapuessa?
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Pitkän toimimattomuuden jälkeen UPS:n My Choice aktivoitui täällä ja lähetys tuli automaattisesti My Choicen kalenterinäkymään. Pakettikin jätettiin omissa tiedoissa olevan luovutusvaihtoehdon mukaan joten ehkä jatkossa ei tarvitse enää välttää UPS:ää kaikin keinoin..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Pitkän toimimattomuuden jälkeen UPS:n My Choice aktivoitui täällä ja lähetys tuli automaattisesti My Choicen kalenterinäkymään. Pakettikin jätettiin omissa tiedoissa olevan luovutusvaihtoehdon mukaan joten ehkä jatkossa ei tarvitse enää välttää UPS:ää kaikin keinoin..
Itse kyllä suosin mieluummin UPS:ää kuin DHL:ää, varsinkin tuon My Choicen kanssa.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ainakin DHL:n vastaava palvelu toimii huomattavasti paremmin ja siellä on huomattavasti enemmän myös toimipisteitä mihin lähetyksen voi pyytää toimitettavasi (ainakin näin pk-seudulla).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Ekaa kertaa dhl:än kautta tulossa paketti (elleivät laita sitten postin kuljetettavaksi täällä) niin miten tuo toimii jos en voi vastata puheluun? Laittavatko viestin että milloin yritetään uudelleen vai tuleeko jotakin että vievätkö jonnekkin?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Ekaa kertaa dhl:än kautta tulossa paketti (elleivät laita sitten postin kuljetettavaksi täällä) niin miten tuo toimii jos en voi vastata puheluun? Laittavatko viestin että milloin yritetään uudelleen vai tuleeko jotakin että vievätkö jonnekkin?
Onko paketti siis dhl vai dhl Express kuljetus.
Pelkän dhl hoitaa posti tai sen alihankkija ja dhl Express hoitaa dhl itse tai niiden alihankkija, koska se on kuriiripaketti. Dhl ilman Express mainintaa on siis ihan normaali Saksan postin paketti.

Yleensä noista tulee tekstiviesti puhelimeen. Ei soittoa ainakaan omien kokemusten mukaan. Ja nuo dhl paketit usein menee postiin noudettavaksi jos et reagoi ilmoitukseen tai satu olemaan paikalla sitä tuotaessa.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
36
Ekaa kertaa dhl:än kautta tulossa paketti (elleivät laita sitten postin kuljetettavaksi täällä) niin miten tuo toimii jos en voi vastata puheluun? Laittavatko viestin että milloin yritetään uudelleen vai tuleeko jotakin että vievätkö jonnekkin?

Jos tulee DHL Expressillä niin suurimpaan osaan lähetystyypeistä kuuluu kolme toimitusyritystä.


Onko paketti siis dhl vai dhl Express kuljetus.
Pelkän dhl hoitaa posti tai sen alihankkija ja dhl Express hoitaa dhl itse tai niiden alihankkija, koska se on kuriiripaketti. Dhl ilman Express mainintaa on siis ihan normaali Saksan postin paketti.

Yleensä noista tulee tekstiviesti puhelimeen. Ei soittoa ainakaan omien kokemusten mukaan. Ja nuo dhl paketit usein menee postiin noudettavaksi jos et reagoi ilmoitukseen tai satu olemaan paikalla sitä tuotaessa.
Tämä. Jos on Deutche Post DHL lähetys niin se kulkee postiverkostossa lähtömaasta asti niin kuin normaali posti. Jos kyseeessä on Express lähetys niin sinulla pitäisi olla 10 numeroinen awb / waybill numero.

Seuranta, seuraa paketteja, lähetyksiä | DHL Express seuranta Tuolta voit tarkistaa onko Express verkoston lähetys.

On Demand Delivery täältä voit vaihtaa toimitusvaihtoehtoja jo ennenkuin lähetys saapuu maahan jos lähettäjä vain on ne aktivoinut / sallinut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 100
Valitsin eilen Postnord-paketille, että haen sen heidän terminaalistaan. Tänään sitä oli kuitenkin yritetty toimittaa kun en ollut kotona.
Seuranta sanoo, että vastaanottajaa ei tavoitettu. Mitä nyt?
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
36
Valitsin eilen Postnord-paketille, että haen sen heidän terminaalistaan. Tänään sitä oli kuitenkin yritetty toimittaa kun en ollut kotona.
Seuranta sanoo, että vastaanottajaa ei tavoitettu. Mitä nyt?
Heidän Vantaan terminaalin noutopiste on muistaakseen 18:00 asti auki. Kysy niiden aspalta milloin voi noutaa.

Vantaan terminaalin noutopiste
Osoite: Osumakuja 1-3, 01530 Vantaa
Avoinna: arkisin 8-18
Porttivahti paikalla 8-16. Kello 16 jälkeen tavoitat meidät porttipuhelimella.

Sovithan tulostasi etukäteen joko verkkosivuillamme osoitteessa www.postnord.fi/uusitoimitus tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme:
Puhelin: 020 690 399
Sähköposti: asiakaspalvelu.fi@postnord.com
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
151
Tuli saksan Amazonista tilattua tavaraa. Maksoin pikakuljetuksesta erikseen, että saisin tänään tavarat. Toimitustavaksi arpoivat DHL Expressin. Eilen lähti tavarat tulemaan ja pian sen jälkeen sai valita DHL:n nettipalvelusta toimitustavan. Valitsin lähimmän DHL:n pakettiautomaatin. Kotiinkuljetusta en viitsinyt ottaa, kun eivät onnettomat ole matematiikan, eivätkä äidinkielen tunneilla käyneet, kun paketin osoitekentässä olevaa ovikoodia eivät ymmärrä. Se varmaan selittää senkin, miksi eivät puhelinta osaa käyttää.

No kuitenkin, äsken tuli tekstiviesti, että pakettiautomaatti on täynnä, eikä voida toimittaa tänään. Hauskinta on, että hetkeä ennen sitä soitin vielä puhelinpalveluun ja varmistin, että tuleehan se paketti varmasti tänään. Edelleen seurannan mukaan se tänään tulisi, eli sinne tieto ei edes päivity. Mitään takeita ei tietenkään ole, että pakettiautomaatissa olisi huomennakaan tilaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Voi morjens, Amazonin paketti tulossa UPS:llä ja tänään pukkasi hyvin epämääräistä tekstaria johon toivoivat reagoitavan vastausnumerolla, jotta viedäänkö paketti noutopisteeseen (skutsissa, 7 km keskustasta autolla, 20 minuuttia julkisilla) vai tuovatko alkuperäiseen osoitteeseen. Mihinköhän aikaan yrittävät sitä pakettia tuoda ja osaakohan kuriiri soittaa paketin tuloillaanolosta. Ei kyllä kiinnostaisi mihinkään metsään lähteä sitä noutamaan. Tämmöistä kärsimystä on elämä 120.000 asukkaan pikkupitäjässä. :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kylläpä vituttaa. Odottelin sovitusti Mindfactory pakettia UPS kuljettamana eilen ja ei sieltä tullut yhtään mitään, ei soittoakaan, että missä mennään. 2 vuotta sitten samanlainen tilaus ja postikulut olivat puolet vähemmän ja paketti tuli sovitusti. Miksi lähettävät tekstiviestiä paketin tulemisesta, jos ei edes pakettia ole tulossa. Laitoin vielä paketille jättöluvan niin jo senkin puolesta kuumotteli, että onko arvokamat notkumassa tuolla pihalla vain.

Hieman aikaisemmin Amazonista tuli UPS:lta kamaa, mutta se oli postilaatikkoon mahtuvaa kamaa. Sillekin annoin jättöluvan ja sopivamman ajankohdan niin tuli hieman aikaisemmin niin tietty en ollut paikalla. Toki soitteli, että siitä plussaa, että oli kartalla paketista. Sovittiin kuitenkin, että voi heittää mainospostilaatikkoon sen jemmaan. Onneksi tuttu kävi sen varmuuden vuoksi hakemassa turvaan sieltä yleisestä mainoslaatikosta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Ihmettelin kun ei mitään soittoa kuulunut mutta kun katsoin postin niin siellähän se oli. Hieman vain kummallista että "signed for by" ja mun nimi enkä ole ollu paikalla. Liekkö käyny ovella yrittämässä ja koska meillä ei ovikello pelaa eikä ole yrittäny koputella mutta oli mun mielestä postin tuomaa tavaraa tuon alla että liekkö posti sittenkin sen täälläpäin tuoneen.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
59
DHL tuomassa pyörää saksasta ja seuranta näyttää melko omituiselta. Valistuneita arvailuja mitä tuossa on tapahtunut?
Eli 6.11 saapunut Hampuriin, vaan ei sieltä ole eteenpäin lähetystä kuitattu. Sitten kirjattu Helsingissä välissä ja taas Hampurissa lähetetyksi. Liekkö seilannut väliä Suomi-Saksa yhden bonuskierroksen:

Consignment createdDE-KOBLENZ04.11.2019
CollectedDE-KOBLENZ04.11.2019
Received at terminalDE-KOBLENZ05.11.2019 13:18
Shipped from terminalDE-KOBLENZ05.11.2019 14:22
Shipped from terminalDE-KOBLENZ05.11.2019 16:48
Received at terminalDE-HAMBURG06.11.2019 06:52
Received at terminalFI-HELSINKI09.11.2019 14:57
Shipped from terminalDE-HAMBURG11.11.2019 11:40
Received at terminalFI-HELSINKI12.11.2019 01:22
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1
Voiko tulla paketti mulle perille jos UPS:n pakettiseurannassa osoitekentässä lukee "Ship To OULU,FI"?
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
28
UPS taas mukamas käynyt toimittamassa tavaroita, eikä mitään ole kuulunut vaikka kotona ollaan oltu. Laitoin My Choice palvelun kautta että voi jättää ovelle, mutta ei näytä tekevän mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Tulipas muuten erinomaisen positiivinen kokemus semmoisesta puljusta kuin Budbee.

1. Lähettäjä lähettää paketin ja samalla tekstiviestin missä voin vaikuttaa pakettini toimitukseen. Mahdollisuus antaa ovikoodia ym. ohjeita toimitukseen, muuttaa toimituspäivää/osoitetta jne. Ja ennen kaikkea, mahdollista lisämaksusta ostaa toimitusaikaikkunan kavennus parilla eurolla. (En ostanut, mutta tämä mahdollisuus on aika jees.)
2. Toimitus seuraavana päivänä tilauksesta, ja jos olisi riittävän aikaisin tilannut niin olisi saanut samaksikin päiväksi.
3. Toimituspäivänä pystyn seuraamaan reaaliajassa toimitusta, tuo näyttää kartalla kuskin sijainnin, arvioi mulle toimitusajan ja kertoo monta asiakasta kuskilla on vielä ennen minua. Eli vaikka onkin jonkinlainen aikaikkuna, niin mulla on mahdollisuus itse arvioida sitä milloin tuo lähetys oikeasti saapuu ja käydä lähiseudulla muilla asioilla ilman stressiä siitä että missaan toimituksen.

Tällä tavalla nämä pakettitoimitukset saisi aina toimia, eikä tuota iänikuista pelleilyä missä kuriiri käy (tai "käy") kotona toimittamassa pakettia normaaliin toimistotyöaikaan ja sitten se roudataan ties minne hevonhelvettiin kun "yllättäen" toimitus ei onnistu. Toivon pitkää ikää ja valtaisaa kysyntää Budbeen kaltaisille toimijoille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Tulipas muuten erinomaisen positiivinen kokemus semmoisesta puljusta kuin Budbee.
Täältä kans +1 Budbeelle, tilaan jatkossa aina tuolla jos mahdollista. Todella mukava kun ei tarvi kokoiltaa odotella housut jalassa vaan on tuo hyvä seuranta ja erillinen viesti vielä juuri ennen toimitusta.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
Kiinasta olisi tulossa Fedex Expressillä "door to door" lähetys, jonka paino on n. 30kg. Osaisko joku sanoa kuinka tuossa tapahtuu käytännössä tullaaminen? Paketti saapuu suomeen, kuriiri ottaa yhteyttä ja maksan Fedexille jonkun palkkion tullauksesta + verot? Vai pelkästään verot? Vai voinko tehdä tullauksen jopa itse tullin palvelussa?

Yksityishenkilönä olen tilaamassa ja myyjä kyselee kokoajan tätä tietoa: Do you have company name? Whether your company have import customs clearance capability? and Fedex request you offer your company information firstly.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Kiinasta olisi tulossa Fedex Expressillä "door to door" lähetys, jonka paino on n. 30kg. Osaisko joku sanoa kuinka tuossa tapahtuu käytännössä tullaaminen? Paketti saapuu suomeen, kuriiri ottaa yhteyttä ja maksan Fedexille jonkun palkkion tullauksesta + verot? Vai pelkästään verot? Vai voinko tehdä tullauksen jopa itse tullin palvelussa?

Yksityishenkilönä olen tilaamassa ja myyjä kyselee kokoajan tätä tietoa: Do you have company name? Whether your company have import customs clearance capability? and Fedex request you offer your company information firstly.
Joo ne pistää viestiä kun paketti on Suomessa (tai jopa vähän ennen) ja kyselevät että tullataanko sun puolesta vai tullaatko itse. Jos tullaan itse niin lähettävät sitten tarvittavat tiedot kun roippeet on oikeasti Suomessa ja kaikki tiedot saatavilla, ja sun pitää lähettää niille takaisin itsetullauksessa saatava luovutuspäätös.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
Hmm..nyt Kiinalaiset väittää, että tullaus olisi jotenkin hankalaa yksityishenkilönä:

The China Fedex agent say private customer is difficult to do custom clearance in Finland.

Please help us confirm with your local Fedex agent whether you can do custom clearance as private customer.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Hmm..nyt Kiinalaiset väittää, että tullaus olisi jotenkin hankalaa yksityishenkilönä:

The China Fedex agent say private customer is difficult to do custom clearance in Finland.

Please help us confirm with your local Fedex agent whether you can do custom clearance as private customer.
Ehkä viiden minuutin homma kun tietää mitä tekee. Ekalla kerralla voi toki mennä varttikin jos ei oo tottunut Tullin systeemeihin. Varmaan vaan haluaisivat että ostaisit FedExiltä riistohintaisen tullauspalvelun.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
Ehkä viiden minuutin homma kun tietää mitä tekee. Ekalla kerralla voi toki mennä varttikin jos ei oo tottunut Tullin systeemeihin. Varmaan vaan haluaisivat että ostaisit FedExiltä riistohintaisen tullauspalvelun.
Nettitullaus on kyllä tuttu palvelu ja olen sitä muutaman kerran aiemmin käyttänyt. Fedex näyttää perivän tullauksesta 80€, joten oikein mielellään teen sen itse jos vaan se on mahdollista.

Tarvitsenko tullaukseen mitä dokumentteja tms. Fedexiltä, vai riittääkö pelkkä lähetystunnus? Saapuvien palveluiden hinnastossa on monenlaista maksua ja palvelua: FedEx - Saapuvien lähetysten lisäselvitysratkaisut , "joudunko" ostamaan noista jotain palveluja itsetullauksessa? :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Nettitullaus on kyllä tuttu palvelu ja olen sitä muutaman kerran aiemmin käyttänyt. Fedex näyttää perivän tullauksesta 80€, joten oikein mielellään teen sen itse jos vaan se on mahdollista.

Tarvitsenko tullaukseen mitä dokumentteja tms. Fedexiltä, vai riittääkö pelkkä lähetystunnus? Saapuvien palveluiden hinnastossa on monenlaista maksua ja palvelua: FedEx - Saapuvien lähetysten lisäselvitysratkaisut , "joudunko" ostamaan noista jotain palveluja itsetullauksessa? :confused:
No ne samat perustiedot siellä aina on, eli ei riitä pelkkä lähetystunnus vaan tarviit FedExiltä tarkemmat tiedot. Senttiäkään niistä en ainakaan itse ole tähän mennessä maksanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Fedexiltä taas vahvaa suorittamista:

Paketti oli eilen tulossa. Olin hyvissä ajoin ilmoittanut aikataulut missä milloinkin olen, aamulla työosoitteessa ja illalla kotona. Paketinseurannassa ilmoitettu että toimitus on ennen klo 18. No ei tullut, yllätys. Klo 19.15 istun teatterissa ja Fedexin kuski soittaa. Soitan kohta takaisin, kuski kertoo että yrittänyt toimittaa pakettia. Kerrottu että pakettiseurannassa ilmoitettu että paketti toimitetaan klo 18 mennessä, kerrottu myös että myöhemmin oli menoa enkä voinut jäädä odottamaan. Kuski vinkuu että toimitukset jatkuvat heillä klo 21 asti, totesin että ihan kiva mutta elämässä on muutakin kuin pakettien odottelu ja jos toimitusajat ei toteudu niin ei se asiakkaan vika ole.

No tänään sitten uusi yritys. Paketinseurannassa lukee että tänään on toimituspäivä, jälleen klo 18 mennessä. Yhdentoista aikaan tulee TNT:ltä tekstari, paketti tulossa ja sovi toimituspäivä. Luulin että kyseessä on toinen minulle tuleva paketti koska eri firma jne. Sovittu toimituspäiväksi ensi keskiviikko. Jossain vaiheessa huomasin että kyseessä taitaakin olla sama paketti. Google auki ja juu, Fedex ostanut TNT:n. Fedexin sivuilla toki lukee edelleen että toimituspäivä tänään klo 18 mennessä :facepalm:

Miten tämä voi olla niin vaikeaa aina? Koskaan paketti ei tule aamulla tai päivällä vaikka toimituspäiväksi valittu vapaapäivä jolloin olen kotosalla. Ja miksi enää ei käytetä tekstarikyselyä jossa saa valita toimitusajankohdan (A=8-12, B=12-16 ja C=16-21). Se toimi hyvin.

Fedex :tdown:

Lisäys: paketti toimitettiin kuitenkin seuraavana päivänä. Mikähän tuon TNT-häröilyn merkitys oli :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Hmm..nyt Kiinalaiset väittää, että tullaus olisi jotenkin hankalaa yksityishenkilönä:

The China Fedex agent say private customer is difficult to do custom clearance in Finland.

Please help us confirm with your local Fedex agent whether you can do custom clearance as private customer.
Tämä pitää siis lukea niin, että heille tuottaa lisätyötä kaivella sinulle niitä tietoja että saat tehtyä itse tullauksen, ja toki heiltä jää samalla riistomaksut saamatta.
Täyttä paskapuhettahan tuo on mutta ei yllätä hetkeäkään että ämpyily on kova.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Ehkä viiden minuutin homma kun tietää mitä tekee. Ekalla kerralla voi toki mennä varttikin jos ei oo tottunut Tullin systeemeihin. Varmaan vaan haluaisivat että ostaisit FedExiltä riistohintaisen tullauspalvelun.
Itellä oli vähän operaatiota kun piti perämoottorin osa jenkeistä tullata. Moottoripuolella on ihan miljoona asiaa mikä muuttaa sitä tullauskoodia. Varmaan menee läpi tommonen pikkupalikka "sinnepäin" koodillaki mutta ku tahoin varmasti antaa oikean.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
13
Amazonista Hollantilaiselta myyjältä tilattu paketti seisoi juuri viikon tilassa ”Tilaus käsitelty: Valmis UPS:lle”. UPS asiakaspalvelu pyysi olemaan yhteydessä myyjään, joka totesi paketin todennäköisesti olevan hukkunut. Sanoivat lähettävän paketin uudestaan DHL:llä ja vaihtavansa UPS:ssän pois, koska liikaa ongelmia.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
36
Sanoivat lähettävän paketin uudestaan DHL:llä ja vaihtavansa UPS:ssän pois, koska liikaa ongelmia.
Toivottavasti lähettävät kuriirikeikkana / DHL Expressillä. Normi DHL lähetys päätyy Postille ja jää sinne mahdollisesti jumiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
Paketti on FedEx International Priority DirectDistribution. Paketti on saapunut Vantaalle viime viikon keskiviikkona klo 09:07. Silloin oli vielä tavoitetoimitusaika saman viikon perjantaille. Kuitenkin perjantaina oli seurannassa ilmoitus että Postin lakon takia saattaa olla viivästyksiä. Nyt tuo maininta on hävinnyt sivun ylälaidasta, mutta paketti ei ole liikkunut yhtään, eikä ilmeisesti suunnitelmissakaan että liikkuisi, seurannassa lukee "Ajoitettu saapumispäivämäärä ei vielä tiedossa".

Onkohan tuossa odotettavissa että liikahtaisi ilman että laittaa aspaan viestiä? Postin, Matkahuollon ja DPD:n paketit ovat saapuneet normaalisti tänään ja eilen, lakosta huolimatta. Nyt vain tuo FedExin paketti odotuttaa..

edit: laitoin kyselyn ja ihan perinteisesti vain kadonnut jossain lentokoneen ja lajittelun välillä. Kyselivät minulta miltä paketti näyttää, ihan kuin tietäisin miten joku firma paketoi lähetyksensä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
44
Itselle oli KS-kamaa tulossa UPS:n kautta. Maanantaina sitten paikallisen firman (Kolliveikot täällä Oulussa) hemmo soitteli, että sulle ois paketti tulossa, oletko paikalla tai onko ketään muuta. Keskusteltiin vaihtoehdot ja sovittiin, että tuovat tiistaina tänne duunin (ihan eri puolelle kaupunkia). Kuski myös soitti vielä kun oli tulossa. Aiemminkin on Kolliveikkojen kautta hoitunut UPS-lähetykset ihan mallikkaasti.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
DHL Expressillä oli tulossa paketti, seurannassa näkyi että tulisi maanantaina. Klo 17 kuitenkin seruannassa näkyi että "Kuriirin kyydissä". Puolituntia sen jälkeen olikin uusi päivitys että "Lähetys odottaa noutoa sovitusti". Mitään en oo sopinut eikä DHL:ltä tullut tekstaria joka yleensä tulee aina kun paketti lähtee liikkeelle (olettaen että lähettäjä on lisännyt oikean puhelinnumeron).

Nyt paketti on siis "jossain", luultavasti tuossa lähellä olevassa Lehtipisteen automaatissa mutta uloshan sitä ei saa ilman sitä koodia joka pitäisi tulla tekstiviestillä / sähköpostilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
295
Viimeaikaisia kokemuksia FedEx itsetullauksesta? Tuli tilattua ensimmäistä kertaa kuriiritoimituksella paketti EU:n ulkopuolelta.
Tullaus Tullin nettisivuilla on kyllä normaaleille postilähetyksille tuttua, mutta mites näin kuriiritoimituksella pitää tehdä, ettei tarvitse maksaa ylimääräisiä maksuja?
Kysyykö FedEx tullauksesta etukäteen? Fedex International Priority oli toimitustapa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Viimeaikaisia kokemuksia FedEx itsetullauksesta? Tuli tilattua ensimmäistä kertaa kuriiritoimituksella paketti EU:n ulkopuolelta.
Tullaus Tullin nettisivuilla on kyllä normaaleille postilähetyksille tuttua, mutta mites näin kuriiritoimituksella pitää tehdä, ettei tarvitse maksaa ylimääräisiä maksuja?
Kysyykö FedEx tullauksesta etukäteen? Fedex International Priority oli toimitustapa.
Fedexiltä tulee tekstiviesti tai sähköposti jossa kerrotaan tullausvaihtoehdot (itsetullaus ja Fedexin hoitama). Itsetullauksessa paketin saavuttua maahan Fedexiltä tulee sähköposti, jossa on kerrottu tarvittavat Tullin nettituontipalvelun rahtipuolelle syötettävät tiedot. Tullin tullaus- ja vapautuspäätökset lähetetään Fedexille sähköpostina, jonka jälkeen paketti jatkaa kulkuaan.

Viimeksi tällä viikolla tuli Fedexin paketti ja se toimi noin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
642
Juuri noin kuten yllä kerrottu. Saat sähköpostia / tekstiviestin, jossa kysytään haluatko Fedexin hoitavan tullauksen vai teetkö sen itse. Valitsin itsetullauksen ja kun paketti saapui maahan, sain sähköpostitse tarvittavat tiedot, jolla osaa kyllä kuka vaan tehdä tullauksen.

"
Hei,

Tässä teille tarvittavat tullaustiedot itsetullausta netissä

(rahtitullaus) varten.

Menkää osoitteeseen www.tulli.fi (https://asiointi.tulli.fi/nettituonti)

Huomatkaa valita rahtitullaus, ei postitullaus.


HUOM! Jos sinulle on tulossa useampia lähetyksiä samalta

lähettäjältä, muistathan tullata jokaisen lähetyksen erikseen!

Tullin neuvonta numero sähköisessä tullauksessa: 029 552 06


Saapumispvm: xx.xx.2019

Lähetysnro:1341xxxxxxx

Kll: 1

Kg: 10,1



Tullitoimipaikka: FI 015300 (Varastontunnus jätetään tyhjäksi)

Viitekenttään lähetysnumero/rahtikirjanumero : 1341xxxxxxx

AREXIN MRN numero: 19fi000001xxxxxxx KIRJAIMET ISOILLA

Tavaran eränro: 1


Maksettuanne ALV :n ja mahdollisen tullimaksun, jäättehän odottamaan tullin nettisivuille hetkeksi.

Älkää kirjautuko vielä ulos.



Tullauksesta ilmestyy tullin sivulle omien tietojenne alle tullauspäätös/lasku ja luovutuspäätös.


HUOM! Jos sinulle on tulossa useampia lähetyksiä samalta lähettäjältä, muistathan tullata jokaisen
lähetyksen erikseen!


VARMISTA ETTÄ KÄYTÄTTE JUURI TÄLLE LÄHETYKSELLE ANTAMAMME AREXNUMERO


Pyydämme Teitä ystävällisesti lähettämään luovutuspäätöksen PDF-muodossa sähköpostitse osoitteeseen tullaus@fedex.com.


Laitattehan sähköpostin otsikoksi lähetyksenne rahtikirjannumeron .

Saatuamme tarvittavat paperit vapautuu lähetys kuljetukseen.

(huomio kuitenkin teille ilmoitettu saapumispäivämäärä joka on myös toimituspäivä)



Jos emme saa teiltä päätöstä, emme valitettavasti voi vapauttaa lähetystänne jakoon.

Mikäli emme saa päätöksiä lähetys palautuu automaattisesti 5 pv päästä.


Varastoimme lähetystä 2 arkipäivää maksutta.Tämän jälkeen varastovuokra on 5 EUR/Pkt/Arkipäivä.



Ystävällisin terveisin/ Best regards

xxxx"
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
FedEx olisi käynyt yrittämässä toimitusta juuri silloin kun olin poissa, nähtävästi eivät laita mitään ilmoitusta edes tekstiviestillä että toimitus olisi tulossa. Mitään ovilappuakaan ei näy käytävän ulko-ovessa, mutta tosin ei olisi ensimmäinen kerta milloin naapurit olisivat heittäneet sen lapun roskiin tuomatta sitä minun postiluukkuun.
Toivotaan että yrittävät uutta toimitusta maanantaina.

2019-12-05_17-32-05.png
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
FedEx olisi käynyt yrittämässä toimitusta juuri silloin kun olin poissa, nähtävästi eivät laita mitään ilmoitusta edes tekstiviestillä että toimitus olisi tulossa. Mitään ovilappuakaan ei näy käytävän ulko-ovessa, mutta tosin ei olisi ensimmäinen kerta milloin naapurit olisivat heittäneet sen lapun roskiin tuomatta sitä minun postiluukkuun.
Toivotaan että yrittävät uutta toimitusta maanantaina.

Itselle tuli kyllä viime viikolla automaattinen tekstiviesti "FedEx toimittaa pakettisi xxxxxx tänään. Lopeta viestit: vastaa STOP." eli veikkaan että puhelinnumero ei ole tietojärjestelmään mennyt oikein.

Ovat myös aina soittaneet ennen toimitusta mutta tämä voi olla paikkakuntakohtaista (Tampere).
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
FedEx olisi käynyt yrittämässä toimitusta juuri silloin kun olin poissa, nähtävästi eivät laita mitään ilmoitusta edes tekstiviestillä että toimitus olisi tulossa. Mitään ovilappuakaan ei näy käytävän ulko-ovessa, mutta tosin ei olisi ensimmäinen kerta milloin naapurit olisivat heittäneet sen lapun roskiin tuomatta sitä minun postiluukkuun.
Toivotaan että yrittävät uutta toimitusta maanantaina.

Kyllä tulee ainakin mulle fedexiltä ilmoitukset puhelimeen/sähköpostiin saapuvista paketeissa missä voi muuttaa toimitusta halutessaan. En sitten tiedä kuuluuko tuo palvelu kaikkiin paketteihin vai ainoastaan niihin kalliimpiin next day kuljetuksiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 221
FedEXiltä soittivat alkuviikosta muutama minuutti ennen paketin toimittamista. Omituinen sattuma oli että paketti näyttää päällisin puolin ehjältä, mutta sisältö yhtä mössöä. Sisällä oleva muovipussi revennyt, osa komponenteista puuttui, minigrippussit olivat sellaista muhjua että tavarat tuli läpi monesta kohtaa. Toimittaja yleensä pakkaa hyvin, mutta nyt ei ollut mitään pehmusteita laatikossa.

Paketti itsessään näytti ihankuin olisi useampi tarra päällekkäin, myös repäisty punainen tarra missä ikäänkuin olisi joskus mahdollisesti lukenut DAMAGED. Paketti oli pitkään kadoksissakin. Ikäänkuin paketin ulkokuoret olisi jossain vaiheesa vaihtunut. Puhelimessa kyllä sanoivat että kyllä paketissa lukisi selvästi jos olisi saanut kolhun matkalla.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Kyllä tulee ainakin mulle fedexiltä ilmoitukset puhelimeen/sähköpostiin saapuvista paketeissa missä voi muuttaa toimitusta halutessaan. En sitten tiedä kuuluuko tuo palvelu kaikkiin paketteihin vai ainoastaan niihin kalliimpiin next day kuljetuksiin.
FedEx International Priority toimituksesta oli kyse. Samalta kaupalta on kyllä mennyt puhelinnumero oikein UPSlle, mutta voihan FedExin järjestelmä jotenkin erota.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 331
Viestejä
4 157 436
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom