Destiny 2 (PS4, Xbox One, PC)

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Jaa en tiedä, ehkä olen erikoinen, mutta mulla ei ollut onkelmia aloittaa Destinyä. Vaikka taustaa onkin Warframestä, eipä siitä juuri ns. "apua" ollut. Toki, en kiellä, ettenkö olisi itsekin aluksi pähkäillyt tovia "miljoonien" markkerien keskellä, mutta kokeilemalla oppi. Nyt, kohta 150 tuntia pelikellossa. Hyvin siis maistunut.
No kyllähän tuota ihan varmasti oppisi pelaamaan jos peli kiinnostaisi. Se tässä on itsellä se ongelma, kun tuo työstettävä ja pähkäiltävä huttu heitetään suorilta syliin, ennen kun on minkäänlaista tunnesidettä tai kunnon fiilistä saanut pelistä.

Ei ole mitään kiinnostusta lähteä opettelemaan.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Olen pelannut D1 ja D2 aiemmin ja jopa itelle tuo on kauhee valikkomeri. Ei jaksa opetella enää, Destiny on nähty. Ei jotenki oo tässä juonessa mitään sellasta, minkä takia jaksais vääntää.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
772
minulla oli forsaken paketti ja aloitin tämän uudelleen. 860leveli nyt. muutama uusi tehtävä oli odottamassa jotka nopeasti tehty. nyt ei mitää tolkkua mitä seuraavaksi pitäs tehdä eikö juoni jatku olleskaan.? yksi tehtävä sanoo että pitäs nousta lv900 jatkuuko se siitä sitten? uusinta dlctä en oo ostamassa
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
minulla oli forsaken paketti ja aloitin tämän uudelleen. 860leveli nyt. muutama uusi tehtävä oli odottamassa jotka nopeasti tehty. nyt ei mitää tolkkua mitä seuraavaksi pitäs tehdä eikö juoni jatku olleskaan.? yksi tehtävä sanoo että pitäs nousta lv900 jatkuuko se siitä sitten? uusinta dlctä en oo ostamassa
Käsittääkseni siellä ei ole mitään uutta sisältöä vanhoille pelaajille, jos uutta sisältöä haluaa niin pitää raottaa kukkaroa (== ostaa Shadowkeep DLC).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
699
Eipä tuo juoni ole mihinkään edennyt destiny 1:stä lähtien, uusia tarinan haaroja tulee joka lisäosassa, mutta mitään ei viedä päätökseen. Niin moni asia kävisi järkeen, mutta eipä bungie jaksa tuota työstää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Vaikka siellä on paljon kaikkea, niin siltikin siinä on hyvin yksinkertaista löytää mitä tekee koska ne kerrotaan joka paikassa hyvin selkeästi, ne bountit mitä otat sekä questit kertoo mitä pitää tehdä. Samoin aina viikkoresetissä Tiistaisin tulee ilmoitukset pääkarttaan hyvin selkeästi mitä pitää tehdä ja mitä niistä saa palkinnoksi, samoin tulee hyvin selkeästi tornin vendoreiden tehtävät kun kartassa menee sen vendorin kuvakkeen päälle. Vaikka se on hiukan sekava, niin hiukan kun näkee vaivaa niin rupee ymmärtään sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
22
Öööh, siis mitä tämä tarkoittaa siis mitä tulee? en ainakaan itse ole huomannut tai ymmärtäny


siis tarkotatko että tower-planeetasta käydään siis hakemassa tehtäviä?
Pitäsköhän sun nyt vaan mennä pelaamaan sitä peliä eikä ihmetellä täällä joka ikistä pientä juttua, sillä kyllä ne asiat pelaamalla oppii aikanaa ja rupeaa ymmärtämään mitä mikäkin merkki/asia tarkoittaa. Ei mahda olla kummoinen pelikokemus kun 90% asioista kyselet täällä etkä viitsi itse edes pelaamalla ottaa niistä selvää...:facepalm::facepalm::facepalm:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Vaikka siellä on paljon kaikkea, niin siltikin siinä on hyvin yksinkertaista löytää mitä tekee koska ne kerrotaan joka paikassa hyvin selkeästi, ne bountit mitä otat sekä questit kertoo mitä pitää tehdä. Samoin aina viikkoresetissä Tiistaisin tulee ilmoitukset pääkarttaan hyvin selkeästi mitä pitää tehdä ja mitä niistä saa palkinnoksi, samoin tulee hyvin selkeästi tornin vendoreiden tehtävät kun kartassa menee sen vendorin kuvakkeen päälle. Vaikka se on hiukan sekava, niin hiukan kun näkee vaivaa niin rupee ymmärtään sitä.
Niin... Ei se tee siitä tekemisestä yhtään sen mielekkäämpää, vaikka joku kädestä pitäen kertoisi, että mene tuonne ja tapa tuo tms. Ongelma on juuri se, että minulla ei ole mitään innoketta tehdä mitään, kun ei tiedä mistään mitään. Miksi tekisin jotain outoja random tehtäviä, että saisin jotain loottia tms, josta en ymmärrä mitään...

Peli ei opasta, taustoista tai selitä oikeastaan mitään, ja tuo on se ongelma uuden pelaajan kohdalla. Nykyisessä muodossaan kynnys päästä peliin sisään on liian korkea, suurelle osalle pelaajista.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Pitäsköhän sun nyt vaan mennä pelaamaan sitä peliä eikä ihmetellä täällä joka ikistä pientä juttua, sillä kyllä ne asiat pelaamalla oppii aikanaa ja rupeaa ymmärtämään mitä mikäkin merkki/asia tarkoittaa. Ei mahda olla kummoinen pelikokemus kun 90% asioista kyselet täällä etkä viitsi itse edes pelaamalla ottaa niistä selvää...:facepalm::facepalm::facepalm:
Oletko sinä edes pelannut koko peliä Steam muuton jälkeen? Kun horinoistasi päätellen et ole käynytkään katsomassa millä tolalla peli on tällä hetkellä...

Mitään ei opasteta, mitään kusteja ei sinulle anneta suoraan eikä missään opasteta että mistä nämä omatoimisesti haettavat kustit edes pystyy noutamaan.
Se että menet heti pelin alottaessa nollat taulussa vetämään jotain random pug-strikea (jonka tarina/backstry/yms. menee sinulta täysin ohi koska päätarina on tungettu towerin perimmäiseen nurkkaan piiloon "legacy content"-nimikkeellä) ei todellakaan ole "pelaamista".
Käytännössä kaikki tarinalliset komponentit ovat riisuttu pelistä pois ellet käy erikseen hakemassa "legacy"-kusteja sieltä Towerin perimmäisestä nurkasta, eikä MISSÄÄN ole opasteita tai mainintaa siitä että ne kustit siellä odottaa aloittelevia pelaajia. Tilanne on vähän sama kuin mörpissä jokaiselle pelaajalle annettaisiin lvl80-boosteri ja kaikki siihen mennessä saatavilla olevat kustit tungetaan jonnekkin piiloon koska "eihän kukaan 2v vanhaa pelin sisältöä halua pelata". Sitten nämä keltanokat tulevat töppäilemään isojen poikien (veteraanien) peleihin ja kaikki ovat vihaisia. TERA-mörpissä tuo tuli nähtyä Reaper-pelaajien kanssa.

Eli uudet pelaajat huomio!
Aloittakaa peli noutamalla "Legacy Content"-kustit Towerin Hangaari-alueelta NPC:ltä nimeltä Amanda Holliday. Ensimmäisenä Red War joka on pelin päätarina. Sillä pääsee hyvin alkuun etkä jää tuuliajolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
PL 960 kolkuttelee oven takana, tullut grindattua Vex Offensiveä kohta reippaat 110 matsia ja siihen päälle Iron Banneria ja Gambit Primeä, toki unohtamatta raideja. Hauskaa on, tykästynyt enemmän kuin Warframeen. "Vaikeuskynnys", jos sellaista tässä nyt tosissaan on, oli itselle ainakin ihan sopiva.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
22
Oletko sinä edes pelannut koko peliä Steam muuton jälkeen?
Jaa'a noin 120h näyttäisi steam että olen pelannut. Kyllä siellä on on ihan selkeästi merkattu mikä tarina löytyy mistäkin ja sen jälkeen seuraa vain tämän tarinan symbolia mapissa, mutta joillekin sekin näyttää olevan liian vaikeaa...

ps. kusti ei tarkoita suomeksi hevonvittuakaan vaan se on suomalainen miehen nimi ;)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
PL 960 kolkuttelee oven takana, tullut grindattua Vex Offensiveä kohta reippaat 110 matsia ja siihen päälle Iron Banneria ja Gambit Primeä, toki unohtamatta raideja. Hauskaa on, tykästynyt enemmän kuin Warframeen. "Vaikeuskynnys", jos sellaista tässä nyt tosissaan on, oli itselle ainakin ihan sopiva.
Sisään pääseminen ei liity vaikeuteen millään tavalla.

Jaa'a noin 120h näyttäisi steam että olen pelannut. Kyllä siellä on on ihan selkeästi merkattu mikä tarina löytyy mistäkin ja sen jälkeen seuraa vain tämän tarinan symbolia mapissa, mutta joillekin sekin näyttää olevan liian vaikeaa...

ps. kusti ei tarkoita suomeksi hevonvittuakaan vaan se on suomalainen miehen nimi ;)
Ai jossain lukee, että jos haluat pelata pääkampanjaa, mene puhumaan tälle Towerin pärämutkassa hengailevalke tyypille... Enpä ainakaan itse tuommoista löytänyt mistään, mutta eipä se mikään ihme ole tuon valikon kanssa...
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Jaa'a noin 120h näyttäisi steam että olen pelannut. Kyllä siellä on on ihan selkeästi merkattu mikä tarina löytyy mistäkin ja sen jälkeen seuraa vain tämän tarinan symbolia mapissa, mutta joillekin sekin näyttää olevan liian vaikeaa...

ps. kusti ei tarkoita suomeksi hevonvittuakaan vaan se on suomalainen miehen nimi ;)
Siis mitä helvettiä sinä horiset? Mitään kusteja ei ollut ainakaan itsellä kartalla näkyvissä yhtikäs missään. Se nyt on eri asia jos ostit Shadowkeepin, sen Kusti nyt varmasti tulee MAKSUA vastaan näkyviin kustilistalle.
Nämä planeetoilta löytyvät kustit eivät ole mitään muuta kuin sivu-kusteja ja turhanpäiväisiä eventtejä, massiiviset pääkustit jotka kertovat ja opettavat pelistä kaiken tarvittavan ovat edelleen piilossa siellä Towerin nurkassa.

Ja idiootille näköjään pitää vääntää rautakangesta: Kusti on ollut vuosikymmenen ajan suomenkielinen väännös questille.

Itse siis olen Destiny 2 veteraani. Jos et ole pelannut Red War kustia läpi niin nyyppähän silloin on kyseessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Öööh, siis mitä tämä tarkoittaa siis mitä tulee? en ainakaan itse ole huomannut tai ymmärtäny


siis tarkotatko että tower-planeetasta käydään siis hakemassa tehtäviä?
No juurikin ne minkä kuvan siitä åääkartasta olit laittanut ja vielä ympyröinyt ne keltaiset merkit niiden planeettojen vierestä. Niin ne on merkki siitä että siellä planeetalla on uutta tekemistä ja kun se planeetan avaa, niin ne tekemiset näkyy siellä kartalla tai sen planeetan vendorilla. Ja sama homma tornissa, siellä on useita vendoreita joiden luona pitää käydä ja he kertovat mitä pitää tehdä.

Hyvin yksinkertaista kun vähän viitti nähdä vaivaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Niin... Ei se tee siitä tekemisestä yhtään sen mielekkäämpää, vaikka joku kädestä pitäen kertoisi, että mene tuonne ja tapa tuo tms. Ongelma on juuri se, että minulla ei ole mitään innoketta tehdä mitään, kun ei tiedä mistään mitään. Miksi tekisin jotain outoja random tehtäviä, että saisin jotain loottia tms, josta en ymmärrä mitään...

Peli ei opasta, taustoista tai selitä oikeastaan mitään, ja tuo on se ongelma uuden pelaajan kohdalla. Nykyisessä muodossaan kynnys päästä peliin sisään on liian korkea, suurelle osalle pelaajista.
Tässä tullaan taas siihen mulle kaikki ja heti asiaan, että ei itse oteta selvää vaan odotetaan että kaikki kerrotaan. Jos olet niitä hlö jotka olettavat aina saavan kaiken ilmaiseksi, niin lopeta pelaaminen koska silloin tämä ei ole sinua varten se on niin yksinkertaista.

Tässä pelissä nyt vaan pitää itse ottaa asioista selvää ja tämä ei ole tarkoitettu hlö joita viedään kädestä pitäen kokoajan eteenpäin.

Tässä on esimerkiksi tehtäviä (questeja) kokoajan ja lisää tulee joista ei kukaan tiedä mitä pitää tehdä, sitten kun joku pelaajista sen keksii niin siitä pääsee eteenpäin. Useat vaikeat asequestit on just tämmöisiä todella moni aiheisia ja pitkäkestoisia tehtäviä. Ja hyvin monesti siitä jatkosta annetaan vaan pieni vihje joka sun sitten pitää selvittää mitä se tarkoittaa jotta pääset eteenpäin. Google auttanut useasti [emoji1]

Hyvä esimerkki on D1 paras asequest (joka nyt tuli myös D2) Niin siinä oli moni vaiheisia matemaattisia tehtäviä ja binäärilaskentaa joiden ratkaisemiseksi pelaajilta meni useita kuukausia.

Tarina on sekava ja itsekkään en sitä läheskään kokonaan tiedä vaikka pelitunteja on tuhansia. Maailmasta löytyy Loreja ja niitä tulee muualtakin jotka sitten lukemalla, niin pelin tarina aukeaa huomattavasti ja pelkästään itse peliä pelaamalla ei oikeestaan saa hirveesti selvyyttä. Pelin tarina on niin laaja että ehkä sen takia se tehdään noin.

YouTubesta on Destiny koko tarinan selittävä video kesto reilu 3h [emoji1] Sitä olen itse ruvennut katsoon ja se avaa hyvin tarinaa ja kuinka kaukaa kaikki alkaa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Eli uudet pelaajat huomio!
Aloittakaa peli noutamalla "Legacy Content"-kustit Towerin Hangaari-alueelta NPC:ltä nimeltä Amanda Holliday. Ensimmäisenä Red War joka on pelin päätarina. Sillä pääsee hyvin alkuun etkä jää tuuliajolle.
Tämä oli hyvä huomio. Amandalla on tosiaan ne aikaisemmat tarina questit saatava.

LEGACY: The red war
LEGACY: Curse of Osiris
LEGACY: Warmind
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
tänään just kipittelin takasin tuonne ja katoin siellä olevan 3 campaing hommaa, mutta kartassa vain näkyy se iso punanen merkki mutta sepä nyt riittää koittanu sitä läkkärää nyt ettiä aina ku menen pelaamaan ja sitten häröilen jotain bountytehtäviä jotka saattaa vaatia adventurien pelaamista tai lost sectoreiden löytämistä. Patrolia en kyllä ymmärrä mikä siinä on järki, mutta joskus bountyt vaatii tehdä myös niitä tai public eventtejä joissa taivaalta tippuu vihollisia. Yks heppu sitte tykkää antaa sellasia outoja bountejä, että pitää mennä pelaamaan jonkinsortin "mini-campaingaa" tai siis siinä on 3 ihmispelaajaa ja yhdessä pitää pelata ja sit lopussa tulee joku pomo ja se antaa lootin. sitten se joku pvp on outo, siis se on melkein pvp, mutta ei kuitenkaan. Siinä on ihmispelaajia sekä örkkejä sekasin ja pitää kerätä palloja ja laittaa koneeseen ja sitten tulee joku superpomo joka vissii pitää tappaa. Se oli kiva jossa oli sellasia lippuja, oli niinku 16 pelaajaa? ja siinä piti vallata niinku battlefield-conquest tyylillä lippuja ja jotain. En kyllä ymmärtäny siitä täysin mikä siinä oli idea. hankkia vaa tappoja vaiko vallata asioita. ja onhan tuossa myös nyt ihmetelly miten itemeitä edes käytetään ja tällähetkellä en ymmärrä hölkäsenpöläystäkään kun avaan menun ja klikkaan Inventoryn auki. Siellä on vaikka mitä ja mitään ei voi edes klikkailla tai käyttää tai oikeastaan niille ei voi tehdä mitään. Pitäis tuo inventaario opetella viellä myös, että kuinka sitä käytettään.

/ps. infuse hommaa en älyä. Mulla on exotic-ase ja jos sen infuse siinä lukee, että siitä tulee parempi. Mutta se muuttuu ihan joksiki randomiksi pistooliksi. Siis se infuse-juttu näkyy siinä ku avaa weapon mod/perk-valikon että voi klikkailla lisää energiaa sinne ja sitten energioilla vois ostaa jonku passiveskillin itemiin..
Kun valitset sen tehtävän nyt vaikka sen punaisen merkin, niin siitä se tarina sit alkaa ekalla tehtävällä ja sen jälkeen se näyttää jossain kartalla ja questissa sen tarinan toisen vaiheen jne. jne. Sitten kun oot pelannut sen tarinan, niin otat toisen minkä se Amanda tarjosi ja sen jälkeen kolmannen.

Patrolleista saa vaan XP:tä ja glimmeriä. Ei sen kummempaa. Public even teistä eli missä on muita pelaajia mukana, niin voi saada parempaa tavaraa loottina. Ne eventit on mahdollista saada Heroic muotoon myös, mutta se sun täytyy selvittää itse.

Se gambit on ihan kivaa ja sitäkin kun teet, niin muista bountit ensin kuten aina muussakin tekemisessä.

Aina kun aloitat pelaamisen, niin ensin käy hakeen kaikki bountit joka vendorilla mitä nyt ajattelit pelata ja lisäksi sen planeetan vendorilla jossa ajattelit pelata. Noilla saa XP:tä nopeesti ylös ja vendori antaa Powerfull gearia myös kun teet heidän bounteja tarpeeksi. Tämä ilmoitetaan siinä vendorin kuvakkeessa jos heillä on se mahdollisuus.


Jos on mahdollista liittyä johonkin klaaniin jonka mukana pääset tekemään, niin se helpottaa kummasti. Se on vaan niin vaikee neuvoa näin kirjoittamalla. Harmi kun meidän klaani on jo täynnä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tämä oli hyvä huomio. Amanda la on tosiaan ne aikaisemmat tarina questot saatava.

LEGACY: The red war
LEGACY: Curse of Osiris
LEGACY: Warmind
Tosiasiahan on että 90% pelistä opetetaan noiden "legacy"-kustien kautta. Kun nämä tarkoituksella (ilmeisesti rahastus mielessä) laitettiin piiloon uusilta pelaajilta niin sillisalaattiahan siitä tuli. Kukaan ei tiedä mitä ihmettä on tarinallisesti meneillään ja seuraavasta määränpäästäkään ei ole varmaa tietoa.
Ne kartoilla näkyvät weekly-kustit nyt ei minun mielestä ole mitään oikeaa pelin sisältöä, niiden tarkoituksena on vain että pelaajia kiinnostaisi pelata vanhaa sisältöä (legacy-kustien sisältöä) uudelleen läpi eikä kehittäjien tarvitsisi näin luoda uutta sisältöä peliin viikottain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Tosiasiahan on että 90% pelistä opetetaan noiden "legacy"-kustien kautta. Kun nämä tarkoituksella (ilmeisesti rahastus mielessä) laitettiin piiloon uusilta pelaajilta niin sillisalaattiahan siitä tuli. Kukaan ei tiedä mitä ihmettä on tarinallisesti meneillään ja seuraavasta määränpäästäkään ei ole varmaa tietoa.
Ne kartoilla näkyvät weekly-kustit nyt ei minun mielestä ole mitään oikeaa pelin sisältöä, niiden tarkoituksena on vain että pelaajia kiinnostaisi pelata vanhaa sisältöä (legacy-kustien sisältöä) uudelleen läpi eikä kehittäjien tarvitsisi näin luoda uutta sisältöä peliin viikottain.
Niin siis niiden tehtävä on vain ja ainoastaan grindaukseen, että sais parempaa tai isommalla lightilla olevaa tavaraa joka taas mahdollistaa vaikeammat tehtävät. Mutta se on totta että vanhan toistoahan se on. Mutta mielestäni tähän on tuotu ihan hyvällä tahdilla uutta pelattavaa ja Bungie on sanonut että jatkossa tulee vielä paremmin kun pääsivät Activisionista eroon. Tämän on jo nyt huomannut selkeästi että panostavat enemmän tekemisen määrään ja laatuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
No haet tietysti vaan ne bountit mitä teet [emoji1]

Noi aseiden speksit on verrattavissa vaan asetyyppien mukaan. Eli pistooli vs pistooli. Ei niistä sen enempää kannata välittää. Mutta taas ne aseiden talentit, niin ne on tärkeitä ja ne kannattaa valita sen oman pelityylin mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Tuo 902 on sen aseen light määrä joka on jokaisessa varusteessa ja aseessa. Ne kaikki lasketaan yhteen ja niistä muodostuu sinun kokonais light. Tämä light määrittää sen kuinka korkeisiin light vaatimus tehtäviin sun kannattaa mennä.

Esim. Jos tehtävä vaatimus on 950, niin aikas turha sinne on mennä 920 lightilla kun et tee damage ja kuolet heti. Kun taas yli menevällä lightilla ei ole hyötyä, eli et tee yhtään sen enempää damage vaikka olisit 980 lightilla 950 tehtävässä, mutta haittaahan siitä ei tietenkään ole.

Edit: Voit mennä ihan hyvin 10 alle light tehtäviin, mutta etenet vähän varovaisemmin. Kannattaa kokeilla vaan mikä on itselle se raja missä vielä on järkeä mennä. Mutta jossain vaiheessa ne vihut tulee immuuniksi jolloin sun light ero on liian suuri. Myöskin niihin healtbaarin viereen voi tulla pääkallon kuva, niin silloin olet jo lähellä immuuni light vaatimusta.

Toivottavasti nämä mun vastaukset hiukan selventää. Jos haluat kysyä lisää, niin muotoile selkeästi se kysymys, niin siihen on helpompi vastata [emoji1]
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Ja idiootille näköjään pitää vääntää rautakangesta: Kusti on ollut vuosikymmenen ajan suomenkielinen väännös questille.
Ikinään kuullutkaan Kustista eikä ollut kukaan muukaan meidän klaanista. Pistin ihan piruuttaan kyselyn ja 60 oli jo vastannut kieltävästi [emoji23]

Mutta asenne sulla on ainakin loistava [emoji2357]
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Ne tulee randomilla. Siellä on todella paljon loistavia perkkejä ja nyt vaikka Rampage tai Multikill clip on loistavia ja ne antaa lisä damagee enemmän kuinka paljon tapat vihuja.

Radar on sielöä vasemmassa yläkulmassa ja se näyttää missä suunnassa on vihollisia. Eli se on tutka.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Ja idiootille näköjään pitää vääntää rautakangesta: Kusti on ollut vuosikymmenen ajan suomenkielinen väännös questille.
Tämä iski kyllä silmään, ikinä en ole kuullutkaan tuollaisesta, edes Google ei tunnista tuota sanaa kyllä kyseisessä merkityksessä. Melkonen väite kyllä...

Mutta tosiaan, näköjään ovat pilanneet kyllä uusien pelaajien osalta hommaa, vielä Forsaken aikaan sentään peli alkoi ihan alusta ja pääsi peliin mukaan järkevästi. Kyllähän siinäkin sai pompata uuteen sisältöön samantein, kun sai ainakin yhden "boostin". Mikähän tuossa oikein on ollut syynä, että pitää ihan noin pahasti piilottaa legacy content. Kyllähän monesti ihmiset myöskin valittaa kun pitää hinkata vanhaa sisältöä, eikä pääse hyppäämään uuteen ja ns. end-game sisältöön heti, liekkö sitten ajateltu tuolta kantilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Ei niistä tarvi tietää yhtään mitään muuta kuin se mitä sen kyseisen haamun tiedoissa lukee, että mitä boostia ne antaa, mutta ei todellakaan mitään merkittävää. Ei niihin kannatta tuhlata aikaa. Niitä tulee sitten lisää aina välillä eri boosteilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Ikinään kuullutkaan Kustista eikä ollut kukaan muukaan meidän klaanista. Pistin ihan piruuttaan kyselyn ja 60 oli jo vastannut kieltävästi [emoji23]

Mutta asenne sulla on ainakin loistava [emoji2357]
Äläs nyt, olen myös kuullut ainakin kahden ihmisen käyttävän kyseistä väännöstä. Tai no 3 nyt jos tämä @Tiihokatti lasketaan mukaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Järkyttävää paskaa kyllä käyttöliittymä. 54 tuntia pelattu steam-julkaisun jälkeen ja nyt vasta huomasin, että aseisiinkin saa skinejä päälle. Ihan mysteeriksi jää myös aseen light-numeron suhde sen muihin statseihin. Noh isompi = parempi -logiikalla on menty 930 -levelille jo. Vanhojen aseiden päivittäminen isommalle levelille uusia droppeja syömällä on kanssa ihan aivoton systeemi, vielä kun noita upgrade moduuleja joutuu aina hamstraaman tätä varten. Olisi bungie voinut katsoa vähän mallia diablosta yms. miten homma hoidetaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Hei vaan edelleen kaikille!

Klaanimme, Old Scoundrels on jatkanut tasaista kasvuaan ja ykkösklaanimme on täynnä. Kakkosklaaniimme mahtuu yhä aktiivista väkeä. Kakkosklaani se on vain nimellisesti, sillä Bungien systeemi ei tue yli sadan pelaajan klaania, meillä jäseniä on nyt noin 160. Fireteamit klaanirajojen yli hoidetaan Steam-ryhmän kautta ja viestintä hoidetaan Discordissa.

Raidaamme useasti viikossa ja järjestämme esimerkiksi aloittelijaraideja viikottain. Klaanissamme on hyvä henki ja se onkin yksi pääsyy sille, miksi olemme laajentuneet. Jos olet yli 20-vuotias, normaalla järjellä varustettu aikuinen, liity meihin.


Old Scoundrels 2 Clan | Bungie.net

Discordin löydät osoitteesta http://olds.fi

Jos heräsi kysyttävää, niin nakkaa vaikka privalla. Tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Vahva suositus Old Scoundrelsiin. Tuli liityttyä Shadowkeepin julkkarissa ja paras Destiny- klaani mihin on ollut ilo tutustua.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
32
Hei vaan edelleen kaikille!

Klaanimme, Old Scoundrels on jatkanut tasaista kasvuaan ja ykkösklaanimme on täynnä. Kakkosklaaniimme mahtuu yhä aktiivista väkeä. Kakkosklaani se on vain nimellisesti, sillä Bungien systeemi ei tue yli sadan pelaajan klaania, meillä jäseniä on nyt noin 160. Fireteamit klaanirajojen yli hoidetaan Steam-ryhmän kautta ja viestintä hoidetaan Discordissa.

Raidaamme useasti viikossa ja järjestämme esimerkiksi aloittelijaraideja viikottain. Klaanissamme on hyvä henki ja se onkin yksi pääsyy sille, miksi olemme laajentuneet. Jos olet yli 20-vuotias, normaalla järjellä varustettu aikuinen, liity meihin.


Old Scoundrels 2 Clan | Bungie.net

Discordin löydät osoitteesta http://olds.fi

Jos heräsi kysyttävää, niin nakkaa vaikka privalla. Tervetuloa!
Pistin Bungien sivuilta pyyntöä liittyä kiltaan, sama nick ku tääl, onnistuuko tuota kautta vai hoidetaanko homma jotenkin muuten?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Järkyttävää paskaa kyllä käyttöliittymä. 54 tuntia pelattu steam-julkaisun jälkeen ja nyt vasta huomasin, että aseisiinkin saa skinejä päälle. Ihan mysteeriksi jää myös aseen light-numeron suhde sen muihin statseihin. Noh isompi = parempi -logiikalla on menty 930 -levelille jo. Vanhojen aseiden päivittäminen isommalle levelille uusia droppeja syömällä on kanssa ihan aivoton systeemi, vielä kun noita upgrade moduuleja joutuu aina hamstraaman tätä varten. Olisi bungie voinut katsoa vähän mallia diablosta yms. miten homma hoidetaan.
Mikä siinä on mysteeriä? Hyvin hyvin yksinkertainen light systeemi. Ensimmäisen luokan matematiikan kun on suorittanut niin tuon ymmärtää. Mitenkäs ne pitäisi päivittää isommalle levelille? Tuohan on erittäin helppo ja järkevä systeemi. Sitä tavaraa tippuu niin paljon, että niillä on helppo upata varusteita, vai tarviitko jokaisen uuden aseen ja varusteen käyttöön. Tämä sinun itkuvirsi on kyllä koomista luettavaa ja olet jo alusta asti vetänyt teini angsta vaihteen päälle ja et ole edes halukas opetteleen ja sisäistään pelin logiikkaa. Poista peli ja jatka jollain toisella.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Huomautus - jätä tällaiset provosoinnit kirjoittamatta
Älä huoli Marko, pelejä kyllä riittää. Mitään mysteeriä ei ole. Sonta UI ei muuksi muutu fanipojan kyyneleistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Älä huoli Marko, pelejä kyllä riittää. Mitään mysteeriä ei ole. Sonta UI ei muuksi muutu fanipojan kyyneleistä.
Kyllä se on tyhmyyttä jos sitä ei opi ei mitään muuta. Ja siitä valittaminen jos ei yli 50h jälkeen ole oppinut, niin onhan se aikas surullista. Ei en ole fanipoika millekään pelille. Tässä on paljonkin vikoja.

UI on hyvä kun näkee hiukan vaivaa sen asian eteen, mutta jos on kaltaisesi äitin pikku paskahousu jolle äiti ei ole opettanut miten asiat toimii, niin ymmärrän katkeruutesi kyllä.

Edit: Kummasti kun meidän klaani tulee jatkuvasti uusia pelaajia, niin jokainen ihan jokainen on pelin ja pelin UI oppinut heti ja kenelläkään ei ole ollut ongelmaa sen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
marko, luin äsken aikasempaa kommentti. Niin en tiennyt edes että aseita voi upgradettaa ja puhui jostain upgrademodulesta. Mitä tuo upgrade käytännössä tekee, mulla on nuita moduleita kerätty varmaan kun en ikinä ole mitään tehnyt. Olen vain uuden aseen aina joskus löytänyt ja tuhoan aina vanhan.
Niitä uppaus moduuleita saa ostaa esim asemestarilta tornista, mutta jos ase tai varuste on sama kun upattava, niin selviää ainoastaan 1000 glimmerillä. Ja kokoaikaa ei kannata uppailla menee turhaan vaan materiaalia. Kun sulla on se isompi light varuste vaan mukana tai varastossa, niin se laskee sen mukaan kun uutta tavaraa tippuu, mutta jos on joku light vaatimus tehtävään, niin se kokonaislight pitää katsoa oikeeksi ja se tulee vaan päällä olevista varusteista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
UI on hyvä kun näkee hiukan vaivaa sen asian eteen
Dude, sä just kuvasit tuossa pääsyyn miksi se UI ei ole hyvä. UI jonka eteen joutuu näkemään vaivaa ei vaan ole hyvä. Se koko UI on olemassa sitä varten että sillä helpotetaan pelaajan elämää.

Kyllä sen UI:n oppii kuka tahansa täysijärkinen ihminen, mutta jos sun pitää Googlettaa tai kysellä muilta joka toisesta näkymästä mitä mikäkin tarkoittaa tai tekee niin paska UI se on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Tavaraa vaan on kertynyt niin paljon siihen peliin, niin se voi näyttää sekavalta aluksi, mutta jokainen sen oppii ja jos ei opi, niin kyllä se vika on itsessä eikä pelissä. Todella typerää väittää että UI on niin huono että sitä ei opi. Silloin on paljon pielessä ja se ei ole se peli. Noita valittajia on joka paikassa jotka olettavat että kaikki tulee valmiina. Koska se äitikin on kaiken sille kultamussukalle tehnyt viimeiset 40v. Nämä samat sankarit eivät pärjää kunnolla edes normaalissa elämässä ja ovat sossujen elättejä kun eivät osaa tehdä yhtään mitään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Joko tässä oli vihdoin saatu järkevä LFG-työkalu tiimin kasaamiseen vai pitääkö vielä mennä pelin ulkopuolisilla kikkareilla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Huomautus - jätä tällaiset psykoosi-provot kirjoittamatta
Paskasta peli UI:sta silta johonkin sossun elätteihin, nyt on vahvat psykoosit kyllä taas tulilla. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Joko tässä oli vihdoin saatu järkevä LFG-työkalu tiimin kasaamiseen vai pitääkö vielä mennä pelin ulkopuolisilla kikkareilla?
Mihin kasaamiseen semmosta tarvii? Eikö aikalailla joka paikkaan voi mennä vaan yksin jonottamaan ja peli ettii sulle kaverit sinne?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Huomautus - jätä nämä henkilökohtaisuudet pois
Paskasta peli UI:sta silta johonkin sossun elätteihin, nyt on vahvat psykoosit kyllä taas tulilla. :D
Se oli esimerkki saamattomista ihmisistä. Luulisi että tämän nyt olis ymmärtänyt selittämättäkin. Jälleen kerran yksinkertaisuus huipussaan kohdallasi [emoji2357][emoji2357][emoji23][emoji23]

Mutta tän asian puiminen oli tässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Joko tässä oli vihdoin saatu järkevä LFG-työkalu tiimin kasaamiseen vai pitääkö vielä mennä pelin ulkopuolisilla kikkareilla?
Mitä tarkoitat? Pelissä on lähes jokaisessa aktiviteetissa matchmaking paitsi niissä kaikista vaativimmissa joissa tarvii kommunikointia. Kaveri listalta voi napin painalluksella kutsua kavereita tai liittyä heihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Mitä tarkoitat? Pelissä on lähes jokaisessa aktiviteetissa matchmaking paitsi niissä kaikista vaativimmissa joissa tarvii kommunikointia. Kaveri listalta voi napin painalluksella kutsua kavereita tai liittyä heihin.
Myöskin voit liittyä ihan kenenkä tahansa tiimiin jos heidän yksityisyysasetukset sen sallii.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Se oli esimerkki saamattomista ihmisistä. Luulisi että tämän nyt olis ymmärtänyt selittämättäkin. Jälleen kerran yksinkertaisuus huipussaan kohdallasi [emoji2357][emoji2357][emoji23][emoji23]

Mutta tän asian puiminen oli tässä.
Toiset ei vaan osaa keskustella menemättä henkilökohtaisuuksiin, onneksi täällä on toi ignorenappi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Toiset ei vaan osaa keskustella menemättä henkilökohtaisuuksiin, onneksi täällä on toi ignorenappi.
No miksi sitten menet henkilökohtaisuuksiin [emoji2357] Voi luoja sentään, itse aloittaa ja sitten itketään kun sanotaan takaisin [emoji23][emoji23]
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Lopetetaanpas sitten ne provosointi ja henkilökohtaisuudet täällä puolin ja toisin ja keskitytään keskustelemaan pelistä. Jokaisella saa olla omat mielipiteensä asioista eikä se siitä mollaamalla tai haukkumalla miksikään muutu.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Nyt kun @Tiihokatti avustuksella löysin tuon pääjuonen eli "legacy contentin", nin ihan eri tavalla avautunut ja maistunut tämä.

Alkaa eri rodut, maailma ym. hahmottua ja tekeminen on heti 100 kertaa mielekkäämpää. :)

Silti itse toivoisi, että tätä voisi pelata ihan offlinenä myös, ilman muita pelaajia ja public eventtejä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tässä tullaan taas siihen mulle kaikki ja heti asiaan, että ei itse oteta selvää vaan odotetaan että kaikki kerrotaan. Jos olet niitä hlö jotka olettavat aina saavan kaiken ilmaiseksi, niin lopeta pelaaminen koska silloin tämä ei ole sinua varten se on niin yksinkertaista.

Tässä pelissä nyt vaan pitää itse ottaa asioista selvää ja tämä ei ole tarkoitettu hlö joita viedään kädestä pitäen kokoajan eteenpäin.

Tässä on esimerkiksi tehtäviä (questeja) kokoajan ja lisää tulee joista ei kukaan tiedä mitä pitää tehdä, sitten kun joku pelaajista sen keksii niin siitä pääsee eteenpäin. Useat vaikeat asequestit on just tämmöisiä todella moni aiheisia ja pitkäkestoisia tehtäviä. Ja hyvin monesti siitä jatkosta annetaan vaan pieni vihje joka sun sitten pitää selvittää mitä se tarkoittaa jotta pääset eteenpäin. Google auttanut useasti [emoji1]

Hyvä esimerkki on D1 paras asequest (joka nyt tuli myös D2) Niin siinä oli moni vaiheisia matemaattisia tehtäviä ja binäärilaskentaa joiden ratkaisemiseksi pelaajilta meni useita kuukausia.

Tarina on sekava ja itsekkään en sitä läheskään kokonaan tiedä vaikka pelitunteja on tuhansia. Maailmasta löytyy Loreja ja niitä tulee muualtakin jotka sitten lukemalla, niin pelin tarina aukeaa huomattavasti ja pelkästään itse peliä pelaamalla ei oikeestaan saa hirveesti selvyyttä. Pelin tarina on niin laaja että ehkä sen takia se tehdään noin.

YouTubesta on Destiny koko tarinan selittävä video kesto reilu 3h [emoji1] Sitä olen itse ruvennut katsoon ja se avaa hyvin tarinaa ja kuinka kaukaa kaikki alkaa.

Lähinnä tarkoitin sitä, että ilman piilotetun "Legacy contentib" pelaamista, pelaajalla ei ole minkäänlaista tarttumapintaa pelin maailmaan.

Aika tylsää ampuilla vaan tuntemattomia möllejä ilman mitään syytä / selitystä saatikka tehdä jotain sivutehtäviä tms.

Nyt kun tosiaan päässy pelaamaan tota pääkampanjaa, niin huomattavasti paremmalle tuntuu peli ja olen pelannut eri planeetoilta llytyviö lisätehtäviäkin. Pienelläkin maailman ja sen asukkien taustoituksella ym. on iso merkitys.

Ja valikot on surkeat. Kyllä hyvin toteutetussa pelissä valikot sisältävät myös pelaajaa auttavaa informaatiota. Toki nyt on jopa jo jotain motivaatiota vähän itse etsiskellä tietoakin, kun peli on saanut imettyä pääjuonen kautta paremmin mukaansa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
En kyllä todellakaan ymmärrä, miksei Bungie voinut jättää sitä systeemiä, että aloitat normaalisti alusta, mutta voit halutessasi "boostata" hahmosi ja hypätä uusimpaan sisältöön, kuten Forsakenissa oli. Liekkö sit tällä siirtymisellä on jotain syytä tähän vai missä, voi vain arvailla. Uusien pelaajien kannalta kyllä surkeasti tehty, tai edes vinkata käväsee tuolla Amandan luona katsomassa, josko se Legacy sisältö ois ensin kivempi vetää läpi, ei luulis olevan vaikea tuollaista tehdä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
Aloittelin itsekin tämän pelaamisen tuossa viime viikon loppupuoliskolla. Destiny 1:stä tuli aikoinaan pelattua joku +200 tuntia. Satuin löytämään nuo alkuperäiset 3 Legacy questia kun kävin kaikki hahmot läpi towerissa heti alkuunsa. Vähän tuntuu pakotetulta tuo uusin lisäri ja en ole vielä sortunut ainakaan. Tarkoitus oli muutenkin testata vieläkö tämä kiinnostaisi ja päättää jatko sen mukaan.
Pelitunteja olisi tällä hetkellä vajaa 30h ja power/light siellä 903/904. En ole cruciblea tai gambit yms vielä pelannut yhtään. Erehdyin ensimmäisenä päivänä menemään mukaan yhteen strikeen ja se oli täysi virhe. Hyvä, että edes selvisin pomotaisteluun mukaan kun muut vain juoksivat sinne ja itse kuolin jo matkalla muutamaan otteeseen. Et siinä tuo alun vaatimustason huomaa, kun kaikki tavarat on sen 750 ja vaatimuksena alinpaan vaikeusluokkaan sama. Nyt voisi ehkä jo varmaan noita strike tehtäviä alkaa tekemään.
Kuten muutkin totesivat niin tuon uuden destiny pelaajan opastus voisi olla paljon parempi ja UI olla selvempi. Kyllähän tuota oppii nopeasti lukemaan. Vähän joutui googlea käyttämään kun huomasin jumittuvani pitkäksi aikaa tuohon lvl 900 ja ajattelin, että lisälevelit saa vain nuo forsaken/shadowkeep lisärit hommaamalla, mutta olikin vain ns. softcap. Vähän vielä mietinnässä tulenko ostamaan tuon shadowkeep lisärin vai en. Loppukuusta pitäisi olla kai seuraava steamin alennuskamppanja, että jos halvemmalla kuin 35e irtoaa niin voi olla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom