Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
538
Kyllähän urheiluautolla on kivaa käydä myös esim ratapäivillä nauttimassa, kiihdyttely on mukavaa, pieni sutiminen silloin tällöin mutkassa jne.
Vielä jos katto aukeaa niin ihan perus työmatkatkin tuntuu kesällä huviajeluilta. Ei olisi tullu mieleenkään ostaa vanhaa 2-paikkaista avosporttia status/munajatkesyistä, varmaan jonkun muun tyyppinen auto ajaisi sen asian tuhat kertaa paremmin.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
668
Ylläoleviin lisäyksenä, että urheiluautoksi jos valitsee jonkun vähän "klassisemman" kulkupelin a la E46 M3, E39 M5 jne, niin menee mukavana harrastelunakin siinä ohessa - voi rankan työpäivän päätteeksi mennä talliin ropaamaan jotakin, tai ihan vain hinkkaamaan puhtaammaksi. Samalla kun suorittaa huoltoja ja pitää autoa muutenkin kunnossa, niin tietää ettei arvo ainakaan laske vaan pysyy vähintäänkin samana ellei jopa kasva. Tietysti vaatii omanlaisen mielentilan, ns. harrastuneisuuden että tästä kaikesta pystyy nauttimaan, koska harvemminhan urheiluautolla ihan vaan ajellaan huollettomia kilometrejä vailla mitään murheita.

Jos taas ei kiinnosta ylläolevat touhut, niin ymmärrän hyvin ettei urheiluautot itsessäänkään sitten varmaan hirveästi kiinnosta. Nuo ropaamiset kuitenkin koskee yhtälailla uudempiakin urheiluautoja ja harvemmin niitä omistaa ihmiset, jotka haluaa autolta vain mahdollisuuden päästä paikasta A paikkaan B. Miljonäärejä en ota tähän nyt vertailuksi, niitä ei kenties muu kuin status kiinnostakaan siinä uudessa ferrarissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Kävisikö funktioksi vaikkapa töissä/kaupassa/harrastuksissa/lomalla jne käynti? Vai eikö urheiluauto mielestäsi sovellu tähän?
Heh, tämä sinun ajatustapasi taitaa olla melko yleinen. Joten kysymys: Eikö mielestäsi urheiluauton funktio voi olla ajamisen nautinto kuskille? Vai ajatteletko tosiaan että urheiluauto ostetaan aina että voidaan vain näyttää ulkopuoliselle että nyt löytyy massia ja statusta? koska ainoastaan jälkimmäisen vaihtoehdon voin ymmärtää ”jatkeeksi”.
Ymmärrän myös jenkki-pickupit jos niiden ajokokemus tuottaa jotain erityistä/parempaa fiilistä mitä ei muunlaisen auton ratissa saa. Jos taas se pointti olisi vain se auton jäätävä koko ja ajettavuus paskaa, niin menee jatke -kategoriaan omasta mielestä.
Vielä jos katto aukeaa niin ihan perus työmatkatkin tuntuu kesällä huviajeluilta. Ei olisi tullu mieleenkään ostaa vanhaa 2-paikkaista avosporttia status/munajatkesyistä, varmaan jonkun muun tyyppinen auto ajaisi sen asian tuhat kertaa paremmin.
Tässä pitäisi ehkä mennä tuon "jatkeen" määritelmään. Jokainen normaalein henkisin kyvyin varustettu ymmärtää että tuo jatke ei tietenkään fyysisesti saa aikaan mitään muutoksia munaskuissa, vaan kuse on vain siitä miltä se tuntuu, joillain munaskuissa tai sitten ihan muuten vaan.

Jatke tarkoittaa siis itsetunnon kohotusta, jota aiheuttaa oikeastaan kaikki kiva, mukava ja hauska tekeminen josta tulee hyvä olo.

Puhtaasti funktionaalisen tarpeen liikkua täyttää se perus pikkukippo, ja oikeastaan kaikki sen jälkeen on ylimääräistä, jotka tehdään mielihyvän saavuttamiseksi, joka useimmiten on pelkkää vaivan vähentämistä. Eli kun hankitaan kulkuneuvo, joka on vaivattomuuden lisäksi mukava, ja sillä voi leikkiä, niin kaikkihan nuo ovat pelkästään oman itsensä takia tehtyjä lisäyksiä.

En minäkään tarvitse nykyisiä ajoneuvojani, ainakaan siinä muodossa missä ne on hankittu, vaan ihan henkilökohtaisia munanjatkeita ne ovat. Tietysti moni ei voi ikinä nähdä joitain valintojani millään muotoa jatkeena, vaan pikemminkin masokismina, mutta itseni takia mä olen valintani tehnyt. Jopa vihreä* Joponi on omalaisensa jatke, ei se täytä mitään todellista tarvetta.

Mua kummastutta eniten noissa jatkeissa se, että jotkut tuntevat tarvetta perustella ne järkeviksi.

* Väri, ei ympäristöarvo.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
En tiedä, mielestäni on "munanjatkeita" ja munanjatkeita. Toiset ovat jopa hyvin huomaamattomia ja merkityksettömän näköisiä oloisia ja kuuloisia ulkopuolisille mutta ovatkin ihan jotain muuta ja tarkoituksena tuottaa hyvää oloa (oli se sitten katto alhaalla ajelu, kiihdyttely, ratapäivät jne jne) omistajalleen ja/tai kyydissä olijoille ja on niitä toisenlaisia jotka tekevät ehkä tuon ensimmäisen munanjatkeen tehtävät mutta pääasia on enemmän siinä minkä vaikutelman se luo ulkopuolisille ja/tai matkustajille kuskin sijaan.

EDIT: Omasta mielestäni noita jatkeita löytyy yllättävänkin tavallisista kipoista. Otetaan vaikka joku BMW 316i M-sport paketilla, isoilla aluilla ja ilman mallimerkintää. Mielellään lisänä vielä pientä tuunausteippausta ja isompaa putkenpäätä. Tavoitteena viestittää enemmänkin että katsokaa juu mulla on iso nopea BMW vaikka tosiasiassa hinta on täysin sama tai pienempi kuin siinä oikeasti nopeassa Leon Cuprassa/i30n:ssä/isokoneisessa ties missä kipossa joka ei ole ns premium merkki ja ei välttämättä näytä niin pramealta ja BMW taas on all show no go.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Tässä pitäisi ehkä mennä tuon "jatkeen" määritelmään. Jokainen normaalein henkisin kyvyin varustettu ymmärtää että tuo jatke ei tietenkään fyysisesti saa aikaan mitään muutoksia munaskuissa, vaan kuse on vain siitä miltä se tuntuu, joillain munaskuissa tai sitten ihan muuten vaan.

Jatke tarkoittaa siis itsetunnon kohotusta, jota aiheuttaa oikeastaan kaikki kiva, mukava ja hauska tekeminen josta tulee hyvä olo.

Puhtaasti funktionaalisen tarpeen liikkua täyttää se perus pikkukippo, ja oikeastaan kaikki sen jälkeen on ylimääräistä, jotka tehdään mielihyvän saavuttamiseksi, joka useimmiten on pelkkää vaivan vähentämistä. Eli kun hankitaan kulkuneuvo, joka on vaivattomuuden lisäksi mukava, ja sillä voi leikkiä, niin kaikkihan nuo ovat pelkästään oman itsensä takia tehtyjä lisäyksiä.

En minäkään tarvitse nykyisiä ajoneuvojani, ainakaan siinä muodossa missä ne on hankittu, vaan ihan henkilökohtaisia munanjatkeita ne ovat. Tietysti moni ei voi ikinä nähdä joitain valintojani millään muotoa jatkeena, vaan pikemminkin masokismina, mutta itseni takia mä olen valintani tehnyt. Jopa vihreä* Joponi on omalaisensa jatke, ei se täytä mitään todellista tarvetta.

Mua kummastutta eniten noissa jatkeissa se, että jotkut tuntevat tarvetta perustella ne järkeviksi.

* Väri, ei ympäristöarvo.
Niin mutta yleensä jatkeella tarkoitetaan sitä, että pitää näyttää muille, ei sitä että on itsestä kivempaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Niin mutta yleensä jatkeella tarkoitetaan sitä, että pitää näyttää muille, ei sitä että on itsestä kivempaa.
Eihän tuonkaan vaikutus tapahdu kuin pään sisällä. Jos saa kiksit kateudesta, niin se oletus jonkun toisen katellisuudestahan on päänsisällä.

Sama pätee kyllä toisinkin päin, jos olet jostain kateellinen, ei se kateuden kohteena oleva ihminen siitä välttämättä mitään iloa saa - ei itse katellisuutta aiheuttavasta asiasta, tai siitä että joku on kateellinen.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
444
Niin mutta yleensä jatkeella tarkoitetaan sitä, että pitää näyttää muille, ei sitä että on itsestä kivempaa.
Juuri näin.

Autosta (tai miksei mistä tahansa muustakin materiasta) tulee munanjatke jos se hankitaan vain että voidaan leuhkia, esitellä, tulla "hyväksytyksi" haluamassaan seurassa ja olla olevinaan.

"Pienimunainen" siis hankkii munanjatkeen pönkittääkseen jotai mitä ei ole, jotta näyttää muiden silmissä "isommalta".

Se että ostaa itselle jotain mistä tykkää, ei tee hankinnasta automaattisesti jatketta vaikka siitä itse nauttisikin.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
793
Onhan siinä oma fiiliksensä kepitellä isoa dieselkonetta. Maalla asuessa saattaisi tuommoinen iso pick-up olla ihan hyödyllinenkin, varsinkin nelikkona. Minusta ne eivät ole jatkeita yhtään sen enempää kuin jokin (kallis) urheiluauto.
En itse nyt hokaa tota fiilistä, joka tulee kepittämisestä?
Yli 6 vuotta ajoin työkseni sora-autoa, jossa oli fullerin 18 lovinen suorahampainen laatikko, enkä siitä kyllä mitään fiilistä saanut:confused:
Nykyisessä sora-autossa taas robottivaihteisto, jota tosin pidän 95% ajasta manuaalikäytöllä. Lyö keppivehkeen kuitenkin 100-0 normaalissa ajossa, ehkä 1-2 kertaa vuodessa tulee fullerin keppiä ikävä, lähinnä, että se tietyssä tilanteessa nopea.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
En itse nyt hokaa tota fiilistä, joka tulee kepittämisestä?
Yli 6 vuotta ajoin työkseni sora-autoa, jossa oli fullerin 18 lovinen suorahampainen laatikko, enkä siitä kyllä mitään fiilistä saanut:confused:
Nykyisessä sora-autossa taas robottivaihteisto, jota tosin pidän 95% ajasta manuaalikäytöllä. Lyö keppivehkeen kuitenkin 100-0 normaalissa ajossa, ehkä 1-2 kertaa vuodessa tulee fullerin keppiä ikävä, lähinnä, että se tietyssä tilanteessa nopea.
Varmaan halutaan noilla isoilla vehkeillä olla ”niin rekkakuskia” kun voi ilman riittävää ajokorttiluokkaa ja oikeasti isoa kalustoa. Tämmöinen kuva jäi silloinkin kun eräs B-korttilainen tuttu esitteli oma pitkää Hiaceaan venetraileri perässä ja oli kuulemma melkein yhtä pitkä kuin rekka-auto, woohoo :confused::lol:
(Ne sitten jotka ammatikseen näitä touhuavat eivät siitä siviilissä voisi vähempää kiinnostua?)
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
340
Varmaan halutaan noilla isoilla vehkeillä olla ”niin rekkakuskia” kun voi ilman riittävää ajokorttiluokkaa ja oikeasti isoa kalustoa. Tämmöinen kuva jäi silloinkin kun eräs B-korttilainen tuttu esitteli oma pitkää Hiaceaan venetraileri perässä ja oli kuulemma melkein yhtä pitkä kuin rekka-auto, woohoo :confused::lol:
(Ne sitten jotka ammatikseen näitä touhuavat eivät siitä siviilissä voisi vähempää kiinnostua?)
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
Joo no ei ainakaan minulle tarvitse pahoitella, melko lailla samaa mieltä eikä ole oma juttu nuo. Luulempa että moni pikkupoika haaveilee vaikka tuosta rekkakuskin urasta, siitä sitten kuitenkin kasvaa muihin ammatteihin. Arvelen silti että joillekkin jää kytemään se halu ajaa jotain isoa edes joku päivä... :)
Mutta se offtopicista omalta osaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
En itse nyt hokaa tota fiilistä, joka tulee kepittämisestä?
Yli 6 vuotta ajoin työkseni sora-autoa, jossa oli fullerin 18 lovinen suorahampainen laatikko, enkä siitä kyllä mitään fiilistä saanut:confused:
Nykyisessä sora-autossa taas robottivaihteisto, jota tosin pidän 95% ajasta manuaalikäytöllä. Lyö keppivehkeen kuitenkin 100-0 normaalissa ajossa, ehkä 1-2 kertaa vuodessa tulee fullerin keppiä ikävä, lähinnä, että se tietyssä tilanteessa nopea.
Ei se "kepittely" ja ison dieselin vihellys kaikkia sytytä, toiset vannovat ehdottomasti automaatin nimeen kaikissa autoissa, toiset eivät taas ota automaattia mistään hinnasta, eli pitkälti tottumis ja fiilistely kysymys.

Itse kun olin noin 15 vuotta sitten opiskeluaikoina ajohommissa, niin ajoin mielelläni vanhalla Volvon FH7:lla, jossa oli aluevaihtajalla varustettu laatikko ja jonka kanssa piti oikeasti ennakoida vaihteenvaihdot ja keskittyä kepittämään.
Muut kuskit eivät siitä pitäneet ja robottilaatikolla varustetut Axorit / Actrossit hävisivät pihasta ensimmäisenä, jos vaan kuski itse pääsi valitsemaan.

Nyt kun on satunnaisesti veivannut omia hommia Veholta vuokratulla kuorma-autolla, niin onhan tuollainen automaatilla oleva uusi pulla Atego aika kätevä peli veivata kaupungissa, vaikka pakokaasujarrun ja vaihteiston toiminta onkin joissain tilanteissa "kulmikkaampaa" kuin se olisi käsivaihteisen kanssa.

Sen voin sanoa, että en veivannut 6,2 metriä pitkän pakettiautoni ja 9 metriä pitkän 3500 kg venetrailerin kanssa yhtään sen enempää, kuin oli veneen nostamisen ja talvisäilytykseen viennin takia pakollista, on sen verran nihkeä yhdistelmä ajaa, että ei sitä huvikseen kisko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
toiset vannovat ehdottomasti automaatin nimeen kaikissa autoissa, toiset eivät taas ota automaattia mistään hinnasta, eli pitkälti tottumis ja fiilistely kysymys.
Kyllä se on vanhemmassa kalustossa myös kustannuskysymys sekä luottokysymys.

Joku jakelufirma joka vaihtaa autot jossain 2-3v iässä ja <300tkm ajettuina voi hyvin pitää tomaatteja, mutta ne ketkä joutuu ajelemaan pidempään tai hankkimaan käytettynä kalustot yleensä välttävät niitä vaikka mukava niillä olisi pullaa kaupungissa jaella. Meilläkin on menossa vanhempi Atego pian vaihtoon (reilusti yli 700tkm ajettu) eikä emännällä käynyt edes mielessä että hommaa automaatin tilalle vaikka itsekin ajelee Ategoilla lenkkilä vähän väliä. (Toki myös ilmajousien tarve vähentää jo muutenkin vaihtoehtoja, niin automaatti ei ainakaan tuo lisää vaihtoehtoja... ;) )

Sama homma pakun kanssa; "mukavahan se olisi", mutta korkeintaan vain kustannuserä jos hajoaa ja pahimmillaan *ttumainen ongelma autossa jolla pitää olla liikkeellä 5 tai 6 päivää viikossa.


Ja mitä tuollaisella kuorma-autolla ajelemiseen tulee, niin vaikken itse työkseni aja niin on se välillä ihan kivaa vaihtelua muistuttaa miltä se liikennemaailma näyttää sieltä "isompien ja hitaiden" näkökulmasta. Muistaa paremmin vähän varoa ja antaa tilaa kun perspektiivi ei ole pelkkää henkilöautoa ja pyörällä ajoa... :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Lähinnä nyt tarkoitin tuossa kommentissani henkilökohtaisessa käytössä olevia autoja, enkä tuotantoautoja, mutta totta tuokin on.

Aina välillä, kun olen puoliksi vakavissani harkinnut jonkun vanhan pienellä pilkillä varustetun Ategon tai FL6:sen ostoa omalle toiminimelleni, niin olen katsellut vain manuaalilla olevia yksilöitä ja ehdottomasti rautajousilla.

Samoin myös valitsin nykyistä pakuani Saksasta hakiessa tehokkaamman koneen manuaalilla automaatin sijasta, vaikka saman liikkeen rivissä olisi ollut suunnilleen saman verran ajettuja saman kuntoisia ja hintaisia autoja niin automaattina kuin manuaalinakin valittavissa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
Entäpä, jos joku vain haluaa ajaa työkseen isoa autoa? On jopa ihmisiä, jotka pitävät siitä työstä. Joillekin se on kutsumusammatti tai seurannut isältä pojalle, mutta tokihan sitä alaa käy moni alalle sopimaton kokeilemassa työkkärin tiskinkin kautta. Ja kuljetusalalla on aika paljon vaihtelua ja erilaisia työtehtäviä. Ei kaikki ole sitä runkolinjojen ajamista Suomen päästä päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
793
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
Luojan kiitos noita kunnianhimottomia vielä löytyy, hankalaa olisi muuten. Itselle onneksi se on vaan työtä, vaikkei se mitään ruusuilla tanssimista aina ole.
Mikä sinun mielipiteesi on lähihoitajista, kaupan kassahenkilöistä tai sähkömiehistä? Tai muista aloista, joihin pääsee kolmen vuoden ammattitutkinnolla? Kaikkiko on kunnianhimottomia?
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Entäpä, jos joku vain haluaa ajaa työkseen isoa autoa? On jopa ihmisiä, jotka pitävät siitä työstä. Joillekin se on kutsumusammatti tai seurannut isältä pojalle, mutta tokihan sitä alaa käy moni alalle sopimaton kokeilemassa työkkärin tiskinkin kautta. Ja kuljetusalalla on aika paljon vaihtelua ja erilaisia työtehtäviä. Ei kaikki ole sitä runkolinjojen ajamista Suomen päästä päähän.
Ei voi olla näin. Kukaan ei voi tykätä työstä josta maksetaan alle 10K€/kk ja jos tyytyy siihen eikä yritä saada 20K€/kk kuussa on tyhmä ja jos tyytyy siihen eikä yritä saada toista miljoonaa sijoittamalla on myös tyhmä jne. jne...

:D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
No jaa.
Tulee mieleen tuntemani tapaus, joka varmuudella nauttii ihan ok palkkaa omistamassaan yrityksessä.
Toisinaan, aika useinkin, ajaa viikonloppuna rahtiautoa tai bussia. Ilmeisesti menee hyvänä vastapainona, kun arkityö ei liity aiheeseen millään lailla. Yritys ei ole start-up -vaiheessa, joten viikonloppuisin on vapaa-aikaa harrastuksille.

En ole viitsinyt kyseenalaistaa tämän kunnianhimoa tai rahkeiden riittävyyttä. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
No jaa.
Tulee mieleen tuntemani tapaus, joka varmuudella nauttii ihan ok palkkaa omistamassaan yrityksessä.
Toisinaan, aika useinkin, ajaa viikonloppuna rahtiautoa tai bussia. Ilmeisesti menee hyvänä vastapainona, kun arkityö ei liity aiheeseen millään lailla. Yritys ei ole start-up -vaiheessa, joten viikonloppuisin on vapaa-aikaa harrastuksille.

En ole viitsinyt kyseenalaistaa tämän kunnianhimoa tai rahkeiden riittävyyttä. :D
Ja vaikkei muita töitä tekisikään, niin moni unohtaa että sen kuorma-auton tai rekan ratissa on usein itse yrittäjä joka voi nälkäpalkan sijaan repiä tuplasti tuloja perus "kolmentonninduunariin" verrattuna.

Ja yleensä tuo on työnä vielä sellaista että siinä voi halutessaan (ja joskus ilmankin haluamista) tehdä hommia huomattavasti enemmän päivässä kuin perus 8 tuntia toimistossa tekevä - ja tuo näkyy palkkapussissa.

Itseäni perusnörttinä kismittää ettei palkka nouse vaikka tekisi 12 tuntisia päiviä (ne tunnit vain pitäisi pitää pois sitten kun on, hehe, vähemmän töitä, haha...).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Ai nelivetoaudiakin saa paska DSG laatikolla, jostain jäänyt kuvitelma niiden kaikkien olleen tiptronicilla.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Onhan noita jo noin 10 vuoden ajan saanut. Nelikoiden yhteydessä s-tronicit eivät ole tätä kaikista "heikointa" kuivakytkin DSG7. Kyllä 20k yli 300tkm ajetusta on paljon varsinkin, kun noista voi hyvinkin kalliita remontteja tulla yllätyksenä voi touhutonni jos toinenkin tulla tarpeeseen.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Joo kovia ovat pyynnit, tiedä sitten liikkuuko nuo 300 000km ajetut. Luulisi, että olisi vähemmän ajettujakin A4/A6 Quattroja 3.0TDI motilla reilusti halvemmalla tarjolla
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
mielenkiintonen pikku avo en edes tienny tommosen olemassaolosta mutta merkki on semmonen etten itse uskalla ostaa

Renault Wind Avoauto 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mulla on -12 rellu megane käyttiksenä harrasteen rinnalla. 1.4 turbokoneella ja vähän tota isommilla kilsoilla. Eipä siinä mitään ongelmia oo ollut minkään suhteen, perus huoltoja vaan, pohja siisti jne. En nää mitään isompaa ongelmaa nykyrellujen kanssa.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
mielenkiintonen pikku avo en edes tienny tommosen olemassaolosta
Tuohan ois just hieno! Merkki on yhtähyvä siinä kun muutkin. VeijoEssonbaarissa ja Ranen Grillillä on eriäviä mielipiteitä tietysti.

Ite jouduin downgreidaamaan Lexuksen IS250 Mazdan kutoseen, ja heittämällä ottasin ranskiksen tuon Maxan tilalle jos tilaisuus tulisi ja planeetat olis kohillaan.

Jos löytyisi se Xantia V6...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
:facepalm:

Meinaaksä että rekkakuskin homma on jotenkin helppoa tai yksinkertaista? Jestas mikä ajattelutyyli.. :confused:
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
Nyt rupeaa olemaan jo suomiautojen aatelia.
Ei ole ollut varaa ostaa kuin toiselle puolelle ovet ja ikkunat.





Mercedes-benz G 300GD 4x4 -85, Ranua

Sinänsä hauska tuo "Suomen halvimpaan hintaan" kun äsken oli 4k € halvemmalla myynnissä.
Joku tossa takaikkunassa ja -ovessa haisee kyllä itse rälläköidyltä. En tiedä, ei vain näytä hyvältä. Esimerkiksi ikkunan tiiviste ja sen tiivisteen upotus eivät kohtaa, kun muissa samanlaisissa se tuntuu menevän yksiin. Nettiauton ilmossa parempi kuva tuolta oven kyljeltä: Mercedes-Benz G 300GD Paku vaihdetaan 4x4 1985 - Used vehicle - Nettiauto
Muutenkin nuo Kastenwagenit olivat ikkunattomia ainakin wikipedian mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Joku tossa takaikkunassa ja -ovessa haisee kyllä itse rälläköidyltä. En tiedä, ei vain näytä hyvältä. Esimerkiksi ikkunan tiiviste ja sen tiivisteen upotus eivät kohtaa, kun muissa samanlaisissa se tuntuu menevän yksiin. Nettiauton ilmossa parempi kuva tuolta oven kyljeltä: Mercedes-Benz G 300GD Paku vaihdetaan 4x4 1985 - Used vehicle - Nettiauto
Muutenkin nuo Kastenwagenit olivat ikkunattomia ainakin wikipedian mukaan.
Onko noita "tehdasmalleja" joissa kahva "väärinpäin" alhaalla eikä oven oikeassa reunassa + puuttuu vararengaspaikka ovesta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Nettiauton ilmoituksessahan pitää ilmoittaa mittarilukema, eikä autolla ajettua kilometrimäärää. Niin typerää kuin se onkin, niin tuo on ihan oikein ilmoitettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Nettiauton ilmoituksessahan pitää ilmoittaa mittarilukema, eikä autolla ajettua kilometrimäärää. Niin typerää kuin se onkin, niin tuo on ihan oikein ilmoitettu.
Eikä välttämäti edes mittarilukemaa, toki herättää kysymyksiä jos kilsoja ei ole missään kohtaa mainittu. No nyt etsin sattumoisin tiettyä autoa jonka oletin olevan myytävänä, eipä ollut. Mutta tutun jobbarin ilmoitus sattui silmään. Mitään ei ei ollut itse mittarilukemaan ilmoitettu, tekstistä löytyi sitten jäätävät kilsat, en kyllä itse ostaisi mutta kyllä siihenkin joku tarttuu.
Enkä edes laita linkkiä tähän kun noita vastaavia nyt on muitakin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Tavallaan ymmärrettävää että oikeasti isoja kilometrejä ei ilmoiteta tuonne, kun jengi hyppii seinille niistä, ikään kuin jossain 10 vuotta vanhassa lintassa sillä kilometrilukemalla olisi enää merkitystä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Tavallaan ymmärrettävää että oikeasti isoja kilometrejä ei ilmoiteta tuonne, kun jengi hyppii seinille niistä, ikään kuin jossain 10 vuotta vanhassa lintassa sillä kilometrilukemalla olisi enää merkitystä.
kyllä se nyt vaan yleensä auton kunnossa näkyy jos ero on tyyliin 200tkm tai 400tkm, joten siks jälkimmäiset kannattaa skipata suoraan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 389
Viestejä
4 159 492
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom