Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Sitä se on pakko olla koska tossa ei ole yhtään mitään mikä voitaisiin yhdistää olemassa oleviin kieliin.
Aha et ymmärrä. Jo no asia selvä että et ymmärrä. En yllättynyt.

EDIT muutin sen civiilipalveluksen sanaksi siviilipalvelus. Jos et vieläkään ymmärrä niin annetaan olla.
 
Viimeksi muokattu:

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 112
Kohta tulee käännä toinen poski jos saat iskun? Kuules nyt olen sanonut että en ole niin hyvä että käännän toisen posken.
@Stargate2017 Eli netistä lukemani tulkinnan perusteella tästä termistä vastaat vääryyteen vääryydellä, jatkaen koston kierrettä ja toimit tietoisesti vastoin Jeesuksen opetuksia? Ja luulet pääseväsi taivaaseen? Tsk, tsk.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 786
Aha et ymmärrä. Jo no asia selvä että et ymmärrä. En yllättynyt.
Tarkotus ei ole pilkata kielitaitoasia, tiedetään että olet kaksikielinen eikä kotikielesi välttämättä ole suomi, mutta ongelma on siinä tuosta ajatusvirrasta ei oikein pääse kärryille mitä siinä ajetaan takaa. Huolimatta kirjoitusasusta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
@Stargate2017 Eli netistä lukemani tulkinnan perusteella tästä termistä vastaat vääryyteen vääryydellä, jatkaen koston kierrettä ja toimit tietoisesti vastoin Jeesuksen opetuksia? Ja luulet pääseväsi taivaaseen? Tsk, tsk.
Kyllä syntien anteeksi anto ja usko Jeesukseen ja jumalaan. Ateisti logiikka minun palaute siitä? Tsk, tsk.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 137
Otetaas sitten pala kerrallaan. Mitähän tämäkin tarkoittaa?

Itsehän aloititte. Osa teistä oli olevinaan niin hyviä, mutta sitten ei usko jolloin hyvyys ei ole täydellinen. Miten niin kaikki? Tässä threadissa on onneksi paljon uskovaisia:).
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Koetatko naurattaa minua? Mitä tuomioita olen antanut? Olenko antanut esim. 5 vuotta vankeutta jollekin forum jäsenelle? Olenko antanut 500 euron sakot forum jäsenelle?

Koetin vain selittää saatte sitten tuomion kun tule kysymys pääsekö taivaseen.

Itsehän aloititte. Osa teistä oli olevinaan niin hyviä, mutta sitten ei usko jolloin hyvyys ei ole täydellinen. Miten niin kaikki? Tässä threadissa on onneksi paljon uskovaisia:).

Kohta tulee käännä toinen poski jos saat iskun? Kuules nyt olen sanonut että en ole niin hyvä että käännän toisen posken. Olen suorittanut asepalveluksen myös ja ei tullut yhtään mieleen että hakisin sivilipalvelukseen. En myöskään ole pacifisti. Toki en ole toivonut että haa Suomi nyt hyökkää jonnekin toiseen maahan, mutta valmis puolustamaan pitää olla.

Varmaan suomalaiset on hieman ärsyntyneitä Ruotsiin juuri siinä hetkellä kun on jääkiekko ottelu Suomi vastaan Ruotsi. Se ei kuitenkaan tarkoita että jippii nyt me halutaan aloittaa sota ja hyökätään Tukholmaan. Minua ärsytti myös kun Italia voitti Suomen äskettäin jalkapallossa EM karsinta ottelu miehet, mutta ei en halua että Suomi hyökkää Italiaan. Varmaan jos joku ehdottaisi nyt hyökätään Ruotsiin ihmiset katsoisi kalenterista että onko se 1 aprilli päivä?
"Olet ateisti, paha ihminen, et pääse taivaaseen" kuulostaa tuomiolta jonka vain JeesusKristus® saa antaa. Ainakin raamatun mukaan heh.
Miksi saat valita mitä sääntöjä noudatat ja mitä et?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Oikeat uskovaiset olisivat varmasti kanssasi kovin eri mieltä, @Stargate2017 . Epäilen että helvetti kutsuu sinua.

Mites jos et ole samaa mieltä asioista uskonveljiesi kanssa niin kuka on lopulta oikeassa? Ei kumpikaan vai he?
 
Viimeksi muokattu:

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 137
Oikeat uskovaiset olisivat varmasti kanssasi kovin eri mieltä, @Stargate2017 . Epäilen että helvetti kutsuu sinua.

Mites jos et ole samaa mieltä asioista uskonveljiesi kanssa niin kuka on louplta oikeassa? Ei kumpikaan vai he?
Eiköhän se ole jo tässä nähty, että tähtiportti on niin varma uskostaan, että hän se tässä oikeassa on jos verrataan muihin uskovaisiin.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 112
Nahkurin orsilla tavataan tähtiporttia myöten, ehkä juhlistetaan Star Citizenin julkaisua samalla :think:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Nahkurin orsilla tavataan tähtiporttia myöten, ehkä juhlistetaan Star Citizenin julkaisua samalla :think:
Joo heh katsos minun uusimmat postauskset Star Citizen threadissa. Jos jätetään väliin uskon Jumalaan ja Jesukseen saan syntien anteeksiannon ja sillä siisti. Otan taukoa tästä threadista. Keskustelen mielummin hieman mukavimmista ja enemmän neutraalista asiosta peleistä, elokuvista, urheilusta jne urheilussa me kaikki kannatetaan Suomea.

Pieni vinkki nyt jännittää muuten jos Suomi ensimmäistä kertaa pystyy karsiutumaan isoihin arvokisoihin jalkapallossa ja Suomella on suhteellisen hyvät mahdollisuudet päästä jalkapallo EM 2020 kisoihin. Suomi pelaa seuraavan kerran karsintaotteluita että päsee kisoihin joskus lokakuussa 2019.

Saatte jatkaa nyt keskustelua minun puolesta keskenänne ja postaan ehkä Star Citizen ja muihin keskusteluihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Koetin vain selittää saatte sitten tuomion kun tule kysymys pääsekö taivaseen.
Jos olet sitä mieltä, että taivaaseen päästään niin sinulla varmaan on vastaus tuohon aikaisempaan kysymykseeni ja varmasti osaat määritellä mikä on taivas.

Jos uskovainen kauppaa taivaaseenpääsyä palkinnoksi niin ihan validi kysymys on mikä on se taivas... Ilman vastausta tuohon koko uskontonne on tuuleenhuutelua.

Siis ihan joka kerta kun juttelee uskovaiselle joka tyrkyttää sitä uskontoaan niin keskustelu menee näin:

- Sinun pitää uskoa jesseen.
- Miksi minun pitäisi uskoa jesseen?
- Koska muuten et pääse taivaaseen.
- Miksi minun pitäisi päästä taivaaseen? Mitä siellä on niin erikoista?
- Syvä hiljaisuus...
- Uskis vaihtaa puheenaihetta tai häipyy vähin äänin taka-alalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Jos olet sitä mieltä, että taivaaseen päästään niin sinulla varmaan on vastaus tuohon aikaisempaan kysymykseeni ja varmasti osaat määritellä mikä on taivas.

Jos uskovainen kauppaa taivaaseenpääsyä palkinnoksi niin ihan validi kysymys on mikä on se taivas... Ilman vastausta tuohon koko uskontonne on tuuleenhuutelua.

Siis ihan joka kerta kun juttelee uskovaiselle joka tyrkyttää sitä uskontoaan niin keskustelu menee näin:

- Sinun pitää uskoa jesseen.
- Miksi minun pitäisi uskoa jesseen?
- Koska muuten et pääse taivaaseen.
- Miksi minun pitäisi päästä taivaaseen? Mitä siellä on niin erikoista?
- Syvä hiljaisuus...
- Uskis vaihtaa puheenaihetta tai häipyy vähin äänin taka-alalle.
Tuo oli hyvä esimerkki mielestäni. :) Kuulostaa minusta yhtä järkevältä kuin esim seuraava esimerkki.

Luet jostain top seller -romaanista että siellä on kansakunta jossa osa asukkaista ajaa autoa ohjaten jaloillaan. Ihmettelet syitä mutta kirjasta käy ilmi myös että siitä saisi jonkin upean palkkion - tosin vain jos kuolisit siten että ohjaat autoa jaloilla.

Lähtisitkö toteuttamaan tätä perässä, @Stargate2017 ?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jos olet sitä mieltä, että taivaaseen päästään niin sinulla varmaan on vastaus tuohon aikaisempaan kysymykseeni ja varmasti osaat määritellä mikä on taivas.

Jos uskovainen kauppaa taivaaseenpääsyä palkinnoksi niin ihan validi kysymys on mikä on se taivas... Ilman vastausta tuohon koko uskontonne on tuuleenhuutelua.

Siis ihan joka kerta kun juttelee uskovaiselle joka tyrkyttää sitä uskontoaan niin keskustelu menee näin:

- Sinun pitää uskoa jesseen.
- Miksi minun pitäisi uskoa jesseen?
- Koska muuten et pääse taivaaseen.
- Miksi minun pitäisi päästä taivaaseen? Mitä siellä on niin erikoista?
- Syvä hiljaisuus...
- Uskis vaihtaa puheenaihetta tai häipyy vähin äänin taka-alalle.
Traditionally, Christianity has taught that heaven is the location of the throne of God as well as the holy angels,[51][52] although this is in varying degrees considered metaphorical. In traditional Christianity, it is considered a state or condition of existence (rather than a particular place somewhere in the cosmos) of the supreme fulfillment of theosis in the beatific vision of the Godhead. In most forms of Christianity, heaven is also understood as the abode for the redeemed dead in the afterlife, usually a temporary stage before the resurrection of the dead and the saints' return to the New Earth.

Lyhyt vastaus paljon ei tiedetä taivaasta paitsi siellä on mukavaa ja on enkeleitä , Jesus ja Jumala.

Helvetti taas on sen vastakohta kun eläisit kidustuskammiossa kidutettavana.
Helveltissä on Paholainen ja Demoneja.

Ei ole mitään tietoa mitä siellä täsmälleen on taivaassa sen näen sitten kun sen aika tulee.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Lyhyt vastaus paljon ei tiedetä taivaasta paitsi siellä on mukavaa ja on enkeleitä , Jesus ja Jumala.

Helvetti taas on sen vastakohta kun eläisit kidustuskammiossa kidutettavana.
Helveltissä on Paholainen ja Demoneja.
Miten tämä tiedetään,kuka tietää? Onko jollakin laittaa ns mustaa valkoiselle eli dokumentaatiota jotain näytettävää informaatiota / faktaa vai tiedetäänkö tämä samanlailla kun minä tiedän että Kuun pimeällä puolella on vihreiden meninkäisten tukikohta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Ja jos se taivas on paikka tai fiilis niin sinnehän menee se puhdistettu sielu jossa ei ole enää minuutta. Eli ihan sama vaikka joutuis helvettiin kun se en ole minä itse vaan joku sielu mihin ei ole minkäänlaista linkkiä olemassa.

Joten suomeksi, leikitään että taivas ja helvetti on olemassa niin sillä ei yksinkertaisesti ole niin mitään väliä.

Ei järin aukotonta ole tuo kristillis-höpöhöpö. :D Palkitaan ja uhkaillaan ei millään. No, tyhmät ostaa muutenkin kaikkea paskaa että samaan laariin vaan..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 786
Ja jos se taivas on paikka tai fiilis niin sinnehän menee se puhdistettu sielu jossa ei ole enää minuutta. Eli ihan sama vaikka joutuis helvettiin kun se en ole minä itse vaan joku sielu mihin ei ole minkäänlaista linkkiä olemassa.

Joten suomeksi, leikitään että taivas ja helvetti on olemassa niin sillä ei yksinkertaisesti ole niin mitään väliä.

Ei järin aukotonta ole tuo kristillis-höpöhöpö. :D Palkitaan ja uhlkaillaan ei millään. No, tyhmät ostaa muutenkin kaikkea paskaa että samaan laariin vaan..
Plus että jos on pelkkä sielu ilman fyysistä olemusta niin miten helvetissä voidaan kiduttaa kuin kidutuskammiossa?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Validi pointti, Mikkos, validi pointti.. :D Ehkä kohta kuullaan totuus @Stargate2017 in suusta.
Toistaamiseen olet nyt minua kutsunut tähän threadiin. Viimeinen kerta kun vastaan siihen ennen pitkää taukoa. Google heaven and hell niin wikipedia antaa myös enemmän tietoaa tarvittessa.

Kuka nyt sanoi että ei voit tuntea mitään jos on sielu tai haamu? Ei kukaan.

Helvetti:
"Uudesta testamentista löytyvät tuhoutuminen olemattomiin, sielujen Urappeutuminen varjomaisiksi haamuiksi, ikuinen piinahelvetti ja oppi pelastautumisesta. Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan."

Jos kutsut nyt 3 kertaa niin en tule tähän threadiin ennen taukoani, mutta mahdollisesti muissa thredeissa osallistun keskusteluun muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
65
Tulitko oikeasti sanomaan vain KVG? Siinäpä loistava vastaus.
Thanks for nothing Stargoatse2017.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Nomuttakun Jeesus sanoo, että hampaita sielä kiristellään. Haamun olemattomia hampaita. Tai en entäs jos jo maanpäällä on ollu tekarit. On siinä saatanalla saatana työmaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Lyhyt vastaus paljon ei tiedetä taivaasta paitsi siellä on mukavaa ja on enkeleitä , Jesus ja Jumala.

--- bla bla

Ei ole mitään tietoa mitä siellä täsmälleen on taivaassa sen näen sitten kun sen aika tulee.
Eli sinulla ei ole mitään hajua mikä on taivas vaikka kovasti kauppaat sinne pääsyä. Sama kun kauppaisit sadantonnin autoa jollekin näyttämättä minkälainen auto kyseessä. Sanot vaan että kyllä sun vaan pitää uskoa että siinä autossa on mukavaa ja enkelinkuvia.

Niin, ja määrittele "mukava" minulle. Se kun on aika subjektiivinen käsite. Toisille mukava on ryyppäämistä ja huoraamista, joita ei voi olla taivaassa koska nehän ovat uskovaiselle no-go.

Ja toisekseen, määrittele minulle mitä/mikä on "enkeli". Onko se finnipäinen miesoletettu neitsyt nörtti? Vai tarkoitatko niitä valkoihoisen blondin kuvia joilla on hanhensiivet selässä? Jos niin melko absurdia tummaihoisesta kulttuurista lähtöisin olevasta uskonnosta tulevat "enkelit". Jos metafora ei aukea niin vrt. jeesuksen oletettu syntymä-ympäristö vs. maalauksissa ja sitäkautta ihmisten mielikuva jeesuksesta valkoihoisena länkkärinä.

ps. jos tuon näköinen heppu olisi tuohonaikaan hengannut ko. maan kaduilla, hänet olisi kyllä tapettu ennen ensimmäisen kylän porttia muukalaisena. Vai meinaatko että 2 päätä pidempi länkkärin näköinen heppu olisi sulautunut joukkoon ja elellyt sellaista elämää mitä raamattu satuilee ilman seurauksia?
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
1 588
Eiköän se ole jo kaikille selvä että uskonnot eivät kestä mitään kriitistä arviointia.
Uskonnot antavat ihmisille tunnetta oikeassa olemisesta ja toivoa paremmasta tulevaisuudesta. Toisaalta uskotojen johtajat saavat rahaa ja valtaa. Tämä on se yksinkertainen syy miksi uskonnot ovat menestyneet niin hyvin historiassa. Toivotaan että sivistys auttaa ihmisiä ymmärtämään tämän yksinkertaisen asian ja suhteuttamaan uskonnot sen mukaan.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 397
Niin, ja määrittele "mukava" minulle. Se kun on aika subjektiivinen käsite. Toisille mukava on ryyppäämistä ja huoraamista, joita ei voi olla taivaassa koska nehän ovat uskovaiselle no-go.
Jumala on kuulemma täydellinen, joten hän osaa varmaan optimoida luomistyönsä täydelliseksi. Niinpä järkevintä oli tietenkin tehdä vain yksi paikka tuonpuoleiseen eli taivas ja helvetti ovat sama asia. Minusta näin ateistina ainakin olisi yhtä helvettiä elää ikuisessa jumalanpalveluksessa fundamentalistiuskovaisten keskellä.

Ja toisekseen, määrittele minulle mitä/mikä on "enkeli". Onko se finnipäinen miesoletettu neitsyt nörtti? Vai tarkoitatko niitä valkoihoisen blondin kuvia joilla on hanhensiivet selässä? Jos niin melko absurdia tummaihoisesta kulttuurista lähtöisin olevasta uskonnosta tulevat "enkelit".
No tuo tuskin on mikään ongelma kaikkivaltiaalle. Vorlonitkin osasivat hoitaa ulkonäköseikat kaikkia tyydyttävällä tavalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Onkohan muuten nämä vastikään löydetyt maankaltaiset planeetat jotain jumalan sivuprojekteja? Oikeasti aina kun planeetta tai galaxi räjähtää niin jumala siellä totes että "vituix meni" ja räjäytti koko paskan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Toistaamiseen olet nyt minua kutsunut tähän threadiin. Viimeinen kerta kun vastaan siihen ennen pitkää taukoa. Google heaven and hell niin wikipedia antaa myös enemmän tietoaa tarvittessa.

Kuka nyt sanoi että ei voit tuntea mitään jos on sielu tai haamu? Ei kukaan.

Helvetti:
"Uudesta testamentista löytyvät tuhoutuminen olemattomiin, sielujen Urappeutuminen varjomaisiksi haamuiksi, ikuinen piinahelvetti ja oppi pelastautumisesta. Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan."

Jos kutsut nyt 3 kertaa niin en tule tähän threadiin ennen taukoani, mutta mahdollisesti muissa thredeissa osallistun keskusteluun muutenkin.
Ei ollut kyse niinkään siitä voiko joku sielu tai haamu tuntea mitään - vaan siitä kun uskonoppineiden mukaan taivaaseen vilahtaa puhdistettu sielu. Ja tästä asiasta monen uskovan kanssa keskusteltuani he ovat kertoneet että sielu tosiaankin on puhdistettu aiemman kantajansa persoonallisuudesta ja kaikesta siitä mitä kyseinen henkilö on edustanut.

Tämähän vääjäämättä johtaa tilanteeseen että se sielu et ole sinä itse vaan jokin siitä erillinen osa jolla ei ole käytännössä mitään yksilöivää identiteettiä. Puhdas sielu. Nyt kysymys kuuluukin vaikka minulla olisi sielu ja se menisi joko taivaaseen tai helvettiin niin mitä väliä sillä olisi? Enhän minä olisi se sielu, tuntisi miten sitä kidutetaan tai miten se huoraisi ja ryyppäisi taivaassa. Joten mitä ihmeen väliä sillä edes on minne moinen menisi?

PS. Miten sielu rappeutuu varjomaiseksi haamuksi? Kun koko kuolemanjälkeinen konsepti on kuin reikäjuustoa niin miten tämä osataan sanoa todeksi? Miten tämä varjomaisuus ilmenee verrattuna perussieluun? Onko siitä muuta kuin esteettistä haittaa? Paljon kysymyksiä mutta ehkä sinä vastaat kun tiedät näitä juttuja. :)

PPS. Yritin käyttää googlea apuna eikä tuolta löytynyt järin paljoa lisäinfoa Uusi sivu 1

Tämä siis sinulle, ystäväni @Stargate2017 :)
 
Liittynyt
03.09.2019
Viestejä
362
Ei ollut kyse niinkään siitä voiko joku sielu tai haamu tuntea mitään - vaan siitä kun uskonoppineiden mukaan taivaaseen vilahtaa puhdistettu sielu. Ja tästä asiasta monen uskovan kanssa keskusteltuani he ovat kertoneet että sielu tosiaankin on puhdistettu aiemman kantajansa persoonallisuudesta ja kaikesta siitä mitä kyseinen henkilö on edustanut.

Tämähän vääjäämättä johtaa tilanteeseen että se sielu et ole sinä itse vaan jokin siitä erillinen osa jolla ei ole käytännössä mitään yksilöivää identiteettiä. Puhdas sielu. Nyt kysymys kuuluukin vaikka minulla olisi sielu ja se menisi joko taivaaseen tai helvettiin niin mitä väliä sillä olisi? Enhän minä olisi se sielu, tuntisi miten sitä kidutetaan tai miten se huoraisi ja ryyppäisi taivaassa. Joten mitä ihmeen väliä sillä edes on minne moinen menisi?

PS. Miten sielu rappeutuu varjomaiseksi haamuksi? Kun koko kuolemanjälkeinen konsepti on kuin reikäjuustoa niin miten tämä osataan sanoa todeksi? Miten tämä varjomaisuus ilmenee verrattuna perussieluun? Onko siitä muuta kuin esteettistä haittaa? Paljon kysymyksiä mutta ehkä sinä vastaat kun tiedät näitä juttuja. :)

PPS. Yritin käyttää googlea apuna eikä tuolta löytynyt järin paljoa lisäinfoa Uusi sivu 1

Tämä siis sinulle, ystäväni @Stargate2017 :)

Raamatun mukaan "puhdistettu sielu" (jos tätä nyt halutaan käyttää) ei todellakaan tarkoita persoonasta puhdistettua, päinvastoin juuri itsekseen puhdistettua, eli synnistä ja sen seurauksista puhdistettua/vapautettua persoonaa.

Jeesus tuli yhdistämään sen mikä oli katkennut, eli yhteyden Jumalaan. Synti on se mikä erottaa Jumalasta ja ristillä Kristus tuli synniksi Jumalan kaadettua ihmiskunnan syntitaakan Hänen päällensä.

Jokainen meistä on oma persoonansa ja se persoona pääsee täyteen loistoonsa taivaassa, kun synti ja sen seuraukset ovat poissa ja ihminen sellaisenaan, millaiseksi Jumala hänet tarkoitti, elää esteettömässä yhteydessä Luojansa seurassa. Siihen meidät on luotu ja siinä meidän on paras olla.

Ja kun taivaasta ylempänä Joo22 kyseli, niin harmi ettei kohtaamasi uskovat ole osanneet mitään siitä kertoa.
Taivas on ensimmäiseksi yhteys kaiken elämän lähteeseen ja kaiken Luojaan.
Myös taivaassa olemme sielu,henki ja ruumis. Kirkastettu ylösnousemuskeho mikä ei ole enää kuoleman,sairauden tai ajan armoilla vaan minä/sinä täydellisenä. Ei kipua,väsymystä tai maallisen ruumiimme rajoituksia. Kovin tarkkaan ei sana ylösnousemuskehostamme puhu, mutta esimerkkejä on luonto täynnä. Toukka koteloituu ja syntyy uudelleen perhosena, pieni mitätön (sinapin)siemen pannaan kylmään kovaan maahan ja nousee puista suurimpia ja vahvempia.

Minä (sielu) olen edelleen minä, mutts täysin vapaa synnin kierouttavasta ja tuhoavasta vaikutuksesta. Ei enää kiusauksia ja langenneesta sydämmestä lähteviä pahoja ajatuksia, haluja ja tekoja.Tätä odotan itse ehkä eniten.

Henki täydellisessä yhteudessä Jumalaan ja kuten sielu ja kehokin niin vapaa synnistä.

Kun täällä paineuden,kiusausten ja elämän ahdistamina valitsemme Jeesuksen, niin ikuisuudessa saamme seurata Häntä täydessä rauhassa.

Siihen meidät on tarkoitettu ja luotu, iloon ja rauhaan Jumalan seurassa ja toistemme kanssa.

Ilmestyskirjassa Johannes kertoo myös taivasnäkyään. Kultakadut ja jslokivimuurit voivat antaa kylmän kuvan mutta vaikka taivaassa on kaikki kallein mitä luomakunnasta löytyy niin taivas on siellä missä on Jumala. Kun on Hänen läsnäolossaan niin puitteet eivät kiinnosta, Hänen Henkensä/läsnäolonsa on maailmankaikkeiden paras paikka.
Taivaan rajalla on erinomainen kirja, johon John Burke on koonnut ihmisten kuolemanrajakokemuksia ja täytyy sanoa, ettö se on ensimmäinen kirja raamattua lukuunottamatta jota suosittelen jokaiselle, joka on aiheesta kiinnostunut. Kirjassa on kuoleman rajalla käyneiden kokemuksia, myös muiden kuin kristittyjen ja mielestäni kirja avaa vanhaa ja vaikeas kysymystä "millainen on taivas."
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Edelleen kuulosta aivan uskomattoman pitkästyttävältä paikalta ja sit siellä piti vielä viettää ikuisuus. Ei sataa, ei tuhatta, ei miljoonaa vuotta, vaan IKUISUUS.

Oma valintani olisi kadotus, olemattomuus
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Raamatun mukaan "puhdistettu sielu" (jos tätä nyt halutaan käyttää) ei todellakaan tarkoita persoonasta puhdistettua, päinvastoin juuri itsekseen puhdistettua, eli synnistä ja sen seurauksista puhdistettua/vapautettua persoonaa.

Jeesus tuli yhdistämään sen mikä oli katkennut, eli yhteyden Jumalaan. Synti on se mikä erottaa Jumalasta ja ristillä Kristus tuli synniksi Jumalan kaadettua ihmiskunnan syntitaakan Hänen päällensä.

Jokainen meistä on oma persoonansa ja se persoona pääsee täyteen loistoonsa taivaassa, kun synti ja sen seuraukset ovat poissa ja ihminen sellaisenaan, millaiseksi Jumala hänet tarkoitti, elää esteettömässä yhteydessä Luojansa seurassa. Siihen meidät on luotu ja siinä meidän on paras olla.

Ja kun taivaasta ylempänä Joo22 kyseli, niin harmi ettei kohtaamasi uskovat ole osanneet mitään siitä kertoa.
Taivas on ensimmäiseksi yhteys kaiken elämän lähteeseen ja kaiken Luojaan.
Myös taivaassa olemme sielu,henki ja ruumis. Kirkastettu ylösnousemuskeho mikä ei ole enää kuoleman,sairauden tai ajan armoilla vaan minä/sinä täydellisenä. Ei kipua,väsymystä tai maallisen ruumiimme rajoituksia. Kovin tarkkaan ei sana ylösnousemuskehostamme puhu, mutta esimerkkejä on luonto täynnä. Toukka koteloituu ja syntyy uudelleen perhosena, pieni mitätön (sinapin)siemen pannaan kylmään kovaan maahan ja nousee puista suurimpia ja vahvempia.

Minä (sielu) olen edelleen minä, mutts täysin vapaa synnin kierouttavasta ja tuhoavasta vaikutuksesta. Ei enää kiusauksia ja langenneesta sydämmestä lähteviä pahoja ajatuksia, haluja ja tekoja.Tätä odotan itse ehkä eniten.

Henki täydellisessä yhteudessä Jumalaan ja kuten sielu ja kehokin niin vapaa synnistä.

Kun täällä paineuden,kiusausten ja elämän ahdistamina valitsemme Jeesuksen, niin ikuisuudessa saamme seurata Häntä täydessä rauhassa.

Siihen meidät on tarkoitettu ja luotu, iloon ja rauhaan Jumalan seurassa ja toistemme kanssa.

Ilmestyskirjassa Johannes kertoo myös taivasnäkyään. Kultakadut ja jslokivimuurit voivat antaa kylmän kuvan mutta vaikka taivaassa on kaikki kallein mitä luomakunnasta löytyy niin taivas on siellä missä on Jumala. Kun on Hänen läsnäolossaan niin puitteet eivät kiinnosta, Hänen Henkensä/läsnäolonsa on maailmankaikkeiden paras paikka.
Taivaan rajalla on erinomainen kirja, johon John Burke on koonnut ihmisten kuolemanrajakokemuksia ja täytyy sanoa, ettö se on ensimmäinen kirja raamattua lukuunottamatta jota suosittelen jokaiselle, joka on aiheesta kiinnostunut. Kirjassa on kuoleman rajalla käyneiden kokemuksia, myös muiden kuin kristittyjen ja mielestäni kirja avaa vanhaa ja vaikeas kysymystä "millainen on taivas."
Kultakadut ja jalokivimuurit? Onko tuo tosiaan parasta, mitä Jumalalla on tarjota? Kai kaikilla on myös rahaa miljaardeja ja porsset pihassa siellä taivaassa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 786
Raamatun mukaan "puhdistettu sielu" (jos tätä nyt halutaan käyttää) ei todellakaan tarkoita persoonasta puhdistettua, päinvastoin juuri itsekseen puhdistettua, eli synnistä ja sen seurauksista puhdistettua/vapautettua persoonaa.

Jeesus tuli yhdistämään sen mikä oli katkennut, eli yhteyden Jumalaan. Synti on se mikä erottaa Jumalasta ja ristillä Kristus tuli synniksi Jumalan kaadettua ihmiskunnan syntitaakan Hänen päällensä.

Jokainen meistä on oma persoonansa ja se persoona pääsee täyteen loistoonsa taivaassa, kun synti ja sen seuraukset ovat poissa ja ihminen sellaisenaan, millaiseksi Jumala hänet tarkoitti, elää esteettömässä yhteydessä Luojansa seurassa. Siihen meidät on luotu ja siinä meidän on paras olla.

Ja kun taivaasta ylempänä Joo22 kyseli, niin harmi ettei kohtaamasi uskovat ole osanneet mitään siitä kertoa.
Taivas on ensimmäiseksi yhteys kaiken elämän lähteeseen ja kaiken Luojaan.
Myös taivaassa olemme sielu,henki ja ruumis. Kirkastettu ylösnousemuskeho mikä ei ole enää kuoleman,sairauden tai ajan armoilla vaan minä/sinä täydellisenä. Ei kipua,väsymystä tai maallisen ruumiimme rajoituksia. Kovin tarkkaan ei sana ylösnousemuskehostamme puhu, mutta esimerkkejä on luonto täynnä. Toukka koteloituu ja syntyy uudelleen perhosena, pieni mitätön (sinapin)siemen pannaan kylmään kovaan maahan ja nousee puista suurimpia ja vahvempia.

Minä (sielu) olen edelleen minä, mutts täysin vapaa synnin kierouttavasta ja tuhoavasta vaikutuksesta. Ei enää kiusauksia ja langenneesta sydämmestä lähteviä pahoja ajatuksia, haluja ja tekoja.Tätä odotan itse ehkä eniten.

Henki täydellisessä yhteudessä Jumalaan ja kuten sielu ja kehokin niin vapaa synnistä.

Kun täällä paineuden,kiusausten ja elämän ahdistamina valitsemme Jeesuksen, niin ikuisuudessa saamme seurata Häntä täydessä rauhassa.

Siihen meidät on tarkoitettu ja luotu, iloon ja rauhaan Jumalan seurassa ja toistemme kanssa.

Ilmestyskirjassa Johannes kertoo myös taivasnäkyään. Kultakadut ja jslokivimuurit voivat antaa kylmän kuvan mutta vaikka taivaassa on kaikki kallein mitä luomakunnasta löytyy niin taivas on siellä missä on Jumala. Kun on Hänen läsnäolossaan niin puitteet eivät kiinnosta, Hänen Henkensä/läsnäolonsa on maailmankaikkeiden paras paikka.
Taivaan rajalla on erinomainen kirja, johon John Burke on koonnut ihmisten kuolemanrajakokemuksia ja täytyy sanoa, ettö se on ensimmäinen kirja raamattua lukuunottamatta jota suosittelen jokaiselle, joka on aiheesta kiinnostunut. Kirjassa on kuoleman rajalla käyneiden kokemuksia, myös muiden kuin kristittyjen ja mielestäni kirja avaa vanhaa ja vaikeas kysymystä "millainen on taivas."
Jumalattomasti tekstiä mutta ei mitään järkeä tai selittävää. Jopa saarnaukseen viittaavaa. Voisitko puhua niin että tavallinen ihminenkin ymmärtää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 352
Raamatun mukaan "puhdistettu sielu" (jos tätä nyt halutaan käyttää) ei todellakaan tarkoita persoonasta puhdistettua, päinvastoin juuri itsekseen puhdistettua, eli synnistä ja sen seurauksista puhdistettua/vapautettua persoonaa.

Jeesus tuli yhdistämään sen mikä oli katkennut, eli yhteyden Jumalaan. Synti on se mikä erottaa Jumalasta ja ristillä Kristus tuli synniksi Jumalan kaadettua ihmiskunnan syntitaakan Hänen päällensä.

Jokainen meistä on oma persoonansa ja se persoona pääsee täyteen loistoonsa taivaassa, kun synti ja sen seuraukset ovat poissa ja ihminen sellaisenaan, millaiseksi Jumala hänet tarkoitti, elää esteettömässä yhteydessä Luojansa seurassa. Siihen meidät on luotu ja siinä meidän on paras olla.

Ja kun taivaasta ylempänä Joo22 kyseli, niin harmi ettei kohtaamasi uskovat ole osanneet mitään siitä kertoa.
Taivas on ensimmäiseksi yhteys kaiken elämän lähteeseen ja kaiken Luojaan.
Myös taivaassa olemme sielu,henki ja ruumis. Kirkastettu ylösnousemuskeho mikä ei ole enää kuoleman,sairauden tai ajan armoilla vaan minä/sinä täydellisenä. Ei kipua,väsymystä tai maallisen ruumiimme rajoituksia. Kovin tarkkaan ei sana ylösnousemuskehostamme puhu, mutta esimerkkejä on luonto täynnä. Toukka koteloituu ja syntyy uudelleen perhosena, pieni mitätön (sinapin)siemen pannaan kylmään kovaan maahan ja nousee puista suurimpia ja vahvempia.

Minä (sielu) olen edelleen minä, mutts täysin vapaa synnin kierouttavasta ja tuhoavasta vaikutuksesta. Ei enää kiusauksia ja langenneesta sydämmestä lähteviä pahoja ajatuksia, haluja ja tekoja.Tätä odotan itse ehkä eniten.

Henki täydellisessä yhteudessä Jumalaan ja kuten sielu ja kehokin niin vapaa synnistä.

Kun täällä paineuden,kiusausten ja elämän ahdistamina valitsemme Jeesuksen, niin ikuisuudessa saamme seurata Häntä täydessä rauhassa.

Siihen meidät on tarkoitettu ja luotu, iloon ja rauhaan Jumalan seurassa ja toistemme kanssa.

Ilmestyskirjassa Johannes kertoo myös taivasnäkyään. Kultakadut ja jslokivimuurit voivat antaa kylmän kuvan mutta vaikka taivaassa on kaikki kallein mitä luomakunnasta löytyy niin taivas on siellä missä on Jumala. Kun on Hänen läsnäolossaan niin puitteet eivät kiinnosta, Hänen Henkensä/läsnäolonsa on maailmankaikkeiden paras paikka.
Taivaan rajalla on erinomainen kirja, johon John Burke on koonnut ihmisten kuolemanrajakokemuksia ja täytyy sanoa, ettö se on ensimmäinen kirja raamattua lukuunottamatta jota suosittelen jokaiselle, joka on aiheesta kiinnostunut. Kirjassa on kuoleman rajalla käyneiden kokemuksia, myös muiden kuin kristittyjen ja mielestäni kirja avaa vanhaa ja vaikeas kysymystä "millainen on taivas."
Taivaassa musiikista vastaa Pat Boone. Helvetissä Freddie Mercury. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi taivaaseen? :confused:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Myös taivaassa olemme sielu,henki ja ruumis. Kirkastettu ylösnousemuskeho mikä ei ole enää kuoleman,sairauden tai ajan armoilla vaan minä/sinä täydellisenä. Ei kipua,väsymystä tai maallisen ruumiimme rajoituksia. Kovin tarkkaan ei sana ylösnousemuskehostamme puhu, mutta esimerkkejä on luonto täynnä.
Ilmestyskirjassa Johannes kertoo myös taivasnäkyään. Kultakadut ja jslokivimuurit voivat antaa kylmän kuvan mutta vaikka taivaassa on kaikki kallein mitä luomakunnasta löytyy niin taivas on siellä missä on Jumala.
Onko tietoa että kuinka korkealla taivaassa se Kristinuskon taivas on? Astronautithan on käynyt aika korkealla taivaassa/avaruudessa, ja on myös lähetetty satelliitteja toisille planeetoille, mutta ei ole löydetty mitään elinkelpoista planeettaa tai planeettaa jossa olisi Raamatun kuvaamaa paratiisia, jossa on kullasta tehtyjä katuja jne. Mutta avaruus/taivas on kyllä erittäin iso, joten onkohan se taivas sitten jotain 5000 valovuotta "korkealla"? Mormonien mukaan Jumala asuu planeetalla jonka nimi on Kolob.

Mutta toisaalta Baabelin tornikin aikoinaan oli lähellä että se olisi rakennettu niin korkeaksi, että se olisi ollut taivaassa, ja Jumala päätti siksi sekoittaa ihmisten kielet, koska Jumalaa alkoi pelottamaan että ihmiset pääsisi taivaaseen. JOTEN ei se Jumalan taivas kovin korkealla voi olla. Nykyajan pilvenpiirtäjät USA:ssa luulisi olevan tarpeeksi korkeita, ellei Jumala sitten ole muuttanut korkeammalle tai toiselle planeetalle.

"Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä. Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä." -- 1 Mooseksen 11:4-7

"We see the beginning of a planetary language (English), a planetary communication system (the Internet), a planetary economy (the forging of the European Union), " -- Michio Kaku (fyysikko, futuristi)​

Taivaassa musiikista vastaa Pat Boone. Helvetissä Freddie Mercury. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi taivaaseen? :confused:
En tiedä onko taivaassa musiikkia, mutta siellä on neljä olentoa jotka sanoo samaa asiaa päivät pitkät:

"Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on"." -- Ilmestys 4:8​

Ihmisen logiikalla voi tietysti tuntua että tulee varmaan hulluksi jos pitää kuunnella tuota lausetta koko ajan taukoamatta 24/7, ja voi olla vaikea nukkua myös, mutta kyllä Jumala voi saada ihmiset tuntemaan että ne on paratiisissa, koska hän voi tehdä kaiken. Mun mielestä ainaki ihan kiinnostava päästä sitten taivaaseen katsomaan noita leijonan ja kotkan näköisiä hybridiolentoja jotka on täynnä silmiä.

Kuva jossa näkyy suunnilleen minkälaista taivaassa tulee olemaan:
The Brick Testament
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
128
Miksi edes kysyä uskovilta millainen taivas voisi olla, eiväthän he tiedä siitä yhtään mitään, kukaan ei tiedä. On ainoastaan erilaisia (sieni)fantasioita. Parempiakin tarinoita ja satuja on tarjolla. Jotkut tosin suosivat amateur-kamaa, vaikka ammattilaisten tekemääkin matskua olisi tarjolla. Mielikuvituksen ja kielen rajat tulevat nopeasti vastaan, kun yritetään (epätoivoisesti) kuvailla universumin ulkopuolella olevaa elämää tai sitä olentoa kaiken takana.
 
Liittynyt
03.09.2019
Viestejä
362
Jos ei ole Jumalan läsnäoloa kokenut niin siitä on aika haastavaa puhua. Useimmat tietävät miltä tuntuu olla jonkun seurassa joka rakastaa sua niin, että lämmittää. Se olo kun on rakastunut ja saa rakkaudenkohteeltaan vastarakkautta. Siitä on kyse, mutta Jumalan olemus on jotain paljon enemmän, se täyttää koko olemuksen (hengen,sielun ja kehon) ja vaikka Pyhä Henki koskettaa ihmisiä eri tavoin niin yhteustä näille hetkille on oma pienuus ja Jumalan lempeä suuruus.
Kun Jumala (joka on Henki) kohtaa ihmistä hengen tasolla niin sanat jää selityksissä aika valjuiksi. Itse koin Hengen täyteyden suunnattomana voimana, joka oli päälläni ja silti lempeänä eikä hallitsevana/pakottavana. Sydämeni ei ole koskaan lyönyt kovempaa, mutta outoa siinä oli, että se ei tuntunut epämiellyttävältä kuten sydämen hakkaaminen yleensä vaan hyvältä. Voima olisi voinut hajottaa mut muruiksi tai ottaa valtaansa, mutta Jumala ei ole kiinnostunut pakosta, eikä käytä voimaa ihmisten pään kääntämiseen vaan kutsuu seuraamaan.

Ja tiedän kyllä, että kyse puhtaasti subjektiivisesta kokemksesta, jota ei voi toiselle välittää, mutta sellaisen koen/uskon taivaan olevan. Täynnä Jumalan Henkeä, voimaa, rakkautta ja iloa.

Sanan mukaan rakkautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Ennen tätä koin ilmestyskirjan kuvauksen etäisenä ja kun ei jalokivet/kulta ole kovin korkealla omassa arvoasteikossa niin myös tylsältä, mutta kohtaamisen jälkeen kuvaukset taivaasta ovat näyttäytyneet uudessa valossa. Vaikka sanan mukaan sinne tuodaan kaikki kansojen rikkaudet niin se on vain piste iin päällä. Ja johannes kuvasi itseasiassa, että kadut ovat kuin läpinäkyvää kultaa (ei ole vielä vastaan tullut) joten siinäkin taitaa kokemuksen ja sen kertomisen välillä kadota aika paljon. Johannes kuvailee monia näkemiään asioita oman ymmärryksensä kautta ja aika kryptisiä kuvailuja mahtuu useita ilmestyskirjaan.

Itseäni ei ikuisuus nykyään ahdista, koska Jumalan läsnäolossa haluaa vain olla. Mikään tilanne, paikka tai hetki ei ennen eikä jälkeen ole tuntunut miellyttävämältä mukaan lukien omat häät, lasten syntymiset ja rakastumiset. Siinä on vain täydellistä olla ja automaattisesti sydän kääntyy ylistykseen/kiitokseen.
 
Liittynyt
03.09.2019
Viestejä
362
Onko tietoa että kuinka korkealla taivaassa se Kristinuskon taivas on? Astronautithan on käynyt aika korkealla taivaassa/avaruudessa, ja on myös lähetetty satelliitteja toisille planeetoille, mutta ei ole löydetty mitään elinkelpoista planeettaa tai planeettaa jossa olisi Raamatun kuvaamaa paratiisia, jossa on kullasta tehtyjä katuja jne. Mutta avaruus/taivas on kyllä erittäin iso, joten onkohan se taivas sitten jotain 5000 valovuotta "korkealla"? Mormonien mukaan Jumala asuu planeetalla jonka nimi on Kolob.

Mutta toisaalta Baabelin tornikin aikoinaan oli lähellä että se olisi rakennettu niin korkeaksi, että se olisi ollut taivaassa, ja Jumala päätti siksi sekoittaa ihmisten kielet, koska Jumalaa alkoi pelottamaan että ihmiset pääsisi taivaaseen. JOTEN ei se Jumalan taivas kovin korkealla voi olla. Nykyajan pilvenpiirtäjät USA:ssa luulisi olevan tarpeeksi korkeita, ellei Jumala sitten ole muuttanut korkeammalle tai toiselle planeetalle.

"Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä. Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä." -- 1 Mooseksen 11:4-7

"We see the beginning of a planetary language (English), a planetary communication system (the Internet), a planetary economy (the forging of the European Union), " -- Michio Kaku (fyysikko, futuristi)​



En tiedä onko taivaassa musiikkia, mutta siellä on neljä olentoa jotka sanoo samaa asiaa päivät pitkät:

"Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on"." -- Ilmestys 4:8​

Ihmisen logiikalla voi tietysti tuntua että tulee varmaan hulluksi jos pitää kuunnella tuota lausetta koko ajan taukoamatta 24/7, ja voi olla vaikea nukkua myös, mutta kyllä Jumala voi saada ihmiset tuntemaan että ne on paratiisissa, koska hän voi tehdä kaiken. Mun mielestä ainaki ihan kiinnostava päästä sitten taivaaseen katsomaan noita leijonan ja kotkan näköisiä hybridiolentoja jotka on täynnä silmiä.

Kuva jossa näkyy suunnilleen minkälaista taivaassa tulee olemaan:
The Brick Testament
Sanan mukaan liha ja veri eivät voi periä Jumalan valtakuntaa. Ja vaikka siellä sanotaankin taivaan olevan pohjimmassa pohjolassa niin kyse ei ole ilmansuunnasta vaan siitä, että taivas (Jumalan asuinsijana) on kaiken yläpuolella. Fyysisestä maailmasta ei tulla taivasta löytämään.

1kor 15 42-50
"Samoin tapahtuu kuolleiden ylösnousemuksessa. Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana.
43. Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa.
44. Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.
45. Onkin kirjoitettu: »Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä olento.» Mutta viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki.
46. Ensimmäisenä ei siis ole hengellinen vaan ajallinen; vasta sen jälkeen tulee hengellinen.
47. Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin, toinen ihminen on taivaasta.
48. Millainen tuo maallinen ihminen oli, sellaisia ovat kaikki maalliset ihmiset, ja millainen tuo taivaallinen ihminen on, sellaisia tulevat olemaan taivaalliset ihmiset.
49. Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi.
50. Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta
 
Liittynyt
03.09.2019
Viestejä
362
Mä tahdon myös että mua koskettaa pyhä henki. Miten saavutan sen? Lobotomia?
Tämän tiesin tulevaksi ja tähän viittaa "helmiä sioille" sanonta, vaikka en ketään possuksi kutsukaan :jd:
Sen voin kertoa (mahd totuudenmukaisesti ja kokemusta värittämättä), mitä olen kokenut ja loppu jää vastaanottajalle.

LSD on vissiin hyvä tapa
Vaikka tällä avaan oven "noniin jälkimatkoja nuo sun kokemukses" defenssiajatukselle niin todettakoon silti, että ihan eri asia kyseessä. Psykedeelit tai dissot ovat puhtaasti kehon välittäaineiden kautta tapahtuvia kehon/mielen kokemuksia/tuntemuksia. Tatit, happo, ketku ja mdma eivät anna mitään edes sinnepäin kuin mitä olen Luojani läsnäolossa kokenut. Pelkkiä keinotekoisia korvikkeita. Isoimpana erona tietysti kemikaalien aikaansaamiin tuntemuksiin verratessa (lähes pyhäinhäväistys edes verrata) on, että substanssi vaikuttaa keskushermostoon ja luo tunnetilan/kokemuksen ikäänkuin väärinkäyttäen elimistöä. Esim mdma voi antaa rakastetuksi kokemisen tunteen, mutta tunne syntyy takaperoisesti ilman luonnollista tapahtumasarjaa, jossa samankaltaisen tunteen kokee kun on oikeasti jonkun seurassa joka rakastaa ja näyttää sen. Samaan suuntainen on myös perinteinen nousukännin "sä oot niin hyvä jätkä" kokemus, jossa estojen karistessa tunnustetaan kaverirakkautta.

Jumalan kohtaamisen kokemus syntyy toisinpäin, kun kaiken elämän lähde koskettaa henkeäni. Kyse on vuorovaikutustilanteesta johon keho(kin) reagoi. Ja toiseksi oloni oli täysin selkeä/kirkas. Olen saanut kokea Hengen puhumani kohtaamisen jälkeenkin, mutten niin pysäyttävänä/elämää muuttavana.

Mutta jos oletatte hetken, että raamattu on totta ja totuuden nimi on Jeesus Kristus, niin samainen raamattu sanoo, että Jumala etsii kadonneita kuin paimen lampaitaan ja tahtoo kohdata ihmistä henkilökohtaisella tasolla.
Tätä voi helposti koetella, esim pyytämällä Jeesusta kohtaamaan sua. Käskytys ei toimi yhtään enempää kuin jos muurahainen komentaisi aurinkoa, mutta Jeesus sanoi, että pyytävä saa, anovalle annetaan ja etsivä löytää. Itse olen täysin vakuuttunut, että vilpittömään (vaikka epäilevään/epäuskoiseenkin) pyyntöön kohdata Häntä Jumala vastaa. Omalla ajallaan ja tavallaan, mutta vastaa kuitenkin.

Koettele, onko olemassa Jumala ja jos on, onko Hänen nimensä Jeesus. Monet ovat yllättyneet Hänen kiinnostuksestaan pientä ihmistä kohtaan ja halustaan kohdata kahdenkesken.

Nykyään esitetään kaikenlaisia haasteita, uskallatko sitä tai tätä, niin tässä mun haaste teille:tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 786
Tämän tiesin tulevaksi ja tähän viittaa "helmiä sioille" sanonta, vaikka en ketään possuksi kutsukaan :jd:
Sen voin kertoa (mahd totuudenmukaisesti ja kokemusta värittämättä), mitä olen kokenut ja loppu jää vastaanottajalle.



Vaikka tällä avaan oven "noniin jälkimatkoja nuo sun kokemukses" defenssiajatukselle niin todettakoon silti, että ihan eri asia kyseessä. Psykedeelit tai dissot ovat puhtaasti kehon välittäaineiden kautta tapahtuvia kehon/mielen kokemuksia/tuntemuksia. Tatit, happo, ketku ja mdma eivät anna mitään edes sinnepäin kuin mitä olen Luojani läsnäolossa kokenut. Pelkkiä keinotekoisia korvikkeita. Isoimpana erona tietysti kemikaalien aikaansaamiin tuntemuksiin verratessa (lähes pyhäinhäväistys edes verrata) on, että substanssi vaikuttaa keskushermostoon ja luo tunnetilan/kokemuksen ikäänkuin väärinkäyttäen elimistöä. Esim mdma voi antaa rakastetuksi kokemisen tunteen, mutta tunne syntyy takaperoisesti ilman luonnollista tapahtumasarjaa, jossa samankaltaisen tunteen kokee kun on oikeasti jonkun seurassa joka rakastaa ja näyttää sen. Samaan suuntainen on myös perinteinen nousukännin "sä oot niin hyvä jätkä" kokemus, jossa estojen karistessa tunnustetaan kaverirakkautta.

Jumalan kohtaamisen kokemus syntyy toisinpäin, kun kaiken elämän lähde koskettaa henkeäni. Kyse on vuorovaikutustilanteesta johon keho(kin) reagoi. Ja toiseksi oloni oli täysin selkeä/kirkas. Olen saanut kokea Hengen puhumani kohtaamisen jälkeenkin, mutten niin pysäyttävänä/elämää muuttavana.

Mutta jos oletatte hetken, että raamattu on totta ja totuuden nimi on Jeesus Kristus, niin samainen raamattu sanoo, että Jumala etsii kadonneita kuin paimen lampaitaan ja tahtoo kohdata ihmistä henkilökohtaisella tasolla.
Tätä voi helposti koetella, esim pyytämällä Jeesusta kohtaamaan sua. Käskytys ei toimi yhtään enempää kuin jos muurahainen komentaisi aurinkoa, mutta Jeesus sanoi, että pyytävä saa, anovalle annetaan ja etsivä löytää. Itse olen täysin vakuuttunut, että vilpittömään (vaikka epäilevään/epäuskoiseenkin) pyyntöön kohdata Häntä Jumala vastaa. Omalla ajallaan ja tavallaan, mutta vastaa kuitenkin.

Koettele, onko olemassa Jumala ja jos on, onko Hänen nimensä Jeesus. Monet ovat yllättyneet Hänen kiinnostuksestaan pientä ihmistä kohtaan ja halustaan kohdata kahdenkesken.

Nykyään esitetään kaikenlaisia haasteita, uskallatko sitä tai tätä, niin tässä mun haaste teille:tup:
Onko sulla mahdollisesti jonkin sortin päihdehistoria?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
En pyydä Jeesusta koskemaan mua. En tunne sitä.
Kysyin siitä pyhästä hengestä(ehkä vähän sarkastisella otteella ton toisen lauseen lobotomiaan viitauksen kautta), mutta nopeasti sun tekstistä päätellen mun pitäis pyytää jotain jeesusta kohtaamaan mut. En mä sitä halua, vaan sen pyhän hengen ja siitä tulevan rakkauden ja täydellisyyden tunteen, tai mitä se sitten onkaan.
Ja siis jumala ja jeesushan ei pitäisi olla sama asia. Vai olenko ollut niin kujalla jo uskonnontunneista lähtien.
Eli sun haaste on että uskalletaanko pyytää asiaan kuulumatonta henkilöä kohtaamaan, vaikka sitä ei ole hakemassakaan..
Onko jeesus joku välikappale pyhään henkeen tai siihen olotilaan tai autuuteen tai rakkauteen tai mikä onkaan?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 295
Viestejä
4 190 830
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom