Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
388
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
120
Lukekaa Kauppalehden artikkeli loppuun saakka. Siellä sanotaan Schwacken (automarkkina-analyytikkofirma) päätyneen ihan samaan tulokseen. Sitten vielä viittaavat uutiseen (KL linkki samalla sivulla), jossa mainitaan Teslan pitävän arvonsa paremmin kuin muut kalliit autot.

Uutinen ei siis ollut hyvä uutinen, eikä huonokaan, mutta nollauutinen. Mitä yhteistä on autoilulla ja veneilyllä?? Nooh....
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Lukekaa Kauppalehden artikkeli loppuun saakka. Siellä sanotaan Schwacken (automarkkina-analyytikkofirma) päätyneen ihan samaan tulokseen. Sitten vielä viittaavat uutiseen (KL linkki samalla sivulla), jossa mainitaan Teslan pitävän arvonsa paremmin kuin muut kalliit autot.

Uutinen ei siis ollut hyvä uutinen, eikä huonokaan, mutta nollauutinen. Mitä yhteistä on autoilulla ja veneilyllä?? Nooh....
Teslaa ei voi mihinkään muuhun kalliiseen autoon verrata, vaan laatunsa puolesta lähinnä Daciaan. Vaikka Dacia menettäisi tuossa ajassa puolet arvostaan, niin se alenema on korkeintaan 20k€
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Miten tuon Teslan alusta/pohjarakenteet on suojattu? Onko tilanne siellä vielä surkeampi...?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 045
Teslaa ei voi mihinkään muuhun kalliiseen autoon verrata, vaan laatunsa puolesta lähinnä Daciaan. Vaikka Dacia menettäisi tuossa ajassa puolet arvostaan, niin se alenema on korkeintaan 20k€
Ei Daciassa ole laadullisesti mitään erityisiä ongelmia, ja arvonsa se pitää huomattavasti paremmin, kuten kautta historian on halvat autot pitäneet arvonsa peremmin kuin hyvin kalliit, sekä puhtaasti markkoina laskettuna, että prosentuaalisesti, niin pitkään kun arvonalenema perustuu auton kulumiseen.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 460
Teslaa ei voi mihinkään muuhun kalliiseen autoon verrata, vaan laatunsa puolesta lähinnä Daciaan. Vaikka Dacia menettäisi tuossa ajassa puolet arvostaan, niin se alenema on korkeintaan 20k€
Omistan Dacian ja siinä ei ole mitään laatuongelmia ollut 1v ja yli 30tkm takana. Daciaa muuten myydään Saksassa kuin saippuaa. Pitävät hyvin myös hintansa. Tämä johtunee tosin siitä, että niitä saa uutena käytetyn auton hinnalla.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
119
Onko vaihtotarjous tullut Teslalta itsessään vaiko vaiko joltain jobbarilta?

Itse tarjosin Teslalle vaihdossa Seatia, ja tarjous oli 6000 euroa.

Hartikaisella vaihtoautotarjous oli 11000 euroa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
17
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 460
Tossahan on suurimpana tekijänä se, että Tesla laski rankalla kädellä tolloin noita autojen hintoja. Parhaimmillaanhan siinä suli uuden auton hinnasta 80k€.
Olen ymmärtänyt että Teslan hinnoittelu on dynaaminen. Se voi elää niin ylös kuin alaspäin markkinatilanteen mukaan. Eipä siinä paljon jälkimarkkinoita ajatella jos tuotteen hinnasta vedetään yllättäen 80k€ pois.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
253
Miten tuon Teslan alusta/pohjarakenteet on suojattu? Onko tilanne siellä vielä surkeampi...?
Takana pohjassa muovisuoja jotka saattaa lähteä irti takapuskurineen jos ajaa vesilätäkköön vauhdilla.

"It may act like a parachute"
Tästä artikkelista tosin on jo aikaa ja ovat jo saattaneet korjata suunnitteluvirheen.

Samaa myös lumen kanssa


Myös kerää mm. hiekkaa ja muuta roskaa rakenteisiin. Artikkelissa sanotaan että pohjassa on käytetty alumiinipaneeleja niin ei kauheasti vaikuta ruostumiseen mutta saattaa lisätä painoa (aiemmin mainitut takapuskurin irtoamisen)

Takuu raukeaa, jos pohjan käsittelee ruostesuojauksella. Eli ei ainakaan tervaa auton pohjaan :D ainakin näin on tässä ketjussa aiemmin väitetty, en nyt nopealla googlauksella löytänyt lisätietoa.

Olen ymmärtänyt että Teslan hinnoittelu on dynaaminen. Se voi elää niin ylös kuin alaspäin markkinatilanteen mukaan. Eipä siinä paljon jälkimarkkinoita ajatella jos tuotteen hinnasta vedetään yllättäen 80k€ pois.
Nykyäänhän S mallin saa halvimmillaan ~92k, eli kolmen vuoden aikana ovat tiputtaneet mallin hintaa ~40k. Auton ikä, mittariluku sekä tämä vaikuttavat hintaan joka tarjotaan vaihdossa. Kieltämättä aika härskiltä kuulostaa. Mutta olisi outoa jos vanhasta mallista, jota on myyty 132k, saisi melkein yhtä paljon vaihdossa mitä tuore malli maksaisi nykyään.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 460
Mikä on tämänhetkinen tilanne sinun ja Teslan välillä? Oletko viemässä asiaa aktiivisesti kohti tuomioistuinta? Onko Tesla antanut mitään ehdotusta asian ratkaisemiseksi? Ymmärrän, ettet välttämättä voi juridisesti kommentoida. Toivottavasti et poista viestejäsi mikäli sovittelette casen.

En viittaa tähän caseen, mutta moneen muuhun joissa haetaan mahdollisimman paljon näkyvyyttä. Kun on päästy itseä miellyttävään lopputulokseen poistetaan kaikki materiaali vähin äänin. Tämä on siinä mielessä vittumaista, että se on karhunpalvelus kaikille tulevaisuudessa ostoa harkitseville.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Mielenkiintosta (ja huvittavaa) lukea näitä keissejä. Toivottavasti kuullaan lopputuloskin. Kaikesta huolimatta Tesla tulee jyräämään ensi vuosikymmenellä.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Miksi?

Siis mitä teslalla on sellaista että se "jyrää"?
Vaatisi akateemisen tutkielman jotta kaiken voisi selittää, etenkin kun osa perustuu ennusteisiin eikä tämän hetken faktoihin.
Lyhyesti: Tesla panostaa valtavasti asioihin jotka on kovaa valuuttaa tulevaisuudessa, sen sijaan, että yritys keksittyisi tekemään vain voittoa. Tämä näyttää tässä kypsymisvaiheessa todella epävakaalta räpellykseltä jos tuijottaa vain numeroita ja uskoo kaikkeen mitä media ulos suoltaa. Myöskin se tapa jolla Tesla asiat tekee ja valtava panostus teknolgioiden kehittämiseen ja tuottamiseen itse on asia joka syö paljon rahaa ja se tulos näkyy vata vuosien päästä. Mitään suurempaa väittelyä aiheesta en halua aloittaa, koska keskustelu aiheesta järkevällä tasolla on hyvin vaikeaa monestakin syystä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 045
Vaatisi akateemisen tutkielman jotta kaiken voisi selittää, etenkin kun osa perustuu ennusteisiin eikä tämän hetken faktoihin.
Lyhyesti: Tesla panostaa valtavasti asioihin jotka on kovaa valuuttaa tulevaisuudessa, sen sijaan, että yritys keksittyisi tekemään vain voittoa. Tämä näyttää tässä kypsymisvaiheessa todella epävakaalta räpellykseltä jos tuijottaa vain numeroita ja uskoo kaikkeen mitä media ulos suoltaa. Myöskin se tapa jolla Tesla asiat tekee ja valtava panostus teknolgioiden kehittämiseen ja tuottamiseen itse on asia joka syö paljon rahaa ja se tulos näkyy vata vuosien päästä. Mitään suurempaa väittelyä aiheesta en halua aloittaa, koska keskustelu aiheesta järkevällä tasolla on hyvin vaikeaa monestakin syystä.
Juu, mutta ei Tesla ole ainutlaatuinen tuon kehityksensä kanssa, lähinnä vain laajaa huomiota saava kokoonsa nähden.

Se että tesla saa nyt paljon palstamillimetrejä ei tarkoita sitä että se "jyrää" ensi vuosikymmenellä.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Juu, mutta ei Tesla ole ainutlaatuinen tuon kehityksensä kanssa, lähinnä vain laajaa huomiota saava kokoonsa nähden.

Se että tesla saa nyt paljon palstamillimetrejä ei tarkoita sitä että se "jyrää" ensi vuosikymmenellä.
En oikeen ymmärrä miten pääsit sellaseen johtopäätökseen mun postauksesta, että arvioni perustuu palstamillimetreihin? Mistä tällänen ajatus tuli? Mun mielestä ne palstamillimetrit on negatiivinen asia, tai ainakin negatiivista julkisuutta. Voidaan sitten argumentoida onko "kaikki julkisuus hyvää julkisuutta"? Arvioni perustuu ihan muihin asioihin joiden avaaminen tässä on lähes mahdotonta, ainakin vie aivan liian aikaa.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Teslahan julkaisi juuri q3 tuloksen ja se oli suorastaan hämmentävän hyvä. Konsensus oli tappiota, mutta Tesla punnersi voitolle. Ehkä sillä on kohta rahaa korjata noi model kolmosten maalivirheet?
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Teslahan julkaisi juuri q3 tuloksen ja se oli suorastaan hämmentävän hyvä. Konsensus oli tappiota, mutta Tesla punnersi voitolle. Ehkä sillä on kohta rahaa korjata noi model kolmosten maalivirheet?
Jotenkin kuvittelisin että Musk on sellanen tyyppi joka nimen omaan haluaa korjata tollaset ongelmat. Eihän noi oo millään tavalla hyväksyttäviä asioita. Minkähän ikäsiä nää ongelma autot on?

Tässä kohtuu hyvä arvostelu autosta:
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Jotenkin kuvittelisin että Musk on sellanen tyyppi joka nimen omaan haluaa korjata tollaset ongelmat. Eihän noi oo millään tavalla hyväksyttäviä asioita. Minkähän ikäsiä nää ongelma autot on?

Tässä kohtuu hyvä arvostelu autosta:
Teslan politiikka tähän asti on ollut, että kaikki on asiakkaan syytä, niin mistä moisen käsityksen elonista olet saanut?
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Teslan politiikka tähän asti on ollut, että kaikki on asiakkaan syytä, niin mistä moisen käsityksen elonista olet saanut?
Ei ole asiakaslähtöinen mentaliteetti vaan ylipäätään tehdä paras tuote. Jos jotain puutteita/vikoja huomataan niin uskoisin ettei niitä haluta jättää korjaamatta vaikka kukaan niistä ei valittaisikaan. Tuossa arvostelussakin mainittiin että Model 3:n laatuongelmat on vähentyneet ajan myötä kun tuoreempaa mallia saatu ulos. Siksi utelinkin kuinka vanhoja nää ongelma Model 3:set on mistä täälläkin on ollut puhetta.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 460
Kaikesta huolimatta Tesla tulee jyräämään ensi vuosikymmenellä.
Teslalla on asiantuntijoiden mukaan noin kahden vuoden etumatka teknologian osalta. Tämä koskee siis pelkkää voimalinjaa, autonomista ajamista ja sen ympärillä olevaa teknologiaa. Kaikessa muussa ovatkin sitten ainakin 10 vuotta perässä. En siis ihan heti allekirjoittaisi väitettäsi jyräämisestä varsinkin kun tuo jälkimarkkinointi on niin surkeaa, että firma voi kupsahtaa tuolla menolla ennen seuraavaa vuosikymmentä.

Aika näyttää onko saksalaiset valmistajat tarpeeksi ketteriä muuttamaan koko mallistonsa sähkökäyttöiseksi niin, että kilpailukyky ja tekninen ylivertaisuus säilyy nykyisellä tasolla.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Teslalla on asiantuntijoiden mukaan noin kahden vuoden etumatka teknologian osalta. Tämä koskee siis pelkkää voimalinjaa, autonomista ajamista ja sen ympärillä olevaa teknologiaa. Kaikessa muussa ovatkin sitten ainakin 10 vuotta perässä. En siis ihan heti allekirjoittaisi väitettäsi jyräämisestä varsinkin kun tuo jälkimarkkinointi on niin surkeaa, että firma voi kupsahtaa tuolla menolla ennen seuraavaa vuosikymmentä.
Olet oikeassa siinä, että Tesla on laatuasioissa jäljessä, jopa pahasti jäljessä. Kysynpä vain: kumpi ongelma on helpompi kuroa kiinni? En osaa oikeasti vastata, mutu sanoo että laatuongelmat (korinvalmistus ja pintakäsittely) on helpompi korjata kun kilpailijoiden ottaa kiinni teknologiassa. Huom, Teslakin jatkaa matkaa teknologiakehityksessä jatkuvasti. Ei se paikalleen jää odottamaan muita.

Aika näyttää onko saksalaiset valmistajat tarpeeksi ketteriä muuttamaan koko mallistonsa sähkökäyttöiseksi niin, että kilpailukyky ja tekninen ylivertaisuus säilyy nykyisellä tasolla.
Tähän voisin heittää pari ajatusta:
1) Kuinka suuri osa perintäistä autotuotantoa tehtaalta loppukäyttäjälle on ns "dealershipit", eli tahot jotka ostaa autot valmistajilta myydäkseen niitä eteenpäin?
2) Kuinka suuri osa näiden tahojen tuloista tulee autojen huolloista, myynnin sijaan?
3) Mitä tälle infralle tapahtuu jos sähkömoottorien myötä huoltokustannukset tippuvat merkittävästi?
4) Mistä päästään tähän: kuinka suuri motivaatio perinteisillä autonvalmistajilla on siirtyä suurilta osin sähkömoottoriautoihin? Eli luopua polttomoottoriautoista (suurilta osin)?
Hommaa vaikeuttaa myöskin se, ettei tunnu olevan kovinkaan helppoa valmistaa kilpailukykyistä autoa Teslaa vastaan pitämällä valmistuskustannukset silti alhaalla jotta hintakin pysyisi kilpailukykyisenä. Taitaa se ainoa valtti olla tuo korin ja maalipinnan laatu?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
632
Tässä miettisin yksi ilta olisiko se niin että sähköautojen korjaus tulee loppupeleissä olemaan tosi yksinkertaista voimalinjan suhteen, onko se vaan niin että suurinpiirtein akut ja moottori/t kuluu, ja sitten normi alustan osat, mitä kaikkea siellä voi porsia? nykymoottorissa kun on satoja kalliita osia mikä voi/tulee pettämään jossain vaiheessa
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Ei kai teslalla ole etumatkaa, kuin autonomisessa ajamisessa, ja sekin on vielä todella alkeellinen, eli käytännössä ainut valtti on fanitus Elon Muskia ja Teslaa kohtaan, mikä saattaa riittää, kun applen ylihintaisiin susipaskoihin tuotteisiin rahojaan työntäviäkin riittää vuodesta toiseen. Molemmilla on asiakaspalvelukin samalla tasolla.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 460
Miksi en ostanut Teslaa (vielä)?

Maxin Model 3 oli teipattu mattamustaksi ja kyseessä oli Long Range -malli nelivedon kera. Max ehti ajaa autoaan jo talvikeleilläkin ja oli tyytyväinen auton nelivetoon ja ajo-ominaisuuksiin. Auton teippaus ei sinänsä liittynyt maaliongelmiin, vaan oli design-valinta. Toki se suojaa maaliakin. Puutteita maalauksessa ei ollut, joten paljon kohuttu maalausongelma ei tunnu olevan ainakaan kaikissa autoissa (olen haastatellut muutamaa muutakin kolmosen omistajaa eikä kukaan ainakaan tunnustanut maaliongelmia).
Läheskään kaikilla ei näemmä ongelmia ole ollut.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Miksi en ostanut Teslaa (vielä)?
Läheskään kaikilla ei näemmä ongelmia ole ollut.
Ongelmia ei tarvitse oikeasti paljon ollakaan, että maine menee. Ne, joilla ongelmia on ovat kovaäänisiä ja ne, joilla ei, ovat hiljaa.

Esim. Pontiac Fieroa pidettiin herkkänä syttymään tuleen, mutta kun asiaa on jälkikäteen tutkittu niin vain alle 0,1% kaikista autoista oli ongelmaa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Ongelmia ei tarvitse oikeasti paljon ollakaan, että maine menee. Ne, joilla ongelmia on ovat kovaäänisiä ja ne, joilla ei, ovat hiljaa.

Esim. Pontiac Fieroa pidettiin herkkänä syttymään tuleen, mutta kun asiaa on jälkikäteen tutkittu niin vain alle 0,1% kaikista autoista oli ongelmaa.
Suurin ongelma on, että Tesla ei kovin helposti ilmeisesti korjaa näitä ongelmia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Miksi en ostanut Teslaa (vielä)?



Läheskään kaikilla ei näemmä ongelmia ole ollut.

Samassa artikkelissa:

Teslan huollon sijaisautona oleva Model 3 siinä pihalla ei ollut paras esimerkki autosta. Sen lisäksi, että sen rekisterikilpi oli vinossa, maalipinta näytti siltä, kuin se olisi ollut hiekkamyrskyssä ja viety harjalliseen automaattipesuun. Pinta oli todella naarmuinen. Ehkä sen saisi myllyttämällä ja pinnoittamalla kuntoon, mutta yleensä sellaiseen varautuu vuosia vanhan auton kohdalla, ei uuden.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Täysin sama stoori kuin iPhonella alkuaikoinaan. Puutteelliset 3G-kuuluvuudet ja lukuisat ominaisuudet eivät silti mitään haitanneet koska hype ja imagostatus. Molemmissa vielä vahva isänmaallinen kannatus takana.

Jännä nähdä miten nyt käy, voittaako järki vai viekö imagohype eteenpäin.
Tuskinpa kyse on vain imagohypestä. Eikös autot ole todella mukavia ajaa ja turvallisia? Laatuongelmat Model 3:ssa taitaa olla ainoa negatiivinen puoli, mikä luulis olevan korjattavissa jos ongelmaa ei vastaavassa mittakaavassa ole Model S ja X autoissa? Korjatkaa jos olen väärässä?
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
Tuskinpa kyse on vain imagohypestä. Eikös autot ole todella mukavia ajaa ja turvallisia? Laatuongelmat Model 3:ssa taitaa olla ainoa negatiivinen puoli, mikä luulis olevan korjattavissa jos ongelmaa ei vastaavassa mittakaavassa ole Model S ja X autoissa? Korjatkaa jos olen väärässä?
Vertaus on sikäli osuva, että Model 3 tekee perinneautoista juuri niin ajastaan jääneitä kuin iPhone teki Nokian feature-puhelimista. Loistava auto ajaa ja konsepteiltaan suunnilleen vuosikymmenen edellä muita.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
^^Teslat eivät ole mukavia tai edes hiljaisia luokissaan vaan ne on viritetty urheilulliseen suuntaan ja ainakaan kolmosessa ei äänieristykseen olla juurikaan satsattu. Mutta hienoja autoja sähköteknisesti imo.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
^^Teslat eivät ole mukavia tai edes hiljaisia luokissaan vaan ne on viritetty urheilulliseen suuntaan ja ainakaan kolmosessa ei äänieristykseen olla juurikaan satsattu. Mutta hienoja autoja sähköteknisesti imo.
Already fixed:
Tämä vinkufoorumi ei oikein ole enää ajantasainen kun lähes kaikki korjattu uusissa yksilöissä mitä tulee tuotantolinjalta ulos. Tietysti en lupaa etteikö ole aina maanantai yksilöitä, mutta suosittelen tilaamaan auton nyt tai lähitulevaisuudessa ilman pelkoa, että olisi enää valittamista :)
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Tämä vinkufoorumi ei oikein ole enää ajantasainen kun lähes kaikki korjattu uusissa yksilöissä mitä tulee tuotantolinjalta ulos. Tietysti en lupaa etteikö ole aina maanantai yksilöitä, mutta suosittelen tilaamaan auton nyt tai lähitulevaisuudessa ilman pelkoa, että olisi enää valittamista :)
Ihmeellinen asenne o_O

Jos autovalmistaja tekee sutta ja sekundaa ja on täysin haluton korjaamaan vikoja, niin kyllä silloin jokainen järkevä jättää auton moiselta valmistajalta hankkimatta.

Onko jossain todisteita, että maali uusissa malleissa kestää normaalia ajoa, eikä vain näytä uutena hyvältä?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Olisihan se jo jotain jos maalia löytyy nykyään edes joka paikasta eikä pohjamaalit paista läpi. :D

Tuskinpa itse maalin laatu on parantunut ja/tai, että maalia olisi paksumpi kerros pinnassa.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Ihmeellinen asenne o_O

Jos autovalmistaja tekee sutta ja sekundaa ja on täysin haluton korjaamaan vikoja, niin kyllä silloin jokainen järkevä jättää auton moiselta valmistajalta hankkimatta.

Onko jossain todisteita, että maali uusissa malleissa kestää normaalia ajoa, eikä vain näytä uutena hyvältä?
Lähinnä haluankin herätellä ihmisiä siihen, että mennyt on mennyttä ja nykyään tästä eteenpäin jo suhteellisen priimaa pukkaa ulos kuluttajalle eli no worry be happy.
Se on totta, että beta-testaajina on ollut noin 300k ostajaa, joista virhekorjaukset tehty heidän kustannuksellaan (itse en henk.koht yllättynyt kun katsoo edellisiä malleja).
Ainoa "ongelma" joka poistuu -21 vuonna onkin tuo maali kun noita autoja pukkaa saksantehtaalta (loppuvuonna ilmottavat sijainnin) ulos täällä kun saapi olla vähän kovempaa maalia käytössä verrattuna jenkkilään. MUTTA jos haluaa tuon usassa tehdyn model 3 ostella siihen on ratkaisuna peräti 20€ maksavat roiskeläppien asennukset ettei hiekkapuhallusta tapahdu helmoissa. Tietysti on kuluttajan harteilla miten usein haluaa hinkata autoansa puhtaaksi, joten erilaiset kestopinnoitteet maalipintojen päälle maksavat sitten 500-2000€ jos haluaa ettei auton lakkapinnat kärsi (itse pidän autoa enemmänkin työkaluna kuin koriste-esineenä vitriinissä).
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Lähinnä haluankin herätellä ihmisiä siihen, että mennyt on mennyttä ja nykyään tästä eteenpäin jo suhteellisen priimaa pukkaa ulos kuluttajalle eli no worry be happy.
Se on totta, että beta-testaajina on ollut noin 300k ostajaa, joista virhekorjaukset tehty heidän kustannuksellaan (itse en henk.koht yllättynyt kun katsoo edellisiä malleja).
Ainoa "ongelma" joka poistuu -21 vuonna onkin tuo maali kun noita autoja pukkaa saksantehtaalta (loppuvuonna ilmottavat sijainnin) ulos täällä kun saapi olla vähän kovempaa maalia käytössä verrattuna jenkkilään. MUTTA jos haluaa tuon usassa tehdyn model 3 ostella siihen on ratkaisuna peräti 20€ maksavat roiskeläppien asennukset ettei hiekkapuhallusta tapahdu helmoissa. Tietysti on kuluttajan harteilla miten usein haluaa hinkata autoansa puhtaaksi, joten erilaiset kestopinnoitteet maalipintojen päälle maksavat sitten 500-2000€ jos haluaa ettei auton lakkapinnat kärsi (itse pidän autoa enemmänkin työkaluna kuin koriste-esineenä vitriinissä).
Itse fanitan Teslaa mutta tässä kohtaa suhtautuisin kriittisesti. VIELÄ ei mun mielestä ole pitäviä todisteista laatuongelmien korjaantumisesta. Pitää ehkä odotella että laajemmin aletaan raportoimaan ongelman korjaantumisesta kun uudet autot on ollu käytössä tarpeeksi kauan. Uskon kyllä että nää ongelmat ratkotaan, mutta en huutelis vielä. Itsekkään en pidä autoa koriste-esineenä ja pikku naarmut maalipinnassa ei mua haittaa, PAITSI jos ja kun se etenee ruostumiseen. Esteettisyys ei niinkään tärkeää vaan se että se kori ei kukkis puhki. Ja mitä noihin roiskeläppä sijotuksiin tai kestopinta sijotuksiin tulee, näkisin tässä kohtaa järkevänä investointina. Pari tonnia 70 tonnin autoon ei luulis olevan ihan maailman loppu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom