Varmasti, eritoten kun Performancee ja Autopilottia valitessa hinta on varsin lähellä sillä Model 3:lläkin.Kummasti alkaa Mersun EQC:kin 80 tonnin hinnallaan vaikuttamaan jopa aika hyvältä diililtä Model 3:een verrattuna.
Varmasti, eritoten kun Performancee ja Autopilottia valitessa hinta on varsin lähellä sillä Model 3:lläkin.Kummasti alkaa Mersun EQC:kin 80 tonnin hinnallaan vaikuttamaan jopa aika hyvältä diililtä Model 3:een verrattuna.
Silloin tällöin nähnyt unta että on tullut ostettua täysin romu auto eikä kauppoja saa enää peruttua eikä ongelmaa korjattua, mutta noiden kuvien perusteella monet näköjään elävät sitä painajaista. Toi oli kyllä hauska nähdä, että maali irtoaa pesussa.Ei mul muuta. Jätän tähän.
Lisäsin photosiin.
https://photos.google.com/share/AF1...?key=alNDUmRmb0plb3hMOHZSU0wtaHBYbUV1RWloZmx3
Uudella Teslalla ajo maksaa kuluineen ~2€/km. Ihanan halpaa sähköautoiluaMika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous paljasti ikävän yllätyksen: Auton ostohinnasta oli karissut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroa
Jos oli jo täällä niin sorry siitä. Kertoo kuitenkin siitä, ettei valmistaja itsekään usko tuotteisiinsa.
Lukekaa Kauppalehden artikkeli loppuun saakka. Siellä sanotaan Schwacken (automarkkina-analyytikkofirma) päätyneen ihan samaan tulokseen. Sitten vielä viittaavat uutiseen (KL linkki samalla sivulla), jossa mainitaan Teslan pitävän arvonsa paremmin kuin muut kalliit autot.Mika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous paljasti ikävän yllätyksen: Auton ostohinnasta oli karissut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroa
Jos oli jo täällä niin sorry siitä. Kertoo kuitenkin siitä, ettei valmistaja itsekään usko tuotteisiinsa.
Teslaa ei voi mihinkään muuhun kalliiseen autoon verrata, vaan laatunsa puolesta lähinnä Daciaan. Vaikka Dacia menettäisi tuossa ajassa puolet arvostaan, niin se alenema on korkeintaan 20k€Lukekaa Kauppalehden artikkeli loppuun saakka. Siellä sanotaan Schwacken (automarkkina-analyytikkofirma) päätyneen ihan samaan tulokseen. Sitten vielä viittaavat uutiseen (KL linkki samalla sivulla), jossa mainitaan Teslan pitävän arvonsa paremmin kuin muut kalliit autot.
Uutinen ei siis ollut hyvä uutinen, eikä huonokaan, mutta nollauutinen. Mitä yhteistä on autoilulla ja veneilyllä?? Nooh....
Ei Daciassa ole laadullisesti mitään erityisiä ongelmia, ja arvonsa se pitää huomattavasti paremmin, kuten kautta historian on halvat autot pitäneet arvonsa peremmin kuin hyvin kalliit, sekä puhtaasti markkoina laskettuna, että prosentuaalisesti, niin pitkään kun arvonalenema perustuu auton kulumiseen.Teslaa ei voi mihinkään muuhun kalliiseen autoon verrata, vaan laatunsa puolesta lähinnä Daciaan. Vaikka Dacia menettäisi tuossa ajassa puolet arvostaan, niin se alenema on korkeintaan 20k€
Omistan Dacian ja siinä ei ole mitään laatuongelmia ollut 1v ja yli 30tkm takana. Daciaa muuten myydään Saksassa kuin saippuaa. Pitävät hyvin myös hintansa. Tämä johtunee tosin siitä, että niitä saa uutena käytetyn auton hinnalla.Teslaa ei voi mihinkään muuhun kalliiseen autoon verrata, vaan laatunsa puolesta lähinnä Daciaan. Vaikka Dacia menettäisi tuossa ajassa puolet arvostaan, niin se alenema on korkeintaan 20k€
Onko vaihtotarjous tullut Teslalta itsessään vaiko vaiko joltain jobbarilta?Mika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous paljasti ikävän yllätyksen: Auton ostohinnasta oli karissut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroa
Jos oli jo täällä niin sorry siitä. Kertoo kuitenkin siitä, ettei valmistaja itsekään usko tuotteisiinsa.
teslalta mikä selviää kyllä kyseisen uutisen lukemallaOnko vaihtotarjous tullut Teslalta itsessään vaiko vaiko joltain jobbarilta?
Itse tarjosin Teslalle vaihdossa Seatia, ja tarjous oli 6000 euroa.
Hartikaisella vaihtoautotarjous oli 11000 euroa.
Tossahan on suurimpana tekijänä se, että Tesla laski rankalla kädellä tolloin noita autojen hintoja. Parhaimmillaanhan siinä suli uuden auton hinnasta 80k€.Mika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous paljasti ikävän yllätyksen: Auton ostohinnasta oli karissut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroa
Jos oli jo täällä niin sorry siitä. Kertoo kuitenkin siitä, ettei valmistaja itsekään usko tuotteisiinsa.
Olen ymmärtänyt että Teslan hinnoittelu on dynaaminen. Se voi elää niin ylös kuin alaspäin markkinatilanteen mukaan. Eipä siinä paljon jälkimarkkinoita ajatella jos tuotteen hinnasta vedetään yllättäen 80k€ pois.Tossahan on suurimpana tekijänä se, että Tesla laski rankalla kädellä tolloin noita autojen hintoja. Parhaimmillaanhan siinä suli uuden auton hinnasta 80k€.
Takana pohjassa muovisuoja jotka saattaa lähteä irti takapuskurineen jos ajaa vesilätäkköön vauhdilla.Miten tuon Teslan alusta/pohjarakenteet on suojattu? Onko tilanne siellä vielä surkeampi...?
Nykyäänhän S mallin saa halvimmillaan ~92k, eli kolmen vuoden aikana ovat tiputtaneet mallin hintaa ~40k. Auton ikä, mittariluku sekä tämä vaikuttavat hintaan joka tarjotaan vaihdossa. Kieltämättä aika härskiltä kuulostaa. Mutta olisi outoa jos vanhasta mallista, jota on myyty 132k, saisi melkein yhtä paljon vaihdossa mitä tuore malli maksaisi nykyään.Olen ymmärtänyt että Teslan hinnoittelu on dynaaminen. Se voi elää niin ylös kuin alaspäin markkinatilanteen mukaan. Eipä siinä paljon jälkimarkkinoita ajatella jos tuotteen hinnasta vedetään yllättäen 80k€ pois.
Miksi?Kaikesta huolimatta Tesla tulee jyräämään ensi vuosikymmenellä.
Vaatisi akateemisen tutkielman jotta kaiken voisi selittää, etenkin kun osa perustuu ennusteisiin eikä tämän hetken faktoihin.Miksi?
Siis mitä teslalla on sellaista että se "jyrää"?
Juu, mutta ei Tesla ole ainutlaatuinen tuon kehityksensä kanssa, lähinnä vain laajaa huomiota saava kokoonsa nähden.Vaatisi akateemisen tutkielman jotta kaiken voisi selittää, etenkin kun osa perustuu ennusteisiin eikä tämän hetken faktoihin.
Lyhyesti: Tesla panostaa valtavasti asioihin jotka on kovaa valuuttaa tulevaisuudessa, sen sijaan, että yritys keksittyisi tekemään vain voittoa. Tämä näyttää tässä kypsymisvaiheessa todella epävakaalta räpellykseltä jos tuijottaa vain numeroita ja uskoo kaikkeen mitä media ulos suoltaa. Myöskin se tapa jolla Tesla asiat tekee ja valtava panostus teknolgioiden kehittämiseen ja tuottamiseen itse on asia joka syö paljon rahaa ja se tulos näkyy vata vuosien päästä. Mitään suurempaa väittelyä aiheesta en halua aloittaa, koska keskustelu aiheesta järkevällä tasolla on hyvin vaikeaa monestakin syystä.
En oikeen ymmärrä miten pääsit sellaseen johtopäätökseen mun postauksesta, että arvioni perustuu palstamillimetreihin? Mistä tällänen ajatus tuli? Mun mielestä ne palstamillimetrit on negatiivinen asia, tai ainakin negatiivista julkisuutta. Voidaan sitten argumentoida onko "kaikki julkisuus hyvää julkisuutta"? Arvioni perustuu ihan muihin asioihin joiden avaaminen tässä on lähes mahdotonta, ainakin vie aivan liian aikaa.Juu, mutta ei Tesla ole ainutlaatuinen tuon kehityksensä kanssa, lähinnä vain laajaa huomiota saava kokoonsa nähden.
Se että tesla saa nyt paljon palstamillimetrejä ei tarkoita sitä että se "jyrää" ensi vuosikymmenellä.
Jotenkin kuvittelisin että Musk on sellanen tyyppi joka nimen omaan haluaa korjata tollaset ongelmat. Eihän noi oo millään tavalla hyväksyttäviä asioita. Minkähän ikäsiä nää ongelma autot on?Teslahan julkaisi juuri q3 tuloksen ja se oli suorastaan hämmentävän hyvä. Konsensus oli tappiota, mutta Tesla punnersi voitolle. Ehkä sillä on kohta rahaa korjata noi model kolmosten maalivirheet?
Teslan politiikka tähän asti on ollut, että kaikki on asiakkaan syytä, niin mistä moisen käsityksen elonista olet saanut?Jotenkin kuvittelisin että Musk on sellanen tyyppi joka nimen omaan haluaa korjata tollaset ongelmat. Eihän noi oo millään tavalla hyväksyttäviä asioita. Minkähän ikäsiä nää ongelma autot on?
Tässä kohtuu hyvä arvostelu autosta:
Ei ole asiakaslähtöinen mentaliteetti vaan ylipäätään tehdä paras tuote. Jos jotain puutteita/vikoja huomataan niin uskoisin ettei niitä haluta jättää korjaamatta vaikka kukaan niistä ei valittaisikaan. Tuossa arvostelussakin mainittiin että Model 3:n laatuongelmat on vähentyneet ajan myötä kun tuoreempaa mallia saatu ulos. Siksi utelinkin kuinka vanhoja nää ongelma Model 3:set on mistä täälläkin on ollut puhetta.Teslan politiikka tähän asti on ollut, että kaikki on asiakkaan syytä, niin mistä moisen käsityksen elonista olet saanut?
No ihan uusia. Asia selviäisi lukemalla vaikka ensimmäisen sivun.Siksi utelinkin kuinka vanhoja nää ongelma Model 3:set on mistä täälläkin on ollut puhetta.
Teslalla on asiantuntijoiden mukaan noin kahden vuoden etumatka teknologian osalta. Tämä koskee siis pelkkää voimalinjaa, autonomista ajamista ja sen ympärillä olevaa teknologiaa. Kaikessa muussa ovatkin sitten ainakin 10 vuotta perässä. En siis ihan heti allekirjoittaisi väitettäsi jyräämisestä varsinkin kun tuo jälkimarkkinointi on niin surkeaa, että firma voi kupsahtaa tuolla menolla ennen seuraavaa vuosikymmentä.Kaikesta huolimatta Tesla tulee jyräämään ensi vuosikymmenellä.
Olet oikeassa siinä, että Tesla on laatuasioissa jäljessä, jopa pahasti jäljessä. Kysynpä vain: kumpi ongelma on helpompi kuroa kiinni? En osaa oikeasti vastata, mutu sanoo että laatuongelmat (korinvalmistus ja pintakäsittely) on helpompi korjata kun kilpailijoiden ottaa kiinni teknologiassa. Huom, Teslakin jatkaa matkaa teknologiakehityksessä jatkuvasti. Ei se paikalleen jää odottamaan muita.Teslalla on asiantuntijoiden mukaan noin kahden vuoden etumatka teknologian osalta. Tämä koskee siis pelkkää voimalinjaa, autonomista ajamista ja sen ympärillä olevaa teknologiaa. Kaikessa muussa ovatkin sitten ainakin 10 vuotta perässä. En siis ihan heti allekirjoittaisi väitettäsi jyräämisestä varsinkin kun tuo jälkimarkkinointi on niin surkeaa, että firma voi kupsahtaa tuolla menolla ennen seuraavaa vuosikymmentä.
Tähän voisin heittää pari ajatusta:Aika näyttää onko saksalaiset valmistajat tarpeeksi ketteriä muuttamaan koko mallistonsa sähkökäyttöiseksi niin, että kilpailukyky ja tekninen ylivertaisuus säilyy nykyisellä tasolla.
Läheskään kaikilla ei näemmä ongelmia ole ollut.Maxin Model 3 oli teipattu mattamustaksi ja kyseessä oli Long Range -malli nelivedon kera. Max ehti ajaa autoaan jo talvikeleilläkin ja oli tyytyväinen auton nelivetoon ja ajo-ominaisuuksiin. Auton teippaus ei sinänsä liittynyt maaliongelmiin, vaan oli design-valinta. Toki se suojaa maaliakin. Puutteita maalauksessa ei ollut, joten paljon kohuttu maalausongelma ei tunnu olevan ainakaan kaikissa autoissa (olen haastatellut muutamaa muutakin kolmosen omistajaa eikä kukaan ainakaan tunnustanut maaliongelmia).
Ongelmia ei tarvitse oikeasti paljon ollakaan, että maine menee. Ne, joilla ongelmia on ovat kovaäänisiä ja ne, joilla ei, ovat hiljaa.Miksi en ostanut Teslaa (vielä)?
Läheskään kaikilla ei näemmä ongelmia ole ollut.
Suurin ongelma on, että Tesla ei kovin helposti ilmeisesti korjaa näitä ongelmia.Ongelmia ei tarvitse oikeasti paljon ollakaan, että maine menee. Ne, joilla ongelmia on ovat kovaäänisiä ja ne, joilla ei, ovat hiljaa.
Esim. Pontiac Fieroa pidettiin herkkänä syttymään tuleen, mutta kun asiaa on jälkikäteen tutkittu niin vain alle 0,1% kaikista autoista oli ongelmaa.
Teslan huollon sijaisautona oleva Model 3 siinä pihalla ei ollut paras esimerkki autosta. Sen lisäksi, että sen rekisterikilpi oli vinossa, maalipinta näytti siltä, kuin se olisi ollut hiekkamyrskyssä ja viety harjalliseen automaattipesuun. Pinta oli todella naarmuinen. Ehkä sen saisi myllyttämällä ja pinnoittamalla kuntoon, mutta yleensä sellaiseen varautuu vuosia vanhan auton kohdalla, ei uuden.
Asiakkaat testaavat laadun ja sitten säädetään tuotantoa palautteen mukaan. Mitään ei kuitenkaan jälkikäteen korjata.Suurin ongelma on, että Tesla ei kovin helposti ilmeisesti korjaa näitä ongelmia.
Täysin sama stoori kuin iPhonella alkuaikoinaan. Puutteelliset 3G-kuuluvuudet ja lukuisat ominaisuudet eivät silti mitään haitanneet koska hype ja imagostatus. Molemmissa vielä vahva isänmaallinen kannatus takana.
Tuskinpa kyse on vain imagohypestä. Eikös autot ole todella mukavia ajaa ja turvallisia? Laatuongelmat Model 3:ssa taitaa olla ainoa negatiivinen puoli, mikä luulis olevan korjattavissa jos ongelmaa ei vastaavassa mittakaavassa ole Model S ja X autoissa? Korjatkaa jos olen väärässä?Täysin sama stoori kuin iPhonella alkuaikoinaan. Puutteelliset 3G-kuuluvuudet ja lukuisat ominaisuudet eivät silti mitään haitanneet koska hype ja imagostatus. Molemmissa vielä vahva isänmaallinen kannatus takana.
Jännä nähdä miten nyt käy, voittaako järki vai viekö imagohype eteenpäin.
Vertaus on sikäli osuva, että Model 3 tekee perinneautoista juuri niin ajastaan jääneitä kuin iPhone teki Nokian feature-puhelimista. Loistava auto ajaa ja konsepteiltaan suunnilleen vuosikymmenen edellä muita.Tuskinpa kyse on vain imagohypestä. Eikös autot ole todella mukavia ajaa ja turvallisia? Laatuongelmat Model 3:ssa taitaa olla ainoa negatiivinen puoli, mikä luulis olevan korjattavissa jos ongelmaa ei vastaavassa mittakaavassa ole Model S ja X autoissa? Korjatkaa jos olen väärässä?
Already fixed:^^Teslat eivät ole mukavia tai edes hiljaisia luokissaan vaan ne on viritetty urheilulliseen suuntaan ja ainakaan kolmosessa ei äänieristykseen olla juurikaan satsattu. Mutta hienoja autoja sähköteknisesti imo.
Ihmeellinen asenneTämä vinkufoorumi ei oikein ole enää ajantasainen kun lähes kaikki korjattu uusissa yksilöissä mitä tulee tuotantolinjalta ulos. Tietysti en lupaa etteikö ole aina maanantai yksilöitä, mutta suosittelen tilaamaan auton nyt tai lähitulevaisuudessa ilman pelkoa, että olisi enää valittamista
Lähinnä haluankin herätellä ihmisiä siihen, että mennyt on mennyttä ja nykyään tästä eteenpäin jo suhteellisen priimaa pukkaa ulos kuluttajalle eli no worry be happy.Ihmeellinen asenne
Jos autovalmistaja tekee sutta ja sekundaa ja on täysin haluton korjaamaan vikoja, niin kyllä silloin jokainen järkevä jättää auton moiselta valmistajalta hankkimatta.
Onko jossain todisteita, että maali uusissa malleissa kestää normaalia ajoa, eikä vain näytä uutena hyvältä?
Itse fanitan Teslaa mutta tässä kohtaa suhtautuisin kriittisesti. VIELÄ ei mun mielestä ole pitäviä todisteista laatuongelmien korjaantumisesta. Pitää ehkä odotella että laajemmin aletaan raportoimaan ongelman korjaantumisesta kun uudet autot on ollu käytössä tarpeeksi kauan. Uskon kyllä että nää ongelmat ratkotaan, mutta en huutelis vielä. Itsekkään en pidä autoa koriste-esineenä ja pikku naarmut maalipinnassa ei mua haittaa, PAITSI jos ja kun se etenee ruostumiseen. Esteettisyys ei niinkään tärkeää vaan se että se kori ei kukkis puhki. Ja mitä noihin roiskeläppä sijotuksiin tai kestopinta sijotuksiin tulee, näkisin tässä kohtaa järkevänä investointina. Pari tonnia 70 tonnin autoon ei luulis olevan ihan maailman loppu.Lähinnä haluankin herätellä ihmisiä siihen, että mennyt on mennyttä ja nykyään tästä eteenpäin jo suhteellisen priimaa pukkaa ulos kuluttajalle eli no worry be happy.
Se on totta, että beta-testaajina on ollut noin 300k ostajaa, joista virhekorjaukset tehty heidän kustannuksellaan (itse en henk.koht yllättynyt kun katsoo edellisiä malleja).
Ainoa "ongelma" joka poistuu -21 vuonna onkin tuo maali kun noita autoja pukkaa saksantehtaalta (loppuvuonna ilmottavat sijainnin) ulos täällä kun saapi olla vähän kovempaa maalia käytössä verrattuna jenkkilään. MUTTA jos haluaa tuon usassa tehdyn model 3 ostella siihen on ratkaisuna peräti 20€ maksavat roiskeläppien asennukset ettei hiekkapuhallusta tapahdu helmoissa. Tietysti on kuluttajan harteilla miten usein haluaa hinkata autoansa puhtaaksi, joten erilaiset kestopinnoitteet maalipintojen päälle maksavat sitten 500-2000€ jos haluaa ettei auton lakkapinnat kärsi (itse pidän autoa enemmänkin työkaluna kuin koriste-esineenä vitriinissä).
Joni on taidettu ostaa hiljaiseksi =)Joni on nyt hiljaa