Hyvä ADSL-modeemi kohtuulliseen hintaan?

Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
60
Moi,

Nyt tarvitsisi uuden ADSL-modeemin vanhan ja raihnaisen Elisa kotiboksi iBoxin tilalle. Netti tällä hetkellä 100 meganen, mutta myöhemmin todennäköisesti enää 10 megaa, kun taloyhtiön tarjous loppuu.

Ajatuksena olisi saada mahdollisimman hyvä, mutta halpa modeemi. Sanotaanko max. 100e, mieluiten lähempänä 50e. Onko tässä hintaluokassa järkeviä vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Moi,

Nyt tarvitsisi uuden ADSL-modeemin vanhan ja raihnaisen Elisa kotiboksi iBoxin tilalle. Netti tällä hetkellä 100 meganen, mutta myöhemmin todennäköisesti enää 10 megaa, kun taloyhtiön tarjous loppuu.

Ajatuksena olisi saada mahdollisimman hyvä, mutta halpa modeemi. Sanotaanko max. 100e, mieluiten lähempänä 50e. Onko tässä hintaluokassa järkeviä vaihtoehtoja?
Osta Torista VMG3925 Kotiboksi kahdellakympillä, ja hanki siihen uusin firmware.

ZyXEL VMG3925-B10C Dual-band ADSL2+/VDSL2 -modeemi 119,90
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Näköjään oli vain B10B -laitteita. Käykö VDSL2 -modeemi myös tällaisessa taloudessa, jossa yhteys tulee kolmireikäisestä puhelinpistokkeesta RJ11 -kaapelin kautta?
Kyllä toimii. Elisa/Saunalahti on myynyt noita B10B-bokseja pari-kolme vuotta, niitä on siksi paljon liikkeellä.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Kyllä toimii. Elisa/Saunalahti on myynyt noita B10B-bokseja pari-kolme vuotta, niitä on siksi paljon liikkeellä.
Mulla on VMG3925-B10B, elisan kotiboksi johon on vaihdettu uusin geneerinen zyxelin firmis. 5 Ghz wlan on todella ongelmainen, katkoo ja pätkii, siinä on jotain pahasti vialla. Näitä pätkimisvalituksia on elisan omayhteisössäkin runsaasti.

Ainoa käyttö johon tuota boksia voi ajatella on VDSL/Ethernet silta (zyxel konffattuna siltaavaksi) ja sen perään sitten joku kunnollinen reititin. Muuten suosittelen pysymäänn erossa zyxelin tuotteista.
 
Viimeksi muokattu:

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Mulla toimii 5GHz erittäin hyvin (firmware Elisa11). Noita ongelmia oli Elisa9:ssa ja aiemmissa.

Ohjelmistoversiot:

Kotiboksi VMG3925

Hyvä jos ovat saaneet sen toimivaksi. Elisan firmistä ei vain muissa verkoissa olijat taida saada käyttöönsä? Eli jos ostat käytetyn kotiboksin ja siinä on joku vanhempi firmis etkä ole elisan verkossa niin eipä taida päivitys onnistua, sitä kun ei mun tietääkseni voi mistään imuroida.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Hyvä jos ovat saaneet sen toimivaksi. Elisan firmistä ei vain muissa verkoissa olijat taida saada käyttöönsä? Eli jos ostat käytetyn kotiboksin ja siinä on joku vanhempi firmis etkä ole elisan verkossa niin eipä taida päivitys onnistua, sitä kun ei mun tietääkseni voi mistään imuroida.
Olen omat 2 Elisa Kotiboksiani päivittänyt Telian verkossa.

Zyxel VMG3925-B10B modeemin päivitys | OmaYhteisö

Tuolla voi pyytää päivitystä uusimpaan firmikseen, jos boksi ei ole päivittynyt automaattisesti. Uusin firmis tällä hetkellä on Elisa11.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 655
Viestejä
4 187 568
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom