Hyvä työtuoli?

Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Mulla on Steelcase Leap V2 tällä hetkellä käytössä, mutta tuoli on ollut melkoinen pettymys. Käsinojat ei nouse tarpeeksi ylös ja kallistuskulmaa ei voi säätää sekä selkänoja ei tule tarpeeksi eteen joten pitäisi jotain parempaa löytää. Onko Herman Millerit ne mitä kannattaisi etsiä. Käytettynä on oikeastaan pakko ostaa. Aikaisemmin oli Martela Logic 4 ja 400 käytössä muttei nekään oikein tuntuneet mukavalta ja varsinkin käsinojien säädöt oli melko avuttomat.

Ostaisin ton ylemmän Mirran, mutta harmillisesti asun Riihimäessä turhan kaukana eikä ole autoa.
Suosittelen työntämään hiiret ja näppikset pidemmälle pöytää ja heittämään käsinojat huitsin....
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Suosittelen työntämään hiiret ja näppikset pidemmälle pöytää ja heittämään käsinojat huitsin....
Tuolla tavalla on mielestäni vaikea saada hyvää asentoa aikaiseksi ja pitäisi tilata huomattavasti syvempi pöytä kun nyt on 90cm tai muuten katsoisin näyttöä melko läheltä. Nuo Herman Millerin tuolit vaikuttaisi olevan muutenkin ainoita tuoleja joissa on kaikki tarvittavat säädöt. Oikeastaan jokaisessa testaamassani tuolissa on aina joku ominaisuus häirinnyt.
 
Liittynyt
30.06.2018
Viestejä
107
Harmi vaan että käytettynä Herman Miller Aeronin hankkiminen on melkoista hakuammuntaa Suomessa. Lähes päivittäin olen Torin vilkaissut läpi ja omaan silmään niitä on sattunut vain muutama. Jenkeissä niitä on Craigslistissä ym aivan tolkuttomasti.
Katselin kyllä että ebaystakin saa käytettyjä Aeroneita ihan kohtuulliseen hintaan, mutta tuotteen oikeasta kunnosta on vaikea saada varmuutta kun tuotteen myyjä myy jotain paria kymmentä samanlaista tuolia ja kaikki tuolit ovat "kuin uusia". Palautusoikeus varmasti on, mutta postit varmasti joutuu maksamaan palauttaessa ja ne varmaan ovat ihan tuntuvat.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Tuolla tavalla on mielestäni vaikea saada hyvää asentoa aikaiseksi ja pitäisi tilata huomattavasti syvempi pöytä kun nyt on 90cm tai muuten katsoisin näyttöä melko läheltä. Nuo Herman Millerin tuolit vaikuttaisi olevan muutenkin ainoita tuoleja joissa on kaikki tarvittavat säädöt. Oikeastaan jokaisessa testaamassani tuolissa on aina joku ominaisuus häirinnyt.
Itse en taas käsinojia voi käyttää ilman hartia kipuja :) Alkuun tuntuu joo oudolle. Kyllähän 90 cm riittää laittamaan näytön reilusti yli käsivarren mitan päähän :p Jokaisella kumminkin omat mieltymykset. Tutkiskelin aikoinaan oikean oppista "posturea " paljonkin, sillä istun koneella vähintään 10h päivään. Käsinojat lähti ensimmäisenä ja seuraavaksi tulikin sähköpöytä.

Harmi vaan että käytettynä Herman Miller Aeronin hankkiminen on melkoista hakuammuntaa Suomessa. Lähes päivittäin olen Torin vilkaissut läpi ja omaan silmään niitä on sattunut vain muutama. Jenkeissä niitä on Craigslistissä ym aivan tolkuttomasti.
Katselin kyllä että ebaystakin saa käytettyjä Aeroneita ihan kohtuulliseen hintaan, mutta tuotteen oikeasta kunnosta on vaikea saada varmuutta kun tuotteen myyjä myy jotain paria kymmentä samanlaista tuolia ja kaikki tuolit ovat "kuin uusia". Palautusoikeus varmasti on, mutta postit varmasti joutuu maksamaan palauttaessa ja ne varmaan ovat ihan tuntuvat.
Itteä kanssa aina kiinnostanut :D Joskus nähnyt jotain yritysten huutokauppoja, mutta oo kerennyt huutamaan.
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
9
Harmi vaan että käytettynä Herman Miller Aeronin hankkiminen on melkoista .....
Jos Millerin tuolien säädettävyys ja laatu ovat mieleen niin kannattaa googlata tuo Mirra.

Paras käyttökoe oli kotikonttorilta käsin tehty projektin go-live joka venyikin 25h pituiseksi. Pari tuntia olin tuosta ajasta syömässä yms, mutta eipä ollut mikään paikka jumissa eikä kipeä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Itse en taas käsinojia voi käyttää ilman hartia kipuja :) Alkuun tuntuu joo oudolle. Kyllähän 90 cm riittää laittamaan näytön reilusti yli käsivarren mitan päähän :p Jokaisella kumminkin omat mieltymykset. Tutkiskelin aikoinaan oikean oppista "posturea " paljonkin, sillä istun koneella vähintään 10h päivään. Käsinojat lähti ensimmäisenä ja seuraavaksi tulikin sähköpöytä.
Mulla on jo sähköpöytä ja oikeastaan kaikki on säädettävissä, mutta jotenkin itellä tuntuu ettei kädet ole optimaallisella tasolla kun ne on pöydällä jos tuoli on oikein säädetty. Olen tuota kyllä jonkin verran kokeillut. Mulla on myös 32" näyttö tietokoneessa ja se ei ole ihan tuossa pöydän perässä kun siinä on johtoreikä kannessa näytön takana. Näppäimistö taso vai mikä onkaan viralliselta nimeltään voisi olla myös toimiva ratkaisu itelle. Tuoli tosin on pakko joka tapauksessa vaihtaa.

Harmi, että nää tuolit vaan on ihan älyttömän kalliita kun katteet on melkoiset.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
274
Mites Workplaceofficesta tai muusta vastaavasta KABin tuoleja tilanneet, menikö toimituksessa kauan aikaa ja minkä hintaiset oli teidän tuolit?
Executive kankaalla maksoi 995€ postikuluineen vuonna 2012. Toimitusaikaa en muista.

Tuossa alkaa olla kaasujousi tiensä päässä kun pitää ainakin pari kertaa päivässä nostaa korkeutta.
 
Liittynyt
30.06.2018
Viestejä
107
Torissa on myynnissä käytetty Herman Miller Aeron (B-koko) PostureFitin kanssa. Tuoli on Hyvinkäällä ja pyynti on 650€. En viitsi linkata kun en tiedä onko sallittua laittaa jotain Tori-linkkejä. En myy tuolia itse, ajattelin vaan että joku saattaisi haluta ostaa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
51
Minulla olisi sänkyostoksen kylkiäisenä tullut 300 euron lahjakortti Vepsäläiseen ja tarve hyvälle työtuolille. Hayn AAC14 on ollut harkinnassa, mutta sitä ei löydy Vepsäläisen mallistosta. Kaipaisin ehdotuksia ja suosituksia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
339
Eipä se Kinnarpsin kasitonninen(?) kauaa sitten kestänyt. Sain tämän 2000-luvun alussa ja nyt petti viimeinen pultti selkänojasta. Harmi vain kun firmalla on toimistokalustesoppari ei-niin-laadukkaita tuoleja myyvän firman kanssa. Pitää nyt kuitenkin jotain katsella.
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
9
Jos Millerin tuolien säädettävyys ja laatu ovat mieleen niin kannattaa googlata tuo Mirra.

Paras käyttökoe oli kotikonttorilta käsin tehty projektin go-live joka venyikin 25h pituiseksi. Pari tuntia olin tuosta ajasta syömässä yms, mutta eipä ollut mikään paikka jumissa eikä kipeä.
Tuosta minulla myyntiketjussa olevasta Mirrasta kannattaa tarjota ihan rohkeasti. Se on vain tiellä, kun ei ole käyttöä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
339
Eli se on ollut (päivittäisessä?) käytössä jotain 15-19 vuotta vai? Ja nyt meni rikki? Jep, ihan paska, ei jatkoon.
Muistan, että mulla oli sama fiilis kun mun rippijuhliin hankkimistani Eccon kengistä murtu pohja kun olin 32-vuotias :btooth:
:D Sori, olis pitänyt laittaa sarkasmi-tagit. Onneksi mulla on tässä kotona samanlainen joka on pari vuotta myöhemmin hankittu (käytettynä). No, pitää antaa nyt halpiksellekin mahdollisuus.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
18
Martela Logic 400 omistajia paikalla? Olen tuollaista katsonut ja kävin koeistumassakin jo liikkeessä. Käytettynä siis, mutta uudelleenverhoiltuna. Onko mitenkä arvonsa väärti (450€) kun kaasujousi tuntui olevan hieman laiskanpuoleinen, ja säätönupikatkin löysät ja lukitukset temppuili? Toiminee siis kun saa ensin säädettyä kohdilleen eikä koske sen jälkeen..
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Martela Logic 400 omistajia paikalla? Olen tuollaista katsonut ja kävin koeistumassakin jo liikkeessä. Käytettynä siis, mutta uudelleenverhoiltuna. Onko mitenkä arvonsa väärti (450€) kun kaasujousi tuntui olevan hieman laiskanpuoleinen, ja säätönupikatkin löysät ja lukitukset temppuili? Toiminee siis kun saa ensin säädettyä kohdilleen eikä koske sen jälkeen..
Toimii hyvin kaikesta huolimatta. Kaveri istunut reilu 10v tuollaisella jakkaralla ongelmitta. ainoastaan verhoilut kuluu
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
18
Eli pitäisi kestää? Ei viitsisi heti tilailla läjää varaosia ja tuskin takuuseen tuollaiset menee kun kuitenkin käytetty kyseessä ja lähinnä itseä häiritseviä asioita.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Eli pitäisi kestää? Ei viitsisi heti tilailla läjää varaosia ja tuskin takuuseen tuollaiset menee kun kuitenkin käytetty kyseessä ja lähinnä itseä häiritseviä asioita.
Itse olen istunut nyt kolmatta vuotta samaisessa tuolissa enkä ole (puutta koputtaen) kertaakaan joutunut mitään vaihtamaan. Jyskin jakkara hajosi tähän aikaan kappaleiksi. Tuo tuolin pumppu on hieman "laiska" tai jähmeä alkuun, mutta ainkin itselläni on alkanut likkumaan hyvin. Nuo napit ja säätimet ovat myös rennon oloiset, mutta kestävät kyllä ellet lekalla niitä pieksä.
Ainut mikä itselläni on alkanut repsottamaan on käsinojissa olevat "kumipinnoitteet". Tuo siis alkanut hieman irvottamaan molemmilta puolista tuosta säätönapin vierestä. Ei iso ongelma ja tuon varmaan saa liimailtua takaisin, jos haluaa. Pysyvät siis paikallaan.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Martela Logic 400 omistajia paikalla? Olen tuollaista katsonut ja kävin koeistumassakin jo liikkeessä. Käytettynä siis, mutta uudelleenverhoiltuna. Onko mitenkä arvonsa väärti (450€) kun kaasujousi tuntui olevan hieman laiskanpuoleinen, ja säätönupikatkin löysät ja lukitukset temppuili? Toiminee siis kun saa ensin säädettyä kohdilleen eikä koske sen jälkeen..
Hyvä tuoli se on mutta 450 euroa on kyllä mielestäni liian kova hinta. Ostaisin itse tuohon hintaan vain minttikuntoisena.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Tuolia luokassa 400-600?

| TAVARA TRADING TTR Oy tai | TAVARA TRADING TTR Oy onko mistään kotosin?

Käytettyjä sais, mutta mieluiten ostaisin uutta jos tuohon hintaluokkaan jotain sais.

Kaikki jakkarat vuosien mennessä kallistunu johonkin suuntaan, vasemmalle tai oikealle :D
Pelkään että noi käytetyt on jo samassa kondiksessa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
992
Voisko joku KAB Executive:n omistaja vähän valaista, että mitä optioita tuohon on saatavilla/kannattaa kysyä (esim. mikä kangas kannattaa valita)? Olisin tuolta Briteistä tilaamassa tuolia, kun irtoaa alle tonnilla, ainakin ennen kuin Brexit iskee päälle :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Onko jollain kokemusta Iskun slim työtuolista?, kun semmoinen olisi kohtapuoliin saatavilla ilmaiseksi. Nyt on persiön alla Arozzin pelituoli, ja ajattelin että ottaisin oikean työtuolin kun kerta ilmaiseksi irtoaa. Onko tuohon muuten saatavilla erikseen niskatuki, vai onko nuo jo tehtaalla asennettu valmiiksi?.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
12
Tuli pitkään annettua tekohengitystä Jyskin halpismallille ja paikkaltua sitä mm. peltilevyillä kun muoviosat petti. Lopulta päätin hypätä suoraan syvään päähän ja tilata KAB:n Controllerin täältä. 850€ tuli hintaa posteineen ja heti kun sai perseen penkille tuli mieleen että tuoli olisi pitänyt vaihtaa jo 5 vuotta sitten, tuntuma vähän kuin hyvällä autonpenkillä istuisi. Sekin varmaan vielä paranee kun tuoli pikkuhiljaa muotoutuu kropalle. Palonestoaineiden tms. haju on melkoinen, tosin tuolikin on tullut tarrojen mukaan tehtaalta ulos vasta 10 päivää sitten joten toivottavasti tuo pikku hiljaa tuosta hälvenee.

Edit: Tämä lähtikin myyntiin jos sitä kuitenkin vaihtaisi ACS Executiveen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
ei nuo nyt niin erikoisen halpoja ole.

Kinnarpsin omistama palvelu eli eiköhän nuo ole vaihdossa tulleita niille, kun yritykset uusii kalusteita.
Nii en tiedä näistä oikeestaan mitään, mut tuntuu että yllättävän halpoja jos kunto " uudenveroinen " kun vertaa muihin outletteihin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Nii en tiedä näistä oikeestaan mitään, mut tuntuu että yllättävän halpoja jos kunto " uudenveroinen " kun vertaa muihin outletteihin.
Aika edulliselta näyttää minunkin silmään. Mm. Martelan Outletissa hinnat ovat järjestään kovemmat. Sekin vähän ihmetyttää, kun ei näyttäisi tulevan toimituskuluja lainkaan, tai sitten se niiden laskuri bugittaa.

Juuri aamupiävällä hajosi käsinoja uskollisesti palvelleesta Martelan James H -istuimesta, joten pitää katella löytyisikö tuolta korvaajaa.

Edit.
Hahaa, sain vielä kerran korjattua omatoimisesti vanhan tuolin käsinojan, eli ei tarvitsekaan tilata uutta.

On tämä James H kyllä melkoinen sotanorsu ollut, kun vuosien saatossa on pitänyt korjata vaikka mistä. Päällepäin näyttää edelleen lähes uudelta, mutta mm. juuri käsinojat on pultattu kiinni sellaisilla MacGyver-virityksillä, ettei ole tosikaan.

Uusia käsinojia kyselin aloituspostauksessa tähän samaan istuimeen, mutta ei tunnu mistään irtoavan. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Aika edulliselta näyttää minunkin silmään. Mm. Martelan Outletissa hinnat ovat järjestään kovemmat. Sekin vähän ihmetyttää, kun ei näyttäisi tulevan toimituskuluja lainkaan, tai sitten se niiden laskuri bugittaa.

Juuri aamupiävällä hajosi käsinoja uskollisesti palvelleesta Martelan James H -istuimesta, joten pitää katella löytyisikö tuolta korvaajaa.

Edit.
Hahaa, sain vielä kerran korjattua omatoimisesti vanhan tuolin käsinojan, eli ei tarvitsekaan tilata uutta.

On tämä James H kyllä melkoinen sotanorsu ollut, kun vuosien saatossa on pitänyt korjata vaikka mistä. Päällepäin näyttää edelleen lähes uudelta, mutta mm. juuri käsinojat on pultattu kiinni sellaisilla MacGyver-virityksillä, ettei ole tosikaan.

Uusia käsinojia kyselin aloituspostauksessa tähän samaan istuimeen, mutta ei tunnu mistään irtoavan. :D
:D Joku koira haudattuna prk!!!!!!!
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
:D Joku koira haudattuna prk!!!!!!!
soittakaa nyt pompullat perkele, kun niin epäilyttävää on. Muuten vaan nuo ostetut tavarat käydään hakemassa kinnarpsin Keravan toimipisteestä ja onhan tuo nettikauppakin ollut jo useamman vuoden olemassa. Ei kaikki ryöstä asiakkaitaan, kuten martela tekee.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
soittakaa nyt pompullat perkele, kun niin epäilyttävää on. Muuten vaan nuo ostetut tavarat käydään hakemassa kinnarpsin Keravan toimipisteestä ja onhan tuo nettikauppakin ollut jo useamman vuoden olemassa. Ei kaikki ryöstä asiakkaitaan, kuten martela tekee.
Vitsihän se oli :) Asiasta kukkarukkuun tietääkö kukaan onko tämmönen mistään kotoisin?
Alice XM työtuoli
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
761
Onko jollain kokemusta Iskun slim työtuolista?, kun semmoinen olisi kohtapuoliin saatavilla ilmaiseksi. Nyt on persiön alla Arozzin pelituoli, ja ajattelin että ottaisin oikean työtuolin kun kerta ilmaiseksi irtoaa. Onko tuohon muuten saatavilla erikseen niskatuki, vai onko nuo jo tehtaalla asennettu valmiiksi?.

Siitähän tuli ihan hieno
Ite sain kanssa ilmatteeksi ko. jakkaran. Piti vaan käyttää verhoilijalla
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Tuolia missä saa seat depthiä säädettyä tarpeeksi? tai pidempää istuinta
Parikin tuolia testattu ja ei vaan saa mun jaloille hyväks :D
Penkin ja polvitaipeen välissä 6 sormea vaikka maksimi etäisyydellä ja perse valuu nojatessa tuolin ja selkänojan väliin :D

Onko axia 2.0 miten iso istuin?
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
47
Iskun stepissä saa istuinta säädettyä eteenpäin, lisäksi stepistä löytyy isommalla istuintyynyllä olevaa versiota. Ero ei ole iso mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
129
Eipä se Kinnarpsin kasitonninen(?) kauaa sitten kestänyt. Sain tämän 2000-luvun alussa ja nyt petti viimeinen pultti selkänojasta. Harmi vain kun firmalla on toimistokalustesoppari ei-niin-laadukkaita tuoleja myyvän firman kanssa. Pitää nyt kuitenkin jotain katsella.
Oho nyt jo, eikä kestänyt kuin 12-17vuotta ;) Itsellä on myös Kinnarpsin 8-tonninen ja vastaavan ikäinen, ja ei voi kuin ihmetellä miten kestävä tämä on. Päälikangas edelleen kuin uusi, mutta vm.2005 ja 14v vanha. Hommasin käytettynä ja makso 150,- ja joka pennin arvoinen ollut tähän asti. Aiemmin Jyskin ja Askon "vähän paremmat" toimistotuolit kesti vaan reilu vuoden ennen kuin oma mitta tuli täyteen. Kinnarps 8-tonninen ei nitise eikä natise ja säädöt riittää itsell hyvin. Jos tarvii yhtään pidempia aikoja tuolissa istua suosittelen kangas päälysteisiä. Tekonahka pääsysteistä eikä "verkko" selkänojaista ei tähän asuntoon enää tule näiden kokemusten jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Oho nyt jo, eikä kestänyt kuin 12-17vuotta ;) Itsellä on myös Kinnarpsin 8-tonninen ja vastaavan ikäinen, ja ei voi kuin ihmetellä miten kestävä tämä on. Päälikangas edelleen kuin uusi, mutta vm.2005 ja 14v vanha. Hommasin käytettynä ja makso 150,- ja joka pennin arvoinen ollut tähän asti. Aiemmin Jyskin ja Askon "vähän paremmat" toimistotuolit kesti vaan reilu vuoden ennen kuin oma mitta tuli täyteen. Kinnarps 8-tonninen ei nitise eikä natise ja säädöt riittää itsell hyvin. Jos tarvii yhtään pidempia aikoja tuolissa istua suosittelen kangas päälysteisiä. Tekonahka pääsysteistä eikä "verkko" selkänojaista ei tähän asuntoon enää tule näiden kokemusten jälkeen.
Omasta mielestä verkko paras tuoliin kuin tuoliin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Nyt on persiön alla Iskun slim. Meni tunti etsiessä kaikki säätönappulat, ja vieläkin parhaat säädöt hakusessa omalle ruholle kun mittaa on 188 ja painoakin parin pikkujannun verran. Tuntuu kyllä ovelan ryhdikkäältä istua kun ei voi röhnöttää niinkuin entisessä pelijakkarassa, ja noita säätöjä on enemmän kuin kaikkein kalleimmassa pelituolissa. Jospa tähän tottuu ajan myötä. Tämä jakkara ei ole kovin tuore tapaus mutta päälliset ei ole menneet miksikään eikä muutenkaan mekanismit rutise eikä kitise.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
478
Vanha tuoli oli enemmän design- kamaa eli ei kovin mukava, ja lisäksi kun pyörät irtosi niin oli niin matala ettei voinut enää käyttää. Päädyin sitten budjettiratkaisuun (189 eur) eli Ikean Markus -tuoliin, ja olen kyllä tyytyväinen.

Ei tämä nyt ihan vedä vertoja ns. oikeille konttorituoleille, isoimpana miinuksena käsinojia ei voi liikuttaa mihinkään suuntaan, joka hankaloitaa hieman parhaan ergonomian saamista hartioille. Tämän kyllä tiesinkin, mutta tutkittuani markkinaa, pitää ilmeisesti maksaa aika reilusti että saa käsinojiin myös eteen-taakse-säädön. Jossain 300-400 euron tuoleissa taitaa olla lähinnä korkeussäätö.

En vietä kotona kauhean pitkiä aikoja koneella joten siihen tämä on hyvä. Myös riittävän mukava satunnaisesti etätyöpäivien tekemiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Olisi työtuolin päivitys täälläkin mielessä.

Muutama tärkeä kriteeri olisi, että käsinojat olisivat joko nopeasti poistettavissa ja takaisin kiinnitettävissä tai sitten ne saisi painettua ihan istuinosan tasalle. Tämä siitä syystä kun joskus tulee ajeltua autopelejä ja tuppaa nuo käsinojat tulevan tielle rattia käännettäessä. Toinen kriteeri olisi lukittavat pyörät tuota samaa autopelien pelailua varten. Tuoli liikkuu taaksepäin kun polkee jarrua. Lukittavista pyöristä voi sen verran tinkiä, että mikäli tuolista löytyy irroitettavat pyörät niin sekin riittää, koska itsellä on jemmassa 5kpl lukittavia pyöriä 11mm halkaisijalla olevalla tapilla niin nämä kyllä saa sitten tuoliin kiinni.

Kuppipenkkiä ei tarvitse olla. Ihan normi istuinosa riittää. Sitten vaan ehdotuksia tulemaan jos tällaisista on muilla kokemuksia :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Jos täällä ketään kiinnostaa, niin ihan kohta puoliin olen laittamassa myyntiin Martela Logic 3 (musta) ja Isku Step (musta/harmaa) työtuolit. Molemmat ovat siistissä kunnossa. Ovat molemmat palvelleet hyvin mutta tarkoitus olisi löytää jotain sirompaa, vaikka eivät nuokaan työtuoleista isoimmasta päästä ole.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
106
Olisi työtuolin päivitys täälläkin mielessä.

Muutama tärkeä kriteeri olisi, että käsinojat olisivat joko nopeasti poistettavissa ja takaisin kiinnitettävissä tai sitten ne saisi painettua ihan istuinosan tasalle. Tämä siitä syystä kun joskus tulee ajeltua autopelejä ja tuppaa nuo käsinojat tulevan tielle rattia käännettäessä. Toinen kriteeri olisi lukittavat pyörät tuota samaa autopelien pelailua varten. Tuoli liikkuu taaksepäin kun polkee jarrua. Lukittavista pyöristä voi sen verran tinkiä, että mikäli tuolista löytyy irroitettavat pyörät niin sekin riittää, koska itsellä on jemmassa 5kpl lukittavia pyöriä 11mm halkaisijalla olevalla tapilla niin nämä kyllä saa sitten tuoliin kiinni.

Kuppipenkkiä ei tarvitse olla. Ihan normi istuinosa riittää. Sitten vaan ehdotuksia tulemaan jos tällaisista on muilla kokemuksia :)
Täällä kanssa kiinnostaisi löytää työtuoli, joka ominaisuuksien puolesta palvelisi ratilla ja polkimilla pelatessa.
Niin kuin sanoitkin, nuo lukittavat pyörät ja irroitettavat käsinojat ovat kyllä aika pakolliset ominaisuudet. Lisäksi arvelisin että istuimen ja selkänojan erilliset kallistussäädöt ovat tärkeät. Hyvä työasento ja ajoasento kuitenkin eroavat jonkin verran.

Oma simracing ajopenkki/teline on tietysti paras vaihtoehto, mutta sellaisen omistavana olen todennut että se vie epäkäytännöllisen paljon tilaa asunnosta.
Nykyisellä wheel stand pro:lla on mukava ajella, kun sen saa kätevästi taitettua kasaan työpöydän alle, mutta nykyisellä tuolilla ei ajoasentoa saa mitenkään mukavaksi.

Olisi hyvä kuulla muiden kokemuksia, mikä tuoli olisi tähän käyttöön hyvä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Mulla on ollu lähi vuosina DX Racer R series, Martela Logic 4 ja nyt on Steelcase Leap V2 käytössä, mutta mikään noista ei ole ollut omille mitoille (183cm / 80kg) ihan täydellinen. Selasin saksan amazonin tuoleja ja tämä vaikutti erittäin mielenkiintoiselta: https://www.amazon.de/gp/product/B07NYWNFJ3/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A38Y7KJ45Z8DAS&psc=1 yleensä noilla säädöillä olevat tuolit maksaa monta kertaa enemmän ja tuossahan on paremmat säädöt kuin nykyisessä Leapissa joka uutena maksaa noin 10 kertaa enemmän. Keksiikö joku jotain negatiivista tuosta tuolista?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Mulla on ollu lähi vuosina DX Racer R series, Martela Logic 4 ja nyt on Steelcase Leap V2 käytössä, mutta mikään noista ei ole ollut omille mitoille (183cm / 80kg) ihan täydellinen. Selasin saksan amazonin tuoleja ja tämä vaikutti erittäin mielenkiintoiselta: https://www.amazon.de/gp/product/B07NYWNFJ3/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A38Y7KJ45Z8DAS&psc=1 yleensä noilla säädöillä olevat tuolit maksaa monta kertaa enemmän ja tuossahan on paremmat säädöt kuin nykyisessä Leapissa joka uutena maksaa noin 10 kertaa enemmän. Keksiikö joku jotain negatiivista tuosta tuolista?
Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä...

155 eurolla ei yksinkertaisesti voi saada laadukkaasti valmistettua uutta tuolia yhtään mistään. Kannattaa katella valikoimia vaikka aiemminkin linkitetystä Shoutletista. Tällä hetkellä valikoima on aika paljon suppeampi kuin kuukausi sitten, mutta se elää koko ajan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä...

155 eurolla ei yksinkertaisesti voi saada laadukkaasti valmistettua uutta tuolia yhtään mistään. Kannattaa katella valikoimia vaikka aiemminkin linkitetystä Shoutletista. Tällä hetkellä valikoima on aika paljon suppeampi kuin kuukausi sitten, mutta se elää koko ajan.
Noissa laadukkaimmissahan katteet on parhaimmillaan 70%. Herman Millerin tuolit kiinnostaisi, mutta niissäkin on omat vikansa ainakin arvostelujen mukaan niin ei huvittaisi maksaa ihan ok tuolista yli 1000€. Aikoinaan kun jotain 20€ tuoleja käytin niin nekin kesti vuosia joten vaikea uskoa, että kestävyys tulisi heti vastaan noissa.

Säädöt on ne mitkä suurimmassa osassa tuoleista on ongelmana ja tuosta ne löytyisi.

EDIT: Harmi ettei suomesta taida löytyä mitään paikkaa jossa olisi kunnolla noita eri malleja testattavana? Jotenkin tuntuu olevan mahdoton löytää tuolisi jossa olisi kunnon säädettävä alaselkätuki, käsinojat sekä niskatuki. Tietysti kallistukset yms. saisi löytyä. Pääsääntöisesti oli budjetti mikä tahansa niin vähintään yhden noista saa tiputtaa pois.
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Itsellä on nyt ollut Noble Hero tuoli n5kk ja olen ollut tyytyväinen ja on säilyttänyt muotonsa hyvin.
On omalle kropalle turhan leveä mutta Sampsan testaama noble tuolissa ei ollut ristiseläntukea niin valitsin tämän version.
Ainoa moite on noi muoviset kynärnojat mitä ei ole laadultaan erityisen hyvät mutta menevät tarpeeksi alas mikä on ongelma aika monessa mallissa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Noissa laadukkaimmissahan katteet on parhaimmillaan 70%. Herman Millerin tuolit kiinnostaisi, mutta niissäkin on omat vikansa ainakin arvostelujen mukaan niin ei huvittaisi maksaa ihan ok tuolista yli 1000€. Aikoinaan kun jotain 20€ tuoleja käytin niin nekin kesti vuosia joten vaikea uskoa, että kestävyys tulisi heti vastaan noissa.

Säädöt on ne mitkä suurimmassa osassa tuoleista on ongelmana ja tuosta ne löytyisi.

EDIT: Harmi ettei suomesta taida löytyä mitään paikkaa jossa olisi kunnolla noita eri malleja testattavana? Jotenkin tuntuu olevan mahdoton löytää tuolisi jossa olisi kunnon säädettävä alaselkätuki, käsinojat sekä niskatuki. Tietysti kallistukset yms. saisi löytyä. Pääsääntöisesti oli budjetti mikä tahansa niin vähintään yhden noista saa tiputtaa pois.
Melkoiset vaatimukset sinulla, jos tosiaan nuo yleisesti hyväksi havaitut toimistotuolit eivät tarjoa riittäviä säätömahdollisuuksia. :beye:

Sen olen huomannut, että halvoissa tuoleissa materiaalit ovat kokonaisuutena melkoisen kehnoja ja mm. keinumekanismin lukituksessa on usein väljää jne.

Uutena en ostaisi mitään tonnin merkkituolia, mutta refurbished-versioina niitä saattaa saada hyvinkin edullisesti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 538
Viestejä
4 190 136
Jäsenet
70 764
Uusin jäsen
FreeJarde

Hinta.fi

Ylös Bottom