• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 595
Niinpä. Tuollainen käytös vääristää vähän kaikkea. Eli se esimerkiksi passivoi naisia kun ei tarvitse kuin odottaa, että valtisee niistä lukemattomista tykkääjistä. Voidaan jättää profiilitkin aika tyhjiksi. Toki olit itse eri mieltä. No on ainakin jotain mistä valita vaikka sitten niistä 50% olisi pelkkiä seksin vonkaajia. Toki voi olla, että niistä ainoankaan profiili ei kolahda sulle.

En usko, että tämä nykyinen nettideitti käytös on muuttumassa parempaan suuntaan.
On se ehkä teoriassa naisille helpompaa mutta väittäisin että kun tulee hieman enempi ikää eikä kriteerinä seurustelulle tms. ole se miten hyvältä näyttää kun muut näkevät teidät yhdessä välitunnilla tai kävelevän ulkona.

Eli sen vähemmän pelkkä ulkonäkö alkaa merkitsemään niin miehelle kuin naisellekin mitä enempi tunnetaan itseään ja aletaan tajuamaan mitä oikeasti elämältä halutaan sekä siltä parisuhteelta.

Toki myös se tässäkin ketjussa mainittu "edes kerran seksiä harrastanut" meriitti olisi hyvä olla. Niin ei nosteta toista osapuolta enää niin jalustalle tai pidetä sitä niin tavoittamattomana ettei uskalla edes puhua ja ollaan lähinnä hyvin vaivautuneita kun ollaan edes samassa tilassa.

Itse olen siis lähinnä vastaan noita tinder jne. tyyppisiä "laita kuva missä olet 20v nuorempi tai ota sopiva kuva netistä ja toivo parasta" sovelluksia. (Käsittääkseni tälläistä tapahtuu ja osa näyttelijöistä tms. julkkiksista on törmännyt itseensä tinderissä...).
Ihan siksikin että pelkästään katsomalla toisen kuvaa ei kyllä pysty päättämään mitään muuta kuin ehkä sen että haluaako potentiaalisesti harrastaa seksiä. Mikä ilmeisesti riittää sitten osalle ja niitäkin on tässä ketjussa ollut mielipidettään kertomassa.
Toisekseen siksi että informaation tulvaan helposti väsyy, jos potentiaalisia ehdokkaita on kymmeniä tai satoja ja uusia tulvii jatkuvasti aletaan helposti etsimään sitä täydellistä ja hypitään "kukasta kukkaan" jopa keksien niitä huonoja puolia.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 595
Pointti oli, että niille kaikille 100.000 miehelle lähtökohtaisesti "kelpaa" ne 10.000 hyvännäköistä naista, ja heikomman tason miehille kelpaa myös ne loput 20.000 naista. Ihan ilman mitään "big dataa".

Naisen näkökulmasta "big data" voi teoriassa helpottaa valintaa, mutta loppupelissä yhteensopivuus on ihan siitä kiinni, miten seksuaaliset kemiat osuu yhteen, eikä siinä mikään iso data paljon asiaa auta. Ja jos puhutaan ihmisen ominaisuuksista kuten koulutus, työ ja halu hankkia lapsia, niin ei noihinkaan mitään big dataa tarvita, vaan ne voi ilmoittaa muutenkin.
Tuo on lähinnä yleistystä. Ei se pelkkä kaunis ulkokuori riitä. Silloinhan voisi ottaa käytännössä vaikka miehen joka on käynyt sukupuolenvaihdosleikkauksen ja plastiikkakirurgilla tai naisen joka ei osaa sanaakaan mitään kieltä mitä itse ymmärrät. Kyllä pidempään seurusteluun etsii jotain muuta kuin sitä "~18v elovehnä blondi millä isot rinnat" tai "tietokoneen mukaan täydelliset kasvonpiirteet".

Oikeastihan ihan tutkimusten mukaankin seksi on maksimissaan (normaalissa suhteessa) sen 10%, yleensä vähempikin. Eli se ei suhdetta pelasta vaikka toinen olisi kuinka toiminut stripparina ja maksullisena naisena, olisi taipuisa kuin tankotanssija ja saisi jalkansa niskantaa jos muuten homma ei toimi.
Toki siitä "10%" voi myös tulla ongelma jos sitä seksiä ei esim. saa tai sitä käytetään palkitsemiseen tms. mutta ei se suhde silloinkaan kovin terveellä pohjalla ole.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Se yhdistävyys voi löytyä keskustelemalla?
Toki, mutta mä olen ymmärtänyt että yksi osa ongelmaa on se, ettei oikein viitsitä keskustellakaan. Viesteihin ei vastata jne.

Emt. Ehkä ihmiset on degeneroituneet sellaiselle tasolle, ettei pariutuminenkaan vaan tahdo enää oikein luonnistua - ja hyvä niin, ansaitaankin kuolla sukupuuttoon :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Tuo on lähinnä yleistystä. Ei se pelkkä kaunis ulkokuori riitä. Silloinhan voisi ottaa käytännössä vaikka miehen joka on käynyt sukupuolenvaihdosleikkauksen ja plastiikkakirurgilla tai naisen joka ei osaa sanaakaan mitään kieltä mitä itse ymmärrät. Kyllä pidempään seurusteluun etsii jotain muuta kuin sitä "~18v elovehnä blondi millä isot rinnat" tai "tietokoneen mukaan täydelliset kasvonpiirteet".
Elekieltä ymmärtää kaikki, ja Google translate hoitaa loput. Eipä mulle ainakaan yhteisen kielen puute ole välttämättä mikään ehdoton kynnyskysymys parisuhteessa, kunhan ymmärretyiksi tullaan tavalla tai toisella.

Ja sukupuolenvaihdosleikkausta ei oikeastaan ole olemassakaan. Ei kenenkään sukupuolta voi millään leikkauksella vaihtaa. Näennäisesti sukupuolen voi vaihtaa, mutta leikelty mies on edelleenkin enemmänkin leikelty mies kuin mikään nainen. Jos mä otan keittiöstä sakset ja leikkaan kikkelin pois, ei minusta tule naista. Eikä asiaa auta, vaikka vetäisin hameen päälle. Ja jos joku kirurgi tekisi mulle "vaginan", niin edelleenkin olisin leikelty mies enkä nainen. Ymmärrän oikein hyvin, ettei heteromiehet minusta oikein jaksaisi kiinnostua, ei tuollaiset leikellyt miehet ole tavallisten heteromiesten juttu, vaikka olisi kuinka kaunis leikelty mies. Yleisesti ottaen miehellä pitää olla hieman homoseksuaalisia taipumuksia tms. että jaksaa innostua transseksuaaleista.

Oikeastihan ihan tutkimusten mukaankin seksi on maksimissaan (normaalissa suhteessa) sen 10%, yleensä vähempikin. Eli se ei suhdetta pelasta vaikka toinen olisi kuinka toiminut stripparina ja maksullisena naisena, olisi taipuisa kuin tankotanssija ja saisi jalkansa niskantaa jos muuten homma ei toimi.
Toki siitä "10%" voi myös tulla ongelma jos sitä seksiä ei esim. saa tai sitä käytetään palkitsemiseen tms. mutta ei se suhde silloinkaan kovin terveellä pohjalla ole.
Seksin merkitys voi tavallaan jäädä sivuosaan silloin kun seksi toimii hyvin. Jossei seksi toimi hyvin, niin sitten se voi olla aika paha ongelma parisuhteessa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Itse en kyllä lähtisi parisuhteeseen, joka hoidetaan Google Translatella, mutta kukin tyylillään :tup:
Ei olekaan, se on sukupuolenkorjausleikkaus.
Sukupuolta voi toki "korjailla", tuunailla ja säätää mielin määrin, mutta mieheksi syntyneestä henkilöstä ei naista millään leikkauksella saa tehtyä. Korkeintaan "naisen", siis lainausmerkkien kanssa.

Ja vaikka tuollainen "korjailtu" mies voittaisi Miss Suomi -kilpailun, niin mä en sen kanssa mihinkään juttuun ryhtyisi vaikka maksettaisiin. Ja tuskin kiinnostaisi useimpia muitakaan heteromiehiä. Eiköhän se kerro jostain jotain.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Mikä rentuissa viehättää?

Opiskeluaikoina yritin tapailla erästä hyvin kaunista neitoa. En tosin koskaan päässyt toisille treffeille.
No tästä vuoden päästä hän meni kihloihin jonku bensalenkkarin kanssa.
Satuin näkemään tämän naisen perheineen eilen yhdessä tapahtumassa seitsemän vuoden jälkeen.
Nainen oli edelleen hyvin kaunis ja siististi pukeutunut, mutta tällä miehellä oli illallistapahtumassa päällään likaiset työvaatteet ja turvakengät. Enkä usko, että oli töissä siellä.
Nainen tunnisti minut ja pikaisesti vaihdettiin moikat, mutta en vain voi ymmärtää että miksi tuollainen A - luokan nainen on tuollaisen resupekan kanssa :confused:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mikä rentuissa viehättää?

Opiskeluaikoina yritin tapailla erästä hyvin kaunista neitoa. En tosin koskaan päässyt toisille treffeille.
No tästä vuoden päästä hän meni kihloihin jonku bensalenkkarin kanssa.
Satuin näkemään tämän naisen perheineen eilen yhdessä tapahtumassa seitsemän vuoden jälkeen.
Nainen oli edelleen hyvin kaunis ja siististi pukeutunut, mutta tällä miehellä oli illallistapahtumassa päällään likaiset työvaatteet ja turvakengät. Enkä usko, että oli töissä siellä.
Nainen tunnisti minut ja pikaisesti vaihdettiin moikat, mutta en vain voi ymmärtää että miksi tuollainen A - luokan nainen on tuollaisen resupekan kanssa :confused:
Ei se ole se renttuus, joka viehättää (jos siis viittaat likaisiin vaatteisiin ja bensalenkkareihin) vaan se renttuus ei ole ongelma kun muuten homma toimii.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 923
Mikä rentuissa viehättää?

Opiskeluaikoina yritin tapailla erästä hyvin kaunista neitoa. En tosin koskaan päässyt toisille treffeille.
No tästä vuoden päästä hän meni kihloihin jonku bensalenkkarin kanssa.
Satuin näkemään tämän naisen perheineen eilen yhdessä tapahtumassa seitsemän vuoden jälkeen.
Nainen oli edelleen hyvin kaunis ja siististi pukeutunut, mutta tällä miehellä oli illallistapahtumassa päällään likaiset työvaatteet ja turvakengät. Enkä usko, että oli töissä siellä.
Nainen tunnisti minut ja pikaisesti vaihdettiin moikat, mutta en vain voi ymmärtää että miksi tuollainen A - luokan nainen on tuollaisen resupekan kanssa :confused:
Eikö ole hyvä että nätit naiset tykkäävät duunareistakin? Lisäksi keskityt liikaa ulkonäköön.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Voimakasta analyysia ja projisointia toisen parisuhteesta, vaikkei siitä mitään tiedä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Mikä rentuissa viehättää?

Opiskeluaikoina yritin tapailla erästä hyvin kaunista neitoa. En tosin koskaan päässyt toisille treffeille.
No tästä vuoden päästä hän meni kihloihin jonku bensalenkkarin kanssa.
Satuin näkemään tämän naisen perheineen eilen yhdessä tapahtumassa seitsemän vuoden jälkeen.
Nainen oli edelleen hyvin kaunis ja siististi pukeutunut, mutta tällä miehellä oli illallistapahtumassa päällään likaiset työvaatteet ja turvakengät. Enkä usko, että oli töissä siellä.
Nainen tunnisti minut ja pikaisesti vaihdettiin moikat, mutta en vain voi ymmärtää että miksi tuollainen A - luokan nainen on tuollaisen resupekan kanssa :confused:
Ehkä sillä rentulla on itsevarmuutta ja iso penis? Eihän sitä mies muuta tarvitse...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No ei kyllä ole jos itse jää kakkoseksi.
Tyypillinen (tahallinen?) harha etsiä naisia kaatavista miehistä kielteisiä puolia ja sitten kysellä kauhistuneena netissä, että miksi naiset tykkää väkivaltaisista/rentuista/rikollisista/kiusaajista/mamuista/miespuolisista jakorasioista jne. Kannattaa yrittää miettiä, että mitä ne tekee oikein ja mitä mielenkiintoista niissä on naisen näkökulmasta. Kukaan nainen ei pidä miehessä siitä, että hakkaa naisia tai että sillä on likaiset vaatteet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 356
Toki, mutta mä olen ymmärtänyt että yksi osa ongelmaa on se, ettei oikein viitsitä keskustellakaan. Viesteihin ei vastata jne.

Emt. Ehkä ihmiset on degeneroituneet sellaiselle tasolle, ettei pariutuminenkaan vaan tahdo enää oikein luonnistua - ja hyvä niin, ansaitaankin kuolla sukupuuttoon :btooth:
Eihän sillä profiililla ole mitään merkitystä jos homma ei etene edes keskusteluun asti.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Tyypillinen (tahallinen?) harha etsiä naisia kaatavista miehistä kielteisiä puolia ja sitten kysellä kauhistuneena netissä, että miksi naiset tykkää väkivaltaisista/rentuista/rikollisista/kiusaajista/mamuista/miespuolisista jakorasioista jne. Kannattaa yrittää miettiä, että mitä ne tekee oikein ja mitä mielenkiintoista niissä on naisen näkökulmasta. Kukaan nainen ei pidä miehessä siitä, että hakkaa naisia tai että sillä on likaiset vaatteet.
No toi mies ei kyllä ole mikään naistenkaataja :D
Saanut tuon yhden naisen jollain ihmesäkällä kaadettua.

Ehkä sillä rentulla on itsevarmuutta ja iso penis? Eihän sitä mies muuta tarvitse...
Kyllä tässä ihan hyvin on naisrintamalla pärjätty, ja kun harvemmin jää kakkoseksi, niin pistää mietityttämään.
Kerran olen tosin jäänyt tämän lisäksi kakkoseksi ihan selkeästi paremman miehen vuoksi, ja sen kanssa olen ihan sujut.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Mikä rentuissa viehättää?

Opiskeluaikoina yritin tapailla erästä hyvin kaunista neitoa. En tosin koskaan päässyt toisille treffeille.
No tästä vuoden päästä hän meni kihloihin jonku bensalenkkarin kanssa.
Satuin näkemään tämän naisen perheineen eilen yhdessä tapahtumassa seitsemän vuoden jälkeen.
Nainen oli edelleen hyvin kaunis ja siististi pukeutunut, mutta tällä miehellä oli illallistapahtumassa päällään likaiset työvaatteet ja turvakengät. Enkä usko, että oli töissä siellä.
Nainen tunnisti minut ja pikaisesti vaihdettiin moikat, mutta en vain voi ymmärtää että miksi tuollainen A - luokan nainen on tuollaisen resupekan kanssa :confused:
Monet naiset päätyvät sellaisten miesten seuraan, jotka ovat roskaa, usein juurikin siitä syystä että myös se nainen itse on roskaa.

Ja nainen tietää sen itsestään, vaikka ulkokuori ja kulissit olisi kunnossa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Monet naiset päätyvät sellaisten miesten seuraan, jotka ovat roskaa, usein juurikin siitä syystä että myös se nainen itse on roskaa.

Ja nainen tietää sen itsestään, vaikka ulkokuori ja kulissit olisi kunnossa.
Täysin naurettava selitys, sori nyt vaan.

Tää sisältää olettamuksen, että nainen ottaisi tarkoituksella miehen selvästi sen tason alapuolelta, johon pystyisi, koska syyt.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
387
Täysin naurettava selitys, sori nyt vaan.

Tää sisältää olettamuksen, että nainen ottaisi tarkoituksella miehen selvästi sen tason alapuolelta, johon pystyisi, koska syyt.
Ja tästäkin maasta löytyy melkoinen määrä niitä 20-30 vuotiaita "sinkkuäitejä"..
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 595
No toi mies ei kyllä ole mikään naistenkaataja :D
Saanut tuon yhden naisen jollain ihmesäkällä kaadettua.
Ehkä tuo on osittain se syy?
Eli yllättävän monikin nainen oikeasti etsii sellaista miestä joka on uskollinen, ei etsi jatkuvasti uusia naisia, ei lennä "kukasta kukkaan". On onnellinen siihen yhteen ja tekee sen myös tiettäväksi tälle naiselle. Tosin suomalainen mies tekee sen yleensä teoilla (eikä sanoilla) selville mutta kuitenkin.. ..ehkä hän tekee sen selväksi myös sanoillaan?

Eli pitkällä tähtäimellä moni nainen (ja miksei mieskin) on tyytyväinen jos löytää sellaisen seurustelukumppanin vierelleen joka ei etsi tai vilkuile muita, johon voi luottaa ja on uskollinen. Vielä jos tämä tekee tiettäväksi että on todella tyytyväinen siihen että juuri hänet on valittu ja rakastaa juuri sitä toista (jopa X[x] vuoden jälkeen) niin aika hyvältähän tuo kuulostaa omissakin korvissa.

Löytyy myös monia miehiä/naisia jotka eivät niin välitä juuri siitä rahasta, isosta asunnosta, juhlinnasta tai "pintaliitoelämästä" vaan nostavat juuri sen luotettavuuden ja liiton onnellisuuden noiden edelle.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ja tästäkin maasta löytyy melkoinen määrä niitä 20-30 vuotiaita "sinkkuäitejä"..
En tiedä miten tämä vastasi mihinkään.

Mutta ensin vuodatetaan sivutolkulla, miten naiset tavoittelee vaan niitä malleja ja miten ovat liian nirsoja ja sitten selitetään "renttuun" sortuva nainen sillä, että moni nainen tietää olevansa roskaa ja ottaa siksi tarkoituksellaan jonkun roskaväen edustajan :vihellys:

Luulenpa, että tässä ollaan sen kuuluisan jännän eiku jännämiehen äärellä. Nainen ottaa miehen, jota "kilttimies" pitää kelvottomana roskana kun todellisuudessa se mies on oikeasti mielenkiintoinen tapaus, huolimatta renttuisesta olemuksestaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 880
En tiedä miten tämä vastasi mihinkään.

Mutta ensin vuodatetaan sivutolkulla, miten naiset tavoittelee vaan niitä malleja ja miten ovat liian nirsoja ja sitten selitetään "renttuun" sortuva nainen sillä, että moni nainen tietää olevansa roskaa ja ottaa siksi tarkoituksellaan jonkun roskaväen edustajan :vihellys:

Luulenpa, että tässä ollaan sen kuuluisan jännän eiku jännämiehen äärellä. Nainen ottaa miehen, jota "kilttimies" pitää kelvottomana roskana kun todellisuudessa se mies on oikeasti mielenkiintoinen tapaus, huolimatta renttuisesta olemuksestaan.
Lisähuomiona vielä, että tässä tapauksessa "renttu" oli määritelty tarkoittamaan duunaritöitä ammatikseen tekevää miestä, joka on mahdollisesti ainakin kerran erehtynyt käyttämään työvaatteita vapaa-ajallaan.

Ainakaan itselleni ei tuosta sanasta tule ensimmäisenä mieleen mikään raksatyöukko.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Joku niissä "rentuissa" kuitenkin kiehtoo, kun omia yrityksiä muistelee ja vertaa miten vilkasta viinantuoksuista elämää viettävät kaverit sai naisia. Tai kuinka helposti tumma mies saa naisen ilman mitään koulutusta tai kunnon työtä. Kyllä he varmaan ovat mielenkiintoisia. Yksikään hyvä tarina ei ala salaattia syömällä.

Ainahan se menee tunteisiin kun itse on ihastunut mutta nainen ei kelpuuta ja keksii jonkin hätävalheen että olen oikein hyvä kaveri mutta ei muka kaipaa lainkaan parisuhdetta tai jotain muuta paskaa. kuten minun yksi ikuinen "friend-zone" vuosien takaa opiskeluajoilta aina antoi vähän lupausta että ehkä joskus voitaisiin edetä, mutta nyt ei ole aikaa seurusteluun. Sitten näen hänet kaupungilla jonkun toisen äijän kainalossa pusuttelemassa.
Kieroja ihmisiä ja se satuttaa jos niihin menee luottamaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joku niissä "rentuissa" kuitenkin kiehtoo, kun omia yrityksiä muistelee ja vertaa miten vilkasta viinantuoksuista elämää viettävät kaverit sai naisia. Tai kuinka helposti tumma mies saa naisen ilman mitään koulutusta tai kunnon työtä. Kyllä he varmaan ovat mielenkiintoisia. Yksikään hyvä tarina ei ala salaattia syömällä.
Ehkä ne oli komeita? Hauskoja supliikkimiehiä? Ehkä niiden seurassa oli aina mielenkiintoista tekemistä?

Ainahan se menee tunteisiin kun itse on ihastunut mutta nainen ei kelpuuta ja keksii jonkin hätävalheen että olen oikein hyvä kaveri mutta ei muka kaipaa lainkaan parisuhdetta tai jotain muuta paskaa. kuten minun yksi ikuinen "friend-zone" vuosien takaa opiskeluajoilta aina antoi vähän lupausta että ehkä joskus voitaisiin edetä, mutta nyt ei ole aikaa seurusteluun. Sitten näen hänet kaupungilla jonkun toisen äijän kainalossa pusuttelemassa.
Kieroja ihmisiä ja se satuttaa jos niihin menee luottamaan.
"Antoi vähän lupausta"? Eli sulla oli kuvitelmia? Ei kukaan sano, että oon kiinnostunut susta mutta ei edetä nyt :D

Sä olit kaveripoika, joka yritti kaverina parisuhteeseen. Se ei toimi. Eikä se ihminen ollut kiero kun se ei halunnut sua tylyttää vaikka ei sua parisuhdemateriaalina pitänytkään.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
"Antoi vähän lupausta"? Eli sulla oli kuvitelmia? Ei kukaan sano, että oon kiinnostunut susta mutta ei edetä nyt :D
Kuvitelmia?:confused:
No niin oli, onko luetun ymmärtäminen vaikeaa, hä??

En lähde sinulle avautumaan kaikki yksityiskohtia, mutta suhde oli tyyliin että välillä oli suuret suunnitelmat tulevalle kaikkea hienoa että enstalvena mennään lappiin laskettelemaan ja kaikki on hyvin, mutta sitten taas yhtäkkiä ei minun seura kiinnostanut lainkaan, soutamista ja huomaamista.

Onko tuo "vähän lupausta" vai mikä?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kuvitelmia?:confused:
No niin oli, onko luetun ymmärtäminen vaikeaa, hä??

En lähde sinulle avautumaan kaikki yksityiskohtia, mutta suhde oli tyyliin että välillä oli suuret suunnitelmat tulevalle kaikkea hienoa että enstalvena mennään lappiin laskettelemaan ja kaikki on hyvin, mutta sitten taas yhtäkkiä ei minun seura kiinnostanut lainkaan, soutamista ja huomaamista.

Onko tuo "vähän lupausta" vai mikä?
Sanoiko se nainen missään välissä, että teillä on parisuhde, että sinä olet hänen poikaystävä, hän sinun tyttöystävä tai oliko teillä edes seksisuhde? Lasketteleminen ei ole parisuhde.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Sanoiko se nainen missään välissä, että teillä on parisuhde, että sinä olet hänen poikaystävä, hän sinun tyttöystävä tai oliko teillä edes seksisuhde? Lasketteleminen ei ole parisuhde.
Ei tuosta enempää.

Sinulla on ihmeellinen kyky poimia ihmisten viesteistä yksittäisiä sanoja ja pieniä täysin merkitsemättömiä yksityiskohtia ja alkaa rakentamaan niiden ympärille omaa mielikuvitusmaailmaasi ilman mitään rakentavaa pohjaa ja sitten alat syöttämään tätä tarinaa alkuperäisen kirjoittajan suuhun. Alat haastamaan ja kyseinalaistamaan alkuperäisen kirjoittajan kertomukset, että "ei kukaan", "sinä olit" ja muuta vastaavaa pätemistä ja besserwisseröintiä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei tuosta enempää.

Sinulla on ihmeellinen kyky poimia ihmisten viesteistä yksittäisiä sanoja ja pieniä täysin merkitsemättömiä yksityiskohtia ja alkaa rakentamaan niiden ympärille omaa mielikuvitusmaailmaasi ilman mitään rakentavaa pohjaa ja sitten alat syöttämään tätä tarinaa alkuperäisen kirjoittajan suuhun. Alat haastamaan ja kyseinalaistamaan alkuperäisen kirjoittajan kertomukset, että "ei kukaan", "sinä olit" ja muuta vastaavaa pätemistä ja besserwisseröintiä.
Mitä jos keskusteltaisiin asiasta, ei keskustelijoista?

Sun koko viestisi hajosi kun kyseenalaistin sellaisen avainkohdan, että onko sinulle oikeasti luvattu tai sanottu mitään. Ilmeisesti ei oltu. Oli puhuttu mahdollisista tulevista puuhasteluista ja sinä roikuit kuvitellen että kyseessä on melkein parisuhde.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
No jos se iloisuus, itsevarmuus ja sosiaalisuus kestää niin sitten se varmaan oli hyväksi. Mutta kestääkö se sitten tai miten se nyt niin maailman mullisti, että todelliset itsemurha-ajatukset hälveni, sitä en ymmärrä.
No eihän se sinänsä kestä ikuisuuksia, mutta vähän aikaa on paljon mukavempaa. Jos vaan hyljeksitään ja halveksitaan ja sitten yhtäkkiä joku sut hyväksyykin niin saattaa olla aika iso juttu. Vakituisesti kun saisi niin olisi elo siedettävämpää.

Joskus tuntuu siltä, että siitä ekasta kerrasta rakennetaan omassa päässä ihan mielipuolisen suuri juttu, joka määrittää koko elämän.
Niinhän siitä kyllä rakentuu ja jännitys olisikin hyvä laukaista (no pun intended) mahdollisimman nopeasti siellä yläaste-iässä. Jos asia vaan venyy ja venyy tulevaisuuteen kun ei kumppania löydy niin ei tee hyvää. Jos olisi joku stereotyyppinen 35v DI, olisi työ talot autot yms. vehkeet hommattu ja ikinä ei edes seurustellut (vaikka kokoajan olisi kovasti yritetty) niin hiukan myöhäistä on alkaa rakentamaan mitään tervettä suhdetta naisiin ja seksiin.

Ehkä se isompi juttu on kuitenkin se parisuhde, jos se tapahtui sellaisen puitteissa? Jos on siihen astikin ollut nihkeää niin tuskin se yksi irtopano ns. hanoja avaa...
Totta ettei se yksi irtopano mitään hanoja avaa, ainakaan kokonaan. Hyvä olisi kun saisi suht nopsaan monenmoista kokemusta, niin tietäisi mistä tykkää ja mistä ei.

Enemmän itsekin siis kyllä "parisuhde-ihminen" enkä seksillä tarkoita pelkästään sitä mekaanista aktia. (Kävin joskus maksullisissa enkä saanut siitä kyllä mitään irti) Parasta on ollut kun vastapuolen kanssa on ollut muutenkin mukavaa, eikä sillä vietetyn ajan määrällä ole ollut niin väliä. Muutamat tunnit on ihan riittäneet siihen että on tullut hyvä fiilis.

Sinulla on ihmeellinen kyky poimia ihmisten viesteistä yksittäisiä sanoja ja pieniä täysin merkitsemättömiä yksityiskohtia ja alkaa rakentamaan niiden ympärille omaa mielikuvitusmaailmaasi ilman mitään rakentavaa pohjaa ja sitten alat syöttämään tätä tarinaa alkuperäisen kirjoittajan suuhun. Alat haastamaan ja kyseinalaistamaan alkuperäisen kirjoittajan kertomukset, että "ei kukaan", "sinä olit" ja muuta vastaavaa pätemistä ja besserwisseröintiä.
Sinänsä että kilttimiehet tekevät juurikin tätä samaa nimenomaan naisille johon ovat ihastuneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Tuolla toisessa ketjussa (Tinder jne) olenkin välillä jauhanut omista kuvioistani mutta tämä sopinee ennemmin tänne.

Tiedättekö sen tunteen (eikä pelkkä tunne vaan myös tässä tapauksessa fakta) kun olette jutelleet mimmin kanssa jolla todella samanlainen ajatusmaailma, arvot, fiksu, samanlainen huumori, kaunis jne. mutta siitä huolimatta ehkä haluaisit yhä olla sinkku? Perkele.

Ei ole helppo paikka valita mitä tekee. Tosin "ensitreffit" on vasta edessä eli siis ihan hienosti pystyn kusemaan koko homman niin ei tarvitse tuotakaan pähkäillä enää kauaa. :D Välillä sitä toivoo että ei olisi ihan niin introvertti.

Muita saman asian kanssa painivia? Onko hommat kustu jo lähtötelineille vai skipattu koko lähtö? :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuolla toisessa ketjussa (Tinder jne) olenkin välillä jauhanut omista kuvioistani mutta tämä sopinee ennemmin tänne.

Tiedättekö sen tunteen (eikä pelkkä tunne vaan myös tässä tapauksessa fakta) kun olette jutelleet mimmin kanssa jolla todella samanlainen ajatusmaailma, arvot, fiksu, samanlainen huumori, kaunis jne. mutta siitä huolimatta ehkä haluaisit yhä olla sinkku? Perkele.

Ei ole helppo paikka valita mitä tekee. Tosin "ensitreffit" on vasta edessä eli siis ihan hienosti pystyn kusemaan koko homman niin ei tarvitse tuotakaan pähkäillä enää kauaa. :D Välillä sitä toivoo että ei olisi ihan niin introvertti.

Muita saman asian kanssa painivia? Onko hommat kustu jo lähtötelineille vai skipattu koko lähtö? :D
Murehdi tuota sitten kun selviää, että onko jatkoa edes luvassa vaikka haluaisit :D

Ehkä jopa parempi kun menee vähän evvk:na paikalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
59
Tuolla toisessa ketjussa (Tinder jne) olenkin välillä jauhanut omista kuvioistani mutta tämä sopinee ennemmin tänne.

Tiedättekö sen tunteen (eikä pelkkä tunne vaan myös tässä tapauksessa fakta) kun olette jutelleet mimmin kanssa jolla todella samanlainen ajatusmaailma, arvot, fiksu, samanlainen huumori, kaunis jne. mutta siitä huolimatta ehkä haluaisit yhä olla sinkku? Perkele.

Ei ole helppo paikka valita mitä tekee. Tosin "ensitreffit" on vasta edessä eli siis ihan hienosti pystyn kusemaan koko homman niin ei tarvitse tuotakaan pähkäillä enää kauaa. :D Välillä sitä toivoo että ei olisi ihan niin introvertti.

Muita saman asian kanssa painivia? Onko hommat kustu jo lähtötelineille vai skipattu koko lähtö? :D
Ei näitä asioita kannata miettiä faktojen pohjalta. Jos ei saa tunteita syttymään, niin ei sille voi mitään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Ei näitä asioita kannata miettiä faktojen pohjalta. Jos ei saa tunteita syttymään, niin ei sille voi mitään.
No joo, hän ei ollut vielä käynyt edes ensitreffeillä, että suuria tunteita lienee turhaa odottaa. Parhaimmillaan varmaan varovaista uteliaisuutta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 574
Hyvä pointti tuo evvk - voi ainakin positiivisesti yllättyä jos alkaa ns. tuntumaan. :D

Noo, otan ihan chillisti, sittenhän sen näkee mikä tää on naisiaan - ja voihan olla että se sanoo että "Ei helvetti" ja tekee U-käännöksen. :D
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Seurustelu on kyllä rankkaa hommaa toisaalta. Itsekin välillä salaa kaipaan sinkkuutta, vaikka nyt onkin nätti ja kiva tyttökaveri, eikä pitäisi olla mitään valittamista... :smoke:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Halusin aiemmin jakaa tänne Niilon asiavideon, jossa hän hyvin kertoo pienen tarinanpoikasen. En tiennyt että pelkän videolinkin jakaminen oli kielletty.
"Viestisi viestiketjussa Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset poistettiin. Syy: Pelkän videon postaaminen ilman sen avaamista muille ei ole keskustelua."
Joo ei se taida säännöissä lukea mutta siitä on vähän väliä kyllä muistutettu. Hommaan taidettiin puuttua alunperin kun tietyissä poliittisissa ketjuissa osa käyttäjistä alkoi käymään keskustelua pelkästään muiden tekemillä, usein levottoman pitkillä videoilla, joista olisi pitänyt muiden sitten äänet päällä tonkia se itse viesti, joka asiaan liittyi.

Laita mukaan lyhyt saateteksti videon sisällöstä (mieluiten niin, että homma selviää katsomatta/kuuntelematta) eikä ongelmaa.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Tuolla toisessa ketjussa (Tinder jne) olenkin välillä jauhanut omista kuvioistani mutta tämä sopinee ennemmin tänne.

Tiedättekö sen tunteen (eikä pelkkä tunne vaan myös tässä tapauksessa fakta) kun olette jutelleet mimmin kanssa jolla todella samanlainen ajatusmaailma, arvot, fiksu, samanlainen huumori, kaunis jne. mutta siitä huolimatta ehkä haluaisit yhä olla sinkku? Perkele.

Ei ole helppo paikka valita mitä tekee. Tosin "ensitreffit" on vasta edessä eli siis ihan hienosti pystyn kusemaan koko homman niin ei tarvitse tuotakaan pähkäillä enää kauaa. :D Välillä sitä toivoo että ei olisi ihan niin introvertti.

Muita saman asian kanssa painivia? Onko hommat kustu jo lähtötelineille vai skipattu koko lähtö? :D
Murehdi tuota sitten kun selviää, että onko jatkoa edes luvassa vaikka haluaisit :D

Ehkä jopa parempi kun menee vähän evvk:na paikalle.
Eipä sitä kannata vaivata päätään ennen kun on tavannut livenä. Ethän sä voi tietää kiinnostaako sua itseäsikään enää sitten. Netti on netti ja IRL on aivan eri asia. Sen kun pitää mielessä, niin ei tule etukäteen rakenneltua liian suuria kuvitelmia. Todellisuus ei koskaan vastaa täysin sitä mielikuvaa mikä netissä tutustumisen perusteella on syntynyt.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Ottamatta sen enempää kantaa keskusteluun, sanoisin lesbojen ja muiden ei-heteroseksuaalisten naisten määrän räjähtäneen käsistä Suomessa. Tästä ei mitään kattavaa tilastoa löydy mutta sanoisin että alle 30v naisista yli 30% kuuluu tähän ryhmään Helsingin seudulla. Homoseksuaalisten miesten määrä on tähän nähden lähes olematon.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Ottamatta sen enempää kantaa keskusteluun, sanoisin lesbojen ja muiden ei-heteroseksuaalisten naisten määrän räjähtäneen käsistä Suomessa. Tästä ei mitään kattavaa tilastoa löydy mutta sanoisin että alle 30v naisista yli 30% kuuluu tähän ryhmään Helsingin seudulla. Homoseksuaalisten miesten määrä on tähän nähden lähes olematon.
Siis mitä helvettiä?? :rofl:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Ottamatta sen enempää kantaa keskusteluun, sanoisin lesbojen ja muiden ei-heteroseksuaalisten naisten määrän räjähtäneen käsistä Suomessa. Tästä ei mitään kattavaa tilastoa löydy mutta sanoisin että alle 30v naisista yli 30% kuuluu tähän ryhmään Helsingin seudulla. Homoseksuaalisten miesten määrä on tähän nähden lähes olematon.
Tottahan se taitaa ihan tutkimusten mukaankin olla, että naisten lesbous/bi-seksuaalisuus on lisääntynyt, mutta miesten homous ei niinkään.

Tai voi olla, että naisilla on aina ollut enemmän "piilevää lesboutta", mutta nykyaika on mahdollistanut sen "puhkeamisen kukkaan" paremmin kuin entisajat.

Eikö ole sinänsä paljonpuhavaa, että lähes kaikki naispuoliset pornonäyttelijät pornoilevat mielellään myös muiden naisten kanssa? Kuinka moni miesnäyttelijä olisi valmis homoilemaan?

Okei, pornottaret eivät välttämättä ole edustava otos kaikista naisista, mutta SILTI.

Ja sekin on paljonpuhuvaa, että lesbopornoon suhtaudutaan varsin positiivisesti vähän kaikissa piireissä, mutta homoporno taas on hyvin marginaalinen niche. Itsekin olen katsonut pornoa elämässäni ehkä noin 5.000 tunnin edestä, ja homopornoa siitä on ollut ehkä 0,2 promillea eli tunti korkeintaan. Yök.

Mutta onhan tämän lesbous-buumin vaikutus aika hankala miesten ja lisääntymisen kannalta, koska nuorista naisista ei muutenkaan mitään liikatarjontaa ole. Muutenhan lesboudessa ei mitään vikaa ole. Mutta kun kaksi naista lesboilee keskenään, niin siinä on kaksi naista vähemmän heteromarkkinoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 349
homopornoa siitä on ollut ehkä 0,2 promillea eli tunti korkeintaan. Yök
Se että sä et tykkää homopornosta ei tarkoita etteikö sitä tuotettaisi massoittain ja sitä katselisi ihmiset.

Esim Jodelissa ja Vauva-foorumilla on ollut kyselyjä että minkälaista pornoa heteronaiset katsoo, niin osa naisista tykkää homopornosta samalla tavalla kun heteromiehet lesbopornosta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ottamatta sen enempää kantaa keskusteluun, sanoisin lesbojen ja muiden ei-heteroseksuaalisten naisten määrän räjähtäneen käsistä Suomessa. Tästä ei mitään kattavaa tilastoa löydy mutta sanoisin että alle 30v naisista yli 30% kuuluu tähän ryhmään Helsingin seudulla. Homoseksuaalisten miesten määrä on tähän nähden lähes olematon.
Herätys nyt. Seksuaaliset preferenssit eivät ole muoti-ilmiöitä, jotka räjähtää, vaikka joku heteropride-urpo sellaista olisikin yrittänyt sulle väittää. Meillä nyt vaan sattuu jostain helvetin syystä olemaan tällainen yhteiskunta, joka pitää miesten välistä seksiä "iljettävänä" ja naisten välistä seksiä "kuumana". Tästä syystä suuri osa bi-miehistä pitäytyy heterosuhteissa koska homoilu leimaa voimakkaasti. Joten rohkeasti vaan lerssi ojossa miehiin kaikki vähänkin kallellaan olevat niin ongelma väistyy.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
ps. Hesarissa tilaajille hyvä juttu, jossa tulee harvinaisen selvästi esille yksittäisten seikkojen merkityksettömyys naismaailmassa vaikka se artsu ei alustavasti siltä näytäkään: ”Olen 31, enkä ole seurustellut kertaakaan” – Lyhyet miehet kertovat, millaista on elää maailmassa, jossa pituutta pidetään miehen mittana

Jutussa siis nimillä ja naamoilla Samu 164cm ja Joni 168cm kertoo pituuden vaikutuksesta elämäänsä ja ennen kaikkea pariutumiseen. Ensin avautuu Joni, joka kertoo yksityiskohtaisesti harrastetun vähäisen seksinkin määrät ja sitten vielä lyhyempi Samu, joka yllättäen vaikuttaakin oikein tyytyväiseltä elämäänsä ja parisuhteessa lähes katkoitta 15-vuotiaasta. En tiedä, mikä on jutun ulkoasussa toimituksen rooli mutta jo valokuvia ja videopätkiäkin myöten välittyy toisesta synkkyys ja toisesta hyvä meininki.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
ps. Hesarissa tilaajille hyvä juttu, jossa tulee harvinaisen selvästi esille yksittäisten seikkojen merkityksettömyys naismaailmassa vaikka se artsu ei alustavasti siltä näytäkään: ”Olen 31, enkä ole seurustellut kertaakaan” – Lyhyet miehet kertovat, millaista on elää maailmassa, jossa pituutta pidetään miehen mittana

Jutussa siis nimillä ja naamoilla Samu 164cm ja Joni 168cm kertoo pituuden vaikutuksesta elämäänsä ja ennen kaikkea pariutumiseen. Ensin avautuu Joni, joka kertoo yksityiskohtaisesti harrastetun vähäisen seksinkin määrät ja sitten vielä lyhyempi Samu, joka yllättäen vaikuttaakin oikein tyytyväiseltä elämäänsä ja parisuhteessa lähes katkoitta 15-vuotiaasta. En tiedä, mikä on jutun ulkoasussa toimituksen rooli mutta jo valokuvia ja videopätkiäkin myöten välittyy toisesta synkkyys ja toisesta hyvä meininki.
Kyllä se itsetunto ja elämään positiivinen asenne vaikuttaa paljon enemmän kuin pituus tai lihakset. Toki nämä kaksi saattaa edesauttaa ainakin itsetunnossa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kyllä se itsetunto ja elämään positiivinen asenne vaikuttaa paljon enemmän kuin pituus tai lihakset. Toki nämä kaksi saattaa edesauttaa ainakin itsetunnossa.
Joo ja varmasti vaatii aika paljon muutakin kiusaamista ja paskaa, että 168cm mittaiselle mihelle on saatu peruuttamattomasti taottua kalloon, että hän on liian lyhyt tähän maailmaan. Tunnen monta 168-170cm mittaista kaveria eikä yhdelläkään noista ole mitään ihmeempää naisongelmaa ollut, sosiaalisia ja urheilullisia tapauksia kaikki. 164cm on aika lyhyt miehen mitta mutta jos on junnuna pelannut lätkää, kuten tuo haastateltu, ja ollut muutenkin reipas tyyppi niin ehkä ei ole kiusaajienkaan silmätikuksi joutunut.

Pystytkö @Jurppii pasteemaan ton jutun tänne?Kiinnostaisi lukaista
Sori, periaatteesta en. Etenkin kun täällä aika moni näistä copy pastejen pyytäjistä on periaatteellisesti koko julkaisua vastaan (en nyt sinua tarkoita) ;)

Eipä tuossa sen suurempia salaisuuksia paljastettu. Vielä lyhyempi kaveri vaikuttaa positiiviselta ja sanomansa mukaan heittää lyhyydestään jopa vitsiä, ennen kuin kukaan muu edes kerkeisi. Ei kuulemma ongelmaa sen suhteen, ettei baarissa lähestyttäisi ja saa hauskan reaktion aikaan kun kaupassa pyytää tuntematonta naista ojentamaan jotain ylähyllyltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
196
KÄÄPIÖ, tumppi, Mikki Hiiri, poika, pätkä, metrin mitta. Näillä sanoilla Helsingin Sanomien verkkokyselyyn vastanneet mieslukijat kertoivat ihmisten kommentoineen heidän pituuttaan. Vastaajia oli yli 250 ja moni kertoi kärsineensä lyhyydestään jossain vaiheessa elämäänsä.

Tutkimusten mukaan pituutta arvostetaan yhteiskunnassa edelleen. Esimerkiksi miespuoliset talous- ja poliittiset johtajat ovat keskimääräistä pidempiä. Pitkät miehet myös tienaavat lyhyitä kollegoitaan paremmin. Pituus vaikuttaa myös siihen, miten suhtaudumme toisiimme: etenkin parinmuodostuksessa pituudella on merkitystä.

Vaikka nimittely tuntui monesta vastaajasta todella pahalta, eniten haittaa pituudesta koettiin olevan juuri rakkausrintamalla. Pituutta pidettiin valttikorttina. Useat vastaajat olivat kuulleet naisilta olevansa liian lyhyitä puolisoiksi.

”Maailma tuntuu olevan pitkien ihmisten. Olen eronnut ja esimerkiksi nettitreffejä on vaikea toteuttaa, kun on tällainen ”pätkä”. Monta kertaa olen joutunut kirjeenvaihdossa kuulemaan, että olen fiksu, hyvin toimeentuleva ja muutenkin kiva kaveri, mutta lyhyyteni häiritsee”, 63-vuotias mies vastasi.



MIESTEN hoitamiseen erikoistuneen psykoterapeutti Lauri Mannermaan mukaan kyse on osin biologiasta. Isokokoiset ja vahvat kumppanit on mielletty turvallisiksi ja heidän on oletettu suojelevan jälkeläisiä.

”Biologia ei ole toki ainoa toimintaamme määräävä asia, mutta se, miten reagoimme tilanteisiin pohjautuu usein edelleen alkukantaisiin vaistoihin. Jos itse häpeää omaa pituuttaan ja pelkää jo valmiiksi toisen reaktiota, vastapuoli aistii ahdistuneisuuden.”

”Maailma tuntuu olevan pitkien ihmisten.”

Koska vältämme vaaraa ja etsimme turvaa, saattaa vastapuoli suhtautua tilanteeseen varauksella, vaikkei kyse olisi edes pituuden ongelmallisuudesta, Mannermaa selittää.

”Tarina, jonka rakennamme itsestämme, on usein harhainen. Ihmissuhteen kariutumiseen vaikuttaa ehkä tuhat muutakin asiaa, mutta saatamme itse uskoa, että kyse on nimenomaan yhdestä tietystä heikkoudesta.”

JOS pituus vaikuttaa mielialaan ja itsetuntoon, voi asiasta Mannermaan mukaan puhua ammattilaisen kanssa. Vastaanotolla mietitään, mitkä kaikki asiat liittyvät tilanteeseen ja vaikuttavat yleiseen hyvinvointiin. Esimerkiksi lapsuuden kiintymyssuhteesta voi löytyä syitä aikuisuuden kokemuksille.

”Kun löytää tasapainon, muiden kommenteilla ei enää ole niin suurta vaikutusta. Ne saattavat kirpaista, mutta eivät vie jalkoja alta. Sitä paitsi, jos joku ei halua olla kanssasi pituuden vuoksi, miksi haluaisit itse olla sellaisen ihmisen kanssa.”

Aivan kaikki kyselyyn vastanneetkaan eivät kokeneet pituuttaan ongelmaksi. Eräs 30-vuotias vastaaja jopa nautti siitä.

”Koen pienen kokoni positiivisena asiana. Tunnen olevani ketterä ja sopusuhtainen. Olen aina pärjännyt urheilussa, ja tytötkin ovat tykänneet riittävästi pienestä koosta huolimatta – tai ehkä juuri siksi. Vaikka saisin valita, olisin mieluummin pienikokoinen kuin iso.”

”Kun löytää tasapainon, muiden kommenteilla ei enää ole niin suurta vaikutusta.”


Joni Säilä on huomannut pituuden vaikuttavan esimerkiksi Tinderin kaltaisissa deittisovelluksissa. (KUVA: SARA AALTIO)

”Tuntuu, että olen naisille näkymätön.”
Joni Säilä, 31 vuotta, 168 cm.

”SYNNYIN keskosena ja olen aina ollut pienikokoinen. En ole koskaan pitänyt valokuvattavana olemisesta ja lukiossa aloin jättää koulukuvaukset väliin, etten olisi se silmiinpistävä tyyppi eturivissä.

Pari vuotta sitten menin ostamaan itselleni televisiota. Olin liikkeellä itseäni huomattavasti pidemmän ystäväni kanssa, ja myyjä palveli vain häntä, vaikka olimme selvästi hankkimassa televisiota minulle. Se oli melko huvittavaa.

Pituuteni kommentointi tuntuu olevan ihmisten mielestä hyväksyttävää. Kerran saavuin luennolle myöhässä, ja professori sanoi, että sieltä se pieni mies viimein saapuu. Mietin, pidettäisiinkö minua tosikkona tai jopa raukkamaisena, jos sanoisin jotain takaisin.




VÄKIVALLAN pelko on aina ollut elämässäni läsnä, esimerkiksi silloin, kun kävelen baarista yöllä yksin kotiin. Eniten haittaa pituudestani on kuitenkin ollut parisuhteen löytymisessä. Lukiossa kysyin useampaa tyttöä kanssani vanhojen tansseihin, mutta kukaan ei suostunut. Yksi heistä sanoi suoraan, että olen liian lyhyt tanssipariksi. Se sattui todella paljon.

Tuntuu, että olen pituuteni takia edelleen täysin näkymätön naisille romanttisessa mielessä. Olen 31-vuotias, enkä ole seurustellut kertaakaan. Ainoa tapailusuhteeni kesti kolme kuukautta ja silloin harrastin myös ensimmäistä kertaa seksiä. Siitä on kolme vuotta.

”Tuntuu, että olen pituuteni takia edelleen täysin näkymätön naisille romanttisessa mielessä.”

Pituus tuntuu olevan valttikortti etenkin Tinderin kaltaisissa deittisovelluksissa. On hyvin yleistä, että nainen mainitsee jo profiilissaan etsivänsä pitkää miestä. Pitäisi olla vähintään 175 senttinen mutta mieluiten yli 180. Minä jään pahasti alle toivomusten.

Pituutta kysytään yleensä viimeistään siinä vaiheessa, kun tulee match ja aletaan juttusille. Aika moni on vain kylmästi poistanut minut kuultuaan pituuteni. Käytin Tinderiä viisi vuotta, mutta pääsin vain kerran treffeille. Lopetin hiljattain sen käytön, koska osumien määrän vähyys alkoi vaikuttaa näkyvästi itsetuntooni ja mielialaani.


Joni Säilä on huomannut pituudesta olevan hyötyä opettajan työssä. Oppilaat kokevat hänet helposti lähestyttäväksi. (KUVA: SARA AALTIO)

SEKSUAALINEN itsetuntoni on kaiken kaikkiaan melko romuna, enkä ole uskaltanut lähestyä pitkään aikaan naisia romanttisessa mielessä oikeassakaan elämässä. Se on sääli, koska ihmiset ovat kuitenkin yleensä vastaanottavaisempia kasvotusten. Silloin voisin itsekin esitellä muita hyviä puoliani. Pelkään kuitenkin pituuteni olevan monelle ongelma.

Mutta on pienestä koosta hyötyäkin, ja olen hiljalleen alkanut tottua pituuteeni. Valmistun pian opettajaksi, ja sijaisuuksia tehdessäni olen huomannut, että olen oppilaiden mielestä helposti lähestyttävä. Uskon sen ainakin osin johtuvan koostani. Kun olen isolla porukalla ravintolassa syömässä, mahdun helposti pujottelemaan pöytien välistä. Keikalla minut saatetaan päästää eturiviin. Pienikokoisena miehenä olen myös saanut kuntosaliharjoittelussa nopeammin tuloksia kuin isokokoiset ystäväni.

Useat ihmiset ovat myös kehuneet minua söpöksi, ja usein minua luullaan paljon ikäistäni nuoremmaksi. Se varmasti johtuu pituudestani ja poikamaisesta ulkonäöstäni. Huomaan sen kuitenkin vaikuttavan käsitykseeni itsestäni. En koe olevani poika, mutten ihan aikuinen mieskään. Elän tavallaan välitilassa.”

”En koe olevani poika, mutten ihan aikuinen mieskään. Elän tavallaan välitilassa.”


Samu Nikki ei koe joutuneensa kärsimään pituudestaan. Hänen suvussaan on useampia lyhyitä miehiä. (KUVA: AKU ISOTALO / HS)

”Olen ylpeästi pieni.”
Samu Nikki, 42 vuotta, 164 cm.

”VENÄHDIN ala-asteen loppupuolella muita ikätovereitani aiemmin. Sain parin vuoden ajan maistaa, miltä tuntuu olla saman pituinen kuin muut. Sitten muut menivätkin vauhdilla ohi, ja oma pituuskasvuni tyssäsi 13-vuotiaana.

Olin haaveillut ammattijääkiekkoilijan urasta, mutta kun lajissa sai alkaa kunnolla taklata, taitoni eivät enää riittäneet kompensoimaan pituuttani. Se oli minulle karvas pettymys. Lopetin rakkaan harrastuksen, enkä ole sen koommin juuri luistellut.

Muuten en ole koskaan joutunut kärsimään pituudestani. Suvussani on vain lyhyitä miehiä, ja olen aina kokenut sen hyvin normaalina. Uskoisin, että sosiaalinen luonteeni on säästänyt minut ikäviltä tilanteilta. En nyt sanoisi, että olen ollut mikään pelle, mutta olen kyllä pyrkinyt sisällyttämään pituuteni omiin vitseihini ennen kuin muut ovat ehtineet sivaltaa.




SEKÄ miehet että naiset tulevat usein baarissa juttusille. Luulen, että tällainen viihdyttävän näköinen pikku-ukko on muiden mielestä helpommin lähestyttävä kuin joku pitkä, tumma ja komea kaveri. Jotkut miehet vitsailevat pituudestani, mutta yleensä se on hyväntahtoista. Mielestäni kaikki huomio on hyvää huomiota.

Toki olen saanut osakseni myös huutelua. Nuorena olin pitkätukkahippi, mikä lisäsi kommentointia. Minusta on mielenköyhää haukkua toisen pituutta, koska sille ei voi mitään. Hius- ja vaatetyyli olivat sentään oma valintani. Pari kertaa meinasin saada isoilta pojilta turpaan, koska haastoin ja ärsytin kiusaajia nokkeluudellani. Puhuin kuitenkin aina itseni ulos tappelutilanteista.

”Mielestäni kaikki huomio on hyvää huomiota.”

NYT nelikymppisenä olen harvemmin kenenkään aggression lähde tai kohde, mistä on hyötyä työssäni päihdeklinikalla. Kun työskentelin aiemmin asunnottomien tuetun asumisen kuntouttavassa yksikössä, kohtasin usein työssäni väkivaltatilanteita. Sielläkin ne kohdistuivat kuitenkin yleensä isokokoisiin kollegoihini. He joutuivat tekemään minua enemmän töitä päästäkseen asukkaiden henkisten muurien yli.

Koskaan aiemminkaan pituudestani ei ole ollut työelämässä varsinaista haittaa. Jouduin tosin Nesteellä työskennellessäni usein likaisiin hommiin, mikä oli mielestäni inhottavaa mutta työnantajalle onnenpotku. Minut etsittiin aina käsiin, kun tarvittiin joku kiipeämään 50 metrin korkeuteen kaikista ahtaimpiin säiliöihin.

Minulla on aina ollut parimetrisen Lauri Markkasen itsetunto. Mielestäni pituudella ei ole mitään merkitystä, kunhan kantaa itsensä täysillä ja komeasti. Minä olen ylpeästi pieni.




NAISIA pituuteni ei ole tuntunut häiritsevän, ja olenkin seurustellut 15-vuotiaasta lähtien oikeastaan aina. Minulla itselläni ei ole pituuspreferenssiä. Entinen vaimoni oli minua kymmenen senttiä pidempi, ja nykyisen tyttöystäväni kanssa olemme saman pituisia. Olen aikoja sitten kääntänyt pienen kokoni edukseni. On ollut vain hauskaa pyytää kaupassa pidempää naista ojentamaan ylähyllyltä tuotteita, joihin en itse yletä.

Tulen mielelläni valokuvatuksi tilanteissa, joissa pituuteni aiheuttaa hilpeyttä. Arkistoistani löytyy esimerkiksi kuva, jossa olen Lumikiksi pukeutuneiden isojen miesten keskellä. Olen myös ottanut lukuisia selfieitä, joissa peilistä näkyy pelkkä päälaki. En ole koskaan käyttänyt Tinderiä tai vastaavia treffisovelluksia, mutta niissä varmaan tekisin pituuteni heti selväksi tällaisilla humoristisilla valokuvilla. Ota tai jätä.”
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 571
Viestejä
4 166 666
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom