Xiaomi Mi Robot Vacuum

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Itse en ole edes seurannut huoltovalikosta että milloin se suodatin pitäisi vaihtaa vaan olen aina parin viikon välein puhdistanut harjat ja samalla vaihtanut suodattimen. Itsellä tuli mukana 2 niitä pestävää suodatinta, niin on aina helppo ottaa kuiva ja pesty suodatin käyttöön samalla kun pesee ja laittaa entisen kuivamaan.
 

Marius

...
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
349
Mistä varaosana se 360-pyörivä (omniwheel?) pyörä malliin S6? Koko runkoa ei tarvitse, pelkkä pyörä akseleineen riittäisi.

Ruuvimeisselillä saa pyörän irti ja karvat putsattua akselin ympäriltä, mutta molemmin puolin pyörää akselin ympärillä olevat ohuet metallikiekot saavat varmasti jossain vaiheessa putsaukseen yhteydessä osumaa. En tiedä saisiko ne ilman vaurioita irti, nyt sinne jää helposti vielä karvaa. Voisi ostella valmiiksi varastoon muutamia kappaleita.

Jostain luin, että ko. pyörä olisi erilainen kuin S50-malleissa. Olisikohan pelkkä pyörä kuitenkin samanlainen... Paljoahan nuo S50-mallit ei maksa, jos vain tilaisi jonkun jostain kokeiluun.

Muilta osin koirankarvojen ja niiden putsaamisen kanssa ei ole ollut ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Mistä varaosana se 360-pyörivä (omniwheel?) pyörä malliin S6? Koko runkoa ei tarvitse, pelkkä pyörä akseleineen riittäisi.

Ruuvimeisselillä saa pyörän irti ja karvat putsattua akselin ympäriltä, mutta molemmin puolin pyörää akselin ympärillä olevat ohuet metallikiekot saavat varmasti jossain vaiheessa putsaukseen yhteydessä osumaa. En tiedä saisiko ne ilman vaurioita irti, nyt sinne jää helposti vielä karvaa. Voisi ostella valmiiksi varastoon muutamia kappaleita.

Jostain luin, että ko. pyörä olisi erilainen kuin S50-malleissa. Olisikohan pelkkä pyörä kuitenkin samanlainen... Paljoahan nuo S50-mallit ei maksa, jos vain tilaisi jonkun jostain kokeiluun.

Muilta osin koirankarvojen ja niiden putsaamisen kanssa ei ole ollut ongelmaa.
Arvosteluissa ainakin alla olevan kuvanmukaista harjaa on vaihdeltu ristiin S6 ja S5 mallin välillä vaikka onkin erinäköinen:
upload_2019-9-30_14-32-0.png
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
301
Oma Mi Home ei meinaa millään löytää uutta MiJia 1S:ää. Mikä neuvoksi?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
852
Mijia 1S ja karttojen tallennus vaivaa. Kone piirtää siivouksesta kartan ja se jää muistiin. Seuraavalla kerralla imuroi kolmanneksen nopeammin. Kaksikerroksinen talo ja kun vien toiseen kerrokseen joudun aina nollaamaan karttamuistin kun palautetut kartat ovat ensimmäisen kerroksen ajoista. Onko kukaan keksinyt miten saisin tuonne muistiin molempien kerrosten kartat ja voisin valita kummassa imuroidaan?

Menty nyt niin että alakerta ajettu pari kertaa ja sitten käyty yläkerrassa kertaalleen ja taas palattu alakakertaan pariksi kertaa. Vaihtelevasti noin joka toinen tai kolmas päivä ajettu.

Kerran ajoin yläkerran alakerran kartalla ja väisteli sitten olemattomia seiniä ja puolittain törmäili oikeisiin. Ajeli akun tyhjäksi eikä saanut edes valmista kun normisti ajaa puolella akulla kerroksen. Muuten ihan kivasti pelannut vaikka välillä jääkin mattoon tai johonkin jumiin.
 
Liittynyt
24.12.2017
Viestejä
130
Eilen saapui nimihirviö xiaomi mijia styj02ym positiiviset ensivaikutelmat ainakin, kiipeää hyvin korkeittenkin mattojen päälle ainakin huomattavasti paremmin kuin alkuperäinen versio. Moppaus toimii hyvin voi säätää veden määrää, tuo ei vaan vedä moppia perässä vaan peruttaa vinoittain samalla. Hinta ei ole paljon korkeampi kuin Mijia S1 versio.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
6
Eilen saapui nimihirviö xiaomi mijia styj02ym positiiviset ensivaikutelmat ainakin, kiipeää hyvin korkeittenkin mattojen päälle ainakin huomattavasti paremmin kuin alkuperäinen versio. Moppaus toimii hyvin voi säätää veden määrää, tuo ei vaan vedä moppia perässä vaan peruttaa vinoittain samalla. Hinta ei ole paljon korkeampi kuin Mijia S1 versio.
Koska tilasit omasi? Itse tilannut 19.9 ja vielä odotellaan

Edit: omani onkin tänään saksasta lähtenyt liikkeelle
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
301
Onko Mijia 1S käyttäjillä kokemuksia matoista? Oma imuri tappelee karvalankamattojen kanssa eikä meinaa päästä selkään. Auttaako mikään firmis tai oletteko tehneet kikkakakkosia?
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Itsellä samaa vikaa ja varsinkin nyt kun menin vaihtamaan uuden harjan alle. Itsellä ensimmäinen versio robotista.
Ja vielä tämä kun talossa on naisväkeä niin menee pitkät hiukset harjan mukana ja tulee erroria. Itsellä uimalakki päässä niin tämä ei tuota ongelmaa.

Olen todennut että rullaa maton rullalle, jolloin ongelma poistuu, muuten heittää erroria yms monia kertoja ja varsinkin ärsyttää piirre kun imuri työskentelee työpäivän aikana. Pienemmät karvamatot heitän siivous päivänä terassille, saa nekin raitista ilmaa.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Itse laitoin kun vielä oli karvamattoja kämpässä niin suosiolla no-go zonet niiden kohdalle.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
852
heitän kanssa matot pihalle tuulettumaan imuroinnin ajaksi. en mä tuota yksin oo vielä jättänyt, muksut joskus koulusta tullessaan laittanut päälle.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
301
Pohdin, että voisikohan johonkin kohtaa rakentaa rampintynkää? Kaveri tuntuu oppivan, mitä reittiä pääsee mihinkin alueelle, niin jos osaisi nuo rampit muistaa :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
505
Pohdin, että voisikohan johonkin kohtaa rakentaa rampintynkää? Kaveri tuntuu oppivan, mitä reittiä pääsee mihinkin alueelle, niin jos osaisi nuo rampit muistaa :think:
Suurempi ongelma lienee maavaran puute, matalan nousukulman (ettei etupuskuri koske ramppiin tai peräpää ota pohjakosketusta) takia vähänkin korkeampi ramppi taitaa ulottua seuraavaan huoneeseen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onko tuolla magneettinauhalle jotain tiettyä kriteeriä? Tilasin nyt yhden pätkän mutta mietin että saisko suomesta nopeammin jotain sinne päin olevaa?

Ongelmana vessan musta valkoinen matto mistä imuri sekoaa ihan totaalisesti ja pitäisi noi putoamisanturit peittää että imuroi vessan, toinen ongelma on vaan se että kun imuri ei sinne vessaan itse pääse niin se täytyy nostaa sinne ja kun sen nostaa sinne ja laittaa päälle niin se luulee että tämä on uusi tila ja vanha kartta yläkerrasta menee sekaisin ja siinä oleva virtuaaliseinä ei toimi ja imuri putoaa rappuset alas kun putoamisanturit on peitetty.

Eli magneettinauha rappusten eteen ja putoamisanturit piiloon niin kaikki toimii.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
83
Kuinkas tarkasti noi magneettinauhat toimii? Ongelmana on S50 kanssa että se menee rappusten edestä tosi fiksusti hissukseen yrittäen mutta aina toinen rengas tipahtaa sinne ja se jää jumiin. Ratkaisisiko magneettinauha ongelman, vai tunnistaako se sen nauhan vasta sillon kun on jo liian myöhäistä (rengas kuilussa) eikä imurin ulkolaidalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Onko tuolla magneettinauhalle jotain tiettyä kriteeriä?
Pitäisi kai tietää minkä tyyppinen nauha näissä imureissa toimii.. Tässä Tiihokatin erinomainen selvennös aiheesta muutaman sivun takaa:

Nuo magneettiteipit voi toteuttaa ainakin kolmella tavalla, ja nämä imureiden teipit on toteutettu juuri sillä ylivoimaisesti harvinaisimmalla tavalla.
Eli se että kaupan hyllyltä löytyisi juuri sopivaa teippiä on erittäin epätodennäköistä.

Tuossa havainnollistava kuva:
 
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
13
Mitä imurimallia suosittelette? Ei tarvitse olla moppausta ja 2cm kynnys löytyy asunnosta. Tuo S5 on ollut jo lähellä ostoa Alista. Rupesin miettimään vaan, että saisiko yhtä hyvän ilman moppausta vähän halvemmalla.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
249
Mitä imurimallia suosittelette? Ei tarvitse olla moppausta ja 2cm kynnys löytyy asunnosta. Tuo S5 on ollut jo lähellä ostoa Alista. Rupesin miettimään vaan, että saisiko yhtä hyvän ilman moppausta vähän halvemmalla.
Jos ei kiire ole niin odottele vielä, että S4 tulee markkinoille.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Oliko Xiaomilta tulossa kohtapuolin S4 ja S7? Mitään aikatauluja tiedossa?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
88
Meillä on vajaa kuukausi sitten hankittu roborock s5 ja se on alkanut reistailemaan:
- kun se kulkee niin se pitää hirveetä vinkunaa
- jos imurin pistää imuroimaan yläkerran huoneita käsin napista painamalla käyntiin, niin melkein järjestään jää jossain vaiheessa huonetta jumiin (välillä jopa keskelle lattiaa vaikkei mitään esteitä lähellä) ja antaa error 8. Aiemmin ei ole samoissa huoneissa tehnyt mitään vastaavaa
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 645
Meillä on vajaa kuukausi sitten hankittu roborock s5 ja se on alkanut reistailemaan:
- kun se kulkee niin se pitää hirveetä vinkunaa
- jos imurin pistää imuroimaan yläkerran huoneita käsin napista painamalla käyntiin, niin melkein järjestään jää jossain vaiheessa huonetta jumiin (välillä jopa keskelle lattiaa vaikkei mitään esteitä lähellä) ja antaa error 8. Aiemmin ei ole samoissa huoneissa tehnyt mitään vastaavaa

Mitään en näistä imureista tiedä, mutta jos liikkuessaan pitää vinkunaa niin mutuilisin renkaissa/akselissa olevan kenties hiuksia tms? Voisi selittää myös tuon pysähtelyn.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
88
Mitään en näistä imureista tiedä, mutta jos liikkuessaan pitää vinkunaa niin mutuilisin renkaissa/akselissa olevan kenties hiuksia tms? Voisi selittää myös tuon pysähtelyn.
Pyörivä eturengas ja harjat putsattu, niillä ei ollut vaikutusta tuohon vinkunaan. Noiden isojen renkaiden ympärillä ei kyllä näyttäisi olevan hiuksia tms, eikä niitä vissiin ihan yksikertaisesti (kuten esim etupyörä) saa edes irti?
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Takuuseen vaan. Oma kokemukseni robon vioista löytyy aiempaa. Varmaan kiviä/hiekkaa moottorissa. Jos on kiinantuonti eikä napostele lähettää omalla kustannuksella takuuseen, niin sitten purkamaan ja putsaamaan pyörät, ym.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
88
Takuuseen vaan. Oma kokemukseni robon vioista löytyy aiempaa. Varmaan kiviä/hiekkaa moottorissa. Jos on kiinantuonti eikä napostele lähettää omalla kustannuksella takuuseen, niin sitten purkamaan ja putsaamaan pyörät, ym.
OK, sinällään helppo homma kun verkkokaupasta ostettu ja se sijaitsee kävelymatkan päässä - eli sinne siis :)
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
28
Mulla loppu vikinä kun putsailin hyvin ja koputtelin ylösalaisin...
Onko porukka korottanut muuten esim sohvaa robotin takia? N 3 cm kiinni että robo mahtus alle [emoji848]

Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 249
Kiinasta tilasin noita suodattimia yms. Toisella puolella on semmonen haitarikuvio ihan niinku tuossa originaalissa, toisella puolella myös. MUTTA toisen puolen haitarikuvion päällä on joku tiheä hyttysverkon tapainen.. Sitä vaan tässä mietin, että onkohan tuo pestävää mallia vai ei?
 

cco

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
80
Kiinasta tilasin noita suodattimia yms. Toisella puolella on semmonen haitarikuvio ihan niinku tuossa originaalissa, toisella puolella myös. MUTTA toisen puolen haitarikuvion päällä on joku tiheä hyttysverkon tapainen.. Sitä vaan tässä mietin, että onkohan tuo pestävää mallia vai ei?
Itse olen vastaavaa kiinasta tilattua pessyt ja hyvin toimii. Ehkä vähän vähemmän aikaa kun aivan originelli, tosin halpoja ovat joten huoletta vesihanan alle ja kun kuluu niin uusi halpa tilalle.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 249
Itse olen vastaavaa kiinasta tilattua pessyt ja hyvin toimii. Ehkä vähän vähemmän aikaa kun aivan originelli, tosin halpoja ovat joten huoletta vesihanan alle ja kun kuluu niin uusi halpa tilalle.
Asia kunnossa, lykätään huoletta vesihanan alle sekin. On mulla noita suodattimia tuossa 10kpl varalla :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Mulla S50 akku alkoi hyytyä. Aiemmin meni hienosti koko kämppä (150 m2) yhdellä akulla, mutta viime aikoina imuri meni lataukseen kesken siivouksen.

Laite hommattu tammikuussa ja on ollut ahkerassa käytössä:
Siivousaika: 165 h
Siivottu alue: 7500 m2
Siivouskerrat: 165

Tilasin Aliexpressistä siihen uuden akun: US $57.5 |New Original Replacement Battery for XIAOMI ROBOROCK Vacuum Cleaner S50 S51 Accessory Parts-in Vacuum Cleaner Parts from Home Appliances on AliExpress - 11.11_Double 11_Singles' Day
Nyt yhden siivouskerran jälkeen akkua on jäljellä ~50%.
Toimitusaika oli neljä viikkoa. Asennus oli helppoa.
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
28
Onkos kukaan asentanut 1s uusinta firmwarea 3.5.4_0948? Itse yritin mutta ei millään mene loppuun asti...

Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Onko kellään hajua, että käyttääkö eka roborock mitä imutehoa jos sen käynnistää päällä olevasta napista? Käyttääkö se samaa mitä apista määritelty vai meneekö balancedilla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Onko kellään hajua, että käyttääkö eka roborock mitä imutehoa jos sen käynnistää päällä olevasta napista? Käyttääkö se samaa mitä apista määritelty vai meneekö balancedilla?
Mun S50 käyttää sitä, mikä äpistä on määritetty.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Mun S50 käyttää sitä, mikä äpistä on määritetty.
Jees, monesti miettinyt kun nopempi käynnistää vaan siitä päältä napista. Eipä tuota kauaa toki testaisikaan mutta ei ole saanut aikaiseksi :D

Hyvin on kyllä edelleen ensimmäisen generaation robo toiminut ja puhdistanut reilut pari vuotta, tähän mennessä tarvinnut vaihtaa pelkkä suodatin ja 10h kuluttua sivuharja. Tunteja 189, 10000 neliömetriä ja 245 siivousta. Mielelläni tuon ajan olen käyttänyt muuhun kuin imurointiin :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Jees, monesti miettinyt kun nopempi käynnistää vaan siitä päältä napista. Eipä tuota kauaa toki testaisikaan mutta ei ole saanut aikaiseksi :D

Hyvin on kyllä edelleen ensimmäisen generaation robo toiminut ja puhdistanut reilut pari vuotta, tähän mennessä tarvinnut vaihtaa pelkkä suodatin ja 10h kuluttua sivuharja. Tunteja 189, 10000 neliömetriä ja 245 siivousta. Mielelläni tuon ajan olen käyttänyt muuhun kuin imurointiin :)
Mä panen sen silti aina äpistä päälle. Area clean vetää tarkemmin, kuin normi imurointi.

Oletko huomannut ongelmia akun kestossa? Vai minkä kokoinen asunto kyseessä?
Tuossa ylempämä kirjoitinkin, että piti omasta laitteesta vaihtaa akku, kun ei jaksanut yhdessä latingilla siivota koko asuntoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Mä panen sen silti aina äpistä päälle. Area clean vetää tarkemmin, kuin normi imurointi.

Oletko huomannut ongelmia akun kestossa? Vai minkä kokoinen asunto kyseessä?
Tuossa ylempämä kirjoitinkin, että piti omasta laitteesta vaihtaa akku, kun ei jaksanut yhdessä latingilla siivota koko asuntoa.
Ei ole kovin iso asunto, 76m2 kolmio josta puhdistusalaa 55m2 ja muistaakseni 60% hujakoilla on akku kun valmis. En ole kyllä tarkkoja prosentteja nyt seuraillut että onko ajan saatossa miten muuttunut.

Edit: Sinulla näyttää olevan melkein 3x enemmän siivousalaa, eli ihan hyvin mahdollista että ei enää tuota jaksaisi kerralla. Näillä neliöillä uskoisin että että ei akku vielä vuoteen tai pariin simahda.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
13
S4 sais jo Amazonista (DE, ES), mutta sitä ei toistaiseksi toimiteta Suomeen :(
Amazonin arvosteluissa tullut jonkun verran 1 tähtee eriskummallisista erroreista ja mattojen imuroinnin jäljestä

Näemmä S4 kynnyksen ylitys tiputettu 1,5cm, kun muissa s5 ja s6 se on 2cm.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
43
Alkaa näyttää hyvälle huonekohtaisen imuroinnin ja mopping-only-alueen osalta. Ties vaikka jouluna yrittäisi säätää. Koskee Roborock s5* ja Xiaomi Vacuum Gen1 (mikä malli nyt onkaan).

Zoned cleanup with Live-map
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
32
Roborock S4 julkaistu:



Oli jo suunnitelmissa hankkia loppusyksystä S6, mutta uusi S4 taitaa mennä hankintaan kunhan se joskus Suomeenkin rantautuu.
Onkos kellään tästä mallista mitään tietoa/veikkauksia, että milloin alkaa näkyä kaupoissa? Ja tuleekohan hinta olemaan aluksi samassa tai korkeampana kuin S5, vaikka ilmeisesti tarkoitus olisi olla hieman halvempi kuin S5 ja S6..?

Kiinnostaisi tuo malli, mutta ei kovin kauaa tässä enää jaksaisi odottaa. Laitoin verkkokaupasta S6 jo varaukseen, kun hinta oli tänään 499e.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Alkaa näyttää hyvälle huonekohtaisen imuroinnin ja mopping-only-alueen osalta. Ties vaikka jouluna yrittäisi säätää. Koskee Roborock s5* ja Xiaomi Vacuum Gen1 (mikä malli nyt onkaan).

Zoned cleanup with Live-map
Kieltämättä on aika outoa ettei virallisessa apissa ole moppaukselle omaa profiilia, tai siivouskarttaa. Tällä hetkellä moppauksen pitää aina vahtia, tai rakennella estoja ettei imuri eksyisi matolle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom