Fractal Design -kotelot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
Jos rehellisiä ollaan, en katselisi kotelon sisälle kasaamisen jälkeen. Ja r3:een olen ollut todella tyytyväinen, joten sinänsä Fractal olisi turvallinen valinta. R6 on vahva kandidaatti.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Tällänen löyty sivulta 10, että jos jollain sattuu nurkissa pyörimään niin käytettykin kelpaa.
Mulla saattais olla jossain kaapin pohjalla ylimääräinen meshify c:n filtteri jos nyt ei muutossa hävinnyt. Tutkin kunhan kotiudun töistä.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Voisiko joku R6 omistaja mittailla katon kolon koon, että meneeköhän toi R6 pölysuodin aika laakista tuohon R5 versioon. Jotkut pienet nypykät siinä taitaa olla, mutta ei kai sen kummempia jos katon kolo on muutoin saman kokoinen kuin R5 versiossa. Olisi aika tavalla varaosa pölysuodin edullisempi kuin custom pölysuotimet.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Mulla saattais olla jossain kaapin pohjalla ylimääräinen meshify c:n filtteri jos nyt ei muutossa hävinnyt. Tutkin kunhan kotiudun töistä.
Itselleni vastaten, löytyihän tuo mutta on kyllä ottanut damagea. Magneettinauha on vähän irti ja itse verkko on jonkin verran vääntynyt. Tuota tuskin kovin nätiksi enää saa :confused2: @Lipasto

DSC_0080.JPG DSC_0082.JPG
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Itselleni vastaten, löytyihän tuo mutta on kyllä ottanut damagea. Magneettinauha on vähän irti ja itse verkko on jonkin verran vääntynyt. Tuota tuskin kovin nätiksi enää saa :confused2: @Lipasto

No juu ei taida olla enään pelastettavissa jos priimaa haluaa :D Odottelen mitä Jimms sanoo kun kyselin heidän kautta uutta.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Nykyinen r3 ei valitettavasti kykene majoittamaan pitkiä näytönohjaimia
Eikö R3:sta lähde kovalevykehikko ihan vaan poraamalla niitit rikki? Sitten ainakin mahtuisi! Turha kai lähteä vaihtamaan, jos muuten kotelon "ominaisuudet" riittävät..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
Eikö R3:sta lähde kovalevykehikko ihan vaan poraamalla niitit rikki? Sitten ainakin mahtuisi! Turha kai lähteä vaihtamaan, jos muuten kotelon "ominaisuudet" riittävät..
Ei mitään hajua, miten onnistuu. On mulla porakone, ja on mulla jotain metalliteriäkin siihen, mutta ei ole kokemusta niittien poraamisesta rikki. Jos jossain on DIY-video/ohje/kuvat, niin antaa tulla. Tai ihan omin sanoin.

Nyt olen eri kaupungissa, mutta jos poraan sen hiiteen, niin siinä taitaa mennä SSD-paikat samalla? Hmm, en ole varma haluanko niiden roikkuvan kodittomana ilmassa...
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ei mitään hajua, miten onnistuu. On mulla porakone, ja on mulla jotain metalliteriäkin siihen, mutta ei ole kokemusta niittien poraamisesta rikki. Jos jossain on DIY-video/ohje/kuvat, niin antaa tulla. Tai ihan omin sanoin.

Nyt olen eri kaupungissa, mutta jos poraan sen hiiteen, niin siinä taitaa mennä SSD-paikat samalla? Hmm, en ole varma haluanko niiden roikkuvan kodittomana ilmassa...
Lähtee akkukoneella irti, jos vaan vähänkään vääntöä koneessa. Pohjasta päin niitin kantaan pienellä terällä nätisti porailet ne auki niin lähtee irti. Taitaa yläpäässä olla myös niitit ja voi olla jokseenkin haasteellinen porata niitä. SSDlle voit jättää jonkun levyn tai porailet jonnekin kotelon takaosaan reiät mihin saat nuo kiinnitettyä.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
333
Voisiko joku R6 omistaja mittailla katon kolon koon, että meneeköhän toi R6 pölysuodin aika laakista tuohon R5 versioon. Jotkut pienet nypykät siinä taitaa olla, mutta ei kai sen kummempia jos katon kolo on muutoin saman kokoinen kuin R5 versiossa. Olisi aika tavalla varaosa pölysuodin edullisempi kuin custom pölysuotimet.
R6 438*193 jos en ihan persiilleen mitannut ja ilman niitä klipsejä tms. ulokkeita, jotka näyttäis saavan viilattua pois.

Edit. Väsyneenä mittasin sulle sen pölynsuodattimen koon enkä katon kolon, mutta eipä noissa paljoa eroa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Ei mitään hajua, miten onnistuu. On mulla porakone, ja on mulla jotain metalliteriäkin siihen, mutta ei ole kokemusta niittien poraamisesta rikki. Jos jossain on DIY-video/ohje/kuvat, niin antaa tulla. Tai ihan omin sanoin.

Nyt olen eri kaupungissa, mutta jos poraan sen hiiteen, niin siinä taitaa mennä SSD-paikat samalla? Hmm, en ole varma haluanko niiden roikkuvan kodittomana ilmassa...
upload_2019-9-28_13-17-42.png
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Mikäli en ihan väärin muista niin r3:ssa taisi olla ne kovokehikon yläniitit niitattu sieltä 5.25" levyaseman puolelta kiinni. Eli ei sinne kyllä millään porakoneella mahdu. Omasta taisin hioa nuo yläniitit pois semmosella pienellä nauhahiomakoneella. Jotkut taitaa kutsua sähköviilaksikin tuota
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
Jos vaikuttaa liian hankalalta, niin rahallahan tästä kaikesta selviää :D Yritän lukea R6:n arvosteluja ja perustella sen hankinnan muutoinkin kuin vain GPU-tilan takia.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Ei tuolla R6:lla kyllä vikaan mene. Itsellä R5, johon olen tyytyväinen. En näkisi miksei R6 olisi vähintään yhtä hyvä. Todennäköisesti parempi kun on ylhäälläkin suodatin ja omaan makuun nätimmän näköinen kuin R5.
 

olbe

epic sax guy
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
316
Itse on olen ollut todella tyytyväinen R6 TG koteloon. Tuo Meshify S2 on ilmankierroltaan vielä parempi.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
R6 438*193 jos en ihan persiilleen mitannut ja ilman niitä klipsejä tms. ulokkeita, jotka näyttäis saavan viilattua pois.

Edit. Väsyneenä mittasin sulle sen pölynsuodattimen koon enkä katon kolon, mutta eipä noissa paljoa eroa ole.
Kiitos. On siis noin 1-2cm pidempi ja 0.5cm leveämpi tuo R6 katon kolo kuin R5 eli ei mene.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
263
Onko kokemuksia tuosta meshify c:stä, että onko se millainen mölypönttö? Nykyinen be quiet pure base 600 on kyllä ihanan hiljainen, mutta etutuulettimien maksimikierrokset laskee 200rpm kun etupaneelin painasee kiinni.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Onko kokemuksia tuosta meshify c:stä, että onko se millainen mölypönttö? Nykyinen be quiet pure base 600 on kyllä ihanan hiljainen, mutta etutuulettimien maksimikierrokset laskee 200rpm kun etupaneelin painasee kiinni.
Meillä 2kpl käytössä, en itse ainakaan koe äänekkääksi vaikka on pöydällä näytön vieressä. Toki sisuskalut vaikuttaa paljon.

Screenshot_20191026_162643.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
624
Löytyykös noita sivupaneelien ruuveja mistään kaupasta? Define C kotelon toisen sivupaanelin ruuvit on hävinny ja ei tahdo löytyä sopivaa korvike ruuviakaan edes, kun on niin erikoiset ruuvit noissa sivupaneeleissa.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 112
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
624
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 377
Olisiko jollain ideaa/linkkiä/kuvaa miten vois sijoitella neljä kovoa uudelleen koteloon, kun ylempi kovalevyräkki pitäisi poistaa R4:sta, jotta pidempi näyttis mahtuu sisään?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
16
On kyllä harvassa nuo kovalevykelkat R2 XL:lle (ja ilmeisesti R4 käyttää samaa?). Olivat ilmeisesti eilen tulleet takaisin myyntiin, mutta joku on jo tyhjentänyt kokonaan varaston.
3kpl noita isoja kelkkoja tarvitsisi että saisi kovoja kiinni muutaman. Jos jollain sattuu olemaan noita kelkkoja HDD Tray Upgraded - White, 2,69 € ruuveilla ja pehmustimilla niin vinkatkaa.

EDIT: Kiitos paljon Rikardolle. Löysivät heti paikkansa kovojen alta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
On kyllä harvassa nuo kovalevykelkat R2 XL:lle (ja ilmeisesti R4 käyttää samaa?). Olivat ilmeisesti eilen tulleet takaisin myyntiin, mutta joku on jo tyhjentänyt kokonaan varaston.
3kpl noita isoja kelkkoja tarvitsisi että saisi kovoja kiinni muutaman. Jos jollain sattuu olemaan noita kelkkoja HDD Tray Upgraded - White, 2,69 € ruuveilla ja pehmustimilla niin vinkatkaa.
Multa vois löytyä. Teurastin oman vanhan R4:n koteloprojektiin ja se pienempi 3 levyn teline kelkkoineen jäi ylimääräiseksi.
Tsekkaan illalla kunhan pääsen kotia.

EDIT: Nämähän löytyi. Laitan YV.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.06.2018
Viestejä
36
Onko kukaan löytänyt kauppaa joka myy S2/R6 yms. malleista löytyvää virtalähteen piilottavaa suojaa?
Oma malli pari vuotta vanha Define S johon jo Fractalin TG paneeli vaihdettu, mutta nyt alkanut viime aikoina virtalähteen johto viidakko vituttamaan ja piiloon pitäis saada...
Ebayt ja pienemmät puulaaki puljut koluttu läpi ilman tuloksia.
Yhtenä vaihtoehtona miettinyt ostaa koko kopan käytettynä ja siitä repiä irti mutta vähän kalliiksi tulee yksi pellin pätkä.
Vaihtoehtoisia helppoja tee-se-itse ratkaisuja kuunnellaan myös.

20191203_202751.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
391
Harkinnut uuteen koneeseen tuota Fractal Design Define R6. Onko tuo fiksumpi valinta ilmankierron, lämpöjen ja jäähdytyksen osalta kuin esimerkiksi H500i tai Lian Li Lancool One? Ääni ei ole itselle prio 1 vaan että jäähdytys riittävä (tulossa kompoon Prime B450-plus, ryzen 5 3600 & Rx 5700 xt)

Ja jos tuohon R6 päätyy noilla kriteereillä niin onko nuo 3 vakio tuuletinta riittävät tuohon settiin vai onko lisähyötyä 1kpl/2kpl lisätä Dynamic X2 GP-14?

Ja jos kannattavaa niin mihin ne olisi maksimaalisen hyödyn saamiseksi fiksuinta sijoittaa?
 
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
45
Onko kukaan löytänyt kauppaa joka myy S2/R6 yms. malleista löytyvää virtalähteen piilottavaa suojaa?
Oma malli pari vuotta vanha Define S johon jo Fractalin TG paneeli vaihdettu, mutta nyt alkanut viime aikoina virtalähteen johto viidakko vituttamaan ja piiloon pitäis saada...
Ebayt ja pienemmät puulaaki puljut koluttu läpi ilman tuloksia.
Yhtenä vaihtoehtona miettinyt ostaa koko kopan käytettynä ja siitä repiä irti mutta vähän kalliiksi tulee yksi pellin pätkä.
Vaihtoehtoisia helppoja tee-se-itse ratkaisuja kuunnellaan myös.

En usko että on varaosana saatavilla missään. Tuo on niitattu osa, ja ainakin S2 tuo on kaksiosainen.

Osta ohutta pleksiä ja väännä muotoonsa lämmön avulla, Focus G:hen tein tuolla tavalla itse. Ei tartte mitankaan olla 100% kun tuo taipuu aika hyvin.
 

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
391
Harkinnut uuteen koneeseen tuota Fractal Design Define R6. Onko tuo fiksumpi valinta ilmankierron, lämpöjen ja jäähdytyksen osalta kuin esimerkiksi H500i tai Lian Li Lancool One? Ääni ei ole itselle prio 1 vaan että jäähdytys riittävä (tulossa kompoon Prime B450-plus, ryzen 5 3600 & Rx 5700 xt)

Ja jos tuohon R6 päätyy noilla kriteereillä niin onko nuo 3 vakio tuuletinta riittävät tuohon settiin vai onko lisähyötyä 1kpl/2kpl lisätä Dynamic X2 GP-14?

Ja jos kannattavaa niin mihin ne olisi maksimaalisen hyödyn saamiseksi fiksuinta sijoittaa?
Vai olisiko tuo Fractal Design Define C riittävän kokoinen ja ilmava tuolle kompolle + 1kpl SSD.

Onko kokemusta pysyykö viileänä - varmaan lisätuulettimille on kyllä tarvetta (oletuksena vain 2kpl Dynamic X2 GP1)?
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
333
Vai olisiko tuo Fractal Design Define C riittävän kokoinen ja ilmava tuolle kompolle + 1kpl SSD.

Onko kokemusta pysyykö viileänä - varmaan lisätuulettimille on kyllä tarvetta (oletuksena vain 2kpl Dynamic X2 GP1)?
kyllä siinä ilma liikkuu riittävästi, varsinkin jos lisäät eteen yhden tuulettimen lisää. Jos tuntuu ahdistavan niin saahan katonkin auki.

Lisäys: R6 on ilmankierrolta käytännössä samanlainen, mutta se vaan on paljon isompi koppa.
 
Liittynyt
07.06.2018
Viestejä
36
En usko että on varaosana saatavilla missään. Tuo on niitattu osa, ja ainakin S2 tuo on kaksiosainen.

Osta ohutta pleksiä ja väännä muotoonsa lämmön avulla, Focus G:hen tein tuolla tavalla itse. Ei tartte mitankaan olla 100% kun tuo taipuu aika hyvin.
Enpä tullut ajatelleeksi että se olisi niitattu kiinni... Luulin että se on jollain sormiruuveilla kiinni niinkuin kovalevy kelkat yms.
Noh, ei muuta kun suunnittelemaan jonkinnäköistä viraapeli viritystä :smoke::hammer:
 

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
391
kyllä siinä ilma liikkuu riittävästi, varsinkin jos lisäät eteen yhden tuulettimen lisää. Jos tuntuu ahdistavan niin saahan katonkin auki.

Lisäys: R6 on ilmankierrolta käytännössä samanlainen, mutta se vaan on paljon isompi koppa.
Kiitoksia vastauksesta.

Sitten päädyn tuohon Define C kun itsellä ei tarvetta isolle kopalle, jos vain nuo suunnittelemani komponentit sinne mahtuu ja ilma kiertää riittävästi ja pysyy riittävän viileänä. Laitan yhden lisätuulettimen mukaan tilaukseen tuonne eteen varmuuden vuoksi - se ei budjettia kaada.
 

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
155
Siirrän setuppia R3:sta R6:een ja pakko todeta että kymmenen vuoden aikana on tapahtunut kehitystä - suurin osa tavarasta on ruuveilla kiinni ja etu / kattopaneelit saa kätevästi kiskottua hiiteen tieltä niin tälläinen tumpelompikin mahtuu askartelemaan ilman että rystyset osuu jatkuvasti johonkin terävään.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Auttaako tuossa define c minissä jos laittaa kattoon yhden tuulettimen lämpöjen kanssa yhtään?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
109
Sattuuko keneltäkään löytymään ylimääräistä kovalevykehikkoa kelkkoineen, 3 - 5 levylle? Pitäisi saada 2.5" levyjä kiinni ja tästä omasta R3:sta poistettu koko kovalevykehikko.

EDIT: Tämä asia näyttäisi ratkenneen tältä erää
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 997
Auttaako tuossa define c minissä jos laittaa kattoon yhden tuulettimen lämpöjen kanssa yhtään?
Itse kokeilin laittaa kattoon yhden 120mm tuulettimen Define Mini C:ssä. Valmiina edessä oli 2x140mm tuuletinta ja takana 120mm poistotuuletin. Näyttiksen lämmöt tippuivat muutaman asteen tuolla kattotuulettimella, mutta prossun lämmöt eivät oikeastaan yhtään. Melu kuitenkin kasvoi selvästi, kun kone on lattialla ja katon kautta kaikki äänet vuosivat korviin. Päädyin poistamaan tuon kattotuulettimen.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Onko kokemuksia miten meshify c:ssä näyttiksen lämmöt muuttuu jos cpu tornicoolerin vaihtaa kraken x62(kopan eteen)? Radin ja näyttiksen väliin jäis vajaa sentti tilaa, buildi ois paljon esteettisempi krakenilla kuin noctua d15 vaihtoehdolla. Toki voisin kokeilla molemmat setupit, mutta ei jaksais veivaa noit jäähyjä ees taas...

Prossuna 1700 ja näyttiksenä 1080ti morpheuksella.
 
Viimeksi muokattu:

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 426
Radilta ulos tuleva ilma (yleensä) on 2-6 astetta huoneilman lämpötilaa korkeampi, riippuen useista tekijöistä, voi olla kuumempaakin jos kierrossa oleva vesi pääsee lämpeämään paljolti. Jos sijoitat radin etupanelin yläreunaan ja laitat radin alle yhden tuulettimen puhaltamaan suoraan raitista ilmaa gpu:lle niin tuskinpa juurikaan vaikuttaa näytönohjaimen lämpöihin.

Edit. Jaa niin tuo on 280 radi, ei taida mahtua enää flektiä radin alle.

Edit. 2. Ilmeisesti 280mm radi menee kattoonkin jos takatuuletinta siirtää alemmas. Jos siis mahtuu niin fiksuin paikka radille vois olla katto ja edestä 3x120mm tai 2x140mm sisään.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
165
Voiko define c:hen ostaa define c tg sivupaneelin ja meneekö suoraan kiinni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 039
Voiko define c:hen ostaa define c tg sivupaneelin ja meneekö suoraan kiinni?
Sanoisin, että ei.

Minulla on ollut Meshify C TG ja on vieläkin Define C suljettu. Niillä on erilainen sivuratkaisu, ja se TG menee neljällä pehmustetulla ruuvilla kiinni.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 997
Onko kukaan kokeillut Define C tai Mini C -koteloon pohjatuuletinta? Hankkiuduin kovalevystä eroon ja pohjaan saisi 120mm tuulettimen ja ottamalla palan pois shroudista puhaltaisi se viileää ilmaa suoraan näyttikselle.

Mietin vain ennen räpläämistä, onko siitä mitään hyötyä, jos edessä on jo kaksi 140mm tuuletinta. Joskus Define R4 kotelossa huomasin myös, että pohjatuuletin metelöi helposti ja kierroksia joutui laskemaan.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Onko kukaan kokeillut Define C tai Mini C -koteloon pohjatuuletinta? Hankkiuduin kovalevystä eroon ja pohjaan saisi 120mm tuulettimen ja ottamalla palan pois shroudista puhaltaisi se viileää ilmaa suoraan näyttikselle.

Mietin vain ennen räpläämistä, onko siitä mitään hyötyä, jos edessä on jo kaksi 140mm tuuletinta. Joskus Define R4 kotelossa huomasin myös, että pohjatuuletin metelöi helposti ja kierroksia joutui laskemaan.
Omassa setupissa juurikin tuon jälkimmäisen mallinen skenaario. Kotelo siis Define C TG, edessä 2x140mm F14 PWM ja pohjassa 120mm be quiet pure wings 2. Kierroksia joutui laskemaan jonkin verran ettei hurise häiritsevästi mutta lähti näyttiksen rasituslämmöistä sentään muutama aste pois :tup:
 
Liittynyt
03.09.2017
Viestejä
57
Tuli tämmönen pähkähullu idea. Onko kellään kokemusta mahtuuko define c alaosaan (alhaalta ylös virtaus) 120mm aio jäähy kiinni? Hdd-kelkan ottaisin mäkeen ja luukku pois tunnelista ja asennus kahella tuulettimella. Haluisin jäähdyttää näyttiksen paremmin, mutta samalla pitää melut aisoissa koneen takaosassa (alle 50cm korvasta). Muutoinhan laittaisin vain tohon takaosaan aio:n , mutta epäilen, että mökää liikaa mun makuun. Pohdin vaihtoehtoja blowercoolerin vaihtoon hiljasemmaks ja tämä tuli yhtenä vaihtoehtona mieleen. Mahtuishan tuohon tietty myös morpheus ja 2x120mm tuularit mut se on melko mörkö esteettisesti kun lasikylkimalli itellä.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tuli tämmönen pähkähullu idea. Onko kellään kokemusta mahtuuko define c alaosaan (alhaalta ylös virtaus) 120mm aio jäähy kiinni? Hdd-kelkan ottaisin mäkeen ja luukku pois tunnelista ja asennus kahella tuulettimella. Haluisin jäähdyttää näyttiksen paremmin, mutta samalla pitää melut aisoissa koneen takaosassa (alle 50cm korvasta). Muutoinhan laittaisin vain tohon takaosaan aio:n , mutta epäilen, että mökää liikaa mun makuun. Pohdin vaihtoehtoja blowercoolerin vaihtoon hiljasemmaks ja tämä tuli yhtenä vaihtoehtona mieleen. Mahtuishan tuohon tietty myös morpheus ja 2x120mm tuularit mut se on melko mörkö esteettisesti kun lasikylkimalli itellä.
Riippuu täysin virtalähteen pituudesta ja siitä miten paksu radi + tuuletin tuohon tulee. Saattaa se sinne mahtua, mutta ilmavirtaus ei varmaan optimi ole. Sinuna laittaisin 280/240mm aion eteen tai kattoon. Tuo on varmasti lopulta hiljaisempi ja mukavampi korvalle, kuin yksi pienempi kovilla kierroksilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 477
Viestejä
4 192 430
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom