Liikennevakuutus muuttuu vuonna 2017

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Tässä taidettii viitata "oikeasti huonoihin" kuskeihin jotka eivät saa ikinä kerrytettyä boonuksia ylös kun tööttöilee liian useasti.
Joo niinpä taidettiinki. Joidenki kandeis mennä vaan suosiolla bussilla tai polkupyörällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 344
Jep:tup: pointtina oli että jos useammin tai uutena vakuutuksen omistajana tötöilee, niin silloin maksut voi nousta nykyistä suuremmiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Mitens sit suu pannaan, ku tietokone mokaa ja ihmisiä kuolee ? Mä en koskaan antais minkään tekoälyn ajaa autoa, jonka kyydissä olen, ei vaan oma luonto anna periksi.
Itte valittit autos ja huonon tekoälyn, nih! :D

Onhan se selvää ettei IT-alalla, jolla itsekin olen, koskaan softan tekijä ole missään vastuussa bugeista, "ominaisuuksista", myöhästymisistä, jne. Eli tuskin tulee muuttumaan mitenkään autojenkaan suhteen - ainakaan täällä EU:ssa jossa ei ole samanlaista oikeusturvaa kuin esim. jenkkilässä jossa tavattaisiin raastuvassa miljoonakorvauksien toivossa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Tulevaisuudessa kuskin bonukset ei varmaan vaikuta, pelkästään auton merkki, ikä ja teköälyn taso?

Saksan oma Anne Berner vauhdissa: Merkel: "Autoa saa 20 vuoden päästä ajaa itse ainoastaan erikoisluvalla" – Ajokortteihin tulossa ehtoja Suomessakin
Hyi hitto miten oksettava koko artikkeli.

Autonominen ajaminen on vallan luovuttamista jollekin toiselle. Mutta miten kävi hisseissä? Sielläkin oli ennen ajajat. Me pääsemme kyllä tästä yli, mutta kyse on siitä, kauanko se ottaa, tutkimusjohtaja Salonen sanoo.
Katsotaan sitten kun autonominen ajaminen on kaikin puolin järkevämpi, halvempi ja toimivampi vaihtoehto kuten automaattiset hissit.

Mutta on olemassa myös merkkejä, että ympäristö- ja terveystietoisuuden lisääntyessä, yksityisautoilu ei olisikaan enää sosiaalisesti hyväksyttävää. Samalla tavallahan on käynyt tupakoinnille. Osa ihmisistä tulee aina polttamaan, ja muut ihmettelevät miksi.

– Suomessa ollaan notkeita muutoksille. Ja muutokset tapahtuvat ja hyväksytään nopeasti, Salonen toteaa.
Juu ollaan niin notkeita että taivutaan pöydälle ja otetaan kaikki kakkoseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Joo ja hölmöähän se ois, jos muka ihmisen pitäisi maksaa extraa siitä, että saisi ajella liikenteessä. Mitenhän noi robottiautotkin reagoi ihmisten ajamiin autoihin, siitä voi tulla mielenkiintoista.
Veikkaan että jossain vaiheessa, kun robotteja on suurin osa ja itse ajelevat "viihdekuljettajia", oppii osa miten robotit väistelevät ja alkavat käyttää tätä härskisti hyväkseen.

Liikenteessä on huomattavasti jouhevampaa ajaa kun tietää että se päätietä ajava robotti hätäjarruttaa ja antaa tietä. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Tietyn merkki
Veikkaan että jossain vaiheessa, kun robotteja on suurin osa ja itse ajelevat "viihdekuljettajia", oppii osa miten robotit väistelevät ja alkavat käyttää tätä härskisti hyväkseen.

Liikenteessä on huomattavasti jouhevampaa ajaa kun tietää että se päätietä ajava robotti hätäjarruttaa ja antaa tietä. :D
Ajatustahan voisi jatkojalostaa siten, että tietyn merkkisissä "preemio" ajoneuvoissa olisi tehtaalta lähtien langattomasti tuulipukukansan kotterot tien laitaan komentava järjestelmä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Tietyn merkki

Ajatustahan voisi jatkojalostaa siten, että tietyn merkkisissä "preemio" ajoneuvoissa olisi tehtaalta lähtien langattomasti tuulipukukansan kotterot tien laitaan komentava järjestelmä.
Kyllä tuollaisen "auto disablerin" joku jossa vaiheessa kehittää - autot kun tulevat varmasti olemaan enemmän ja enemmän yhteydessä kartta, ym. palveluihin, käyttävät GPS:ää, jne. Joku hakkeroi järjestelmän ja disabloi auton.

Tai jos ei muuta niin kohdatessa häiritään matkapuhelinyhteyttä, GPS:ää ja vaikka kameroita / sensoreita niin saadaan auto vähäksi aikaa sekaisin ja kuski paniikkiin kun joutuu ottamaan ohjakset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
946
Itsellä tippui kans vakuutus 300€ kun soitin nykyiseen vakuutusyhtiöön. Tosin pudotin superlunastuslisän pois, mutta muuten säilyi paras kasko muiden aiheuttamien parkkipaikkalommojen varalta. Ja oli tuo aiempi hinta kyllä kova (hieman yli 1000€), mutta samaa ne kaikki tarjosi vielä viime vuonna.

Pelkästään liikennevakuutuksesta lähti 150€.

Tässä on reilun 10 vuoden autoilun aikana ollut jo 3 kertaa vakuutusyhtiön piikkiin auto korjaamolla, mutta joka kerta se on ollut toisen vika ja vastapuolen vakuutuksen piikkiin. Neljäs tapaus sovittiin käteiskorvauksella. Jossain kohtaa jo mietin, että onko minussa vikaa, muttakun kahdessa tapauksessa autoni on ollut pysäköity ja siihen on törmätty, yhdessä seisoin liikennevaloissa ja vain yhdessä tapauksessa autoni oli ylipäätänsä liikkeellä (silloin toinen vaihtoi kaistaa minun kylkeeni). Joka kerta sitä ajattelee, ettei näin huonoa tuuria voi olla, että taas... mutta loppujen lopuksi hyvinhän ne ovat menneet ja vain peltiä ruttaantunut.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 223
Voiko tuo Ifin laskuri muka näyttää oikein kun olis antamassa 80% bonuksia, eli liikennevakuutukselle jäis hintaa 170e/v :eek: Nykyinen on Fenniassa jossa 20% bonuksilla maksan 530e/v. Pistin tarjouspyynnön Fennialle ja ei ilmeisesti onnistu yhtään parempi hinta.

Kaikki muut yhtiöt näyttää 40-67% bonuksia ja niissäkin jää hinnat tuplaten tuohon Ifin hintaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Voiko tuo Ifin laskuri muka näyttää oikein kun olis antamassa 80% bonuksia, eli liikennevakuutukselle jäis hintaa 170e/v :eek: Nykyinen on Fenniassa jossa 20% bonuksilla maksan 530e/v. Pistin tarjouspyynnön Fennialle ja ei ilmeisesti onnistu yhtään parempi hinta.

Kaikki muut yhtiöt näyttää 40-67% bonuksia ja niissäkin jää hinnat tuplaten tuohon Ifin hintaan.
Siitä vaan äkkiä tilaamaan ne if:in vakuutukset! :cigar2:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Itsellä pompsahti autonvaihdon myötä OP Pohjolassa liikennevakuutuksen bonari 35%:sta 70%:iin. En valita. Melkein 300€ laski vuosikustannus kaikkineen pelkästään vakuutuksien osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 025
Putosi IF:llä kyselyiden perusteella vuosimaksu 230 euroa kaskosta. Kelpaa säästö aina.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Siirrettiin IF:lle molemmat autot kun Pohjolassa olisi hinta noussut auton vaihdon yhteydessä n. 150€. Nyt laski 600€ eli 750€ halvemmaksi tuli. Omavastuu tosin hieman isompi ja lasivakuutukset jätettiin pois mutta reilusti halvempi kuitenkin. Antoivat paremmat bonukset.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Tuli kans siirrettyä ifiin kahden auton vakuutukset.
Toissijaisesta tipahti ~500 hujakoilta 270€ vuoteen pelkällä liikenne vakuutuksella.
Pää autoon tuli 30€ lisäpanostuksella osakaskon tilalle kasko + lasi + lunastusturva.
70% bonarit iskivät vaikka edellisessä yhtiössä oli 40%. Katsotaan vuoden kuluttua miten vaikuttaa hintaan kun tulee uusia ikärenkaita lisää


E: Tuli huomattua tälleen 4 päivää jälkikäteen että tuo kasko meni vahingossa toissijaiseen autoon, ifin asiakaspalveluun soitto ja aspa ymmärsi asian ja korjasi sen siten että kaskosta ei laskuteta nuilta neljältä päivältä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Onko kenelläkään kokemuksia Folksam vakuutuksista? Sitä kautta saisi pikaisen vertailun perusteella halvimmat vakuutukset ainakin omaan autooni. Lähinnä kinnostaisi tietää jos joku on kyseisen paikan kanssa joutunut asioimaan vahinkotapauksissa niin onko kaikki mennyt hyvin vai onko ollut ongelmia?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Onko kenelläkään kokemuksia Folksam vakuutuksista? Sitä kautta saisi pikaisen vertailun perusteella halvimmat vakuutukset ainakin omaan autooni. Lähinnä kinnostaisi tietää jos joku on kyseisen paikan kanssa joutunut asioimaan vahinkotapauksissa niin onko kaikki mennyt hyvin vai onko ollut ongelmia?
Itellä ollut nyt 2 viimeistä autoa Folksamissa eikä mitään pahaa sanottavaa. Kerran joutunut asioimaan vahinkoasioissa, ja homma oli sillä selvä kun täytti netissä vain vahinkoilmoituksen ja ajoi valtuutettuun huoltoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Minulla ja vaimollani on kummallakin autot omissa nimissämme vaikka ajelemme kumpikin kummallakin autolla. Olisiko laillista laittaa kumpikin auto ja vakuutukset vaimoni nimiin? Minulla on ollut auto vain vuoden verran, mutta vaimollani on lähes täydet bonukset.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Minulla ja vaimollani on kummallakin autot omissa nimissämme vaikka ajelemme kumpikin kummallakin autolla. Olisiko laillista laittaa kumpikin auto ja vakuutukset vaimoni nimiin? Minulla on ollut auto vain vuoden verran, mutta vaimollani on lähes täydet bonukset.
On.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Minulla ja vaimollani on kummallakin autot omissa nimissämme vaikka ajelemme kumpikin kummallakin autolla. Olisiko laillista laittaa kumpikin auto ja vakuutukset vaimoni nimiin? Minulla on ollut auto vain vuoden verran, mutta vaimollani on lähes täydet bonukset.
Kyllä se on, mutta sitten ne sinun bonuksesi eivät koskaan kerry.
Oletko kilpailuttanut vakuutuksia uudelleen nyt kun systeemi vapautettiin? Rikkeettömästi ajanut tuorekin kuski voi nykyään saada aika hyvän bonuksen ja edullisen vakuutuksen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Kyllä se on, mutta sitten ne sinun bonuksesi eivät koskaan kerry.
Oletko kilpailuttanut vakuutuksia uudelleen nyt kun systeemi vapautettiin? Rikkeettömästi ajanut tuorekin kuski voi nykyään saada aika hyvän bonuksen ja edullisen vakuutuksen.
Juuri äsken katsoin kaikki yhtiöt läpi. Minulle vakuutus maksaa noin 450 euroa ja vaimolle 150 euroa. Eipä se haittaa, jos bonukset ei kerry minulle. Ja säilyyhän ne bonukset 5 vuotta, jos joudunkin ottamaan oman vakuutuksen joskus tulevaisuudessa. Pitääpä vaihtaa tuo minun autokin vaimon nimiin ja vaihtaa vakuutusta. Voisi samalla kilpailuttaa ihan kaikki vakuutukset.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Innostuin tämän keskustelun perusteella vaihtamaan vakuutukset If->Folksam ja hinta tippui kaskoineen 247e,

toisaalta kotivakuutus on taas IF:llä melkein 30e halvempi vuodessa kuin Folksamilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Folksamiin se vei Audinkin tie; vakuutukset putosivat lähes 400 euroa (vaimon parkkipaikkakolhun jälkeen bonukset OP:ssä 55/60% ja Folksamissa 70/80%).

Hieman outo tuo heidän kaskosysteeminsä; pakko ottaa paras mahdollinen mikäli haluaa esim. parkkipaikkakolhut korvattaviksi sekä sijaisauton auton hajotessa matkalla...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
164
Keväällä vaihdoin LähiTapiolan osakaskon Pohjolan täyskaskoon. Hinta tippui silti noin 400 euroa, 1100 -> 700.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
742
Mites, onko POP-vakuutus kenellekään tuttu? Soitteli henneri sieltä ja lupailee 150 euron pudotusta nykyiseen Fennialla olevaan kasko+liikennevakuutus-komboon.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Mites, onko POP-vakuutus kenellekään tuttu? Soitteli henneri sieltä ja lupailee 150 euron pudotusta nykyiseen Fennialla olevaan kasko+liikennevakuutus-komboon.
Ei kai noissa yhtiöinä nyt niin suuria eroja ole, toiset maksaa korvaukset päivässä ja toiset muutamassa.
Kannattaa tutkia tarjotun ja nykyisen vakuutuksen sisällöt ja niiden erot, onko toisessa jotain tarpeellista mitä toisessa ei ole jne..

Oletko kilpailuttanut myös vanhan yhtiön vakuutuksen? Omat vakuutukset tipahti pari sataa euroa parilla viestillä Ifin aspaan...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 142
Mikä logiikka muuten siinä on, että mulla on nyt kaskossa bonukset 40 prosentissa, mutta ne pomppaisi 70 (vai 80..) prosenttiin vaan firmaa vaihtamalla?

No, pitänee soittaa nykyiseen vakuutusyhtiöön ja kysyä parempaa diiliä, mutta silti en oikein ymmärrä noita kasko-bonusten logiikkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
946
Mikä logiikka muuten siinä on, että mulla on nyt kaskossa bonukset 40 prosentissa, mutta ne pomppaisi 70 (vai 80..) prosenttiin vaan firmaa vaihtamalla?

No, pitänee soittaa nykyiseen vakuutusyhtiöön ja kysyä parempaa diiliä, mutta silti en oikein ymmärrä noita kasko-bonusten logiikkaa.
Vertaile hintaa, älä prosentteja
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 142
Vertaile hintaa, älä prosentteja
Vertaan hintoja sekä prosentteja.

Kuitenkin, eikö siis uusi vakuutusyhtiö ota mitenkään huomioon asiakkaan vanhaa kasko-historiaa, vaan tarjotaanko kaikille puhtaalta pöydältä täydet prosentit? Ja jos näin on, niin mikä virka noilla bonuksilla sitten edes on kaskoon liittyen?

Mä en mitenkään hirveästi ole tunaroinut auton kanssa, mutta oli tuossa muutama "kasko-tapaus" joitakin vuosia sitten. En kumminkaan ole kovin kalliiksi tullut vakuutusyhtiölle, koska ajelen ikälopuilla autoilla (joihin moni ei viitsisi edes mitään kaskoa ottaa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Vertaan hintoja sekä prosentteja.

Kuitenkin, eikö siis uusi vakuutusyhtiö ota mitenkään huomioon asiakkaan vanhaa kasko-historiaa, vaan tarjotaanko kaikille puhtaalta pöydältä täydet prosentit? Ja jos näin on, niin mikä virka noilla bonuksilla sitten edes on kaskoon liittyen?

Mä en mitenkään hirveästi ole tunaroinut auton kanssa, mutta oli tuossa muutama "kasko-tapaus" joitakin vuosia sitten. En kumminkaan ole kovin kalliiksi tullut vakuutusyhtiölle, koska ajelen ikälopuilla autoilla (joihin moni ei viitsisi edes mitään kaskoa ottaa).
Ainahan kaskoon on täydet bonukset saanut kunhan on vaan ikää riittävästi ja ei ole isompia koheltanut. Nykyisellään myös liikennevakuutukseen tulee aina täydet bonukset, koska vakuutuslaki muuttui muutama vuosi sitten niin, että bonuksia ei ole enää pakko kerryttää. Luonnollisesti myös vakuutushistoria vaikuttaa ja ikä, eipä tule täysiä bonuksia jos on jatkuvasti koheltanut tai sitten on juuri kortin saanut ja ikää alle 20 vuotta. Taas asiallisesti ajanut ja +30v niin täydet bonukset se on jokaisesta yhtiöistä, niin lopullisia hintoja noissa pitää vertailla ja itse bonuksilla ei niinkään ole väliä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 142
Eli jatkossa jos kolhii autoaan, kannattaa esittää vakuutusyhtiölle ultimatum: "bonuksethan eivät sitten tipu, eiväthän, tai muuten vaihdan firmaa"? Tuntuu omituiselta. Mutta eihän siinä sitten.
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
99
Eli jatkossa jos kolhii autoaan, kannattaa esittää vakuutusyhtiölle ultimatum: "bonuksethan eivät sitten tipu, eiväthän, tai muuten vaihdan firmaa"? Tuntuu omituiselta. Mutta eihän siinä sitten.
Juuri käytiin Tapiolassa vakuutusneuvotteluissa kun kutsuivat. Heillä oli Fenniaan verrattuna erikseen pykälä jossa bonarit ei tipu automaattisesti kaskoa käyttäessä. En tiedä, miten tämä on muualla mutta tuossa osui silmään. Me ollaan oltukin emännän kanssa todella hyviä asiakkaita, 1500e vuodessa ja ikinä ei ole ollut mitään. En tiedä vaikuttaako pärstä näihin.
 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
401
Meillä tuli juuri Nissanin umpioon kivi motarilla. Korjausarvio 1500eur. No kaskon piikkiin 150eur mutta bonukset tippuvat oli tuomio vakuutusyhtiöstä.

Soitin toiseen yhtiöön että jos on kaskosta vajaa bonukset niin saapiko täyteen jos siirtää vakuutukset heille. Vastaus oli että kyllä saa ja samalla asiakaspalvelija kertoi että heillä on nyt puhelintarjous -33% vakuutuksista.

Laitettiin sitten umpio vakuutuksen piikkiin ja viikonpäästä tuosta vaihdettiin yhtiötä ja vakuutuksen hinta putosi sen 250eur ekalle vuodelle.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Soitin toiseen yhtiöön että jos on kaskosta vajaa bonukset niin saapiko täyteen jos siirtää vakuutukset heille. Vastaus oli että kyllä saa ja samalla asiakaspalvelija kertoi että heillä on nyt puhelintarjous -33% vakuutuksista.
Oho, missä yhtiössä on tuo ale?
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Lähitapiolassa oli ja sen sai vain puhelimitse.
Soitin pari eri Lähitapiolaa läpi eikä kummassakaan ollut mitään tietoa tälläisestä tarjouksesta. Joko oli vain konttorikohtainen, tai sitten asiakaskohtainen alennus.

Soittamalla mulle tarjottiin 15% halvempaa vakuutushintaa netin automaattiseen laskuriin verrattuna, joten turhaa rinkuttelu ei ollut.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
En löytänyt muutakaan autovakuutusaiheista keskustelua joten päivitellään sitten tänne.

Eli sain juuri IF:ltä päivitetyn "vakuutuskirjan", en harrasta minkäänlaista keskittämistä vaan hajautan vakuutukseni mistä saan minkäkin edullisimmin. Nyt kuitenkin reilun vuoden IF on tarjonnut kohtuullista (minulle lyömätöntä) keskittämisetua jolla saan talouden harrasteauton ja kotivakuutuksen edullisesti, mukavalla kimppa-alennuksella (-15%) sekä "omavastuurahaa" vuosittain 30e. Kuitenkin käyttöautoni kannattaa pitää eri vakuutusyhtiössä, koska IF hinnoittelee sen kaikkien alennuksienkin jälkeen aika yläkanttiin.

Anyway, Ferrari 360 Modena F1 vm.2001 liikennevakuutus + kasko = 1354e/v. Ihan jees, maksoin aikoinaan Subaru Imprezan tehomallin vakuutuksistakin enemmän samassa yhtiössä, vieläpä jollain kampanja-alella. Ja tosiaan tuosta 1354 eurosta maksan vuosittain max puolet kun auto seisoo talvet tallissa liikennekäytöstä poistettuna jolloin sen vakuutusmaksu on kuukaudessa muutaman kympin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 329
En löytänyt muutakaan autovakuutusaiheista keskustelua joten päivitellään sitten tänne.

Eli sain juuri IF:ltä päivitetyn "vakuutuskirjan", en harrasta minkäänlaista keskittämistä vaan hajautan vakuutukseni mistä saan minkäkin edullisimmin. Nyt kuitenkin reilun vuoden IF on tarjonnut kohtuullista (minulle lyömätöntä) keskittämisetua jolla saan talouden harrasteauton ja kotivakuutuksen edullisesti, mukavalla kimppa-alennuksella (-15%) sekä "omavastuurahaa" vuosittain 30e. Kuitenkin käyttöautoni kannattaa pitää eri vakuutusyhtiössä, koska IF hinnoittelee sen kaikkien alennuksienkin jälkeen aika yläkanttiin.

Anyway, Ferrari 360 Modena F1 vm.2001 liikennevakuutus + kasko = 1354e/v. Ihan jees, maksoin aikoinaan Subaru Imprezan tehomallin vakuutuksistakin enemmän samassa yhtiössä, vieläpä jollain kampanja-alella. Ja tosiaan tuosta 1354 eurosta maksan vuosittain max puolet kun auto seisoo talvet tallissa liikennekäytöstä poistettuna jolloin sen vakuutusmaksu on kuukaudessa muutaman kympin.
Onko tuo hinta bonukset vähennettynä vai perushinta, ja jos bonuksilla, millä prosentilla?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Prätkässä ja autossa if halvin, prätkän osakasko täysillä bonuksilla 250€/v ja niin vielä että prätkä on ajossa aina. Autossa huippukaskolla täydet bonukset 450€/v.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Onko tuo hinta bonukset vähennettynä vai perushinta, ja jos bonuksilla, millä prosentilla?
Sori, toi hinta on siis alennuksien kanssa sekä bonukset vähennettynä. Mulla on liikenne ja kasko molemmat maksimibonareilla. Mielestäni liikenteen maksimi on IF:llä 80 ja kaskon 70 prosenttia - tai sitten juuri toisinpäin :cigarbeye: Siitä lähtee vielä mainittu -15% "keskitysalennuksena".

Mies, 38v, postinumerona 02400, ei omaa vahinkohistoriaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 627
Viestejä
4 197 083
Jäsenet
70 756
Uusin jäsen
FuriousJumper

Hinta.fi

Ylös Bottom