Jokseenkin kaikissa täyssähköissä ja plugareissa latauksen voi ajastaa autosta käsin eli piuhan voi tökätä illalla ja auto lataa sitten yöllä eikä tarvita ajastinta tai älylaturia...monissa tuota voi ohjata myös sovelluksella. Moni käyttää tuota ihan sen takia, että jos lataus on loppunut aamulla ennen lähtöä, niin akku on vielä lämmin latauksen jäljeltä ja rangea saa hieman lisää. Amperan laitan kyllä latautumaan heti töiden jälkeen ihan siltä varalta jos tulee joku yllättävä ajo illalla ja v*tuttaisi suunnattomasti käyttää polttista vain siksi että ei ole ladannut. Täyssähkön lataisin vasta yöllä mikäli kotiin tullessa olisi rangea 100km tai yli.Sähköautoilija joka ajaa 50km/päivä tarvitsee 10kWh virtaa autoonsa yön aikana. Auto seisoo parkissa 18...7 = 13 tuntia. 1.8kW 8A shuko latauksella 5 tuntia. Koska on helpointa vain laittaa töpseli kiinni auto lataa kulutuspiikin aikaan illalla. Vaikka olisi pörssisähköä, niin siirtomaksu ja sähkövero on edelleen per kWh, eikä käytännössä maksa vaivaa ajastaa käsin latausta aamuyön tunneille.