Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 104
Juuh. Ja kun yrität vaikka stadissa pysäköidä ratikkakiskoille, sen jälkeen vedät sen 700kg lavan mukulakivillä porttarin eteen. Siinä sitten näppärästi vielä kanttarin yli sen setin kanssa. Voi olla aika hidasta ja homma jää siihen, ratikka tööttää, kaikkia vituttaa ja joku jo posket täristen soittaa 112.

Mutta kun jalkakäytävällä EI SAA PURKAA EDES MITÄÄN koska: :lol:
Eihän noita kukaan tajua ilman oikeaa maalaisjärkeä tai kokemusta asiasta.
Koko viestisi on puhdasta typerää olkiukkoilua. Kukaan (muu kuin sinä) ei ole täällä väittänyt että "jalkakäytävällä EI SAA PURKAA EDES MITÄÄN".


Niissä paikoissa, missä se pysähtyminen blokkaisi ne ratikkakiskot, siellä on kuitenkin pysähtymiskielto, ja niissä paikoissa missä on se pysähtymiskielto sen lastauksen saa tehdä sieltä jalkakäytävältä.

Laki on tehty nimenomaan hyvinkin järkevästi maalaisjärjen mukaan, ongelma on se, että ammattiautoilijoilla sitä maalaisjärkeä ei tunnu löytyvän tai sitä järkeä ei yhtään käytetä vaan melkein aina ängetään blokkaamaan se KLV riippumatta siitä on siinä järkeä ja onko se sallittua(tosin ilmeisesti keksimääräinen ammattiautoilija ei oikeasti tunne sitä lakia, eikä tajua rikkovansa sitä), piittaamatta yhtään millainen vaara aiheutetaan sille KLVn liikenteelle.

Ja sitten keksitään vaan niitä n. alle prosenttia tapauksista koskevia olkiukkoargumentteja miksi se on perustelua. (ja käytetään sitä perusteluna myös, miksi niin pitää tehdä niissä >99% muista tapauksista, mihin se perustelu ei päde).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
141
Otsikkoon suora vastaus.

Se, että moottoritiellä on niin pirun vaikea vaihtaa vasemmalta oikealle kaistalle. Jurnutetaan jonossa helvetillisiä matkoja ihan vaan sen takia, että horisontissa tai 100m näkyy hitaampi ajoneuvo.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 104
Otsikkoon suora vastaus.

Se, että moottoritiellä on niin pirun vaikea vaihtaa vasemmalta oikealle kaistalle. Jurnutetaan jonossa helvetillisiä matkoja ihan vaan sen takia, että horisontissa tai 100m näkyy hitaampi ajoneuvo.
100m?

120km/h nopeudessa oikea turvaväli on n. 100 metriä. Jos moottoritienopeuksissa 100m päässä edessä on auto, ei sen taakse kuulu mennä sen perseessä roikkumaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
100m?

120km/h nopeudessa oikea turvaväli on n. 100 metriä. Jos moottoritienopeuksissa 100m päässä edessä on auto, ei sen taakse kuulu mennä sen perseessä roikkumaan.
Tiedät itsekin että toi ei käytännössä onnistu koska 100m edessä oleva autoilija ei tajua sun haluavan ohi jos jäät odottamaan sen siirtymistä oikealle kaistalle sinne 100m päähän.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
141
100m?

120km/h nopeudessa oikea turvaväli on n. 100 metriä. Jos moottoritienopeuksissa 100m päässä edessä on auto, ei sen taakse kuulu mennä sen perseessä roikkumaan.
Nostetaan tuo sitten 120m. Joka ei edes valitettavan usein missään muodossa toteudu jos molempia suuntia tarkkaillaan. Ei sinne roikkumaan tarvitse jäädä. Nyt puhutaan tietysti autoilusta jossa ajetaan vasenta kaistaa alle sallitun nopeus rajoituksen.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 185
Gatella ihan pointti tuossa. Tämän syksyn on näemmä puskenut E18 täyteen patologista vasemmankaistan jumitusta. Vasen seisoo, oikea vetää. Miksi: No siksi että kaikki jonottaa sitä bussin/rekan ohitusmahdollisuutta. Sen rekan/bussin joka ohittaa hitaampia rekkoja, "koska mä voin" nopeudella 95km/h. Ja siinä kohtaa koko vasen kaista on HKI-Lohja väliltä tukossa. Tai sitten se on joku tavan henkilöautokuski joka tekee samaa.

"Jonotetaanpa tässä vasemmalla sitä ruuhkan ohittamista." :dead:
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 347
Oli kyllä erikoinen tilanne muutama päivä sitten. Bussikuski oli aivan hermona kun edellä oleva auto ajoi viidenkympin alueella "liian hiljaa", vaikka matkustajan vinkkelistä arvioituna nopeutta tuskin oli suurinta sallittua vähemmän. Tilannetta edelsi bussin reipas ylinopeus seitsemänkympin alueella.

Mistä näitä jamppoja revitään bussin rattiin? Kaveri vaikutti olemukseltaan perinteiseltä white trash -heebolta, joten en sinänsä ihmettele suhtautumista liikennesääntöihin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
889
Mutta vielä kivempia kaistanvaihtajia ovat kuskit jotka ilman vilkkua vaihtavat kun oma keula on sen vaihtavan perän kohdalla. Hyvin lensi vittu perkeleet itellä siinä
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 073
Mutta vielä kivempia kaistanvaihtajia ovat kuskit jotka ilman vilkkua vaihtavat kun oma keula on sen vaihtavan perän kohdalla. Hyvin lensi vittu perkeleet itellä siinä
Tuo on siitä jännä että rauhallista vauhtia toisen kylkeä kohti vaihtaminen on yleistä matemaattisesta hahmotushäiriöstä kärsivillä. Aiheuttaa ongelmia tilan hahmotuksen kanssa, vaikka sen toisen auton näkee niin ei hahmota että siihen osuu jos vaihtaa kaistaa. En tiedä kuinka paljon tuotakin häiriötä on diagnosoitu, mutta useamman tämmöisen kyydissä olen ollut.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 962
Mutta vielä kivempia kaistanvaihtajia ovat kuskit jotka ilman vilkkua vaihtavat kun oma keula on sen vaihtavan perän kohdalla. Hyvin lensi vittu perkeleet itellä siinä
Sellaisia ohittajia on tullut jokunen nähtyä. Varsinkin tiettyjen automerkkien ollessa kyseessä ei tiedä, että tekeekö ne sen osaamattomuuttaan vai provosoidakseen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Hiertää ne ikuiset ohituskaista kiihdyttäjät ja kun ohituskaista loppuu ni kaasukin nousee. Entiiä milloin niistä päästäisiin eroon. Sitten yks päivä 1. tiellä katsoin kun ramppia tullaan törkeätä alinopeutta ja vähä viel himmataan siihe mäen jälkeen vaikka ramppi jatkuukin tasamaalla moottoritien kolmantena kaistana 2km eteenpäin. Alamäkeä oli takana jo 3-500m. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Tuo on siitä jännä että rauhallista vauhtia toisen kylkeä kohti vaihtaminen on yleistä matemaattisesta hahmotushäiriöstä kärsivillä. Aiheuttaa ongelmia tilan hahmotuksen kanssa, vaikka sen toisen auton näkee niin ei hahmota että siihen osuu jos vaihtaa kaistaa. En tiedä kuinka paljon tuotakin häiriötä on diagnosoitu, mutta useamman tämmöisen kyydissä olen ollut.
Miten tuollaisella häiriöllä voi saada edes ajaa? Aivan käsittämätöntä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Ajelin ramppiin, niin sieltä tuli auto vastaan. Ilmeisesti hoksasi itsekin, kun kääntyi siitä sitten heti oikealle, tai siltä se ainakin näytti. Kuskina näytti olevan joku vähän vanhempi nainen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 073
Miten tuollaisella häiriöllä voi saada edes ajaa? Aivan käsittämätöntä.
Voi tuosta huolimatta läpäistä ajokokeen. Ilman kunnollista tilan hahmotusta joutuu vaan kehittämään eri tavan päättää millä perusteella tehdään päätös liikuttaa autoa sivuttain. Monet taktikoi tuon paikkoihin missä tie on tyhjä, esim heti valoista kääntymisen jälkeen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 509
Koska tässä maassa ajokortti on kansalaisoikeus. Ainakin jos noissa "Suomen surkein kuski" -ohjelmissa olevat henkilöt ovat todella saaneet ajokortin eivätkä näyttele.
Hyvänä esimerkkinä pikkubroidi. Ei ole saanut kuin yhdet tolpasta otetut sakot mutta kolhuja senkin edestä ja en ole eläessäni pelännyt yhtä paljon jonkun kyydissä. En muista kuinka monta kertaa inssiä väänsi mutta monesti ja vaihtoi välissä autokouluakin yms yms. Jouduin kerran istumaan kyydissä (itse oman tuntuman mukaan liian väsynyt rattiin) kun broidi ajoi omaa ex ST Focusta ja hyi helvetti se seilaaminen, epävarmuus, monta kaistaa, väärää ryhmittymistä vaikka oli automalli millä oli omien sanojensa mukaan tuttu ja laatikko oli automaatti yms yms eli ei ollut selityksille tilaa siltä suunnalta. Päästiin kohteeseen niin oli pakko hypätä itse rattiin ja parkkeerata auto itse jotta sai auton kolhuitta ruutuun. Ja eipä tuo tunnu yhtään tajuavan itse miten huono kuski on vaikka kaikki kavereista lähtien sanovat suoraan pelkäävänsä kyydissä.
 
Viimeksi muokattu:

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Hiertää ne ikuiset ohituskaista kiihdyttäjät ja kun ohituskaista loppuu ni kaasukin nousee. Entiiä milloin niistä päästäisiin eroon. Sitten yks päivä 1. tiellä katsoin kun ramppia tullaan törkeätä alinopeutta ja vähä viel himmataan siihe mäen jälkeen vaikka ramppi jatkuukin tasamaalla moottoritien kolmantena kaistana 2km eteenpäin. Alamäkeä oli takana jo 3-500m. :D
Onneksi riittävällä teholla tai kiihtyvyydellä noista pääsee ohi. Ellei nyt satu olemaan joku tollo, kenellä lähteekin rivakammin ja tekee sen vittuillakseen. Sittenhän se ohitus on pakko jättää kesken. Ja kun ei jätä sitä ohitusta kaistan loppuun, niin kortti pysyy helpommin hallussa. Ja harvoin noissa tarvitsee muuta kuin rykäistä se +20kmh lisää mahd nopeasti ja ohi.

Aina kyllä noista ohi päästy, kun harvemmin edes perustehokkaalla autolla kukaan noita tekee. Joku kauppakassi(Yaris tms)+ vanhempi ihminen kyydissä yleensä.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
115
Hyvinkäältä pohjoiseen rampilla, joku kiihytti vauhtia noin 50km/h ja sukas suoraan kaistalle oli aiheuttaa kolarin. Vasta sitten kiihdytti vauhdin. Jätin kyllä väliä, kun huomasin kyseisen kuskin vauhdin. Ihmettelen kyllä kyseisen kuskin järjen käyttöä?

Saattaa löytyä video muistikortilta kyseisestä tapauksesta. Jos ei ole kirjoitettu yli.
Pari päivää takaperin tapahtui tuo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Joku vanha pappa katumaasturilla "kiihdytti" ysitielle kiihdytyskaistalla, lasissa ehkä 30km/h. Ehkä vastoin kaikkia sääntöjä, mutta vaihdoin vasemmalle takana ja painalsin ohi. Ei kyllä papalla ollut vilkkuakaan joten ei se kai ollut edes liittymässä, tiedä sitten mitä teki, en jäänyt katsomaan.
Mitäs sääntöä tuossa tulit rikkoneeksi? Jos ei toiselta suju niin ei kai sitä muiden tarvitse samalle tasolle vajota?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
En tiedä, meinasin että jos on joku sääntö ettei kiihdytyskaistalta tullessa saa ohittaa edessä olevaa liittyjää sen ollessa vielä kiihdytyskaistalla vaan pitää liittyä järjestyksessä.
Minulle kävi juuri joku aika siten, että rampilla oli viitisen autoa, minä toiseksi viimeisenä. Heitin vilkun päälle ja aloin siirtyä motarille, niin perässä tuleva päättikin tulla takaa ohi (taisi mennä sulkuviivan yli vielä) ja jos en olisi hokannut keskeyttää kaistan vaihtoa, niin kolari olisi tullut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Minulle kävi juuri joku aika siten, että rampilla oli viitisen autoa, minä toiseksi viimeisenä. Heitin vilkun päälle ja aloin siirtyä motarille, niin perässä tuleva päättikin tulla takaa ohi (taisi mennä sulkuviivan yli vielä) ja jos en olisi hokannut keskeyttää kaistan vaihtoa, niin kolari olisi tullut.
Hyvä, osasit varoa muita tienkäyttäjiä ennen kaistanvaihtoa. Juuri niin pitääkin tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Hyvä, osasit varoa muita tienkäyttäjiä ennen kaistanvaihtoa. Juuri niin pitääkin tehdä.
Noh, pitää sen verta sanoa, että vähän osasin varautua kun tuntui jo rampilla että takaa tuleva on joko heikkohermoinen tai muuten vain kiire johonkin kun käytännössä oli takapuskurissa kiinni.
Nopeus oli siis rampilla vähän hitaampi kuin normaalisti kun taisi olla keulilla joku hevoskuljetus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Noh, pitää sen verta sanoa, että vähän osasin varautua kun tuntui jo rampilla että takaa tuleva on joko heikkohermoinen tai muuten vain kiire johonkin kun käytännössä oli takapuskurissa kiinni.
Nopeus oli siis rampilla vähän hitaampi kuin normaalisti kun taisi olla keulilla joku hevoskuljetus.
Sekin oli hyvin tehty. Hienosti luettu tilanne! :tup:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
En tiedä, meinasin että jos on joku sääntö ettei kiihdytyskaistalta tullessa saa ohittaa edessä olevaa liittyjää sen ollessa vielä kiihdytyskaistalla vaan pitää liittyä järjestyksessä.
Ei sitä muu kiellä kuin mahdollinen sulkuviiva liittymiskaistan alussa. Jos ohitit reippaasti, et varmaan aiheuttanut mitään haittaa ohitetulle.

Joskus näkee kuitenkin sellaisiakin suorituksia, että takana poistutaan liittymiskaistalta ja kiihdytetään just tasan sen verran, että päästään siihen vierelle blokkaamaan liittyminen. Onneksi näitä ei ole omalle kohdalleni sattunut enää pitkään aikaan kun hoppa kiihtyy karkuun ketterästi, mutta alle 100 hp ja 100 Nm autolla, jolla piti ihan aktiivisesti suorittaa kiihdytys, tapahtui tuota kyllä useampaan otteeseen.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
Tuolta parkkipaikalta tullaan kääntyvälle etuajo-oikeutetulle kolmion takaa ja alla vielä lisäkilpi Olet väistämisvelvollinen. Silti sieltä aina silloin tällöin joku koittaa keulaan osua. Kuten tämäkin tyyppi. Toivottavasti pelästyi sen verran, että ensi kerralla varoo.
 

Liitteet

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Osui kolme ajotaidotonta samalle matkalle.

Heti lähtiessä, ensimmäisessä tasa-arvoisessa risteyksessä, tuli joku vanhus vasemmalta, hidasti selvästi ja sitten jatkoikin vaan suoraan eteen. Pelkääjän paikalla toinen vielä väänteli naamaansa sen näköisenä, etteivät kumpikaan tajunneet olevansa tasa-arvoisessa.

Liikennevaloissa edestä käännyttiin komeasti oikealta kaistalta vasemmalle kaistalle, ja tien tehdessä pienen mutkan, jatkui matka oikealle kaistalle. Kaikki tämä tietysti ilman vilkkuja. Tähän sankariin oli onneksi useampi autonmitta välimatkaa.

Sitten vielä viimeisissä liikennevaloissa rinnalta, vasemmalle kääntyvien kaistalta, paineltiin suoraan, väistäen uhkaavasti lähestynyttä liikenteenjakajaa kohti minun autoni kylkeä. Olisi luullut edellä oikean puoleista kaistaa suoraan ajaneen antaneen jotain vinkkiä oikeasta ryhmittymisestä, mutta ei tuo kyllä reagoinut edes äänimerkkiin. Matka jatkui juuri ennen valoja tapahtuneesta 40 km/h aluenopeusrajoitusalueen päättymisestä huolimatta neljääkymppiä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
387
Taas ollut kaikenlaista. Pitkällä tietyömaalla nelostiella ajelin 55@50. Pari autoa lähestyy ja ajelee muutaman km kontissa kiinni. Nopeus muuttuu @100, niin jäävät ajelemaan varmaan jotain 80-90, kun parin kilsan päässä ei enää näy vaikka jatkan sitä samaa "hitusen yli" eli ehkä 105km/h. Miksi 50 alueella voisi ajella vaikka 60-70, mutta satasen alueella max tasa 100, mieluummin alle. Tätä tekee ainakin 80% kuskeista. Ihan yhtä pätevä se 50 rajoitus on maantiellä kuin vaikka kaupungin keskustassa :confused2:

Sitten pari autoa heittämällä ohi ainakin satasta 80-alueella. Kaksi kaistaa suuntaansa, eli moottoritie -> vauhtia pitää olla yli 100 :btooth: EIhän siinä mitään jos kulkee, mutta 10km päässä sain kiinni kun ajelevat rekan perässä eivätkä pääse ohi parilla kilometrien suoralla (etäisyys rekkaan ja toisiinsa jotain alle 10m). No heitin ohi kaikista kerralla.
 
Viimeksi muokattu:

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Mitä voi nykyisin oottaa, kun parkkipaikoillakaan ei osata normaaleja liikennesääntöjä, törkeästi vain menevät hidastamatta ja jättävät jarruttamisen oikealta tuleville.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
387
Varmaan osa. Osalle ylinopeus hitaassa vauhdissa on eri asia kuin kovassa vauhdissa. Kun vauhti ei tunnu kovalta.
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Noh, pitää sen verta sanoa, että vähän osasin varautua kun tuntui jo rampilla että takaa tuleva on joko heikkohermoinen tai muuten vain kiire johonkin kun käytännössä oli takapuskurissa kiinni.
Nopeus oli siis rampilla vähän hitaampi kuin normaalisti kun taisi olla keulilla joku hevoskuljetus.
Noin sen pitää mennäkin. Yleensä nuo tilanteet on takana olevasta luettavissa. Mitä siitä verenpainetta nostamaan jos jollain kiire. Kiilaukset yms tietty täysin asia erikseen. Pelisilmää kaikille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Varmaan osa. Osalle ylinopeus hitaassa vauhdissa on eri asia kuin kovassa vauhdissa. Kun vauhti ei tunnu kovalta.
Varmaankin tämä, mutta juuri siitä syystä mahdolliset rangaistukset pitäisivät olla kovempia esim. <60km/h rajoituksilla. Melkein aina noille alennetuille ja yleensä alhaisille rajoituksille on joku perusteltu syy. Omasta mielestä ei ole paskankaan väliä ajatko 120km/h motarilla 140km/h, mutta koulun edessä 50@30 kiinnostaa ja kovasti.
 

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
741
Taas ollut kaikenlaista. Pitkällä tietyömaalla nelostiella ajelin 55@50. Pari autoa lähestyy ja ajelee muutaman km kontissa kiinni.
Toinen esimerkki näistä tietyömaa rajoituksista ja niiden noudattamisesta. Ajoin samaa vauhtia kuten sinäkin. Kertyi aikamoinen jono perään. Kaikki muut ajoi kuitenkin kiltisti jonossa, paitsi kaksi Destian Hiluxia, mitkä paino helvetin kyytiä koko jonosta ohi. Se kai oli sitä esimerkkiä miten tietyömailla halutaan ajettavan...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 379
Tien ylläpitäjä ärsyttää. Nopeusrajoitus oli muutettu alkamaan aikaisemmin, ja kyltti oli laitettu puun taakse piiloon. Mitenhän kävisi jos poliisi mittaisi ylinopeutta?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 104
Varmaankin tämä, mutta juuri siitä syystä mahdolliset rangaistukset pitäisivät olla kovempia esim. <60km/h rajoituksilla. Melkein aina noille alennetuille ja yleensä alhaisille rajoituksille on joku perusteltu syy. Omasta mielestä ei ole paskankaan väliä ajatko 120km/h motarilla 140km/h, mutta koulun edessä 50@30 kiinnostaa ja kovasti.
Yleinen perustelu on "tässä on tietyö", jossa on kolme viikkoa sitten tehty jotain, ja merkit edelleen sen jäljiltä paikallaan.

Hervannan valtaväylällä on tällainen tilanne; Siellä on 4-kaistaisen tien toinen suunta kavennettu ratikkatyömaan takia jollain tötsillä kahdesta kaistasta yhteen. Yli kuukauteen en ole sillä kohtaa nähnyt mitään työmiehiä töissä koskaan siitä ajaessani. Nopeurajoitus silti 30km/h, normaalisti siis 70km/h. (ja voisi tuolla kohta aivan hyvin olla tien puolesta tuolla kohtaa vaikka 120km/h, tie on tuolla kohtaa aivan moottoritiestandardin mukaan rakennettu, apilanlehtiliittymä. Toki kilometrin päässä on sitten liikennevalot)
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Nopeurajoitus silti 30km/h, normaalisti siis 70km/h. (ja voisi tuolla kohta aivan hyvin olla tien puolesta tuolla kohtaa vaikka 120km/h, tie on tuolla kohtaa aivan moottoritiestandardin mukaan rakennettu, apilanlehtiliittymä. Toki kilometrin päässä on sitten liikennevalot)
No ei voisi. Aivan liian tiheään liittymiä ja tosiaan kuten mainitsit, siinä on sitä liikennevalotonta pätkää kokonaiset 3 km.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Työmatkalla taas arvotaan rajoituksia, tien varteen tullut iso työmää ja siihen lätkästy 40km/h kilvet 50metriä 60km/h kilpien jälkeen. Tietä levennettiin vielä tuolta kohin, että sinne mahtuu tien reunaan rekat, perjaatteessa tehtiin nelikaistanen tuolta kohin.

Olisivat sitten peittäneet ne 60km/h lätkät.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 110
Yleinen perustelu on "tässä on tietyö", jossa on kolme viikkoa sitten tehty jotain, ja merkit edelleen sen jäljiltä paikallaan.

Hervannan valtaväylällä on tällainen tilanne; Siellä on 4-kaistaisen tien toinen suunta kavennettu ratikkatyömaan takia jollain tötsillä kahdesta kaistasta yhteen. Yli kuukauteen en ole sillä kohtaa nähnyt mitään työmiehiä töissä koskaan siitä ajaessani. Nopeurajoitus silti 30km/h, normaalisti siis 70km/h. (ja voisi tuolla kohta aivan hyvin olla tien puolesta tuolla kohtaa vaikka 120km/h, tie on tuolla kohtaa aivan moottoritiestandardin mukaan rakennettu, apilanlehtiliittymä. Toki kilometrin päässä on sitten liikennevalot)
Siihen kaistan tukkimiseen onkin ihan hyvä syy:

Meinasiko silta sortua Hervannan valtaväylällä? – Remonttiin ryhdyttiin sortuneen vesitornin takia, karu näky yllätti jopa valokuvaajan
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 073
Yksi tuttava oli monta vuotta tietyöhommissa ja mainitsi että alkoi käpy palaa kun vähän väliä oli joku asiasta ymmärtämätön valittamassa työmaarajoituksista.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Sinne työmaan viereen voisi vaikka pystyttää kyltin työmaasta kertomaan, mikä on meininki. Vaasassa/Mustasaaressa oli puoli kesää tietyömaa-merkki ja 80 km/h rajoitus Sepänkylän ohitustiellä. Työmaa aloitettiin vasta syyskuun puolella. Oikeasti rajoituksen syy ei suinkaan ollut tuleva työmaa, vaan tiessä ollut heitto. Lähetin ELY-keskuksen palautepalveluun kaksi palautetta kuukauden välein ennen kuin kyltti viitsittiin vaihtaa epätasainen tie -merkiksi.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Mikä vittu voi olla näin vaikeaa ryhmittäytymisessä. Jos käännyt vasemmalle ryhmityt vasemmalle ja jos käännyt oikealle niin ryhmityt oikealle? Samat tyypit myös koukkaavat vastaantulijoiden kaistalta kun kääntyvät risteyksessä ihan kuin ajaisivat yhdistelmäajoneuvoa.

Ne jotka eivät tunne risteystä niin tuossa mahtuu sujuvasti kääntymään yhtä aikaa molempiin suuntiin.



Tässä suhteellisen rohkeaa lane splittingiä. Minulla ei ole sinänsä mitään tätä vastaan. Enemmänkin ihmetyttää jotkut kusipäät jotka yrittää blokata näitä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Muistankohan väärin mutta mun mielestä ei sallita lain puitteessa kahteen suuntaan ryhmittäytymistä yhdellä kaistalla? Siitä huolimatta se on näppärää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Muistankohan väärin mutta mun mielestä ei sallita lain puitteessa kahteen suuntaan ryhmittäytymistä yhdellä kaistalla? Siitä huolimatta se on näppärää.
Jos samalla kaistalla (reunaviivojen puitteissa) turvallisesti mahtuu niin saa. Saman laintulkinnan vuoksi splittauskin on sallittua, kunhan pysyy suorituksen aikana samalla kaistalla ja ohittaa vasemmalta. Eli ei keskiviivan päällä vaan sen oikealla puolella. Jos ei turvallisesti onnistu, se on laitonta.

E: ja mikäs tuossa toisessa splittausvideossa oli "rohkeaa"? Tuon paremmin sitä ei käytännössä voi edes tehdä?
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
E: ja mikäs tuossa toisessa splittausvideossa oli "rohkeaa"? Tuon paremmin sitä ei käytännössä voi edes tehdä?
Ehkä ei näkynyt videolla, mutta noiden leveiden sivulaukkujen kanssa splittaaminen jätti turvamarginaalin aika olemattomaksi. Mitään väärää siis tuossa ei ollut, taitava kuski vain.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 065
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Toissapäivänä ajoin 60km/h ja 80km/h tietä jossa suurin osa tota kasikympin nopeusrajoitusta. Noudatin suurinta sallittua nopeutta niin silti ei aikaakaan kun taakseni kasaantu 4 autoa jokainen aivan toisensa puskurissa kiinni ja yksi siis minun tietysti. Tie on sen verran mutkainen ja liikennettä oli että ohi eivät lähteneet vaan jonossa mentii noin 10km ja minähän en ala nostamaan nopeutta ylinopeudeksi vaan sen takia että joku roikkuu lähellä, oikeastaan päinvastoin mitä lähemmäs joku tulee niin sitä hitaammin alan ajamaan ihan vaan viestiäkseni että mene joko ohi tai peräänny hieman..
kun se yksi pitkä suora tuli että pääsivät ohittamaan jumalauta kaksi autoa ampu aivan täysillä ohi yksi volvo ja yksi katumaasturi.. volvo palas kaistalle ja jatko kiihytystä ja katumaasturi vastaantulijoiden kaistalla yritti päästä volvosta ohi ja volvokuski ei himmaillu vaan jatko kiihytystä eikä päästäny tota toista autoa ohi.. en varmaksi osaa sanoa niiden vauhtia suoran päässä veikkaan 130km/h vähintään kohtuu uusia autoja ja nehän kiihtyy tosta 80km/h vauhdista aika ripeästi vielä tonne puoleentoistasataan ja suora oli pitkä. Vastaan tuli bussi jolloin volvo ilmeisesti päästi sen maasturin kaistalle. Aivan vitun älytöntä touhua ei saatana teidän olis pitäny nähdä toi tilanne ei se tässä kerrottuna kuullosta kummoselta mutta livenä nähtynä ajattelin että juuri tossa on yksi syy minkätakia esim nokkakolareita tapahtuu.. kuka osaa odottaa että tollasella tiellä joku tulee vastaa sun kaistalla noin puoltatoistasataa...vituttaa!
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Miksi ihmiset eivät katsele peileistä esim. moottoriteillä? Jatkuvasti joutuu todistamaan sitä, että kun ajat vasenta kaistaa vakkarilla, niin helposti yhden käden sormilla laskettava määrä per suunta tunkee aina joku Skodalla ajava eteen 110km/h vauhdilla.

Onko se liian vaativaa ennakoida edessä ajavaa rekkaa siten, että ohittaa sen vasta, kun rajoituksen mukaan ajavat ovat menneet ohi? Miksi pitää tunkea viime hetkellä eteen ja sitten päivitellä somessa, kun ajetaan puskurissa kiinni?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 122
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom